Ostatnio taką samą przypadłość miałem w KTM. Winny był moduł zapłonu.
Mam modul(zaplon) do motoru i jest tam element firmy NEC o oznaczeniu 2P4 a na koncu jest chyba N.Nie widac bo obudowa jest peknieta:(jest w obudowie podobnej do T0 220 tylko z malutkim na 2 mm radiatorem,a prawa strona jest bardziej scieta od lewej.Na plytce jest oznaczenie A,K,G czyli jak tyrystor.Co to moze byc za element i czym go mozna zastapic?...
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonu elektronicznego do motocykla MZ ETZ250. Z góry bardzo dziękuję.
Jak wyżej,tzw clamping dioda,jeżeli zastosujesz tranzystor BU931Z tego elementu nie potrzeba,ma go w strukturze.A tak przy okazji-w tym module od ETZ'ety był tranzystor SU111.
mógłbyś podac schemat tego zapłonu tyrystorowego ?
Pytanie jak w temacie. Potrzebuję wiedzieć jaka ma być wartość napięcia z impulsatora do modułu zapłonu w tym motocyklu, ewentualnie jak zasymulować sprawny impulsator
Temat uwazam za zakończony.
Ponieważ mam motocykl do którego ciężko jest dostać moduł i muszę jakiś inny wstawić
Niestety nie pomaga mi to ponieważ, chce rozpracować sam moduł, gdybym miał dostęp do motocykla nie było by tematu.Chyba że ktoś może poratować opisem lub zdjęciem kolejności przewodów w samej kostce modułu.
czyli 2 pierwsze styki to coś w rodzaju impulsatora? od czego są pozostałe? czy da radę zaadoptować to do motocykla? moduł skoro jest sterowany z ecu pewnie nie ma w sobie regulacji konta wyprzedzenia zapłonu?
miedzy pom. a ziel. Nie ma wogole napiecia, Jest jest, to krótkie impulsy i takim miernikiem ich nie wyłapiesz, zresztą moduł je odczytuje skoro próbówka Ci przygasała. Zrobilem test i nie ma iskry Niedobrze. Cewka jest nowa JMP dedykowana do tego motocykla Do jakiej wersji zapłonu, CDI czy elektronicznego? Różnicę Ci wyżej wyjaśniłem.
Temat rozwiązany. Przyczyną był moduł zapłonowy od Kymco 4T. Po wymianie modułu na oryginalny Yamahy z przyspieszeniem zapłonu, motocykl zaczął się zachowywać prawidłowo. Temat do zamknięcia.
Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder? Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę. A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla? Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa...
Ja bym stawiał na takie możliwości: — Przełamanie przewodów i zwarcie (wiązka przy główce ramy, wyłącznik zapłonu na prawej manetce). — Uszkodzenie cewek zapłonowych (zwarcia w uzwojeniach, zwiększone natężenie prądu), jeśli będziesz wymieniał to wymieniaj na oryginalne, przeznaczone do zapłonu TCI, gdyż podróbki mogą spalić moduł zapłonowy. Poza tym,...
chodzi mi o zastosowanie modułu o zmiennym kącie wyprzedzenia zapłonu z samochodu do motocykla. Słyszałem że jakieś volvo miało w module wejście na podciśnienie z kolektora.myślę że taki moduł byłby lepszy od zapłonu z kątem statycznym.czytałem coś o sportowych modułach do skuterów z otwartą mapą zapłonu, ale do końca nie wiem o co chodzi.
Prawdopodobnie masz kolego moduł który elektronicznie reguluje kąt wyprzedzenia i wtedy zapłon statyczny trzeba mocno wyprzedzić żeby ten elektroniczny miał czym regulować.Ssam kiedyś skonstruowałem coś podobnego do motocykla który miał tylko statyczną regulację zapłonu czyli kąt wyprzedzenia był stały w funkcji obrotów silnika.
Dlatego w pierwszym poście w tej dyskusji pytałem, czy w tych modułach są zaszyte jakieś mapy wyprzedzenia. Jeśli nie, to można eksperymentować. Jak są, to tylko oryginalny moduł cię uratuje. Ewentualnie kontakt z kimś, kto robi moduły zapłonowe z mapami zapłonu do motocykli (są oferowane takie nawet do mz i innych popularnych marek).
37A?Pierwsze słysze o takim.Chyba że to kod ramy lub silnika.Jaki to model motocykla?
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Tak, powinien się przesuwać. To jak ma niby 3 mapy to jak się wybiera jedną z nich? Mapa to jest tablica - coś w funkcji czegoś, np. KWZ w funkcji prędkości obrotowej. 3 mapy to nie to samo co 3 punktowa charakterystyka zapłonu (3 punktowa mapa). Popatrz sobie na moduł od BMW R100 - ma 7 pin i współpracował z czujnikiem Halla bez korektora podciśnieniowego......
156FMI to chyba najpopularniejszy "pionowy" chiński silnik 125cm3. Potrzebujesz modułu CDI i cewki. To jest kopia silnika Hondy CG125. Istnieje też wariant OHC, będący kopią silnika Hondy CB125. Zależnie od wariantu dysponuje mocą między 10 a 12 KM. W motocyklach zazwyczaj współpracuje z kopią gaźnika Keihin/Walbro PZ26, w skuterach i quadach stosowane...
Witam Zrób zdjęcia statora z cewkami. Najlepiej z obu stron po wyjęciu z motocykla. Nie zapomnij o pomiarach. Jeżeli zapłon był dobrze ustawiony, to zaznacz położenie. Gdy nie da się przestawić zapłonu - jedno położenie , tym lepiej. Pozdrawiam
Zdjęć niestety nie posiadam bo obecnie motocykl nie stoi u mnie i najwcześniej zdjęcia będę mógł zamieścić za tydzień.Co do motocykla to jest Italjet 350. Czterosuw o pojemności 350cm.Co do zapłonu to jest połączenie standardowe(Impulsator->moduł->Cewka zapłonowa).
Witam serdecznie wszystkich. W moim motocyklu tj. Husqvarna sm 125 s padł moduł/sterownik zapłonu. Motocykl po postoju odpalił, pracuje na wolnych obrotach normalnie, jednak nie wkręca się (zachowuje się jakby miał założony limiter obrotów). Po pożyczeniu sterownika od znajomego upewniłem się w tezie że to moduł. W tej chwili sprawa wygląda tak, iż...
Czy można zastosować zapłon elektroniczny wraz z cewką i modułem będący po lewej stronie silnika w motocyklu crossowym do silnika crossowego z zapłonem po prawej stronie ? Jak do tego będzie miał się moduł gdy koło magnesowe obracać się będzie w drugą stronę? jak myslicie ?
Z tego co piszesz wygląda ze instalacja motocykla to 2 fazowa instalacja z modułem AC a silnik masz z pradnica 3 fazy i zapłonem który wymaga modułu DC ale bez zdjęc i dokładnego modelu ciężko ale pewnie czeka cię przeróbka
http://obrazki.elektroda.pl/6757730900_1... Witam. Chciałbym zaprezentować moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa...
A schemat podłączenia masz takiego zapłonu wraz z modułem i regulatorem ładowania i czy potrzebny jest akumulator? Dzięki
modul ktury pracuje z aparatem . ten starszego typu z aparatu dwa kabelki modul i cewka caly zaplon. poprostu siadl mi modul w motocyklu i jak narazie nie do dostania a poldkow na zlomie cala masa zalozylem i wszystko dfziala tylko to nieszczesne odciecie
Cześć! To jeszcze ma być przestawiane w czasie jazdy? A to i motocykle też takie chyba były.
Pozdrawiam całe forum Elektroda. Piszę ten post ponieważ mam poważny problem z motocyklem Honda Nsr125. Czytałem bardzo dużo w sieci na temat zanikania iskry zapłonowej w tymże modelu motocykla lecz nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Moduł zapłonowy wymieniałem trzy razy bez żadnego skutku. Motocykl zaprowadziłem do elektromechanika, ten...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
To nie pisz o motocyklu! Na twoim miejscu, to bym to wszystko wywalił, kupił jakąs używany zestaw od nowoczesnego motoroweru: prądnica na magnesie stałym, układ prostownika - regulatora i moduł zapłonu CDI i to zamontował. I pozbył byś się problemów.
W tym wozidle tłoki chodzą współbieżnie, czy przeciwbieżnie? Bo to układ do dwu osobnych cewek zapłonowych, w CC masz jedną bliźniaczą. Jak się bawić w "protetykę", to chyba najsensowniejszy byłby układ z jakiegoś współczesnego motocykla 4-ro suwowego - z mapą zapłonu zapisaną w module.
Czyli nie odpalił, tak? Co mogłeś zrobić źle, nie wiem :D Musiałbym zobaczyć. Ale weź miernik w rękę i sprawdź, czy na module jest zasilanie. Masz tam jeszcze układ blokowania zapłonu, kiedy motocykl jest na biegu lub stoi na bocznej stopce. Możliwe, że to on teraz blokuje zapłon. Sprawdź, co się dzieje na przewodzie czarno białym wchodzącym do modułu.
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
nie wiem . powtarzam tylko to co mi powiedział gościu w serwisei. Zaden elektryk nie zidentyfikował tej części. To ja juz nic nie rozumiem Dodano po 7 czyli ta mała płaska częśc o której mowa w moim motocyklu to może byc moduł zapłonu , który sie spalił( kiedy był podłączony to było zwarcie na bezpieczniku) , po uszkodzeniu moto kręci ale brak iskry...
Posiadam oryginalny dyfuzor Yamahy DT 80, który fabrycznie nie posiada żadnych blokad, tzw. Lejka wewnątrz obudowy. Próbowałem już różnymi dyfuzorami, orygonalnymi które rozblokowywałem ale efekt był jeszcze gorszy. Miałem też gianelli ale wtedy Yamaha ledwo odpala i kręci się też tylko do 7tys. To jeśli moduł nie posiada żadnych blokad to dlaczego...
Czy możliwe byłoby zamontowanie modułu od innego japonskiego motocykla? Jakiegoś dostępnego i w normalnej cenie? A może jakiś samochód? Np Polonez? Nie jestem pewien czy oryginalny moduł miał przyspieszacz zapłonu w funkcji obrotów, ale może coś udałoby się podpasować nawet kosztem nieznacznej utraty mocy? To nie będzie motocykl na codzienne użytkowanie...
Niezły Fake ten moduł. Nic dziwnego że kopniak obijał, bo punkt zapłonu występował przy maksymalnym wyprzedzeniu. Nie ma co kombinować z modułami tuningowymi, do silników dwusuwowych, ponieważ one mają stały punkt zapłonu. Szukaj modułu do Baotiana 4T z taką samą wtyczką 6-pinową. W żadnym wypadku moduły z kostką 5-pinową, które są przeznaczone do dwusuwów....
Tak, tyle że moduł zapłonowy korzysta z uzwojenia alternatora, prawdopodobnie do zasilania mikrokontrolera sterującego kątem wyprzedzenia zapłonu.
Spróbuj zblokować zasilanie modułu zapłonowego. Pompy paliwa tam nie odetniesz, bo jest gaźnik.
czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. 126p nie ma obrotomierza. Poza tym nie wiem o jakim module zapłonowym mówisz. Być może były moduły współpracujące z normalnym przerywaczem, ale ja miałem malucha który nie miał przerywacza tylko czujnik współpracujący z kołem pasowym. W dodatku do modułu podpięty był...
Witam. Mam motocykl Suzuki DR 125 i chciałbym zrobić do niego mapę zapłonu , ponieważ stary moduł zapłonowy spalił mi się a inne moduły nie chcą działać, mam tylko jeden taki co działa ale iskra jest w złym miejscu i motocykl nie jedzie tak jak ma jechać a inne modułu nie działają(choć nie wiem czemu). Motocykl nie ma żadnych czujników, więc zrobienie...
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
Jack63 - aleś walnął wykład. No cóż. To dla Ciebie. :D Obawiałem się że jak napiszę mniej to nie zrozumiesz. :D A, może było odwrotnie i zaciemniłem??? Tak na prawdę napisałem to dla własnego zrozumienia układu i zapamiętania dzięki serwerom forum. Po prostu "te typy tak mają" jak powiedział mechanik państwowego zakładu napraw o usterce motocykla CZ,...
Potrzebujesz regulatora do trzech faz i modułu zapłonowego CDI 12v DC . Twój motocykl nie odpali jak Chinczyk ,który ma dodatkowe uzwojenie do zapłonu. Pokaż co masz,a spróbujemy z tych gratów coś wybrać,albo znaleźć coś co będzie pasowało. Znajdź jakiś schemat do tego motoru ,zrób fotę regulatora i przewodów,bo ten akurat powinien się zgadzać. Foty...
Na pewno niektóre MZtki miały moduł zapłonowy, nie wiem czy wszystkie, Simsony małe (motorowery) jeśli miały moduł to był napis na deklach „Electronic”, Schwalbe czy Awo miały klasyczny zapłon. Zresztą każdy musisz sprawdzić, bo jest dostępnych mnóstwo dedykowanych zestawów zapłonu CDI , jak i elektronicznych regulatorów ładowania do wielu...
Chcę wykonać kompletny zapłon elektroniczny bezstykowy do motocykla jednocylindrowego. Musi charakteryzować się prostotą i bezawaryjnością (stały kąt wyprzedzenia). Szukam schematu do wykonania takiego zapłonu, czyli schematu modułu wraz z czujnikiem halla-bo takiego czujnika chcę użyć. Wszystko ma zasilać akumulator 12V. Z resztą sobie sam poradzę,...
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
Witam. Nie chciałem zakładać nowego tematu więc pozwoliłem sobie tutaj. Mam w garażu goły silnik V6 i chciałbym go jakoś uruchomić na gaźnikach od motocykla. Pozostaje kwestia zapłonu. Oryginalna wiązka do tego silnika sporo kosztuje i wiadomo potrzebuje wszystkich oryginalnych czujników. Myślałem nad odpaleniem tego na 3 modułach nanoplex i cewkach...
Nie przesadzaj! W sieci jest dobrych kilka stron, gdzie można znaleźć instrukcje obsługi, schemat i dyskusję na temat tego motoroweru i jego zapłonu. Hasło: "schematy elektryczne motocykli", "motorower chart" i podobne.
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Witam. Poszukuję opisu pinów w module zapłonu Denso 32900-08f10. Motocykl Suzuki 750 przerobiony na choppera z przerobioną instalacją https://obrazki.elektroda.pl/3153758300_... https://obrazki.elektroda.pl/9037366300_...
I po co te pomiary? Jedna wielka bzdura. Mierzysz elementy indukcyjne i półprzewodnikowe i wyprowadzenia, które mają wewnętrzne połączenia. Do tego nie wiesz, do czego które wyprowadzenie służy. Zacznij od schematu motocykla i rzetelnych, i sensownych pomiarów. I użyj funkcji [SZUKAJ], bo sprawa omawiana na forum.
Robiłem moduły zapłonowe do malucha, które można z powodzeniem stosować także w junaku. Tyle że, jak napisałem wyżej, problemem junaka jest niestabilny punkt zapłonowy, który wynika z konstrukcji mechanicznej motocykla: dwa koła pośrednie, delikatny wałek iskrownika. A wspomniany wcześniej dzik montowało sie na wale, co powodowało, że punt zapłonu był...
Poszukuje schematów / opisanych pinów dla modułów Suzuki GN 125 - najchetniej dla wersji 8 pin i 6 pin. Grzebiąc w googlach już się pogubiłem - nie wiem czy nie mam nagmerane jakoś w motocyklu. Mój GN jest z 1997 i mam moduł zapłonowy na 6 pin, a na allegro jako pasujący sprzedali mi 8 pin. Chciałem naprawić wiązkę, ale nie mam schematów jak powinno...
Taki sam siedzi w zapłonach w motocyklach Honda VF750 Sabre i Magna też szukam zamiennika... Dodano po 1 http://www.jetav8r.com/Vision/TCIRebuild... opis zapłonu na tym tranzystorze i są zamienniki
A to co pokazujesz na zdjeciu wygląda mi na regulator napiecia. Też o tym w pierwszej chwili pomyślałem, ale regulator miałby użebrowaną, aluminiową obudowę. Teraz niby motocykle muszą spełniać EURO4, ale Romet podaje tajemniczo Rodzaj zapłonu: ECU, natomiast dla tych z wtryskiem pisze raczej EFI.
jakie zmiany w układzie zastosować (pierwszy post) przy instalacji motocykla na 6v?? i wypróbował ktoś działanie tego? wady? zalety? mam zamiar to zamontować do CZ 350 (czyli dwa takie moduły na jednej PCB)
Moduł będzie wykorzystywany w motocyklu, więc istnieje jeszcze możliwość sterowania sygnałem z czujnika stopki. Chciałbym odcinać zapłon z paliwem właśnie po to żeby nie lało się z wtrysków na czas odcięcia zapłonu. Moduł ten ma umożliwiać szybkie zmiany biegów w górę bez odejmowania gazu. Rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę możliwości wyrzucania błędów...
Drodzy koledzy, ze spora zwłoką ale zamykam temat. Rzeczywiście ten moduł był beznadziejny, odpuściłem sobie dalsze próby reanimacji go gdyż znalazłem informacje na forum Domiantora jaki chiński moduł od lat wielu osobom sprawdza się jako zamiennik, jak przerobić instalację i ustawić wyprzedzenia zapłonu aby dobrze działał...i działa. Dziękuję wszystkim...
same moduły zapłonu od aut nic nie dadzą bo one nie mają "przyspieszacza" a tu jest problem żeby to zrobić po ludzku należy zdobyć charakterystykę silnika i podpasować coś od auta albo motocykla niestety to wyjście jest bardzo pracochłonne a efekty...... z drugiej strony można próbować modułów sterowania zapłonu od opli z gaźnikiem (taki komputerek...
Najprościej zrobić. Jest sporo schematów dostępnych w sieci. Najczęściej są to dwa równoległe bloki z tranzystorami mocy (choć może też być jeden, układ z iskrą traconą nawet pracuje w tych warunkach) i dwa elementy wyzwalające rozmieszczone co 180' - transoptory, czujniki Halla, indukcyjne (do wyboru). Są nawet schematy zapłonów z procesorem i mapą...
Wiem, że motocykl to nie to samo co samochód, ale jak jeszcze miałem Honda CBF, to nie odpalała, ponieważ był zpalony moduł zapłonu i startera. Polecałbym to sprawdzić chyba, że nie ma takiego modułu w Clio. Pozdrawiam
W motocyklu urwał mi się jeden z magnesów, uszkodził stator zapłon typu magnet bezimpulsatorowy. Z okazji dość drogiego oryginału postanowiłem zaadoptować magneto i stator z suzuki ad 50 morini, wykonałem podstawę statora z dużą możliwością korekcji kąta zapłonu, za pomocą lampy ustawiłem zapłon w odpowiednim miejscu. Moduł zapłonowy oryginalny, po...
Jeśli motocykl ma oryginalną instalację, regulator napięcia jest sprawny, to stacyjka. Zastanawia mnie ten rezystor, po jaką cholerę tam jest wlutowany? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim... To jest typowe zabezpieczenie przed niepowołanym odpaleniem motocykla na "krótko" z pominięciem stacyjki. Po włączeniu zapłonu ten rezystor jest "badany"...
Powiem Ci tak. Mam bardzo podobny problem, posiadam Suzuki GSX 550 ES (a Twój to GS 400), tam są bardzo podobne układy zapłonowe. U mnie też wszystko było spalone, łącznie z impulsatorami. Zacząłem temat rozgryzać, mam tą samą sytuację z cenami modułu zapłonowego - używany niby pewny 700 zł, nowy ok. 3000 zł - bez sensu kupować. Znalazłem na Facebooku...
Witam! Ja zaadoptowałem moduł VW 191 905 351B. Normalnie sterowany jest hallotronem, iskra pojawia się przy zwieraniu styków a nie jak wszedzie przy ich rozwieraniu ale przerobiłem go do współpracy z przerywaczem. Wczoraj zamontowałem całość w motocyklu i przejechałem 20km, silnik pracuje poprawnie i dzięki mapie zapłonu ( przyspieszanie zapłou wraz...
Chciałbym zrobić układ zapłonowy do motocykla. W oryginale jest tam 12V i przerywacz. Nowy zapłon miałby opierać się o czujnik Halla, moduł zapłonowy wszystko na 12V. Marny ze mnie elektronik wiec najlepsze będą gotowe rozwiązania(schemat). Uprzedzając szukałem dużo na ten temat, tylko nie jestem w stanie stwierdzić czy to co jest na forum to coś czego...
Witam Motocykl przyprowadzili do mnie bez modułu zapłonowego, pozostała cewka i wystająca wtyczka czteropinowa kwadratowa. Moje pytanie, jaki typ modułu tam stoji, gdzie ewentualnie go dostać, nie wiem jaki typ modułu, nie wiem jak powinien wyglądać, i nie wiem gdzie szukać jak nie mam żadnego typu. Jeśli moduł jest identyczny jak w innym suzuki 125...
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
kidu22 napisał: A jaki to ma wpływ na zapłon? Bo to nie jest objaśnione? Mój moduł wydłuża czas uziemienia cewki, przez co opóźniam zapłon. Może jestem Romanem, ale co Ci daje opuźnienie zapłonu? Mi nic nie daje oprócz wielkiego - .
Czy moto łatwo się uruchamia? Czy świeca jest dedykowana do tego motocykla? Jak wygląda izolator świecy zapłonowej?(czarny, brązowy, kawa z mlekiem, biały?). Przydałby się stroboskop do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
Cześć Kilka dni szukam pomocy w sprawie modułu zapłonu do Hondy CB 900 (NEC MC-5194) Kumpel ma do sprzedania za niewielkie pieniążki ww motocykl. Pokusiłbym sie o kupno lecz nie wiem czy problem z tym modułem to poważna sprawa i czy kosztowna w naprawie. Od razu informuję że doopa ze mnie nie mechanik ani elektryk/elektronik. Jest może dostępny jakiś...
Tam jest moduł typu CDI? Proszę o szczegółowe dane tego motocykla, rok produkcji, schemat. Jeśli jest typu CDI, należałoby sprawdzić czy czasami na któryś z pinów modułu nie przychodzi napięcie stałe z akumulatora (po stacyjce). Przy CDI bez powodu moduły nie stawiają w płomieniach. Poza tym do sprawdzenia wyłączniki zapłonu oraz cewka zasilająca na...
Dzień dobry. Od jakiegoś czasu pojawił się w moim motocyklu dziwny problem. Polega on na tym, że co jakiś czas nie odpala mi motocykl. Rozrusznik kręci normalnie, ale nie ma iskry. I nie ma znaczenia, czy jest on zimny, czy nagrzany. Trzeba wtedy wyłączyć i włączyć zapłon kluczykiem lub przy włączonym zapłonie włączyć i wyłączyć awaryjne gaszenie i...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
CZEŚĆ czy udało ci się może uruchomić ten moduł do motocykla jeśli tak to czym zamieniłeś ten tyrystor bo mam ten sam problem i nie mam gdzie go kupić. pozdrawiam WSCAD Masz może foto tego układu zapłonowego???
Dzięki za schemacik ;) ale czy mogę prosić o opis co i jak tu działa, sorry za moją odporność na wiedzę elektrotechniczną, ale nie ogarniam co się zadzieje jak się przyciśnie jeden pstryczek a co jak drugi i jak to ma się "resetować" przy wyłączeniu zapłonu. Na tym styczniku to raczej prądy nieduże będą hulać, bo to jest podpięte pod taki moduł sterujący...
A po podlaniu benzyny pod świecę zapali z rozrusznika? Jeśli tak, to może być problem z zaworem membranowym lub uszczelniaczami wału. Masz dostęp do lampy stroboskopowej? Możesz sprawdzić po wykręceniu zaślepki na alternatorze co się dzieje z zapłonem przy rozruchu i na wolnych obrotach. Może być problem z impulsatorem i przy niskich obrotach nie wyzwala...
Ogółem rozdzielacz robiłem z nadzieją że właśnie będzie to zapłon CDI, ale budowa przetwornic mi nie idzie, ani jedna poprawnie nie pracowała... Najłatwiej chyba by było tak naprawdę kupić 4 moduły CDI do motocyklu czy czegoś takiego i sterować tym moim wynalazkiem. Tylko jeszcze trzeba by cewki zmienić na odpowiednie bo te raczej szybko by przebiło.
Witam :) Ponownie, oryginalne Układ CDI. Yamaha YZ80-125 moduł wynik demontaż. 850843 Wartości rezystancji cewki. 850851 Stojan zapłonu 850844 850847 850845 850848 850852 850846 Obwód zapłonu cdi. Analogowy czas zapłonu: wartość rezystancji R10! Pozdrawiam, nyemi Węgry.
ideałem byłby tutaj zestaw czeskiej produkcji - VAPE*. Tyle tylko, że cena tego, to jakieś 700 zł. Choć dostajesz wszystko - alternator 12V i przyzwoitej mocy, regulator napięcia, moduł i cewkę - całość potrzebną do montażu. *- firma specjalizująca się w produkcji nowych źródeł energii i zapłonu do motocykli klasycznych, robią zestawy pasujące P&P do...
Oster jeśli MZ powącha zapłonu wcześniej niż 3mm przeg GMP to wał korbowy wytrzyma do 1000km będzie mocna i wzrośnie moc bo się wyżej wkręci, ale kosztem remontu dolnego łożyska. Po tyś kilometrów zacznie byćsłyszalne stukanie które się będzie nasilało. Znam temat z autopsji, nie raz walczyłem z wałem korbowym bo zapłon był usawiony na katowanie. W...
Jak najbardziej polecam zapłon bateryjny ze względu na zalety o których pisał autor tego pomysłu. Dodatkowo możesz kiedyś tam jak już nabierzesz wiedzy i doświadczenia pokuśić się o dobudowanie zapłonu elektronicznego (pomiędzy przerywacz a cewkę wpinasz moduł zapłonu). Układ taki poprawia iskrę i sprawia, że silniczek pracuje lepiej i ma większego...
Masz wersję z TPS-em? Problemu w doborze modułu nie ma. Ten silnik był dla Suzuki produkowany w Korei.Potem gdy kontrakrt się skończył to zaczęli produkować go pod swoją nazwą do Hyosunga ( Rx, XRX, Carion ) .Motocykle były tak dobre że rozlazły sie po świecie pod różnymi nazwami klonów. Jest więc dostęp do gratów. Poza wymienionymi Hyosungami ,które...
Wpisz w Google frazę: "moduł zapłonowy Piaggio Zip" i wybierz "obrazy dla...". Tam są zdjęcia oraz schematy zapłonu dla skutera. Zobaczysz co jest potrzebne do działania takiego zapłonu. Nie podejmuję dalszej dyskusji merytorycznej co do możliwości stworzenia uniwersalnego zapłonu do 2t, gdyż przekracza ona moją wiedzę i zainteresowania. Niemniej życzę...
Warystor zapobiega zniszczeniu reszty elementów (tranzystora, kondensatorów czy diod). Zwyczajnie, następuje odcięcie zapłonu (zasilania CDI) powyżej jakiegoś tam napięcia generowanego przez zespół koło magnesowe - cewka. Jakie obroty osiągnie chwilowo koło magnesowe przy wpakowaniu np. biegu nr 1, przy prędkości motocykla 60 km/h ? I jakie wówczas...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... tutaj jest mój temat zakopany. I dalej nie wiem co dalej robić. Ktoś lepszy może tam pociągnąć temat. A jak nie to tutaj. Chciałbym chciałem kupić identyczna jak poprzedni. Albo go zastąpić maluchem... A od innych motocykli podejdzie jakieś? Piny dorobię przedłużę. Elektryka to nie problem a zawsze...
To był komplet zdjęty z jednego, sprawnego motocykla? Dodano po 12 Tu jest fajne foto jak to podłączyć. http://bikepics.com/pictures/2070339/ Dopełni opis że: Żółty z cewko modułu to masa, zazwyczaj jest zielony, przykręcany do ramy. Przewody w kolejności biały, czerwony, zielony od strony wyjścia WN, ostatni pin w cewko module to odcięcie zapłonu.
Cześć, Chciałbym wprowadzić małą modyfikację w fabrycznym motocyklu - po włączeniu zapłonu automatycznie są zasilane światła mijania+postojowe wyposażenie(oświetlenie zegarów, wszystkie kontrolki itp itd). Jedyne, co chciałbym zmienić to wprowadzić na przewodzie zasilającym żarówkę mały moduł zrobiony nawet samoistnie. Żarówka halogenowa świateł mijania...
Cześć! Od kilku/kilkunastu tygodni walczę z układem zapłonowym w Hondzie MTX 80. Dodam, że motocykl przeszedł kilka modyfikacji (malossi 115, pwk 28, króciec ssący 28 mm). Temat na forum znany, oryginalny moduł w cenach z kosmosu, a założenie nieoryginalnego modułu skutkuje absurdalnym wyprzedzeniem zapłonu. W związku z tym wpadłem na pomysł przeróbki...
Witam Odrazu zaznaczam że na elektronice nie znam się zupełnie! A chciałbym zobić 2 rzeczy współpracujące z zapłonem. Teraz troche danych: moto: Yamaha TZR 125 2T zegar tzn. obroty są elektroniczne sterowane modułem. impuls dawany jest przez bezstykowy przerywacz dalej podawany do modułu a następnie do cewki zapłonowej i na zegary. Dokładnie to nie...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli: platynki w JAWA`ch TS 350 magneto w produktach IFA np simson mz moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna...
Witam, posiada ktoś w swoim motocyklu programowalny moduł zapłonu PROG CDI? oraz lampę stroboskopową na warsztacie? Chciałbym zasięgnąć opinii jak się sprawuję i jak wygląda stabilność zapłonu na lampie stroboskopowej. Czy poprawnie wyznacza ustawione kąty wyprzedzenia itp. Ja walczę od paru tyg. z tym zapłonem i niestety w zakresie od 2,5k do 3,5k...
Witam.:D Wiec tak.. motocykle crossowe nie posiadaja praktycznie zadnej elektryki poza cewka WN sterowana modułem oraz impulsatorem. Moj pomysł polega na zamontowaniu zwykłego zagarka ze wskazówkami który bedzie uruchamiany podczas gdy silnik zostanie odpalony. zegarek zatrzyma sie gdy silnik zostanie zgaszony. Niby wszystko proste ale w jaki sposób...
Przewód oporowy a cewka pod platynki czy pod moduł to zupełnie 3 różne tematy - tak dla uściślenia. Właśnie. Dlatego pytanie o poprawność doboru gratów jest w tym przypadku całkiem na miejscu. Ja bym w dzisiejszych czasach nawet się nie bawił w jakieś przerywacze, tylko założył zapłon CDI od motocykla i miał spokój. Koszt bym zamknął z 100 zł i zapomniał...
moduł motocykla schemat zapłonu motocykla moduł zapłonowy motocykla
odinstalować spyhunter skanowanie transponderów podłączyć laptop kablówka
magazyn energii klimatyzacja berlingo
Przywracanie ustawień fabrycznych w Kodak EasyShare C763 Error 1: Drive/light barrier defective - diagnostyka i naprawa