Obstawiam jeszcze moduł CIM :-(
Witam kolegów potrzebuje pinout do modułu CIM opel wectra c 2002r chcę podłączyć go na stole.
Generalnie każdym, byle nie z anglika.
Po podła pod komputer wykazało błąd czujnika wałka . Z tego co się dowiedziałem to może być ten czujnik lub problem z modułem CIM
może ktoś już miał podobny problem Uszkodzony moduł CIM
Lepiej zaopatrz się w OP-COMa do tego. Grzanie to nie rozwiązanie problemu. Skąd pomysł ze ten błąd oznacza baterie w pilocie? Jezeli bateria będzie słaba to będzie komunikat na wyświetlaczu na konsoli, błędu w CIMie od tego nie będzie. Tutaj chodzi o guziki sterowania na kierownicy. Powinno być widać w blokach pomiarowych czy widać ich nacisksnie -...
Często siada moduł CIM.
przy kierownicy ? gdzie on tak z grubsza się znajduje ? chodzi o moduł cim ?
No to mam już dwa kody w jednym aucie :), żaden nie pasuje. Będę musiał jednak wydobyć z modułu CIM ten PIN.
z tego co czytałem to moze być moduł cim
Miałem to.Naprawa lub wymiana CIM.moduł komunikacji umieszczony pod kierownica Czy również wskaźniki wariowały ?, jaki jest orientacyjny koszt wymiany modułu CIM ?
Do (at)Jamrug dzięki za odpowiedź. :D
Chodzi mi oto czy istnieje taka możliwość że zepsuł się jakiś przekaźnik lub bezpiecznik od modułu CIM. Nie - nie ma
Kod pin moduł cim 7263
Tak pin to 0046
Przed chwilą auto zaczęło zapalać normalnie. Sprawdzałem bezpiecznik i przekaźnik właśnie czy styki nie są przypalone i nie widać na nich nic złego Sprawdź moduł CIM, ten co jest pod kierownicą.
Za odbiór i przetwarzanie sygnału z pilota w Astrze H odpowiedzialny jest moduł CIM ( to jest ten pod kierownicą z przełącznikami kierunkowskazów i wycieraczek).
Odpytaj zatem moduł CIM na błędy.
Witam wszystkich. Mam problem z modułem CIM. Mam drugi o tych samych numerach ale nie mam do niego kodu. Jest szansa żeby odczytać ten kod?
Na pierwszy rzut oka to może być problem z modułem CIM w kierownicy.
Używasz napędu CD? Jak nie, to go wymontuj, on powoduje włączanie się samoistne radia. Można włożyć płytę CD, żeby tam sobie leżała na zawsze. Niewyłączanie radia, jeśli nie zostało ono ustawione w ustawieniach radia inaczej, odpowiada szwankujący moduł CIM. Klakson zwiększa głośność radia?
Moduł CIM można zaprogramować OP-COMEM.
Prawdopodobnie ten moduł cim jest do wymiany
Najczęściej nawala czujnik kąta skrętu , w tym modelu jest w module cim pod kierownicą .
W tym aucie to chyba CIM (moduł pod kierownicą)
Immobilizer to funkcja oprogramowania, a nie samodzielny moduł. Za jego obsługę w Zafirze odpowiadają moduły CIM oraz ECU.
Z tego co wiem to w Astrze J sterowanie radiem idzie po magistrali CAN i potrzeby jest odpowiedni moduł, ty masz chyba tylko taki obsługujący załączanie radia po stacyjce. Chyba że spróbujesz wpiąć się w sygnały idące z kierownicy do modułu CIM (multiprzełącznik z manetkami).
Do tego zaniedługo zacznie szaleć radio i kierunkowskazy. Moduł CIM często padał w oplach z tego okresu. Astra G nie ma modułu CIM, dopiero Astra H posiadała taki moduł. A druga generacja była produkowaną do 2009 roku.
To jak błędów brak to ECU ok. Szukaj "bezpieczników" przepalonych lub problem w zasilaniu. Diagnostyka tu potrzebna. Dużo powie. Tak to wróżenie z fusów Schemat mogę podesłać Dodano po 3 Komunikacja z wszystkimi modułami CAN jest wymagana ABS, Wspomaganie, CIM. Licznik i REC nie koniecznie. Inaczej rozrusznik nie zakręci. Ewentualnie na piechotę rezystor...
Witam Pacjent to Opel Zafira 1.7 CDTI, rozrusznik nie kręci, brak komunikacji ze sterownikiem silnika, z ABS, poduszkami i modułem CIM. Jest komunikacja z licznikiem, modułem REC, immo i z wyświetlaczem. W wyświetlaczu i liczniku błąd komunikacji CAN z modułem CIM. Dziwne jest to, że dzień wcześniej auto jeździło normalnie. Po nocy auto już nie odpalało.
może czujnik przy przekładni odłączony (bo są 2 , drugi w module CIM) A to opis usterki:
Jest w module CIM.
Immo w corsie jest w module CIM (kolumny kierowniczej) Jak mruga kontrolka to nie może złapać sygnału immobilaizera. Masz drugi kluczyk?
Sprawdź błędy w module CIM myślę że tam tkwi problem.
Objaw typowy dla immobilaisera.. W tych astrach często uszkodzeniu ulega moduł CIM, w którym zawiera sie m.in. immo, airbag...
Stanęło na tym że winowajcą jest uszkodzony moduł CIM. Sprawa rozwiązana! Dzięki za odpowiedzi.
Np woda w module AFL/AHL powoduje to, że nie działa szybki CAN, na nim wisi też CIM, ABS, ECM, UEC... Jak jest awaria szybkiego CAN to nie działa rozrusznik, bo ECM nie wysteruje przekaźnika rozrusznika znajdującego się w UEC. Reszta modułów może śmigać, bo lecą po średnio i wolno przesyłowym CAN. Zerknął bym na błędy w BCM, REC, UEC,CIM; zrobił test...
panowie mam problem z układem kierowniczym opel corsa d 2012 r elektryk stwierdził że brak wspomagania coś takiego i że moduł cim nie sprostuje wam tego jedynie co mogę powiedzieć po swojemu to wspomagania nie ma a za jakiś czas po wraca jest możliwe że cim się psuje czy co??
Wygląda na problemy z modułem CIM, dość częsty w oplach. Proponuje Ci postawić auto do serwisu albo konkretnego warsztatu do puki jeszcze chodzi. W przypadku kompletnego uszkodzenia modułu CIM, auto stanie na stałe, a Ty sam nic tam nie zrobisz.
Witam, wiem że odłączyć a moduł to moduł DCD. Robię to opcomem. Mam błędy w CIM, niby wyłącza, a błędy zaworów są.
Bardzo często w tych autach pada moduł cim, a objawy na to wskazują,
Jeżeli nie chcesz być oszukany przez mechanika,to po co tu pytasz? Prawda jest taka że wiarygodną odpowiedź tu,na tym forum dadzą ci tylko.....mechanicy. Na 90% do wymiany moduł zapłonowy.
Witam Po numerze błędu jest to prawdopodobnie uszkodzenie modułu CIM. B3794 - Obwód przełącznika tempomatu - usterka
tasma, moduł, czujnik skrętu, nazywaj jak chcesz...
Mogę sprawdzić ale podaj dane auta Opel Corsa D 1.2 benzyna 2008 rok 5 drzwi
Najpewniej będzie użyć Tech2a i postawi cim na 100% ,co do chińskich op-comów to nie wszystkie dają radę z programowaniem cima. Launch dobry sprzęt ale nie koniecznie do opla
Poszukaj kogoś kto ma carproga, odczyta ci to na aucie i zresetuje, generalnie zrobi ci wszystko na aucie, jeśli potrzebujesz info to dam ci namiar na twoją okolicę
Opel astra H, Witam mam problem z kontrolkami od świateł. Kontrolka od świateł długich czasami jarzy, kontrolka od świateł mgielnych jarzy gdy mam otwarte drzwi, gdy zamknięte wszystko jest ok. Jarzy także gdy włączam prawy kierunkowskaz. Światła dzienne jarzą i lekko mrugają gdy się włączy światła wszystko działa. Jest to opel astra H 2004 1.6. Czy...
Jeśli radio blokuje szynę CAN to można je odłączyć i zobaczyć co będzie się działo z centralnym zamkiem. Ale mi coś wygląda bardziej na uszkodzenie właśnie modułu CIM. Po co wogóle opel wystrzelił z tym CIM-em to nie wiem. Prędzej czy pózniej chyba w każdym oplu pojawiają się problemy z CIM-em.
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
Dwa przekaźniki. Rozrusznik odcina D+ lub W. W Oplu Zafirze nie ma tradycyjnej stacyjki, jest moduł CIM komunikujący się po szynie CAN ze sterownikiem silnika, który wysterowuje rozrusznik.
Ta prawa "kostka" powinna wyglądać tak: od lewej : + -czarny z czerwonym paskiem (z czarnym cienkim kabelkiem do "brązowego elementu" :) ) C - ciemny brązowy B - jasnobrązowy z czrnym paskiem Czyli raczej Ci się "machnęły" .
ja bym sprawdził przekaźniki w module centrala bo często padają , jeszcze jedno central padł ci cały na raz czy po kolei
Witam Panowie. Po około 30 minutach od zgaszenia silnika na kierownicy mruga podświetlenie przycisków. (Trwa to kilka sekund). Po kilkunastu minutach objawy powracają. W samochodzie słychać jakiś załączający się przekaźnik. Powoduje to rozładowywanie akumulatora. Czy to może wskazywać na uszkodzenie modułu cim czy może słabe połączenie masy?
1.6 silników w kadecie było około 9 typów, więc oczekujesz że ktoś ci pomoże po liczbie dzwi i roku produkcji ?
Napięcie odniesienia dla położenia dolnego uzyskać przez stabilizator napięcia typu LM czy raczej dzielnik napięciowy? Jak ci wygodniej. Zajrzyj sobie do regulatora i skopiuj.
Może przyda się dla potomności - zimne luty na module REC ;)
W CIM masz czujnik kąta skrętu, dlatego radzą, aby wszystko trafiło tak jak było do tej pory. to wiem, właśnie do tego czujnika chcę się dostać :) później wystarczy tylko kalibracja czujnika skrętu i powinno działać? ciągle mam błąd, że odczyt z tego czujnika poza zakresem - co dziwne dzieje się to tylko zimą, wiosna, lato i część jesieni błędów brak,...
Nie masz komfortu więc pozostaje Ci dołożyć moduł
Przy wymianie CIM trzeba passcode z starego i nowego + kodowanie. Jeśli jest keyless w aucie jest inny CIM. Wszystko pod kierownicą razem z czujnikiem skrętu.
jeśli masz Vectrę B to moduł kontroli żarówek jest nad schowkiem po str. pasażera. Ale myślę,że problem jest gdzieś w instalacji - trzeba spr. gdzie ginie ci napięcie
Sprawdź dokładnie oba wentylatory, ponieważ układ chłodzenia działa w ten sposób, że są różne kombinacje włączenia, w tym dwa wentylatory szeregowo. Pewnie pada Ci wentylator ten od przodu i różnica w spadku napięcia (obciążenia) jest wykrywana przez moduł.
To powazne forum, tu nie ma dzieciniady, nie zadawaj takich pytań. Nie ma tam czegoś takiego jak moduł komfortu np. w passacie, częścią komponentów steruje BCM, częścią UEC, a znowu częścią REC. A i CIM też ma coś do tego.
Witam. Aby ci pomóc trzeba opisać cos więcej kiedy to sie dzieje czy na zimnym silniku czy rozgrzanym.W prawdzie w tych oplach często padały moduły aparatu zapłonowego.
Witam Was, moja Astra H 1.7 CDTI ma kłopoty z odpalaniem, długo kręci, niemalże graniczy to z cudem, patrzyłem interfejsem i nie ma błędów z silnikiem, jedynie U2100, U2113, U2116, U2140, U2117. Opiszę również anomalię, mianowicie podczas upałów auto nie odpala całkowicie, jedynie przy pomocy plaka. Mechanik mówi, że do wymiany jest moduł CIM. Co o...
Witam. Jak w temacie. Auto zostało zgaszone kluczykiem. Następnie chciałem go zapalić a tu cisza. Sprawdziłem bezpieczniki, ok. Znalazłem w skrzynce bezpieczników przekaźnik (start relay).Wyjąłem go i zrobiłem zworę na stykach głównych .Auto zapaliło, jednak na kluczyk nie zapala. W błędach wyskakuje usterka obwodu sterowania rozrusznika, nie kasuje...
Należy prawidłowo ustawić położenie czujnika skrętu (w module CIM, tj. wycieraczki i kierunki) i go zaadoptować.(komputerem diagnostycznym).
Ogólnie, chciałbyś tylko dowiedzieć się od czego są te błędy, czy samochód nie odpala?? Możesz zacząć od wymiany baterii w pilocie kluczyka - to najmniej kosztowna próba naprawy. później zaczyna się zabawa z modułem CIM, wylogowanie i próba ponownego zalogowania kluczyka, czyszczenie styków anteny immo, poprawa zimnych lutów w CIM, ale do tego pasuje...
Witam panowie po może ktoś dopisać zakodować używany cim z góry dziękuję
Ogolnie to tylko Ecu , Cim i licznik (ipc) - konfiguracja wariantów na tempomat - występuje - oczywiście musisz posiadać kod immo z car pass , i posprawdzaj czy na konfiguracji szyn CAN są zaznaczone wszystkie sterowniki które są zainstalowane w twoim samochodzie ( sprawdzź to na wszystkich modułach )....
Witam. 1. Opel ma cyfry. 2 Saab litery. Op-com nie przyjmie bo moduł Cim nie puści. Jak zgrasz eeprom z Cim to podam Ci pin. Jeśli nie to tylko Tech2 ni potrzebujesz pinu tylko security access z serwera. Pozdrawiam
Zrób probówkę z żarówki 10W i zmierz, czy 86 jest sterowany masa w momencie załączenia kluczyka na start. Jesli nie, to moduł CIM i instalacja od niego do przekaźnika podejrzana. Oczywiście 30 sprawdziłeś??
Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania nadwoziem. Nieprawidłowe dane. Błąd stały. Na dodatek nie ma świateł STOP. No i nic ci to nie mówi? Co w takim razie "słychać" w BCM?
Chodzi ci o moduł przy pompie ABS, czy oddzielny moduł do ESP? Jeżeli tak, to gdzie on się znajduje w tym pojeździe?
Prawdopodobnie problem jest z odczytem sygnatury klucza (immo) ale bateria nie powinna mieć na to wpływu . Możliwe że podczas wymiany uszkodziłeś antenę immo w kluczu . Antenę kupisz na allegro . Może być również tak że problem nie wiąże się z kluczykiem a modułem który odczytuje klucz CIM to częsta przypadłość w tych autach .
stacyjka to moduł cim próbowałem tak ze jak odpali wyciąłem przekaźnik od rozrusznika auto chwilę chodzi później gaśnie . na kompie jak się łączę z modułem cim pokazuje ze rozrusznik nie załonczony
Witam kolegów mam taki problem z Astrom H 2005r po wymianie modułu CIM samochód odpala ,ale nie mogę z kalibrować czujnik kąta skrętu kierownicy jest błąd C04690-5A Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy.Na starym module czujnik jest ok.Co może być nie tak z tym modułem w środku są dwie motki ,czy możliwe że któraś się wysypała pozdrawiam.
Najłatwiej będzie dorobić kluczyk do istniejącego zestawu. Opcja druga to wymienić stacyjkę i zakodować nowy transponder. - potem możesz wymienić resztę zamków. Moduł komfortu, CIM -wszystko do konfiguracji. Przy oplu robię klucz z zamka lub z kodu i dodaje transponder - szybko i bez bebeszenia połowy elektroniki.
Czyli 2,2 na PSG 16. Z czego te błędy i czy wtyczka na bloku ABS (tam się krzżzuje CAN) jest ok? Jakie błedy w CIM i czy była robiona techem diagnoza na obecność modułu sterującego?
Z mojego poradnika Programowania kluczy dla naszych ZB. Co potrzebujemy - Security Code. Cztero cyfrowy kod z karty CAR PASS, którą powinien posiadać każdy właściciel Zośki. Znajduje się on na kartce wielkości karty bankomatowej razem z VIN-em, typem silnika i mechanicznym kodem klucza (Key No). - Interfejs plus oprogramowanie OP-Com. Ważne Nie kupujemy...
Witam panowie Autko Opel Signum CDTI 1,9 / 2005 , nagle po wjeżdzie do garażu i po ponownym odpaleniu na drugi dzień nagle odmówił współpracy, tzn nie kręci rozrusznik , co sprawdzone mostek założony na przekażniku startera działa napięcia są bezpiecznikach OK system się uruchamia, jedynie bezpiecznik w bagażniku F 23 ma tylko 3,4 V pompa paliwa załącza...
Szukaj kogoś w okolic z interfejsem op-com aby odczytać błędy z komputera. Prawdopodobnie jakieś problemy z modułem CIM, w nim siedzi czujnik kąta skrętu i immobilizer. Nie wyświetla Ci przypadkiem auta z kluczykiem?
P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem P1616 Moduł ster. kolumny kier. (CIM)- błędny identyfikator środowiska Zaczyna siadać klucz , lub standardowo CIM ma problemy . Spróbuj pojeździć na drugim kluczu i zobaczysz czy usterka powraca .
ściemnienie zegarów pomaga ale trzeba dobrać odpowiednie ustawienie (metoda prób i błędów) ustawić tak by trąbka działała. w mojej astrze było to na lvl prawie nie widocznego podświetlenia dzień. co do naprawy i usunięcia ASO proponowało mi nowy moduł CIM bo to przeciera sie taśma,koszt 1500zl, na szrocie znajdziejsz w okolicach 100zl ale bez gwarancji...
Zanim zdejmiesz boczek sprawdź przewody i wtyczkę w gumowej harmonijce,tak jak drzwi otwierasz. 90% problemów z szybą to właśnie to połączenie,niezależnie od objawów. Piny we wtyczce i w gnieździe wystarczy,że będą nieco zaśniedziałe i już może być problem . Jeżeli chcesz uniknąć rozbierania auta,to w nowszych autach można wysterować otwieranie szyby...
Witam. Poszukuję schematu elektrycznego Opla Vectry C 2003r, głównie połączeń modułu CIM i sterownika silnika. Poprzedni właściciel zmienił silnik z 1,6 na 1,8 i namieszał w instalacji elektrycznej. Przy próbie aktywacji tempomatu okazało się, że część połączeń jest niewłaściwa.
Jakie radio ? 2004 2005 2006 nie mają cana. NCDR ..... can jest ale nie ma związku z : pojawia w wielu modułach , np klima , ecu, cim Chyba że wyświetlacz robi zwarcie do masy.
Dziękuję za podpowiedź. Wydaję mi się że tak próbowałem, ale w Tech2 widziałem cały czas aktywny (wciśnięty) pedał sprzęgła. Po wypięciu wtyczki od czujnika sprzęgła nic się nie zmieniło. Po zrobieniu zworki na wtyczce było dalej że wciśnięte. Może dlatego nie udało się go zaprogramować. Najprawdopodobniej moduł CIM pójdzie na sklonowanie że starego...
Oryginalny op-com koduje klucze . Tech 2 nie odczytuje pinu jedynie resetuje sterowniki jak go posiadasz . Do odczytu pinu potrzebny jest inny sprzęt lub wizyta z papaierami w ASO . Gdzie na ich podstawie dostaniesz pin . W oplu prawie wszystkie moduły są kodowane zegar, bcm , sterownik silnika , puszka immo , cim , REC , Wyświetlacz , radio . Są urządzenia...
Może w corsie tak jak w astrze i vectrze występuje CIM, sprawdź to sobie. Jest to moduł kierownicy, w nim schodzi się CAN z wielu układów i często siada.
Tak połącz się op comem i wejdź w moduł cim tak jest w vectrze c tylko potrzeba kod pin można go uzyskać w serwisie .
napisałem ci ,że moduł zapłonowy prawdopodobnie uszkodzony.
Kolego poczytaj na Opel Astra Klub Polska. Najprawdopodobniej występuje u Kolegi problem z modułem CIM. Wiele osób ma z tym problem. Była akcja naprawcza w Oplu ale niestety tylko do grudnia 2012. Teraz już tylko odpłatnie. Koszt powala. Czytałem różne możliwości. Ja proponuje przyciemnić wyświetlacz i zegary i spróbować jak wtedy będzie się zachowywał...
Według mnie on spalił bo samochód kręcił kontrolki działały a teraz nie działa nic Ne oskarżaj od razu mechanika. Sprawdziłeś akumulator ? Z Twojego opisu wynika, że możesz mieć problemy z instalacją elektryczną (brak kontaktu, kiepska masa, itd) To mogło doprowadzić do uszkodzenia sterownika silnika lub modułu CIM. Brak komunikacji lub postępująca...
cim zamontowany pin ok, Połączyłem się z modułem Cim, tylko nie wiem czy zrobiłem dobrze tej procedury bo mi się świeci kluczyk. Zrobiłem reset tego cima bo pomyślałem że to to samo co wylogowanie, przypisałem win, oraz klucz, poustawiałem cany, wszedłem w konfigurator wariantów, i nie wiem czy dobrze zrobiłem bo na starym Cimie w konfiguratorze wariantów...
Dzięki za odpowiedź. Posprawdzałem miernikiem, poczytałem trochę i wyszło tak: akumulator napięcie 12.9V, z zapłonem 14V więc ok. Za to pobór prądu: 0.91A (wyjęte kluczyki, radio wyłączone, drzwi zamknięte). Odpinałem bezpieczniki i według strony astra3 kropka pl (nie mogę wklejać linków) 1 - system audio-nawigacyjny: 0.50A, 2 - układy elektroniczne...
Masz problem z immo a konkretnie z modułem CIM. Można spróbować wgrać nowszy soft w którym poprawili odczyt transpondera.Nie zawsze pomaga. Lub wymiana na nowszy CIM z polifta.
Nie docisnąłeś złacza po prostu na klik.. Teraz to za rok zgnije ci wtyk bo uszczelka po coś jest.. Uszczelke wystarczyło prysnąć np.smarem i złozyć to prawidłowo.
Swiatła dzienne ze sterownikiem napięciowym , są do kitu. Każdy elektryk samochodowy ci to powie.
Witam. A co ona oznacza, czy to jakis poważny problem. Może Ci nie zadziałać poduszka lub napinacz. I jeszcze jedno to od poduszki od strony kierowcy czy pasażera. Ta kontrolka odpowiada za wszyskie poduszki i napinacze pasów. P.S. Nie montowałeś ostatnio czegoś w okolicach modułu ?. Jest taka możliwość, że można zakłócić pracę modułu sterowania poduszek...
moduł miele moduł moduł moduł lodówka różnić moduł moduł
chrysler voyager zasilania domofonu kolory kabli rodzaje kabli monitora
alarm hulajnoga ekspres delonghi problemy
Grzeje się przewód zasilający - przyczyny i rozwiązania Czy Peugeot 206 2.0 HDI 2002 ma czujnik temperatury oleju?