J/w wszystko się zgadza.
Byłem u mechanika podpytać i mówił że może dioda na alternatorze padła któraś mówił że ta ikonka na desce jest zasilana kablem z alternatora Kontrolka ładowanie nie jest zasilana z alternatora . Droga taka - D+ do modułu centralnej elektryki . Z centralnej elektryki po Can do licznika . Aż się prosi sprawdzić ciągłość tego niebieskiego kabelka . Ktoś...
Skopane kodowanie modułu centralnej elektryki.
Zmień długie kodowanie w module centralnej elektryki - wywal te światła z kodowania. Potrzebny VCDS lub VCP.
Buzzer znajduje sie pod deska przy sterowniku parktronika koło modułu centralnej elektryki
W sharanie masz krańcówki na słupkach. Uszkodzenie samych zamków też jest możliwe. Modułu komfortu tam nie ma. Zamkami steruje moduł centralnej elektryki.
Poczekaj dłużej, moduł centralnej elektryki chwilę zwleka po wyłączeniu zapłonu.
Mógłbyś napisać z czego odczytane są te błędy. Patrząc na ten log to pewnie z modułu centralnej elektryki. Ten moduł w tym aucie robi za bramkę CAN - to przez niego idzie cała komunikacja. Tutaj wystarczy że jeden sterownik jest uszkodzony i reszta nie będzie miała komunikacji. Skoro auto zapala i gaśnie to raczej zasilanie sterownika silnika jest a...
Tam chyba jednak będzie krótkie kodowanie co nie zmienia faktu że trzeba je odczytać ze starego modułu. Trzeba również odczytać przed wymianą kodowanie ze sterownika CAN-Gateway. On siedzi w module centralnej elektryki. Więc i tutaj sprawdzić , ewentualnie również przekodować po wymianie. Pozostaje kwestia adaptacji.
6Q1 937 049D To jest moduł centralnej elektryki . Jaki masz moduł komfortu ? Numer ? W module komfortu w blokach pomiarowych będziesz miał informacje o stanie zamków drzwi po ich zaryglowaniu / odryglowaniu/ . Trzy stany - unlock / lock / safe . ( w różnych programach jest różne nazewnictwo ) We wszystkich drzwiach ma być jednakowa informacja.
Który rok auta? W Voyagerach nie ma modułu komfortu, jest centralny moduł elektryki- body comp.
Wymiana modułu elektryki centralnej, pod deską rozwiązała problem. Pozdrawiam
Następnie trzeba podłączyć pod komputer najlepiej VCDS i sprawdzić błędy i kodowanie w module centralnej elektryki oraz ewentualnie zmienić kodowanie pod odpowiednie reflektory. Gdyby kodowanie okazało się prawidłowe sprawdził bym po nr. vin czy jest odpowiedni włącznik świateł , demontuje się go bardzo łatwo trzeba na wyłączonych światłach wcisnąć...
Co do ścisłości, to moduł centralnej elektryki.
Witam powerm nie porównuj golfa 4 do tego superb-a to zupełnie inna platforma . W skodzie jest moduł centralnej elektryki (09) który zarządza światłami sterując nimi współczynnikiem wypełnienia . Najpierw przydało by się zrobić diagnostykę tego modułu jakie błędy wywali i test wykonawczy . Pzdr
Wycieraczki nie działają bo masz maskę nie zamknięta, esp powinno zgasnąć jak się kawałek przejedziesz, a co do awaryjek, podgląd wartości rzeczywistych modułu centralnej elektryki celem sprawdzenia co je aktywuje. A chyba że trafiłeś "fajne" auto, uważaj żeby jeszcze włącznik od ręcznego nie padł.
Miałem kiedyś identyczny problem w swojej Skodzie. ASO stwierdziło, że uszkodzony jest silnik wycieraczek, a że auto miało ledwo ponad dwa lata nie wyraziłem zgody na wymianę i zapłaciłem jedynie za "ekspertyzę"... Gdy go zdemontowałem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora okazało się, że jest sprawny. Okazało się, że nie było styku we wtyczce modułu...
W Traficu nie ma modułu na 3 kostki,ani komfortu, jest moduł centralnej elektryki i ma 2 kostki. Pokaż zdjęcie co tam wykopałeś.
Zobacz czy moduł elektryki centralnej zwany bordnetz nie jest zalany.
Witam Potrzebuję plik LBL. do modułu centralnej elektryki Seat ibiza Sterownik to 6R0937087D Może być opis kodowania długiego w innej formie Pzdr
Nie, to nie wina gniazda OBD a raczej wina Delphi że się nie łączy z silnikiem. Tutaj komunikacja z silnikiem jest poprzez linię K a z resztą modułów za pomocą Can przez moduł centralnej elektryki tzw Bordnetz. Can używa 2 przewodów, tutaj jest jakieś zwarcie jednego z przewodów np. do masy lub któryś moduł sieje w komunikacji. CAN komfort to będą sterowniki...
Taki błąd w module centralnej elektryki
Nie ma tutaj nigdzie przewodu i pinu w radiu do podtrzymania pamięci? Nie ma. Zastanawiam się też, czy ciągnąć przewody CAN od złącza diagnostycznego Nie podłączaj do złącza diagnostycznego bo to na pewno nie zadziała. Musisz podłączyć pod magistralę CAN komfortu, najlepiej przy sterowniku centralnej elektryki: Pin 9 radia (pomarańczowo-czarny) na...
Z żarówki przewodów idzie do: MCE (Moduł Centralnej Elektryki) pin 12 kostka B, kolor niebiesko-czerwony. Ze skrzyni biegów przewód sygnałowy idzie do: MCE (Moduł Centralnej Elektryki) pin 6 kostka C, kolor niebiesko-czarny. Czujniki nie działają, bo nie mają sygnału, aby je załączyć. Czyli odpuszczamy problem z wyjściem z MCE, a skupiamy się na wejściu....
Popieram wypowiedź kolegi kerajvw , że problem może leżeć po stronie sterownika CAN Gateway. Jeśli masz taką możliwość to podmień go na taki z literką "L" na końcu lub wyższy. Twój problem to standardowy kłopot po wymianie radia na nowszy model i pozostawienie starego Gateway. Całkiem możliwe, że po zmianie modułu centralnej elektryki (Bordnetzsteuergerät)...
Zobacz czy na przewodzie szaro-brązowym (0,5mm2) jest napięcie po włączeniu świateł. Kolor przewodu powinien być taki sam jak przy oprawkach żarówek. Pin 8 wtyczki C w Bordnetz (moduł centralnej elektryki). Pod zderzakiem z prawej strony powinna być wtyczka która podaje zasilanie na tablicę - zobacz czy nie jest tam zielono. http://obrazki.elektroda.pl/8748220300_1...
Pierwsze centralna elektryka nie może być w bieda wersji. Dwa potrzebujesz manetki i wiązki. Z tego co pamiętam wpinasz się w moduł centralnej elektryki.
Widzę, że może być więcej problemów. Dobrze by było przeskanować i zobaczyć jakie są błędy. Sprawdć czy z modułu centralnej elektryki wychodzi napięcie sterujące przekaźnik i czy jest ciągłość przejścia od modułu do przekaźnika. Oznaczenie pinów masz na schemacie.
Od golfa 5 nie ma. Wycieraczki to moduł który dostaje zasilanie i jednym przewodem sygnał cyfrowy co mają robić z modułu centralnej elektryki do którego to wchodzi sygnał z manetki co zresztą można podejrzeć w blokach pomiarowych łącząc się z tym modułem (centralnej elektryki).
Tutaj nie ma kontrolki otwartych drzwi Zobaczysz to w blokach pomiarowych modułu centralnej elektryki i/lub modułu komfortu jeśli go masz . Nie pisałeś że centralny jest fabryczny czy dokładany , tzw uniwersalny.
Tam są moduły, np. komfortu i centralnej elektryki, więc niektóre z tych złączy są od nich, ale już nie pamiętam, które.
Okazało się że moduł Centralnej Elektryki padł
7M3 962 258 BB taki mam moduł centralnej elektryki ponieważ jak nie ma modułu komfortu to jest właśnie moduł 09 centralnej elektryki. Mogę się z nim połączyć i wczoraj zmieniłem kodowanie by uruchomić komfortowe kierunki ale szyby można zrobić w epromie poprzez kabel rs dosowskim programem.
Eh... Brak migania diody to informacja, że samochód nie zaryglował się prawidłowo, gdyż jest problem z zamkiem w drzwiach bądź sygnałem z niego. Musisz podłączyć samochód do kabla diagnostycznego (np. VCDS) i sprawdzić błędy na module komfortu i module centralnej elektryki.
Ochrona komponentu ecu, zegary, pestka. Sam dam sobie odpowiedz po czasie, może komuś się przyda. Tam gdzie potrzebowałem to ochrony komponentu niema, Aby możliwe było połączenie z modułem centralnej elektryki, modułem kierownicy, potrzeba modułu komfortu a dokładnie linii can i K z niego.
Trzeba zrobić skan vcds,em i sprawdzić moduł centralnej elektryki i komfortu
Sprawdziłem moduł centralnej elektryki. Według znajomego elektronika były dwa zimne luty. Na początku po naprawie było wszystko ok, ale znowu te same objawy. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
a co ze centralnym zamkiem, wymienić najpierw kasetę z nowymi stycznikami czy szukać przyczyny bardziej w module centralnej elektryki?
Niestety dalej go nie zlokalizowałam. Jest w module centralnej elektryki pod kierownicą
Trzeba by przeanalizować schematy czy Linia15 wychodzi czy wchodzi do modułu centralnej elektryki. Pierwsze i tak zaczął bym od sprawdzenia kodowania CAN gateway.
Licznik tylko syganlizuje kontrolkę wzbudzenie wychodzi z modułu centralnej elektryki. Zgadujesz czy wiesz na pewno? ładowanie na poziomie 13V przy krótkich trasach zabije akumulator. Możesz napisać dlaczego? trzeba go przegazować do ponad 3000 rpm Czy tak się sprawdza w dzisiejszych czasach alternator? Czasy Syrenek i Fiatów 125P to przeszłość teraz...
Motronic napisał dignoza botdnetza! (moduł centralnej elektryki)
Możliwe że woda dostała się do modułu konfortu.
Kodowanie długie w module centralnej elektryki czyli potrzebujesz czegoś co podpowiedzi daje o zmianie np. VagcanPro
I potwierdzę dla potomnych jakby mieli podobnie moduł centralnej elektryki rozwiązał problem
Po stronie kierowcy jest moduł centralnej elektryki.
Witam Polecam zajrzeć do modułu centralnej elektryki .
Podpowie ktoś czy w tym roczniku rzeczywiście nie ma jako takiego modułu komfortu? Czy po wymianie modułu centralnej elektryki trzeba zrobić jeszcze jakiś trik aby odblokować sterowanie szyb z przycisków?
Światło zasila moduł centralnej elektryki i to tam trzeba szukać problemu.
Bez modułu komfortu ruszą.Nie będzie domykania z kluczyka.Wymień moduł centralnej elektryki-zaczną działać.Temat przerabiałem.
W tym roczniku zamek centralny sterowany z pozycji elektryki centralnej bagażnika. Nieco młodsze miały zamki sterowane z modułu komory silnika. Nie spotkałem by CIM sterował zamkami.
Nie, wszystko po can i lin. Usterka najprawdopodobniej w samej manetce, a najszybciej trafić sprawdzając parametry w module kierownicy i centralnej elektryki.
Moduł centralnej elektryki.
Nie ma przekaźnika od świateł cofania. Światłami stertuje moduł centralnej elektryki. Należało by się z nim skomunikować i zobaczyć czy widzi że jest włączony wsteczny.
Moduł centralnej elektryki zwany też modułem świateł.
No to przejrzyj dokładnie czy nie jest uszkodzona gdzieś wiązka która idzie do pompy ABS. Ale bez dokładnej diagnostyki VCDS modułu silnika, abs, centralnej elektryki będzie bardzooooooooo ciężko.
W A4 B8 lamy wychodzą bez ściągania zderzaka. Aby prawidłowo działały ksenony musisz wymienić moduł centralnej elektryki, jest fizycznie inny niż przeznaczony do lamp halogenowych i oczywiscie dołożyć sterownik i czujniki poziomowania.
W golfie 4 nie ma żarówki na wzbudzeniu alternatora zastępuje ja moduł centralnej elektryki .
Jeśli przewody w przelotce z karoserii do drzwi są ok, trzeba by sprawdzić czy w ogóle dochodzi zasilanie do do modułu w drzwiach i czy jest tam masa, jeżeli wszystko jest, a w module komfortu oraz centralnej elektryki figurują błędy braku komunikacji z modułem drzwi kierowcy, należało by ten moduł wymienić.
Witam, Potrzebuję porady , Audi jak w temacie, podczas odpalenia po prostu przestał działać centralny zamek, szyby się nie opuszczają, wycieraczki, klakson światła drogowe podświetlenie zegarów przestało żyć. Zostały wymienione chyba wszystkie moduły, i dalej nic ... Jedynie moduł centralnej elektryki został wsadzony od cabrio, a to jest kombi . Czy...
A tego się czasem długim kodowaniem nie robiło? W module centralnej elektryki? Sprawdź numery lamp z oryginałem EU.
Masz brak zasilania na te drzwi lub brak komunikacji tych drzwi z modułem centralnej elektryki. Do sprawdzenia zasilania i przewody od komunikacji.
Dzisiaj dla świętego spokoju, jeszcze raz rozebrałem lampę, wszystko w niej jest Ok, styki czyste, żadnych upaleń czy nalotów. Wyjąłem moduł centralnej elektryki, pin 10 we wtyczce B, przy wyjętej wtyczce ma oporność względem masy 1.8 Om, podając na niego 12v kierunkowskaz świeci, więc obwód jest sprawny. ..... Podłączenie pod komputer wykazało uszkodzenie...
Sprawdziłem nawet zasilanie na module centralnej elektryki
Witam, szukam bezpiecznika od świateł mijania Audi A3 8P (2006), szukam po schematach i nie mogę znaleźć. Nie ma tam tradycyjnych topikowych bezpieczników od świateł. Są bezpieczniki elektroniczne w module centralnej elektryki. W skrócie są to układy scalone (drivery), które w przypadku wykrycia zbyt dużego prądu odcinają zasilanie. W sterowniku zapisywany...
W zakładce "adaptacja" w module centralnej elektryki widziałem wybór pojemności zbiornika paliwa, było 70l. Aktualizaja: Ok, zmiana prosta i bezproblemowa. W jaki sposób w nowym liczniku ustawić przebieg taki jak w starym?
Za pomocą VCDS'a lub jakiegoś innego porządnego diagnoskopu, trzeba poszukać w kodowaniu centralnej elektryki, c.zamka lub modułu komfortu, odpowiednich bajtów odpowiedzialnych za te funkcje. Następnie wg. preferencji, odpowiednio je zaznaczyć lub odznaczyć.
Jakim potencjałem, dokładany sterownik zamka centralnego steruje domykaniem szyb? Bezpieczniki sprawdziłeś? Kontrolnie mógłbyś wykonać diagnozę auta i tam wyjdzie czy moduł drzwi jest widziany przez moduł centralnej elektryki, jeśli się nie widza a zasilanie jest, i bezpieczniki i kable całe, mogłeś uszkodzić moduł drzwi kierowcy.
W tym aucie komunikacja z silnikiem idzie bezpośrednio z OBD, komunikacja z resztą modułów jest już po CAN za pomocą modułu centralnej elektryki z którym to komunikacja jest po K.
(at)piotrekwoj1 A dałbyś radę napisać, co jeszcze sprawdzić? Sprawdziłem bezpieczniki po prawej stronie od kierowcy. Oraz VCDS sprawdziłem: Sterownik silnika, moduł centralnej elektryki, moduł komfortu i moduł ABS. Przez pierwsze 200 metrów jazdy miałem kontrolkę ESP (ale chyba przez brak akumulatora). No i sporo błędów w VCDS. Dodam, że akumulator...
Poszukaj swojego modelu i tam masz podane kodowanie modułu centralnej elektryki.
Zasilanie i masa jest. Tak wygląda can w module komfortu: https://obrazki.elektroda.pl/1942478700_... https://obrazki.elektroda.pl/2253269000_... Dla porównania tak wygląda w radiu: https://obrazki.elektroda.pl/4227585200_... https://obrazki.elektroda.pl/7767001400_... Wydaje mi się...
Ten sprzęt to i do tego się nie nadaje. W Twoim aucie jest coś takiego jak długie kodowanie czego ten kabel nie obsługuje więc np w module centralnej elektryki czy module komfortu nic nie pozmieniasz.
Pierwsze w liczniku siedzi immo więc bez jego dopasowania/zakodowania nie odpalisz po zmianie. Do obsługi MFA czy FIS potrzebujesz manetek. Co do kontrolki otwartych drzwi zależy którą wersję modułu centralnej elektryki masz. Były 3 tylko najuboższa nie miała tej opcji i montowana była do mocno budżetowych wersji Fabii tak że szanse są duże.
Witam Znalazłem walnięty moduł centralnej elektryki , wymieniony i sprawa załatwiona Zamykam
Mam jeszcze moduł centralnej elektryki Bordnetz 5Q0 937 084 G, który też chciałbym uruchomić na stole. Miałbym prośbę kolego "spinacz" lub lub ktoś inny kto ma możliwość sprawdzenia na których pinach jest zasilanie i komunikacja.
Przekodować moduł centralnej elektryki bądź go wymienić. Kodowanie to coś lepszego niż Vag za 50zł, wymiana modułu - kodowanie ASO.
Tak jak w temacie, potrzebuje kodowanie do centralnego modułu sterującego->6Q0 937 049 C (centralnej elektryki- adres 09) do VW POLO 9N 1,9 SDI oznaczenie silnika ASY??
Moduł centralnej elektryki 7M0962258K , kodowanie 04105. Na stronie Ross tech wiki Coding (MY 1998 > MY 2000) 00004 = Central Locking 00064 = Central Locking (Anti-Theft Warning, Switzerland) 00256 = Central Locking (Anti-Theft Warning) 01024 = Central Locking (Anti-Theft Warning/Remote Control, Switzerland) 04096 = Central Locking (Anti-Theft Warning/Remote...
Sprawdź numer modułu centralnej elektryki czy początek masz 6Q2 jeśli tak ten moduł nie obsługuję manetki tempomatu.
Hej, Chciałem założyć jeden z popularnych modułów z Allegro (Proeltec SSD 312-HP) do sterowania halogenami jako światłami do jazdy dziennej. W aucie jest moduł centralnej elektryki MCE 09. Czy ktoś próbował taką kombinację? MCE się nie wykrzaczy od takiego połączenia?
koniec kabli lamp tylnych znajduje się w kostce która jest wpięta w moduł centralnej elektryki i okazało sie ze moduł jest uszkodzony nie kabel :cry:
Moduł komfortu albo centralnej elektryki Dodano po 2 Jedyny błąd to przycisku zamykania drzwi od wewnątrz. Nie odczyt błędów tylko parametrów
Witam, mam pytanie czy orientuje się ktoś czy przekaźnik J602 w module centralnej elektryki(J519), ma mieć zasilanie "cewki" po włożeniu bezpiecznika F30 lub też po podłączeniu akumulatora. Problem polega na poborze prądu na poziomie około 130mA. Niestety odpinanie poszczególnych(kolejnych) odbiorników nie przyniosło żadnego rezultatu.
zacznij od wykluczenia autoalarmu jako przyczyny punktu 1 pózniej kontrola modułu centralnej elektryki ( nie mylic z modułem komfortu)
Nieraz wiadomo co padło i jak naprawić ale nie dostaniesz nowego układu/elementu bo ochrona i producent robi tylko dla dostawczy całego komponentu. Wtedy zostaje skupywanie uszkodzonych i odzyskiwanie dobrych elementów. W elektronice samochodowej często się zdarza np modułach centralnej elektryki że jest kilka wyjść na tych samych elementach i poświęcając...
Jest to do zrobienia, jak sobie zamontujesz moduł centralnej elektryki od B7 i dodatkowo doposażysz go w xenony od B7
Witam Kodowanie trzeba zrobić w module centralnej elektryki a nie w module komfortu . Otwierasz pomocnika kodowania i zaznaczasz interesującą Cię opcję . Pzdr
Podepnij sobie kontrolkę pod terminal 15 (12V po stacyjce) i obserwuj, ale wygląda to na usterkę zasilania. Jako, że zasilania nie odpowiada tylko część modułów - to raczej nie stacyjka tylko gdzieś dalej - wiązka albo moduł centralnej elektryki. Wypadałoby spojrzeć na schemat co wspólnego mają moduły silnika, wspomagania kierownicy, poduszek powietrznych...
Wygląda na to że masz uwalony moduł centralnej elektryki lub jego okablowanie, musisz tam zajrzeć, albo coś zgniło albo się upaliło.
Jeśli już, to nie z modułu komfortu, a z bordnetz( moduł centralnej elektryki). Można by zajrzeć do niego, może coś się rzuci w oczy. Sprawdziłeś czujnik po katalogu jaki powinien być? O ile pamiętam, występuje 3 rodzaje. Sprawdź jeszcze to. Potrafisz zdefiniować moment, w którym nastąpiła awaria?
skoro odpala, to kłania się to co pisałem wcześniej - punkty masy w okolicach zestawu wskaźników, zespół bezpieczników, moduł centralnej elektryki pojazdu
Pod kierownicą masz moduł centralnej elektryki, inaczej zwany BORDNETZ. Moduł komfortu również występuje. http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/m...
Sprawdzić jego zasilanie (pod obciążeniem) oraz przewody od CANa idące z tego sterownika do modułu centralnej elektryki. Sterownik powinien byc na tunelu środkowym za konsolą, po prawej stronie pedału gazu.
Kup wiązkę oryginalną i podepnij się do wtyki pod tapicerką przy lewej lampie.Trzeba jeszcze moduł centralnej elektryki przekodować na obecność modułu haka.Przy haku załóż gniazdo na 7pinów-będzie wygodniej.(zobacz czy masz wyprowadzoną instalacje ori do haka bo jak nie to kup uniwersalny moduł i wepnij się w tylne lampy)
Chyba trzeba coś przekodować w module centralnej elektryki 46,ale tam pewnie będzie kodowanie długie i będzie trzeba zaznaczyć odpowiednie bity.Ja takiego czegoś nie robiłem więc nie wiem dokładnie.Pozdrawiam.
bo w mojej a4 cały moduł centralnej elektryki znajduje się pod kierownicą No, a peżocik całą tą centralną elektronikę jeszcze bardziej skomplikował i podzielił na przednią i centralną czyli BSI I BSM Na BSM szukaj kabli, jak pisze Ociz, długie L-280GA, P-280DA.
witam mam problem z seatem altea 2009r potrzebny pin out centralnego modułu elektryki problem lezy w wiązce aby dokładnie być pewnym potrzebny opis lub chociaż opis który piny odpowiadające za sterowanie tylnymi światłami. Obaj nie działa stop w klapie, lewa lampa cała, podświetlanie tablicy , prawidłowo działa tylko lampa prawa, zamiana lamp oraz centralnego...
Nie w przełączniku szukać problemu tylko w kabelkach, albo centralnym module elektryki .
Wpierw odpytaj centralny moduł elektryki (słowo adresowe 09) na błędy.
moduł centralnej elektryki moduł centralnej elektryki sharan kodowanie centralnej elektryki
ustawic dekoder polsatu pioneer impedancja radio clarion zmieniarka
unitra merkury merkury schemat
Silnik DTI nie odpala - diagnostyka i przyczyny Jak uruchomić plik .sol w grze Flash?