Sprawdź rezystancję czujnika położenia wału. I to najlepiej we wtyczce modułu zapłonowego.
Piękna sprawa. Gratuluję chęci i zacięcia. Tak swoją droga skoro moduły do malucha mają swoje miejsce ;) to może czas zrobić moduł który znajdzie miejsce w maluchu?
Zostawie wszystko jak jest, wkońcu rzadko kiedy się włącza same światła... Tak z ciekawości zapytam ile km na tym module maluch przejechał?
Sam moduł nie wystarczy bo nie będzie pasował aparat zapłonowy jeśli niema w nim impulsatora el-magnetycznego
Kupiłem do starego malucha silnik od eleganta, który nie ma aparatu zapłonowego.Czy moge w miejsce orginalnego modułu od malucha <elegant> założyć moduł od poloneza i podłączyć do czujnika i do cewki zapłonowej?Czy to będzie działać?.
sorki że odkopuje kotlecika ale mam problem bo złozyłem układ i nie działa, połaczyłem dobrze i podłaczyłem raczej tez, więc co może być przyzcyną tego że nie działą? :cry: prosze o pomoc i z góry dziękuje aha i dodam że mam cewke bez rozdzielaczową czy to może mieć wpływ?? Jaki układ połączyłeś i do jakiego samochodu?
Witam Szukałem ponad godzinę ale nic nie znalazłem Chciałbym zamontowac ów moduł do malucha rok 93 czyli przerywacz, ,kupiłem go po okazyjnej cenie (2 piwa) proszę o pomoc w podłączeniu Dziękuję
Moduł z malucha hmm jeśli się nie mylę to maluch elegant który miał moduł mikroprocesorowy z mapa zapłonu i współpracujący z czujnikiem indukcyjności i podciśnienia pod gaźnikiem wiec to chyba nie za dobry pomysł.
zamiast bawić się modułem z malucha, który nie dość, że wymaga tych występów na kole, to jeszcze ogranicza obroty, łatwiej i prościej zbudować cdi
Witam ponownie a co myslicie o moduł zapłonu malucha 126p albo od skuterów? To wszystko x2.. Bo używany kosztuje 400zl (kot w worku) a nowy 2900zl... Macie jakieś pomysły co zrobić? Schematy jakieś są? Poważnie na tyrystorach się buduje? Oj to muszę przeglądnąć moduł i sprawdzić czy wszystko jest ok.
Mam już cewke od malucha i takie coś co rozdziela iskre na dwie swiece i teraz mam pytanie jak wygląda moduł do malucha?
Witam. Do junaka koniecznie musi być to moduł z automatyczną regulacją kąta wyprzedzenia.Założyłem moduł od MZ jednak nie zdawał on egzaminu.Motocykl kiepsko wchodził na obroty i był słaby.Po wymianie na zapłon z przyspieszaczem od razu się poprawiło.Co prawda nie jest bezstykowy ale jak na razie nie mam z nim problemów.Zastosowałem kompletny aparat...
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
Tak jak w temacie poszukuje schematu elektrycznego tejze czesci czyli modułu zapłonowego od malucha. Dzieki za wszelką pomoc.
http://www.republika.pl/marlisz/html_doc... tu jest mały schemacik pod koniec strony znajdziesz
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Moduły elektroniczne ze stałym kątem jak najbardziej tak, ze zmiennym z odpowiednią mapą! Z modułem z malucha ten sam problem co z modułem japońskim - mapa. Regulowany podciśnieniowo odpada, za małe podciśnienie. Jeden impulsator stosowany z powodzeniem w tym silniku z cewką dwubiegunową np VAPE. Mój moduł i inne.
algorytm współpacujący chyba ze wszystkimi spotykanymi układami wtrysków elektronicznych. Ale ja mówię o module sterującym pracą silnika, a nie o komputerze pokładowym współpracującym z istniejącymi modułami wtryskowymi. To, co Ty zrobiłeś to wykonuje nasz moduł stacyjki, który współpracuje z naszym modułem i także wyświetla aktualne zużycie paliwa,...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Hall miałby 3 przewody, to pewnie zwyczajne czujniki indukcyjne. Jeśli tak, to można się pokusić na wlepienie modułu nanoplex z malucha, albo CDI ze skutera.
Witam szukam schematu modułu zapłonu do malucha. Podobno fajna sprawa iskra czesciej i mozna przerwe wieksza zrobic :) ale nigdzie nie moge znalesc schematu moze ktos ma. Z gory wielkie dzieki Pozdrawiam
Można moduł od malucha. I jeden nie wystarczy, przecież to dwycylindrowy dwusuw-jeden tłok w górze to drugi w dole. Ogólnie cienko to widzę w wykonaniu amatora, ze względu na wykonanie kola impulsowego i limiter w module.
a czy ten moduł pociągnie podwójną cewkę zapłonową od malucha (takiego nowszego)??
najpierw wszystko pszeczysc i wysusz w ciepłym miejscu aprat zobacz czy nic sie nie urwało napsiz jak maluch bo miały chyba różne aparaty atare i el
Po dluzszej przerwie zacząłem znowu prace przy moim silniku i tak posiadam moduł elektroniczny od malucha czujnik polozenia wału oraz cewke i prosze o pomoc przy podlaczeniu tych elementów tak aby była iskra
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
albo gotowy moduł albo: dwa przekaźniki 641(jak dobrze pamiętam) w każdym sklepie motoryzacyjnym takie jak do świateł do "malucha" podaj maila to ci wyśle schemat podłączenia
Podejrzewam, że w tym maluchu jest moduł zapłonowy i on może być padnięty.
Kolego Darius1904 temat dość stary przupuszczam iz masz eleganta a w tym przypadku to prawdopodobnie szwankuje moduł. Który się przegrzewa.
Zaświadczenie o zezłomowaniu to już mój problem ;p Czyli widzę, ze większość poleca wziąsc te 380 zł :) On jest na chodzie, do tego jest to 2000 rocznik, na rynek europejski z zapłonem na module.
To jest cewka czterobiegunowa, na każdy cylinder osobno? Ja bym spróbował podpiąć jakąś zwykła (np z poloneza albo malucha) do modułu i kręcił bym rozrusznikiem i parzał jaka jest iskra, jeśli bedzie ok to znaczy że tamta cewka jest padnięta :)
Maluch nie miał pompki zrywu, ani regulatora podciśnieniowego. Więc regulacją zapłonu i gaźnika. Masz już moduł zapłonowy nanoplex?
Pytam bo chcę też zastosować przekaźniki SSR 40DA (40A) sterowane 12VDC i podłaczyć grzałki około 1,5-2kW na 230V. Zapas mocy wydaje się spory ale nie chciał bym niemiłej niespodzianki jak przy tych maluchach 10A. A z jakiego powodu potrzebujesz podnosić napięcie sterowania do poziomu 12 V? Do tych przekaźników SSR wystarczy sterowanie na poziomie...
Impulsator vape oryginalny Moduł zapłonowy odblokowany dc prad stały 4 pin Cewka maluch lub cienias
Jaką tam masz konfigurację? Czy pojedynczy moduł SAM (skrzynka bezpieczników i przekaźników), czy rozdzielony na SAM kabiny i SAM ramy czy może masz już zaawansowany moduł SAM (Advanced SAM)? W każdym przypadku rozmieszczenie bezpieczników i przekaźników jest inne! To nie jest maluch 126p klepany ćwierć wieku w dwóch wersjach! Poza tym zacząłbym od...
Fajna cena jak za dwa tranzystory z 5 rezystorów jedna dioda i maleńki radiator. Polecam zrobić coś samemu choćby ten opisany na tym forum (moduł do malucha) i jeżeli z instalacja 6V to zmienić rezystor 330Ω 1W zmienić na 150Ω 1W i tyle powinno starczyć. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... (zaplon.jpg) P.S. Na innym forum rozebrali...
Witam. Nie chciałem zakładać nowego tematu więc pozwoliłem sobie tutaj. Mam w garażu goły silnik V6 i chciałbym go jakoś uruchomić na gaźnikach od motocykla. Pozostaje kwestia zapłonu. Oryginalna wiązka do tego silnika sporo kosztuje i wiadomo potrzebuje wszystkich oryginalnych czujników. Myślałem nad odpaleniem tego na 3 modułach nanoplex i cewkach...
no maluch jest już na module
Stary, a po co się tak bawić? Wywalasz ten moduł, aparat masz zwykły na platynki. Zakładasz cewkę od malucha, i piatka zasuwa aż miło.
Czyli w polonezach były takie moduły współpracujące z aparatami z przerywaczem? Bo byłem dziś na szrocie i facet nie dał sobie tego wmówić. Więc już sam nie wiem. A w maluchach może też były moduły współpracujące z aparatem mechanicznym?
Przeróbka wiąże się z przeróbka zasilacza, przedwzmacniacza i końcówek mocy. No, ale OK, do roboty z grubsza: -Transformator minimum 1kVA, napięcie takie jak w oryginale (zakładam że to cudo ma te 250W na kanał, choć pewnie to pobożne życzenie). -soft start dla transformatora -przystosowanie zasilacza do zwiększonej wydajności prądowej -filtr DP dla...
Jeżeli szarpie maluch elx ( z modułem) to bardzo duża szansa, ze ukikłany kabel od czujnika wału korbowego, uszarpuje się w miejscu gdzie instalacja robi taką prockę.
Słyszałem ze ta elektrodysza jest nie potrzebna. Czytałem że niektórzy obcinali iglice. Ale na wypadek kupie ta zwykła. Ja mam malucha na module a to do obrotów nie ma wpływu?
Skoro moduł, to pewnie elegant. Więc sprawdź dokładnie przewód od czujnika na kole pasowym do modułu. moduł to nanoplex i pełną jego dokumentację wraz z opisem podłączenia i sprawdzenia znajdziesz bez trudu w sieci ( w książkach od malucha i cinquecento).
jak gaźnik czyściłeś to sprawdziłeś szczelność zaworu iglicowego dojścia paliwa? poziom paliwa (pływak) ustawiony prawidłowo? jaki to w ogóle maluch? ST, FL, EL ? jest elektrozawór z kabelkiem w gaźniku? jest na nim plus po stacyjce? jak elegant to może ma moduł cut-off? do prób można go odłączyć
Elektryka nie jest mi obca. Wiem, że na dwóch się da, podobno do malucha jest taki moduł z gniazdami na dwa. Kabelki to nie problem. Pytałem po sklepach, nie wiedzą. Dobrze by było wstawić taki jeden ale dwusekcyjny. Wiecie może skąd go "zapożyczyć"?
Witam. Mam problem z maluchem mianowicie. Po uderzeniu przodem w drzewo maluch zgasł i nie ma iskry. Cewka, moduły, czujnik położenia wału, koło pasowe, przełożyłem z malucha kolegi który jest na chodzie. Iskry nadal nie ma. Do cewki prąd dochodzi a z cewki już nie. Proszę o pomoc bo już nie wiem co może byc. !
W sumie wystarczy Maluch przed Elegantem z prądnicą i regulatorem mechanicznym. Temat jest o autach produkowanych w latach 90-00.
Pierwsza i najważniejsza rzecz to sprawdź do czego idzie ten kabel który zamieniłeś do plusa - wszystko się wyjaśni co spaliłeś, bo na 90% coś spaliłeś Po drugie - czy samochodem przejechałeś się przed wymianą silnika? może takie problemy były i na starym silniku, tylko o tym nie wiesz i coś masz uwalone Po trzecie - zmiana silnika bez zmiany komputera...
Witam Jest pare wersji Nanoplexa i do niego jest odpiwiedni wałek rozrządu i koło impulsowe. Moduły zapłonowe stosowane w maluchach nazywają sie MED 210, 211 ,213 , 214 i literki. MED 211 ma kąt zapłonu 4 stopnie a MED 210 chyba 10 stopni 210 i 211 nie są zamienne między sobą a jeśli już ktos zamieni i uda się mu zapalić silnik to będą takie fajerwerki...
Czyli do tego modułu nie da rady. To jak ta emza jest niskoomowa <elektroniczna> to może powinienem podłączyć przez jakiś rezystor, dokładniej przez przewód oporowy z malucha i dopiero podpiąć pod moduł, albo pod moduł GL200 (schemat)? Jaką powinien mieć pojemność C2 na schemacie bo nie ma? i jakiego typu? Schemat: 1 post : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Może by kolega napisał o jakie programy tu w ogóle chodzi bo nie wiadomo, no i model tv a nie marka ,LG to marka to tak by pytać jaki masz samochód a ty że Fiat a Fiat to Punto maluch i Ferrari też.
Witam! To jeszcze moje trzy grosze. Zostaw przerywacz, dołóż cewkę od elektroniki i moduł GML 118. Łatwy do sprawdzenia i uruchomienia. Cześć!
Heja. Z czytałem eprom z SAM 451 i po ponownym wgraniu auto nie odpala chyba poleciał flash. Czy ma ktoś może virgin lub flash i jest w stanie pomuc odpalić malucha. Pozdrawiam A4515401250
Nie nie będzie działać na cewce od malucha musisz skompletować zapłon CDI.
Witam Kupiłem sobie grę Maluch Racer 3 i podczas wyświetlania się paska "ładowanie" wywala mnie do pulpitu. Komputer: AMD Phenom II X2 550, Radeon HD4850, 3GB Ramu, Windows 7 Home Prem. 64-bit OEM Treść błędu: Nazwa aplikacji powodującej błąd: MaluchRacer3.exe, wersja: 0.0.0.0, sygnatura czasowa: 0x4b56ed15 Nazwa modułu powodującego błąd:...
czytając posty o lampach plazmowych doszedłem do wniosku ze tesz musze sprubować i ze starych gratów wydobyłem iskre .zastosowałem do tego celu cewke od malucha eleganta moduł od poloneza i generator od trafa wysokiego napięcia z jakiegoś rusiego telewizora ,iskra biła na odległość do 3,5 cm ale po podłączeniu do żarówki po pewnym czasie iskra przebija...
To tak jakby zmienić malucha z 1990r na eleganta z 2000. Kilka nowych detali a moc na kółkach dalej ta sama :D Nie bo nowy maluch miał katalizator i moduł elektroniczny. I moc chyba podskoczyła z 26 do około 30koni.
Witam. Peugeot 108 z 2015 roku po kradzieży. Kupiłem zestaw do uruchomienia tego "malucha", ale mam problem z lokalizacją modułu immo o nr 89784-0H010. Wywaliłem deskę rozdzielczą i lipa. Może ktoś podzieli się wiedzą ???. Dziękuję.
Do czujnika NIE. ten kabelek łączysz do cewki zapłonowej do złącza gdzie są impulsy z modułu zap ( na drugim jest zasilanie)
Schematów modułów zapłonowych jest całe multum. Na forum, w sieci, w czasopismach. Na różnych elementach. A do malucha wystarczy najprostszy moduł do układu stykowo - tranzystorowego. I w zależności od rozwiązania, przewód oporowy usuwa się lub zostawia (częściej usuwa). Usuwa się także kondensator i można zmniejszyć przerwę na przerywaczu (mały prąd...
Że, co? Mam sobie wydłubać stąd moduł MPPT? Proponujesz mnie zamienić mercedesa na malucha, pomyliłeś wątki ja nie jestem tomem H. Drażni cie to, że Polak potrafi!? i na dodatek uszkodzone, wiesz nie kompromituj się w oczach m.
Jak 500 zł tj 1/2 samochodu to ja dziekuje, chyba ze samochodem nazywasz starego malucha. PS. W tym nawet cło jest wliczone.
Czy wielkość okna w przesłonce ma wpływ na iskrę, czy ma np. wpływ na długość rozładowania cewki, czy może na coś innego ? Nie ma, bo nie ma prawa mieć. Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez. Włóż np DET3 to sobie wystroisz mapę jaką będziesz chciał.
Cześć wszystkim. Mam taki problem z moim maluchem że gdy go normalnie odpale na zimno to jest wszystko ok, ale po przejechaniu 6-7 km maluch nagle zaczyna szaprać, spadać z obrotów i aż gaśnie. Tak jakby nie było paliwa. Ale jest. Po odczekaniu 5 minut można znowu jechać następne ok 6km i tak w kółko. Mniejwięcej taki sam problem jak tu:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topi...
Witam Marcin. Dopiero to wyrwałem i nic nie widzę oprócz tego malucha spalonego. Mosty ok. Szukam coś po drodze, ale w tym glucie nerwy biorą górę. Mam dużo pracy w terenie. A tu moduł nieosiągalny, nie chcę takiego kombajna na złomie.
Ooooojjj to super.. zadzwonię bo faktycznie się przycina nieraz.. Ale 🥚 po tylu latach akcja?? No ale to MERCEDES (Oprócz Malucha kiedyś, puzniej już tylko Mercedesy u mnie..Dobrego wieczoru.!
Lepiej nowy wkład. Przynajmniej , jak kiedyś tankowanie malucha do pełna, dwukrotnie zwiększysz wartość sprzętu.
Witam. Mam problem, otóż gdy jechałem maluchem, odłączyła mi się klema i auto straciło moc a po chwili zgasło. i potem już nie miało iskry.rocznik maluch 2000. Co mogło się spalić, cewka czy moduł zapłonowy, czy też coś innego?
Jak zrobić opór w przewodach - 1 0hm oraz 1,5 ohm? można rezystory 12v 1 ohm tam wspawać jeżeli takowe są? czy taki "od cewki malucha" szukać? czy jakąś żarówkę po drodze wsadzić i potem mierzyć opór multimetrem?
Ty nie masz modułu tylko podwójną cewkę zamiast rozdzielacza.Tak jak masz teraz zrobione możesz jeździć bez potrzeby wymiany na wyżej wymienioną cewkę.Kiedyś tak się właśnie przerabiało maluchy zanim zastosowali te badziewne podwójne cewki co się ciągle psuły.
A ja dałbym malucha z Siemensa s7-200 z modułem ethernetowym. Wiem że to może i nie tania zabawka ale pewność w działaniu na 50 lat bez względu na porę roku i warunki. Sam wykonywałem podobną instalacje około roku temu i działa bez najmniejszych problemów.
Wiele cewko-modułów ma jeden lub dwa styki. Jaką świecę stosujesz? Zacznij od regulacji gaźnika.
czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. 126p nie ma obrotomierza. Poza tym nie wiem o jakim module zapłonowym mówisz. Być może były moduły współpracujące z normalnym przerywaczem, ale ja miałem malucha który nie miał przerywacza tylko czujnik współpracujący z kołem pasowym. W dodatku do modułu podpięty był...
Do czego jest ten zapłon? Jak do malucha to są gotowe moduły elektroniczne. Żeby uzyskać 2 impulsy na jeden obrót można zrobić 2 przerwy na tarczy :) Pozbądź się JK, jest zbędny a to następny element który może zawieść. Jeśli mówisz że na wyjściu transoptora masz w wysokim 4.4 a w niskim kolo 1.2 to albo masz uszkodzoną bramkę albo coś żle podączyłeś...
z modułu wychodzi 7przewodów z czego 3idą do cewki na czujnik 1 i reszta to zaslinaie i masa. To się nie zgadza bo naliczyłem 6 (może do czujnika dwa?) Jeśli 3 idą do cewki to świadczy że to są dwie cewki w jednej obudowie z jednym przewodem wspólnym i od malucha się nie nada(ewentualnie dwie cewki od malucha). Pozatym ciekawe jak podłączyliście 3...
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
No właśnie. Nic nie piszesz ile "wiosen" liczy akumulator. Wiem, że nie jest to wyznacznikiem zużycia akumulatora. Ale czasami warto zapytać. Moja anegdota związana z tematem z przed kilkunastu lat. Może więcej niż kilkanaście, lata dziewięćdziesiąte. Pewna znajoma z pracy w tamtych latach posiadała "malucha" Pewnego razu opowiada mi, że ma problem...
dobry wszystkim. mniej więcej wiem jak działa oryginalny zapłon w TS.widze także że dobrze kombinujesz.licz się z tym,że konstruktorzy tak to wykombinowali,aby w większych obrotach iskra wydobywa sie z aku za pomocom modułu.podobnie jest w simkach.znajomy w S51 (podobnie działa jak twój sprzęt)wyrzucił cały moduł i zainstalował normalny przerywacz.i...
tak 213A jest ze 126p ale wkładali do malucha też 210A i 211A więc wydaje mi się że podejdzie
nic nie przeszkadza, jeśli będę ładował akumulator, który jest podłączony do samochodu? Wszystko zależy od "jakości" prostownika. Jeżeli użyjesz nowoczesnego prostownika, który ściśle kontroluje napięcie na zaciskach akumulatora, to będzie OK. Jeżeli użyjesz jakiegoś wyprodukowanego w czasach PRL, DDR lub CCCP wynalazku, który radził sobie w Trabantach,...
Zimny maluch zazwyczaj odpala tylko ze ssaniem, chyba że mowa o ciepłym silniku. Poza tym podaj więcej danych, bo jak to elegant to platynek sobie nie ustawisz ;) (moduł i czujnik położenia wału) jeżeli na module sterującym zapłonem to wymień moduł Moduł w maluchu jest niezniszczalny, prędzej przestawi się czujnik położenia wału jak ktoś go czymś potraktuje,...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Czołowa marka którą jest np Hager - trafiły mi się RCDW które jako nowe nie przeszły pomiaru, trzeba było wymontować i wymienić na hurtowni, wymiana bez problemu a czas na to poświęcony ... ? Jeden przypadek gdzie 3 fazowa RCDW Hager nie miała przejścia jednej fazy również wymiana i również czas, dojazd - nie zwrócone koszty mimo wszystko jakoś stosuje...
Można do starszego malucha założyć koło pasowe z zębami od el-a, zamontować czujnik, moduł nanoplex i mieć idealny, sterowany mikroprocesorem zapłon, tyle, że jak praktyka pokazała silnik wcale nie ma lepszych osiągów ani kultury pracy
Tylko do zapłonów elektronicznych to się właśnie cewki o małej rezystancji stosuje. Z reguły maja one poniżej jednego oma. Chyba, że moduł takiej nie trawi... Z malucha to ta duża podwójna metalowa była niskoomowa, zasilana właśnie poprzez drut oporowy. Były też mniejsze cewki. Już suche (bo te metalowe to olejaki). Jest mniejsza i chyba nie wymaga...
MAP: Z uwagi na niewielką różnicę w cenie, bardziej opłaca się kupić ten do 2,5 bara, obydwa mogą tak samo dobrze działać z silnikami wolnossacymi. A w razie czego, droga do uturbienia otwarta. Koszt założenia: dużo zależy czy jest już wtryskiwacz i pompa paliwowa. Na razie planuje zrobić Megasquirta bez kontroli zapłonu (bo taki mam programator, a...
Nie jednemu psu burek... i multec'owi tez Jeśli masz rozdzielacz na kopułce i jedną cewkę to nie ma czujnika położenia wału. Jeśli masz moduł cewko - rozdzielacza (tzw. DIS) to masz czujnik położenia wału. Wszystko w temacie
Jeśli to moduł MED213, to taki jest też w maluchu EL. poszczególne piny mają takie funkcje: 1 i 5 - wejście z czujnika położenia wału / prędkości obrotowej 2 - wyjście sygnału do diagnostyki 3 - wejście z czujnika podciśnienia ( zwierany do masy) 4 - +12V 6 - masa 7 - cewka zapłonowa ( drugi koniec cewki do plusa) Lepiej modułu nie rozbierać, bo jest...
:arrow: jacuś W maluchu świetnie sprawuje się tani moduł zapłonowy od Poloneza truck obsługujący 2 cylindry. Koszt ok. 45 PLN. Można go sterować z czujnika magnetycznego lub przerywacza i pracuje z normalną cewką zapłonową 2-biegunową od Malucha. Sprawdzone!
Tak, wstawiałem 4 cewki wielokrotnie. Klucz tranzystorowy to będzie prosta "przeróbka" ale bardzo skuteczna. Gdybyś zdecydował się na bardziej skomplikowaną "operację" to proponuję Ci zastosowanie dwóch cewek z podwójnym wyjściem WN (np. od "malucha").Dwie cewki obsłużą cztery świece, moduł też będzie o połowę tańszy. Powodzenia.
w cc 700 niema aparatu ani urzadzen z nim zwiazanzch zaplon jest na module elektronicznym i moim zdaniem to jego sprawka taki jak w maluchach elegantach
dzis probowalem od malucha albo cc i daje jakas iskre ale nieregularnie i chyba za pozny zaplon bo bo blokuje przy gornym punkcie
a tam jest wtrysk czy gaźnik? jak gaźnik to sam zapłon to np nanoplex od malucha/cc 700 jest bardzo prostym zapłonem elektronicznym https://obrazki.elektroda.pl/34_12635615... tylko trzeba by koło pasowe maluchowe/cieniasowe przykręcić jakoś na wał silnika
Swego czasu były układy do modyfikacji zapłonu w "Maluchach" z mechanicznego na bardziej elektroniczny w którym była możliwość przesunięcia zapłonu, może by podeszło chociaż nie wiem czy da rade bez akumulatora [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Zamontuj sobie moduł zapłonowy z cewką lub sam moduł od golfa 3, minimalne przeróbki a efekt tego będzie dużo lepszy niż modu zapłonowy od eleganta bez osprzętu Jeśli jest to wersja FL malucha, wiązka silnika posiada przewód rezystorowy na zasilaniu cewki
EP1AGX20CF484C6N kosztuje ~150 £ w Farnellu - jeszcze z tego coś się uda utargować. To ~1/10 tego co piszesz. Seria GX to maluch przy SX a artykuł jest o SX przecież.
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Czy ktoś ma dokumentację tego scalaka? Nigdzie nie mogę jej znaleźć. Jest tylko w chipdocs ale chcą za rejestracje prawie 100$. Scalak ten stosowany był w modułach zapłonowych do "maluchów" firmy obrem. Z góry dzięki za pomoc!
podłączyć moduł maluch ssanie maluch maluch wsteczny
którą stronę założyć tarcze tranzystor bc337 inspekcja samochodzie
Czy można mechanicznie otworzyć elektrozawór w zmywarce? Logitech X-240 Speaker Power Switch Issues and Fixes