pinologia modułu w załączniku. Hallotron-kabel czarny-masa,zielony sygnał ,czerwony plus
Moduł jest na podszybiu koło silnika wycieraczek. Sprawdzić wpierw hallotron.
-moduł -hallotron
Witam! Marzy mi się zapłon tranzystorowy do motorowera z instalacją 12V. Przerobiłem nieco popularny w sieci schemat tranzystorowego modułu zapłonowego. Nie pasuje mi w nim zasilanie z akumulatora i chciałbym dostosować go do zasilania z cewki 12V w prądnicy silnika, która w zależności od obrotów daje napięcie mniej-więcej 8-16V. Stosowany w oryginalnym...
Jeżeli w jedną stronę kręci poprawnie to ja bym się nie czepiał hallotrona ani silnika. Wyglada to ewidentnie na uszkodzenie w module sterujacym.
Czarny plus za stacyjką,brązowy masa,zielony do cewki (zacisk pierwotny) cienki czerwony plus zasilania hallotronu,cienki brązowy masa hallotronu,cienki zielony sygnał wyjściowy hallotronu.
Panowie chciał bym przerobić zapłon przerywaczowy na Hallotron i tu pojawia się pytanie jaki moduł zastosować,ktoś przerabiał taki temat?
Jak najbardziej ,sprawdź czy nie ma jeszcze gdzieś wiąski z tego modułu do hallotronu bo może być tez uszkodzony i nie daje impulsu z wału .
Poszukuje artykułów z numerów w/w...a dokładnie to: Hallotrony - czujniki pola magnetycznego Moduł zapłonowy GL-226 firmy OBREM-ELEKTRONIKA Moge wymienić sie innymi artykułami z czasopism elektronicznych lub służyć radą przy naprawie drukarek,ploterów.....Pozdrawiam [/b]
Sam walczę z ustaleniem jakie mam hallotrony w hulajce... Okazuje się, że to nie jest ani proste, ani oczywiste co tam siedzi i najprawdopodobniej są dwa rodzaje. Zewnętrzne dwa to bipolarne, a środkowy, tego nie wiem, ale albo unipolarny albo liniowy. Niech kolega sprawdzi jakie oznaczenia mają pozostałe hallotrony. Zgodnie ze zdjęciem środkowy jest...
Zostaw ten czujnik, zajmij się modułem (naprawialny) lub hallotronem.
Witam, Posiadam starą Zastavke 1100 i planuję zamontowac elektroniczny aparat zapłonowy. Pomyslalem sobie że w sumie zasada działania takiego aparatu nie jest aż tak bardzo skomplikowana i stąd pytanie: Czy bardzo skomplikowane będzie użycie malinki z dotykowym ekranem do kontroli pracy takiego modułu (hallotron plus 4 otwory /wypusty na kole pasowym...
Tem moduł to stopień mocy, on nie współpracuje z hallotronem.
Witam ponownie Zgodnie z zapowiedzią przesyłam schemat ideowy oryginalnego modułu zapłonowego od ETZ electronic współpracującego z modułem nadajnika opartym na hallotronie. Można śmiało podłączyć jednak do zwykłych styków przerywacza - platynek. W tym celu należy odłączyć kondensator, który jest podłączony do styków przerywacza oraz dodatkowo pomiędzy...
Chodzi ci o te, co mają płyte z dwoma hallotronami i modułem?
Tam w rowerze - przy module nie kręci się przypadkiem magnes? Ten układ scalony może być hallotronem lub elementem fotoelektrycznym. W tanich rowerach stosowane były kontaktrony.
Ale pierdoły opowiadasz,w aparacie jest hallotron. Moduł w c14nz jest na zewnątrz,pod cewką
to prosty grat w robocie, siada tam aparat zapłonowy ( moduł lub hallotrony), a najczęściej jak to w starym miśku stewrownik silnika i tej opcji bym się złapał. Naprawa prosta, jak się wie o co tam biega. Jak chcesz więcej, to klikaj na GG Aaaa, i jeszcze rozlutowywał się przekaźnik systemowy, podobnie jak w hondzie....
Stosowanie elektronicznych modułów zapłonowym ma na celu wyeliminowanie kłopotliwego, niedoskonałego i awaryjnego przerywacza zastępując go elementem bezstykowym (czujnikiem indukcyjnym lub hallotronem). Chyba modułu do przerywacza nie znajdziesz, jak ktoś się bardzo uprze można modul przystosować do pracy z przerywaczem, tylko po co?
ale nie sprawdzony hallotron, sterownik silnika, moduł....
Ale jest w apracie zapłonowym i nie wiem co by jej mogła woda zaszkodzić; poza tym "ten znany temat cewki" jest chyba zaczerpnięty z jakiegoś dziwnego forum, bo ja w swojej 17-sto letniej karierze miałem tylko raz przyjemność wymieniać cewkę w proboszczu, jedyna co tam leci w zapłonie to moduł lub hallotrony. Jeżeli dochodzi do zalewania cylindrów to...
Zobacz czy dochodzą impulsy zapłonowe (didą LED).I sprawdź na początek sam hallotron w aparacie
To jest ten moduł; widoczny na obrazku. Jak wspominałem całą charakterystyką sterowania kątem zapłonu zajmował się już on; jemu wystarczało tyle, aby dostał ciąg impulsów prostokątnych z aparatu zapłonowego. Szczeliny były cztery, każda dla swojego cylindra. Nie było by trudne zrobić cztery zęby na kole pasowym i albo zastosować hallotron albo czujnik...
A zasilanie i impulsy z hallotronu wogóle są?
A mnie to wygląda na nieoryginalny moduł zapłonowy od ETZ. Można go użyć z Hallotronem i z przerywaczem. Napisz coś więcej o swoim pomyśle i problemach z nim związanych.
Podpinam do Simsona elektronika. Tam jest czujnik Halla. Oryginalna wersja tego modułu zapłonowego jest taka sama, jedynie różni się tyrystorem i diodami. Złożyłem wg. schematu i nic. Którego schematu - bo ten z pierwszej strony wątku jest do motocykli z indukcyjnym czujnikiem. Co do hallotronu to zwróć uwagę że posiada zaciski na które podać trzeba...
W sumie zrobił bym inaczej-aparat z hallotronem i moduł zapłonowy z forda escorta 1,4. Ale też to metoda trochę niewłaściwa technicznie, bo trzeba by zdjąć charakterystykę zewnetrzną silnika-jaka krzywa zapłonu jest najbardziej korzystna.
tam jest najprawdopodobniej nie hallotron tylko transoptor szczelinowy.
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją
Schematu nie mam. A więc jakie były by do tego celu lepsze?? A może kolega zdradzi tajemnicę jakiż to moduł zamierza konstruować? Kondensatorowy, tranzystorowy, tyrystorowy, z wyzwalaniem platynkami, hallotronem, czujnikiem indukcyjnym, czy może jeszcze jakiś inny?
:arrow: Macosmail jak wygląda ten hallotron? on znajduje się pod główym silniczkiem?
Tutaj nie znajdziesz elektrolitu SMD, na module są tylko uzwojenia i hallotrony. Driver (TA8424F) faktycznie jest na płycie pod mechanizmem. W takim razie może być problem z sygnałem sterującym z SERVO.
wiem, to mazda MX6 w innym garniturze, a jak nie ma iskry to 99% moduł -jest w aparacie na wspólnej podstawie z hallotronami, ale ty nie wiesz nawet co to jest.
Jeśli to 14nz to obserwować i słuchać wtryskiwacz.Jeśli nie działa wtryskiwacz to uszkodzeniu uległ hallotron.
A tak wracając do sedna - możesz użyć siłownika z enkoderem do innych celów - enkoder (czy tam impulsator) to osobny moduł podający impulsy do centralki; silnik (czy to 230V czy 24 V) jest zasilany osobno. Impulsy z impulsatora to proste prostokąty o wysokości napięcia zasilania Hallotronu. Ale konstrukcyjnie ilość impulsów na obrót np silnika jest...
Nie ma czujnika położenia wału. Jest aparat zapłonowy z czujnikiem Halla. Taki klasyk z białą kopułką jak w Uno 1,0. BOSCH MonoJetronic. Aparat jest jak nówka. Hallotron nowy, oryginał. moduł na aparacie też. ECU do niego pasuje tylko 732. Mam od 1,0 710 (zielone) i od późniejszego 715 i owszem silnik pracuje ale jałowe ma na poziomie 1500rpm.
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
W sobotę dopiero będę mógł sprawdzić tak jak mówicie czyli moduł ale sprawdze jeszcze raz hallotron. Rico37p czy jedna iskra skakała by gdyby padła cewka? 12V akumulatora chyba nie wywoła przeskoku iskry na świecy (bezpośrednio z przewodu WN z cewki podłączałem świece).
Walnięta cewka tacho, uszkodzony magnes, niewłaściwy magnes (dwa typy o różnej biegunowości, bo ktoś sobie założył inny, ingerując w urządzenie), lub walnięty hallotron w silniku. Widzisz, że gadamy, jak głuchy ze ślepym? A Ty czepiasz się Bogu ducha winnego triaka i jego otoczenia na module sterującym. Proszę zmienić pierwszy post i podać E- nr urządzenia....
To będzie rzucać silnikiem chyba... Czyli zapłon wypada ci co 180' OWK. Czyli dwa razy na obrót. Na twoim miejscu zrezygnowałbym z tego nanoplexa, a zamontował dwa moduły z czujnikami rozstawionymi co 180'. Planujesz jakieś wyprzedzenie zapłonu? Bo nanoplex wprawdzie ma, ale przełączane progowe. Są dwa kąty wyprzedzenia przełączane w zależności od obrotów....
Witam, też kiedyś popełniłem taką przeróbkę w Lancii Y10 (999 FIRE) - kablami z modułu do cewki (ziel + czerw) puściłem sygnał z hallotronu i w okolicach cewki zamontowałem GL118. Chodzi też co najmniej 5 latek ale teraz już bym się nie babrał. bozoni
Moim zdaniem rysunek w ds na stronie 12. pokazuje właśnie prąd upływu (leakage current) wynikający z podania napięcia na wyjścia i przewodzenia pasożytniczej diody w strukturze, która powoduje zasilanie całości. Zwróć uwagę, że ten prąd wynosi kilka mA (3-4), więc jest porównywalny z prądem zasilania całego sensora (3-4 mA). Dla porównania prąd upływu...
Czyli na mój chłopski rozum nie moduł zapłonowy, tylko moduł który steruję cewką...tak??...a o co chodzi z hallotronem?
https://obrazki.elektroda.pl/1762677500_... Do pomiaru prądu często wykorzystujemy bocznik w postaci rezystora, na którym spadek napięcia jest proporcjonalny do płynącego przez rezystancję prądu. Np. na rezystorze 0,1Ω przy przepływie 10A pojawi się spadek napięcia 1V. Napięcie 1V jest łatwe w pomiarze np. poprzez ADC nawet bez dodatkowych...
Poszukaj części do babetty z silnikiem M-225 , miałem motorynkę stella z tym silnikiem, była tam prądnica podobna i pasujący do jawki, niestety wirnik też musi być z babetty... Cała pądnica ma cztery cewki i impulsator... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do tematu gdzie jeden z kolegów zrobił mi moduł zapłonowy...
bardziej "eleganckim" rozwiązaniem tego problemu jest zastosowanie modułu "AND".Są to specjalne moduły pod szynę montażową do których podłącza się np. 8 czujników a na wyjściu otrzymuje się "1" jeżeli wszystkie czujniki wysyłają "1". Moduły te umieszcza się naturalnie w pobliżu czujników i łączy się kablem (3-żyłowym) ze sterowaniem.
Czyli 4049 i ICL7660 "wytwarzają" napięcie ujemne względem masy? Rozumując w ten sposób nie ma róznicy jeżeli wyrzucę ten moduł i zasilę ICL'a po prostu symetrycznie. Czyli układ ten reaguje na stan niski, wtedy gdy przerywacz zewrze cewkę do masy? A jaką rolę spełnia ten moduł z TL082?
Iskra się pojawia,bo jest zmagazynowana energia w polu cewki.Masz impulsy na środkowym pinie hallotronu jak kręcisz silnikiem czy nie ma?Łatwo to wybrać próbnikiem z diodą LED,podpinasz pomiędzy plus aku a zasilanie. Podstaw tez moduł,telefunkeny robiły różne heca.Moduły są w dwu typach,jeden generuje iskrę jak ECU zwiera środkowy pin z masa,drugi jak...
Witam moglbys podas opis z hallotronu
Witam kolegów! Bardzo proszę o pomoc w zlokalizowaniu modułu zapłonu w Audi 100 silnik 1,8 z 1984 roku. Przewody od hallotronu na aparacie zapłonowym i od cewki zapłonowej "giną" w wiązce, która prowadzi przez przegrodę silnika pod tablicę rozdzielczą. Czy dużo trzeba rozbierać, żeby dostać się do modułu?
Jeśli działa przy przewijaniu tzn że wyższe częstotliwości przychodzące z głowicy synchro są odczytywane a niższe ( ok.50Hz) przy odtwarzaniu nie. Poszukaj kondensatorów w torze impulsów synchro zwłaszcza na jego początku. Użyj delikatnie jakiejś metody podgrzewania pojedynczo kondensatorów pewno trafisz jakiegoś wyschniętego. Samo podawanie 50Hz w...
Napisz coś o roczniku i rozwiązaniu zapłonu czy aparat zapłonowy( taki grzybek z wąsami -kablami do świec i cewki :) .) jest klasyczny - z platynkami przerywacza czy z hallotronem i modułem elektronicznym. W przypadku przerywacza sprawdź czy przy obracaniu wałem silnika ( rozrusznik) styki się rozwierają jeśli tak sprawdź czy na przewodzie aparat -...
hallotron,sterownik silnika,zasilania-problem może być w tym
Moduł zapłonowy skłąda się z konkretnych bloków: - blok czujnika, - blok regulacji kąta wyprzedzenia (nie we wszystkich modułach), - końcówka mocy. I w zasadzie można się dowolnie bawić w zestawienia. byle sygnały na wyjściu jednego pasowały do kolejnego. Wyzwalanie można zrobić na przerywaczu, czujniku halla, magnetoindukcyjnym, transoptorze... I czytaj...
Witam Mam w hulajnodze uszkodzony moduł sterowania silnikiem. Zastąpiłem go popularnym modułem QS-909 (zdjęcie). Wszystko działa prawidłowo oprócz regulacji prędkości. W opisie układu prędkość reguluje się za pomocą zmiany napięcia od 0V do 5V. U mnie jest manetka z hallotronem, która daje napięcia z zakresu od 0,8V do 4,8V. Problem polega na tym, że...
Może wystarczy podgiąć ślizgacz w potencjometrze, ale nie mogę go rozebrać. Hallotron liniowy pozwoliłby wykorzystać pełną fikcjonalność S.B.A. Wyłączenie blokady przy skręceniu o 20° i ponowne włączenie przy 5° Tylko zupełne brak mi doświadczenia -jaki hallotron?, -jakiś wzmacniacz? Może gotowy moduł czujnik Halla Mechanicznie metalowa obudowa ta z...
A dlaczego masz wyciągać aparat zapłonowy do wymiany cewki? Te Audi z tego co kojarzę mają cewkę na grodzi- spory kawałek od aparatu. Oczywiście, do wymiany cewki zapłonowej nie trzeba wyciągać aparatu zapłonowego. Nie wiem dlaczego skojarzyła mi się jakaś cewka w aparacie zapłonowym: tam jest tylko hallotron, a nie żaden moduł z cewką.
Narek1 napisz no więcej o tych kogeneratorach, temat mnie interesuje ;) A co do zapłonu to moim zdaniem najłatwiej użyć hallotron taki jak w starych VW, cewke z modułem od tegoż i zwykły rozdzielacz. Normalnie to niby z komputerem chodzi, ale po połaczeniu (zmostkowaniu) 2 i podaniu zasilania 5V na hallotron kabli będzie chodzić bez komputera. Aha,...
Robię urządzenie którego jedą z częsci składowych jest moduł który będzie mierzył odległość magnesu od "czujnika". Wymyśliłem pewną koncepcję tylko nie wiem czy jest słuszna. Zakres ruchu magnesu (raczej neodymowego) będzie niewielki, około 5cm (odległość 1-6cm). Potrzebuję zmierzyć z dokładnością do około 0,5mm gdzie on jest (ruch tylko w jednej osi)....
Tłoki chodzą współbieżnie? Drugie pytanie - na pewno impulsatory są na hallotronach, nie na czujnikach indukcyjnych? (dwa, czy 3 przewody?)
Dobra, podpowiem, najczęsciej w tym modelu padał ECM hallotron ( jak masz aparat Lucasa z czarną kopułką) moduł wtyczka łącząca wiązkę komory silnikowej z wiązką układu wtryskowego kostka pod stacyjką Masz podpowiedź, kliknij "pomógł" i bierz się do roboty.
Ja pobrałem sygnał z modułu elektronicznego z tranzystora sterującego darlingtonem mocy, ponieważ zapłon sterowany jest hallotronem. Problem mam z integratorem impulsów, chcę go dobrać tak aby migotanie diod nie bylo widoczne a stała czasowa nie powodowała powolnej pracy obrotomerza
Trzeba zrobić tak-wziąć probierkę samochodową najlepiej 3 W,podłączyć do masy i zwierać kolejno odpowiednie piny WE WTYCZCE która jest wpinana do aparaty..Na jednym probierka zaświeci się-tam jest napięcie zasilające hallotron,na następnym nic-masa na trecim przy cyklicznym zwieraniy z masą zaobserwujemy (przunajmniej powinniśmy) przeskok iskry.Tą metodą...
Wykonalne jest, ale nie jest proste. Tzn. w zasadzie jest w miarę proste z technicznego punktu widzenia, ale wymaga trochę wiedzy, zarówno o elektronice jak i o silnikach spalinowych. Dodatkowo, w warunkach amatorskich nie ma praktycznie możliwosci zdejmowania charakterystyk silnika i dobór mapy trzeba by wykonać trochę "na czuja", metodą prób i błędów....
Nie czytam wskazań z fejsów. Moje typy to: (w kolejności) -moduł zapłonowy ( jest pod cewką, fajnie się go naprawia) -hallotron, a zwłaszcza jak aprat Lucasa ( lub zazieleniała wtyczka) -pewna drobnostka w puszcze immo Przyczepiłeś się do immo, a powiedz-jak nie chce zapalić to miga jak szalona kontrolka silnika?
Ale chyba hallotronu nie da się uwalić - może neodymem i to z bliska ;) Może tranzystor czy co to w sot-23 obok padł ? Jak rozpoznałeś zasilanie i wyjście to może sprawdzić modulik ręcznie małym neodymem/żelastwem zasilając np. z USB? Może zrysować schemat? Jeżeli to ten moduł jest winny...
Sam tez szukam,sa niestety dwa modele jeden z hallotronem drugi optyczny.Jak znajdziesz kolego daj cynk gdzie i za ile.Nowy w serwisie ponad 5000-wariatkowo ;-((.
Witam! Ja zaadoptowałem moduł VW 191 905 351B. Normalnie sterowany jest hallotronem, iskra pojawia się przy zwieraniu styków a nie jak wszedzie przy ich rozwieraniu ale przerobiłem go do współpracy z przerywaczem. Wczoraj zamontowałem całość w motocyklu i przejechałem 20km, silnik pracuje poprawnie i dzięki mapie zapłonu ( przyspieszanie zapłou wraz...
Można wykorzystać moduł Bosch-a 0 227 100 120 z niego stopień końcowy jest wysterowany Hallem. Oryginał używany trudno dostępny,nowy niesamowicie drogi. Niestety nie,daje się go tam coprawda zastosowac,ale trzeba zrobić iwerter.Te hallotrony co tam widzisz nie współpracują bezpośrednio z tym modułem,a ze sterownikem silnka.Ipulsy zapłonowe 'przekazuje...
Witam Mam taki stworzony prototypowy silnik 4t singiel. Potrzebuję dopasować do tego silnika układ zapłonowy na razie jak najbardziej prosty z funkcją zmiany krzywiej w zależności od obrotów. Wiem że podpasuje mi układ nanoplexa ale ma odcine i dosyć duży czujnik. Widziałem że ktoś montował hallotron do jaw i mz z modułem od vw golfa 2 ale czy taki...
Oryginalny moduł zapłonowy wyzwala raz jedną, raz drugą cewkę w zależności czy dostaje z hallotronu narastające, czy opadające zbocze sygnału prostokątnego. Trabant to nie maluch i rozwiązanie z iskrą traconą się nie sprawdzi, dwucylindrowy dwusuw napełnia mieszanką 2 cylinder w momencie zapłonu na 1, więc zbędna iskra mogła by zapalić jeszcze nie sprężoną...
Nie bardzo. Zauwaz, ze jeden reluktor jest dłuższy, a więc moduł realizuje funkcję wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów. Tak, że nie TSZ-H a VEZ. Ale ja bym to zrobił inaczej z hallotronem.
sprawdzić czy hallotron nadaje, wsłuchać się w odgłos pracy wtryskiwaczy, kontrolować obecność impulsów zapłonowych na wejści modułu. To są proste sprawy, i nie trzeba pomocy forum do tego.
Yyy kolego zgadza się ale ja potrzebuje sam czujnik bez modułu czy są takie czujniki które same w sobie wysyłają (+) bez modułów
Sorry,ale guzik w ten sposób sprawdziłeś.No,najwyżej to czy jest komutowane uzwojenie cewki.A nie wiesz czy jest sprawny moduł,instalacja.Nie łap się od razu za hallotron.Mam nadzieję że sprawdziłeś rzecz podstawową-ściągłeś kopułkę i skontrolowałeś czy kręci się wałek aparatu? jedno jest pewne, wałek aparatu sie kręci areszta no cóż, wychodzi na to...
Wszystko elektrycznie jest sprawne, okazało się, że w skrzyni spadła zębatka z mechanizmu różnicowego, więc zostaje mi albo wymienić skrzynię albo babrać się w tej. Wolę wymienić bo ta już huczy na niskich biegach. Dzięki za naprowadzenie na trop. Pozdrawiam. EDIT: Na tą chwilę jeżdżę bez wskazań prędkości, ale zastanawiałem się jak to ominąć bo niestety...
może być uszkodzony hallotron w aparacie zapłonowym jakim aparacie? chyba ci się pomyliły silniki ja bym stawiał na moduł niestety jest chyba zespolony z cewką
Jeden ssący na 3 cylindrze. Wcześniej 3 ssące. Zawsze schemat był ten sam. Na ciepło chodziło po ostygnięciu silnika już popychacze wpadały i zawory się klinowały. Głowa zrobiona na cyc. Dzwoniłem do tego zakładu. Poprawią to w ramach gwarancji. Mają bdb opinie. Stawiam na wadliwy dół. Co do Digiplexa... I tak i nie. Mam cały ten system wyjęty z jakiegoś...
Witam, kolega Waldek zrobił fajny licznik obrotów na Arduino z użyciem czujnika Halla A3144 z softem. Film jest na YT https://www.youtube.com/watch?v=nO3DbYL_... Pytanie moje jest takie, bo ja obecnie bazuję na ESP, czy jest możliwe w jakiś nietrudny sposób wgrać ten soft do ESP? Albo w "rules"...
Np.na lewej tylnej lampie powinien to być przewód szaro żółty (złacze B pin 25 modułu SAM) Osobiście nie jestem zwolennikiem bezpośredniego wykorzystywania tego napięcia. Do żarówek w przyczepce na 100% nie wolno - przeciążony SAM może wykitować, albo (w najlepszym wypadku) wyłączy nadmiernie obciążony obwód. Jest jednak inny powód - prąd w przewodach...
Witam jaki mam zastosowac czujnik halla lub hallotron w elektronicznym module zapłonu w mz 250. jaka ma byc histereza itp. prosze o link do tego
Witam kolegów fachowców. Potrzebuję pomocy w tym temacie. Chodzi nie tylko o sam moduł do ETZ 250. Sprawa ma się tak: mam własnej roboty napęd paralotniowy na bazie silnika ETZ 250. Kupiłem na allegro od robinsona80 moduł, który miał być rewelacyjny. Układ zapłonowy jest na hallotronie. W głowicy sa dwie świece i dwie różne cewki zapłonowe: jedna biegunowa,...
Witam wszystkich bardzo serdecznie, poszukuję rozwiązania zapłonu elektronicznego do napędu paralotniowego. Silnik ETZ 250, hallotron, dwie świece w głowicy - dwie cewki. Mam teraz zamontowany moduł kupiony z allegro, lecz on chyba wyładowuje akumulator i po 3 godzinach silnik przestaje działać. Poza tym napęd (niestety!) może pracowac w odwrotną stronę....
Być może. Jak na razie zbadałem sygnał z hallotronów i okazało się że gdy silnik zrobi się ciepły to zanika sygnał, podczas gdy silnik pracuje. Jak znajdę czas to rozbiorę ten moduł zapłonowy. Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. A te szyderstwa z tego bezpiecznika - hm mam nadzieje że ubawiliście się dobrze - panowie moderatorzy.
Po kolei: Wszystkie chińskie siłowniki tego importera - którego logo jest na przytoczonym przez ciebie filmie (czyli te dwa które wcześniej wymieniłem czyli PowerJack i FDI) oraz ten z filmu - ETM - działają na tej samej zasadzie: wszystkie trzy mają wbudowany impulsator (w PowerJacku kontaktronowy, w FDI i ETM - kontaktronowy lub hallotronowy - oba...
Czyli pozbywasz się regulatorów mechanicznych,zamias przerywacza wstawiasz hallotron,plus dorabiasz tarczkę impulsową (cienko to widzę,ale może). W takim razie nie pozostaje nic innego,jak zamontowac moduł zapłonowy z s.ford escort. Najtaniej.
Witam, czy jesteś pewny że cewka została wymieniona? Czy cewka posiada z tyłu moduł zapłonowy? Bo jak tak to 150% że to on lub hallotron w aparacie zapłonowym. Z tego typu usterką nie mogły sobie poradzić tęgie głowy w ASO WV !! Oczywiście wymienili wszystko w aucie (nowym na owe czasy) nawet przewody do baku i nic. Odkręć cewkę, podłącz do okablowania,...
ale pewnie też 12V. albo i 5 VDC - Czujnik Halla do regulacji predkości. Wyjście na silniki jest zwarte , działa to jako hamulec. Sprawdź, czy na MOSFETcie jest 12 VDC pomiedzy źródłem a drenem. To najprostszy regulator PWM z mostkiem H na przekaźnikach. Zwarcie jest na czerwonych liniach Poprawnie - styki NC przekaźnikow. Co z przełącznikiem kierunku...
Wcale bym się nie zdziwił jakby się coś uszkodziło właśnie od skoku napięcia, nigdy nic nie wiadomo. Wygląda na to że jest coś z mikrokontrolerem, bo dioda na panelu przednim świeci cały czas. Może program się zawiesił? Metodą prób i błędów odłączałem kolejne paski od złącz ZIF i udało się zatrzymać ten laser. Jedyny sposób to odłączyć przedni panel...
Witajcie. Nie wiem od czego zacząć, może od końca. Kolego BANANvanDYK nie może to być moduł CDI, świadczy o tym bezpośrednie połączenie cewki[1] i transformatora[2]. W tym skuterze synchronizatorem jest cewka[1], brak mechanicznego przerywacza/hallotronu. Nie realne, by cewka ładująca moduł CDI była także synchronizatorem. Pomiaru napięcia generowanego...
Silnik ten przypomina posiadany przeze mnie pochodzący z elektrycznego wspomagania kierownicy w KIA CEED. Mój przypadek też ma trzy grube wyprowadzenia plus kabelki. Po rozebraniu na płytce miałem trzy hallotrony plus wzmacniacz operacyjny którego roli nie rozumiem - hallotrony są scalone ze wzmacniaczami, na wyjściu są sygnały logiczne. Na pewno trudno...
Przecież to prosty układ. Jeśli hallotron robi impulsy, to przy kręceniu rozrusznikiem powinno być słychać pompkę paliwa i wtryskiwacz powinien cykać. Jeśli tak, to pozostaje moduł wzmocnienia w aparacie zapłonowym. Na pin 4 należy podać przez próbnik masę/plus - iskra powinna skakać, przy założeniu że moduł i cewka mają prawidłowe zasilanie 12V i pewną...
Witam. Ostatnio trafił do mnie do naprawy rower z napędem elektrycznym. Uszkodzeniu uległ hallotron liniowy, jedyne co widać to napis 9E sądzę że to ss49E. Druga rzecz jaka uległa uszkodzeniu to moduł, a dokładnie mosfety, i tutaj mam problem w rozszyfrowaniu ich. Oryginalne mosfety były BN9B4N i z nimi mam problem nie mogę nigdzie znaleźć ich parametrów....
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
1,8 miał aparat zapłonowy (hallotron wewnątrz) i procesor zapłonowy-to ten komputer o którym on pisze.Ale było do tego coś ze 4 schematy.Jeszcze zależy czy ma "zelektronizowany" gaźnik-regulacja biegu jałowego.
Stawiam na cewkę z modułem, jezeli masz od kogoś podmienić to podmień na próbę. Chyba ,że okresowo gubi się sygnał idący na cewkę. Sprawdź przewody we wtyczce w module cewki, czy nie są zaśniedziałe.
Witajcie, Dziś trochę spokojniejszy dzień, wiec opiszę swoje zmagania z utrapieniem posiadaczy francuskich samochodów - elektrycznym hamulcem postojowym. Zabezpieczony w teoretyczne rozważania na podstawie materiałów kol. AXL2 , 1042617 wymontowałem moduł hamulca a po jego rozebraniu okazało się, że czujnik siły rozciągającej (naciągu linek), pływał...
Kąt włączenia prądu cewki to zależność obrót wału korbowego->załączony driver. Inaczej-to cykl roboczy lub czas, w którym jest załączone uzwojenie pierwotne. Zazwyczaj wynosi 2-4 ms, niezależnie od obrotów. Nie może być zbyt duży, bo wtedy generowane są niepotrzebne straty w cewce i kluczu, nie może byc zbyt mały, bo wtedy jest za mala energia wyładowania...
Źle odczytałeś poradę kolegi. Podanie masy na środkowy pin hallotronu nie spowoduje uruchomienia samochodu. Każdorazowe zwarcie do masy spowoduje tylko przeskok iskry jeśli będzie go brak oznacza to że uszkodzona jest cewka bądź moduł. Jeśli jednak iskra przeskoczy to problem tkwi w czujniku halla Przeczytaj dokładnie posty powyżej.
Witam ! Tworzę projekt stacji pogodowej za pomocą ATMEGI16 + LCD 2x16. Tworzę licznik impulsów który zliczałby mi czas pomiędzy zboczami impulsów (prędkość obrotowa wiatru) Znalazłem w sieci program który działa na Atmega8 + 16MHZ kwarc. [url=http://mikrokontrolery.blogspot.com... Chciałbym go przerobić na Atmega16 na...
hallotron schemat uszkodzony hallotron hallotron oznaczenia
kabel mercedesa czujnik oleju vectra rozrząd carisma
Zanikanie sygnału DVB-T2 po 10 minutach - przyczyny i rozwiązania Synchronizacja telewizora z routerem na kartę SIM