Witam! Oczywiście to trochę zgadywanie, ale w większości znanych mi sterowników w ten sposób oznacza się blok, który wykonuje mnożenie dwóch liczb w formacie zmiennoprzecinkowym (real). Stad skrót MUL(tiplication)-R(eal). Wynikiem mnożenia jest oczywiście również liczba zmiennoprzecinkowa.
mam pytanie co do komputerów liczących w systemie dziesiętnym takich jak ENIAC. One dzieliły sygnał na 9 części np. natężenie aby wyszczególnić kolejne cyfry czy była jakaś inna logika dziesiętna? Cześć, ENIAC (Electronic Numerical Integrator and Computer) był jednym z pierwszych komputerów elektronicznych i wykorzystywał dziesiętny system liczbowy...
No bo zmienne nie mają nieskończonej dokładności. A liczba 0.1 w kodzie binarnym nie jest liczbą okrągłą i musi być zaokrąglana.
Zastąp mnożenie wielokrotnym sumowaniem. Ma to wyglądać dokładnie jak mnożenie w słupku na kartce tyle że na liczbach binarnych tj: jeśli na danej pozycji w drugiej liczbie jest 1 to musisz wykonać dodawanie. oczywiście pierwsza liczba musi być proporcjonalnie do bitu przesunięta w lewo. 1101 x 1010 --------------- 1 x 1100 0 x ---- 1 x 1100 0 x -----...
dodawanie odejmowanie mnożenie dzielenie moduł itp wszystkie działania są takie same we wszystkich systemach liczbowych.. na komputerze pojawiają się nam cyferki dziesiętne gdyż takiego syst. uczyliśmy się w szkole.. na komputerze wszystkie operacje są wykonywane w kodzie dwójkowym(binarnym) a wyniki są takie same i w dziesiętnym.. przykładowy przykład:...
Zaczynasz wprowadzanie znaków od najstarszych pozycji, nie? Jeśli zaczniesz od 0, to będziesz miał (na starcie) liczba = 0 liczba = 0*2 + '0' - '0' // kody ascii objaśnił Łuk_F czyli liczba się nie zmieni, ciągle będzie wartość 0. Gdy trafisz na pierwszą jedynkę dostaniesz liczba = 0*2 + '1' - '0' czyli w liczbie pojawi się 1. Kolejna jedynka liczba...
Trochę ciężko było mi się wgryźć w twój kod, tym bardziej, że dawno nie pisałem w C++, dlatego wolałem napisać swój program i opatrzyć go komentarzami. Program kompiluje się i działa poprawnie w VisualStudio 2010. Jeżeli kompilujesz w czymś innym to być może będziesz musiał kilka rzeczy zmienić. Na pewno musisz zamienić system("PAUSE"); na getch() lub...
Koniecznie zadbaj o to, żeby wychodząc z tego przerwania jego flaga była wyzerowana, a wtedy to o czym kolega _marek_ mówi nie będzie miało miejsca. --- Podczas puszczania przycisku są zdecydowanie mniejsze drgania styków niż podczas jego przyciskania i o to mi chodziło. Poza tym reagujesz wciąż na zbocze opadające a tylko czekasz z powrotem na narastające,...
Bolek: 1.Żeby nie było przesunięcia tak jak mówisz, to musisz użyć liczb ujemnych. Bo jak masz liczby -20 i 20, to skalowanie x3 zamieni to na -60 i 60 - wszystko ok Jak masz liczby 10 i 20, to skalowanie x3 zamieni na 30 i 60.. środek kwadratu jest już zupełnie gdzie indziej 2.Żeby otrzymać dobrą płynność powinieneś użyc wyników z mnożenia/dzielenia...
No to właściwie się każdy nada do tego celu. Najprościej jest zapisać liczby w układzie dziesiętnym: jedna komórka pamięci jedna cyfra. Dodatkowa komórka do pamiętania znaku i jeszcze jedna do pamiętania położenia przecinka. Muszą być takie dwa zestawy dla obu wprowadzanych liczb. Przed dodawaniem i odejmowaniem przesuwasz jedną liczbę tak by przecinki...
Chyba będzie najlepiej jak posłużę się przykładem. Przedstawiam wartości maksymalne. przyklad 1. x=ADC/timer - x to bedzie duży ułamek np. 0,00 999 999 999 będzie użyty jako stała wyliczona na początku z przetwornika ADC i timera, timer może przyjąć nawet wartość 9 999 999 999 999 przyklad 2. y=timer2*x - timer2 moze przyjmowac wartosci 9 999 999 999...
No ok niby prawie wszystko wiesz, a dalej podchodzisz od pupy strony ;) Projektując sobie niejako układ scalony czy to w CPLD czy tam FPGA należy brać pod uwagę całość. Bo co z tego jak część układu po syntezie osiągnie jakąś częstotliwość pracy, jak gdy zaimplementujesz całość już się tego nie osiągnie (tutaj liczba macrocell itp. może być najmniejszym...
Witam! Jak dla mnie, to wcale nie jest dziwne że ten kod nie działa, nawet po zmianie adresów. unsigned char licznik[6] = {0,0,0,0,0,0}; void licznik(void) { ... } Nie możesz mieć w programie dwóch symboli (w tym wypadku tablicy oraz funkcji) o tej samej nazwie. Prawdopodobnie nie jest to jednak powodem złego działania,...
Wzór ogólny: R=\frac{Ucc-N*Ud}{Id} Ucc - napięcie zasilania Ud - napięcie na diodzie przy prądzie Id (dla danego typu diody) Id - prąd diody (diod) N - ilość diod w szeregu, liczba całkowita (1,2 ... Musi być spełnione N*Ud<Ucc czyli też, że dla danego Ucc i Ud, w danej gałęzi można połączyć N<\frac{Ucc}{Udd} diod (N zaokrąglamy w dół do najbliższej...
Ok spróbuje w ten sposób. Ogólnie nie chciałem wrzucać bezpośrednio instacji tych komponentów Nie ma takiej potrzeby. Podejrzewam, ze wartość ACC jest używana natychmiast po przypisaniu przez mnożarkę, wiec syntezer nie może wstawić rejestrów pomiędzy bloki 18x18 i 'spajplajnować' przetwarzania. Spróbuj wstawić opóźnienie na 1-2 rejestrach na wyjściu...
No więc jest na to prosty sposób i zwie się fixed-point math. Zakładasz, że liczba jest zapisana w formacie np. 4:4 bity , gdzie 4 wysokie bity to liczba całkowita w przedziale 0-15 , a 4 niższe to ułamek w przedziale 0/16-15/16 Jeżeli mnożysz liczbe 8:0 przez 4:4 to masz wynik 12:4 i wszystko cacy - masz swój wynik i wartość ułamkową. Jeżeli chciałbyś...
Jest źle. Największe liczby 3-bitowe to 111b = 7d 7×7=49 49d = 110001b Jest to liczba 6-bitowa, a na rysunku jest 7 bitów wyjściowych. Nie mogę wykluczyć, że siódmy bit jest zawsze 0, ale gdyby tak było, należałoby wyeliminować to wyjście. Laborkę miałem 40 lat temu, więc więcej nie napiszę. Na dziś zamiast bramek dałbym procesor PIC 1 szt. i program...
[syntax=avrasm] ; PODPROGRAM MNOZENIA LICZB DWUBAJTOWYCH ; PISAL I TESTOWAL: MIROSLAW LACH, AVT ; WEJSCIE: ; R0 - ADRES NAJMLODSZEGO BAJTU MNOZNEJ ; R1 - ADRES NAJMLODSZEGO BAJTU MNOZNIKA ; WYJSCIE: ; ILOCZYN JEST UMIESZCZANY W MIEJSCE CZYNNIKOW ILOCZYNU, GDZIE ; ZLOZENIE BAJTOW (R0-1):(R0):(R1-1):(R1) DAJE WYNIK ; (R0-1) - BAJT NAJSTARSZY, ZAS R0 I...
Witam! Tworzę kontroler swojej deski elektrycznej. Wszystko idzie po mojej myśli poza... Mnożeniem zmiennych przez liczby zmiennoprzecinkowe. Otóż stworzyłem taki kod: Dodano po 19 Więc tak.. Typ zmiennych A i B zamieniłem na Single, ale dalej mnie to nie satysfakcjonuje, bo miała być to zmienna "pojedynczej precyzji" czyli jak zakłądam tylko jedna...
Co znaczy liczb decymalnych w twoim pojmowaniu? Masz na myśli że maksymalna liczba zapisana w bajcie to 99H, natomiast 1AH jest niepoprawną liczbą? A może nie rozumiesz że nie ma liczb decymalnych w sensownych architekturach?
Witam wszystkich potrzebuje pomocy mam do napisania program który liczy iloczyn liczb BCD. Napisałem program w którym mnożna jest obojętnej długości natomiast mnożnik na razie jest z jednej liczby niestety ten program mi nie chce poprawnie działać.Bardzo prosił bym o pomoc poniżej wklejam mój kod. #include<iostream> using namespace std; void iloczyn(char...
zadeklaruj w funkcji zmienne jako long...
https://obrazki.elektroda.pl/9151185000_... Druga część artykułu o najtańszych nowych mikrokontrolerach z roku 2017. Ekosystem developerski Środowisko developerskie mikrokontrolera ma ogromny wpływ na jakość pracy z nim i w konsekwencji - na produktywność. Na to składają się różne czynniki – jakość IDE, dostępne biblioteki, płytki...
Nie, obwód RC jest pierwszego rzędu i rozwiązanie zawsze będzie w dziedzinie liczb rzeczywistych. Przy prądzie zmiennym to "zawada" Z Z1= √R1²++x1² liczba rzeczywista Z2= √R2²+x2² liczba rzeczywista Z1 +Z2 nie można wykonać takiej operacji algebraicznej bo wyjdzie z tego bzdura. Obliczając Z1 (liczba rzeczywista)nie wiemy ile zapłacimy za energię....
Trzeba sobie poczytać w Pomocy Excela jak wykonuje się obliczenia na danych oznaczających czas. Generalnie separatorem jest tu dwukropek tzn. zapis [syntax=text]1:35:45[/syntax]oznacza 1 godzinę, 35 minut i 45 sekund. Jeśli podamy tylko 2 liczby, to zakłada się, że są to godziny i minuty. Żeby podać tylko minuty i sekundy trzeba napisać: [syntax=text]0:3:25[/syntax]albo...
Witam. a i x są liczbami 16 bitowymi. wykonałem mnożenie liczby 16bitowej przez 16 bitową i teraz mam problem bo nie mogę zrobić dodawania(+b). wynik mnożenia liczba 32bitowa, chciałem dodać jakąś liczbę 8bitowa. moje pytanie jak zrobić w asemblerze dodawanie liczby 8b do 32b?
Masz 2 liczby: A1A0 i B1B0 (gdzie A i B mogą przyjmować stany 0 lub 1), mnożysz je jak w szkole A1A0*B1B0=A1*B0+A0*B0+2*(A1*B1+A0*B1) to razy 2 to jest to przesunięcie o jedną pozycję w lewo przy liczeniu słupków. Poszczególne mnożenia robisz bramkami AND. Wyniki mnożeń cząstkowych dodajesz na sumatorze, mnożenie przez 2 w systemie binarnym, uzyskujesz...
czy jest możliwe zbudowanie na samych przekaźnikach kalkulatora wykonującego cztery podstawowe działania (dodaj, odejmij, pomnóż, podziel). Ile potrzeba przekaźników, żeby obsługiwał pięciocyfrowy wynik? Hahaha, no nieźle. czy jest możliwe zbudowanie na samych przekaźnikach kalkulatora wykonującego cztery podstawowe działania (dodaj, odejmij, pomnóż,...
Czy nie ma szybszych alglorytmów? Oczywiście, że są. Wykorzystaj algorytm mnożenia i dzielenia pisemnego. Dzięki temu znacznie ograniczysz ilość dodawań czy odejmowań. Na przykład 1234 * 5678 zrobione metodą powyższą to 1234 dodawania (zakładam, że program jest chytry i sprawdza na początek która liczba jest mniejsza i ją bierze jako licznik pętli)....
Cześć i szczęśliwego nowego roku. Borykam się z kwestią uproszczenia kilku działań. Może najpierw przykład. [syntax=avrasm]SUB R18,R0 LSL R18 ROL R19 ADD R20, R18 ADC R21, R19[/syntax] Czyli odejmowanie od siebie dwóch liczb jedno bajtowych. Mnożenie dwóch liczb jedno bajtowych (wynik liczba dwu bajtowa). Dodanie do siebie liczby dwu bajtowej i liczby...
Tak znalazłem już dwie procedury mnożenia i dzielenia liczb, dalej już sobie poradzę. Zamieszczam te procedury jakby ktoś potrzebował: ;//////////////DZIELENIE DWOCH LICZB DWUBAJTOWYCH//////////////////////////// DIV16_16: ;R4-AHigh R5-ALow (dzielna A) ;R6-BH R7-BL (dzielnik B) ;wynik A/B to: A-czesc calkowita B-reszta ;R4-High...
Nie możesz mnożyć liczby byte i stałej ułamkowej. W tym przypadku zmienna "Kolor_temp" musi być typu single.
Masz mnożenie róznych liczb dalej sobie analizuj sam (literki przy zmiennych oznaczają ilość bitów): [syntax=c]z16 = x8 * y8; 98:80 91 00 01 ldsr24, 0x0100 9c:90 91 09 01 ldsr25, 0x0109 a0:89 9f mulr24, r25 a2:c0 01 movwr24, r0 a4:11 24 eorr1, r1 a6:90 93 13 01 sts0x0113, r25 aa:80 93 12 01 sts0x0112, r24 z32 = x16 * y16; ae:20 91 0a 01 ldsr18, 0x010A...
Zamiast od razu równania daj zmienną: doube a=twoje równanie; cout<<a; Stosuj zmienne zmiennoprzecinkowe a nie całkowite. Oczywiście czasem można obejść problem mnożąc liczby zawczasu przez 1,0 ale po co?
Diody zamawiałem na aliexpress [url=http://www.aliexpress.com/item/12mm... U tego dostawcy za cena wynosi 120$, przy czym z automatu ma się upust 3$ i darmową przesyłką DHL do Polski. Do tego dochodzi 100zł cła, czyli komplet na jeden zestaw...
If-em, albo na sztywno ustawić, żeby liczba wierszy drugiej równała się liczbie kolumn pierwszej.
https://obrazki.elektroda.pl/6127325800_... Dwa start-upy produkujące chipy AI pobiły wyniki GPU Nvidia w ostatniej rundzie testów porównawczych wnioskowania AI z wykorzystaniem MLPerf. Startupy te to firmy Neuchips i SiMa. Zmierzyły się one z Nvidią pod względem wydajności w przeliczeniu na wat w zakresie algorytmu rekomendacji dla...
I wszystko się zgadza. Wynik mnożenia (256*adc1) jest zapisywany jako liczba 16 bitowa, a więc już masz obcięcie i dalej muszą wyjść bzdury. Samo to mnożenie jest zresztą bez sensu, bo mnożysz tylko po to, żeby zaraz potem dzielić, więc to samo ale bez przekroczenia zakresu wartości mógłbyś policzyć jako 62500u / adc1.
Pomyślę nad tym dopiero jak się Pytek odezwie, bo go jakby coraz mniej to obchodzi... ;) Jedno wiem na pewno - w i-tym bloku mnożenie przez 3 (jak i przez dowolną, inną liczbę całkowitą w KNB) jest na bank określone jednoznacznie i w sposób zupełny. Inaczej, to tego zadania by w ogóle nie było... :D Drążąc dalej - mnożenie liczb podanych KNB-nym, jest...
Bartoneczek - miałem ostatnio ten problem i zrobiłem tak jak napisał Macias. Komplikacja polega na tym że AVR nie ma dzielenia. Zrobiłem więc najpierw mnożenie przez 10 liczb od 0 do 25 aby znaleźć dziesiątki (gdy wynik mnożenia jest większy niż konwertowana liczba, to odejmuję 1 od znalezionej liczby dziesiątek i już ją mam), potem to odejmuję od konwertowanej...
To "tradycyjne" podejście generuje inny przedział - od 1/1001 do 1000/1001 włącznie; książkowy przykład daje liczby z zakresu od 0 do 1 włącznie. Użycie RAND_MAX gwarantuje najwyższą dostępną rozdzielczość, zaś "tradycja" ogranicza ją do 1/1001. Zastanawiam się, dlaczego mnożą tam przez 1.0 zamiast zwyczajnie zrzutować na double. Jeszcze jakiś kompilator...
Programowanie płytki odbywać może się w środowisku Arduino. Płytka posiada 520kB pamięci RAM i 448kB pamięci ROM (zintegrowane w układzie LGT8F328P). Nie wiem skąd ta informacja, bo wg noty układ ma 32 kB FLASH i 2 kB SRAM. Układ ma pewne zalety - tak jak nowsze ATTiny ma zmapowany FLASH, więc mamy płaską przestrzeń adresową, tyle, że jeszcze kompilator...
Kolego, a ile kolega łapie impulsów na obrót wału? Może miałoby sens, zamiast mnożyć małą ilość obrotów przez duże liczby, zrobić inaczej - zbierać dużą ilość impulsów na obrót, a w mnożeniu będziesz miał małe liczby. Być może obecnie jest tak, że różnica jednego impulsu w trakcie obrotu daje Ci różnicę +/-200 obr/min, ze względu na mnożenie przez...
Dodawanie i odejmowanie robiło się niejako odwrotnie, w ten sposób, że liczba pokazana na wyświetlaczu to stan pamięci i w przeciwieństwie do zwykłego kalkulatora, należy wpisać najpierw liczbę, a potem plus lub minus, potem na wyświetlaczu pojawia się wynik, czyli stan pamięci po operacji. Mnożenie i dzielenie też się chyba inaczej robiło, nie pamiętam...
Przesuwanie liczby oznacza mnożenie lub dzielenia (w zależności od kierunku przesuwania) przez 2. Poniewaź liczba 10 nie ma rozwinięcia binarnego, przesuwanie nie może być zastosowane. W każdym przypadku (dzielenia przez liczbę 16-bitową czy kilka dzieleń przez liczbę 8-bitową) wystąpi dzielenie. Procesor AVR nie ma istrukcji dzielenia więc należy wykonać...
załóżmy, że masz tablicę z liczbą wejściową, w której zamieniłeś kody ASCII cyfr na liczby z przedziału 0-35 liczba wejściowa ma bazę b1, baza wyjściowa to b2 Liczba wyjściowa to narazie tablica skłądająca się z samych zer, długość, no hmmm, odpowiednia(!) :D , ale to już osobny problem (w sumie to się chyba z jakiejś logarytmicznej zależności da wyliczyć)....
Czemu kaskada 4 luster Wilsona, jeszcze na 2 gatunkach tranzystorów? Znalazłem prezentacje na temat luster Wilsona według której przy czterech lustrach jest mniejszy wpływ napięcia zasilającego na napięcie wyjściowe oraz charakterystyka I(Uwy) jest bardziej liniowa, poniżej zdjęcia dla dwóch i czertach luster. https://obrazki.elektroda.pl/8840861100_...
Jeżeli to ma być tylko mnożenie przez 5 to można to zrobić tak: liczba 5 to binarnie 0101, podajesz na sumator na jedno wejście liczbę w postaci podstawowej, a na drugie wejście tą samą liczbę przesuniętą o dwa bity, a więc realizujesz operację liczba + 4 * liczba. Jest tylko jeden problem. Ten algorytm zadziała poprawnie tylko na kodzie binarnym. Pozdrawiam...
x3 na wejścia B pierwszego sumatora podajemy N, na wejścia A liczbę N przesuniętą o 1 bit w lewo, czyli pomnożoną przez 2 (2xN). Na drugim sumatorze sumujemy bit przeniesienia z pierwszego dodawania z najstarszym bitem podwojonej liczby. Wynik otrzymujemy na 6 bitach Komparator Trzeba by dodać liczbę A do zanegowanej liczby (B) i jeszcze dodać jeden...
w sumie nie do końca rozumiem, ale pamiętaj że IMUL mnoży liczby ze znakiem i tu najstarszy bit określa znak (MUL mnoży bez znaku). CF i OF zerowany jest jeśli wynik mieści się dokładnie w młodszej części wyniku, w przeciwnym razie ustawiane
Dosyć prosto określa się napięcie takich paneli mnożąc widoczną liczbę cell x0,5V. Tutaj wychodzi 6V (ew. 12V trzeba dokładniejsze zdjęcie) Moc wyliczyć można z powierzchni czynnej, mnożąc każdy cm² x 25mW
Jak liczba 62-bitowa jest stała to mnożenie jest jeszcze prostsze bo wystarczy napisać stały algorytm bez żadnych skipbittestów - to jedna sprawa. Po drugie lepiej takie mnożenie robić w bazie danych - transmisja będzie 2x szybsza a i samo mnożenie na PC-ie szybsze.
Dałam sobie radę :) Dla kogoś kto by miał podobny problem: %To jest program liczący iloczyn dwóch macierzy A=input('Wprowadz macierz A: ') // Pobranie wartości macierzy A B=input('Wprowadz macierz B: ') // Pobranie wartości macierzy B [i,j]=size(A) // rozmiar macierzy A przedstawiony w postaci kolumn i wierszy...
Przyjmijmy, że masz funkcje do operowania na liczbach o dowolnej długości (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, dzielenie modulo). w takim przypadku zamiana liczby "42949672954294967295" na postać hex może wyglądać tak: t = 0 dla_kazdej_cyfry(od lewej do prawej){ t = t*10 + cyfra; } wtedy masz zamieniony ciąg znaków na liczbę...
8 tysięcy przerwań na sekundę z nietrywialną obsługą na AVR niekoniecznie musi się udać. Co do reszty - albo C i uint64 odpowiednio przeskalowany (czyli liczymy nie w jednościach, a w tysiącznych), albo AVR, asembler i własny typ dokładnie taki jak trzeba np. 45-bitowy, i też liczymy w tysiącznych. Mnożenie i dzielenie uint64 może AVR zarżnąć. Z ARM...
Witam, próbuje zapisać metodę najmniejszych kwadratów w VBA. Może ktoś już z Was pisał takie makro i może je udostępnić albo jest mi w stanie podpowiedzieć od czego zaczać. Oto przykład nad, którym pracuje: W arkuszu mam dwie tablica: Y (r x 1) i X (r x k) - liczba wierszy r jest taka sama w obu tablicach, przykład w załczniku oto operację które musze...
Chyba mnożenie jest dużo łatwiejsze od dzielenia. Ale najprościej je zrealizować poprzez dodawanie w pętli tyle razy ile wynośi liczba przez którą mnożysz. Jeśli jest ona niewielka szybkość jest dość duża. Dla większych procedur polecam kolejne warunkowe dodawanie liczby przesuwanej co 1 bit ale pod warunkiem że w mnożnej jest bit na kolejnej pozycji...
Hm.. "i podzielić ją przez np 0,0000001 co da liczbe rzeczywistą" drobna pomyłka :) dzielenie przez ułamek to mnożenie przez odwrotność, to będzie liczba całkowita. można podzielić liczbe losową całkowitą przez np 100000 powstanie liczba rzeczywista.. co do zapisu liczb rzeczywistych na komputerze są one zapisane w postaci wykładniczej, np 123.456 będzie...
wyzej podalem w jednym z moich postow |tysiace setki| |dziesiatki jednosci|, |1 lub 2 miejsca po przecinku| Czyli dzielac to na bajty mamy 3 bajty z czego 2 na calosci i 1 na miejsce po przecinku Czyli maksymalna liczba w zapisie dziesiętnym to:9999,9 a w zapisie liczb całkowitych to 99999 czyli w zapisie binarnym zmieści się na w 3 bajtach. Co do...
Jeden z argumentów może przekroczyć 256 (liczba ma być 3-cyfrowa) więc nie ma jednego rozkazu mnożenia w 8051. Wracając do tematu. Rozumiem, że stały czynnik zapisany w pamięci (u Ciebie WAL _1...WAL3) nie przekracza 03E8h tak? A ile cyfr ma ta druga liczba (jaki ma być jej zakres)? Jeżeli byłaby ograniczona do dwóch cyfr to mnożenie jest banalne z...
Wygląda nieźle, przy czym jeśli dobrze widzę (a nie znam simensa) mnożysz liczbę z zakresu 0-25 przez 10 a potem oczekujesz 2500, to mi się nie zgadza. Chyba że konwerter float->int wstępnie też mnoży przez 10 (pomija przecinek) Ten tasiemiec liczników dobrze jest rozbić na pojedyncze wiersze, jak trzeba to dodać bity pomocnicze, chyba że jesteś na...
potrzebujesz odwzorowania: 0 = -15.00 1023 = +15.00 Najpierw pozbędziemy się kropki dziesiętnej: 0 = -1500 1023 = +1500 Teraz pozbędziemy się znaku: 0 = 0 1023 = 3000 Przekształcenie sprowadza się więc do pomnożenia wartości z ADC przez 2,93255132. Pomnóżmy tę liczbę przez 256, otrzymamy 750,7331378, w przybliżeniu 751. Mamy zatem mnożenie bez znaku...
Witam Chce wprowadzić z klawiatury 2 liczby (w BKD), np 99 i 88. Jak wymnożyć te 2 liczby i wyświetlić je w BKD 99(63H) * 88(58H) = 8712(2208H) Liczba którą osiągniemy będzie 4-ro bajtowa o mnożna i mnożnik po 2 bajty. Proszę o konkretną pomoc Z góry wielkie dzięki
Witam W celu zamiany Wartości liczbowej w TextBox1 (wartość jest wpisywana jako tekst) na cyfry stosuję mnożenie - TextBox1*1 . Działa tylko wówczas gdy w TextBox1 jest liczba całkowita. Gdy jednak znajduje się liczba dziesiętna leci błąd. Mam prośbę - mianowicie jakim kodem zmienić liczbę z częściami dziesiętnymi. Pozdrawiam [/i]
do Eagle : U mnie wartości zmiennych są identycznie w postaci binarnej. do Szymona Tarnowskiego : Odjęcie tych wartości nie jest równe 0 (a powinno), więc tak jak napisałeś podchodzi to pod ten problem standardowy. Wynikiem odejmowania jest: 2,71050543121376E-20 Pozostaje chyba tylko po prostu mieć to na uwadze podczas pisania kodu. Moje podsumowanie:...
Do prostych operacji, zwłaszcza mnożenia, dzielenia, dodawania i odejmowania polecałbym jakiś format stałoprzecinkowy, nowa avr-libc ma może i szybkie, ale za to strasznie "rozdęte" procedury obliczeń zmiennoprzecinkowych. Ich rozmiar jest wręcz paskudny. Przykład, kod z mnożeniem, dzieleniem, dodawaniem i odejmowaniem zmiennoprzecinkowym w poprzedniej...
Witam! Na początek wstawiam kod: [syntax=pascal]Var tablica:array[1..10] of integer=(20,6,28,496,656,86,37,379,65,24... a:integer; b:integer; d:integer; j:integer; w:integer; begin j:=1; d:=2; for a:=1 to 10 do begin w:=(j+d)*d; if w=a then writeln('liczba ',a,' jest doskonala!') else j:=j+d; d:=d*2; end; readln; end. [/syntax] j to liczba 1, d to 2,...
Dzięki, czyli tak jak się spodziewałem, trzeba zrobic dwa działania. W niektórych przypadkach funkcja dzielenia dostarcza obie wartości jednocześnie. Jeśli jednak tak nie jest, a mnożenie jest szybsze niż dzielenie, to można obie wartości policzyć tak: dziesiatki = liczba \ 10 jednosci = liczba - 10*dziesiatki Druga linijka wynika z prostej zależności,...
Dlaczego np mnożenie (mcpadc*625) daje wynik dodatni gdy mcpadc jest ujemne. Zmienne zadeklarowane jako: uint32_t = unsigned integer 32 bit = liczba całkowita 32 bitowa bez znaku nigdy nie przyjmują wartości ujemnej. Do operowania na liczbach ujemnych służy typ int32_t. Zmienne tego typu mogą przyjmować wartości od -(2^31) do (2^31)-1. Jeśli Twoje...
SHR, czyli Shift Right, binarnie przesuwa bity o podaną liczbę miejsc w prawo, z tego co pamiętam, nadpisując zerami, czyli zakładamy cx = 0000000000101011 teraz, po wykonaniu np.: shr cx,3 otrzymamy cx = 0000000000000101 | 011 jeżeli zatem wykonamy shr cx,16 , wszystkie bity powinny zostać przesunięte "poza rejestr" i nadpisane zerami (oczywiście mowa...
Rozważam jak na małych architekturach fajnie mnożyć integery przez współczynniki jak 1.3, 1.5 ... oraz 0.9 , 0.7 ... Cel: w wielu zastosowaniach "na styku z człowiekiem' trzeba się dostosować do logarytmicznego naszego postrzegania rzeczywistości. Czyli postrzegane jako równe skoki głośności, tonu (częstotliwości) tak naprawdę muszą być wykładnicze....
witam i podziwiam :) nie chce mi się wyciągać ZX z szafki i znowu gapić się w ten zielony monitor :) Dzięki Sinclairowi za Spectruma ! gdyby nie ten komputer to nie znałbym się na mikroelektronice. Rok temu przesiadłem się na PCta, i przekładam swoje programy na intelowskie mnemoniki '25 * 255 ORG 0 ; jeśli to "samoróba" ORG 32768 ; jeśli...
Pierwszy problem: Zdecydowana większość operacji na liczbach zmiennoprzecinkowych wprowadzi Ci błąd, który będzie się kumulował. Mnożenie przez 10 zawsze będzie powodować rozszerzenie mantysy (w sensie odległości pomiędzy pierwszą a ostatnią jedynką) - w którymś momencie musi pojawić się cięcie (utrata bitów). Pierwszy pomysł, to dodać z samego początku...
Pomyśl jak programista (o podprogramach) - wystarczy Ci 4000 powtórzeń pętli x 2: - najpierw liczby typu "MMCDXLVII", czyli wg Twojej notacji "tysiące" - potem to samo dla liczb typu "mmcdxlvii", czyli "jedności". A potem to już tylko jedno mnożenie i jedno dodawanie :D. Ciekawe skąd wziąłeś taką konwencję zapisu liczb rzymskich? A tak poważnie, to...
To teraz, grzecznie proszę, żeby nam kolega wytłumaczył, jak ten filmik jest powiązany z działem Programowanie.
Witam. Mam pewne wątpliwości co do mojego projektu i szukam porady. Myślę, że wybrałem odpowiedni dział. Tak jak w temacie, zajmuje się projektem cyfrowej pętli fazowej ( Digital Phase Locked Loop) wg modelu który został zaprezentowany w artykule w załączniku. W części 3 artykułu, w punkcie B mamy podany wzór na transfer function takiego układu. W tym...
Tak masz rację, moje przeoczenie, to działałoby gdybym zwiększał licznik na końcu. Chociaż w aktualnej chwili udało mi się z waszą pomocą tak skrócić obliczenia, że mogę pozwolić sobie na tablice o pojemności 256 elementów i licznik typu uint8 automatycznie się przepełnia. Nie wiem jednak czy dobrze rozumiem o co chodzi tmf? Podnosisz do kwadratu każdy...
Poczyniłem pewne obliczenia i zdaje się, że zaczynam rozumieć. Liczby signed short, czyli wartości z zakresu od -32768 do 32767 podstawiam do wzoru 511 - (1023 * liczba / 65535); 1. Dla wartości -32768 : 511 - (1023 * -32768 / 65535) = 511 - (-511) = 1022 2. Dla wartości 0 : 511 - (1023 * 0 / 65535) = 511 - 0 = 511 3. Dla wartości 32767 : 511 - (1023...
Wiem, ze pisales juz posty na ten temat. Nie chodzi mi jednak o zasade, bo to rozumie, ale o szczegóły. W podanym linku szczególnie interesuja mnie te "dalsze obliczania":) stop timer1 'impw= pewna liczba proporcjonala do czasu trwania stanu niksiego na Pd5 'dalsze obliczania goto 1 Znalazłem też na forum fragment Twojego kodu: .... If Predkosc <...
Witam Czy posiada ktoś kod do asemblera, wykonujący mnożenie liczb szesnastkowych?? [url=http://www.google.pl/search?num=100... Google zna. Na wszelkie procesory, do wyboru do koloru. Naprawdę używanie Google nie boli.
Table_temp jest wskaźnikiem typu char do tablicy typu char. Ten kod ma zadanie zmienić ciąg znaków z tej tablicy na liczbę, czyli tablicę o zawartości { 1,2,3,4,5,6,7,8,9 } na unsigned long counter_temp o wartości 123456789. Czyli rozumiem, że dopóki dwa mnożone typy będą mniejsze niż wartość 16bitowa (nawet unsigned) to będzie wykonywana operacja jak...
Bazując na twoim drugim przykładzie. Jeżeli minuty to zmienna 8 bitowa to mnożenie zajmuje 2 cykle procesora oraz dodawanie 1 cykl czyli w sumie coś koło 3-4 cykli. Nawet jeżeli będzie to liczba 16bitowa to mówimy tu o max 10-15 cyklach. Pętla będzie wykonywać się dużo dłużej. W kolejności szacunkowo: odejmowanie 1, dodawanie (tu będzie kilka cykli...
wlasciwie te dwa sposoby to identyczne sa :D... tylko oczywiscie, jesli chodzi o iplementacje, to lepiej stosowac przesuniecie bitowe (pomnozyc przez 2^n to to samo co przesunac liczbe o n miejsc w lewo... dzielenie w prawo :)), gdyz procesor szybciej to liczy :)... Mnożenie od razu wiadomo że służy mnożeniu. A skoro Ty wiesz że zamiast mnożyć można...
...Mnożysz całkę cieplną przebiegu sinusoidalnego z wartością napięcia. ... A gdzie Ty widzisz mnożenie całki cieplnej przebiegu sinusoidalnego z wartością napięcia? Widzę, że od czasu tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... nic się nie zmieniło, operujesz terminami których nie rozumiesz. ...Dlaczego czasami pulsacja jest w nawiasie,...
Witam was, wziąłem się ostatnio za pracę nad stworzeniem układu kompresji obrazu jpeg wykorzystując fpga.Język w jakim będę pisał to VHDL. Sporo czytałem na temat tego algorytmu i trafiłem na kilka rozbieżności, które, mam nadzieję, zostaną rozwiane w tej dyskusji. Więc: 1. Trafiłem na informacje, że konwersja z RGB na YCbCr jest konieczna, a w innych,...
Witam, wraz z kolegą, chcemy nauczyć się podstaw informatyki, i elektroniki, wykonując kalkulator z układów scalonych 74xx, Niestety, mamy dosyć nikłe o tym wyobrażenie. Umiemy co prawda za pomocą bramek logicznych, wykonać mnożenie dzielenie itd,(co prawda tylko w teorii) natomiast np komunikacja z pamięcią, jej organizacja, zapisywanie, wprowadzanie...
Mortan1, piszę przecież abyś mnożył przez liczby całkowite i zrezygnował z Single. Wtedy ponad 40% kodu pójdzie "raus".
Witam, wlacze dalej z 8051 jako licznikiem kilometrów. Ktos doradzil mi abym poszukal procedur ALU ktore wykonuja obliczenia na 16 bitowej liczbie w 2 rejestrach. Znalazlem dodawanie odejmowanie konwersje etc. Nie znalazlem nigdzie mnozenia dzielenia itd. Moze zaczne od problemu, napisalem program ktory w ciagu sekundy zlicza impulsy na T0(P3.4) w ciagu...
Witam. Mam nadzieję, ze nie trafilem źle, jeśli temat jest w złym dziale, to przepraszam za problemy. Usiłuję przeprowadzić analizę częstotliwościową sygnału dźwiękowego w formacie .wav. Na własną rękę, korzystając z własnej wiedzy nie za bardzo udało mi się to zrobić. Zacząłem więc korzystać z poradników i tutoriali. Jednym z nich jest ten tutaj: http://www.mathworks.com/help/techdoc/re...
zapoznałem z kursem exel na yt i wszystko ok :) gra gtara
[syntax=asm] START:LD IX, W LD IY, N LD B, 0A PETLA:LD A, (IX+0) SLA A LD (IY+0), A INC IX INC IY DEC B JR NZ, PETLA END:HALT W:DEFB 3,4,1,6,7,3,7,9,2,0 N:DEFS 0A [/syntax] Wyjaśnienie: START: Wczytaj do rejestru IX adres wiersza W. Wczytaj do rejestru IY adres wiersza N. Do rejestru B wczytujemy 10(bo 10 elementów trzeba przekopiować) w systemie szesnastkowym....
Od czasu, gdy w przypływie szaleństwa, kilka lat temu udało mi się spłodzić pakiet zmiennoprzecinkowy na '51 (4 działania+ kilka podstawowych funkcji), cierpię na uczulenie w tym temacie. Dlatego proponuję prostsze rozwiązanie, które nie tylko uprości program, ale również powinno zredukować do minimum czas obliczeń. Stosowałem ten sposób parę razy do...
Witam. Trochę nerwów zjadła mi procedura w której podnoszona jest liczba single (czasami ujemna) do kwadratu. wszystkie używane zmienne to SINGLE Temp2 = T1 - T0 Temp2 = Temp2 ^ 2 coś mnie pokusiło aby profilaktycznie wynik wysłać na terminal przez rs232c wynik z terminala: temp2: temp1: -2930.0 temp2^2 przed korekcją: -8584895.0 temp2^2...
To może podasz źródło swojej informacji ;) że jakiś tam ALU składa się tylko z kilku/kilkunastu bramek ? ;) Widocznie źle zrozumiałem to co o ALU jest napisane w Wikipedii :) Przyczyną dla której operacje te grupuje się w ALU jest to, że bramek logicznych potrzebnych do zaimplementowania wszystkich operacji z zestawu: dodawanie (z przeniesieniem i...
Dobry wieczór, Oczywiście, że w tak prosty sposób nie da się wyeliminować powtarzających się dni. Obliczenia muszą być bardziej złożone, ale być może jest prostszy sposób od tego, który ja wymyśliłem. Proponuję tak: 1. Ustalamy zakres dat, który nas interesuje od najstarszej (MIN) do najpóźniejszej (MAX) i zapisujemy w komórkach np. P2 i Q2. 2. Tworzymy...
http://www.c.webpacket.net/artykuly.php?... Ten tak banalny przykład ma błędy. W dodatku używa przestarzałego iostream.h nie ma czegoś takiego jak void main() :) Hm... z małymi obiekcjami polecam to (też ma ten błąd - powinno być int main() i nie musi być "return 0" jak Xion pisze - ale jest naprawdę bardzo ładnie napisane i generalnie...
witam. otoz mam taki problem. zmagam sie z takim programem: mnozenie 2 liczb binarnych 16-bitowych (bez uzycia MUL i IMUL).po wykonaniu program ma wypisac na ekranie wynik w postaci dziesietnej. musze wykorzystac rejestry 32 bitowe i tablice. oto kod ktory juz mam ale stanalem w martwym punkcie: dane SEGMENT napis db 'Prosze podac liczbe 1 i nacisnac...
Witam Wzór, który należy stosować do obliczania oporności rezystorów wyrównawczych w układach zasilaczy przedstawionych w linku przez kolegę karloski to: RE = 1,2V / Dodano po 53 http://obrazki.elektroda.pl/9936619400_1...
Namoje szczęście mnożenie ma być przez liczby całkowite Ale mnożenie przez liczby całkowite też będzie z błędem. Nie podaję częstotliwości i innych szczegółów- na tym etapie jest to nie istotne. To akurat jest bardzo istotne. Do wysokich częstotliwości trzeba inaczej podejść. Podaj chociaż bardzo przybliżony zakres. I powiedz czy wymagana jest stuprocentowa...
Witam Zrobiłem bieżące przeliczenie istniejącej już Tablicy (tablica odpowiada dobrym parametrom dla 50 HZ( chociaż przy 200 też jest nie najgorzej) Niestety tablice musiałem zrobić 32 bitową co oczywiście odbiło się kosztem miejsca wiem że mogłem przerzucać dane z tablicy do zmiennej i na niej wykonać mnożenie ale nie wiem czy w przerwaniu to dobry...
mnożenie liczba float mnożenie bitowy liczba mnożenie liczba binarny
impedancja słuchawek siemens ekspres zaparzacz bezpiecznik termiczny piekarnik amica
licznik prądu słaba instalacja renault laguna elektryczny
Wzmacniacz na triodzie obcina górną sinusoidę - przyczyny i rozwiązania Odpowietrzanie hamulców Ford Fiesta 2009 - krok po kroku