Czyli faktycznie udało się dojść do 200MHz. Tak jak mówiłeś, zasoby się podwoiły. Dzięki za słuszne uwagi. Pzdr Sprawdź częstotliwość po place&route a nie po syntezie. Te 200 MHz wyplute przez XST może się okazać bzdurą przy większym projekcie ze względu na opóźnienia w routingu. Ps. A potrafi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak to jest i potrzebne jest...
[syntax=avrasm] ; PODPROGRAM MNOZENIA LICZB DWUBAJTOWYCH ; PISAL I TESTOWAL: MIROSLAW LACH, AVT ; WEJSCIE: ; R0 - ADRES NAJMLODSZEGO BAJTU MNOZNEJ ; R1 - ADRES NAJMLODSZEGO BAJTU MNOZNIKA ; WYJSCIE: ; ILOCZYN JEST UMIESZCZANY W MIEJSCE CZYNNIKOW ILOCZYNU, GDZIE ; ZLOZENIE BAJTOW (R0-1):(R0):(R1-1):(R1) DAJE WYNIK ; (R0-1) - BAJT NAJSTARSZY, ZAS R0 I...
Skąd się wzięło dwa razy +j30? powinno być chyba 50-j10+j30+6 co daje 56 + j20. Ale liczby zespolone miałem daaawno więc nie gwarantuję że jest dobrze.
No to już wiesz wszystko.
na PC to chyba można uzyć do tego celu funkcji sizeof ,aby wiedzieć ile bitów przypada na dany typ zmiennej, sizeof należy chyba do standardu C, nieprawdaż? a jak to można sprawdzić na AVR? Przeczytać [url=http://www.nongnu.org/avr-libc/user... instrukcji? Przejrzeć zawartość pliku stdint.h?
Masz mnożenie róznych liczb dalej sobie analizuj sam (literki przy zmiennych oznaczają ilość bitów): [syntax=c]z16 = x8 * y8; 98:80 91 00 01 ldsr24, 0x0100 9c:90 91 09 01 ldsr25, 0x0109 a0:89 9f mulr24, r25 a2:c0 01 movwr24, r0 a4:11 24 eorr1, r1 a6:90 93 13 01 sts0x0113, r25 aa:80 93 12 01 sts0x0112, r24 z32 = x16 * y16; ae:20 91 0a 01 ldsr18, 0x010A...
No to przypomnij sobie z podstawówki mnożenie sposobem pisemnym :] a na tablicach (liczby w formacie binarnym, najmniej znaczacy bajt ma indeks 0): unsigned char a[N], b[N], c[N+N]; int p1, p2; for(p1 = 0; p1<N+N; p1++) c[p1] = 0; for(p1 = 0; p1<N; p1++) { for(p2 = 0; p2<N; p2++)...
zapoznałem z kursem exel na yt i wszystko ok :) gra gtara
Poczytaj trochę Wiki Bascoma [url=http://wiki.mcselec.com/bavr/FUSING... bo tam zawsze pod każdym tematem pisze "See also" i po nitce doszedłbyś do kłębka [syntax=vbnet]B = Fusing(b , "#.&")[/syntax] Wszystko zależy co jeszcze ma robić ten kod bo do takich zadań to możnaby chyba zrezygnować z Single ;) ..ale jak ma robić tylko to..
Wyniki: W1 – 60h, W2- 61h, W3 – 62h, W4 – 63h A1 – 20h, A2 – 21h B1 – 22h, B2 -22h Start: MOV 20h, #0fdh ;A1 MOV 21h, #0ffh ;A2 MOV 22h, #0fdh ;B1 MOV 23h, #offh ;B2 ;mnożenie ;A1*B1 MOV A, 20h MOV B, 22h MUL AB MOV 80h, A ;A1*B1 L MOV 50h, B ;A1*B1 H ;A2*B2 MOV A, 21h MOV B, 23h MUL AB MOV A 41h, A ;A2*B2 L MOV B...
Wymóg jest taki aby liczby były wprowadzone decymalne i wynik był wyprowadzony w decymalnych.
Z mojego tam skromnego doświadczenia z hadeelem mogę powiedzieć tylko tyle że jeżeli korzystasz w procesie z listy czułości pętle typu for wewnątrz procesu nie mają prawa bytu, a raczej mają ale nie będą działać. Jeżeli w liście czułości sygnałów masz np. clk to znaczy ze dany proces będzie działał(uruchomi się) po jakiejkolwiek zmianie sygnału clk....
Co do problemu to chwilowo nic nie dodam. Zauważyłem jednak że nie zwalniasz zaalokowanej pamięci a w C++ to poważny błąd. Każdy new powinien być w parze z delete, a ponieważa alokujesz tablice powinieneś użyć delete[].
Witam! Oczywiście to trochę zgadywanie, ale w większości znanych mi sterowników w ten sposób oznacza się blok, który wykonuje mnożenie dwóch liczb w formacie zmiennoprzecinkowym (real). Stad skrót MUL(tiplication)-R(eal). Wynikiem mnożenia jest oczywiście również liczba zmiennoprzecinkowa.
Oczywicie tę stronę znasz? http://www.8052.com/ http://www.8052.com/codelib.phtml
Z tymi -1,1,0 chodzi o to, że tylko te liczby wchodzą w ciąg 5 elementowy (liczbę L u nas ) czyli moze byc np -1,0,1,0,-1. Już rozumiem. Niestety w tym przypadku moje rozwiązanie przy wystąpieniu "-1" rozjedzie się, więc trzeba je skorygować. Pytanie czy dane w jednej komórce (dana "liczba" ) są takie jak przedstawiłeś w przykładzie czyli cyfry rozdzielone...
Za zadanie mam mnożenie dwóch liczb 3-bitowych. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć, czy jest dobrze? https://obrazki.elektroda.pl/1711311500_...
Witam Czy posiada ktoś kod do asemblera, wykonujący mnożenie liczb szesnastkowych?? Proszę o szybką odpowiedź.
No więc jest na to prosty sposób i zwie się fixed-point math. Zakładasz, że liczba jest zapisana w formacie np. 4:4 bity , gdzie 4 wysokie bity to liczba całkowita w przedziale 0-15 , a 4 niższe to ułamek w przedziale 0/16-15/16 Jeżeli mnożysz liczbe 8:0 przez 4:4 to masz wynik 12:4 i wszystko cacy - masz swój wynik i wartość ułamkową. Jeżeli chciałbyś...
Zgadza się! To o czym piszesz to metoda korelacyjna, która jest najczęściej stosowana do obliczania DFT (przynajmniej dla N<32, dla większych N stosuje się FFT). Wyobrażenie sobie DFT jako filtracji jest dobre i intuicyjne przy analizie widma, jednak samo DFT to nie filtracja! Dopiero cały proces: DTF->pomnożenie widma sygnału przez widmo odpowiedzi...
W C mnożenie dwóch intów zawsze da int, rzutowanie tego do long później nie ma sensu... Ale jeżeli w mnożeniu bierze udział chociaż jeden long.... :) ... czyli zamiast i = 258*258 spróbuj: i=258l*258 :) Pozdrawiam. P.S. W rozpisce chodzi o to żeby uniknąć mnożeń przez 256, czyli z wejścia wziąc a,b,c i d. obliczyć ich iloczyny, a dopiero później na...
Funkcje trygonometryczne realizuje się często przez rozwinięcie ich w szereg Taylora. Ponadto powstał też algorytm CORDIC, który o ile dobrze pamiętam wymaga tylko operacji przesunięcia i dodawania, przez co świetnie nadaje się do implementacji w małych uC, czy FPGA (google). Do mnożenia stosuje się algorytm Bootha (niektóre rozwiązania sprzętowe działają...
Proszę o podpowiedź czy układy CPLD/FPGA będą w stanie przetworzyć operacje matematyczne w kilku cyklach zegarowych (może nawet w jednym cyklu) ? Temat dotyczy sprzętowego (bardzo szybkiego) mnożenia liczb 64bit x 64bit a nawet 128bit x 128bit, Większość nowoczesnych układów FPGA ma wbudowane sprzętowe układy mnożące, tyle że one operują na liczbach...
dokładnie potrzebuję mnożenie wykorzystać w programi mikroprocesora AT80C52. Zaszła konieczność wymnożenia kilku liczb(współczynników) Potrzebuje rozwiązania programowe ewntualnie algorytm. Z góry dziekuję za wszelką pomoc. ERA 600035828
[syntax=c] c = (uint64_t)a * (uint64_t)b; [/syntax] oczywiście zumek podpowiedział bardziej pedagogicznie :)
Typy wartości pośrednich: literał 976 to int, 5000 to int, a więc mnożenie da int'a. Rzutuj jedną z liczb na long int przed mnożeniem.
Taki program mógłby wyglądać tak: Mnożna: rejestr E Mnożnik: rejestr A Wynik: rejestr HL LD HL,0000 ;inicjacja wyniku LD B,08 ;licznik pętli LD D,00 ;zerowanie bardziej znaczącego bajtu DE NXBIT ADD HL,HL ;przesunięcie wyniku w lewo RLA ;sprawdzenie cyfry monożnika JR NC, FIN ;opuszczenie zera ADD HL,DE ;dodanie mnoznej FIN DJNZ NXBIT ;powrót do początku...
Dobry wieczór, Jeśli wynik ma być zawsze obok komórki z danym ciągiem, można też wykorzystać zapomnianą funkcję makr Excela 4.0 o nazwie SZACUJ. Nie można jej jednak używać wprost w arkuszu, tylko poprzez formułę nazwaną. W tym przypadku jeżeli np. dane są w komórce C5, należy umieścić kursor w komórce D5, otworzyć Menedżer nazw i zdefiniować nazwę...
Witam. Dostalem sie do grupy seminaryjnej o nieszczesliwej jak dla mnie tematyce. Za zadanie mam do zrobienia " implementacja prostego algorytmu mnożenia liczb stałoprzecinkowych z wykorzystaniem sumatorów. Uruchomienie i przetestowanie układu w trybie symulacyjnym a następnie na platformie sprzętowej z wykorzystaniem układów Virtex firmy Xilinx ......
witam mam na zadanie napisać program mnożący dwie liczby 10 cyfrowe w kodzie BCD ale nie bardzo wiem jak to zrobić :) proszę o jakieś wskazówki lub chociaż o algorytm jak rozwiązać to zadanie...program mam napisać w asemblerze pod 8086...dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam malcziki
Na tej stronie gościu pisze jak zrobić obsługę liczb zmiennoprzecinkowych w 8051. Po angielsku, ale pisane dość przyjaźnie. Zwróć uwagę na procedurę mul32.asm. http://www.tigerprecision.com/80c552/fp.... Pozdrawiam.
Ten algorytm przedstawia prosta metode mozenia ktora czesto byla stosowana w procesorach nie posiadajacych instrukcji mnozenia. wykozystuje sie w nich rotacje bitow i dodawanie. Algorytm jest bardzo prosty w realizacji.
No! Dzięki! Rzeczywiście nie takie to trudne:) Użyj klasycznego mnożenia liczb wielobajtowych, kilka mnożeń i kilka dodawań. Klasyczne mnożenie liczb wielobajtowych, może dotyczyć liczb np. czterobajtowych? lub więcej? Gdzie o tym mogę poczytać?. Czy w trakcie wykonywania operacji wielobajtowych lepiej używać stosu czy rejestrów i przełączać się między...
Masz 2 liczby: A1A0 i B1B0 (gdzie A i B mogą przyjmować stany 0 lub 1), mnożysz je jak w szkole A1A0*B1B0=A1*B0+A0*B0+2*(A1*B1+A0*B1) to razy 2 to jest to przesunięcie o jedną pozycję w lewo przy liczeniu słupków. Poszczególne mnożenia robisz bramkami AND. Wyniki mnożeń cząstkowych dodajesz na sumatorze, mnożenie przez 2 w systemie binarnym, uzyskujesz...
Przy takim zapisie mov a,0x02 mov b,0x04 do rejestrów a i b , ładujesz zawartość komórek pamięci , spod adresów 2 i 4 , zamiast argumentów natychmiastowych , czyli #2 i #4
Witam Potrzebna pomoc w poznaniu assemblera Z80 konkretnie emulator Altairz80, potrzebuje zrobic zadanko na zaliczenie... mnożenie liczb binarnych 7-cyfrowych ze znakiem. Czy macie jakies zrodelka z ktorych moglbym skorzystac... probowalem googlowac ale za wiele nie ma na ten niemal wymarly temat. Rzućcie jakies linki z podstawowymi podstawami Pozdrawiam...
Pozwólcie na dorzucenie jeszcze krótkiego rysu historycznego. Jeszcze nie tak dawno silna była grupa wyznawców pisania w ASM, którzy mówili bardzo brzydkie rzeczy o C - przecież nic tak nie cieszy rasowego programisty jak "ręczne" mnożenie dwóch liczb 16bit zapisanych w U2 - tylko TAK pisze się OPTYMALNIE ;). Z biegiem czasu ich argumenty bardzo straciły...
Z MUL jest taki problem że wynik ląduje w R0:R1 (dla kompilatora jest to dodatkowy koszt MOVW+CLR). A to mnożenie dwóch liczb jednobajtowych wygląda mi na mnożenie jednej liczby przez 2.
Po obejrzeniu wykładu "dlaczego komputer kwantowy wciąż nie działa" https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... niewiele więcej rozumiem xD, w każdym razie był tam podany przykład, że przy użyciu komputerów kwantowych, można by próbować łamać RSA, który to algorytm polega na 'łatwości' mnożenia liczb (pierwszych) i 'trudności'...
szukaj sobie pod wykonaniem mnożenia liczb wielobajtowych - postępowanie jest analogiczne.
Sprzętowo czy programowo? Ile bitów. Ogólnie jest to mnożenie kolejnych liczb przez potęgi dziesięciu.
Nie możesz mnożyć liczby byte i stałej ułamkowej. W tym przypadku zmienna "Kolor_temp" musi być typu single.
Jeżeli ma być kolokwium, to raczej nie z posługiwania się kalkulatorem. Do obliczeń z pierwszego zdjęcia raczej należy użyć kalkulatora, ewentualnie grzebać się w tablicach trygonometrycznych a potem mnożyć wielocyfrowe liczby "pod kreską". Obliczenia z drugiego zdjęcia łatwo można zrobić "na piechotę". Trzeba za pomocą wzoru Eulera (od tyłu) zamienić...
Wiesz, jak wykonuje się mnożenie pod kreską? Ten sam algorytm możesz śmiało zaimplementować w oparciu o tablice mnożąc absolutnie dowolnej wielkości liczby. Najszybciej chyba znajdziesz rozwiązania oparte o assemblera, ale żaden problem przenieść to na język wysokiego poziomu. Coś podobnego (choć oparte o kod BCD) znajdziesz np w [url=http://www.dzyszla.aplus.pl/program...
Ponieważ iloczyny liczników i mianowników są nieskończone, należy policzyć iloczyny skończone, urywając ciągi mnożonych liczb, a następnie urywając coraz dalej przejść do granicy z miejscem, gdzie się urywa, jeśli taka granica istnieje - problem w tym, że ona nie istnieje, więc należałoby lepiej określić sposób urywania. Tylko to już chyba będzie zupełnie...
Witam poszukuje procedury mnożenia liczb 16 bitowych na 8051. Czy ktos może mi pomóc??
" Atmegi mają zaimplementowanie tzw. mnożenie cząstkowe, dla amatorów asm jest nota aplikacyjna AVR201 . Mnożenie liczb ułamkowych i całkowitych niczym się nie różni, jeżeli przyjmiemy stałą ilość bitów na część ułamkową.
tu mam przyklady wykonywania operacji matematycznych w ADSP 2181 Dodawanie dwóch wektorów. Mnożenie liczb. Splot z wykorzystaniem pętli z definiowaniem zmiennych w programie. Splot z wykorzystaniem pętli z definiowaniem zmiennych w pliku wejściowym Splot bez pętli z definiowaniem zmiennych w programie Wnioski. plik examples.zip jest dla procesora ADSP2191
Właśnie na macierzach to robię. Jednak ilość mnożeń jest dość spora. Dodatkowo u mnie obliczenia wykonywane są na floatach, co także obciąża dość mocno procesor, nawet biorąc pod uwage moją 32bitową architekturę. Innym rozwiązaniem jest zaimplementowanie fixed pointa i wtedy całość sprowadza się do obliczeń na intach, co wg moich testów o 97% skróci...
Witam, jakby ktoś chciał skorzystać z rozwiązania, to proszę bardzo: Jest to przykładowy program napisany w C++ Builder. Mnoży on dwa wielomiany wykorzysując transformatę Furiera, korzystając z biblioteki #include "fftw3.h" A to jest zawartość pliku .cpp: [syntax=cpp]//--------------------------... #include...
Zamiast od razu równania daj zmienną: doube a=twoje równanie; cout<<a; Stosuj zmienne zmiennoprzecinkowe a nie całkowite. Oczywiście czasem można obejść problem mnożąc liczby zawczasu przez 1,0 ale po co?
Witam. Gdzie znajdę gotowe procedury w asemblerze dla pic 16f84 np. mnożenie,dzielenie liczb 32-bitowych itp.
Dokładnie. Poza tym w C masz sprawę ułatwioną. Zamiast samemu pisać procedury na np. mnożenie liczb, zastanawianie się jak i skąd mają być wczytane, do jakich rejestrów, piszesz po prostu: a=b*10; C jest moim zdaniem dużo prostszy od ASM w pisaniu kodu, bo działasz na wyższym poziomie. Ale jak sam napisałeś i tak trzeba poznać sprzęt==poczytać dokumentację...
No to w takim układzie zerujesz sobie zmienną i w pętli dla każdej cyfry od lewej do prawej wykonujesz: mnożenie przez 10, dodawanie wartości cyfry... Jedyne czego w takim układzie potrzebujesz, to funkcji do mnożenia i dodawania liczb dowolnej długości.. do konwersji w przeciwną stronę liczbę dzieli się przez 10(lub przez inną podstawę) i resztę dopisuje...
wynik wypisac w postaci tablicy. do 2 ja myślałem nad takim rozwiązaniem: MOV AX, [tab+SI] CMP SI, 24 JL mnoz mnoz: MUL [tab+SI+1] ale wynik jest błędny... ale kolejnych liczb 1-13 juz pierwsza liczba po wykonaniu tego kodu jest 512, następna 1536
Już kilka razy pisano Ci powyżej, że problem leży w tym, że wynik mnożenia dwóch liczb 16-bitowych na AVR ma 16 bitów, i że wystarczy napisać: suma+= (uint32_t) tab[indeks]*tab[indeks]; żeby iloczyn miał 32 bity, to po pierwsze. Po drugie - algorytm, który przyjąłeś, jest zabójczy dla 8-bitowego AVR. Co chwila zmieniasz założenia, a kompletnego kodu...
w sumie nie do końca rozumiem, ale pamiętaj że IMUL mnoży liczby ze znakiem i tu najstarszy bit określa znak (MUL mnoży bez znaku). CF i OF zerowany jest jeśli wynik mieści się dokładnie w młodszej części wyniku, w przeciwnym razie ustawiane
Witam wszystkich. Na pracowni dostałem zadanie jak w temacie. Rozwiązałem go, zaprojektowałem schemat jednak w 'wirtualnej praktyce' :) nie chce on działać. Przykładowo przy mnożeniu 0x0 (dziesiętnie) otrzymuje wynik 0100 (dziesiętnie 4) Widać to na załączonym obrazku. Wynik wychodzi dobrze (według mojej tablicy prawdy) przy mnożeniu liczb (liczby w...
Co do możliwości zrobienia na bramkach, to takie coś jest elementem układu mnożenia liczb metodą [url=https://en.wikipedia.org/wiki/Walla... tree. Prościej mógłby być zrobiony układ działający sekwencyjnie: generator sygnału zegarowego podaje impulsy na CD4017 z wyjściami połączonymi poprzez oporniki z przełącznikami łączącymi do masy, zasilany...
Czy ktoś mogłby zaproponować implementację mnożenia liczb binarnych w VHDLu? Bardzo proszę. Bardzo mi na tym zależy. Byłbym tez bardzo wdzięczny za omowienie jakichs algorytmów mnożenia liczb binarnych bez znaku. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... nie rob tak! candle
Wygląda nieźle, przy czym jeśli dobrze widzę (a nie znam simensa) mnożysz liczbę z zakresu 0-25 przez 10 a potem oczekujesz 2500, to mi się nie zgadza. Chyba że konwerter float->int wstępnie też mnoży przez 10 (pomija przecinek) Ten tasiemiec liczników dobrze jest rozbić na pojedyncze wiersze, jak trzeba to dodać bity pomocnicze, chyba że jesteś na...
Witam. Mam do napisania 3 programy w assemblerze na DSM-51. 1. Dodawanie dwóch liczb 5-cyfrowych. 2. Mnożenie dwóch liczb 5-cyfrowych. 3. Komparator (porównywanie cyfr) 5-cyfrowych. Np. 18 większa 10, 10 mniejsza 18, 10 równa 10. Na wyswietlaczu LCD musi pokazac sie równiez słowo(mniejsza, wieksza, rowna)
Wg pewnej książki klasyczne mnożenie dwóch liczb po milionie cyfr na maszynie o dzielności 10MIPS (mało ale niech tam) zajmie 24 godziny! Istnieją inne algorytmy, wg. tego samego źródła algorytm Karatsuby 10 minut, FFT 10 sekund (doba to 86 400 sekund) na tej maszynie pomnożenie miliarda cyfr przez miliard zajmie tylko 2700 lat (FFT 3 miesiące)
To jest to o co mi chodziło, ale mam pytanie i niejasności związane z tym tekstem, bo nie mogę go zrozumieć i narysować. Nie chce być lamą ale to jest takie zagmatwane, że brakuje mi pomysłów: (2 sumatory 4 bitowe, 2 rejestry 4 bitowe pamiętające wynik) Wyjście sumatorów podajesz na wejście powyższych rejestrów, Na jedne z wejść np a0,a1,a2,a3,a4,a5,a6,a7...
Namoje szczęście mnożenie ma być przez liczby całkowite Ale mnożenie przez liczby całkowite też będzie z błędem. Nie podaję częstotliwości i innych szczegółów- na tym etapie jest to nie istotne. To akurat jest bardzo istotne. Do wysokich częstotliwości trzeba inaczej podejść. Podaj chociaż bardzo przybliżony zakres. I powiedz czy wymagana jest stuprocentowa...
mnożenie się wykonuje analogicznie, jak mnożenie liczb pod kreską ;) Z ty, uproszczeniem, że nie istnieje nic takiego, jak przenoszenie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielomian#D... Czyli zakładając początkowo wyzerowany wynik: wynik i i j czyli po prsotu pętla w pętli. grunt to właściwie zaindeksować w zależności od przyjętej zasady...
To mnożenie liczby przez 10 ma tak wyglądać? [syntax=x86asm]mov ax, 10 mul liczba2[/syntax]
http://www.c.webpacket.net/artykuly.php?... Ten tak banalny przykład ma błędy. W dodatku używa przestarzałego iostream.h nie ma czegoś takiego jak void main() :) Hm... z małymi obiekcjami polecam to (też ma ten błąd - powinno być int main() i nie musi być "return 0" jak Xion pisze - ale jest naprawdę bardzo ładnie napisane i generalnie...
W momencie mnożenia liczb kompilator liczy rezultat. Dopiero potem przypisuje go do wyniku. Więc typ wyniku przypisania nie wpływa na sposób prowadzenia obliczeń. Albert
[syntax=c] const uint8_t ref_voltage = 1; uint16_t adc_data; uint16_t supply; //... supply = (((10 * ref_voltage * adc_data * 100) / 2048) - 100); [/syntax] W swoich obliczeniach przepełniasz zmienną 16bitową. Sprawdź czy supply ma prawidłową wartość, jeżeli ręcznie liczycz powyższe równanie. Zmień typ adc_data na uint32_t, lub dodaj przyrostki UL do...
jak wpisze zmaiast return c - return a*b to to nie działa - rozumie ktoś działanie tego kodu? o co w nim chodzi? a może istnieje prostszy sposób zapisu mnożenia dwóch liczb ??
http://obrazki.elektroda.pl/7641684300_1... Witam. Przedstawiam następny projekt, który powstał jako moja odpowiedź na zalewającą nas falę projektów mikrokontrolerowych, które są dosłownie wszędzie. Jest on także dla mnie wielkim powodem do dumy, ponieważ "wystąpił" na okładce kwietniowego wydania EdW. Wielu pewnie od razu napisze….”ale...
Koledze chyba bardziej chodziło czy ma to być mnożenie na sucho jakiś z góry ustalonych liczb, czy ma się dać jakoś je wprowadzić:>
Cóż, jak to sie mówi, niezły hardkor:P Ale jeśli chodzi o mnożenie liczb wielobajtowych to można rozwiązać to tak jak mnożenie w słupku, czyli powiedzmy mamy do wykonania działanie a:b*c (gdzie a:b jest liczbą dwubajtową - starszy bajt - a i mołodszy b). Rozpisujemy to tak.... jako liczbę wielobajtową, gdyż w goólności iloczyn dwóch liczb jednobajtowych...
Dosyć prosto określa się napięcie takich paneli mnożąc widoczną liczbę cell x0,5V. Tutaj wychodzi 6V (ew. 12V trzeba dokładniejsze zdjęcie) Moc wyliczyć można z powierzchni czynnej, mnożąc każdy cm² x 25mW
Składni nie będę sie już czepiał choć to trochę jak z zamkiem centralnym. Nikt nie broni używac klucza :P Dżyszta słowo chyba bardzo tu pasuje:) Ile jest 79 podzielone na 1000? Oczywiście to pytanie rytoryczne. Ja bym zaokraglając do dwóch miejsc po przecinku powiedział, że 0.08. Program proponowany przez Krashan7 powie jednak, że to 0.07. Różnica około...
Witam. musze stworzyc programik mnozacy 2 liczby zmiennoprzecinkowe podwojnej precyzji postaci n,mEk (n - l. calkowita ze znakiem, m - l. calkowita bez znaku, E - mala badz duza litera e, k - l. calkowita ze znakiem). poczytalem sobie ieee 754 ale prawde mowiac nie bardzo wiem jak to zastosowac w praktyce. problem zaczyna sie juz przy wczytywaniu liczb,...
Witam poszukuję procedur mnożenia liczb 2 bajt X 2bajt; 1bajt X 2 bajty; 1bajt X 3 bajty. Dzielenia 2 bajt/2 bajty 2 bajty/1bajt itp. asm8051. Jeśli będą opisy,to było by fajnie. Pozdrawiam.
Mortan1, piszę przecież abyś mnożył przez liczby całkowite i zrezygnował z Single. Wtedy ponad 40% kodu pójdzie "raus".
Zmusza. Dzielenie i mnożenie na liczbach zmiennoprzecinkowych nie są tak upierdliwe jak dodawanie i odejmowanie. Ten dodatkowy kilobajt to procedury konwersji, mnożenia i dzielenia na liczbach zmiennoprzecinkowych.
Zadanie jest następujące: Załóżmy,że mamy wprowadzony zbiór liczb przez użytkownika do tablicy 10-elementowej np. 2,3,4,5,6,2,3,7,12,5 - elementy mogą się powtarzać. I teraz chce zrobić coś takiego - żeby z wyżej podanego zbioru mnożył k liczb przez siebie (gdzie k ma być wprowadzane przez użytkownika, 10>k>5) a wyniki zapisywał do innej tablicy i następnie...
x3 na wejścia B pierwszego sumatora podajemy N, na wejścia A liczbę N przesuniętą o 1 bit w lewo, czyli pomnożoną przez 2 (2xN). Na drugim sumatorze sumujemy bit przeniesienia z pierwszego dodawania z najstarszym bitem podwojonej liczby. Wynik otrzymujemy na 6 bitach Komparator Trzeba by dodać liczbę A do zanegowanej liczby (B) i jeszcze dodać jeden...
No to ładnie :) Znalazłem funkcję co się zowie MP3CLearBadFrame. Zerknij sobie na to UDMA. Funkcja robi za memset a jest napisana "recznie" for-em i to jeszcze z jaki warunkiem stopu?! W każdej iteracji wykonuje się poważne mnożenie 3 liczb. Funkcja ta raczej nie jest często wołana ale jak tak jest napisana reszta kodu to trzeba go przewertować. upanie
Chcę obliczyć współczynnik b = 256*(x1-x2)/(y1-y2) A mnożysz przez 255 :P wsp_b = wsp_b*0xff; Jeżeli nie jest Ci potrzebny wsp_a, możesz zrobić tak: long int wsp_b; wsp_b = (((long int) (x1-x2))<<8) / ((long int) (y1-y2)); Nie wiem, jakiego typu są zmienne x1, x2, y1 i y2, a jeżeli jest...
Nawet nie tyle nie jest liczbą binarną, co zmienne o typie zmiennopozycyjnym są zapisywane w postaci mantysy i wykładnika. A że mantysa ma skończoną długość to pewnych wartości nie da się dokładnie przechować. Typowo taka zmienna ma 32 bity, stąd można przechowywać 2^32 różnych liczb, jako, że single ma pewnie coś koło +/-10^38 to dostrzegasz problem?
Cześć. Chciałbym zrobić układ do mnożenia dwóch liczb 3-bitowych za pomocą bramek logicznych. Z tego względu, że na wyjściu jest więcej jak jedna kombinacja, to nie wiem, jak sobie z tym poradzić za pomocą tablic Karnaugha. Ktoś pomoże i mi poradzi oraz powie, jaki jest algorytm projektowania dla tego zagadnienia?
PLL czy raczej DLL to właśnie cyfrowa możliwość podniesienia częstotliwości nie tylko o czynnik 2 ale dowolny który jest liczbą wymierną czyli ilorazem dwu liczb całkowitych
(unsigned int)(((float)stala)*0.58 ) ; powinno wystarczyć (unsigned int)( (float)stala * 0.58 ) '(float)stala': deklarujesz, że Twoja 'stala' jest zmiennoprzecinkowa mówisz w ten sposób kompilatorowi aby potraktował wyrażenie '(float)stala * 0.58' jako mnożenie dwóch liczb zmiennoprzecinkowych. Dzięki temu, wynik tego mnożenia również jest zmiennoprzecinkowy....
A obydwie zmienne (2,3) powinny być wtedy w nawiasie? Niestety nie. Chociaż w powyższym przypadku będzie ok, bo żadna jawna konwersja nie jest potrzebna. Mnożenie dwóch liczb 16 bitowych może dać maksymalnie 32-bitowy wynik, a ponieważ 32 bitowy typ int jest domyślny na ARM więc jest ok. Niemniej konwersja na uint64_t następuje dopiero po wykonaniu...
Chciałem policzyć rezystancję przewodu wg. wzoru R=p*L/s ale mi nie wychodzi. p= 17 mΩ *mm²/m 1m przewodu s=1mm² = 17mΩ dla 2,5mm² 17mΩ dzielisz przez 2,5, dla16mm² 17mΩ dzielisz przez 16. Dalej mnożysz przez liczbę metrów. Można tą metodą liczyć w pamięci. Wygodnie jest się poslugiwać liczbami całkowitymi. Nie...
Chciałbym stworzyć układ do mnożenia liczb dwu-bitowych, używając tylko bramek NOR. Wcześniej zaprojektowałem układ podnoszący do kwadratu cyfry dziesiętne zapisane w naturalnym kodzie dwójkowy i próbowałem w oparciu o ten układ coś wykombinować, ale niestety poległem. Bardzo był bym wdzięczny jeśli ktoś mógłby mnie nakierować/podpowiedzieć jakoś jak...
Witam. Na PIC'a (32MX) to mi się nie chce patrzeć ale zerknij tu: https://en.wikipedia.org/wiki/ARM_Cortex... do tabelki ARM Cortex-M instruction variations. Na poprawę szybkości działania programu to proponuję lepiej napisać program lub zmienić procka na wydajniejszego. Zrób test : na obu prockach zmierz czas wykonania miliona dzieleń / mnożeń liczb...
Mnożysz lewą cyfrę przedstawiającą wartości dziesiątek x10 i dostajesz 10100 binarnie mnożenie warto zrealizować jako odpowienie przesunięcie bitowe, gdy mnożysz x10 to tak jakbyś mnożył x8 i mnożył x2 27x10 = 27x(8+2)= 27x8 + 27x2 = 27x2^3 + 27x2^1 czyli wynik mnożenia dowolnej liczby x10 jest rowny sumie jej przesuniecia w lewa o 3 bity i przesuniecia...
(at)ElektrodaBot Cześć. Chciałbym zrobić układ do mnożenia dwóch liczb 3 bitowych za pomocą bramek logicznych. Z tego względu że na wyjściu jest więcej jak jedna kombinacja to nie wiem jak sobie z tym poradzić za pomocą tablic kraghuta. Ktoś pomoże i mi poradzi powie jaki jest algorytm projektowania tego zagadnienia?
Bartoneczek - miałem ostatnio ten problem i zrobiłem tak jak napisał Macias. Komplikacja polega na tym że AVR nie ma dzielenia. Zrobiłem więc najpierw mnożenie przez 10 liczb od 0 do 25 aby znaleźć dziesiątki (gdy wynik mnożenia jest większy niż konwertowana liczba, to odejmuję 1 od znalezionej liczby dziesiątek i już ją mam), potem to odejmuję od konwertowanej...
Może pójść w innym kierunku. Mnożenie b. dużych liczb przeprowadzić przez zamianę liczb na stringi i działania wykonywać na stringach. Sam dla ciekawości napisałem taki program, kod być może nie jest optymalny, ale działa.
Chodzi o to, że komputer musi zapisać liczbę dziesiętną w pewnej skończonej liczbie zer i jedynek, co nie zawsze jest możliwe, więc występują zaokrąglenia. Przy mnożeniu i dzieleniu tak zaokrąglonych liczb tracisz coraz więcej precyzji, stąd rozbieżności. Poprawcie mnie, jeżeli się mylę :) Edit: Co do pytania o zmienną: Twoje b wynosi czasem na przykład...
Add ARM: Koszt porównywalny z wieloma 8-bitowcami (np ATMega, 51...), a w tej cenie dostajesz np 32KB RAM, co daje juz duży stopień swobody. dodawanie i mnożenie liczb 16bitowych czy 32bitowych nie jest już takie skomplikowane ;) Oczywiscie nie ARM za wszelka cene i wszędzie, ale jako główny procek... poza tym, można już bardzo skomplikowane rzeczy...
witam próbuje napisac program w step 7 wykonujący działania matematyczne takie jak dodawanie odejmowanie dzielenie mnożenie dwóch liczb . Niestety nie bardzo wiem jak to zrobić . Jak wprowadzać liczby na których mają byc wykonywane działania ,jak wybierać które działanie ma byc wykonywane w danym momencie . Jak zrobi żeby z OB1 odwoływac się do FC lub...
Musisz mnożenie zrobić na liczbach rzeczywistych. float f; f = pomiar1; f *= 0.244; pomiar1 = (long) f;
mnożenie liczb bitowych mnożenie liczb asembler mnożenie dwóch liczb
cordoba pompa paliwa lampa peugeot iveco daily problemy klimatyzacja
wykrywacz metali wykrywacz metali
Czy kodowanie wtryskiwaczy w silniku Z16XER jest konieczne? Schemat elektryczny modemu lodówki Bosch KGN36KLEC