mógłbyś podac schemat tego zapłonu tyrystorowego ?
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Jack63 - aleś walnął wykład. No cóż. To dla Ciebie. :D Obawiałem się że jak napiszę mniej to nie zrozumiesz. :D A, może było odwrotnie i zaciemniłem??? Tak na prawdę napisałem to dla własnego zrozumienia układu i zapamiętania dzięki serwerom forum. Po prostu "te typy tak mają" jak powiedział mechanik państwowego zakładu napraw o usterce motocykla CZ,...
Prawdopodobnie masz kolego moduł który elektronicznie reguluje kąt wyprzedzenia i wtedy zapłon statyczny trzeba mocno wyprzedzić żeby ten elektroniczny miał czym regulować.Ssam kiedyś skonstruowałem coś podobnego do motocykla który miał tylko statyczną regulację zapłonu czyli kąt wyprzedzenia był stały w funkcji obrotów silnika.
Ten moduł potrafi samodzielnie zmieniać kąt zapłonu lecz nie da się tego wykorzystać do silnika 1 cylindrowego.
Przewód oporowy a cewka pod platynki czy pod moduł to zupełnie 3 różne tematy - tak dla uściślenia. Właśnie. Dlatego pytanie o poprawność doboru gratów jest w tym przypadku całkiem na miejscu. Ja bym w dzisiejszych czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze, tylko założył zapłon CDI od motocykla i miał spokój. Koszt bym zamknął z 100 zł i zapomniał...
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
Tak, powinien się przesuwać. To jak ma niby 3 mapy to jak się wybiera jedną z nich? Mapa to jest tablica - coś w funkcji czegoś, np. KWZ w funkcji prędkości obrotowej. 3 mapy to nie to samo co 3 punktowa charakterystyka zapłonu (3 punktowa mapa). Popatrz sobie na moduł od BMW R100 - ma 7 pin i współpracował z czujnikiem Halla bez korektora podciśnieniowego......
chodzi mi o zastosowanie modułu o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu z samochodu do motocykla. Słyszałem że jakieś volvo miało w module wejście na podciśnienie z kolektora.myślę że taki moduł byłby lepszy od zapłonu z kątem statycznym.czytałem coś o sportowych modułach do skuterów z otwartą mapą zapłonu, ale do końca nie wiem o co chodzi.
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
W tym wozidle tłoki chodzą współbieżnie, czy przeciwbieżnie? Bo to układ do dwu osobnych cewek zapłonowych, w CC masz jedną bliźniaczą. Jak się bawić w "protetykę", to chyba najsensowniejszy byłby układ z jakiegoś współczesnego motocykla 4-ro suwowego - z mapą zapłonu zapisaną w module.
Powiem Ci tak. Mam bardzo podobny problem, posiadam Suzuki GSX 550 ES (a Twój to GS 400), tam są bardzo podobne układy zapłonowe. U mnie też wszystko było spalone, łącznie z impulsatorami. Zacząłem temat rozgryzać, mam tą samą sytuację z cenami modułu zapłonowego - używany niby pewny 700 zł, nowy ok. 3000 zł - bez sensu kupować. Znalazłem na Facebooku...
Pozdrawiam całe forum Elektroda. Piszę ten post ponieważ mam poważny problem z motocyklem Honda Nsr125. Czytałem bardzo dużo w sieci na temat zanikania iskry zapłonowej w tymże modelu motocykla lecz nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Moduł zapłonowy wymieniałem trzy razy bez żadnego skutku. Motocykl zaprowadziłem do elektromechanika, ten...
Wzoruj się na zapłonie ETZ. Oprócz czujnika musisz mieć moduł wykonawczy. Wszystko to prostacka elektronika. Największym problemem jest stabilne zamocowanie tego do prądnicy. A WSK 175 jest ciasno. Chodzi o to aby czujnik halla był na jak największym promieniu. Myślę że trochę rozjaśniłem problem. Jak coś to pytaj. Osobiście nie montowałbym czujnika...
To nie pisz o motocyklu! Na twoim miejscu, to bym to wszystko wywalił, kupił jakąs używany zestaw od nowoczesnego motoroweru: prądnica na magnesie stałym, układ prostownika - regulatora i moduł zapłonu CDI i to zamontował. I pozbył byś się problemów.
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
CZEŚĆ czy udało ci się może uruchomić ten moduł do motocykla jeśli tak to czym zamieniłeś ten tyrystor bo mam ten sam problem i nie mam gdzie go kupić. pozdrawiam WSCAD Masz może foto tego układu zapłonowego???
Jeśli motocykl ma oryginalną instalację, regulator napięcia jest sprawny, to stacyjka. Zastanawia mnie ten rezystor, po jaką cholerę tam jest wlutowany? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim... To jest typowe zabezpieczenie przed niepowołanym odpaleniem motocykla na "krótko" z pominięciem stacyjki. Po włączeniu zapłonu ten rezystor jest "badany"...
Nie mogę sobie wyobrazić jak by to miało działać w sumie się pogubiłem jaką rolę miał by pełnić tutaj ten przekaźnik? Czy ten twój moduł "zbiera" informację o aktualnych obrotach silnika? W jaki sposób Twój moduł zdobędzie informację o tym że ECU odcina zasilanie cewki (moment zapłonu) skoro Twój moduł podaje masę na cewkę a ty mówisz że te moduły będą...
Moduł zapłonowy skłąda się z konkretnych bloków: - blok czujnika, - blok regulacji kąta wyprzedzenia (nie we wszystkich modułach), - końcówka mocy. I w zasadzie można się dowolnie bawić w zestawienia. byle sygnały na wyjściu jednego pasowały do kolejnego. Wyzwalanie można zrobić na przerywaczu, czujniku halla, magnetoindukcyjnym, transoptorze... I czytaj...
gromleon Z czego wynika twój brak przekonania? Masz jakieś konkretne argumenty? kurc1111 O jakich wynikach piszesz? Mógłbyś "rozszerzyć". A kto napisał, że moduł (schemat) zamieszczony przez ciebie jest beznadziejny? Jak myślisz? Ma ograniczenie prądowe czy nie? Po zamontowaniu takiego czujnika i przekroczeniu podczas dodaniu gazu momentu pełnego wzbudzenia...
Ale cudujecie. W Goldwingu wzbudzenie "IG" idzie bezpośrednio ze stacyjki. Prosty numer - wystarczy wpiąć w ten przewód szeregowo żaróweczkę bodaj 4W i Voila - dopóki alternator czerpie prąd z akumulatora, żarówka się świeci. Gdy altek się wzbudzi wystaczająco, żarówka gaśnie. Przetestowane w praktyce, właściciel motocykla do tej pory reklamacji nie...
Witam Przerabiam sobie motorek wraz z instalacją elektryczną. Posiadam moduł zapłonowy taki jak na zdjęciu i mam pytanie: na jakiej zasadzie działa wyłącznik w tym module zapłonowym? Do gaszenia motocykla trzeba do pinu „wyłącznik” doprowadzić prąd, aby go zgasić? Nie mogę nigdzie znaleźć schematu takich modułów. https://obrazki.elektroda.pl/6347833300_...
Wyjaśnij: bez regulatora napięcia moduł zapłonu pracuje? , czy ten schemat jest na pewno od tego motorku? , do czego służy / co to jest / żółty przewód pomiędzy reg.napięcia a mod.zapłonowym? , czy bez regulatora żarówki się nie palą / nie mylić z "świecą"/?. Jak oświetlenie tego wynalazku jest zbędne , to z drugiego odczepu cewki mostek grezta i po...
Gdzie znajduje się moduł w ogarze 900?
Schemat elektryki do Motocykla Mińsk 125 (Bez Akumulatora): 1-Kierunkowaskaz przedni. 2-Lampa podświetlająca szybkościomierz. 3-Lampka kontrolna świateł długich. 4-Lampka "zapłonu (pozycyjne)". 5-lampa światła krótkie długie. 6-Lampka kontrolna kierunkowskazów (migacz). 7-Kontrolna lampka "skrzyni biegów". 8-Przełącznik świateł kierunkowskazu z przyciskiem...
Witam. Wymieniłem moduł zapłonowy i wszystko działa ale nie idzie wyłączyć motocykla. Modul na dwie kostki 4 i 2 piny.
Witam, na początku mojego postu chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym elektro-mechanikiem, oraz wiem że temat był na forum jednak nie był dostatecznie wytłumaczony oraz dostosowany do mojej potrzeby. Do rzeczy, chcę zbudować urządzenie które w zależności od różnych warunków zmieniało by kąt wyprzedzenia (opóźniało wyprzedzało) Urządzenie to chcę...
Witam. Od roku jestem w posiadaniu polskiego motocykla WSK 175 z 82` roku . Na koniec remontu zabrałem się za popularną modyfikację czyli przeróbkę zapłonu na CDI. Dzisiaj kupiłem niezbędne do tego elementy ze skuterów 2t i regulator od jakiegoś ATV. Podłączenie cewek w stojanie i przewinięcie cewki ogarniam tylko nie wiem jak podłączyć moduł, cewkę...
witam potrzebuje pomocy w rozszyfrowaniu i ew znalezieniu czesci na zdjeciu jest to moduł zapłonowy z motorówki
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
Witam potrzebuje wysterować serwomechanizm który odpowiada w w silniku za otwieranie i zamykanie zaworu wydechowego. Mam taki problem, że kupiłem cały serwomechanizm ale brakuje modułu sterującego. [url=http://www.bartek.wtx.pl/grafika/]L... potrzebuje uzyskać prawdopodobnie taki układ jak na tych zdjęciach, maja do niego wchodzić + i - na 12 V z akumulatora...
Witam, tworzę sterownik zapłonu, który ma zajmować się tylko określeniem punktu zapłonu. Chcę wysterować moduł tyrystorowo-stykowy, który posiadam zastępując przerywacz. http://www.elektronika-motocyklowa.pl/mo... Analizując schematy w sieci i dowiadując się,że przez styki płynie prąd 100mA stwierdziłem, że mogę to bez problemu wysterować...
Witam, jaki moduł można zamontować do Jawy 350 TS silnik dwucylindrowy w połączeniu z resztą części. Polecicie coś nie aż tak drogiego i sprawdzonego. https://obrazki.elektroda.pl/8301726500_... https://obrazki.elektroda.pl/5086824600_... https://obrazki.elektroda.pl/7709885200_... https://obrazki.elektroda.pl/6153549300_...
Witam, interesuje mnie ten moduł http://obrazki.elektroda.pl/7790658100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7288563700_1... To jest moduł zapłonowy do większości skuterów (ten drugi z regulacją kąta wyprzedzenia). Odpowiednik modułu NARAKU NK390.10. Problem w tym ze ja chcę go zastosować do zupełnie innego silnika czterosuwowego...
Witam. Wiecie moze czy istnieje takie urzadzonko do ustawienia zaplonu w motorkach? czyli cos co by sie wkrecalo zamiast swiecy i mozna by ustalic GMP i ustawic wyprzedzenie na przerywaczach dzieki jakies miarce w tym urzadzeniu? Znacie jakies nazwy, lub adresy stron z takim cudem? Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.net/41_12060136... Witam Zrobiłem do swojej MZ elekektoniczny moduł zapłonowy. Moduł przeznaczony jest do silników z zapłonem klasycznym(młoteczkowym-platynki). Moduł wpina sie pomiędzy przerywacz a cewkę, kondensator powinien być odłączony. Iskra na świecy jest grubsza i bardziej niebieska. Silnik można ustawić na...
Ostatnio taką samą przypadłość miałem w KTM. Winny był moduł zapłonu.
Mam modul(zaplon) do motoru i jest tam element firmy NEC o oznaczeniu 2P4 a na koncu jest chyba N.Nie widac bo obudowa jest peknieta:(jest w obudowie podobnej do T0 220 tylko z malutkim na 2 mm radiatorem,a prawa strona jest bardziej scieta od lewej.Na plytce jest oznaczenie A,K,G czyli jak tyrystor.Co to moze byc za element i czym go mozna zastapic?...
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonu elektronicznego do motocykla MZ ETZ250. Z góry bardzo dziękuję.
miedzy pom. a ziel. Nie ma wogole napiecia, Jest jest, to krótkie impulsy i takim miernikiem ich nie wyłapiesz, zresztą moduł je odczytuje skoro próbówka Ci przygasała. Zrobilem test i nie ma iskry Niedobrze. Cewka jest nowa JMP dedykowana do tego motocykla Do jakiej wersji zapłonu, CDI czy elektronicznego? Różnicę Ci wyżej wyjaśniłem.
jest to modul zaplonu w tym motocyklu i element ten jest podpiety miedzy kolektor a emiter tranzystora BU921 wygląda na warystor lub moze kondensator ale ni jak nie moge go wymierzyc bo nie ma zadnych przejsć na codzien naprawiam TV dlatego nie zabardzo mam pojecie o tych modulach moze ktos ma jakis schemat tego urządzenia
Niestety nie pomaga mi to ponieważ, chce rozpracować sam moduł, gdybym miał dostęp do motocykla nie było by tematu.Chyba że ktoś może poratować opisem lub zdjęciem kolejności przewodów w samej kostce modułu.
Pytanie jak w temacie. Potrzebuję wiedzieć jaka ma być wartość napięcia z impulsatora do modułu zapłonu w tym motocyklu, ewentualnie jak zasymulować sprawny impulsator
Ja bym stawiał na takie możliwości: — Przełamanie przewodów i zwarcie (wiązka przy główce ramy, wyłącznik zapłonu na prawej manetce). — Uszkodzenie cewek zapłonowych (zwarcia w uzwojeniach, zwiększone natężenie prądu), jeśli będziesz wymieniał to wymieniaj na oryginalne, przeznaczone do zapłonu TCI, gdyż podróbki mogą spalić moduł zapłonowy. Poza tym,...
Witam mam pytanie czy jeśli mam w motocyklu zapłon z modułem AC mogę go przerobić na DC Wszystkie rzeczy do tego potrzebne mam lecz nie wiem czy to ma jaki Kolwiek sens
156FMI to chyba najpopularniejszy "pionowy" chiński silnik 125cm3. Potrzebujesz modułu CDI i cewki. To jest kopia silnika Hondy CG125. Istnieje też wariant OHC, będący kopią silnika Hondy CB125. Zależnie od wariantu dysponuje mocą między 10 a 12 KM. W motocyklach zazwyczaj współpracuje z kopią gaźnika Keihin/Walbro PZ26, w skuterach i quadach stosowane...
Temat uwazam za zakończony.
Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder? Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę. A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla? Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa...
Temat rozwiązany. Przyczyną był moduł zapłonowy od Kymco 4T. Po wymianie modułu na oryginalny Yamahy z przyspieszeniem zapłonu, motocykl zaczął się zachowywać prawidłowo. Temat do zamknięcia.
modul ktury pracuje z aparatem . ten starszego typu z aparatu dwa kabelki modul i cewka caly zaplon. poprostu siadl mi modul w motocyklu i jak narazie nie do dostania a poldkow na zlomie cala masa zalozylem i wszystko dfziala tylko to nieszczesne odciecie
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
37A?Pierwsze słysze o takim.Chyba że to kod ramy lub silnika.Jaki to model motocykla?
Andzrej_55 Panie adreju przecież to ewidentnie blokada na module zapłonowym... Jeśli silnik miałby się rozkręcić do wyższych obrotów - odłącza zapłon. Jak odblokować zapłon? Pozostaje jedynie wymiana modułu zapłonowego.
Witam Zrób zdjęcia statora z cewkami. Najlepiej z obu stron po wyjęciu z motocykla. Nie zapomnij o pomiarach. Jeżeli zapłon był dobrze ustawiony, to zaznacz położenie. Gdy nie da się przestawić zapłonu - jedno położenie , tym lepiej. Pozdrawiam
Niezły Fake ten moduł. Nic dziwnego że kopniak obijał, bo punkt zapłonu występował przy maksymalnym wyprzedzeniu. Nie ma co kombinować z modułami tuningowymi, do silników dwusuwowych, ponieważ one mają stały punkt zapłonu. Szukaj modułu do Baotiana 4T z taką samą wtyczką 6-pinową. W żadnym wypadku moduły z kostką 5-pinową, które są przeznaczone do dwusuwów....
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
moduł motocykla schemat zapłonu motocykla moduł motocykla honda
lodówki bosch opinie amica drzwiczki piekarnika komar słaby
budowa odkurzacza zestaw kompterowy
Naprawa zasilacza Philips SpeedPro Max XC8147 Trudności z demontażem gniazda w MiVue 732