Witam, Zamiennik kupiś w TME - IRL3705NPBF 3,29 PLN H.
To jest wersja z elektroniczną kontrolą klimatyzacji ?
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
Tak,da się,naprawa Boscha jest bardziej utrudniona niż Valeo,ale idzie to zrobić.Idzie nawet tam wsadzić coś innego.
, Zamiennik uszkodzony. Napraw u elektronika swój orginalny i sprawdź tylko czy nie masz wypalonych styków w rezystorze.
powinno to faktycznie wychodzić na zewnątrz auta. Ale żeby się dostać do całego modułu nawiewu trzeba wyciągnąć deskę. Na początku wyciągnij schowek i zobacz z kąt dokładnie leje. Dawno tego nie rozbierałem, ale jak przypominam sobie to do modułu nawiewu od dołu wchodzi rurka, która jest wyprowadzona pod samochód. Ale żeby to całe zdemontować to przerąbana...
jeżeli nic nie dmucha to w nagrzewnicy obok silnika od ogrzewania... troche zabawy cie czeka by to wymienic... powodzenia ! jakby cos potrzeba do e-36 to zapraszam - www.bmw-czesci.com
Witam wszystkich zainteresowanych. Aktualnie przerabiałem ten temat i udało mi się pozytywnie naprawić ten regulator. Ze wszystkich wcześniej wyczytanych informacji z różnych źródeł, w tym elektrodzie oraz własnym wnioskom i doświadczeniu, postanowiłem skupić wszystkie porady w jednej odpowiedzi. Skutkiem uszkodzenia tego regulatora jest zazwyczaj brak...
Równie dobrze bulbulator albo kondensator strumienia.😂 A z bardziej realnych wróżb to np moduł silnika nawiewu,moduł klimy,no dobra niech będzie ten słaby styk,korozja na połączeniu.
2SK1423
Kiedyś w Sceniku 2 też zauważyłem że wraz ze zmniejszaniem obrotów regulator się nagrzewa tak na orginale jak i na buz 342. Ale nie dochodziłem czemu. Działa do dziś. A klimatronik w Sceniku 2 ma taki algorytm że pracuje na niskich obrotach w trybie Auto żeby nie szumieć. Zresztą dziwne że czerwone jeże z audi rzadko się palą a francuzy od dawna mają...
Witam serdecznie ! Podepnę się pod temat .. Vw Passat B7 2012. Wyposażone w seryjnie zamontowane Webasto z pilotem. Mój problem polega na tym, że po włączeniu "pieca" z panelu , czy też z pilota Na Wyłączonym Zapłonie słychać, że coś tam zaczyna się dziać, natomiast za nic nie włącza się nadmuch, wewnętrzny wentylator. Czytałem o przekaźnikach, bezpiecznikach...
nie jest to związane s silniczkiem nawiewu,a samym modułem sterowania nawiewem.Naprawa banalna,trwa dokładnie 30 minut.
Bardzo prosto, jest za schowkiem, dostęp od dołu. Trzeba wyjąć 3 kołki rozporowe mocujące szmacianą osłonę.
czyli niema żadnych błędów przy logowaniu się do klimy , i innych modułów ?
Musisz sie dostac do silnika nawiewu. A dokladnie do modułu lub rezystora. Sprawdz czy masz zasilanie.
1 temat. Brak obrotów wentylatora nadmuchu. Jeżeli jest możliwość podania napięcia na silnik wentylatora nadmuchu na krótko, to je podać! Gdy wentylator chodzi, to winę mogą ponosić: włącznik, bezpiecznik, przekaźnik lub przewody. Gdy nie chodzi - wina jest po stronie silnika, komutator, szczotki itd. 2 temat. Jeżeli z modułu komfortu nie wychodzi impuls...
Okazało się, że moduł nawiewu powietrza do suszenia ubrań był zanieczyszczony. Moduł ten posiada odpowietrzenie, które było zatkane, dlatego woda przelewała się przez dozownik proszku do prania. Po otwarciu i wyczyszczeniu pralko suszarka działa prawidłowo. https://obrazki.elektroda.pl/4297548500_... https://obrazki.elektroda.pl/4807399700_...
Problemem braku nawiewu na przednią szybę (jak się okazało po demontażu) był kawałek szkła ze zbitej szyby który się dostał przez kratkę nawiewu. Spowodował unieruchomienie klapki, która obracana przez silnik elektryczny po prostu się urwała. Trzeba było wymienić cały moduł nawiewu, co niestety trochę kosztowało i czasu i pieniędzy. Pozdrawiam Jarek...
Cześć. Faktycznie, znalazłem nawet film na YT, chyba od jakiegoś Słowaka, który wymieniał rezystor i musiał zresetować moduł, żeby nawiew zaczął działać. Ale nie ma tam żadnych wskazówek, tylko program, którym to zrobił. Czy wiesz może już, co trzeba niby "wykasować", żeby wszystko zaczęło działać?
Znalazłem silnik ze sterowaniem, jest po prawej stronie podszybia. Ale żeby go wyjąć trzeba zdemontować część klimy, oczywiście wcześniej odessać czynnik chłodzący. Temat można zamknąć.
F12-10A na module pod kierownicą dobry?
Witam. W clio nie działa nawiew kabiny, po otwarciu pokrywy bezpieczników tej wewnętrznej pod schowkiem, stwierdziłem brak modułu nawiewu (miejsce oznaczone symbolem wentylatorka jest puste) co powinno tam być opornica, przekaźnik? Proszę o podpowiedź, jakiś symbol, nr itp?
Renault Scenic II '04 (nawiew - klimatronic). Wymontowałem moduł nawiewu,tranzystor mocy jest sprawny .Co może być jeszcze uszkodzone ,i jak to sprawdzić?
A co słuchać w module klimatyzacji. Tzn jaką widzi temperaturę płynu , temperaturę na panelu centralnym , jaka jest ustawiona wg odczytu z modułu. Jakie pozycje klapek. Prędkość wentylatora oraz odczyty temperatur z poszczególnych nawiewów. Wszystko jest w blokach pomiarowych modułu klimatyzacji.
Witam, mam problem z demontażem wiatraka nawiewu w Seicento 1.1 Znalazłem na tym forum iż do tego wiatraka dobrać się można od strony komory silnika, tak też zrobiłem. Niestety ale pokonała mnie dolna śrubka która przymocowuje ten że wiatrak do obudowy modułu nawiewu. Czy wie ktoś może jak ją odkręcić gdyż normalnymi śrubokrętami nie ma jak z racji...
Na początek to sprawdź żarówką np h7 czy zasilanie i masy są dobre na module i samym silniku. Potem będziesz martwił się o modul.
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Najpewniej nie masz prądu na dmuchawie a to w połączeniu z wycieraczka sugeruje uszkodzony moduł bsm pod maską.
Zasilanie modułu dmuchawy miałeś w E36. W E46 nie ma przekaźnika jest moduł tylko.
A co już sprawdziłeś. Cokolwiek. Bezpiecznik, wentylator, sam moduł dmuchawy.
Pierwsza najlepsza rada to warsztat. A jak chcesz coś robić samemu to tester i diagnoza. Multimetr i diagnoza poboru prądu. A ze zgadywanek to np moduł silnika nawiewu.
ja naprawiłem klejem przewodzącym (lakier jest za delikatny) chodzi juz pół roku
Witam,nie działa nawiew na 1 i 2 pozycji natomiast na 3 i 4 działa poprawnie.Mam pytanie gdzie znajduje się moduł nawiewu i co trzeba zdemontować aby się do niego dostać.Z góry dziekuje za pomoc.
Citroen C4 05r. Moduł jebniety L06. Brak nawiewu. Mam zrobione kolanko ale to nie jest rozwiązanie. Nowe moduły ceny ok 1500 zl, używki już przerobiłem, zresztą ceny to też juz okolice 7 stówek - moja chodziła chodziła 2 lata. Czy sa jakieś zamienniki? Regenerację? Doradźcie
Musisz wymienić moduł, sterowania wentylatorem.
Miernik, mierzyć pobór po uśpieniu modułów, szukać "zjadzacza" akumulatora.
Ja spróbował bym założyć moduł sterowania VALEO 509355,jestem przekonany że zadziała. Ten rodzaj sterownika nawiew jest dość awaryjny , a tak jak pisałem wcześniej, tańsze zamienniki albo nie działają wcale lub działają krótko.
Naprawić złącze, zmierzyć pobór prądu,wymienić jak trzeba silnik albo moduł silnika wentylatora. Takie proste. Każdy prawdziwy elektromechanik ogarnie.
Sprawdź podciśnienia w komorze silnika, lub rozszczelnił się ten moduł w którym przekręcasz, ewentualnie rozszczelnione przewody za tym modułem nad radiem
Też mam problem z modułem CF. Wentylator nawiewu lub wywiewu rozkręca się na 100%, gdy w wężykach od czujników ciśnienia skropli się woda. Po przedmuchaniu i osuszeniu wężyków reku wraca do normalnej pracy. Przynajmniej raz w roku muszę wykonać taką procedurę. Ja mam AirPackHome, w AirPack4 jest chyba CF2 z hermetyczną konstrukcją, więc nie wiem, czy...
Przekaźnik 234 główne zasilanie modułu wentylatora zabezpieczone bezpiecznikiem F48 50A. Sterowanie cewki przekaźnika 12v po włączeniu zapłonu z bezpiecznika F33 15A pod nogami pasażera. Zarazem zasilanie modułu sterowania nawiewem po stronie kierowcy. Bezpiecznik F33 zasilony bezpośrednio z stacyjki.
Z zasady każdy kondensator wykazujący większe rozmiary niż fabrycznie należy wymienić. Czy może mieć on wpływ to zależy jakiego rodzaju jest tam podświetlenie - możesz to sprecyzować ?
Jeśli palnik działa nierówno, to należy: • Sprawdzić ciąg kominowy • Sprawdzić, czy pomieszczenie ma odpowiednią kubaturę (nawiew) • Sprawdzić i ewentualnie wymienić moduł • Sprawdzić okablowanie a te szlifowanie elektrody włóż między bajki, elektrody zazwyczaj się po prostu wymienia.
witam mam problem z w/w wymienionym modulkiem - samochod ma climatronic i smieszny regulator PWM do sterowania silnikiem nawiewu. modul polecial - spalilo irfz44S po podmianie cisza (wczesniel byly przebite) czy ktos ma schemat do w/w wymienionego modulu ? numer modulu siemens 539.9960.010 pozdro
Witaj, w instalację zasilania i sterowania nawiewem było wpięta jakaś dodatkowa instalacja od dogrzewacza lub od jakiegoś Webasto firmy Eberspacher, usunąłem to, poprawiłem wszystkie połączenia bo we francuzach to wszystkie kable i połączenia to żółto-brazowe i przegrzane, ale nadal nie chciał pracować. Dopięto po kilku uruchomieniach zapłonu moduł...
C4, podobnie jak wszystkie późniejsze pojazdy PSA o tzw. "architeklturze full CAN" nie ma klasycznej kostki stacyjki. Jest tam zwykły niskoprądowy, trójpozycyjny przełącznik dający sygnał do BSI, które z kolei uruchamia poszczególne przekaźniki zasilań i rozrusznika. Przekaźnik zasilania wentylatora dmuchawy zlokalizowany jest w PSF (inaczej zwanym...
Wyglada na moduł sterujacy silnikiem nawiewu.
Robił jakieś zakłócenia w szynie danych? Pytam, bo niedawno miałem podobną usterkę w e39, nie było klikania kierunków ani kontrolek świateł oraz nie działał nawiew. Tyle że po wymianie modułu świateł klikanie i kontrolki wróciły, a braku nawiewu nie udało mi się rozwiązać.
do wymiany moduł sterujacy silnikiem
Kupiłem nowy używany moduł bsm
Objaw wskazuje na brak dobrego styku na złączkach lub wylutowanie się tranzystora w regulatorze ( "rezystorze" to częsta usterka tego modułu). poprawiałem te luty spoiwem wysokotemperaturowym. Chociaż w połączeniu z myjnią to obstawiałbym to pierwsze. Pozdr.J.
To mi pasuje do Lublina III. A ten moduł do modułu sterowania nawiewem, lub wycieraczkami czasowymi. Ale rzeźba. Wyciąg wtyk i zobacz co nie chodzi. Są: caro+ i caro-. Czaisz .
Witam ponownie, dzisiaj dostałem nowy moduł regulacji nawiewu, zamontowałem do obudowy wentylatora,podłączyłem i nic. Obieg zamknięty działa, wieje ale słabo ,nadal brak regulacji nawiewu
Witam, posiadam Seata Leona 1 z 2004 roku, usterka jest w klimatyzacji otóż moduł normalnie działa, ale nie ma w ogóle nawiewu. Przy zwiększaniu nawiewu na włączonym zapłonie słychać, że sprężarka działa, ale z otworów nie wydobywa się żadne powietrze, ani zimne, ani ciepłe. Rozebrałem moduł i wszystkie kable są OK, co może być usterką?
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
Trzeba zacząć od zdiagnozowania chociażby kodem migowym.Odpowiedzialnym za sterowanie 25 pin-owy moduł ATC-WABCO o nr.446 090 024 0.
Uszkodzone BSM, uszkodzony moduł albo sam silnik dmuchawy. To w zasadzie standard. Mogą być jeszcze uszkodzone przewody czy panel kimy. Co do wyrobionych plastików to też prawda.
Jeśli moduł jest rozbieralny, to pokaż co jest w środku.
Witam; panowie fachowcy,czy moze mi ktos odpowiedziec czy moduł klimy i nawiewu znajdujacy sie nad radiem trzeba programowac, czy wystarczy kupic nowy i wymienić. Pozdrawiam adamko51
A tak z ciekawości, te trzy wyłączniki to kolega ma na myśli od klimatyzacji, obiegu zamkniętego i osuszacza? (co oznacza nie działają - nie palą się kontrolki?) Te klawisze nie działają jeśli nawiew jest ustawiony na 0. Sprawdź czy słychać słychać pracę silniczka krokowego przy regulacji temperatury. Wyjmij cały moduł sterujący nawiewem, koszmarnie...
Witam, Po kilku próbach udało się znaleźć zardzewiały moduł Bluetooth / audio / telefon do Mercedesa B Klasa W245. Jest pod siedzeniem kierowcy pod nawiewem. Instrukcja jego wyciągnięcia: - odłącz akumulator - odepnij czerwoną wtyczkę pod siedzeniem - odkręć fotel (zdejmij 4 osłony i znajdziesz 4 śruby pod kątem) - po odkręceniu fotela zdejmij tapicerkę...
Jeśli dobrze pamiętam w Lagunie z climatronikiem jest moduł na tranzystorach (taki miałem w scenicu II ) u mnie też nie działał nawiew, przyczyną były szczotki w wentylatorze-skończyły się.
Jeśli chodzi o opornik to jeśli jest spalony to na 1 na 4 biegu działa tak samo na Max, powinno być od 1 do 4 coraz szybsze obroty. Sterowanie obiegiem zam/otw jest raczej na lince wiec może tylko spadła chyba że jest klimatronik to wtedy sterowanie odbywa się przez panel i moduły
To kostka od modułu komfortu. Taka czarna puszka umieszczona pionowo nad pedałem gazu, trzeba odkręcić osłonę i nawiew na nogi kierowcy.
Ma moduł komfortu. Jest po prawej stronie kolumny kierowniczej. Musisz odkręcić nawiew na nogi od strony kierowcy(jedna śrubka t20) ale nie wiem na 100% czy w nim problem.
Podłącz tester i zobacz co zgłasza moduł chłodzenia silnika.
czyli chodzi o moduł sterowania nadmuchem
To że na krótko nie przesądza, że pójdzie na module. Sam ostatnio się przejechałem "na pewniaka". ?
Witam, kolega nie napisał czy sterowanie plynne czy 4 biegi, opornik można naprawić a moduł sterujący mam do sprzedania.
Pod schowkiem, od strony pasażera jest moduł regulacji obrotów wentylatora nawiewu przykręcony jednym wkrętem. Podłączone są do niego dwie kostki ,bardzo często się wypalają. Pozdrawiam
Wszystko wcześniej sprawdzone ok ,silnik .sprawny .
Dzień Dobry Wygląda to na ten schemat. O64 -moduł sterujący wentylatorem E5 -moduł panelu sterowania nawiewem / temperaturą/ klimą W aucie w module O64 jest 6 przewodów , 2- zasilanie do silnika , 2 cieniutkie- sygnał sterowania prędkością dmuchawy i 2 grube zasilanie +12 V które powinno się pojawić po odpaleniu silnika. Czy kolega może wstawić załącznik...
Jeżeli masz schemat to sprawdź przejście między panelem a samym modułem wentylatora te 2 przewody, jeżeli przejście będzie a na panelu wyświetla się zwiększanie mocy nadmuchu, to albo moduł z allegro pechowy i podłożyć inny albo moduł climatronika do wymiany, możliwe, że po podłączeniu pod tester bedzie zapisany błąd.
Witam. Mam pytanie do serwisantów pralkosuszarek. Mam indesita IWDE7105. Od paru lat nie narzekałem. Działał dobrze. Od jakiegoś czasu podczas suszenia wsadu (trzymam się wytycznych dot. ilości wsadu) pranie wyciągam bardzo wilgotne. Często program, który ma zająć 2h kończy dużo szybciej. 30-45min. Chcę sprawdzić co może być nie tak ale nie mogę znaleźć...
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Rocznik auta? Szukaj wody w module gem.
Za lewą kratką nawiewu pod kokpitem dojdzuesz po wiazce przewodow.
Stosuję trzy takie moduły w sterowaniu mocą nawiewu w instalacji DGP w kominku i sprawiają sie dosyć dobrze przy odpowiednim ustawieniu parametrów. Jedyną wada to moim zdaniem brak pełnego złącza przekaz inka, co zmusiło mnie do lutowania u spodu płytki ;) https://obrazki.elektroda.pl/5508950300_...
Gdy " klima działa " tylko na "pełnych obrotach", lub nie działa -zapewne uszkodzone są tranzystory w sterowniku wentylatora. Możesz użyć zamiennika oryginalnych tranzystorów 2SK2500 K2500 2SD1297 D1297. Idealny do naprawy uszkodzonego modułu regulacji nawiewu w Nisasanach i Hondach. Oferujemy zamiennik firmy IR z grupy automotiv 209A 75V 470W 0.0045Ω....
Mierzę następnie napięcia na module na pinach wykonawczych wtyczki czteropinowej (od wewnątrz modułu): II bieg - napięcie jest OK a na I biegu... napięcia brak. Wyjmuję z modułu wtyczkę czteropinową, mierzę napięcia na wtyczce II biegu - OK. Mierzę napięcie I biegu - OK. Robię zwarcia bezpośrednio na wtyczce czteropinowej: rusza zarówno bieg I jak...
Na kostce do tych rezystorów drutowych idzie przewód żółto-niebieski ma być na nim 12V po przekręceniu kluczyka, jak włączysz jakiś bieg nawiewu i zewrzesz żółto-niebieski z którymś z 4 pozostałych (odpowiedzialnym za dany bieg). powinien się włączyć silnik. Jak silnik zadziała to masz spalony termik w tym (module rezystorowym), a jak nie zadziała to...
Witam. Proszę o radę: wentylator działał u mnie z max prędkością na wszystkich stopniach (od 1 do 6), czyli spalony tranzystor w module sterowania nawiewem. Ten wymieniłem (był buz342 jest irfp064n) i teraz nawiew we wszystkich położeniach działa z minimalną prędkością (albo jeszcze wolniej). Czy możliwe, że znów winny jest tranzystor? Zamiennik którego...
C4 2005 1.6 HDI klima auto. Coś jeszcze zauważyłem. Nie wiem, jak się fachowo nazywa ten czujnik, który przymyka i otwiera klapy w dole za radiem. Wiem tylko, że musiałem go wyjąć, ponieważ na połowie nawiewu dawała klima, a na drugiej części waliło ciepłe powietrze. Przekręciłem klapę ręką za kółko zębate i było ok. Tak jakby mimo wskazania temp na...
Dzięki, Jestem cierpliwy i pobawię się z tym modułem.
Znalazłem w module z 3 pokrętłami.
witam w peugeocie 306 silnik 1.6 z '94r. (silnik TUJ5) padł nawiew. Okazało się ze spalił się moduł rezystorów. Wymieniłem go na nowy, ale po tygodniu nowy także się przepalił i nawiew znowu nie działa. Co może być tego przyczyną.
Prosty temat, odpalasz auto sprawdzasz czy do wentylatora dochodzi + bo ma dochodzić po odpaleniu, sprawdzasz czy do opornicy dochodzi masa jeśli jest to sprawdzasz czy masa z opornicy wychodzi bo sterowany wentylator jest masą, jak masa nie wychodzi to albo problem z przełącznikiem albo opornica uszkodzona, ja obstawiam to drugie, dodam jeszcze że...
Witam. Mam problem z zlokalizowaniem modułu regulującego pracę silnika nawiewu. Czytałem na forum renault iż ten moduł znajduje się pod akumulatorem w komorze silnika, lecz u mnie akumulator jest w kabinie pod siedzeniem pasażera. Czy ktoś wie gdzie znajduje się ten moduł? Podobno uszkadza się tam bezpiecznik termiczny i daje właśnie taki objaw.
Potrzebuje silniczek nawiewu do klimatronika VW Passat 1.9 TDI z 1998r. Może również być sam moduł sterujący tym silniczkiem
Kolego czytałeś instrukcje że to 0-10V steruję wydajnością jednostki zewnętrznej a nie wewnętrznej? Więc raczej to nie zmieni nawiewu jednostki wewnętrznej. Sprawdziłeś moduł Shelly Plus 0-10V Dimmer po za jednostką klimatyzacji? Może trzeba w takim razie zrobić jakiś upgrade centrali i dorzuci jakiś sterownik bądź PLC+HMI
Witam.Wygląda na zwarcie w module wentylatora coś w rodzaju opornicy wmontowane przy samym wentylatorze.
A masz na pewno prąd na module?Mam nadzieję że sprawdzałeś żarówką a jak miernikiem to tylko pod obciążeniem.Czy po odłączeniu modułu łapie błąd?
uszkodzone tranzystory w module regulacji
Koledzy, czy podpowie ktoś gdzie fizycznie znajduje się moduł z rezystorami odpowiedzialny za regulację nawiewu, bo u mnie również nie działa nawiew na 1 i 2 biegu
Tym razem trochę dokładniej sprawdziłem błędy i wyszły dwa od ECC b1000-37 i u2102-00. Ten zaczynający się na B podobno mówi o usterce programu elektronicznego modułu sterującego
Otóż zakupiłem moduł sterujący silnikiem dmuchawy nawiewu moduł, otrzymałem inny niż na zamieszczonym do aukcji zdjęciu. W/w moduł zainstalowałem, tylko jest pewien problem, silnik wentylatora reaguje na położenia przełącznika siły nadmuchu, ale nie wyłącz się całkowicie- wirnik się obraca. Czy jest to usterka tego modułu , czy też wina leży gdzie indziej?W...
A ten moduły co na wyjściu? Czym steruje.
To sprawdź bezpieczniki Więc brak sterowania. Do sprawdzenia moduł sterujący (panel)
peugeot moduł nawiewu moduł nawiewu schemat demontaż nawiewu
drukarka laserowa monochromatyczna renault scenic gaśnie mikrotik firewall filter
lodówka haier a3fe742cmj schemat elektryczny
Lokalizacja blokady szyb w Hyundai ix20 Wpływ blaszanego dachu na antenę drutową