Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka.
Zapewne koledze chodziło o rozrusznik sterowany stacyjką, ale to nie jest konieczne, do wymiany tylko mocowanie alternatora, tak jak pisali koledzy powyżej.
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
z przodu chyba jest parę nakrętek ,a pod nimi takie szpilki >
Musisz zrobić mocowanie pod alternator. Następnie, potrzebujesz przewód minimum 6mm2 aby połączyć alternator z akumulatorem - końcówki również. Dokłada się jeszcze jeden przewód, który idzie do kontrolki ładowania (jeżeli takiej nie posiadasz to zakupisz w rolniczym).
A w jaki sposób odłączyć węże pompy vacuum na alternatorze by go wyjąć?
Między wirnikiem a łozyskiem. Rozbierałeś alternator?
http://obrazki.elektroda.pl/2288796900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5970423100_1... Jeśli masz taki sam alternator to wystarczy obszlifować górne mocowanie alternatora które idzie do stelarza prądnicy. A i długośc paska to 1285. Jeszcze trzeba dorobic dolne mocowanie.
A mocowanie alternatora?
Rozrząd, panewki główne, mocowanie alternatora, mocowanie cewki zapłonowej, wadliwy samoregulator zaworu i długo by tu jeszcze wymieniać. Opisz dokładniej czy stuka cały czas, jak to sie ma do tego czy silnik zimny czy ciepły itd.
A mocowanie alternatora w CC700 jest identyczne z CC900?
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
Od oryginalnego alternatora podłączasz tylko lampke ładowania. Problemem będzie pasek 10mm po prostu bez większego kąta opasania spali się szybko. Jak dodasz rolkę 8cm na górne mocowanie alternatora to pasuje pasek 10x1000.
Wibracje też mają wpływ na trwałość delikatnych struktur krzemowych. Opel robi mocowanie alternatorów w tulejkach gumowych. Mycie silnika pod cisnieniem i chemia myjąca też może mieć wpływ na trwałość alternatora.
Jak to jaki problem , zatarte lub brak sprzęgiełka na alternatorze.
Montaż innego też wymaga pewnych przeróbek elektrycznych ,oraz mechanicznych (mocowanie alternatora,wymiana koła pasowego).Nie każdy ma smykałkę do czegoś takiego ,nie wspomnę o tokarzu który przerobi lub dorobi koło pasowe.
Witam ja rozwiazałem problem ze wspomaganiem zakładajac sektor kierowniczy z lublina II i mialem problem z montażem pompy dlatego ze zakladajac go niżej alternatora pasek by mi tarł po wporniku. Rozwazałem montaż elektrycznej pompy z Astry II ale znajomy mechanik odradził mi ponieważ pompy elektryczne nie są przystosowane do pracy ciągłej .Wiec przerobiłem...
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Oryginalnie w "ciapku" instalacja jest 12V z biegunem "+" na masie. Po pierwsze odłączyć akumulatory, zdemontować prądnicę, dorobić mocowanie alternatora oraz dopasować koło pasowe do szerokości paska klinowego. Przewód 6mm2 z zacisku B+ pociągnąć do rozrusznika. Zdemontować oryginalny regulator napięcia i zabezpieczyć przewód prądowy. Na jednym z zacisków...
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
rozrusznik trudne - nie ale czasochłonne odlacz akumulator odkrec blache nad rozrusznikiem odreec górne mocowanie alternatora i ramie , albo lepiej calkiem go wykrec odlacz przewody wykrec 3 sruby trzymajace alternator dwie najlatwiej z kanalu , ale bez tez da rade a szczotki to juz banał!
Zobacz schemat przelacznika 24/12 w starze. Nie trzeba nic przerabiac. Dac alternator 120A od passata i gotowe. Usunac pradnice, czy tam ten alternator z Żuka co jest teraz i skoncza sie problemy z brakiem pradu. pytanie mam takie czy ktoś zrobił taką przekładkę? jak wygląda mocowanie alternatora czy na stare mocowanie będzie pasował
Silnik też jest gorący, mocowanie alternatora stwarza kontakt termiczny z nim, obecność gorącego powietrza z chłodnicy.Wreszcie dośc uczciwe obciążenie prądowe. Gorąco- pojęcie względne, sądze nieśmiało, że wszystko jest ok. Tfu, napisałeś wyłączonych odbiornikach, troche dużo prądu, albo bateria ma zwarcie w celi, albo rozładowana.
Witam W CC700 zarówno silnik jak i alternator kręcą się w lewo. Jeżeli już zrobiłeś mocowanie włóż alternator od 126p BIS, mocowanie identyczne, a kręci się w prawo. Ten od CC700 zamieni się w grzałkę i się stopi. Jeżeli nie masz mocowania poszukaj od Tico, jest jeszcze mniejszy. Pozdrawiam
Blok silnika pasuje...zależy jakie plany masz z osprzętem :) tzn zalezy jaki ty masz układ zasilania w swojej dwójeczce (gaźnik,jednopunkt,K-jetronic). Golfik 3 ma inne mocowanie alternatora...jest na rowkowy pasek a nie na klinowy...:) także myślę ze bez małych przeróbek się nie obędzie :)
180A były np 2.0 tdi (BMR) z Passata pytanie czy mocowanie z TDI przypasuje to 1.8 turbo.
Oddałem do mechanika - mechanik wziął 500 i zregenerował alternator (uszkodzony był mostek) przy okazji też rozrusznik zregenerował, wymienił pasek alternatora i poprawił mocowanie napinacza alternatora bo też szwankowało. Na dzień dzisiejszy wszystko śmiga. Pozdrawiam wszystkich.
To w tych alternatorach na +/- 100 A są jakieś "większe" opory dynamiczne? Ogólnie sprawa wygląda tak, że w tych ciągnikach w końcówce produkcji zaczęli montować podwójne koła pasowe i właśnie w najbliższym czasie i tak muszę wyciągnąć silnik chłodnicę i rozjechać go... Więc to koło pasowe wymienię jeśli nie będzie w pełni wykorzystany alternator rzędu...
A może masz zużyte łożyska w alternatorze, i to stawia taki opór ? :) Co do akumulatora, owszem, jeśli jest rozładowany, to pasek może piszczeć, ale ja spróbowałbym sprawdzić te łożyska ;) Pozdrawiam Zużyte łożyska w alternatorze wyją, możliwości są dwie - zeskosowane mocowanie alternatora, koła pasowe wału, altka i pompy wodnej nie są w linii, zużyte...
Witam Czy wie ktoś czy istnieje jakiś zamiennik tej prądnicy w postaci alternatora. Mamy taką prądnice przy silniku przemysłowym i ciągle nawala. Chcemy założyć alternator ale chcemy wykorzystać oryginalne mocowanie czyli alternator też musiał by być w postaci walca bez uch mocujących. Wiem że ten alternator stosowany był chyba w kombajnach i autosanach,...
Witam, czy ktoś z szanownych kolegów wie jak należy włożyć tulejki (sinenbloki) w łapę do której przykręca się alternator ? Od wewnątrz czy od zewnątrz (góra i dół). Bo jakbym nie włożyć to po dokręceniu pasek klinowy nie idzie w linii i słychać że obciera wewnętrzną stroną na kole pasowym wału. Niby prosta sprawa ale upierdliwa. Stary pasek szedł źle...
Nie każdy ma 3tys na chińczyka z ac a jak raz mu się coś złamie np mocowanie alternatora to co ma latać po mieście i szukać ? Oczywiście można i tak ale jak można inaczej to czemu nie kiedyś też nie było tiga z ac i coś tam też z aluminium powstawało więc musieli sobie jakoś radzić. No i jeszcze pozostaje zasadność kupienia tig ac/dc jak sie ma raz...
Witam, jakie mogą być problemy natury mechanicznej przy wymianie silników z 2.0 na 2.3 benzyna? Wydaje mi się, że wszystko powinno pasować. Pomijam elektronikę. Chodzi mi o sprawy czysto mechaniczne, kolektory wydechowe, chłodzenie, sprzęgło, łapy, mocowanie alternatora.... Dodano po 35 Oba silniki na wtrysku mechanicznym.
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
Chodzi bardziej o stabilizację napięcia. Oczywiście duże kondensatory masz? Są 250A typu zwykłego tzn nie wodne. Musiałbyś poszukać po zdjęciach i tabeli wymiarów , skorzystaj z ... https://as-pl.com/pl/c/alternatory#/65:s... coś tam wiadomo trzeba przerobić ;) tzn mocowanie plus analogowy regulator napięcia i ew....
Nakrętka śruby mocującej alternator z wąsami pozwalającymi na odkręcenie/dokręcenie bez potrzeby jej przytrzymywania
Proponuję na początek poruszenie wszystkich punktów styku masy a więc począwszy od alternatora do aku. i do karoserii auta. Masa z alternatora idzie przez silnik a więc zalecam ruszyć mocowanie alternatora do silnika no i co za tym idzie inne mocowania masy. To nic nie kosztuje po za chwilą pracy. Przyczyną też mogą być zawieszające się szczotki alternatora...
Mam dziwne objawy z kontrolką ładowania tzn. jadę samochodem gdy naciskam na gaz to pulsuje kontrolka ładowania, puszczam gaz to kontrolka gaśnie. Sprawdź najpierw stan i napięcie paska alternatora, stan wszystkich kół pasowych paska alternatora (czy nie są wyrobione), mocowanie koła pasowego alternatora ewentualnie jeśli jest możliwość żeby się poluzowało...
Sprawdź przewody i kostki,mocowanie na alternatorze regulatora napięcia,szczotki i komutatory(powierzchnie na wirniku,gdzie pracują szczotki),bo jak już są powycierane,to może kontrolka pulsować,a najlepiej wymontować alternator i dać do sprawdzenia,bo może się okazać,że też któraś dioda kończy żywot,lub zwarcie na uzwojeniach.
Ecu ma regulator w sobie i nie obleci 2 alternatorów. Stara sie utrzymać te 14V .Jak zepniesz 2 uzwojenia wirników zrobi sięz 3-4 , 1-1,5ohm i coś pewnie poleci.Po co robić sobie pod górę? I tak zmota w teren tak? Dopasuj mocowanie podłącz plus i wszystko. Do wciągarki starczy.
Byłbym zainteresowany gdyby coś takie wykonał. Tylko chodzi mi o to by to nie było coś takie jak te co można kupic na allegro albo w sklepach internetowych, gdzie pisze że regulator na 1,5 kW tylko przy tej mocy należy przykręcic radiator do triaka a np triak znajduje się w takim miejscu na płytce że nie ma możliwości tego zrobić, a płytka z takim radiatorem...
Panowie dokładnie nie wiem gdzie idą te przewody od kontrolki ( ogólnie tam cały panel jest rozwalony) i potrzeba to na nowo składać ale generalny remont chcę zrobić gdzieś na zimę dopiero. Obecnie już zrobiłem mocowanie alternator siedzi i jak podłączę ten gruby czarny przewód pod B+ (który idzie na rozrusznik) a tamten przewód co mam przerobię i podłącze...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
taka przeróbka niema najmniejszego sensu zaduzo z tym zachodu ja aktualnie jeste w trakcie przrobki cz 350 z 6v na 12v do tego musiałem kupic kartery z mocowanie alternatora na 12v i wymienic czop na ktorym był wirnik 6v wirnik tez musi byc z cz 350 12v bo z ts-ki niebedzie pasował (inne łozysko) albo poprostu szukac i kupic cały silnik z cz 350 12v...
Ja mogę napisać to co wiem na temat zakładania nie fabrycznego alternatora w A klasie. Odpuść bo ostatnio przerabiałem temat w VIANO to to samo co A klasa i ktoś tam założył alternator od benzyny do ropniaka. Ile tam było w...nia żeby to ustawić. Co jakiś czas nie wiadomo z jakiej przyczyny pasek spada wpada w kolo pasowe i jest do wyrzucenia. Założenie...
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
Nakrętkę koła pasowego zostaw w spokoju. Poluzuj dolną i górną śrubę mocującą alternator, przyciągnij go ręką w stronę silnika, po założeniu nowego paska weź jakąś brechę i odsuń go od bloku tak aby pod naciskiem kciuka pasek ugiął się o ok centymetr, przytrzymaj w tej pozycji alternator i dokręć górną śrubę https://obrazki.elektroda.pl/5033812300_...
Witam wszystkich . Dziękuje za rady i podpowiedzi . Przepraszam ze długi na ten temat sie nie odzywałem , ale niestety plan padł w gruzach. Lupo dalej jeździ tak jak jeździło, służy mi wiernie . W zeszły roku zrobiłem nim 14 000 , dwa lata temu 40 000. Wymieniłem tylko zawieszenie na gwintowane . Po drodze padł rozrusznik , dwa alternatory, mocowanie...
Diagnoza u elektryka będzie kosztować 20 zł? 30 zł? I zajmie to 5 minut. Uważam,że przed kupieniem akumulatora za kilkaset złotych warto podjechać i sprawdzić, czy instalacja jest OK. Elektryk samochodowy sprawdzi testerem akumulator, alternator i obejrzy mocowanie kabli do klem, karoserii i alternatora..
Witam. Korzystając z pomocy forumowicza "nikusert" postanowiłem sprawdzić stojan. Odłączyłem mostki, pomierzyłem wszystkie 9 diod (niestety miernikiem tylko), były ok - znaczy nieprzebite. Mierzyłem następnie oporność każdej fazy... miernikiem było ok, na każdej fazie w miarę równo kilka Ohmów. Jednak po pomiarze żarówką (21W... trochę za duża) oporności...
Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem polegajacym na hałaśliwym działaniu paska Pk napędu osprzętu silnika. Po załączeniu silnika któryś z napędzajacych elementów wydaje dzwięk jakby " metalicznego grzechotania". Przy wymianie rozrządu wymoenione zostały wszystkie rolki napinajacei prowadzace wykazujace zużycie, Kpl. napinacz z sprężyną...
możesz też kupić nowy alternator w sklepi z częściami do ciągników ja kupiłem do c -330 tylko mocowanie musiałem przerobić
Praktycznie każdy alternator 12v zdolny jest wytworzyć 24 v to tylko kwestia regulatora napięcia. Przy podłączeniu wirnika bezpośrednio do"+"z ominięciem regulatora napięcie wytwarzane mieści się w granicach 50-70 volt. mimo że sam alternator,jego uzwojenie wirnika,stojana i diody prostownicze są fabrycznie 12 voltowe. Należy pamiętać jedynie że alternator...
Jeśli masz nierówny blok w stosunku do mocowania łapy to żadne kleje do gwintów i bloku ci nie pomogą rzeźby to złączyć. Fachowo powinno się blok napawac i sfrezowac. Jeśli nie ma możliwości tego zrobic to jest sposób którego nauczył mnie stary mechanik autobusów. Ściągasz łapę, czyścisz dobrze blok nawet kamykiem żeby nie było grama smaru i odtluszczasz....
No większość chyba alternatorów ma mocowanie wahliwe plus ucho ustalające położenie, nie wiem, jak chcesz rozwiązać mocowanie na stole testowym, wydawało mi się, że właśnie w podobny sposób, jak na silniku w aucie :) A śruba robiąca za oś mocującą ma chyba w większości przypadków gwint zewnętrzny M10 do M12. Oczywiście, mogą też być inne, ale oczko...
To jedno jeszcze w tdi jest mocniejszy alternator zamiast 90A jest 120 A i nie jestem pewien ale ma trochę inne mocowanie.
No w planie mam najpierw wymian alternatora na 90A potem zmiana kabli na 35mm2 od aku bo teraz jest od karoseri jak niepomoze to kupie aku zelowy maxxime 800 a jak nie to zrobie mocowanie na osobny alternator i osbny aku do sprzetu beda poprostu dwa alternatory i juz.Pozdro!!!!!!!!!!
Uszkodzone mocowanie napinacza
kolego Dakin11 fajnie że chcesz mi pomóc, z tego co się orientuję to silniki DC to były na PDE i chyba na oko to się różnią od DT, mam teraz zagadkę, numery na wale korbowym są takie same jak i na korbowodach, oba silniki euro 4, prosiłem człowieka od którego kupiłem silnik o vin auta ale pod górkę ma, nie mam możliwości odczytać nr rozrządu Uzupełniając...
Nie możesz wepchnąć tam oryginalnego alternatora, lecz mocniejszego? Zazwyczaj w autach z klimą był mocniejszy alternator... I w dieslach, tylko czy będzie pasować mocowanie? I przełożenie kół pasowych...
Nad fotkami się zastanowię. A z używką samochodową jest taki problem, że mocowanie trzeba przerabiać. Alternator bezszczotkowy? No to jakim cudem uzwojenie wzbudzenia na wirniku jest zasilane? :) Oj, chyba będę musiał rozebrać sobie to cudo w celach dydaktycznych...
Ja dałem dodatkowy przewód masowy (4 lub więcej mm2) pomiędzy obudową alternatora a masą. Wykorzystałem mocowanie sygnału dzwiękowego i jedną ze śrub M5 obudowy alternatora. Bieguny akumulatora i klemy przetarte płótnem ściernym.
Ale dowiedziałem się że trzeba inne koło pasowe (na dwa paski) inne koło alternatora i inne mocowanie czujnika halla. I już teraz nie wiem.
Przecież to całkiem inne alternatory. Ten stary tylko generuje a ten ze s&s generuje i robi za silnik. Sterowanie też całkiem inne. 3 000 zł za nowy alternator to i tak bardzo dobra cena, do VAGów ponad 8 000 i jeszcze ich nie można dostać. Mechanicznie to samo (mocowanie), ale co z resztą ? Błędów będzie masa.
Masa tam jest ogólnie na obudowie. a właśnie ,że nie bo alternator mocowany jest tulejach metalowo-gumowych.
Moze masz radio lub jakis inny odbiornik pradu,sprawdz amperomierzem odlaczajac kleme i mierzac prad(na wylaczonym silniku). Alternator mozesz sam sobie zalozyc,przewod(brazowy)ktory biegnie od reg.napiecia do rozrusznika laczysz bezposrednio do zacisku alternatora(mocowanie nakretka 6),jest go natyle ze dosiega do alt.Przewod od lampki ladowania podlaczasz...
czy "pinologia" jest uniwersalna? Nie są różnice . czy mogę zostawić starą butelkową cewkę zapłonową, czy też zastosować np. taką Zastosuj taką , stara butelkowa ma raczej inną rezystancje co może nie podobac modułowi CDI czy taki impulsator będzie pasował: Będzie działał ale czy pasował ? Znależc trzeba odpowiednie miejsce , mocowanie zrobić nabiegunnik
Mam w samochodzie instalację około 1.5kW - 1.6kW, przewody 2 x 35mm2 + poprawki samochodowej instalacji na 50mm2. Alternator który mam 90A niestety się nie nadaje absolutnie, także u kolegi - to niech sobie nie zawraca głowy czymś mniejszym niż 150A. Najprościej to dospawać do koła pasowego/alternatora/pompy wody drugie kółko, zrobić mocowanie do drugiego...
0.5 v to za duża strata.Bezpiecznik alternatora zobacz a w zasadzie jego mocowanie.
Wychodzi kolego viper555 jakim jestem laikiem;) a regulator podmieniłem rano i ładowanie było 14.8V tylko że kontrolka ładowania nie gasła i wspomagania nie było. Wykręciłem go jeszcze raz i z powrotem nowy regulator założyłem ale tym razem dałem stare szczotki. Jak przykręcałem alternator to na górnym mocowaniu jest taka blaszka z kablem przymocowanym...
. Stąd moje pytanie czy można Hitachi zastąpić Boschem? Są pewne trudności z częściami do tego typu nawet w firmach handlujących częściami. Można założyć jakikolwiek alternator byle pasowało mocowanie ,a o taki nie trudno bo to zaledwie 65A.P
Da radę zamontować większy, z tego co pamiętam powinien pasować od 1,9 TDI. Elektrycznie bez problemu, zobacz mocowanie. Do ilu spada napięcie na alternatorze jak wzmacniacz gra?
Jak już wcześniej pisałem miałem podobny problem napięcie ładowania między 13.2 -13.5 V.Okazało się ,że mocowanie kabla od alternatora w klemie akumulatora poluźniło się i przy jej poruszaniu nagle napięcie wróciło do normy.Po odcięciu i założeniu nowej klemy mam napięcie ładowania 14.0 V. Na załączonym zdjęciu feralne miejsce. Pozdrawiam
Każde auto ma inne mocowania czy rozstaw szpilek. Zdejmij stary i popatrz jak jest mocowany, zawsze możesz przerobić mocowanie.
Kol. <zeimp>, taką odpowiedzią, która nic konkretnego nie wnosi, to "nie dziwota", że od stycznia "napisałeś" >1125 postów. A, tak konkretnie, to jeżeli gabaryty i mocowanie zgadzają się to alternator musi mieć max. 70A, nie wolno mu założyć 100A gdyby taki był.
Regulacja alternatorem. Luzujesz jego mocowanie, i ustawiasz tak, aby pasek miał taki naciąg by mniej więcej w środku między kołamyi pasowymi dał się przekręcić o ok. 90stopni.
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Ja zrobiłem mocowania altka z dwóch płaskowników. Wystarczy odpowiednio dogiąć, ponawiercać i mocowanie na lata.
Dokładnie o tę masę chodzi , powiem ci też tak , miałem podobny przypadek{w innym samochodzie} i również napięcie mierzone na alternatorze było w granicach 15-17V , lampka ładowania też się świeciła raz mocniej raz słabiej czasami gasła , powód : luźne mocowanie przewodu B+ od alternatora do akumulatora . U ciebie może być także uszkodzony ten przewód...
W końcu to tylko elektroda, szkoda się stresować. Na ile łap masz mocowany alternator? Bo ja wiem, że w 1,1 jest mocowany na 3 łapy. Jaki masz rozstaw śrub? I konkretnie- masz klimatyzację?
A ja się jeszcze zapytam , jaki masz typ alternatora ? Oryginał do C - 330 , czy z innego pojazdu ?? Jak z innego , to czy przerabiałeś mocowanie podstawy ?? :| To c330 oryginalnie miał alternator?
Napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,5 V, problem z gotowaniem akumulatora może być jeszcze taki, że alternator daje maksymalny prąd. Alternator bez regulatora i diód prostowniczych jest w stanie dobrze poświecić żarówką 230 V. Lepiej byłoby zastosować oryginalny regulator i wymienić uszkodzony, ale równie dobrze można podmienić alternator,...
Zdaje się że będziesz musiał zamienić ze swojego silnika (tzn musisz mieć takie) mocowanie (łapę) do której zawieszone są alternator, pompa wspomagania, i sprężarka klimy. Zdaje się że w wersji bez klimy to mocowanie (łapa) jest inna. Pozatym bloki są takie same.
W planach jest 3KW na bass i obecnie ok 500rms na drzwi. altek optima i pakiet kondensatorów. Co do mocowania pracuję na cnc więc to mały problem. 200 czy 220A jest spora dostępność ,zamocować bym dał radę ale jak to wysterować, ew zewnętrzny regulator i żyć z kontrolką aku,lub ją podpiąć inaczej. Przy opcji nr 2, chyba będzie trzeba zaryzykować, byle...
Sprawdź kolego mocowanie przewodu ładowania akumulatora na alternatorze, wygląda na to że nie masz ładowania. Dodatkowo pomiar miernikiem napięcia na akumulatorze przed uruchomieniem silnika i po uruchomieniu silnika.
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Witam wszystkich. Mam takie pytanie, czy alternator z omegi 2.0 16v podejdzie mi do nubiry ( taki sam silnik). Chodzi mi o mocowanie i samo podłączenie.
Nieważne jakie mocowanie ważne że 9 diodowy, sterowanie wzbudzenia masą.
Przekalkulowałem wszystkie za i przeciw (łącznie z kosztami całej operacji) i po sprawdzeniu okazało się że są w usa alternatory 30A na 6V. Zamówiłem alternator, dorobi się mocowanie i będzie po kłopocie. Zabytek nie zostanie zniszczony :D A BTW od zmiany napięcia zabytki nie tracą na wartości :)
Witam. Nie mogę włożyć alternatora do mocowania. Wchodzi, wydaje się być na miejscu, ale śruby nie łapią. Wyjąłem go po raz kolejny, sprawdziłem czy śruby przechodzą przez mocowanie w silniku- przeszły. Sprawdziłem, czy przeszły przez alternator, kiedy miałem wyciągnięty- przeszły. Po prostu alternator nie można wsunac tak by śruby przeszły. Teraz spróbuje...
Witam podepne sie pod temat. Posiadam alternator 90A w garażu mam drugi luzny alternator 70A dorobiłem mocowanie napinacz itp. teraz kwestia podłączenia. Ma byc to do do mocnego system CA. Tylko teraz problem z tym wzbudzeniem i podaczeniem może ktos pomoże bo mam z tym problem. Czy jest możliowśc by poprostu pociagnąć kabelek od wzbudznie jedneko alternatora...
Witajcie, jestem tu nowy. Przy rozkręcaniu mojego skutera kymco super 8 2t, zatarłem w 2 miejscach żyłę od stojana alternatora. Niestety ładowania w skuterze już nie mam, kupiłem jakiś tani alternator, mocowanie pasuje, tylko że oryginał miał 2 przewody od ładowania + 1 do iskry. Nowy ma 3? do ładowania i 1 do iskry. Mogę to jakoś podłączyć? Aha miernikiem...
Ok. Zadam proste pytanie. Czy miałeś w swoich rękach alternator samochodowy ? Widziałeś jakie posiada w ogóle mocowanie ? Napędzałeś go ? Wzbudzałeś go ? Próbowałeś obciążyć czymkolwiek ? O pomiarach prądu i napięcia oraz obrotów już nie wspomnę.
Witam. Montowałem taki alternator swego czasu w tym ciągniku. Widzę, że jest to alternator z agromy bo ma fabryczne mocowanie pod ten model. Zrób tak: odłącz całkowicie stary regulator od prądnicy. Ten alternator ma wbudowany regulator napięcia. Jeden kabel "ładowanie" podłącz pod zacisk rozrusznika(gdzie dochodzi kabel z akumulatora) a drugi pod lampkę...
Dzięki elektrit. Bo wydawało mi się, że z tyłu alter. jak zauważyłem znajduje się plastikowa część przykręcona na wkręta ale to może tylko jakieś mocowanie.
Z klimatyzacją. Plan mam taki, że zdemontuję zderzak, a potem wykręcę 3 śruby mocujące alternator od przodu i potem mam kłopot, bo jest pasek do usunięcia. Zastanawiam się, czy po wyjęciu śrub alternatora to da się jakoś zsunąć pasek z tych plastikowych rolek? Dodano po 11 Znalazlem taki rysunek od Clio, wygląda podobnie jak u mnie. Tutaj niby do poluzowania...
Witam! opto17 śmiało montuj altek od Poldka i przełóż akumulatory. Zrobiłem tak u teścia i jest git. Nic nie wariuje. Łatwiej przełożyć akumulatory niż odseparować alternator. Mocowanie musiałoby być nie żelazne i naciąg paska też. Masz na to materiał. Ale po co sobie utrudniać. Temperatura sinika i ciśnienie powietrza jest "mechaniczne". Czujnik ciśnienia...
Jeżeli wymiary (szczególnie grubość ) Cię nie ogranicza możesz zastosować dowolny alternator dostępny na rynku (głównie do ciągników rolniczych) lub używany od samochodu (najlepiej z wbudowanym regulatorem). Mocowanie nieraz trzeba przerobić. Nie piszesz w czym to chodziło czy chcesz naprawić (było sprawne) czy tylko podłączyć.
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
no właśnie skoro regulator napięcia jest podobny do regulatora prądnicy to jak to odróżnić możesz podać jakie masz oznaczenia bo przecież coś musi być oznakowane by rozróżnić .przy moim jest u mnie taki regulator jak mówisz w aluminiowej obudowie ale no właśnie wiem że ciągnik wcześniej miał prądnice lecz poprzedni właściciel uszkodził mocowanie do...
mocowanie alternatora śrubami mocowanie resorów mocowanie śmigła
lutowanie pasta zapis pliku excel naprawa pilota peugeot
renault modus radio renault modus
Czy kabel zasilacza może uszkodzić RTX 4070 Ti? Podłączanie kabla MSI A850G do Asus RTX 4070 Ti