[syntax=avrasm] ; PODPROGRAM MNOZENIA LICZB DWUBAJTOWYCH ; PISAL I TESTOWAL: MIROSLAW LACH, AVT ; WEJSCIE: ; R0 - ADRES NAJMLODSZEGO BAJTU MNOZNEJ ; R1 - ADRES NAJMLODSZEGO BAJTU MNOZNIKA ; WYJSCIE: ; ILOCZYN JEST UMIESZCZANY W MIEJSCE CZYNNIKOW ILOCZYNU, GDZIE ; ZLOZENIE BAJTOW (R0-1):(R0):(R1-1):(R1) DAJE WYNIK ; (R0-1) - BAJT NAJSTARSZY, ZAS R0 I...
Witam! Oczywiście to trochę zgadywanie, ale w większości znanych mi sterowników w ten sposób oznacza się blok, który wykonuje mnożenie dwóch liczb w formacie zmiennoprzecinkowym (real). Stad skrót MUL(tiplication)-R(eal). Wynikiem mnożenia jest oczywiście również liczba zmiennoprzecinkowa.
Pozwólcie na dorzucenie jeszcze krótkiego rysu historycznego. Jeszcze nie tak dawno silna była grupa wyznawców pisania w ASM, którzy mówili bardzo brzydkie rzeczy o C - przecież nic tak nie cieszy rasowego programisty jak "ręczne" mnożenie dwóch liczb 16bit zapisanych w U2 - tylko TAK pisze się OPTYMALNIE ;). Z biegiem czasu ich argumenty bardzo straciły...
Chyba będzie najlepiej jak posłużę się przykładem. Przedstawiam wartości maksymalne. przyklad 1. x=ADC/timer - x to bedzie duży ułamek np. 0,00 999 999 999 będzie użyty jako stała wyliczona na początku z przetwornika ADC i timera, timer może przyjąć nawet wartość 9 999 999 999 999 przyklad 2. y=timer2*x - timer2 moze przyjmowac wartosci 9 999 999 999...
Za zadanie mam mnożenie dwóch liczb 3-bitowych. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć, czy jest dobrze? https://obrazki.elektroda.pl/1711311500_...
To był tylko mój dodatkowy opis jak zabierałem sie za ten kod, gdy programujesz chip mkAVRCalculator posiadasz do wyboru opcje zabezpieczajace. Mi chodziło tez by nie blokowac całkowicie procesora i umożliwić wczytanie programu od nowa jesli UID został wykasowany a program zablokowany(tak do testów na początek). https://obrazki.elektroda.pl/5766266800_...
Z MUL jest taki problem że wynik ląduje w R0:R1 (dla kompilatora jest to dodatkowy koszt MOVW+CLR). A to mnożenie dwóch liczb jednobajtowych wygląda mi na mnożenie jednej liczby przez 2.
Wg pewnej książki klasyczne mnożenie dwóch liczb po milionie cyfr na maszynie o dzielności 10MIPS (mało ale niech tam) zajmie 24 godziny! Istnieją inne algorytmy, wg. tego samego źródła algorytm Karatsuby 10 minut, FFT 10 sekund (doba to 86 400 sekund) na tej maszynie pomnożenie miliarda cyfr przez miliard zajmie tylko 2700 lat (FFT 3 miesiące)
W jaki sposób realizuje się mnożenie dwóch liczb zespolonych z wykorzystaniem bloków DSP48A1 - czy służy do tego jeden blok przełączający do trybu mnożenia zespolonego czy kilku bloków jak się to odbywa? Gdzie implementowane są arytmetyczne układy w VHDL bez konkretyzacji bloku DSP48A1-w blokach CLB czy DSP48A1? Z góry dzięki za pomoc
Nie wiem w takim razie w czym problem, to prosta matematyka. A procesor ma funkcje mnożenia i dzielenia 8bit wystarczy zrealizować rozszerzenie na 16bit. Tak ma 8bit, ale nie wiem jak optymalnie napisać np mnożenie dwóch liczb 16 bitowych, ma ktoś jakiś kod ?
Witam. Mam do napisania 3 programy w assemblerze na DSM-51. 1. Dodawanie dwóch liczb 5-cyfrowych. 2. Mnożenie dwóch liczb 5-cyfrowych. 3. Komparator (porównywanie cyfr) 5-cyfrowych. Np. 18 większa 10, 10 mniejsza 18, 10 równa 10. Na wyswietlaczu LCD musi pokazac sie równiez słowo(mniejsza, wieksza, rowna)
A obydwie zmienne (2,3) powinny być wtedy w nawiasie? Niestety nie. Chociaż w powyższym przypadku będzie ok, bo żadna jawna konwersja nie jest potrzebna. Mnożenie dwóch liczb 16 bitowych może dać maksymalnie 32-bitowy wynik, a ponieważ 32 bitowy typ int jest domyślny na ARM więc jest ok. Niemniej konwersja na uint64_t następuje dopiero po wykonaniu...
Mam taki problem z mnożenie dwóch liczb 32-bitowych, cały czas otrzymuję nieprawidłowy wynik. np. [syntax=c]uint32_t a = 15470591; uint32_t b = 512; uint64_t c; c = a * b; // otrzymuję: c = 3625975296 // powinno być: c = 7920942592[/syntax] Da się jakoś ten problem rozwiązać ?
witam, mam zadanie z programowania w Delphi 7, jestem kompletnie zielony, miałem 3 laborki z programowania z PROSTYCH przykładów, a na zaliczenie muszę wykonać taki o to program: (nie studiuje żadnej informatyki). program który wykonuje mnożenie dwóch liczb zespolonych podanych jako część rzeczywista i urojona (nie ma wyboru sposobu podawania liczb...
witam próbuje napisac program w step 7 wykonujący działania matematyczne takie jak dodawanie odejmowanie dzielenie mnożenie dwóch liczb . Niestety nie bardzo wiem jak to zrobić . Jak wprowadzać liczby na których mają byc wykonywane działania ,jak wybierać które działanie ma byc wykonywane w danym momencie . Jak zrobi żeby z OB1 odwoływac się do FC lub...
(unsigned int)(((float)stala)*0.58 ) ; powinno wystarczyć (unsigned int)( (float)stala * 0.58 ) '(float)stala': deklarujesz, że Twoja 'stala' jest zmiennoprzecinkowa mówisz w ten sposób kompilatorowi aby potraktował wyrażenie '(float)stala * 0.58' jako mnożenie dwóch liczb zmiennoprzecinkowych. Dzięki temu, wynik tego mnożenia również jest zmiennoprzecinkowy....
No! Dzięki! Rzeczywiście nie takie to trudne:) Użyj klasycznego mnożenia liczb wielobajtowych, kilka mnożeń i kilka dodawań. Klasyczne mnożenie liczb wielobajtowych, może dotyczyć liczb np. czterobajtowych? lub więcej? Gdzie o tym mogę poczytać?. Czy w trakcie wykonywania operacji wielobajtowych lepiej używać stosu czy rejestrów i przełączać się między...
Nie wiem jakie obliczenia robisz, ale przesyłanie danych też zajmuje czas, nie wyślesz dwóch liczb do pomnożenia albo dodania bo wydajność będzie jeszcze gorsza, musiała by to być większa porcja danych której przesyłanie trwa wielokrotnie krócej niż obliczenia, w szybkim przesyłaniu danych Arduino również jest kiepskie. Najszybsza będzie transmisja...
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi w tym c++? mam obiczyć mnożenie dwóch liczb za pomocą dodawania,dlaczego to jest tak?:cry: #pragma hdrstop //--------------------------------------... #include <iostream.h> main() { int a,w=0,i=0; cout <<"wprowadź a"<<endl; cin>> a; int b=0; cout...
tylko nie wiem w którym momencie to przegapiłem w moim kodzie i o to właśnie proszę, o wskazanie gdzie gubię bity / przekraczam zakres prawie w każdym mnożeniu, zwłaszcza jeżeli tablica Cal edit: hmm... widzę że próbowałeś tak robić? (zmienna tmp?) no i biorąc pierwszy z brzegu przykład, tmp=Cal[2]*dUT, mnożenie dwóch liczb 16bit, wynik przekracza...
Używam do pisania w języku VHDL programu Xilinx ISE 9.1i ale bardzo mi on nie leży. Na zajęciach korzystamy z WebPacka, który jakoś bardziej według mnie jest przysfajanly jednak problem jest z legalnością tego więc jadę na wyżej wymienionej darmówce. Może mi ktoś powiedzieć czy idzie to jakoś zoptymalizować i wyłączyć zbędne funkcje żeby nie wciągało...
Ale tablica potrzebna do wyznaczenia wartości elementów ciągu ma rozmiar tylko taki, który element ciągu chcesz poznać. Jak chcesz 50-ty, to potrzeba tablicy 50-elementowej typu long long. Co więcej - po wyznaczeniu wartości elementu ciągu można śmiało ją usunąć. W algorytmie sita nie ma możliwości efektywnego skrócenia wielkości tablicy o więcej, niż...
potrzebujesz odwzorowania: 0 = -15.00 1023 = +15.00 Najpierw pozbędziemy się kropki dziesiętnej: 0 = -1500 1023 = +1500 Teraz pozbędziemy się znaku: 0 = 0 1023 = 3000 Przekształcenie sprowadza się więc do pomnożenia wartości z ADC przez 2,93255132. Pomnóżmy tę liczbę przez 256, otrzymamy 750,7331378, w przybliżeniu 751. Mamy zatem mnożenie bez znaku...
jak wpisze zmaiast return c - return a*b to to nie działa - rozumie ktoś działanie tego kodu? o co w nim chodzi? a może istnieje prostszy sposób zapisu mnożenia dwóch liczb ??
Chyba doczytałeś tylko do pierwszego algorytmu na w/w stronie... :] Oczywiście mnożenie dwóch zmiennych 32 bitowych da Ci 64 bity wyniku, więc i mnożenie i dzielenie modulo musisz wykonywać na takich argumentach. Pozdrawiam, Dr.Vee
co do wyświetlania, to mam panel TD 400 i to na nim chcę wyświetlać wynik temperatury, nie będę wyświetlacza zwykłego podłączać do sterownika. poprawiłem "działanie": http://obrazki.elektroda.pl/2934606300_1... ale chyba ni będę mógł użyć bloczka DIV_I ponieważ na liście rozwijanej w instrukcjach Integer Math jest wyświetlonym przy nim...
Mam pewien problem z językiem VHDL. Zależy mi na otrzymaniu układu mnożącego dwie liczby (czynnik1 i czynnik2) i wyrzuceniu ich na wyjście układu (wy). Układ docelowo ma realizować mnożenie w następujący sposób: http://img61.imageshack.us/img61/3222/cl... A jego kod wygląda u mnie tak: library ieee; USE ieee.std_logic_1164.all; use ieee.std_logic_unsigned.all;...
Witam mam pytanko, szukałem odpowiedzi ale nie mogłem sobie poradzić, posiadam dwa pliki exel i chciałbym by exel sam automatycznie podliczał i sumował liczby z tabel i tak: http://obrazki.elektroda.pl/3998706600_1... - po wpisaniu liczby w tabele A mnożyło się przez liczbę w tabeli B i wynik pokazał się tabeli c - po wpisaniu liczb...
Witam Na czwartek muszę przygotować listingi programów napisanych w asemblerze które wykonają poniższe działania: 1. Dane są liczby: A=0F1h, B=00011111b. Obliczyć binarnie A+B, A-B, B-A. Podać wynik w postaci binarnej i szesnastkowej. 2. Napisać program mnożenia x4 liczby umieszczonej w rejestrze R7 bez użycia instrukcji mul ab. 3. Napisać program...
Witam, z tego co widzę to nie szukasz konkretnej pomocy tylko gotowego rozwiązania. Nie za bardzo się domyślam czego oczekujesz. Algorytmicznie to będzie wyglądać tak: 1. Powołanie 2 zmiennych jedno bajtowych oraz jednej z wynikiem unsigned char liczba_1, liczba_2; unsigned long wynik; 2. Następnie nasuwa się pytanie jakiej postaci liczby chcesz wprowadzać...
tu masz liste rozkazów http://www.spectrum.8bit.pl/z80cpu/z80cp... z z80 sie nie bawiłem :) tylko 6502 :) ale moze Cie naprowadze -najpierw sprawdz znaki czy liczby są ujemne (and a,#80 ..cmp a,#80 jz xxx) -jeśli tak ustaw jakiś bit w pamieci ze tak jest ( jeśli obie to nie ma problem, jeśli jedna wo wynik trzeba na końcu też xor-owac)...
FPGA nadaje się do szybkich obliczeń, ale to w nim powinieneś pisać całą logikę. Duże czasy opóźnień praktycznie eliminują ten układ z twojego zastosowania (zanim poślesz te dane na fpga mocniejszy procesor już dawno sobie to policzy jak wspomniano wyżej). Poza tym czas propagacji w układzie programowalnym silnie zależy od sposobu opisu i użytego oprogramowania,...
Tutaj x*sin to tylko przykład jak robić operacje... Wiem, że 8051 nie ma 16bitów, ale bez tego będzie trudno uzyskać płynność obrotów. A mnożenie w 8051 pozwala na pomnożenie dwóch 8bitowych liczb do 16bitowego wyniku i własnie do tego zmierzałem powyżej. Co do assemblera, jest jak najbardziej pożądany, żeby to szybko działało, ale najpierw musisz się...
Witam, mam za zadanie wymnożenie dwóch liczb decymalnych używając do tego operacji na procesorze 8080. Wiem jak podejść do tematu poprzez wielokrotne dodawanie liczby A do siebie oraz dekrementacje B, lecz problem pojawia gdy podczas pętli pojawiają się wartości heksadecymalne bo przecież na nich operujemy (mimo ze widzimy je jako decymalne), a dokładnie...
Może nie to co chciałeś. Tu są pocedury mnozenia,dzielenia,dodawania,odejmowania dwóch liczb z dowolną dokładnością. Liczby zapisane sie jak wykładnik + mantysa Pozwalają na wykonanie kalkulatora z wszystkimi funkcjami.liczby z zakresu -1*10 do 63 1* 10 do 63 realna dokładnosc to 28 miejsc po przecinku
dobra a wiec od nowa pisze co i jak, dostałem od nauczyciela trzy pytania dotyczace asemblera, ja osobiscie jeszcze nic w nim nie robilem nie mialem stycznosci i troche go nie kumam.... 1. Inkrementacja jest to..., natomiast dekrementacja jest to ... w języku programowania ASEMBLER 2. Napisz prosty program w ASEMBLERZE dla układu 8051 realizujący funkcje...
Proszę o pomoc: Napisać w języku asemblera 8051 program realizujący mnoŜenie dwóch liczb dwubajtowych X i Y, zapisanych w kodzie NB, znajdujących się w zdefiniowanych miejscach wewnętrznej pamięci danych mikrokontrolera. Czterobajtowy wynik, naleŜy umieścić w miejscu liczby W. Wskaźnik OV po wykonaniu mnoŜenia powinien informować czy...
Mam wrażenie, że ta strona już nie istnieje. Kiedyś pisałem FFT dla 2^N punktów - to się robiło jakoś tak, że brało się dane z dwóch punktów, jedną mnożyło przez sinus i cosinus pewnego kąta, a potem zapisywało się ich sumę i różnicę - i tak dla wszystkich punktów, a potem to samo dla innego kąta, i w sumie N kątów. Chyba najpierw był kąt π i brało...
Wszystko pięknie ładnie ale wolałbym wiedzieć jak jest to zrobione, że on liczy takie liczby. Oczywiście nie chodzi mi o notacje otwartą tylko o samo podanie dwóch liczb z duża precyzja i wykonanie na nich operacji np. odejmowania. Dodano po 4 Jak dodać bibliotekę ap float do DEV C++ jeżeli nie ma tam pliku z rozszerzeniem .a ani .lib
Lecz w który miejscu mnożę dwie liczby 16 bitowe podczas zapisywania do tablicy? mnożę 8 bitowe b i 256 ( 8bitów ) Ty to rozumiesz. Ja to rozumiem. Kompilator tego NIE rozumie. Poza tym dziwny ten zapis: [syntax=c]b=0b&00011111[/syntax] Ani średnika na końcu ani sensu w środku.
Cóż, jak to sie mówi, niezły hardkor:P Ale jeśli chodzi o mnożenie liczb wielobajtowych to można rozwiązać to tak jak mnożenie w słupku, czyli powiedzmy mamy do wykonania działanie a:b*c (gdzie a:b jest liczbą dwubajtową - starszy bajt - a i mołodszy b). Rozpisujemy to tak.... jako liczbę wielobajtową, gdyż w goólności iloczyn dwóch liczb jednobajtowych...
Algorytm jest dość prosty, wygląda jak mnożenie pisemne. Potrzebujesz dwóch pętli, zewnętrzna wybiera kolejne cyfry mnożnika, a wewnętrzna mnożnej. Kolejne cyfry wyniku (ma nie więcej cyfr niż suma długości mnożnej i mnożnika) wyznaczasz ze wzoru: x=a[i]*b[j]+przeniesienie jeśli x>9 to { przeniesienie=x/10 x=x mod 10} potem oczywiscie musisz sumować...
Składni nie będę sie już czepiał choć to trochę jak z zamkiem centralnym. Nikt nie broni używac klucza :P Dżyszta słowo chyba bardzo tu pasuje:) Ile jest 79 podzielone na 1000? Oczywiście to pytanie rytoryczne. Ja bym zaokraglając do dwóch miejsc po przecinku powiedział, że 0.08. Program proponowany przez Krashan7 powie jednak, że to 0.07. Różnica około...
Czemu w pierwszym poście nie napisałeś ograniczeń na rozwiązanie jak n, k, architektura, ilość interesujących kombinacji (ileś początkowych)? Jaki jest sens generować kombinacje dla n=1000 i k=400 jeśli maksymalny numer będzie ograniczony? Jeśli maksymalny numer będzie ograniczony, to początkowych 390 lub coś koło tego liczb będzie praktycznie ustalonych...
Od czasu, gdy w przypływie szaleństwa, kilka lat temu udało mi się spłodzić pakiet zmiennoprzecinkowy na '51 (4 działania+ kilka podstawowych funkcji), cierpię na uczulenie w tym temacie. Dlatego proponuję prostsze rozwiązanie, które nie tylko uprości program, ale również powinno zredukować do minimum czas obliczeń. Stosowałem ten sposób parę razy do...
najpierw muszę zaprojektować analogowy filtr wedłóg schematu 1 w pdf kolegi następnie muszę wyliczyć alfa , beta i gama które są stałe dla każdego filtru a następnie muszę postępować według algorytmu z rysunku 9a Dokładnie tak :!: , ale musi być jakieś ale :D . Podane zostały jedynie uproszczone wzory na alfa, beta i gamma, wykorzystujące SAA (Small...
103= 10 x 10^3 pF czyli 10 x 1000 = 10000 pf = 10nF Pierwsze dwie liczby przepisujesz a trzecie to wykładnik potęgi liczby 10 przez którą mnożymy te dwie liczby i wynik otrzymujemy w pF.. 3,3 pF to może jak będzie pisało 3,3 albo poprostu 3,3 (ale najprawdopodobniej 3p3 )
Myślę, że jest to naturalne. Zmienna typu Long zajmuje 4 bajty a Integer tylko 2. Nie da się ciężarówki zaparkować w garażu dla malucha. W helpie jest informacja, że można dokonywać konwersji typów. Oto fragment: Dim I As Integer, S As Single S = 100.1 'przypisujemy liczbę zmiennoprzecinkową I = S 'ta instrukcja zmieni liczbę typu single na Integer...
https://obrazki.elektroda.pl/2698145300_... Startup chipowy Lemurian Labs wynalazł nowy logarytmiczny format liczbowy przeznaczony do przyspieszania sztucznej inteligencji (AI) i buduje układ do jego wykorzystania w obciążeniach AI w centrach danych. „W 2018 roku trenowałem modele do robotyki, a były one częściowo splotowe, częściowo...
Witam, Jeśli się założy, że brakujące znaki działań (przed nawiasem otwartym - to znaki mnożenia - chociaż to właśnie jest jednoznaczne) ... Ja w tej materii jestem ortodoksyjnym formalistą ... :!: :idea: :D Niby to z jakiego powodu znak mnożenia ma być 'uprzywilejowany' czy też 'poniewierany', by nie trzeba było go w zapisie działań arytmetycznych...
mnożenie liczb mnożenie liczb bitowych mnożenie liczb asembler
przerobić lutownicę samsung firmware updater paska narzędzi
gdzie kupować przewody gdzie kupować przewody
Mercedes OM606 – prawidłowe ciśnienie oleju, wartości na jałowym i pod obciążeniem Radio Android nie wymaga ponownego kodu dostępu do ustawień pojazdu