w zasadzie ten akumulator nie ma wiekszego obciążenia, tylko kilka strzałów iskrą na zapłonie, potem już prąd idzie z prądnicy, wiec nie ma problemu z jego ładowaniem Dodano po 10 fajnie jak byś regulator miał impulsowy, ja niestety takiego nie mam i cześć energii idzie w ciepło. u mnie po odpaleniu energia na zapłon już nie idzie z regulatora lub akumulatora...
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Przerwa na przerywaczu ustawiona? Jest taka szkoła, która mówi, że przerwa ma być minimalna - efekt to trochę mocniejsza iskra i mnóstwo zakłóceń. Iskra jest biało niebieska i silna, czy czerwona/pomarańczowa? Przerywacz nie ma luzów?
Iskra wygląda OK więc baterie powinny być w porządku. Albo moduł jest uszkodzony albo elektrozawór gazu. Ten elektrozawór ma dwie cewki, pierwsza mocniejsza jest wysterowana tylko przez chwilę aby poderwać kotwicę. Druga słabsza ma za zadanie podtrzymanie otwarcia elektrozaworu na czas trwania grzania wody. Wygląda jakby nie pracowała druga cewka. Może...
sorki, że tak post pod postem ale serwisant oczywiście nie dojechał :( tak sobie dzisiaj myślałem jakby elektrodę zbliżyć albo oddalić do kapturka gdzie przeskakuje iskra, może wtedy byłaby mocniejsza i lepiej by odpalał ??? co Wy na to ??? niestety, próbowałem trochę zbliżyć i oddalić elektrodę ale niestety nic to nie dało.
Może tu znajdę rozwiązanie: Kto mi może poradzić? Mój Ford Escort Kombi 1,4 z 1992 zgasł mi i już nie odpalił. Wymieniłem cewke zapłonowa, świece i moduł zapłonu (ten akurat znalazłem używany) i nadal iskra na swiecy jest za słaba. Kto mi podpowie co to może być, bo ja już straciłem pomysły... z góry dzięki!!! aha... podobno jest jakiś czujnik zapłonu,...
Ten mostek ładowniczy i akumulator to nie jest nic trudnego ale nie mam miejsca na akumulator po prostu nie mam go gdzie umieścić. Założyłem wszystko jeszcze raz dokręciłem cewkę i iskra jest ale nie jest taka sama jak na prostowniku troszkę słabsza paliwo dochodzi ale mimo to nie chce odpalić. Co mogę zrobić aby była była mocniejsza ???
1000V to maksymalne napięcie dla tego kondensatora , i 4 w szeregu to teoretyczne wytrzymają 4000V i będą miały pojemność 0,25µF. A jak w aucie był kondensator o takiej pojemności to nie odczujesz żadnych zmian, jedynie kondensator będzie odporny na uderzenie małego pioruna z nieba :) A 4µF uzyskasz w połączeniu równoległym, i napięcie 1000V....
serwis na zyczenie:D 5 sek to dlugo ale jezeli odpala za kazdym razem i masz nowe baterie to jedyne co mozesz zrobic to sprobowac delikatnie regulowac elektrody zaplonowe tak zeby iskra byla dluga i wyrazna i moim zdaniem nic wiecej nie zrobisz mialem kilka sytuacji ze po zalozeniu nowej centralki w vaillantach byla mocniejsza iskra
Przeczytaj dobrze w czym jest problem... Z Twojej odpowiedzi wynika że iskra słabnie przez gaźnik lub jakieś nieszczelności.... Tu chodzi o to że im bardziej odsunie się kabel od świecy(sam kabel bez fajki) tym iskra jest mocniejsza i taka aż granatowa a jak kabel zaczyna się dosuwać do świecy to iskra słabnie i jest pomarańczowa.... ledwo widoczna...
Sorry że się nie odzywalem tak długo. Problem został rozwiązany. Znalazłem elektronika (okolice krakowa) który wykonał nowy moduł. Kosztowało mnie to 300 zł ale warto było. Iskra dużo mocniejsza niż poprzednio.. Silnik pracuje super. Jak znajdę do niego nr to podam w poscie może się komuś przyda. Dzięki za pomoc.
Jedna szkoła od dziecka zaczynałem tylko od motorów i na naukę języka nie było czasu szkoła na drugim planie. A tak dla potomnych dałem za cz350 12 tysi i tyle była warta co lodówka Snaiga wystana w kolejce 1988. Albo coś takiego już nie pamiętam. Ale 130 km dała radę bez przeróbek. Art.B to jest portal aby nakierować a nie czynić naprawę poprzez pisanie...
Witam, od kilku dni zmagam się z problemem białej iskry w chińskim skuterze. Zaczęło się od przerywania podczas jazdy. Teraz skuter nie chce odpalić. Dodatkowo podczas odpalania cofa mieszankę do gaźnika. Membrana jest praktycznie nowa (zrobione 1000km na niej i nie ma prześwitów). Przysunąłem trochę bliżej impulsator do magneta, czego wynikiem jest...
Witam, Chcę założyć zapłon bezrozdzielaczowy np. z opla do vw passata b3 1.8 na jednopunkcie silnik aam z 90r. Według mnie będzie szybsza i mocniejsza iskra na świecy, gdyż nie będzie straty na palcu i kopułce. Czy wystarczy podłączyć sterowanie czujnika halla oraz ( +) i( - ) do cewki ze zdjęcia i będzie to działać ? http://obrazki.elektroda.pl/3420377900_1...
Witam. Samochód podczas jazdy zaczął szarpać i zgasł. Ma przejechane 290k km (190K na gazie) Sprawdziłem kompresję i wyszło 4/4/8/3 - iskra była, wtrysk paliwo podawał. Wyremontowałem głowicę i teraz ma kompresję 8/8/7,5/8,5. Nowy pasek, wszystko ustawione. Niestety dalej nie odpala. Wydaje mi się że iskra jest słaba (powinna być niebieska a jest żółto...
wszystko co wiem, wiem od was wiec nie miałem zamiaru nikogo zgrywać. Może mój optymizm był lekko przesadzony. Tak czy inaczej koło juz rozebrane i magnesy wyczyszczone. Złożyłem jeszcze raz tym razem na kropelce zmieniając polaryzacje ale nadal nic. Jutro podjedzie kolega z oscyloskopem i będziemy dalej kminić aczkolwiek nie mam pojęcia czego sie złapać....
No przecież tak pięknie opisałeś cewkę!To jest to co nazwałeś rozdzielaczem! tylko z podłączeniem jest problem bo jakoś nie ma tam nie ma żadnego sygnału co dało by się podłączyć pod obrotomierz bo już próbowałem. a co do uno.autokacik.pl to tam jest opis podłączenia do starszych modeli, które nie mają cewki zapłonowej umieszczonej w "rozdzielaczu"...
Czy na tym drugim kondensatorze, też tak samo iskra co kilka cykli zanika? Tak . Aczkolwiek rzadziej ( jest kilkanaście strzałów i pusty ) , z tym że nie jestem w stanie ustawić jednakowej przerwy na elektrodach ( zaciski się ruszają ) i może przy testach na nowym mogła być mniejsza przerwa. Pomierzyłem te elementy które umiałem : wszystkie oporniki...
jak byłoby widać zmiany cewek na hamowni to pewnie nie zakladałbym tego tematu. Nie widać różnicy w mocy i momencie to znaczy że iskra jest wystarczająca do odpalenia mieszanki. Mocniejsza nic nie da. To tak jak byś udeżył młotkiem w jajko - małym rozbijesz i dużym też.....
Serio musiał być taki odkop? Elba 6V występowała wyłącznie w SR50 B3/B4. W pozostałych modelach instalacja 12V. Konstrukcja regulatora ładowania Elby zupełnie nietrafiona, o ile w oryginale DDR działa jakoś płynnie, to w nowszych działa niestabilnie. Poza tym układ jest samo-destrukcyjny przy gaszeniu stacyjką lub przepaleniu bezpiecznika podczas jazdy....
Dzięki za pomoc próbowałem czyścić te nieszczęsne elektrody i na niewiele to się zdało.Skończyło się na tym że poszedłem do sklepu i kupiłem nowy generator i zadziałało wszystko wróciło do normy.Zauważyłem że iskra jest mocniejsza i wyładowania następują jakby trochę rzadziej.Jeszcze raz dzięki.
Sprawdź iskrę na samym kablu, czyli 8mm od masy (cylinder, głowica ...) ma skakać niebieska mocna iskra, musi być słyszalna.
Ale te młoteczki już nie są obciążone tak jak przy zwykłej instalacji a i iskra jest duuużo mocniejsza a to chyba o to koledze chodzi. Można też zaadoptować układ na czujniku halla. A i pytanie jeszcze co jest nie tak z oryginalnym zapłonem na przerywaczach ze chcesz go zmienić?
Wróciłem do starego zapłonu (bez żadnych udziwnień), wyregulowałem przerwe na przerywaczu. Iskra jet teraz dużo mocniejsza i wyraźniejsza. Igła w gaźniku jest na najniższej pozycji (bing 17). Z tego co zauważyłem to iskra jest nawet na mokrej świecy a mimo to simson nie daje znaku życia, przestawiałem zapłon około 15stu razy za każdym razem przesuwając...
Może głupie się wydawać, ale sprawdź, czy na wszystkich sekcjach cewki jest taka sama (mocna) iskra.
mogą być świece do wymiany lub przynajmniej do przeczyszczenia. jak się zagrzeje to nie potrzebuje już aż tak mocnej iskry.
Witam , moje pytania są, odnośnie wysokiego napięcia. W moim samochodzie dzieją się rzeczy tego typu ,że samochód przerywa przy niskich obrotach jak by wypadał jakiś zapłon czasem trochę bardziej a czasem mniej. Drugi objaw jest taki ,gdy samochód nie złapie temperatury jest dynamiczny i mogę kręcić wieksze obroty bez problemu jeżeli złapie normalną...
Witam, chciałem przedstawić swój problem z długim kręceniem na rozgrzanym silniku, oznaczenie ADR 1.8 benzyna 310tys. przebiegu. Silnik jest zagazowany Stag IV eco założony 2 lata temu.na gazie około 45 tys. zrobione. Problem występuje gdy silnik ostygnie z 90* kilka minut po zgaszeniu pali jak zły! Natomiast jak postoi dłużej kreci 5-6 sekund! Co dziwne...
Teoretyzuję, ponieważ nie miałem takiej usterki, ale jeżeli na górze przełączę na MMA to powinienem zewrzeć pin 1 z 2. Więc jakiś klucz powinien to zrobić. Z drugiej strony napisałeś wcześniej ,że iskra jest słaba , co sugerowałoby problem z zasilaniem. Bo te maszyny potrafią z 2cm dawać mocną iskrę (oczywiście kiedy argon leci). Jeżeli znajdę chwilę...
111111, (Masz jakies doswiadczenia, do jakiej wielkosc kondensatora iskra poteznieje, a po jakiej zaczyna zanikac ?) - W zależności od parametru starszych cewek zapłonowych fabrycznie zalecane były kondensatory od 0.33 do 0.47uF - wtedy powinna dawać najmocniejszą iskrę. Jeżeli chodzi o blokowanie zapłonu to możesz eksperymentować - ja podłączałem pod...
Przecież to normalne, jak podłączasz źródło o dużej wydajności prądowej (a takim jest naładowany akumulator dawcy prądu, dodatkowo z pracującym silnikiem i i alternatorem dającym w tym momencie pełny prąd) do kompletnie rozładowanego akumulatora w twoim samochodzie. W momencie podłączania płynie prąd pewnie powyżej 100A, więc musi iskrzyć. Dodano po...
Problem rozwiązany. Okazało się, że było przebicie na kablu iskrownika. Iskra zamiast odpalać pilot, uciekała na obudowę cewek. Jako środek zaradczy całą długość przewodu włożyłem do wężyka, zamiast całość owijać taśmą izolującą. Teraz jest mocna iskra.
Tu Kolega carrot ma rację. Dodatkowo przewód z diodami, by cewka zapłonowa dostała wyższe napięcie w chwili startowania rozrusznikiem(mocniejsza iskra).
Witam. Na elektrodzie głównej powinien być minus, rezystor 13R dużej mocy plus pilota, jeśli kondensatory nie są uszkodzone to mostek nie powinien mieć wpływu. Mogę podesłać prywatnie serwisówkę selco Genesis 90, jest tam schemat podłączenia uchwytu z zapłonem HF.
Cześć, Miałem i remontowałem kiedyś Simsonka, postaram się pomóc. Najpierw dobrze by było napisać czy dotychczas jeździł ok, czy problemy zaczęły się nagle, czy po jakiejś naprawie? Objawy te mogą świadczyć o wielu awariach. Najpierw upewnij się, że masz dobrze ustawiony zapłon, nie zatkany (zapchany, niedrożny) filtr powietrza lub dolot do niego, mocną...
Wolałbym większy łuk. Nie o to pytałem, powielacz z kondensatorami powoduje że układ wytwarza serię iskier im większa pojemność tym rzadsze ale mocniejsze iskry, a wprost z transformatora można uzyskać ciągły łuk. Żeby układ dawał wyższe napięcia wyjściowe przy niskim wejściowym potrzeba zmniejszyć ilość zwojów uzwojenia pierwotnego. Nie wydaje mi...
W 2t bardzo ważny jest wydech i mocna iskra. Iskrę kiedyś wzmacniało się robiąc przerwę na przewodzie zapłonowym. Możesz też zwiększyć sprężanie lub jeździć na mocniejszym paliwie.
Problem rozwiązany. Okazało się, że było przebicie na kablu iskrownika. Iskra zamiast odpalać pilot, uciekała na obudowę cewek. Jako środek zaradczy całą długość przewodu włożyłem do wężyka, zamiast całość owijać taśmą izolującą. Teraz jest mocna iskra. https://obrazki.elektroda.pl/4457709300_...
Tak,co do rozmagnesowania to raczej nie,nie spotkałem sie z takim objawem,sprawdź czy przyciąga metal mocno.
Gdy włączę odkurzacz, zaczyna strasznie iskrzyć. Dałbym foto iskrzenia, ale to niebezpieczne. Ale daję foto silnika wyłączonego. Iskry mocno się sypią. Ok. wszystko jasne. Foto też czasami jest dobre, ale tutaj, w tym wypadku, przypadku wypadałoby umieścić nie foto, a filmik. Jeśli foto wykonane to z filmikiem też nie powinno być problemu. :arrow:...
A4 b5 96+ gaz +cewka to prawdopodobnie 1.6 benzyna - zgaduję - ale za mało informacji aby pomóc. Sprawdzenie iskry w tym przypadku mocno wskazane. Prawie miesiąc nic nie robiłeś z samochodem?
Hej. Co myślicie o zmianie układu zapłonowego o pojedynczej cewce na elektroniczny ze wzmocnioną iskrą? Jeep grand Cherokee 4.0 6cylindrow. Najbardziej mi zależy na dużo mocniejszej iskrze, około 42000 do 45000V
Produkcja w Turcji. Na ile mm maksymalnie daje iskrę? Często w trakcie produkcji nie zwracają uwagę na prawidłowy montaż cewkomodułu — szczelina ponad 1 mm. Zamontowanie cewkomodułu ze szczeliną powietrzną 0.40 mm względem magnesów pozwala uzyskać mocniejszą iskrę.
Witam.Jeżeli masz problem z iską w mf 70 jest to chyba największy problem spotykany w tych ciagniczkach . Żeby odpalał iskra musi być mocna . iskra musi przeskoczyć jak zakręcisz ręką za koło wętylatora . sprawdz najpierw platynki i przetrzej papierem i ustaw przerwę robi się to przy zdjętym kole wętylatora może nie być przerwy na platynkach wal letko...
Mam stację pogodową - konkretnie Baldr BD-908 - przełączanie podświetlenia odbywało się za pomocą przełącznika dotykowego/zbliżeniowego. Niestety ostatnio przez suche powietrze i plastikowe ciuchy potraktowałem go mocną iskrą z palca i przełącznik przestał działać - co powoduje że ekran świeci bez przerwy. Czy jest możliwość naprawy - a tak naprawdę...
Zbudować samemu mocniejsze cewki zapłonowe.
Witam Udało mi się zdobyć cewkę zapłonową. Podłączyłem ją do motocykla i pojawia się raz słaba raz mocna iskra. Czy taką cewkę można sprawdzić w warunkach domowych ? Jest jeszcze jeden dziwny objaw. Kręcę rozrusznikiem, aż motocykl pyknie i wtedy tłok się cofa w przeciwnym kierunku niż kręci rozrusznik. Rozrusznik kręci silnikiem w dobrym kierunku....
Niestety nadal iskra ginie. zaczynam tracić nadzieję. Wygląda na to że moduł nie wyrabia, co prawda jest nowy ale z tych tańszych. Jaki moduł polecacie? Jaka jest różnica między wysokim a niskim modułem? Bardzo proszę o pomoc.
Wyłącz TV, a następnie rozładuj pojemność kineskopu. Potem znowu załącz i wyłącz TV. Zbij tą pojemność ponownie. Jak przeskoczą mocne iskry w obu próbach to masz wysokie..... i możliwe że uwalone pół telewizora....Takich bzdur na sprawdzanie czy stopień WN pracuje dawno nie czytałem. Jak to się nazywa? Metoda na mocne iskry..??
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
mocniejsza ładowarka mocniejsza grzałka mocniejsza cewka
karta smartcard włącznik rozrusznika behringer wzmacniacz mosfet
listwa antyprzepieciowa listwa antyprzepieciowa
Parametry TS głośnika B&C 15PS100-4 4Ohm Regulator obrotów szlifierki Flex LE9-10-125 nie działa