No większość chyba alternatorów ma mocowanie wahliwe plus ucho ustalające położenie, nie wiem, jak chcesz rozwiązać mocowanie na stole testowym, wydawało mi się, że właśnie w podobny sposób, jak na silniku w aucie :) A śruba robiąca za oś mocującą ma chyba w większości przypadków gwint zewnętrzny M10 do M12. Oczywiście, mogą też być inne, ale oczko...
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Nakrętka śruby mocującej alternator z wąsami pozwalającymi na odkręcenie/dokręcenie bez potrzeby jej przytrzymywania
Nakrętkę koła pasowego zostaw w spokoju. Poluzuj dolną i górną śrubę mocującą alternator, przyciągnij go ręką w stronę silnika, po założeniu nowego paska weź jakąś brechę i odsuń go od bloku tak aby pod naciskiem kciuka pasek ugiął się o ok centymetr, przytrzymaj w tej pozycji alternator i dokręć górną śrubę https://obrazki.elektroda.pl/5033812300_...
Witam. Najlepiej po zdemontowaniu tylnej części obudowy wraz ze stojanem umocować wirnik w imadle i odkręcić śrubę mocującą koło pasowe.
Witam serdecznie Jak w temacie do czego służy śruba widoczna w prawym górnym rogu zdjęcia alternatora.Nie miałem do niej nic podpięte podczas wymontowywania z samochodu. Pozdrawiam
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
http://obrazki.elektroda.net/92_12154547... Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie...
6303 2RS C3 i 6202 2RS C3. I od razu kup odpwiedni ściągacz, taki jest najlepszy na łozysko od strony pierścieni: http://alejka.pl/jonnesway-sciagacz-dwur... Aby alternator rozpołowić należy obciąć zgrzane doprowadzenia uzwojenia stojana do prostownika, nie ucinaj za krótko. Śruby mocujące regulator mogą być zapaćkane silikonem,...
Z klimatyzacją. Plan mam taki, że zdemontuję zderzak, a potem wykręcę 3 śruby mocujące alternator od przodu i potem mam kłopot, bo jest pasek do usunięcia. Zastanawiam się, czy po wyjęciu śrub alternatora to da się jakoś zsunąć pasek z tych plastikowych rolek? Dodano po 11 Znalazlem taki rysunek od Clio, wygląda podobnie jak u mnie. Tutaj niby do poluzowania...
Przeważnie masa alternatora połączona jest metalicznie poprzez śruby mocujące alternator z blokiem silnika i to wystarcza. Można spotkać przewód łączący blok silnika z obudową alternatora. Jeżeli przewód od kontrolki po dotknięciu do obudowy alternatora zapali kontrolkę, to przyczyną będzie regulator lub wirnik. Pozdrawiam
Kontrolka ładowania ma osobny przewód.Zacisk kontrolki ładowania na alternatorze oznaczony jestD+. Blaszka widoczna na zdjęciu musi być czysta, bez nalotu. Tą blaszką jest zasilany regulator napięcia. Miejsca na obudowie alternatora, gdzie wchodzą śruby mocujące regulator muszą mieć dobry kontakt z regulatorem(miejsce styku regulatora z obudową). Te...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Trzeba mocno szarpnąć i tym oddzielić alternator od bloku silnika, trzymają go niewidoczne kołki ustalające. Oczywiście wpierw odkręcić mocujące go śruby.
W końcu to tylko elektroda, szkoda się stresować. Na ile łap masz mocowany alternator? Bo ja wiem, że w 1,1 jest mocowany na 3 łapy. Jaki masz rozstaw śrub? I konkretnie- masz klimatyzację?
Musisz ściągnąć koło pasowe, wentylator, filtr oleju, odkręcić pokrywę rozrządu i wtedy wyciągnąć laski popychaczy, podnieść popychacze (nie wiem jak, żeby nie spadły do miski) ale chyba miskę też musisz zdjąć, bo nie zdejmiesz pokrywy. Potem wyciągasz wałek rozrządu. To ten wałek z trzema śrubami mocującymi koło pasowe po stronie alternatora.
Już sobie poradziłem. Ten wężyk jest tylko ciasno wciśnięty... Wymiana nie jest trudna tylko trzeba mieć dużo cierpliwości i narzędzia. Przyczyną awarii był najprawdopodobniej brak śruby mocującej alternator. Tydzień przed awarią tej śruby już nie było. (mam foto silnika) W 2015 roku "fachowiec" wymieniał mi regulator napięcia i diody w alternatorze...
Widac ze na śruby mocowany. Zwarcie na głównej wiązce lub alternatorze
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Masz rację. Pisze Valeo.Nie wiem skąd mi to Magnetimarelli przyszło. Dodano po 25 Mam jeszcze jedno pytanie.Czy muszę popuścić napinacz paska żeby wyciągnąć alternator czy wystarczy odkręcić 2 śruby mocujące alternator(zakładając że mam 2 żeberka w wisko od wentylatora wyłamane) i go wyjąć?
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Jedyny trzeci kabel koło rozrusznika to brązowy, masa bloku. Teoretycznie przykręcany do tej samyj śruby co mocują rozrusznik. Alternator jest blisko więc może jaki rzeźbiorz pruł wiązkę lub co sztukował i wisi wszystko na około? :D
Śruby mocujące kompresor popuścić i regulować śrubą pod kompresorem.(ta skierowana w stronę bloku)
kluczami nie rozumiem co ma pan na myśli . Ze alternator trzeba odkrecić kluczami to wiadoma rzecz .A może mi pan podpowiedzieć jak dojść do dolnej śruby mocującej?
Oczywiście że można to samemu wykonać:) Musisz znaleźć alternator następnie poluzować śruby mocujące, naciągnąć pasek no i dokręcić śruby:]
Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących. Zapomniałeś o małym szczególe - oryginalny wspornik prądnicy jest przykręcony do bloku dwiema śrubami Φ8mm, więc ?
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
Ja dałem dodatkowy przewód masowy (4 lub więcej mm2) pomiędzy obudową alternatora a masą. Wykorzystałem mocowanie sygnału dzwiękowego i jedną ze śrub M5 obudowy alternatora. Bieguny akumulatora i klemy przetarte płótnem ściernym.
korozja na zaciskach (nie na oczkach tylko tam gdzie oczko ściska przewód Bardzo częsty przypadek w Oplach, zaciśnięte kable nie kontaktują w klemach akumulatora. Efektem jest własnie spadek napięcia ładowania o 0,3 - 0,5V i grzanie się klem (czasem aż można się oparzyć) W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze...
A przewód masowy . Czy aby tam nie jest na śrubie mocującej rozrusznik ?
Witam. Nie mogę włożyć alternatora do mocowania. Wchodzi, wydaje się być na miejscu, ale śruby nie łapią. Wyjąłem go po raz kolejny, sprawdziłem czy śruby przechodzą przez mocowanie w silniku- przeszły. Sprawdziłem, czy przeszły przez alternator, kiedy miałem wyciągnięty- przeszły. Po prostu alternator nie można wsunac tak by śruby przeszły. Teraz spróbuje...
Ma ktoś może info z jakim momentem dokręcac śruby mocujące flanszę półosi? Chodzi mi o te 6 śrub na imbusa.
Regulator jest na alternatorze, pod osłoną z tworzywa sztucznego, do której zdjęcia należy wykręcić trzy wkręty i odłączyć przewody (po uprzednim zdjęciu klemy z akumulatora). Regulator wraz ze szczotkami mocują dwie śruby - po ich wykręceniu zobaczysz, ile wystają szczotki i czy przylegają do pierścieni ślizgowych, niepoprawnie zwanych komutatorem....
Zasadniczo, lampy kierunkowskazów mają masę przez swe mocowanie; możliwe, że jest zaśniedziałe mocowanie tej lewej przedniej na kabinie. Jednak w połączeniu ze zjawiskiem niegaśnięcia lampki "na postoju", możliwe jest jakieś zwarcie w zegarach, pod tablicą rozdzielczą. Może inną procedurę zastosować: odłączyć żółty przewód D+ i starannie go zaizolować...
odnośnie pomiaru na zaciskach akumulatora pomierz jeszcze na wyjściu samego alternatora między + a obudową często korodują śruby mocujące i urywa się masa śilnika jeżeli nadal nie będzie 14.0 14.4V to podmień diody typu 1N400x w alternatorze
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Co żeś napisał, zastanów się. Od kiedy W to kontolka? W w starych Valeo (rodziny A13N, bo pewnie o takim mowa) szło z mostka, z jednej ze śrub mocujących go.
rozrusznik nie przekazuje prądu do akumulatora W niektórych samochodach przewód ładowania ( gruby ) z alternatora mocowany był do automatu rozrusznika , tam na jednej śrubie łączył się z przewodem rozruchowym. Mechanik to miał na myśli .
JAK BYM PODŁĄCZYŁ DO ŚRUBY ŁADOWANIA NA DEKLU CZYLI PLUS , A JAK MAM PODŁĄCZYĆ DO OBUDOWY / NA KTÓREJ NIE MA ŚRUBKI DO PODŁĄCZENIA KABELKA MINUS? Przepraszam - czy kolega jest z PCK (pieronem ciężko kapujący) - to wpakuj śrubę w otwory mocowania dokręć nakrętką a potem drugą nakrętką przykręć oczko kabla "MINUS". W samochodzie jako jednego przewodu...
Nie uwierzę że wał jest prosty. Co innego mogłoby być krzywego? Wirnik alternatora osadzony na stożku wału? Zgięta śruba mocująca krzywkę impulsatora? Nieosiowość nie ma dużego wpływu na pracę zapłonu i silnika, dopóki nie rozpadnie się zapłon od wibracji, szczotkotrzymacz alternatora, a na samym końcu łożyska wału od skrzywionego wału.
Najpierw luzujesz napinacz tzn. popuszczasz tą śrubę (na pierwszym i na trzecim zdjęciu od wewnątrz 14 lub 12), potem kręcisz tą długą śrubą aż swobodnie zdejmiesz pasek. Dodam jeszcze że musisz poluzować także śruby które mocują pompę i alternator do konstrukcji. Dasz sobie radę, to proste.
Za stówę lub mniej można kupić alternator od Golfa 2 lub innego VW na pasek 13 i mają już wbudowane regulatory napięcia. Podłączenie to pikuś. Natomiast mechanicznie - potrzebny będzie tylko kawałek rurki wodociągowej o wewnętrznej ø 10,5 mm lub większej (kilkucentymetrowej długości), by wstawić na śrubę mocującą bo alternatory są znacznie krótsze.
Wymontowanie alternatora nie jest aż takie trudne pod warunkiem, że do korpusu silnika przykręcony jest śrubami (nie szpilkami). Trzeba zdjąć grubą rurę ssącą i kluczem nasadowym odkręcić nakrętkę przez otwór blokując jednocześnie koło pasowe. Przed odłączeniem przewodów elektr. warto zdjąć klemę z akumulatora. Po podwieszeniu/podbudowaniu silnika oraz...
Sorki że dopiero pisze,ale miałem ograniczony dostęp da auta-taka praca. Zdjęłęm pasek ale musiałem zdjąć alternator i odkręcić śruby mocujące napinacz. Założyłem krótszy pasek(6PK 1215) ale po naciągnięciu napinacza na maxa pasek ledwo wszedł(nawet lekko się uszczerbił) i miał delikatne wibracje.Myślę że jakbym założył delikatnie dłuższy(6PK 1225)...
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Nie znam dokładnie felicji, ale w mojej fabii to, aby wyjąć śrubę, na której wahał się alternator (śrubie brakło 1 cm do wyjęcia i opierała się o karoserię, a sprężyna napinała pas wieloklin), musiałem odkręcić podstawę mocującą altka do silnika (trzy śruby na klucz 16). Może u ciebie też jest podobnie.
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Przy alternatorach Magneti Marelli są dwa sposoby luzowania napinacza (i generalnie dwa typy napinaczy) 1: należy poluzować dwie śruby imbusowe (trochę trudno je dojrzeć, najlepiej ściągnąć plastikowy fragment osłony paska klinowego, przykręcany do nadkola i podłużnicy) i później ustawić napinacz śrubą regulacyjną. 2. Jeśli nie ma tych śrub, to napinacz...
Witam kolegów Mam pytanie czy alternator z seicento 1.1 pasuje do seicento 900. W moim 1.1 ionstalacja standardowa, są tylko elektryczne szyby i nic poza tym, ale przede wszystkim chodzi mi o to czy wygląda tak samo tzn. rozstaw śrub mocujących i przyłącze przewodów instalacji będzie pasowało? Dziękuje za pomoc
Sprawa prosta do minusa regulatora podpinasz minus z akumulatora do plusa plus a do szczotek żarówke 21W i powinna zaświcić jak sprawny regulator. Minus pod śrubą mocująca a plus to ten języczek wystający z alternatora.
Najczęściej siadają pompy wodne. Ewentualnie posypał się napinacz. Najepiej ściągnij tą metaolą czarną osłonę z rozrządu przykręcona jest dwoma śrubami do osłony klawiatury w głowicy i śrubą do głowicy od przodu imbusem. Będziesz mógł łatwiej znależć usterkę. Aby zdjąć pasek z alternatora musisz jak dobrze pamiętam poluźnić śruby mocujące pompe wodną,...
śruba mocować mocować alternator alternator śruba
excel wyszukaj poziomo bosch katalog wysuwanie anteny pioneer
tester rezonatorów kwarcowych indukcja amica
Peugeot Geopolis 125cc - problem z obrotami silnika Quad Kawasaki KVF 750 odpala tylko z dzarpaka - przyczyny i rozwiązania