Taki zestaw będzie brał tyle samo albo więcej prądu niż rozrusznik. Przetwornica pasuje z 1,5kW. Grube przewody prosto od akumulatora. Koszty spore. Jak mniejszy alternator, to ryzyko uszkodzenia. Żywotność akumulatora też może zauważalnie się skrócić.
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Sprawdź jak podają kalkulatory na necie. Jak jeździsz krótkie trasy to się bierze ten pojemnościowo mniejszy wtedy alternator szybciej doładuje go po rozruchu. Jak się jeździ dłuższe trasy to może być większy pojemnościowo. Jak chodzi o firmę to polecam akumulatory Yuasa.
Bo albo elektromagnes łączy na granicy albo nie ma szczotek ,oczywiście główny przewód od akumulatora sprawdziłeś.P
Największy problem to grzanie przedniej szyby. Możesz pokombinować z mniejszym kołem alternatora.
powiedzieć można, że pojemność podana w katalogu to pojemność najmniejsza niezbędna do właściwego funkcjonowania pojazdu. Raczej nalezałoby stwierdzić że optymalną . Ty masz ogrzewanie postojowe i większy akumulator jest dobrym rozwiązaniem ( zwiekszone zapotrzebowanie na ampery ) .Ktoś kto z auta zrobił sobie dyskoteke też zazwyczaj musi mieć mocniejsza...
Wiem że uszy można obciąć. Problem w tym że ja muszę kupić alternator na odległość a wszystkie hurtownie mające alternatory nie mają w danych katalogowych średnicy korpusu. Myślałem że może ktoś z Was zna model ewentualnego zamiennika Mamy w pracy STAR 200 z silnikiem mały leyland i ma inny mniejszy alternator na uszy mocowany.
Alternator pewnie będzie miał większą sprawność jeśli jego obroty będą większe.. Może by tak nałożyć pasek na koło magnesowe i z niego od razu na alternator? pomija się wtedy paski klinowe i przy okazji obroty alternatora będą większe = prąd wzbudzenia mniejszy, a alternator ładnie wpasuję się miedzy silnik a akumulator i nie będzie wystawał z wózka.
Nie można bardziej zmniejszyć średnicy koła pasowego. Oryginalne koło pasowe ma średnicę podziałową ok. 80 mm. Stomil dopuszcza stosowanie koła pasowego o dp=71 mm przy zastosowaniu paska normalnoprofilowego A. Dalsze zmniejszanie średnicy spowoduje szybsze niszczenie paska. Proponuję szukać alternatora przystosowanego do pracy z mniejszymi prędkościami...
Witam, rozsypał mi się alternator, z konieczności wrzuciłem z Golfa, ten sam, ale o mniejszej wydajności prądowej, 70A, oryginalnie był 90A - czy na takim alternatorze może jeździć, czy jednak konieczny jest 90A? Napięcie ładowania nieco spada po włączeniu odbiorników, ale utrzymuje się w granicach 13,5V Dodatkowo, w tym alternatorze z golfa jest wpięty...
Kolego,jaki jest temat (pytanie)__opel astra f 1.4 60km - niskie ładowanie, mniejszy aku czy mocniejszy alternator?_________Odpowiedź . Sprawny alternator ..Pozdrawiam wszystkich.
Wentylator promieniowy wewnątrz jeden od strony kola pasowego i drugi od pierścieni ślizgowych z lekko skośnymi łopatkami. Kierunek przepływu powietrza będzie taki sam tylko z pewnością nieco mniejszy Alternator jest na zewnątrz, kołem pasowym do tyłu, nie jest ogrzewany powietrzem z chłodnicy czy od silnika. Więc może da radę?? Podobny do tego http://obrazki.elektroda.pl/7012483000_1...
Z własnego doświadczenia wiem, że sportowy wydech w seryjnym silniku nic nie daje. No może w głowie mi przybyło z 20 koni. Stożek też nic nie daje. Zmieniłem z powrotem na serię. Jednak producent ma więcej racji niż użytkownik golfa z przyciemnionymi szybami. Nawet o dziwo diody nie dały więcej mocy, a przecież pobierają mniej prądu i nie obciążają...
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
Witam Mam pytanie czy można zastosować mniejszy akmulator jeśli alternator ma 55A a włożę naprzykład akumulator 40ah
Być może, chociaż mało prawdopodobne, alternator jest mocno obciążony, więc prąd daje, ale nie widzisz przyrostu napięcia. Nie widzę takiej opcji. Po odpaleniu silnika, napięcie na akumulatorze zawsze wzrośnie. Przy mocno obciążonym alternatorze niewiele ale da się zauważyć. Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. Czyli alternator...
Witam mam takie pytanie. Kupinem alternator od Mk3 2.0 TDI mk3 90 A wlozylem do Mk3 2.5 v6 gdzie fabrycznie powinien tam byc alternator 125 A Ale uchwyty mocowanie kostka wszystko to samo. Ku mojemu zdziwieniu wszystko normalnie działa prąd lądowania 13.6 do 13.9 . Autko juz śmiga ponad miesiąc czasu i jak na razie nie ma problemu. Moje pytanie jest...
Poprawnym rozwiązaniem tego problemu jest użycie agregatu prądotwórczego o stosownej mocy. Oczywiście profesjonalnego a nie chińskiej tandety za 300 PLN. Taki agregat zapewni sinusoidalne napięcie do zasilania nie tylko tej lampy ale też jakiś elektronarzędzi. Przy kosztach mniejszych niż silnik samochodowy z alternatorem. Jeśli upierasz się przy przetwornicy,...
Ok, łopatologicznie: zacisk kontrolki to ten mniejszy na alternatorze zapewne, i od niego wychodzi 12V na kontrolkę ładowania, tak? I to rzucić na przekaźnik - ?
Znam inne rozwiązanie Twojego problemu, kiedyś widziałem takie urządzenie rozruchowe zrobione samemu w warsztacie. Duży alternator samochodowy+ silnik spalinowy. . ALTERNATOR BOSCH 200A wyciągnięty z mercedesa na złomie i stara kosiarka. 14v x 200A= 2800W 2,8kW x 1,36=3,8 KM Więc spokojnie wystarczy silnik z mocnej kosiarki do trawy, przekładnia pasowa...
Podmień akumulator ,może być mniejszy. Wygląda że alternatory pakują w uszkodzony akumulator. Tam nie ma co zżerać 100A
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Witam. Poszukuje wydajnego zrodla zasilania , takiego jak np. samochodowy alternator , tylko ze w mniejszych rozmiarach. Czy silnik bezszczotkowy to wlasnie taki alternator , bo montaz uzwojen jest rozwiazany tak samo jak w alternatorze - na bocznych sciankach. Moze znacie cos innego, cos malego i wydajnego? Pozdro.
Tego typu alternator wzbudza się przy około 1000-1200 obr/min na swoim wałku, pełną wydajność osiąga przy 4500-5000 rpm. Jeśli silnik samochodu ma małą moc lepiej żeby przełożenie było duże, przy większych obrotach alternator stawia mniejszy moment. Alternatory z "azjatyckich" samochodów mogą śmiało się kręcić do 18000 obr/min. Jeśli coś ci to pomoże...
Panie kolego, jeśli musisz mieć dwa akumulatory o tak dużej pojemności, które ładowane są w sposób niewystarczający z jednego alternatora - to należy opracować sposób na zamontowanie jeszcze jednego alternatora. Trzeba zajrzeć pod maskę silnika i przemyśleć, gdzie można "wcisnąć" drugi alternator, nawet o mniejszych gabarytach i może nieco mniejszej...
Witam 2-3A mniejszy prąd nie nazwalbym znaczącą oszczędnością. Operacja zmiany oświetlenia na ledowe wedlug mnie bez sensu. Alternatorowi nic nie będzie. Gorzej z akumulatorem, poprostu się rozladuje i auto zgaśnie. Co do elektroniki, to przy za niskim napięciu pozaświecają się kontrolki różnych systemów i mimo naladowania akumulatora mogą tak pozostać...
posiadam wsk 175 założyłem do niej kilka bajerów i chciałbym założyć alternator zamiast prądnicy tylko skąd dostać tak mały alternator żeby się zmieścił w miejsce prądnicy:|z góry dzięki
Czyli jeżeli dokładamy jakiś większy odbiornik i potrzebny nam większy alternator to należy też zamontować większy akumulator? Wtedy pożyje dłużej niż mniejszy akumulator przy większym alternatorze?
jesli zmniejszysz kolo alternatora to zwiekszy sie ladowanie na mniejszych obrotach bo alternator bedzie sie szybciej krecil . Obawiam sie ze bedzie to zabojstwo dla miedzy innymi lozysk kazdy alternator ma max obroty
Dlaczego obecny 125A chcesz wymienić na słabszy 110A w dodatku ten ma mniejszy rozstaw pomiędzy łapami o 2,5mm
100A to maksymalny prąd tego alternatora. Jest tam regulator napięcia (w alternatorze) który ogranicza napięcie do takiej wartości, że do akumulatora płynie znacznie mniejszy prąd. Alternatory są takie duże, żeby poza ładowaniem akumulatora móc zasilać np. oświetlenie, układ zapłonowy, pompę paliwa itd. Przednie lampy (z żarówkami 60/65W) pobierają...
znalazłem alternator 90A do mojego essiego . Chyba kupie i do tego aku 70Ah lub 80Ah jak dużo kilometrów nie robisz o lepiej do alternatora 90A akumulator max 70ah bo będzie lepiej doładowany ( zawsze amumulator musi byc koło 20% mniejszy od alternatora )
Alternator + regulator napięcia utrzymują w instalacji elektrycznej (przy zapalonym silniku :twisted:) stałe napięcie o wartości 14,3-14,4V. Zatem o ile prąd pobierany z alternatora jest mniejszy od wartości którą alternator może dać (przy danych obrotach) wszystko jest w porządku.
Alternatory o większym amperażu mają mniejszy opór uzwojenia wirnika przez co prąd wzbudzania jest większy.
Po pierwsze - pisałem o przekładni walcowej, a nie o paskach. Paski są stosowane w samochodach ponieważ odległość od wału jest zbyt duża. Po drugie - prądnice wolnoobrotowe są rozwiązaniem najgorszym z możliwych chyba, że chcemy zasilać nią wyłącznie grzałki. Popatrz jak są zbudowane duże wiatraki - turbina napędza mechaniczną przekładnię wielobiegową,...
Po wymianie alternatora hałas jest dużo mniejszy i występuje tylko na zimnym silniku. Stary alternator miał stałe koło a teraz założony ze sprzęgiełkiem.
Wirniki też są rożne.Alternator o większej mocy ma wirnik o mniejszym oporze.
Dogrzewanie zżera moc oddawaną przez alternator. Można to zniwelować montując mniejsze koło pasowe alternatora bądz wyłączając dogrzewanie .
Klasyczny objaw "oberwania celi". W poście #8 zobacz na 1 z prawej areometr inna słaba gęstość i ciemniejszy elektrolit - "zaczyna się" A kolega autor wspomniał że "mieszał" akumulatorem - może udało się spłukać szlam na moment. Co do ładowania mniejszymi napięciami na alternatorach to ostatnio częsty przypadek okazuje się. Czyżby koncerny chciały...
Witam Wszystkich Załączam rysunek oryginalnego uzwojenia silnika SF132 S6 (940obr) o którym poprzednio pisałem. Stojan tego sinika posiada 36 żłobków . Obawiam się dużych zaskoków z uwagi na duży biegun wirnika który musiałby być poskładany z wielu neodymów. Zrobiłem kiedyś alternator w którym zastosowałem wirnik na magnesach . Aby zmniejszyć szczelinę...
Nasycenia magnetowodów zależy od amperażu prądnicy 10 A prądnicy to - Pikuś w porównaniu z amperażem alternatora gdzie 100 A to standard Pakiet blach (dwa pralkowe) użyty u mnie jest ok 10 razy większy od tego z alternatora, a więc korzystniejszy gdy chodzi o nasycenie magnetowodu bo i amperaż x zwoje mniejszy niż w alternatorze. Szczelina porównywalna,...
Na wykresach jest też podawany prąd ciągły bezpieczny i z racji z mniejszych obrotów wolniej kręci się wentylator w związku z tym zdolność chłodzenia spada. No tak jeszcze to należy zaznaczyć, że nie będzie podawany na wykresie prąd jaki maksymalny można wyciągnąć tylko jednak mniejszy, bezpieczniejszy.
Dzięki kolego jak będe u taty to zobacze jeszcze czy da się zmienić to koło pasowe i jeszcze raz zmierzę napięcię ładowania . Alternator był ciut mniejszy od orginalnego ale łapy pasowały bez problemu .
Akumulator gabarytowo taki sam, lub trochę mniejszy, LiFePo4 Prosiłem o konstruktywne odpowiedzi, nie nabijanie sobie postów.
Kontrolka poziomu elektrolitu. To lata '80. W niektórych modelach Kawasaki GPZ też coś takiego było. Sonda grafitowa w akumulatorze i dodatkowy przewód w instalacji elektrycznej w pobliżu akumulatora. Wraz z wprowadzeniem akumulatorów MF takie bajery przestały być przydatne. Znalazłem w necie coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/8276265600_1...
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Aaa, masz nowy typ, z wirnikiem takim jak w Fiacie. To M14x1,5. W starszym nachodziła nakrętka z drążków kierowniczych ( ta z teflonem) Ale jak masz zniszczony to nici z gwintu. Spiłuj ( stocz) i nagwintuj mniejszym. Oryginalny gwint- jeżeli zniszczone pierwsze zwoje i nie łapie nakrętka-da się poprawić pilnikiem iglakiem.
witam prądnica w maluszku wytwarza mniejszy prąd niż alternator do uruchomienia jednak potrzebny jest akumulator ,kiedyś w sprzedaży było takie kółko z linką ale to zastępowało rozrusznik narazie
Dzięki za odpowiedzi. Lepiej zastosować alternator z diesla? Przy mniejszych obrotach może szybciej ładować? Czy to niema znaczenia?
ja planuje zrobic taki patent : tez mam 124 2.0D ( 760tys km bez remontu silnika :D ) i niedawno padl mi alternator... mniejszym kosztem kupilem zregenerowany alternator od c-klas'y ( 200 zł, nie pamietam pojemnosci ) na benzynie. i łapy mocowania pasuja idealnie. w nim jest wyjscie na obrotomierz. a w zegarach wiadomo ... zegarek sie wyrzuci i wstawi...
Trzy fazy, połaczone czasami w trójkąt, czasami w gwiazdę, nawinięte przykładowo uzwojeniem 1,1 mm i mozesz z niego pobierać 45A. No przecież jak nawijasz transformator, to musisz być naprawdę odważny aby przyjąc gęstość prądu 4A \ mm2 Każda z tych faz jest obciążona w 33% prądu znamionowego alternatora dlatego to wytrzymuje. :D Alternator daje pełną...
Też doładowuję akumulator mniejszym prądem , ale na prąd ładowania w aucie nie mamy już wpływu .
dzięki za odp. teraz z czysty sumienięm zmienie na ten mniejszy a silnik benzyna
Alternator do regeneracji i wszystkie problemy znikną !
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Ale co ty piszesz że nie naładuje alternator? 100A alternator nie da rady? To ta samo nie da tego słabego naładować a do tego słabszy mniej pokręci. Zawsze się bierze największy jaki cię stać/wejdzie a nie jeszcze mniejszy bo mniejszego lepiej nie naładujesz.
Przetwornikiem będą 2 Lanzary 15' 2 cewkowe o mocy 1000 wat RMS (2000 wat max) oczywiście jeden ,jak chodzi o alternatory to spokojnie mi wejdą bo mierzyłem .Moc jaką da alternator na biegu jałowym silnika zależy tez od przekładni kół pasowych im mniejsze koło na alternatorze a wieksze na wale tym większa moc przy mniejszych obrotach ale to sie tez...
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Cześć, Stary alternator od Poloneza ELMOT 9 diodowy. Potrzebuję od Was pomocy, jakie powinno być właściwe natężenie prądu aby go wzbudzić? Muszę dobrać właściwy rezystor (zamiana żarówki sygnalizującej ładowanie na diodę LED) a nie chcę tego robić metodą prób i błędów. Może ktoś z Was ma taką informację Wiem że najłatwiej było by wpiąć się miernikiem...
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
Przy 750 obr na osi wirnika już zaczyna ładować, ale wiele mocy nie odda.
Najlepiej wymień olej,jeżeli nie był uruchamiany przez rok,jest to niewielki koszt.Co do akumulatora to alternator nie doładuje go w 100%,załóż 34ah lub pożycz od kogoś lub się zamień na mniejszy,samochodu nie popsujesz na pewno jak wstawisz 110ah
"Szajbę" czyli moc? 55A, napisałem. Nie chcę zmieniać mocowań, chcę mieć alternator plug&play. Nie moc, tylko koło pasowe (swoją drogą 55 A to też nie moc tylko natężenie prądu). Skoro wyrabia na nieco podwyższonych obrotach silnika to można i podnieść obroty samego alternatora mniejszym kołem. A czy prostsze i tańsze dla Ciebie będzie podmiana koła,...
Witam.Mam VW T3 alternator 55A.Nie wiem czy oryginalnie taki był,spodziewam się że nie.Stanąłem przed koniecznością zakupienia nowego akumulatora .Oscyluję w granicch 70-72Ah.Czy taki alternator będzie dobry do takiego byka,czy raczej pomyśleć o mniejszym akumulatorze np.60A I 600EN,lub alternator 90Ah i aku 70?.W samochodzie standard.Bez bajerów elektrycznych.Za...
Witam próbuje rozebrać alternator w samochodzie jak w temacie. Czy w tym sprzęgle alternatora mniejszy wewnętrzny 12 kątny wypust to śruba, czy wpust w osi wałka alternatora? http://obrazki.elektroda.pl/1859253100_1... Odkręca się małym 12 kątnym wielowypustem trzymając za duży, czy odwrotnie? W którą stronę należałoby kręcić, żeby odkręcić...
miałem nosa żeby pogrubić magnesy Gdyby rdzeń wirnika przeżył miałbyś jeszcze większe napięcie a przede wszystkim mniejszy spadek przy obciążeniu, gdyż strumień magnetyczny byłby w większości utrzymany w ryzach.
jeśli chcesz zmieścić uzwojenie i napięcie 2x wyższe to przekrój drutu musi być 2x mniejszy, czyli średnica pierwiastek z 2 mniejsza
Dziwna sytuacja, może nie mająca związku ze stacyjką. Zdejmij klemę z aku, wepnij mili amperomierz, miernik w szereg, z otwartymi drzwiami fizycznie zamknij centralny i obserój pobór prądu. Powinien być koło 15-20mA. Jeśli jest 100 i więcej po 30 minutach to coś pożera, radio, centralny, alternator, trzeba szukać wyjmując bezpieczniki, ale są też metody...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Po porostu wydaje mi się że alternator może dać kilkadziesiąt A prądu, akumulator rozruchowy może dać kilkaset. Przy rozładowanym akumulatorze oświetleniowym mogło by to doprowadzić do upalenia się połączeń w mniejszym akumulatorze.
gregor jeżeli chcesz w miare tanie i bardzo mocne mosfety to polecam IRF3205 w tme kosztują 3zł , albo całkiem wypaśne IRF1405 - 169A 55V Rdson=0,0053R, max prąd w impulsie 680A. quote="-RoMan-"] Dlaczego stosować PWM? Przede wszystkim jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym wzrostem napięcia w razie awarii regulatora napięcia alternatora. Drugi...
Ok. I tak zrobię, tylko czy ładować standardowo prądem 10% wartości akumulatora czy mniejszym skoro są niepewne?
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P Czy to znaczy, że im wyższe napięcie na tym zacisku to tym mniejszy będzie prąd wzbudzenia alternatora i w konsekwencji niższe napięcie na wyjściu alternatora? Co do izolacji uzwojeń: pewnie czeka mnie wyjęcie tego alternatora. Umówiłem...
IG - Ignition - zapłon - plus po stacyjce L - Light - lampka - kontrolka ładowania (druga noga żaróweczki do plusa po stacyjce) PS: Od Tico jest praktycznie taki sam alternator ale jeszcze ciut mniejszy i ma mniejsze koło pasowe więc lepiej będzie się nadawał do diesla (będzie lepsze ładowanie na niskich obrotach) no i jest tańszy :) kable takie same
Mógłbym sobie taki alternator zasilać mniejszym silnikiem elektrycznym, bardziej ekonomicznym. Kiedyś robiłem testy i silnik 2kW nie dawał rady. Dopiero jak podłączyłem silnik 5.5kW zaczęło się w miarę dobrze spawać. Silnik spalinowy również musi być odpowiedniej mocy. Prądorzerności spawarek nie da się przeskoczyć.
Witam W CC700 zarówno silnik jak i alternator kręcą się w lewo. Jeżeli już zrobiłeś mocowanie włóż alternator od 126p BIS, mocowanie identyczne, a kręci się w prawo. Ten od CC700 zamieni się w grzałkę i się stopi. Jeżeli nie masz mocowania poszukaj od Tico, jest jeszcze mniejszy. Pozdrawiam
Pewnie już sobie dawno poradziłeś, ale trafiłem tu przypadkowo, szukając informacji o mniejszym Calira Tremat TS45, którego mam w kamperze. D (czyli styk nr 3) to jest (sygnał) z alternatora, który powoduje, że separator łączy ze sobą akumulatory w momencie, kiedy pracuje silnik i jest ładowanie z alternatora.
Normalne zjawisko. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest znacznie mniejsza niż przy obrotach użytkowych (normalnej jazdy). Jeżeli przy zwiększeniu obrotów napięcie wzrasta do 13.5 V, to oznacza że bilans jest dodatni — akumulator jest doładowywany. Napięcie 14.4 V uzyskasz przy mniejszym obciążeniu instalacji elektrycznej, po osiągnięciu...
Na pewno wystarczy kabel o dużo mniejszym przekroju niż dla 12-tu woltów przy tej samej mocy. Zastanawia mnie kwestia mechaniczna, a konkretnie "mocowa". Załóżmy że średnie obroty alternatora powinny być na poziomie 3500/min. (teoretycznie). Załóżmy również, że wiatrak w sprzyjających warunkach osiągnie 100 obr/min. Przekładnia musi zwiększyć obroty...
Mniejszy wzmacniacz, jeśli większy alternator odpada. Od wydajności alternatora odejmij jakieś 10A na światła, kolejne 5A na obsługę elektroniki silnika (lub znacznie więcej zależy jaki silnik), a jak masz klimę to rzeczywiście przyczepka i agregat. Akumulator jest tylko zasobnikiem energii, on jej nie produkuje.
Z tego powodu nie nadaje się za bardzo do wiatraka i wody. A kto każe obciążać zwarciowo alternator, można także przerobić regulator aby miał inna charakterystykę - mniejsze wzbudzenie to i mniejszy prąd i mniejszy moment hamujący. I to jeszcze taki silnik co ma na luzie ponad 100Nm siły na wale No to ciekawe - czyli alternatory są tylko w silnikach...
W polonezie generalnie były 2 typy alternatorów z kołem małym i duzym nitowanym. Ten z mniejszym kołem jest lepszy. A ten ze zdjęcia powyżej jest z fiata125p a nie poloneza.
Zrobię pomiary spadku napięć i wrzucę. No właśnie, 600 zł to duży koszt, a jak szukam używek, to nie mogę znaleźć, bo nie wiem, czy to regenerowane te modele, które podał Kolega (at)hobbista, czy jakieś inne wynalazki. Fajnie, jakby używka była w mniejszych pieniądzach, a jakby kiedyś coś się stało, to zregenerowałbym sam.
Różnica napięć w przypadku mniejszego akumulatora do prądu ładowania będzie większa niż różnica napięć miedzy dużym akumulatorem a alternatorem. Wg tego rozumowania mniejszy akumulator będzie ładowany większym natężeniem (bo większa różnica napięć ) niż duży w którym różnica napięć jest mniejsza. czy ewentualnie coś przeoczyłem. Nie uwzględniłeś, że...
Jakiej mocy oczekujesz 100W, 100kW ? Aby zbudować prądnicę z alternatora... Przecież alternator jest prądnicą nierozumiem o co Ci chodzi. Po za tym przy budowie elektrowni wiatrowej prądnica to chyba jeden z mniejszych problemów (nie lepiej wykorzystać alternator, albo prądnicę z agregatu prądotwórczego, podobno silnik asynchroniczny da się też zastosować)...
Musisz wybrać pomiędzy krótszą trwałością paska klinowego i łożysk (a tym samym oddawaniu większej mocy przez alternator przy mniejszych obrotach silnika) przy zastosowaniu mniejszego koła pasowego, a dłuższą żywotnością paska przy większym kole pasowym. Jeżeli przez większość czasu ciągnik pracuje na niskich obrotach proponuję wariant pierwszy (paski...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Alternator sam się zabije bez akumulatora (i przy okazji coś jeszcze), nie z żadnej cewki
Dodatkowo alternator nie jest dedykowany do pracy ciągłej i Niech mnie kolega uświadomi z czego zasilane są odbiorniki elektryczne w aucie podczas jazdy. Bo ciut się pogubiłem. Poza tym większej mocy alternator to większy silnik do napędu, a autorowi chodzi o jak najbardziej kompaktowe rozwiązanie. Maszyna do pracy ciągłej może pracować dowolnie długo...
U mnie silnik jest zamontowany w ciągniku leśnym Tree Farmer C5D. Akumulatory głównie służą do rozruchu silnika, światła to rzadkość gdyż 90% pracuje się w dzień i poza drogami. Przewód miedzy alternatorem a rozrusznikiem mam zdrowy i o przekroju około 7mm miedź. Dobrze opisałem sposób podłączenia regulatora elektronicznego do mojego 6 diodowego alternatora?...
Tyle tych PM że już nie wiem które wybrać. Chyba zdecyduję się jednak na ten przedłużacz bo mniejszy gabarytowo. Swoją drogą jakby ten przedłużacz użyć w projekcie z alternatorami to dopiero byłaby nadsprawność.
Może po prostu weź jakiś alternator samochodowy + stabilizator i będziesz miał źródło napięcia ok 12V. Na czajnik to bym raczej nie liczył, za wielkie moce.
Kiedyś kolego jak motoryzacja opierała sie na samochodach rodzimej produkcji fiatach (126p, 125) alternator w tym mniejszym modelu był szczytem marzeń. Pradnica często ulegała awarii i jej sprawdzenie polegało na podłączeniu jej i pracy jako silnik . To czasy kiedy pomysłowość ludzi była ograniczana tylko dostępem do części i technologii . W twoim przypadku...
Mam w aucie alternator 90A a akumulator 100ah . Czy zaistnieje problem niedoładowania lub jakieś problemy ? Posiadam w aucie car audio oraz klimatyzacje ,silnik benzynowy . Słyszałem dwie opinie -1alternator nie doładuję akumulatora ,żebym wstawił mniejszy akumulator albo większy alternator . 2-alternator niema nic do rzeczy,nic nieruszać .Chciałem...
1. Amerykanie nie potrafią łączyć akumulatorów szeregowo. 2. Nie są produkowane sprzęty car-audio, CB i inne bajery na 24V 3. Przy instalacjach 24V jest mniejszy problem z prądami prądnicy(alternatora) i rozrusznika.
to zależy jaki alternator chceż zamontować im większa moc alternatora to musi być wieksza moc wiatraka moim zdaniem alternator 12v 55a to jest jeden z mniejszych czyli o mocy 660W ale nie powinien dużego oporu stawiać
Co do wzmocnionych alternatorów to widziałem alternatory 12V/200A ale były chłodzone cieczą 8O . Poza tym nie ma sensu chyba wytwarzać prądu o tak dużym natężeniu bo czarno widzę zrobienie przetwornicy do wzmacniacza, a te kable ...... Osobiście jeśli miałbym dokładać drugi alternator to zrobiłbym go np. na 48V. Wyższe napięcie = mniejszy prąd. Taka...
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
grzałka mniejszy mniejszy natężenie mniejszy spala
lewitacja magnetyczny onkyo różne podajnik ręczny
Montaż podsufitki Passat B5 FL do B5: Wymagane modyfikacje Ograniczenie przepływu przez filtr hydrauliczny - co oznacza?