Największy sterownik w skrzynce bezpieczników, przy błotniku. To, że świecą, to jeszcze nie wszystko.Sprawdź żarówki pozycyjnych: z przodu MUSZĄ mieć 4W, z tyłu 10W. Tablicę rejestracyjną sprawdzałeś? Czasami przełamują się kable przy zawiasie klapy.
Ostatnio zakładałem w B6, plus po zapłonie + opóźnienie 10 sekund (bo to diesel), potem wraz z załączeniem postojowych wyłączanie dziennych za pomocą przekaźnika, który ma pobór około 20mA, który jest niewykrywalny przez moduł przepalonych żarówek ze względu na zbyt niski pobór prądu. Wszędzie daję bezpieczniki.
I będą pulsowały, winny tu jest moduł kontroli żarówek.
przepaliłem coś? Bocznik w module kontroli żarówek, o ile występuje tam taki.
jeśli masz Vectrę B to moduł kontroli żarówek jest nad schowkiem po str. pasażera. Ale myślę,że problem jest gdzieś w instalacji - trzeba spr. gdzie ginie ci napięcie
Dokładnie tak. Jak jest kontrola to żarówka ma powrót przez moduł . Kontroli nie wyłączysz przez OBD, to wymaga ingerencji w moduł.
z przodu postoje mam 5W tył 2X4W i 2X5W specjalnie kupowałem nowe żeby mieć pewność że są wszędzie dobre i o odpowiednich wartościach. Widziałem kiedyś na allegro moduły 2x55W 2x21W 2x4 oder 2x10W tylko dokładnie nie wiem od jakiego był opla.
Można było w fabianie spotkać wersje z modułem kontroli spalenia żarówek . Tutaj instalacja była inaczej poprowadzona . Z owego modułu światła stopu miały oddzielne obwody . Moduł zajmował miejsce nr 13 i 14 w skrzynce przekażników.
Przewody to czarne z żółtym paskiem. Jak nie ma modułu kontroli żarówek to wszystkie stopy są połączone równolegle, jak ma to każdy osobno.
Jeżeli to jest auto poliftowe, z kluczykiem "rybką" zapalaniem żarówek reflektorów zajmuje się moduł SAM. Nie ma oddzielnego modułu kontroli żarówek.
Miałem okazję sprawdzić w podobnej sprawnej astrze i rzeczywiście, po odłączeniu tylnych lamp (żarówek) pojawia się napięcie 6 V i niektóre diody w trzeciej lampie zaczynają żarzyć. Napięcie musi pochodzić z modułu ABS. W tym egzemplarzu był zwykły wyświetlacz zegarek+temp+radio, żadnej informacji o przepaleniu żarówki. Patrzę na schematy i rzeczywiście...
Jeśli na bezpiecznikach jest prąd, to może być jeszcze uszkodzony moduł kontroli żarówek, on jest już za bezpiecznikami, choć w takiej sytuacji powinna się świecić kontrolka na desce, bo ona jest podłączona bezpośrednio do jednego z bezpieczników. Moduł kontroli żarówek to największe pudełko w skrzynce z przekaźnikami (tej głębiej za skrzynką bezpieczników)....
czy ktoś wie gdzie moduł kontroli żarówek mogę znaleźć w Lagunie I (2.0 16V)? Nie działają mi światła STOPu (czujnik, bezpiecznik i żarówka i jej gniazdo są OK), więc chciałbym jeszcze sprawdzić ten moduł.
(at)michalg100 w Volvo 850 jest specjalny cały moduł do kontroli żarówek. Myślę że idealnie by pasował do Twoich potrzeb. Może warto poszukać używanego za kilka złotówek. Zobacz na samym dole tej strony: http://new.volvocars.com/ownersdocs/1996... Kontrolka awarii żarówki Światło zacznie świecić, jeśli którakolwiek z poniższych...
Ten przewód wychodzi bezpośrednio z wyłącznika świateł , poprzez moduł kontroli żarówek, nie rozumiem, jak można mieć problem z tak prostym obwodem. Do modułu zasilanie dochodzi? Pewnie tak, pewnie to wina modułu.
Po jakich światłach to się dzieje (po pozycjach czy po mijania) jeśli po pozycjach to szukaj zwarcia w tylnych lampach. Jeżeli masz moduł kontroli żarówek - odłącz go na chwilę i podaj napięcie na pozycje i stopy omijając moduł.
W GE to jest z tyłu moduł kontroli tych żarówek, nie wiem jak w tym.
Nie ma przekaźnika w MK1 , albo manetka albo moduł kontroli ,zakładając że żarówki sprawne
Witam czy posiada ktoś schemacik do modułu świateł do haka aby nie wywalało błędu kontroli żarówek??
Może brak modułu kontroli spalonych żarówek.
Zastosowanie ma symulować obecność żarówki o odpowiedniej mocy dla układu kontroli przepalenia żarówki, ale ten układ to nie jest canbus (a właściwie CAN-bus, czyli magistrala CAN). CAN to magistrala cyfrowa, przez którą może ale nie musi się ten układ komunikować z deską rozdzielczą. CAN jest "po drugiej stronie" tego modułu co rezystor. Rezystor nie...
Witam dzisiaj ponownie posprawdzałem połaczenia i nadal nic mi nie wyszło... napiecie jakie idzie na swiatła mijania to 11,60v przy odłaczonej żarówce pokazuje ok 12,5v sprawdzałem tez inne żarówki nie wygladaja na stare, odłanczałem też "moduł kontroli żarówek" lecz po odłaczeniu blad wyswietlal sie tak samo i dodatkowo niedziałały swiatła mijania......
Gimak , w tablicy rozdzielczej /zegarach/ brak modułu kontroli przepalenia żarówki podświetlenia , a Twoje działania z opornikiem to podstawowa rzecz, o której każdy elektryk wie! Kolego z poprzedniego postu ma moduł kontroli świateł - przepalenia żarówki i stąd takie kłopoty. Włączając w układ diodę/diody układ kontroli widzi dużą oporność i mądraliński...
Zdecydowanie odradzam takie kombinacje. Są auta, które mają światła zasilane przez moduły elektroniczne, są układy kontroli żarówek, itd, itp. W starym aucie, można było tak podładować akumulator, ograniczając prąd ładowania, np żarówką wpiętą w szereg. Pamiętaj, że mając włączone światła prąd wzrośnie, bo żarówki będą się świeciły. Więc, moim zdaniem,...
Z modułu SAM pozycja na prawą stronę wychodzi na każdą żarówkę osobnym kablem. Przecież w tym aucie jest system kontroli żarówek. Poza tym zależy, czy w aucie jest pojedynczy SAM, czy jest rozdzielony na SAM kabiny i SAM ramy. Wtedy tylna pozycja idzie z SAMu ramy.
Nikt jak na razie nie pisze o zastosowaniu jakiegoś modułu do świateł przyczepy. Wnoszę stąd, że wypowiadający się koledzy proponują połączenie bezpośrednio do kabli prowadzących do tylnych lamp. NIE RADZĘ. Prąd każdej z żarówek oświetlenia zewnętrznego przechodzi przez moduł kontroli świateł. W przypadku podłączenia dodatkowo świateł przyczepy moduł...
Żarówki od pozycji całe? Nic za tym schowkiem ci się nie wypięło? tam jest jak pamiętam moduł kontroli oświetlenia.
Nie pamiętam,więc sprawdź czy masz już kontrolę uszkodzenia żarówek, ale i tak podłączyłbym moduł haka.
No ale masz ten moduł kontroli czy nie. Jest info na panelu jak żarówka się przepali ?
Witam serdecznie. od wczoraj nie mam świateł stop i na wyświetlaczu MID świeci się napis CHECK. Sprawdziłem bezpiecznik nr2 - OK, do wtyczki włącznika świateł (na pedale hamulca) dochodzi napięcie. Jednak połączenie przewodów (przez żarówkę) nie powoduje zaświecenia stopu ani zgaśnięcia napisu, więc prawdopodobnie padł moduł kontroli świateł (CC). Uprzedzając...
Pomiędzy bezpiecznikiem i żarówką jest jeszcze moduł kontroli oświetlenia (największe pudełko w skrzynce bezpieczników.
Panowie nie chodzi tylko o to czy mamy parktronik czy też nie. Podpięcie haka bezpośrednio do lamp może skutkować uszkodzeniem sterownika instalacji elektrycznej. Osobiście znam dwa takie przypadki gdzie wysadzili sterownik podpięciem haka bez modułu. Każdy samochód który ma kontrolę żarówek z sterownika i nie są zabezpieczone bezpiecznikiem powinne...
Uszkodzony moduł, nanoplex. Ktoś kiedyś podłączył odwrotnie akumulator. Cewka do sprawdzenia przy okazji, bo po tych próbach mogła wyzionąć ducha chciaż wtedy rczej by zwierała na pierwotnym i żarówka świeciłaby słabiej.
Ten samochód ma system kontroli mocy oświetlenia .Prawdopodobnie są założone żarówki nieodpowiedniej mocy ,lub jest upływność prądu do masy przez przetarcie izolacji przewodów zasilających żarówki.Chcąc to sprawdzić musisz wyciągnąć żarówki z obwodu który się wyłącza ,jeżeli to nie pomoże to pozostaje kontrola przewodów . W ostateczności naprawa lub...
Jak auto nie posiada kontroli nad żarówkami lamp to moduł niepotrzebny, wpinasz się bezpośrednio gniazdem w wiązkę przy tylnym blotniku, który rok masz tej audi?
2. Brak kontroli prądu i zabezpieczenie przed zwarciem 3. Brak kontroli ciągłości obwodu. Te wady wykluczają go jako zamiennik przerywacza. W klasycznych przekaźnikach (przerywaczach elektromagnetycznych z drutem dylatacyjnym) nie spotkałem takich zabezpieczeń... 1. Stopień skomplikowania i ilość elementów Co tu jest skomplikowanego? 4 tranzystory,...
jest rozwiazanie problemu żarówka dała ciała a ta cwana bestia zwana modułem kontroli oświetlenia sprawdza sobie pobór i po wymianie żarówki dopiero po kilku zal. wył. oświetlenia się zresetował morał jest taki że w samochodach z takim modułem trzeba zastosować przekaznik do podpiecia świateł dziennych dzięki za zainteresowanie pozdrawiam
Jeżeli w samochodzie posiadasz oryginalny moduł świateł przyczepy od producenta samochodu, sterowany po CAN, to na pewno posiada on półprzewodnikowe przekaźniki z kontrolą prądu i przerwy w obwodzie. Po dołożeniu dodatkowego obciążenia moduł wyłącza wyjście. Wystarczy że silnik zostanie uruchomiony, podniesie się napięcie w instalacji elektrycznej i...
Niestety brak schematu w autodata. Masz kontrolę żarówek? Jeśli tak to z body modułu nie masz wyjścia na stop. Możesz to przerobić lub naprawić body.
Ze zdjęć jest ciężko określić co i kto tam wymyślił. Równie dobrze mogą to być rezystory do lamp podłączone, celem oszukania kontroli żarówek. Ewidentnie, za późno podane jest napięcie na moduł, zdąży kontrola to wykryć i odłącza. Ewentualnie usterka samego modułu. Chińskich przetwornic tam nie ma? Żadnych dodatkowych modyfikacji? Jeśli są poodpinaj...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
G8N-1 to zwykły przekaźnik, nie kompletny przerywacz. W starszych samochodach były przerywacze elektromechaniczne, tempo ich migania było zależne od poboru prądu - im mniejszy prąd, tym niższa częstotliwość. W nowszych samochodach steruje tym elektronika, ale ze względu na uwarunkowania prawne obowiązujące w wielu krajach sposób sygnalizacji przepalonej...
Załóż lampę i sprawdź, czy wsteczny świeci. Jak świeci, sprawdzaj po kolei małą żarówką albo miernikiem. Widzę, że to jakiś Opel, jak ma kontrolę spalonych żarówek, to może być tak, że jak nie widzi żarówki, albo przeciążysz obwód, moduł odłączy zasilanie. Możesz cofnąć się po ścieżkach od żarówki do wtyczki i zobaczyć na którym pinie masz cofanie,...
To urządzenie z archiwalnego linku działa na takiej samej zasadzie jak Kivi, radiowy pilot na kierownicy i zamontowana w samochodzie, wpięta w fabryczną instalację centralka. To, czy sygnał radiowy jest nadawany w paśmie wifi, bt, czy na innej częstotliwości (i sposobie kodowania) nie ma żadnego znaczenia dla działania i sposobu montażu urządzenia....
jak kierunkowskaz może być takim problemem, elektronika się nie spali(chyba ze dostanie wody) bo ma wewnętrzne zabezpieczenia (brak bezpieczników) jeśli chodzi o żarówki do każdej żarówki z kontrolą spalonych żarówek w module co mamy w tym przypadku jest oddzielna bramka sterująca i przewód (zamiana za duzo nie da bo boczna tył i przód mają inną rezystancję),...
Dotyczy to nowych aut gdzie sa moduły kontroli obciążenia instalacji np. oświetlenia (tak mniej więcej) Jeśli moduł jest zaprogramowany do zwykłych żarówek to wyłączy wszystko inne czego "nie rozumie" (tak mniej więcej)
Wychodzi że stara buda czyli jeszcze nie ma kontroli żarówek więc można podłączyć pod gniazdo.
Po pierwsze jakie auto i który rok ? Patent z przekażnikiem jest ok ale jeśli jest kontrola żarówek w aucie to wyskoczy sygnalizacja przepalonej żarówki.
wolałbym wstawić gotowy moduł kontroli od forda sierry wraz z wyświetlaczem graficznym /co prawda na żarówkach ale ślicznie wykonanym/. Nie koniecznie na żarówkach, w Sierrach MkI był na wyświetlaczu próżniowym.
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w doborze diody lub jakiegoś elementu. Mam dwie żarówki zasilane z modułu z osobnych wyjść ok. 9 V i świecą słabiej, do tych żarówek, używając przełącznika, chciałbym doprowadzić 12 V, żeby żarówki świeciły mocniej. I tu pytanie: jakiej diody lub innego elementu użyć, aby np. 12 V nie trafiło do modułu z wyjściem 9 V,...
daj wsad z tego zegara vdo i podaj symbol Juz jeden kolega mi wysłał ten program za co b dziękuję i bez trudu udało się go przysposobić. Jedyne co teraz to pokazuje "bremse light" i niski poziom płynu. Z płynem to pewnie prawda ale jeszcze nie patrzałem jakieś popalone żarówki, ktoś wie jaki moduł w C5 odpowiada za kontrolę tych żarówek? 09 adres się...
Zostaje elektronik i analiza modułu. Profilaktycznie sprawdziłbym mimo wszystko połączenia omomierzem, pomiędzy samym modułem a lampami. Nie wiem czy tak jest w każdym e46 ale w moim (przedlift) było tak, że reagował z opóźnieniem na zmianę stanu żarówek (po włożeniu sprawnej błąd przez chwilę był). Moduł można też programować czy ma sprawdzać żarówki...
Czyli ten "ktoś" właśnie proponuje odseparowanie się od instalacji kierunkowskazu, być może "leci" tam jakiś PWM, może tak jest zrobiona kontrola żarówek. Myślę, że zarówno przekaźnik jak i dioda + kondensator załatwiłyby sprawę ale znam to, na odległość ciężko coś doradzać.
Nie mam możliwości użycia dwóch przewodów fazowych, czy dalej można to zrealizować w inny sposób? Jeśli nie masz możliwości użycia dwóch przewodów fazowych, to można zastosować moduł sterujący do lamp lub inny układ elektroniczny, który umożliwi sterowanie kilkoma lampami z jednego przycisku lub pilotem. Moduł ten pozwoli na sterowanie parą lamp, włączając...
Nie zamierzam wygryzać SIEMENS-a z rynku. Sam pracuje jako automatyk w przemyśle i świetnie zdaje sobie sprawę że firmy stawiają na sprawdzone elementy. Do projektu zamierzam dołożyć wykonane kiedyś moduły komunikujące się przez RS485, są to moduły do sterowania inteligentnym budynkiem, trzeba tylko podorabiać funkcje do ich obsługi w CPDev. Moduł CBOX...
Witam. Jeśli w Lublinie jest ten sam moduł mikroprocesorowy jak w polonezie ,to odpowiada on tylko za kontrolę świateł stopu,pozycyjnych i mijania . A właściwie kontrolę żarówek . Przełącznik z symbolem haka zmienia warunki kontroli tych żarówek.
Macie auta z systemem kontroli sprawności oświetlenia,moduł co chwila wysyła krótki impuls zasilania w celu sprawdzenia sprawności żarówki,żarówka nie zdąży się zaświecić a LED ma szybszą reakcję i miga.
ale postojowe są, czy nie ma? wszystkie postoje, czy tylko niektóre? Są moduły do lamp tylnych i przednich.
To mi się podoba, nic nie zastąpi żarówki w symulatorze świateł przyczepy. Zimna żarówka ma małą rezystancję włókna i zaśniedziałe styki w gnieździe wykryje dopiero rzeczywiste obciążenie, już nie raz przejechałem się mierząc napięcia na kołkach gniazda, napięcie jest a żarówka nie świeci. Miałem kiedyś w Passacie cały moduł do haka, z kontrolą odczepienia...
Tytułem wstępu - małe sprostowanie - żarówka to potoczne określenie lampy żarowej, zatem lampa to źródło światła, a to na co większość z was mówi lampa lub reflektor, to oprawa oświetleniowa ;) Gdyby filtry "CAN bus" rzeczywiście wymuszały przepływ prądu, jak przez żarówkę, to nagrzewałyby się jak żarówka. Dla obejścia "zimnego" testu zwykle wystarczy...
Nie podałeś roku, masz kontrole przepalenia żarówki??. Widziałem patent na tyrystorach nie powodowało to zakłóceń.
... Żarówka kierunkowskazu jest podłączona pod takie ustrojstwo ... To jest właśnie ten moduł. Dodatkową funkcją jaki spełnia jest kontrola sprawności żarówek kierunkowskazów i stopu w przyczepie (po jej podłączeniu). Nie jest to fabryczny moduł, lecz montowany wraz z zaczepem w serwisie. Instalacja samochodu jest jedynie przygotowana pod podpięcie...
Ponowię moje pytanie o markę i model bo jestem ciekawy w jakim aucie montują seryjnie żarówki led. Może lifting nie był znaczący i można dokupić też moduł wyłączający kontrolę, lub jakoś to obejść skoro tak jest w nowym modelu.
Dziękuję za dotychczasową pomoc. Podejrzewałem że drgania mogą być przyczyną, tylko że żarówka od pozycyjnych nie przepala się, ale rozbiorę i sprawdzę czy mocowanie reflektora jest ok. Jeszcze pytanie gdzie w Saabie 9-5 jest moduł komputera odpowiedzialny za kontrolę świateł. Nie jestem specem od samochodów, a jest tam kilka modułów, po kablu nie dojdę...
Po wymianie oprawki i wstawieniu mocniejszej żarówki widać że już wcześniej ktoś miał z nią problem. Tak to jest jak się nie zna historii samochodu. Wszystko wskazuje na problem w samym module kontroli tylko nie wiem czy warto z takiego błahego powodu tam grzebać. Vagiem nic tu nie wskóra to rocznik 2007 potrzebny VCDS.
Sprzedam silnik Tonsil sm2, Bezpieczniki z zapasów rozwinięte z papieru woskowanego... Kilkadziesiąt sztuk. Żarówki telekomunikacyjne. Wskaźnik napięcia. Odgromniki telekomunikacyjne. Słuchawka serwisowa telekomunikacyjna. Moduł kontroli linii telekomunikacyjnej. Części do modelu Fiat 126p, model z kiosku... Szkoda mi to wyrzucać. Proszę proponować...
Witam kolegów. Mam problem z ABS - em jak w temacie. Otóż wyświetla mi się błąd ABS 1 3704. Mam jeszcze problem mianowicie z kontrolką od świateł pali się na pomarańczowo i pokazuje, że jest spalona jakaś żarówka a nie jest. Odłączałem ledy i nadal się pali. Czy moc żarówki też ma jakieś znaczenie? Czekam na odpowiedź o fachowców. Pozdrawiam. Witam....
Lewy przedni kierunek żarzy się tak słabo że prawie tego nie widać (we wtyczce jest 5V) nawet gdy auto stoi sobie już zamknięte. Po włączeniu kierunkowskazu nie mruga tylko ta jedna żarówka jak włączę kierunek i pozostałe (boczna i tylna) mrugają dwa razy szybciej. Odłączyłem LCM (moduł kontroli świateł) i żarówka dalej się żarzyła, odkryłem że po odłączeniu...
W roczniku 2006 hak wymaga dodatkowego modułu i dedykowanej wiązki. Można to kupić tylko nigdy nie wiadomo czy będzie pasowało. Żarówki są zwykłe z kontrolą przepalenia więc nie da rady podpiąć się bezpośrednio z gniazdem haka. Jak to zrobić najprościej, ktoś ma jakiś pomysł albo to już przerabiał ?
Ludzie pospadaliście z księżyca czy co. Takie auta mają kontrolę żarówek, więc nie można bezpośrednio dopiąć instalacji haka. W tym cudownym module są zwykłe przekaźniki (brak dodatkowego obciążenia danego obwodu). I tyle w tym temacie, a takie moduły to robię na poczekaniu przy kliencie.
Kolega Marian B już pisał iż kontaktron wymaga stałego pola magnetycznego. Zasilacz impulsowy pobiera prąd tylko z górnej części sinusoidy ( gdy napięcie sieci jest wyższe od napięcia na kondensatorach zasilacza) w wyniku czego przez pewien czas prąd nie płynie. Krytykuje bo na kontaktronach się znam, Sam posiadam moduł zapalania świateł w przyczepie...
Tak jak wspomniałem obsługuje światła stop moduł podstawowy GM czyli ta skrzynka z bezpiecznikami. światła stop wychodzą z wtyczki X6 pin 3 i pin 10 .Jeżeli jest tam zawsze prąd to zwarcie jest w tym module. Przekaźnik K2 jest uruchomiany przez moduł FR czyli ten od tempomatu , pedału gazu pedału hamulca przystawki i itp. Czy jego wyjęcie wyłącza światła...
Stały plus 12v na jednym pinie silnika a drugi to masa zapinana przez moduł. Także na jednym kabelku modułu ma być stała masa a na jednym kabelku silnika plus po przekaźniku. Do kontroli wystarczy żarówka h7 i kawałek kabelka. Jak wszystko to jest ok to albo brak sterowania z panelu AC albo zepsuty silnik. Nic już więcej nie wymyślisz. Sprawdź jeszcze...
Analizowałem dokumentację producenta (czyt VAG) ale niestety za wielu szczegółów tam nie ma, a jedynie opisy diagnostyki a to nie o to mi chodzi. Dokumentacji samych modułów nigdzie nie znajdziesz. Jedynie pinouty, ale to co w środku to pilnie strzeżone tajemnice. Miałem na myśli to że bardzo często sterowanie żarówkami jest realizowane w postaci jednego...
Mam problem bo te pod nogami, i 4 górne oświetlające kabinę delikatnie się świecą? Diody LED potrzebują kilka - kilkanaście μA aby zacząć świecić. Oczywiście zależy to od typu diody. Żarówka natomiast potrzebuje kilkudziesięciu mA aby zacząć się żarzyć. Raczej nie powinieneś obawiać się o rozładowanie akumulatora. Jeśli ściemniacz posiada minimalną...
zgubiło mi się napięcie w lewej żarówce mijania bezpieczniki sprawne Ciekawe, gdzie ty znalazłeś bezpieczniki od świateł mijania... ;) kontrola oświetlenia nie sygnalizuje o przepalonej żarówce lecz gdy ją wypnę od wtyczki zaczyna sygnalizować że jest przepalona Nie ma osobnego modułu do kontroli oświetlenia. Na wtyczce mam dwie masy brak plusa uwalony...
Nie kombinujcie ludzie, kupiłem używkę z wiązką i modułem na allegro za 170 pln, wyczyściłem, pomalowałem hameraidem, wszystko pasowało idealnie (bez podcinania zderzaka i wiercenia otworów) zdjąłem tylne wzmocnienie w jego miejsce przykręciłem mocowanie haka, podpiąłem moduł i wszystko gra, potem w systemie zaznaczyłem że hak występuje, włączyła się...
Tak to jest z12xep Błędy: Deska rozdzielcza (Instrument - IPC44) , U2107 Moduł kontroli nadwozia - niewazne dane - Stale Deska rozdzielcza (Instrument - IPC44) (po wykasowaniu ostatniego kodu usterki) U2107 Moduł kontroli nadwozia - niewazne dane - Nieciagle Funkcje rózne (Wspomaganie ukladu kierowniczego - EPS44) , C0000 Obwód czujnika prędkości...
bezpiecznik 15A nr 43 Mercedes E200K w211 2002 rok Aż tak wielkiego łeba to ja nie mam :D:D żeby pamiętać co tam jest za ciekawy prąd. Powinien być tzw. prąd "po stacyjce". Ale jest jeszcze inne dosyć sprytne rozwiązanie. Wszelakie oświetlenie wnętrza zapala się po włączeniu świateł pozycyjnych, większość jednak z tych punktów nie jest monitorowane....
Błąd " abblendlicht " dotyczy świateł mijania czyli ksenona a nie halogenów. Halogeny to "nebellicht". Dziś wymontowałem modul MCE i sprawdziłem wszystkie styki w tym ten który idzie do zasilania światła mijania lewego i wszystko wygląda jak nowe. Żadnej wody, styki, czyste. Wiązka też bez żadnych uszkodzeń. Numer błędu jaki wywala cały czas to: 00978...
Oczywiście ,że mogą pulsować przy nagłym hamowaniu . Nazywa się to adaptacyjny system świateł stop , a gotowe moduły można kupić na internecie . Jeśli odseparuje galwanicznie układ transoptorem to naprawdę trzeba się postarać ,żeby światła stop nie zadziałały a i jest jeszcze kontrola spalonej żarówki , jako dodatkowe zabezpieczenie . A nawet ostatnio...
https://obrazki.elektroda.pl/1632162600_... Witajcie moi drodzy. Przedstawię tu wnętrze LED smart 'żarówki' produkcji Tuya oferującej szeroki wybór barw, RGB oraz biel zimna i ciepła. 12W, E27. Pokażę na jakim układzie WiFi jest zrealizowana i jak można ją zaprogramować, uwolnić od serwerów Tuya i sparować np. z Home Assistant. Sprawdzę...
Dzięki wielkie za podpowiedź. A czy istnieje możliwość sprawdzenia przez VCDS czy uszkodzony jest Bortnetz czy instalacja? Wiem że jakoś przez kodowanie jest możliwość wyłączenia kontroli żarówek danego obiegu. Ale czy pozwoli nam to stwierdzić czy to instalacja czy moduł? Dziś dobrane się do niego ale nie udało mi się zamienić przewodów we wtyczkach...
Powyżej 750 kg hamulec najazdowy + lepsze prawo jazdy jak "B" nie wspominając o tym że samochód zdechnie. Jakie lepsze prawo jazdy? - zestaw nie przekroczy 3,5 tony. Kolega chyba dawno zadał na prawo jazdy bo chyba już ze 20 lat można ciągnąć przyczepy inne niż lekkie na samo B ale pod dodatkowymi warunkami. Carina kombi 2.0 ciągałam kemping 1100 i...
Urządzenie wykonawcze to nie jest - ale prąd do świateł przez nie przechodzi. Przepalenie rezystorów szeregowych (te blaszki wewnątrz) spowoduje zanik konkretnego światła. Chociaż mało wierzę w to, że uszkodzeniu uległy na raz dwa obwody. Tu masz więcej schematów z Mercedesa. Moduł kontroli świateł jest również. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede...
Witam, nie ma tam bezpiecznika, ponieważ światłami steruje moduł kontroli, umieszczony z przodu skrzynki bezpiecznikow ,taka aluminiowa puszka 10x12 cm,jeśli z tamtąd nie wychodzi zasilanie to spalone są drivery zasilające.
Jest to moduł odpowiadający za światła kierunkowskazów, oraz stop. wszystkie cztery przekaźniki są użyte do samych "kierunków". Światło stop jest podłączone przez tą dużą podwójną diodę Shottky-ego. Jest to układ z kontrolą żarówek w przyczepce. Ale tylko żarówek kierunkowskazów. Brakuje w tym wszystkim jednej ważnej rzeczy... Podpięcia, a zarazem rozpięcia...
Moduł kontroli świateł jest bardzo rzadko spotykany w Vito 638 na polski rynek. Podaj VIN, to będzie można potwierdzić lub wykluczyć. Masz na liczniku kontrolkę niesprawnego oświetlenia? Świeci jak wyjmiesz którąkolwiek żarówkę?
No i jest prawidłowo - przewód od wstecznego i tak musisz podłączyć do załączenia w radiu wejścia na kamerę. Bezprzewodowo idzie tylko sygnał video. Taki trochę bez sensu taki moduł. +12v po włączeniu wstecznego możesz szukać ew. w progu. Gorzej jak masz kontrolę przepalonej żarówki - i tak będziesz musiał założyć przekaźnik. To z RCA + zasilanie to...
CAN sprawdza żarówki ciągle, podczas postoju i pracy, krótkimi impulsami w okolicy 8V. Jak zwykle pudrowanie pryszcza. W "wyłączonym" aucie sieć pokładowa ma " pójśc spać " po kilku minutach. I nic nie sprawdzać. Zresztą to nie CAN sprawdza a moduł kontroli świateł. Ale informacja jest jednoznaczna, samochód się nie usypia. Zresztą dlaczego led skoro...
"Wyżyłowane" - masz na myśli że są za mocne ? Nie - odwrotnie - są za słabe - Ifmax mają 20mA a ty przepuszczasz 30mA. Jeszcze jedna uwaga - konstrukcja zdaje się być nieco dziwna - rezystor ograniczający prąd jest chyba obok diod na [płytce, a te 6 oporków na drugiej płytce łączy bezpośrednio kontakty? Po co one tam są? Bezużytecznie grzeją LEDy i...
Witam ponownie. Problem udało się rozwiązać. Przyczyną okazał się źle wpięty (niedociśnięty) licznik po wymianie żarówek. Podłączenie pod komputer pokazało błąd P1616 - złe dane identyfikacyjne pojazdu z modułu kontroli przyrządów. Po ponownym demontażu i podłączeniu licznika problem zniknął jak ręką odjął. Trochę dziwne, że taka błahostka miała wpływ...
Na tym układzie scalonym 393 to będzie zapewne jakiś superwizor czyli kontrola wartości napięć wyjściowych i układ zarazem dający sygnał na pin Protect układu zasilacza jak powyżej [url=http://sh2cer.nm.ru/ml4824.jpg]Link . ML4824 musi mieć zasilanie 12-14V inaczej zadziała overvoltage protection... Na tym rys. układ z dwoma polowymi tranzystorami (w...
Kiedyś nawet zaprojektowałem bardziej rozbudowany układ kontroli wszystkich żarówek. Ale gdy stwierdziłem że musiałbym to wszystko podłączyć w samochodzie, to zrezygnowałem z kontynuacji projektu. Miała być też prosta wtyczka zamiast modułu, która zwracała oryginalne działanie instalacji.
Sygnalizacja świetlna skrzyżowania nadaje się bardzo dobrze do takiego rodzaju ćwiczeń. W rzeczywistości i w chwili obecnej sam bym się nie podjął zaprojektowania i zaprogramowania takiej instalacji - za duża odpowiedzialność oraz z mojej strony za mała znajomść tematu . Taką instalację musi się wykonać conajmniej podwójnie (redundanz) (przynajmniej...
Np.na lewej tylnej lampie powinien to być przewód szaro żółty (złacze B pin 25 modułu SAM) Osobiście nie jestem zwolennikiem bezpośredniego wykorzystywania tego napięcia. Do żarówek w przyczepce na 100% nie wolno - przeciążony SAM może wykitować, albo (w najlepszym wypadku) wyłączy nadmiernie obciążony obwód. Jest jednak inny powód - prąd w przewodach...
i sukcesywnie spada do 1 A, gdy napięcie osiągnie wartość 14 V. Tak jak napisałem wcześniej, jest to normalne i w dużym stopniu prąd ładowania zależy od kondycji i stopnia naładowania akumulatora. Co do różnicy napięć, to zapewne uda się osiągnąć, bo na jednym wyjściu prostownik podaje 16,3-16,5 V, Ale to wciąż za mało, aby dokładać przetwornicę. Aby...
o nie trzeba). I teraz z każdej żarówki po jeden przewód który jest połączony z kolektorem transoptora (razem 3). Sumując: 6 od rezystorów, 1 od zasilania +5V, 3 od transoptorów. Razem 10 przewodów. Jak ktoś od razu sobie zrobi ADC, to wystarczy dać na magistralę 1-wire, i już mamy 4 przewody (o ilę dobrze policzyłem ). "Razem 10 przewodów"!!!! Szczególnie...
Powinno wyjaśnić zasada jest taka sama jedynie moduły mogą być inne w starszych autach. Zgadza sie jest to po to aby nie przeciążać układów w BSI ale także w celu zapewnienia kontroli przepalonych żarówek, jak również dla prawidłowego działania czujników parkowania z tyłu - po wykrycia przyczepy na złączu nie są aktywowane. Półautomatyczne parkowanie...
Na przekażnikach robiłem w starszych samochodach ,gdy instalacja była leciwa. A6 z tego rocznika ma elektroniczną kontrole świateł. Na zwykłych przekaznikach o oporności cewki poniżej 100 Ohm, może sygnalizować brak lub przepalenie żarówki. W nowszych zakładam moduły lub robię to na optronach i następnie steruję przekazniki. Zero ingerencji w elektronikę...
moduł kontrola żarówka schemat moduł żarówka mercedes kontrola żarówka
kosztorysy elektryczne łączyć kabel ziemia iskrownik ustawić
citroen berlingo nawiew kotły gazowe
Kody błędów lodówki Liebherr - diagnostyka i rozwiązania Ładowanie akumulatora 18V Li-ion wiertarki ładowarką 21V – kompatybilność, bezpieczeństwo, marki Bosch, Makita, Ryobi