W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Dlaczego nie chcesz używanego? Jesteś całkowicie pewien ze to moduł jest uszkodzony? Takie moduły były montowane na przykład w Stihlu 08S Electronik.
To jest uszczelniająca nie termoprzewodząca pasta!!! kup taką. https://www.google.pl/search?q=pasta+ter... http://pl.wikipedia.org/wiki/Pasta_termo...
W SV moduł powinien być w okolicy tylnej lampy (zielone lub białe złącze na 6 pin, moduł czarny o wymiarach 6x 3cm).
Są dwa! Microplex odmiennie od digiplexa lub nanoplexa korzysta z dwu czujników-prędkości wału i położenia wału (TDC sensor i RPM sensor).Problem zazwyczaj w nich-skorodowane złacza. Interesuję cię komponenety B54 i B55.W za;aczniku wsio co ci do szczęścia potrzebne.
Schemat instalacji elektrycznej samochodu Fiat 126 EL i legenda do niego.
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
To spr. instalacje, zasilanie do modułu i czujnik. Jak tu bęzie ok. to siadł moduł.
BU 931ZP,ale trzeba go izolować od podłoża,a najlepiej BU941ZT bo jest w przyjaznej obudowie izolowana TO220. Popełniłeś kix,bo tam musi być wysokonapięciowy darlington,zwykły będzie sie grzał bo bedzie nie dokońca wysterowany. Jezeli chodzi o V-MOS to tylko IRFP840A,mo ma stosunkowo małą rezystancję D-S.Ale nie polecam V-MOS'ow.
Witam. F1R3G -> (tyrystor) SCR - 400Volt - 4Amp - Sensitive Gate Pozdrawiam.
Może tam coś znajdziesz przydatnego http://transalpclub.pl
Na wtyczce przed modułem sprawdż czy jest sygnał z aparatu zapłonowego na oscyloskopie lub omomierzem potem masa,zasilanie.Uszkodzenie modułu zapłonowego to bardzo rzadki przypadek.
W przyklejonym temacie w dziale "Motorowery inne silniki" jest podany pinout takiego modułu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
słupek A lewy pod osłona gdzie jest otwieranie maski, może tez być uszkodzony hall
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Bez A pochodzi ze starszej wersji ale będzie pasować.
Jeżeli rocznikowo pasuje, to element A23 w linku https://www.fordscorpio.co.uk/24vlooms.h...
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy Hall w aparacie zapłonowym daje impulsy. Zobacz post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... W nim jest także link do innego "mojego" postu. Pozdrawiam.
Jak już tak naprawdę nigdzie nie dostaniesz,to się zgłoś.Mam jeszcze ze dwie sztuki.Ta czarna blacha co do niej jest przykręcony tez potrzebna?
Mam http://obrazki.elektroda.pl/5578414200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1433513200_1... ale ten drugi schema różni się tym że jest w dwuch kostkach a zasada działania jest ta sama
Podmień moduł zapłonu . Może twój jest z ograniczeniem obrotów ?? Tak , żeby nie przekraczać 45km/h . :|
Sprawdziłeś czujnik czy sprawny czy już moduł zapłonu do wymiany?
Stawiam na uszkodzony moduł zapłonu. Już widziałem takie przypadki jak opisałeś.
Za głęboko sięgacie panowie. świece + moduł zapłonu , i to tyle.
Ale coś tym modułem zapłonu steruje , nie? Fructon dobrze podpowiada.
pin 27 to sygnał na moduł zapłonu (cewkę).
Usystematyzujmy wiadomości: skuter jest używany, rozrusznik jest elektryczny, nie działa, no właśnie co. Ja zrozumiałem, że nie kręci rozrusznik. No to albo rozrusznik, albo jakiś element po drodze do rozrusznika. Trzeba by sprawdzić, czy na rozrusznik idzie napięcie z akumulatora po wciśnięciu startera. Jak idzie to rozrusznik (może szczotki), jak...
A na tej stronie pisali że w mińsku jest czujnik halla Bzdury piszą. Zresztą jest tam zdjęcie tego czujnika i z daleka widać, co to jest. Widać to też ze schematu układu zapłonowego. Generalnie, jeśli chcesz się pozbyć problemów z elektryką w mińsku, to oryginał precz i załóż zestaw od jakiegoś porządnego motoroweru.
Do silnika X9 250 powinieneś zastosować moduł zapłonu Magneti Marelli AC13I.
Zasilanie 12V według schematu jest na 3 pinie cewki, na 4 masa, pozostałe dwa to sterowanie z modułu zapłonu.
Nie zapominaj o module zapłonu z cewką.
Zielony= masa, czarno-czerwony= zasilanie cdi, niebiesko-biały=impulsator Rozpiskę wyprowadzeń modułu cdi masz tutaj[url=https://www.google.pl/search?q...
Masz na podmianę moduł zapłonu może być z fiata 700 pasuje i już będziesz pewny jeśli czujnik prędkości obrotowej wału jest sprawny?
Jak masz napięcie na pinie numer 7 z modułu zapłonu to od razu go wymień pasuje z 700 Cinquecento.
gdzie jest moduł zapłonu w aparacie? jeśli tak to objawy wskazywały by na moduł . te moduły mają to do siebie że iskra będzie lecz nie ma sterowania dawką paliwa.
Na mój gust to moduł zapłonu, jak się zagrzeje to pada i tyle. Mogę się mylić , ale coś takiego często występuje w Matizach.
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Goral220 , nie szukaj czujnika na wale , bo go nie ma , wszystkie są w zespole aparatu zapłonowego. Przeczytaj jeszcze raz post nr. 8 w części o sygnale z ECU (komputera silnika , sterownika ) i tam sprawdź czy jest sygnał sterowania na moduł zapłonu (bez odpinania wtyczki) i wszystko będzie jasne; jak będzie sterowanie (migać będzie LED ) to siedzi...
Najprawdopodobniej padł moduł zapłonu sie przegrzewa lub czujnik położenia wału. Dość częsta usterka szczególnie w autkach z gazem
To stary numer OPLA do wymiany elektroniczny moduł zapłonu, przymocowany gdzieś pod,czy obok kopułki.
zjebalo sie i tyle pozdrawiam Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety.
Ten silnik na wale głównym nie ma czujnika lecz na wałku rozrządczym są trzy /3/ czujniki elektro magnetyczne zabudowane pod rozdzielaczem zapłonu , tam też jest moduł zapłonu.
Witam,posiada ktoś pinout modułu zapłonu alpha technik 8 pin do aprilli rs125?
Komputer wywal bo do diesla potrzebujesz tylko + po kluczyku do elektromagnesu na pompie, tak samo moduł zapłonu.
Mam na tym zapłonie przejechane około 12 tysięcy km, ale od nowości i nie było problemów. W innym moim simsonie siedzi zapłon PVL z przewijaną cewką zapłonową w iskrowniku i też działa bez problemu. Temat jest na forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Sterowanie cewki idzie z modułu zapłonu, który też jest pod kopułką a sygnał moduł dostaje ze sterownika silnika. Moduł i cewka jest zasilany 12V po drodze jest bezpiecznik.
Ciśnienie jest super. A winny jest pewnie moduł zapłonu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Pożycz na szrocie (albo od znajomego) jakiś dobry aparat i sprawdź. Myślę, że pomoże.
Może ktoś udzieli jeszcze jakiejś informacji ?
Błąd P0304 Tak jest interpretowany przez workshop Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 4 Sprawdzić następujące podzespoły: 1 Czujnik Halla/MRE na wałku rozrządu 2 Przemiennik magnetyczny na wale korbowym 3 Wtryskiwacz 4 4 Moduł zapłonu
Sprawdzić halla i moduł zapłonu. Do tego wystarczy próbówka z diodą. Taka filozofia. Dodano po 2 Cewka się przegrzewa. Zapłon na kopułce? O jeszcze cewka fakt, a jaki zapłon to nie ma co myśleć bo mu się nie chciało kodu silnika podać.
Witam Pole magnetyczne nie powinno uszkodzić czujnika podczerwieni. Lekko kłopotliwe może zdawać się poprawne ustawienie czujnika, ale z tego co słyszałem elektroniczny moduł zapłonu ma wiele zalet; silnik mniej spala, jest mocniejszy, mniej paliwa usuwa ze spalinami. Powodzenia.
Poszukuje modułu zapłonu do Rometa R 125 oryginał firmy LiHua symbol BY150117D101 albo jakiś zamiennik
Witam Mam problem z BMW 6 rok 2008 4.8 Ben. Wyświetla się bład 2F44 auto nie odpala Czy to jest uszkodzony módl zap? Jakiś opis do tego błędu wyświetla? Pozdr.
Dziękuję za wiele wyczerpujących odpowiedzi.
odcięcie Czarny przewód, na pin nr 1 w czarnym, 42 pinowym złączu za schowkiem.
Honda Dio pali moduł zapłonu po 10 minutach pracy. Stator jest 8 cewek, z których wychodzą dwa przewody. Pomocy. Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/6428363000_... jak sprawdzić czy dobry jest to ac czy dc
mam podobny problem w 125 byłem w serwisie ... powiedzieli żeby nie parkować w słońcu :P Jak się przegrzeje to nie zapali ....
W osprzęcie tego silnika nie ma modułu zapłonu. Cewki mają układ elekterniczny / tranzystor ster./ sterowany bezpośrednio z ECU - pin 10,11,23 i 24. IB , to właśnie baza tranzystora. Elektronik reszte wie! "Moduł" , to coś dokładane , zignoruj go , daj 15 na cewki. Wyprzedzaniem i odwrotrnie steruje ECU , na podstawie kilku sygnałów z czujników.
Tylko że na Twoim module punkt zapłonu będzie przesunięty o 90°, ponieważ moduł jest wyzwalany dodatnim a nie ujemnym napięciem zasilającym.
michalmaciaszek czesc i jak zalatwiles ten schemat minska?
Problem rozwiązany
Ten moduł zapłonowy działa na tej zasadzie, że przy dodatnim półokresie napięcia zasilającego ładowany jest kondensator CDI, a przy ujemny półokresie wyzwalany tyrystor - występuje iskra. Obwód zamyka się przez diodę połączoną równolegle do rezystorów. A na rysunku autora tyrystor jest źle narysowany (symbol tyrystora).
Sprawdziłeś świece i okej... czyli co? jest iskra, mokre świece, czy inne objawy?
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Witam Aż na tyle nie jestem zorientowany w instalacji CC ale chyba przed cewką jest jeszcze jakiś moduł zapłonu może to on podaje "złe" impulsy do cewki i dlatego ulega ona uszkodzeniu??? Warto byłoby go zamienić (pożyczyć od kogoś na próbe) i zobaczyć co się wtedy będzie działo oczywiście po zmianie tej uszkodzonej cewki. Pozdrawiam
Witam. Spalił mi się moduł zapłonu w moim Simsonie Enduro i postanowiłem kupić nowy ale niestety niema już nigdzie w sklepach ani w produkcji oryginalnych takich modułów tylko zwykłe Chińskie podróbki, które działają zaledwie parę godzin i znów się palą. Postanowiłem sobie taki moduł poskładać z mocnych części, tylko mam pytanie, w sprawie tego schematu...
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
Z modułu "prąd" nie wyjdzie na cewkę, jeśli nie będzie miał sygnału z impulsatora/ czujnika wału. Zacznij od sprawdzenia tego elementu, instalacji łączącej jego z modułem.
VIN: WDB2020181F277784 Rok 1995 (przed wrześniem, po wrześniu już wychodziły z przepływomierzem)
Nie pomieszałeś modułów AC i DC? Ja pytam o jedno, a ty piszesz bzdury.
Nie są to >pierdoły< , jak sam widzisz.Masz jakieś pojęcie o tym , to sam sprawdz ,przy próbie odpalania na ciepłym. > czy jest sterowanie na pinie nr.5 modułu zapłonu, nie myl z czujnikiem, > czy jest napięcie 12V na cewce WN , > czy pali sie lapka kontrolna silnika, > sprawdz , czy włącza się przekaznik pompy paliwa , kolor khaki....
Witam kolegę odrazu zacznę by się nie rozpisywać hehe... Junak 905 euro4 czyli wtrysk, zrobiłem jak kolega, zamieniłem 50cc na 125cc cały silnik, yebalem przepustnice wtrysk i pompę po złożeniu wszystkiego odpali fakt... kontrolka komputera, wiadomo pomarańczowa. No i co,,, moc jakby zmalała 5tys odcinka masakra... Po dłuższej myśli sprawa wygląda tak,...
Z modułu zapłonu nie wychodzą impulsy na cewkę. Co może być uszkodzone w zapłonie? Jaka powinna być rezystancja rezystora drutowego i cewki?
Witam. Posiadam Rometa Charta 210. Wymieniłem w nim wszystkie elementy zapłonu takie jak moduł, cewka W/N i iskrownik. Po przejechaniu około 500km motor po prostu sie zatrzymał w trasie i już nie zapalił :cry:. Podejrzewam że mógł to być moduł ponieważ po regulacji odległości cewki wyzwalającej od kola magnesowego było nadal to samo a przebicie między...
Ten na czerwono to moduł zapłonu. https://obrazki.elektroda.pl/5353143500_...
Zgadza się, moduł od Peugeota czy odblokowany do quada/chińczyka 2T będzie pasował. Trochę niepotrzebnie rozbierałeś moduł, ale chociaż będziesz miał możliwość się czegoś nauczyć. Generalnie moduły w Hondach były robione w jakości podobnej do chin z lat '90, czyli tani laminat + lutowanie na fali. Stąd od wibracji pojawiają się pęknięcia punktów lutowniczych...
musisz kupić moduł zapłonowy produkcji Telpod,oznaczony GL118. Nowsze moduły,APE05,GL188,Jezpol MZCM1,zbudowane na układzie MC3334 nie poddadzą się modyfikacji,o której myślisz. Moduł GL118 jest zbudowany na elementach dyskretnych.Jest już nie produkowany od lat,więc poszukiwanie jego może być utrudnione (złomowiska?). Możesz też zrobic moduł,schematy...
Witam posiadam zuka 82 rok mam problem ze zlokalizowanie modułu nie wiem czy w tym roczniku występuje u kolegi jest moduł obok zbiorniczka wyrównawczego u mnie go brak nie ma też charakterystycznego niebieskiego kabelka jak w polonezie.
Panowie filtr weglowy a dokładnie wegla aktywnego to to samo co pochłaniacz par i jest on dokładnie tym elementen zaznaczonym na zdeciu A moduł zapłonu jest w prawo od zaznaczonego elementu, w polowie wysokosci tego zaznaczonego elementu Z góry wchodzą 2 przewody wysokiego napiecia a od czoła wiazka kabli zasilajacych i sygnałowych a co do przesuniacia...
Witam problem polega na tym gdyż nie wiem który kabelek z modułu jest do czego. Kupiłem moduł 6 pinow ale i tak nie pasuje do skutera gdyż wejście kostki jest 2+4 a ja mam scalone na 1 kostkę. Może ktoś wie który kabel odpowiada za co i jak to podłączyć dodaje jpg. Z góry dziękuję za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/5339225100_...
Połączyłem z innym silnikiem,,, całość jeszcze w budowie.
bu 323z sie nadaje
Wielkie dzięki Elektrit, ale w aparacie jest tylko czujnik Halla. Znalazłem już przyczynę. Nie łączył kabel plus do cewki, który szedł przez alarm. W tej toyotce jest komputer boscha i w nim jest jest moduł. Pozdrawiam.
Czyli niemasz iskry w tym samochodzie zgadza sie?Musisz sprawdzic jakims sposobem czy sterownik widzi obroty walu korbowego.Jak widzi a niemasz iskry to prawdopodobnie moduł zaplonu uleciał.
To jeszcze numer podaj, i zadam pytanie, co z Twoim się stało? Większy procent tych modułów da radę naprawić, niestety nie wszystkie.
Witam szukam schematu modułu zapłonu do malucha. Podobno fajna sprawa iskra czesciej i mozna przerwe wieksza zrobic :) ale nigdzie nie moge znalesc schematu moze ktos ma. Z gory wielkie dzieki Pozdrawiam
Post był raportowany. Przeniosłem z: Audio
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Czy jest mozliwosc adaptacji modulu zaplonu od poloneza do 126 el Pozalozeniu modu do 126 el samochod zapala i pracuje Lecz po przejechaniu 200 m gasnie Radiator zimny a modul sie uszkadza
Z którego rocznika masz ten wynalazek? Bo chyba prostsze będzie faktycznie dołożyć normalny aparat zapłonowy z pojedynczym Hallem. Zresztą te moduły dają się rozebrać i naprawić, w zależności od uszkodzenia. Nie doczytałem. Ale zdecydowanie będzie prościej i taniej przerobić. Te MUSS, jak je ruskie zwały to rzadkość.
Witam kolegę. Mam taki sam motorek, też brak iskry. Sprawdziłem cewki zapłonowe, mam ponad 40 V po napędzeniu wału przez wiertarkę, ale na samym kopniku mam nie całe 20V , impulsator i cewkę wysokiego podmieniłem i dalej brak iskry. pospinałem wszytko i iskra jest ale troszkę słaba na kopniku, Dopatrzyłem się że cewki prądowe nie są od od niego. Oryginalne...
najpierw wszystko pszeczysc i wysusz w ciepłym miejscu aprat zobacz czy nic sie nie urwało napsiz jak maluch bo miały chyba różne aparaty atare i el
Kodem 42 to się nie sugeruj bo on oznacza że jest brak impusów z aparatu zapłonowego a tak jest przecież jak silnik nie pracuje (jak odczytujesz kody to pewnie masz silnik zgaszony). W C16NZ lecą "jak muchy" moduły zapłonu ale możesz w pierwszej kolejości sprawdzić stan izolacji na cewce w aparacie zapłonowym i jak jest wukruszona dobrze zaizolować...
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
1,8S może być system KE-jetronic lub gażnik Keihin ,możesz bliżej określić.
Witam . Ja też poszukuje schematu do dr ale rok starszej , pewnie nie wiele sie różni
Witam! Może to w czymś Ci pomoże. http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/etz250a... Pozdrawiam Mat.
Rozbierany był gaźnik z 3 razy już i może tak być że coś nieszczelne jest. Ja znowuż słyszałem że ludzie zakładają normalne gaźniki bez tps lecz zmieniają moduł zapłonu bo jeśli się nie zmieni modułu to potem jest problem. Tylko że ja nie wiem na jaki to moduł zmienić 🤷
Udało mi się kupić się moduł o nr 0155452632 sprzedawca twierdził że pochodzi z modelu 124. Po założeniu samochód nadal nie odpala jest iskra, pompka podaje paliwo, natomiast mechanik stwierdził, że nie ma sygnału na wtryski. Czy ten moduł może mieć imo i dla tego nie działają wtryski, czy jednak moduł jest walnięty?
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
moduły zapłonu quady moduły lodówek moduły bezpieczenstwa
zmniejszyć moment obrotowy amazon assistant z18xe wymiana silnika
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Płytka sterująca Jess Welding WIG 165i INV SEK V2.0 Niewystarczająca ilość wody w Siemens EQ6 - przyczyny i rozwiązania