5V zmiennego. Po odpięciu modułu 100V CDI ma zwarcie i to główny winowajca.
Potrzebujesz modułu DC-CDI. Podłączenie w jego miejsce zwykłego modułu CDI (AC-CDI) skutkuje zwarciem i uszkodzeniem po jego wyzwoleniu sygnałem z impulsatora.
Zielony-masa Czerwono-czarny- zasilenie modułu AC-CDI Niebiesko- Biały- Impulsator Żółty i różowy- światła ładowanie
Moduł który przedstawiasz to zwykły moduł AC-CDI. Nie będzie działać w układzie zapłonowym zasilanym z akumulatora. PS. Nie daje się linków do aukcji na tym forum. Pytanie dlaczego usunięto numer aukcji który podałem?
To moduł AC CDI, i nie będzie działał z akumulatora- za niskie napięcie. MUSI być zasilany przez osobną cewkę w magnecie dającą prąd przemienny o napięciu powyżej 80V. To bardzo podobny temat, do zasilania CDI użyto transformatora: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Podając stałe +12V na wejście zasilania modułu AC-CDI, zrobiłeś zwarcie i spaliłeś moduł. Przy okazji mogły się uszkodzić przewody w instalacji elektrycznej, w szczególności przewód masowy modułu zapłonowego, ponieważ masa w instalacji elektrycznej Peugeotów ma jeden wspólny punkt masowy. Przy okazji sprawdź masę silnika (masa rozrusznika) oraz przewody...
https://pl.scribd.com/doc/118413852/BLAD... Według schematu (na końcu serwisówki) wynika że jest tam zamontowany zapłon DC-CDI, więc istnieje duże prawdopodobieństwo że moduł jest uszkodzony (zwarcie) i przepala bezpiecznik, chyba że próbujesz podłączyć zwykły moduł AC-CDI od typowego (chińskiego) skutera. Nie przeglądałem całej...
Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
Jaki DC czy AC???
Silnik GY-6 automat ze skutera? Wnioskuję że to jest moduł DC-CDI, w zwykłym AC-CDI nie ma szans na wypalenie dziury. Moduł oczywiście nadaje się do wymiany, jednak może być kłopot ze znalezieniem zamiennika dobrej jakości. Chińskie moduły DC-CDI z którymi miałem styczność były albo kiepsko wykonane, albo bardzo mało trwałe.
Tak, impulsator to czujnik indukcyjny, najprościej będzie zamontować moduł AC-CDI do silnika 4t
Do kompletu moduł AC CDI i regulator napiecia zapewne? Obecny regulator mam tzw Bezmasowy.
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Moduł AC CDI do silnika 4t, to jest 125, jakiegoś cudownego modułu nie potrzebuje i raczej nie złamie nogi przy odpalaniu ;)
Weź przypomnij, tam jest DC-CDI czy moduł AC-CDI wymagający dodatkowego zasilania +12V ze stacyjki?
Ten powinien byc dobry. Do regulatora nie powinien byc podpiety przewod od cewki zasilajacej cdi bo moze uszkodzic regulator i instalacje. Cewka ta wytwarza ok400v. Jesli chodzi o to czy mozesz podlaczyc modul ac cdi to nie poniewaz dla modulu dc cdi jest dluzsza krzywka na kole magnetycznym niz dla modulu ac cdi dlatego prosilam żebys zmierzyl dlugosc...
Pomiar jest niemiarodajny, jednak (głowy nie dam) masz winowajcę, padnięty moduł AC CDI.
Bo w tych skuterach jest stosowany zapłon typu DC-CDI. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego (typu AC-CDI) zamiast oryginalnego modułu zapłonowego DC-CDI, skutkuje tym, że przy próbie uruchomienia silnika (wyzwolenia iskry) dochodzi do zwarcia linii zasilającej 12V i uszkodzenia modułu. Spalił się bezpiecznik główny przy akumulatorze.
Określ dokładnie. SYM Jet Euro X czy SYM Jet Sport X. Brak podanego właściwie podanego modelu oraz co najważniejsze rocznika kwalifikuje temat do kosza. Wszystko zależy od rocznika. W nowszych modelach jest alternator trójfazowy, dlatego moduł zapłonowy jest typu DC-CDI (zasilany z akumulatora). Podłączanie zwykłych modułów AC-CDI to skazywanie ich...
Gdyby chińskie moduły były spoko, to po prostu bym kupił moduł WM. Problem w tym że te chińskie moduły są tak słabe, że działają gorzej niż uszkodzone oryginały. Kiedyś budowałem moduł AC CDI i był dużo lepszy niż chiński szajs. Do końca posiadania tamtego jednośladu, moduł działał niezawodnie.
Według serwisówki, w tym quadzie zastosowano moduł zapłonowy typu DC-CDI. Podejrzewam że podłączasz zwykłe moduły AC-CDI typu GY6, mają one identyczne złącza i pinout wyprowadzeń. W takiej sytuacji dochodzi do zwarcia po pierwszym wyzwoleniu modułu, tyrystor przewodzi zwierając wejście zasilania do masy. Potrzebujesz więc modułu DC-CDI. Oryginalne do...
Nie ma takiej opcji. Spali się kiedy wyzwolisz go sygnałem z impulsatora (napięcie stałe + tyrystor + połączenie = zwarcie). To jest schemat modułu AC-CDI. Tu masz schemat modułu DC-CDI (zaczerpnięty z Wikipedii): http://www.me.iitb.ac.in/~ems/dccdi.pdf
Nic z tego kolego, ten GL133 to moduł AC-CDI, musi być zasilany z dedykowanej, wysokonapięciowej cewki w magnecie (cewka musi dawać min 50V na kopa), ty masz instalację przystosowaną do modułu DC-CDI, który jest zasilany z akumulatora 12V
Nie podłączysz tego modułu. Fabrycznie jest DC-CDI, a ten moduł to AC-CDI. Musiałbyś zmienić cały zapłon (stator+magneto) aby podłączyć ten pseudo sportowy moduł.
Do przeglądnięcia http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Zacznij od zdobycia schematu elektrycznego do twojego skutera. Sprawdź na nim rodzaj modułu (AC CDI, DC CDI, czy moduł wymagający obu zasilań) i dobierz jakiś. Ewentualnie zrób, bo te proste składają się z kilku części. 200 zł za przyzwoity moduł, to dużo? I wyjaśnij mi, na czym ta...
Podłączając + akumulatora do wejścia zasilania modułu AC-CDI spowodujesz jego uszkodzenie przy pierwszym kopnięciu. Poza tym może dojść do zwarcia jeśli stacyjka będzie wyłączona. Stator tam był typu "dwie cewki" czy typu "gwiazda"?
Przecież polonez i golf nie ma cdi :| Sądząc po tej fotce i kawałku schematu to moduł jest AC
A czym będą się różnić od siebie te moduły??? AC CDI od DC CDI?? Niestety nie wiem jaki był tam oryginalnie ponieważ poprzedni właściciel twierdzi że go zgubił i nie wiem jak wyglądał... Sygnałów ze statora (tj. impulsatora i cewki prądowej) jeszcze nie mierzyłem ponieważ nie wiem które kable mam pomierzyć i jakie mają mieć wartości mierzone elementy.
Podejrzewam że XR7 ma zapłon identyczny jak TZR 50, a więc DC-CDI. Nie ma opcji aby uruchomić go na module AC-CDI stosowanym w Aprilii RS 50. Tak więc albo zastosujesz kompletny zapłon AC-CDI (od Aprilii) albo zastosujesz kompletny zapłon DC-CDI (od Peugeota). Pozostaje więc sprawdzenie poprawnego działania układu zapłonowego (sprawdzić co się dzieje...
Jaki moduł? " kręcąc rozrusznikiem mam napięcie rzędu 12v AC" a powinno być wyższe bez obciążenia ~70V, z obciążeniem np.żaróweczka próbnika o napięciu 24V, ~30V. Przy podłączeniu trafo myślę , że napięcie zasilania nie powinno przekraczać 30v ( napięcie z oryginalnej cewki zasilającej bardzo spada pod wpływem obciążenia a z trafo nie), nie wiem jak...
Robiłem juz cos takiego w linhai jak u mnie moduł DC wyzej wymieniony zdał egzamin klijent stwierdził ze nie zauwazył braku mocy wiec u mnie działało na chinskim module DC
Jeśli to zapłon starego typu (moduł AC-CDI jak np. w Apriliach) to nie będzie miało znaczenia. Iskra pojawia się "na zejściu" ze znacznika. Przy zapłonie nowego typu (DC-CDI) nie jestem tego pewien, czy wówczas moduł nie wariuje. Oglądałeś impulsator, nie nosi on śladów uszkodzenia mechanicznego? Sprawdź czy to na pewno wina ginącej iskry. Obserwuj...
Jeżeli jest to moduł [ ten z przewodami ] AC CDI , to jest zasilany bezpośrednio cewką zasilającą w statorze . Kolory przewodów , 1. biało-czerwony z modułu na impulsator , 2. czerwono-czarny z modułu na cewkę zasilającą , 3. czarno-biały z modułu to gaszenie na stacyjkę [ masowanie ] , 4. czarny z modułu na masę , 5. pomarańczowy z modułu na cewkę...
Jakikolwiek moduł Ac od chinskiego skutera 2T tak samo regulator i cewke
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie działania modułów AC-CDI w silnikach czterosuwowych (4T) a dokładnie o dobór kąta wyprzedzenia zapłonu (KWZ). Jeżeli konstrukcja stojana w silnikach dwusuwowych (2T) oraz 4T jest taka sama tzn. cewka zasilająca + cewka impulsatora, to skąd moduł AC-CDI "wie" jaki dobrać KWZ? Rozumiem że moduł CDI do 4T ma własny...
Sprawdziłem cewkę, jest ok. Sprawdziłem świecę, jest ok. Sprawdziłem moduł, jest ok. Jak sprawdzałeś? Schemat pojazdu masz? Układ zapłonowy AC CDI, AC/DC CDI, DC CDI? Blokowanie jakieś tam jest - stop, stacyjka, boczna stopka, inne? Wrzuć zdjęcia modułu oraz wtyczki do niego, gdzie widać kolory przewodów. Oraz zdjęcie wiązki z magneta, gdzie widać...
Jak chcesz odpalić silnik bez układu zapłonowego? W tym silniku występuje zapłon CDI, składający się z następujących komponentów: - cewki statora wraz z podstawą (do zapłonu potrzebne są dwie cewki - zasilająca, jeśli to układ AC i wyzwalająca), - koło magnesowe, - moduł CDI, - cewka zapłonowa dedykowana do układu CDI, nie może być samochodowa, bo układy...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza) Teraz mamy temperatury niższe niż 20 °C, rezystancja powinna być nawet niższa od podanej w serwisówce. To znaczy, że uzwojenie może być uszkodzone i pod obciążeniem modułem zapłonowym generuje za niskie napięcie. Quad odpalił na chińskim module...
Witam mam problem z odpaleniem mojego kinroad xt50 nie mam iskry na świecy a jest nowa cewka zasilająca nowy moduł CDI AC nowy regulator napięcia sprawdziłem na CDI na zielony idzie masa na biało-czarny nie mam masy dopiero przy gaszeniu silnika na czerwono czarny 40V na niebiesko biały 0.1V (nie wiem czy to wystarczy CDI aby wysłać impuls do cewki...
Nie będzie działał na tym module, kup taki od skutera 2T (AC CDI), są tanie i proste w podłączeniu.
Tak jak koledzy piszą , musi być sprawny mechanizm rozruchowy , czy to nożny czy elektryczny a dopiero możesz sprawdzać , natomiast co do cewki przytartej , jaki masz stator , bo jak masz stator z cewka zasilającą moduł CDI AC i akurat tą cewką uszkodziłeś to wymiana statora lub przewinięcie cewki
Człowieku, ten temat tutaj pisałem dwa lata temu, gdy nie wiedziałem jeszcze dokładnie jak ten układ zapłonowy działa. Przez te dwa lata uzyskałem sporą wiedzę głównie nakładem własnej pracy i naprawdę mnóstwa testów (np elektroniczny moduł ac cdi z regulacją obrotów maksymalnych, który zbudowałem, filmik jest zresztą na yt). Skoro taki z Ciebie kozak,...
Mógłbyś podać kod modelu i rocznik modelowy, bo tych skuterów było kilka wersji. Stacyjka powinna mieć obwód gaszenia, chyba że zastosowano moduł DC-CDI. Przewód pomarańczowy przypuszczalnie służy jako CHECK kontrolki poziomu oleju. W Hondach w latach '90 stosowano moduły zapłonowe dość niskiej jakości, na tanim laminacie lutowanym na fali i zalane...
Ja tu widzę kombinacje z przekładaniem silników. Minarelli ma zapłon AC-CDI, natomiast Morini zapłon DC-CDI. Nie ma opcji podłączyć zapłonu z silnika Morini z modułem zapłonowym od Minarelli.
Chiński Peugeot ma zwykły zapłon AC-CDI, lecz moduł posiada dodatkowe wejście na zasilanie prądem stałym po stacyjce. Przy wymianie modułu na typowy należy odłączyć z kostki ten przewód (czarny) aby nie dochodziło do przepalania bezpiecznika.
Moduł podłączam tak czarno-czerwony do czarno-czerwony(iskrownik), biało-niebieski do impulsatora(żółto-niebieski), kostki nie podłączam na razie. + Zielony z modułu CDI do zielonego pinu cewki, a drugi pin cewki do masy. Czarny przewód z CDI do masy, Czarno-biały z modułu to gaszenie (po złączeniu z masą- wyłącza zapłon) Dodano po 1 cewki iskrownika...
jeszcze jedno pytanie czy cewki zapłonowe dzielą się na AC i DC tak jak moduły CDI . cewka która siedziała w instalacji AC zadziała w instalacji DC Dodano po 5 moduł DC CDI prożba o pomoc w podłączeniu.czujnik położenia wału wychodzi z niego dwa przewody gdzie podłaczyc drugi . z cewki zapłonowej tez dwa zielony i czarny który gdzie https://obrazki.elektroda.pl/2916154400_...
jak w modulach hondy: zielony- masa niebiesko/zolty - impulsator czarno/zolty - cewka wn to na 100proc na 90: czarno/bialy - plus ze start stop switch zolto/czerwony- jesli to ac cdi to moze byc cewka zasilajaca cdi
Kolego, jakie jest napięcie na cewce zasilającej AC CDi po odpięciu modułu? Jeśli znacznie wyższe - to moduł do wymiany/naprawy.
Godzinę szukałem rozpiski tego modułu wszystkie filmy na YT i nigdzie nie ma 😂 ale znalazłem to: https://picclick.co.uk/5-Pin-AC-12V-CDI-... A jak dobrze skumałem to powinienem szukać takiego DC a nie AC 😎 🤗 więc w poniedziałek zobaczymy co uda mi się załatwić..
No to może sprecyzuję bardziej. Potrzebuję moduł cdi ac ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu (ewentualnie ze zmiennym do 2t) Stator jest na "fasolkach" więc myślę że kąt wyprzedzenia powinno dać się nim ustawić. Iskra jest na module o symbolu: 50qt-10a-2237, lecz przy wyższych obrotach bardzo mocno przerywa i się nie wkręca. Na module od gy6 motocykl...
Jakie CPU? Zakładam, że jest tam zwykły zapłon AC-CDI. Modułu nie wolno podłączać pod +12 V. W pierwszej kolejności sprawdź kill-switche, odłącz przewód gaszenia od modułu (czarno-biały). Sprawdź także rezystancję cewki zasilającej CDI. Chyba, że stator trójfazowy nie posiada cewki zasilającej CDI, więc zapłon jest typu DC-CDI. Wówczas nie pasuje tam...
Jeśli stać Ciebie na naprawę silnika ("górę" albo "dół") to proszę bardzo, kombinuj z innymi modułami. Przy tak wysilonym silniku z pewnością oryginalny moduł posiada zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu więc jakakolwiek kombinacja odbije się na żywotności silnika. Lepiej spróbować z naprawą modułu. Jak przypuszczam, tam jest system AC-CDI?
no schematu nie mam niestety,tylko te co wujek google pokazal :) patrzylem we wszystkich tych modułach ac potrzebna jest cewka zasilająca cdi a dc jest zasilane z aq,wiec chyba tylko taka opcja mi zostaje.
Dziękuje kolego za dokładne wyjaśnienia :) Co do impulsatora, oporność jest dobra, da się GO jeszcze jakoś sprawdzić, oprócz zmiany na inny? Cewke (tą co idzie kabel, fajka i na świecę) zmieniałem. Dzieje się to po zmianie właśnie tego modułu CDI. Mam zasilanie AC.
cześć. Ma ktoś rozpiskę które kolory kabli mają iść do których pinów w module ,bo wyleciały z wtyczki . Model zapłonu to CDI AC Model modułu oryginalnego to ACI100.01. https://obrazki.elektroda.pl/1508323900_... https://obrazki.elektroda.pl/4490600900_...
Trochę wiary w siebie i literatury. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Dodano po 3 Po przewodach i pomiarach dojdziesz co i jak. W pierwszej kolejności sprawdź czy twój moduł to AC czy DC CDI. tzn czy ma zasilanie z aku.
Jak chcesz się pobawić w programowanie własnej mapy zapłonu, to podałem Ci linka Robisz sam układ z PIC16F628, który podłączasz do dowolnego, samochodowego wzmacniacza iskry (modułu z golfa, opla lub forda) [url=https://transmic.net/2016/11/23/ac-...
Nie. CDI i ładowanie/zasilanie, to dwa osobne obwody (jeśli to popularniejsze AC CDI).
A to zwarcie w jakim obwodzie? Zasilanie zapłonu to bateria czy AC CDI?
mam AC CDI.
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
Jedynie podmiana modułu z ac 30-300v na dc 12-14,4v. Lub przetwornica z 12volt na 50volt zmienny prąd.
Skutery Peugeot z zapłonem AC-CDI mają inaczej zbudowaną stacyjkę, dodatkowo rozłączają i zwierają przewód zasilania modułu CDI. Instrukcja Peugeota: http://www.mediafire.com/?fbndcm3iuit Nie wiem jak jest w tej Mofie. Lepiej ściągnij schemat instalacji elektrycznej, ja nie mam zamiaru się rejestrować by ściągnąć: http://www.scooterhulp.com/elektrische-s...
Witam przerabiam zapłon w siniku 2-cylindrowym(bokser 4suw iskra jednocześnie w obu cylindrach ,platynka+ cewka WN z dwoma kablami na świece).Chciałbym to zrobić na impulsatorze i CDI DC. Montowałem chińskie zapłony DCI DC z gy6 w różnych przeróbkach ale był to zawsze jeden cylinder.Czy moduł CDI uciągnie cewkę na dwa cylindry? Czy może jakiś inny moduł...
Nie twierdzę że jesteś idiotą. Tylko na zdjęciu wgl nie widać żeby szary kabel od modułu wgl odchodził. Więc jeśli na module nie ma szarego przewodu, to od gaszenia byłby wtedy ten czarny. Nie. Przy zapłonie AC CDI, akumulator totalnie nie ma nic do rzeczy. Zapłon to jeden "układ", a akumulator oraz jego ładowanie to zupełnie inny "układ". Możesz sobie...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Potrzebuję pomocy. Kingway fenmari 4t 139 qmb przerobiony na 80c W ostatnim czasie skuter nie miał mocy i ogólnie nie za dobrze działał. Postanowiłem powymieniać trochę części na nowe bo od kilku lat nie zaglądałem do nich. Wymieniłem. gaźnik filtr powietrza filtr paliwa króciec gaźnika stator z iskrownikiem moduł zapłonowy cdi ac regulator napięcia...
Taka sama jak do AC CDI....
Jeżeli jest to faktycznie AC CDI(przydłby się schemat), to sprawdza się napięcia AC na kablach cewki zasilającej i impulsatora WYPIĘTYCH z modułu podczas kręcenia wałem bez świecy. Było to wielokrotnie opisywane na forum w różnych tematach. Szukać się nie chce... ?
Silnik 2T, z modułem to jest tak że nie mam pojęcia czy to AC CDI czy DC CDI, bynajmniej bez akumulatora ani rusz. Mam teraz drugi moduł który wygląda tak http://ilovemotor.jp/shop/g/gHI3659/ , poprzedni natomiast wyglądał tak http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxMTg4/z... A jak mogę zmierzyć długość...
Trzeba było od razu pisać że chodzi o pinout do skutera SYM. Okazuje się, że pinout jest inny niż przy chińczykach, ale wygląda na to że moduł na zdjęciach jest podłączony prawidłowo. https://obrazki.elektroda.pl/1402181600_... Tylko, że serwisówka jest do silnika 2T. Nie mam nic do silnika 4T z zapłonem DC-CDI, jedynie typowy układ...
Można kupić gotowe moduły DC-CDI, stosowane w niektórych chinolach, cena dość niska bo w granicach 30 zł ale są dość trudno dostępne, nie zawsze wiadomo czy do 2T czy 4T oraz przeznaczone do instalacji elektrycznej 12V. Jest kilka schematów modułów DC-CDI w internecie - wystarczy poszukać. Zawsze trudniej wykonać niż kupić nowy. DC-CDI charakteryzuje...
Zamiana 50-125 możliwa, AC-DC w żadną stronę niemożliwa (bez ingerencji w instalacje i wymiany części).
Jeżeli jest z silnikiem 139qmb to nie ma problemu z modulem. A to co pokazujesz na zdjeciu wygląda mi na regulator napiecia. W wtyczce widac cztery wsówki. A modul cdi ma przynajmniej pięć. Cztery w twojej wtyczce odpowiadają za podanie napiecia z pradnicy (AC) i wyjscie (+,-) . Szukaj modulu cdi ,przy akumulatorze,albo gdzies na ramie pod siedzeniem....
Jacek62 na niebieckim kablu napięcie 25V AC przy odpiętym module CDI i kręceniem wałem. Oporność mierzona bez kręcenia wałem. Nie opisywałem dokładnie, ponieważ robiłem tak jak kazałeś tzn. odpięty moduł itd... Edit: Przeprowadziłem mały eksperyment z neonówką. Wyniki są takie że neonówka przyłożona do kabla WN świeci nawet, gdy silnik zaczyna się dusić,...
Częściej od impulsatorów wysiadają moduły zapłonowe, a efekty są podobne. Sprawdzałeś moduł? Jeśli moduł jest ok. to musisz określić jaki to jest zapłon np. AC-CDI, DC-CDI czy jeszcze jakiś inny i znajdź impulsator z pojazdu który również ma taki jak TZR.
Pewnie to jest stary model Aeroxa z zapłonem AC-CDI. Podczas wymiany musiałeś rozpiąć przewód czarno-biały od modułu zapłonowego, odpowiadającego za gaszenie silnika. Sprawdź go.
Co do zdjęcia silnika: Kable w kwadratowej kostce to prawdopodobnie przewody od czujnika biegów. Biały, żółty - do regulatora napięcia, Zielony - masa, Niebieski - od impulsatora do modułu zapłonowego. Czarno/czerwony - do zasilania modułu zapłonowego C.D.I AC (jeśli go nie ma i jest mniej przewodów moduł prawdopodobnie C.D.I DC zasilany z akumulatora)...
Dlatego od końca lat '70 takiego prymitywnego rozwiązania dostosowywania wydajności alternatora do obciążenia się nie stosuje. Włączysz jeszcze jedną żarówkę - nic nie widzisz. Przepali się jedna z nich - przepalają się wszystkie. W PRL pierwszy regulator napięcia zastosowano w Motorydwanie (12V - pod koniec lat '80), w DDR w roku 1989 (konstrukcyjnie...
Witam Posiadam skuter Piaggio Hexagon 125ccm. Skuter 2 lata stał w stodole, przez to nie odpala. Brak iskry. Gdy sprawdziłem cewkę to opór pomiedzy jednym uzwojeniem a drugim to 5,4 k om. Opór pomiedzy masą a pinem gdzie podłacza sie sygnał z modulu CDI to 3 omy, natomiast miedzy masą a uzwojeniem wtórnym(wyjscie na świece) to 130 omów. Czy to świadczy...
Dobra. Ale tam siedzi DC CDI, czy może AC CDI? Bo już miałem takiego klienta, co założył CD CDI w miejsce AC i pożegnał się z nowym modułem. To na początek. Po drugie: nie widzisz, jakiego koloru przewód dochodzi do cewki? Czyżby nie pokrywał się z którymś przewodem w złączach? Ciężko zdjąć pokrywę części elektrycznej i sprawdzić sobie, który przewód...
Ω oznaczenie na mierniki to bd do ohm zakres mam 20k V zakres max 1000 V~ zakres 750 A zakres max2000µ Sorry ake jestem zielony w tych tematach ;) A i jak mam uatawic te zmienne AC
Powiem Ci tak. Mam bardzo podobny problem, posiadam Suzuki GSX 550 ES (a Twój to GS 400), tam są bardzo podobne układy zapłonowe. U mnie też wszystko było spalone, łącznie z impulsatorami. Zacząłem temat rozgryzać, mam tą samą sytuację z cenami modułu zapłonowego - używany niby pewny 700 zł, nowy ok. 3000 zł - bez sensu kupować. Znalazłem na Facebooku...
Alternator który posiadasz jednak pochodzi od Aeroxa (i innych skuterów Yamahy z silnikiem Minarelli), tylko że z nowszych wersji z zapłonem DC-CDI. Alternator od TZR konstrukcyjnie jest bardzo podobny, stąd pomyłka. Moduł DC-CDI do skuterów jest nieco tańszy, tylko że są też dostępne chińskie podróbki których nie warto polecać. Większy kłopot będzie...
Napisałem Ci, koło foniczne od cinquecento, zobacz jak jest zrobione. Albo zainstaluj zapłon ac cdi i usprawniaj go... po co procesor do silnika 1.2KM?
że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I Oba to moduły CDI, tylko jeden jest AC, drugi DC. DCI, to raczej diesel jakiś ;) cewka zapłonowa jest elementem który psuje się najrzadziej co nie wyklucza uszkodzenia w/w cewki Nie zgodziłbym się z tym. Psuje się tak samo często, jak reszta. uszkodzenia cewki prądowej są spowodowane uszkodzeniem modułu Oj, grubymi...
Czyli bez przetwornicy DC/AC nie da rady ? Lub dać spokój i kupić moduł DC z regulacją konta zapłonu.
Hmm no tak to wygląda, niestety brak jakiegokolwiek napięcia na pinie z modułu, Widzę że pasuje stator z gy9 więc jest możliwość przeróbki na AC-CDI. Dziwi mnie w ogóle cała instalacja tego skutera. Z kranika wychodza jakieś przewody idące do gaźnika nie do ssania tylko tak jakby czujnika temperatury co to jest ?
Cholera, podałem kolory od strony CDI a miałem na myśli te od magneta :-(. Wtyczka od strony magneta; https://obrazki.elektroda.pl/2895815300_... Biało-zielony<->biało-czerwony, pickup coil, cewka wyzwalająca opór 445-545 omów. https://obrazki.elektroda.pl/4799986300_... Czerwony<->biało-niebieski,...
Ac CDI (zmienno prądowa), jest to silnik baotian. A jaki kolor kabelka ma doprowadzać ten prąd do modułu z iskrownika? Wg schematu instalacji powinien być to ,,niebiesko-żółty" albo ,,czarno-czerwony". Czekam na odpowiedź.
Regulator napięcia nie powinien wpływać na zapłon. Bo jeśli masz instalację AC CDI, to zasilanie jest bezpośrednio z cewek, ale dziś bardziej w modzie jest DC CDI zasilane bezpośrednio z akumulatora. Zakładam że masz sprawny akumulator. Bez akumulatora DC CDI nie działa. Do tego mówisz regulator - masz na myśli to, co jest z cewkami w silniku? No i...
Wyjmij z modułu kabel czarny z białym paskiem, odpowiada on za gaszenie silnika, jeśli jest zwarty do masy nie będzie iskry. Pomierz oporności cewki zasilającej CDI(kabel z czerwonym paskiem około 470 omów) oraz impulsatora (kabel z niebieskim paskiem około 150 omów). Kondensatora jako takiego tam nie ma, jest tam zapłon AC CDI.
To jest tak: impulsator zwykle jest połączony bezpośrednio do modułu, ale on sam iskry nie zasila, iskrę zasila się albo bezpośrednio z magneta (AC CDI) lub z akumulatora (DC CDI), ty masz DC CDI, ale gdyby akumulator nie był ładowany to byś długo nie pojechał, a tym zajmuje się regulator. Tak więc nie wiadomo czemu po odłączeniu regulatora nie chce...
Bynajmniej. To że masz klasyczny kopniak do odpalania nie oznacza że zapłon pracuje na AC CDI. U siebie w YBR 125 też mam kopkę, a zapłon DC CDI :) . I skoro masz sondę w wydechu, to już w zasadzie nie masz prostego modułu zapłonowego, a pełnoprawne ECU. Taka jednostka zgłupieje bez wszystkich czujników. Więc musisz w zasadzie wypruć pół elektryki :/...
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu i próba odpalenia. Całość prac około kwadrans.
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Witam. Ten stator 12 cewkowy to stator 3 fazowy stosowany w instalacjach gdzie wszystko jest zasilane napięciem stałym DC, cały generowany prąd ładuje akumulator a zapłon musi być realizowany na module DC-CDI. Do statora musi być dobrane magneto z odpowiednią ilością biegunów bo inaczej moc użyteczna prądnicy spadnie zamiast się zwiększyć z powodu braku...
Cwani Chińczycy sprzedają moduł w komplecie: https://pl.aliexpress.com/item/30410-HC4...
moduł miele moduł moduł moduł lodówka różnić moduł moduł
oświetlenie kurnika bosch sterownik silnika vaillant podtrzymanie
Kompatybilność głowicy F9Q K7 z Oplem Vivaro 1.9 DCI Nagrzewanie się wtyczki dmuchawy - przyczyny i rozwiązania