Tu Kolega carrot ma rację. Dodatkowo przewód z diodami, by cewka zapłonowa dostała wyższe napięcie w chwili startowania rozrusznikiem(mocniejsza iskra).
w zasadzie ten akumulator nie ma wiekszego obciążenia, tylko kilka strzałów iskrą na zapłonie, potem już prąd idzie z prądnicy, wiec nie ma problemu z jego ładowaniem Dodano po 10 fajnie jak byś regulator miał impulsowy, ja niestety takiego nie mam i cześć energii idzie w ciepło. u mnie po odpaleniu energia na zapłon już nie idzie z regulatora lub akumulatora...
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Przerwa na przerywaczu ustawiona? Jest taka szkoła, która mówi, że przerwa ma być minimalna - efekt to trochę mocniejsza iskra i mnóstwo zakłóceń. Iskra jest biało niebieska i silna, czy czerwona/pomarańczowa? Przerywacz nie ma luzów?
mam akurat silnik AAM i nie bardzo rozumiem po co mocniejsza iskra? roczny akumulator, nowe świece, kable WN, kopułka i palec i pali na tych mrozach od pierwszego strzału.
Temat zamykam. Kupiony generator iskry na 4 wyjścia. Dwa podpiąłem do iskrownika a dwa pozostałe do masy. Nagrzewnica pięknie zapala. Nawet powiedział bym, że teraz ma lepszą iskrę niż wcześniej. Jest mocniejsza. Zatem temat uważam za zakończony.
Może tu znajdę rozwiązanie: Kto mi może poradzić? Mój Ford Escort Kombi 1,4 z 1992 zgasł mi i już nie odpalił. Wymieniłem cewke zapłonowa, świece i moduł zapłonu (ten akurat znalazłem używany) i nadal iskra na swiecy jest za słaba. Kto mi podpowie co to może być, bo ja już straciłem pomysły... z góry dzięki!!! aha... podobno jest jakiś czujnik zapłonu,...
serwis na zyczenie:D 5 sek to dlugo ale jezeli odpala za kazdym razem i masz nowe baterie to jedyne co mozesz zrobic to sprobowac delikatnie regulowac elektrody zaplonowe tak zeby iskra byla dluga i wyrazna i moim zdaniem nic wiecej nie zrobisz mialem kilka sytuacji ze po zalozeniu nowej centralki w vaillantach byla mocniejsza iskra
Może głupie się wydawać, ale sprawdź, czy na wszystkich sekcjach cewki jest taka sama (mocna) iskra.
Sprawdź iskrę na samym kablu, czyli 8mm od masy (cylinder, głowica ...) ma skakać niebieska mocna iskra, musi być słyszalna.
mogą być świece do wymiany lub przynajmniej do przeczyszczenia. jak się zagrzeje to nie potrzebuje już aż tak mocnej iskry.
uwierz mi że nie przesadzam :-) Nie przesadzasz ale bajki piszesz. to nie bajki, silnik dwusuwowy Rotaxa, 125 pojemności, zapłon składa się z cewki, modułu elektronicznego i czujnika na wale. sport kartingowy profesjonalny, proszę nie mylić z "halówką". i proszę uprzejnie ludzi nastawionych na hejt o powściągliwość w wypowiedziach. Ja tylko pytam jako...
Cewka ulegnie niemal natychmiastowemu spaleniu, dostarczając swoistego rodzaju wrażen termiczno -zapachowych. No chyba nie taka klasyczna np od Syreny. Syrena nie miała rozdzielacza tylko 3 cewki i 3 przerywacze. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu (nie rozruchu) cewki dostawały zasilanie i z trzech to najwyżej jedna była rozłączona przerywaczem...
Prąd z cewki zapłonowej ci ucieka na masę I nie ważne kto sprawdzał kable .Poprubuj podnieść maskę , gdy będzie mokro, i ciemno. I poogladać cały układ zapłonowy. Może zobaczysz niebieską poswiatę Lub iskierki. Ale moze być to jak ci piszą w kopułce. Na prubę jednak wymień kable.Na pych ci pali. Bo wtedy masz mocniejsza iskrę. Gdy rozrusznik nie obciąża...
Przecież to normalne, jak podłączasz źródło o dużej wydajności prądowej (a takim jest naładowany akumulator dawcy prądu, dodatkowo z pracującym silnikiem i i alternatorem dającym w tym momencie pełny prąd) do kompletnie rozładowanego akumulatora w twoim samochodzie. W momencie podłączania płynie prąd pewnie powyżej 100A, więc musi iskrzyć. Dodano po...
Tylko czy to ma sens? W awaryjnej sytuacji kondensator wyciągnie resztki energii a akumulatora żeby dać "strzał" na rozruch, ale w żaden sposób nie poprawi jego kondycji. To wystarczy, zmniejszy rezystancję całego układu i rozrusznik lepiej zakręci, będzie wyższe napięcie i iskra też mocniejsza.
1000V to maksymalne napięcie dla tego kondensatora , i 4 w szeregu to teoretyczne wytrzymają 4000V i będą miały pojemność 0,25µF. A jak w aucie był kondensator o takiej pojemności to nie odczujesz żadnych zmian, jedynie kondensator będzie odporny na uderzenie małego pioruna z nieba :) A 4µF uzyskasz w połączeniu równoległym, i napięcie 1000V....
akumulator nawet założyłem od diesla mocniejszy.. iskra też jest.. raz go kiedys odpaliłem to tak nie równo chodził i strzelał a za jakis czas juz całkiem nic.. Dodano po 10 jak go kupiłem to własnie wtedy go odpaliłem zrobiłem mu serwis.. i nie odpalałem go przez jakieś dwa tyg i do tej pory nie moge go odpalić.. słyszałem tez ze myszki lubia kable,...
Ten mostek ładowniczy i akumulator to nie jest nic trudnego ale nie mam miejsca na akumulator po prostu nie mam go gdzie umieścić. Założyłem wszystko jeszcze raz dokręciłem cewkę i iskra jest ale nie jest taka sama jak na prostowniku troszkę słabsza paliwo dochodzi ale mimo to nie chce odpalić. Co mogę zrobić aby była była mocniejsza ???
Jedna szkoła od dziecka zaczynałem tylko od motorów i na naukę języka nie było czasu szkoła na drugim planie. A tak dla potomnych dałem za cz350 12 tysi i tyle była warta co lodówka Snaiga wystana w kolejce 1988. Albo coś takiego już nie pamiętam. Ale 130 km dała radę bez przeróbek. Art.B to jest portal aby nakierować a nie czynić naprawę poprzez pisanie...
Teoretyzuję, ponieważ nie miałem takiej usterki, ale jeżeli na górze przełączę na MMA to powinienem zewrzeć pin 1 z 2. Więc jakiś klucz powinien to zrobić. Z drugiej strony napisałeś wcześniej ,że iskra jest słaba , co sugerowałoby problem z zasilaniem. Bo te maszyny potrafią z 2cm dawać mocną iskrę (oczywiście kiedy argon leci). Jeżeli znajdę chwilę...
Witam, od kilku dni zmagam się z problemem białej iskry w chińskim skuterze. Zaczęło się od przerywania podczas jazdy. Teraz skuter nie chce odpalić. Dodatkowo podczas odpalania cofa mieszankę do gaźnika. Membrana jest praktycznie nowa (zrobione 1000km na niej i nie ma prześwitów). Przysunąłem trochę bliżej impulsator do magneta, czego wynikiem jest...
111111, (Masz jakies doswiadczenia, do jakiej wielkosc kondensatora iskra poteznieje, a po jakiej zaczyna zanikac ?) - W zależności od parametru starszych cewek zapłonowych fabrycznie zalecane były kondensatory od 0.33 do 0.47uF - wtedy powinna dawać najmocniejszą iskrę. Jeżeli chodzi o blokowanie zapłonu to możesz eksperymentować - ja podłączałem pod...
jaki silnik w tej Nexii? 1.5 8v ? odpalasz na benzynie czy na gazie? w Nexii jest zapłon elektroniczny, w zasadzie niezniszczalny i bardzo dobry, oczywiście jeśli są dobre kable do świec (nie janmor!!) i dobre świece (nie ngk!!) no i oczywiście kopułka i palec w dobrym stanie (wcale nie muszą być nowe, tylko czyste, bez uszkodzeń) żeby mieć lepszą iskrę...
Moim zdaniem przerwa jak najmniejsza aby nie magneto nie dotykało cewki.Czym mniejsza szczelina to i iskra powinna być mocniejsza.
No przecież tak pięknie opisałeś cewkę!To jest to co nazwałeś rozdzielaczem! tylko z podłączeniem jest problem bo jakoś nie ma tam nie ma żadnego sygnału co dało by się podłączyć pod obrotomierz bo już próbowałem. a co do uno.autokacik.pl to tam jest opis podłączenia do starszych modeli, które nie mają cewki zapłonowej umieszczonej w "rozdzielaczu"...
Witam. Na elektrodzie głównej powinien być minus, rezystor 13R dużej mocy plus pilota, jeśli kondensatory nie są uszkodzone to mostek nie powinien mieć wpływu. Mogę podesłać prywatnie serwisówkę selco Genesis 90, jest tam schemat podłączenia uchwytu z zapłonem HF.
sorki, że tak post pod postem ale serwisant oczywiście nie dojechał :( tak sobie dzisiaj myślałem jakby elektrodę zbliżyć albo oddalić do kapturka gdzie przeskakuje iskra, może wtedy byłaby mocniejsza i lepiej by odpalał ??? co Wy na to ??? niestety, próbowałem trochę zbliżyć i oddalić elektrodę ale niestety nic to nie dało.
Jak gorący to iskra jest ale słaba (nowa świeca) jak silnik zimny to iskra jest dużo mocniejsza.
Podłączyłem czerwony na szersze złącze i biały na węższe i wszystko jest OK. Iskra faktycznie jest mocniejsza.
Przeczytaj dobrze w czym jest problem... Z Twojej odpowiedzi wynika że iskra słabnie przez gaźnik lub jakieś nieszczelności.... Tu chodzi o to że im bardziej odsunie się kabel od świecy(sam kabel bez fajki) tym iskra jest mocniejsza i taka aż granatowa a jak kabel zaczyna się dosuwać do świecy to iskra słabnie i jest pomarańczowa.... ledwo widoczna...
Cześć, Miałem i remontowałem kiedyś Simsonka, postaram się pomóc. Najpierw dobrze by było napisać czy dotychczas jeździł ok, czy problemy zaczęły się nagle, czy po jakiejś naprawie? Objawy te mogą świadczyć o wielu awariach. Najpierw upewnij się, że masz dobrze ustawiony zapłon, nie zatkany (zapchany, niedrożny) filtr powietrza lub dolot do niego, mocną...
Wyreguluj potencjometrem na module. Jak przekręcisz maksymalnie w jedną stronę nie powinno być iskry jak w drugą ma być mocniejsza. Na potencjometr dochodzi sygnał z czujnika halla.
Sorry że się nie odzywalem tak długo. Problem został rozwiązany. Znalazłem elektronika (okolice krakowa) który wykonał nowy moduł. Kosztowało mnie to 300 zł ale warto było. Iskra dużo mocniejsza niż poprzednio.. Silnik pracuje super. Jak znajdę do niego nr to podam w poscie może się komuś przyda. Dzięki za pomoc.
W 2t bardzo ważny jest wydech i mocna iskra. Iskrę kiedyś wzmacniało się robiąc przerwę na przewodzie zapłonowym. Możesz też zwiększyć sprężanie lub jeździć na mocniejszym paliwie.
Aha czyli przez ten modul moto będzie lepiej palić, ponieważ iskra będzie mocniejsza, można powiedzieć, że zapali za pierwszym kopem, a do tego lepiej się będzie wkręcać na obroty, dobrze myśle? Przepraszam, że takie banalne pytania, ale chcialbym to wiedzieć :)
Tak, ale taką mam, i iskra była gorsza niż na tej z poloneza elektronika. Założyłem wczoraj zamiast cewki 4226 cewkę BE200B (1 ohm na pierwotnym kontra 3,5 ohma w BE200B), od przerywaczowego zapłonu ze 125p. Iskra jest gołym okiem mocniejsza, i zapaliła bez włączania ssania na pół kopniaka :) Dzięki za poradę!
Spadek napięcia, przy rozruchu za pomocą rozrusznika, zmierz napięcie przy rozruchu. Na początek podłącz mocniejszy akumulator .
Dzięki za pomoc próbowałem czyścić te nieszczęsne elektrody i na niewiele to się zdało.Skończyło się na tym że poszedłem do sklepu i kupiłem nowy generator i zadziałało wszystko wróciło do normy.Zauważyłem że iskra jest mocniejsza i wyładowania następują jakby trochę rzadziej.Jeszcze raz dzięki.
Dziękuje kolego za odzew. Pomiary rezystancji itp juz na samym poczatku wykonałem. Motocykl już odpala, iskra taka, że konia by zabiła. Niestety sam siebie wpusciłem w maliny...sprawa błacha, aż wstyd pisać. Sprawdzałem przerywacz na wypadek upływności ale nie sprawdziłem przejścia przy zwartym przerywaczu. Zmyliło mnie to, że wygląda jak nowy, na stykach...
Też tak myślałem;) ale jak ten mos się zatyka to napięcie na pierwotnym rośnie samo gdzieś do około 300V;) a tam był triak a nie tranzystor:) organoleptycznie jest mocniejszy od oryginału delikatnie;) i iskra ma długość delikatnie większa.
Wolałbym większy łuk. Nie o to pytałem, powielacz z kondensatorami powoduje że układ wytwarza serię iskier im większa pojemność tym rzadsze ale mocniejsze iskry, a wprost z transformatora można uzyskać ciągły łuk. Żeby układ dawał wyższe napięcia wyjściowe przy niskim wejściowym potrzeba zmniejszyć ilość zwojów uzwojenia pierwotnego. Nie wydaje mi...
Wiadomo powinien zgromadzić jak najwięcej i oddać jak najwiecej w określonym czasie ,im mocniejsza energi iskry tym mozna stosowac uboższą mieszankę ,większy odstęp elektrod ,ale uboższa mieszanka to wyższa temp. spalania a tu nie mozna przeginać.Ja probowalem z rożnymi kondensatorami i nie zauważyłem różnicy pomiędzy 1u a 0,68u ,choć z pewnością konstruktor...
Produkcja w Turcji. Na ile mm maksymalnie daje iskrę? Często w trakcie produkcji nie zwracają uwagę na prawidłowy montaż cewkomodułu — szczelina ponad 1 mm. Zamontowanie cewkomodułu ze szczeliną powietrzną 0.40 mm względem magnesów pozwala uzyskać mocniejszą iskrę.
Mam stację pogodową - konkretnie Baldr BD-908 - przełączanie podświetlenia odbywało się za pomocą przełącznika dotykowego/zbliżeniowego. Niestety ostatnio przez suche powietrze i plastikowe ciuchy potraktowałem go mocną iskrą z palca i przełącznik przestał działać - co powoduje że ekran świeci bez przerwy. Czy jest możliwość naprawy - a tak naprawdę...
Ale te młoteczki już nie są obciążone tak jak przy zwykłej instalacji a i iskra jest duuużo mocniejsza a to chyba o to koledze chodzi. Można też zaadoptować układ na czujniku halla. A i pytanie jeszcze co jest nie tak z oryginalnym zapłonem na przerywaczach ze chcesz go zmienić?
Witam, na wstępie chciałem serdecznie podziękować za wszelkie sugestie. Problemu nie rozwiązałem, borykam się z nim do dzisiaj. Co zrobiłem? 1.Wymieniłem cały układ zapłonowy. 2. Byłem u kilku elektromechaników, żaden nic konkretnego mi nie powiedział. 3. Odwiedziłem kilku gazowników. Wymieniłem komputer, filtry, listwe zapłonową, kalibrowano mi instalacje...
Hej. Co myślicie o zmianie układu zapłonowego o pojedynczej cewce na elektroniczny ze wzmocnioną iskrą? Jeep grand Cherokee 4.0 6cylindrow. Najbardziej mi zależy na dużo mocniejszej iskrze, około 42000 do 45000V
Gdy włączę odkurzacz, zaczyna strasznie iskrzyć. Dałbym foto iskrzenia, ale to niebezpieczne. Ale daję foto silnika wyłączonego. Iskry mocno się sypią. Ok. wszystko jasne. Foto też czasami jest dobre, ale tutaj, w tym wypadku, przypadku wypadałoby umieścić nie foto, a filmik. Jeśli foto wykonane to z filmikiem też nie powinno być problemu. :arrow:...
Tak,co do rozmagnesowania to raczej nie,nie spotkałem sie z takim objawem,sprawdź czy przyciąga metal mocno.
Udało mi się uruchomić tę wiertarkę, wsadziłem szczotkotrzymacz z jakiejś starej szlifierki kątowej, doszlifowałem szczotki bo akurat nie miałem takiego rozmiaru, a miałem większe. Po wpięciu wtyczki do gniazdka i kliknięcia guzika, są mocne iskry na komutatorze. Komutator czyszczony papierem ściernym. Po chwili komutator czarny od szczotek i gorący...
Ustaw elektrody zapłonowe żeby dawały mocniejszą iskrę
Witam Udało mi się zdobyć cewkę zapłonową. Podłączyłem ją do motocykla i pojawia się raz słaba raz mocna iskra. Czy taką cewkę można sprawdzić w warunkach domowych ? Jest jeszcze jeden dziwny objaw. Kręcę rozrusznikiem, aż motocykl pyknie i wtedy tłok się cofa w przeciwnym kierunku niż kręci rozrusznik. Rozrusznik kręci silnikiem w dobrym kierunku....
Wyłącz TV, a następnie rozładuj pojemność kineskopu. Potem znowu załącz i wyłącz TV. Zbij tą pojemność ponownie. Jak przeskoczą mocne iskry w obu próbach to masz wysokie..... i możliwe że uwalone pół telewizora....Takich bzdur na sprawdzanie czy stopień WN pracuje dawno nie czytałem. Jak to się nazywa? Metoda na mocne iskry..??
Do czego służy regulatorowi napięcia czarny przewód? "Sense" kontrola napięcia regulatora, na podstawie tego sygnału jest regulowane napięcie. Można bezpośrednio do plusa Dzięki za podpowiedź. Zastanawiam się jeszcze, czy włożenie kluczyka do stacyjki nie powinno podawać plusa zasilania na moduł zapłonowy (z pinu10, kablem biało-czarnym). Obecnie ten...
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
W takim wypadku może dawać nie dostatecznie mocną iskrę na świecy.
Platynki będą się mniej zużywać ale większy wpływ na pracę silnika ma zużycie plastiku współpracującego z metalową krzywką które powoduje zmniejszenie przerwy na stykach i opóżnienie zapłonu.Zyskasz tylko mocniejszą iskrę i mniejsze zużycie platynek ale musisz przejeżdzić pare tysięcy kilometrów żeby to zauważyć.
Jeep Cherokee 4.0l z 90r. Chcę w samochodzie MOCNĄ iskrę na świecach. Troszkę.wiadomosci mi wpadło w oko i do gustu przypadło stare kilkudziesięcioletnie rozwiązanie z guzikiem ebonitowym i rozdwojonym kablem. Pomysł super lecz w takim wykonaniu nie przystoi . Dlatego zwracam się do Was z uprzejmą i gorącą prośbą o pomysł w wykonaniu takiego patentu...
Tak jak kolega sugerował okazało się że pomimo mocnej iskry na wykręconych świecach po wkręceniu jej nie było. Wymiana cewki i auto odpaliło.
Witam Kolegów ponownie Bardzo dziekuję za cenne wskazówki bo napewno się przydały. Problem został rozwiązany a manewry jakie musiałem wykonać to wymiana iskrownika czy modułu jak kto woli, co dało ładniejszą mocniejszą iskrę i pilarka zaczęła pracować. Brakowało ciągle siły dlatego też dodatkowo wymieniłem pierścienie i uszczelniacze wału. Dzięki temu...
Witam. Słuchajcie jak mam podłączyć transformator o którym mowa tak aby uzyskać dość mocną iskrę ? bardzo proszę o wyjaśnienie , najlepiej jakiś rysunek gdyż jestem samoukiem . Dzięki Pozdrawiam
BANANvanDYK oto zdjęcia płytki modułu. Znalazłem tylko jeden pęknięty lut, widać, że moduł ewidentnien już był grzebany. Moją uwagę przykuły rezystory pod radiatorem tranzystora mocy bo nóżki wydawały się w złym stanie ale po oczyszczeniu zdaje się, że to nie tu jest problem. Poprawienie peknietego lutu nic nie dało, niemniej jednak przy teście był...
No cóż... znów przyszło mi pisać w tym temacie odnośnie innej niezlokalizowanej usterki. Myślałem, że w Matizie już nic mnie nie zaskoczy - a jednak... Było przebicie na cewce zapłonowej, kupiłem nową na allegro. Pracowała przez 5 min i później już samochód nie chciał odpalić więc kupiłem nową w sklepie "za rogiem" i odpalał bez problemu przez tydzień....
Świece i przewody tak jak napisałem są nowe, przejechałem na nich może z 400 km. Jest mocna iskra na wszystkich garach.
Witam, Mam dosłownie dwa pytania o układ zapłonowy do ww. silnika: 1) Czy można w jakiś prosty sposób zmodyfikować poniższy schemat aby iskra była "mocniejsza"? Chciałbym wykorzystać tą samą płytkę drukowaną. http://obrazki.elektroda.pl/3082990200_1... tyrystory 10A 400V diody 700mA 400V oporniki 51 ohm 1/2w kondensatory 1uF 400V papierowy...
Tak tylko poradzę na razie, sprawdź jeszcze raz iskrę na przewodzie bez świecy, ale odstaw od masy na 1cm - ma być wyraźna trzaskająca mocna iskra cały czas jak kręcisz z 5sek.
Zbudowałem kiedyś układ według tego schematu do mojej MZ TS 250 z 6V instalacją. Iskra była wyraźnie mocniejsza, motor palił za każdym razem na kopa, ale niestety byłem zmuszony zdemontować go z powodu gaśnięcia silnika na niskich obrotach przy zapalonym świetle. Widać przy obciążeniu instalacji napięcie było zbyt niskie do prawidłowego wysterowania...
Witam. Mój podgrzewacz termaq od pewnego czasu ma problem z zapalaniem. Po wymianie baterii kiedy są nowe przez około 3 tygodnie zapala dobrze a później już coraz gorzej, pomimo że iskra "cyka" często i wizualnie widać mocną iskrę to trzeba czekać kilkanaście sekund, czasem zapali się i znów zgaśnie jeszcze kilka razy zanim zapali się na dłużej. Wcześniej...
Jeszcze mi się słynna "turbinka Kowalskiego" zwana "oszczędzaczem" przypomniała. Reklamowana w TV, jako innowacyjny polski wynalazek - a opinie o niej były różne. Jednym poprawiała spalanie, innym pogarszała - zresztą chyba mało który maluch palił te deklarowane 5,6l/100km. A propos "kanta" - mam jeszcze tyrystorowy układ zapłonowy, produkcji jakiejś...
Wróciłem do starego zapłonu (bez żadnych udziwnień), wyregulowałem przerwe na przerywaczu. Iskra jet teraz dużo mocniejsza i wyraźniejsza. Igła w gaźniku jest na najniższej pozycji (bing 17). Z tego co zauważyłem to iskra jest nawet na mokrej świecy a mimo to simson nie daje znaku życia, przestawiałem zapłon około 15stu razy za każdym razem przesuwając...
Witam.Jeżeli masz problem z iską w mf 70 jest to chyba największy problem spotykany w tych ciagniczkach . Żeby odpalał iskra musi być mocna . iskra musi przeskoczyć jak zakręcisz ręką za koło wętylatora . sprawdz najpierw platynki i przetrzej papierem i ustaw przerwę robi się to przy zdjętym kole wętylatora może nie być przerwy na platynkach wal letko...
Niestety nadal iskra ginie. zaczynam tracić nadzieję. Wygląda na to że moduł nie wyrabia, co prawda jest nowy ale z tych tańszych. Jaki moduł polecacie? Jaka jest różnica między wysokim a niskim modułem? Bardzo proszę o pomoc.
Witam. Z tego co wyczytałem to ten gościo zrezygnował z prądnicy i zapłonu i przerobił wszystko na zapłon bateryjny dlatego że ma mocniejszą iskrę i łatwiejszy rozruch ale ty mam nadzieję nie będziesz miał takich problemów z odpaleniem bo co rozrusznik to nie szarpanka
Witam. Poszukuje schematu sprawdzonego i działająccego zapłonu elektronicznego do Komara i jasno opisanego montażu w komarze. Szukałem na Elektrodzie ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Chodzi mi o to żeby była bardzo mocna iskra. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Dziękuję za odpowiedzi. Zmieniłem zdanie. Zostawię alternator cewki i akumulator w spokoju. Ale zamiast przerywacza włożę przerywacz elektroniczny (indukcyjny). Czytałem na elektrodzie, że dzięki temu uzyskuje się mocniejszą iskrę i ogólnie silnik zyskuje na kulturze pracy. Pozdrawiam milik
Jawka ciężko się zapala, czasami wcale nie zapali, świece wymieniałem na inną z mocną iskrą i wtedy zapaliła, a po którymś razie jak świece była mokra i czarna to nie chciał w ogóle zapalić.
Nie wiem chyba mnie nie rozumiecie, ale Tak jak pisałem pękł pasek w trasie, założyłem nowy i na kole wału korbowego zaczeła przeskakiwać mocna iskra, ktoś na forum sugierował że koło się rozwulkanizowało, ale teraz tej iskry już nie ma, co do alternatora, to po odpięciu aku na pracującym silniku nie ma prawa zgasnąc ponieważ prąd pobiera z alternatora,...
no to juz cos . Zacznij od sprawdzenia swiec czy jeszcze zyja i przewodow wysokiego napiecia. Wykrecasz swiece po kilei przykladasz do masy i niestety ktos ci musi zakrecic silnikiem ma byc widoczna mocna iskra na kazdej.
Mam juz nowa cewke, zamontowalem i wszystko jest super. Moge wyciagnac z tego wniosek, ze nawet jak sa wszystkie 4 mocne iskry, to nie znaczy, ze cewka jest dobra (nawet jak przyrzady nie wskazuja nic podejrzanego).
Witam, ostatnio padła mi wkrętarka Boscha PSB 1800 Li-2. Wkrętarka jest kilkuletnia, kupiona jako nowa, używana sporadycznie do prostych prac. Przy skręcaniu mebli, z wkrętarki (od strony otworów wentylacyjnych) zaczęły lecieć mocne iskry. Teraz gdy wkrętarka pracuje bez obciążenia na pełnych obrotach również zauważalne są mocne iskry, a przy dłuższej...
Kolego, wypadają ci zapłony. Sterownik wtedy zwiększa dawki na wtryski aby wyrównać pracę silnika mimo wszystko. Za pomocą 5 świecy sprawdź, czy na każdym przewodzie masz taką samą mocną iskrę (czy nie np. słabszą - będzie widać to od razu). Ten alternator sprawdź też jak koledzy sugerowali.
Jak zwykle zapomniałem Zamiast zwykłego modułu marki Hybryd lub Zelmot(oba ze złączkami na jednej ściance). Polecam moduł APE-05, szczególnie w wersji Sport. Dostajemy dużo mocniejszą iskrę i lepszą odporność na wilgoć. Na stronie www.ape.com.pl znajdziesz listę dystrybutorów ich sprzętu
Gaźnik może za mało paliwa dostawać. Najlepiej zwiększ mu dawkowanie i ustaw mu większe obroty. Dodano po 59 No i sprawdź mu świece i czy jest wystarczająco mocna iskra.
Odprężnik masz? To się nazywa zawór dekompresyjny, odprężnik masz na zaworach :) Czyli iskrę masz już lepszą, i odpala na zimnym silniku, a sprawa że musisz korzystać z zaworu dekompresyjnego to zapewne wina żle dobranego przełożenia (albo za słaby jest ten rozrusznik, może wystarczy mocniejszy akumulator). Ciesze się że pomogłem. Pozdrawiam
Witam, Wywąchałem dwa różne zapachy. Inny zapach mają wyładowania koronowe, - bawiłem się piezozapalarką naciskając ją lekko, by poswtały wyładowania koronowe, ale nie doszło do przeskoku iskry. A inny zapach (o wiele mocniejszy) powstaje z głośnych wyładowań iskrowych (np z trafopowielacza w TV) Który z nich to ozon?
W sumie to nie zrozumiałem za wiele... Ale założyłem inny, trochę krótszy kabel do świecy i iskra wydaje się mocniejsza. Nie wiele to jednak zmieniło. A to co jest po tym o wyciąganiu gaźnika z pudełka w ogóle jest mi obce xd możesz wytłumaczyć co mam zrobić? :D I dzisiejsza sytuacja.. odpalił normalnie na drugie kopnięcie. Chodził na troszkę wyższych...
Trzeba sprawdzić iskrę czy jest dostatecznie mocna. Jeżeli iskra ok to rozebrać gaźnik. Może coś się odkręciło lub odczepiło. Skoro niedawno był czyszczony może to być jego wina.
Czy ktoś ma pomysl od czego zacząć? !. Nowy, naładowany do pełnego akumulator 2. Spr., czy z ECU trafia podczas kręcenia starterem, trafia impuls ok. 80 do 120 V, do cewki? 3. Spr., czy na każdej ze świec, pojawia się równomiernie, zdecydowana, mocna, dobra iskra? 4. Spr. , czy do pompy paliwa, dochodzi pełne napięcie 12 V, po zapłonie. Mam prawo podejrzewać,...
Ja myślę że to raczej problem ze słabą iskrą Zimny silnik potrzebuje wzbogaconej mieszanki a do jej odpalenia jest potrzebna mocna iskra a już zwłaszcza do gazu sugeruję sprawdzić cewkę zapłonową może ma przebicie wewnątrz i napięcie zasilania cewki Pozdrawiam
Szczerze mówiąć nie trzeba tego mierzyć bo kompresja jest idealna- nie jest za słaba ani za mocna. Iskra jest duża i niebieska. Rozkręciłem wydech i mogłem stwierdzic ze gaznik musial rozregulować sie podczas jazdy i cylinder nie dostaje odpowiednich dawek paliwa-czasami za duzo czasami za mało. Dziś popatrze jeszcze to.
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
W teorii cewki mają dłuższy czas ładowania się przez co przy wyższych obrotach silnika iskra powinna mieć większą energię. Otóż do końca tak nie jest. Wyższe obroty silnika to krótszy czas na ładowanie cewki. Każdy elektryk samochodowy to powie, że najmocniejsza iskra jest przy niskich obrotach. Być może to było przyczyną gubienia iskry na wysokich...
Spróbuj na początek zbliżyć cewkę WN do koła magnesowego, zważając by koło magnesowe nie ocierało o cewkę (na grubość np. żyletki, kartki papieru). Taki zabieg powinien spowodować mocniejszą iskrę. Jeśli taki zabieg nie da lepszej iskry, to cewka WN do wymiany. Sprawdź stan kabla WN i fajki świecy, metalową osłonę fajki zdemontuj jeśli jest na fajce....
Sklejona cewka serwozaworu i odpala z mocy max.Dzwoń po serwisanta.
miałem tak kiedyś w swoim aucie , w momencie wysiadki z samochodu , a nawet w samochodzie przy dotknięciu drzwi i musze powiedzieć że impulsy były dosyć mocne , iskra na na oko 2mm . przyjemne to niebyło , trwało czas jakiś (nawet zacząłem uwarzać przy wysiadaniu żeby tylko nietrącić , no i niewiem nawet kiedy ucichło - morze siedzenie , morze spodnie...
Świeca jest cały czas mokra Czyli paliwo dostaje . Piszesz że iskra mocna . Kolor iskry niebieski ? Nie biały lub czerwony . Jaką masz świecę tzn. firma ,ciepłota . Gówniana świeca pod ciśnieniem może tracić iskrę .
podłączyłem multimetr (minus do ramy/silnika a plus do kabelka który dochodzi do świecy(mocno izolowany) Bardzo mądrze zrobiłeś :D Zwykły multimetr ma zakres do max 1000V, a tam jest/powinno być o wiele wiele więcej. Od kilku do kilkudziesięciu tys. Volt. Iskrę sprawdzasz na sprawnej świecy, a jak nie jesteś pewny, to wystarczy zwykły drut i do masy...
Zacznij od sprawdzenia jak mocna jest iskra zanim zaczniesz wymieniać układ zapłonowy.
doskonale rozumiem problem z czujnikiem położenia kątowego wału korbowego ale go wykluczam ponieważ jeśli zdejmę wtyczkę z któregokolwiek czujnika temp odpala bez problemu - podłączę i nie zapala a czujniki temp są dobre być może tkwię w błędzie bo nie mam jak na razie drugiego czujnika obr ale w związku z tą sytuacją czy możliwe jest żeby iskra była...
mocniejsza ładowarka mocniejsza antene mocniejsza grzałka
zakładać panewka komunikat micra satel sygnał dźwiękowy płyty głównej
amica awm612d stacja ładowania wnętrze
Smażalnik Lotus błąd E13 - jak naprawić? Uszczelniacz wału korbowego VW Crafter 2.5 TDI z czujnikiem