Teraz to zgłupiałem w czym problem i dlaczego nie ma napięcia na czujnik Halla. Nie ma i nie będzie bo masz uszkodzony moduł. Jak dochodzi do uszkodzenia czujnika Halla należy wymienić czujnik + moduł (moduł można naprawić). Jeżeli wymieniłeś tylko sam moduł, ponownie doszło do zwarcia i uszkodzenia modułu. Moduł nowy, używany ale sprawny, bo poprzedni...
moduł
W module halla kabel sygnałowy mam podłączony do D0 i ESP liczy ilość obrotów i ilość obr/min --> tak +/- bo oczywiście wymaga to jeszcze skalibrowania. Dioda na module halla gdy przykładam magnes lub wiatrak z magnesem mruga, tak lub świeci w sposób ciągły jak są obroty.
Zgodnie z obietnicą masz live odczyt z wiązki z passata: 1 modułu (liczymy zgodnie z numeracją, czyli od prawej): 1: cewka wn 2:masa (kluczowa dla działania modułu) 3 masa halla, pewnie połączona z pin 2 4 +12V po stacyjce 5 zasilanie czujnika halla 6 impulsy z czujnika halla
OK. Chciałeś, żeby dawał ładne zbocza, ale w tej konfiguracji nie bedzie działał. Nie mozna do końca ufać symulatorom. Nie działa np. symulacja Twojego układu w Workbenchu. Dopiero "złożenie" układu 555 (zrobienie schematu wewnetrznego) z elementów w Workbenchu pozwoliło na symulację. Zgodnie z przewidywaniem, nie zadziałał. :cry: Zadziałało inne połaczenie,...
Chodzi Ci o moduł,czujnik halla! Tak będzie pracował. Pokaż mi palcem czujnik Halla w tym układzie. OBOWIĄZKOWO!
,przepływka też A gdzie on ma przepływomierz??
tam jest najprawdopodobniej nie hallotron tylko transoptor szczelinowy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Do sprawdzenia czujnik halla, ewentualnie moduł sterujący może być do wymiany.
Witam. Impulsy dostaje na pewno z komputera(modułu). A moduł z czujnika Halla pod kopułką rozdzielacza. Ale jeżeli silnik chodzi to czujnik jest OK. pzdr
Do sprawdzenia, moduły zapłonowe, czujnika Halla, sterowniki, wszelakiego rodzaju czujniki indukcyjne w aucie, ale potrzeba do tego wykresu, z którym można co nie co porównać, jeśli takie posiadasz to jak najbardziej słuszna droga.
A dlaczego tak sądzisz że słabo, myślałem żeby jakoś wysterowac sygnał na moduł czujnikiem halla. Aparat jest oryginał i nie ma podcisnienia
Jak nie ma iskry to może być cewka WN, moduł cewki WN, czujnik Halla i w ostateczności komputer. Sprawdź czy przychodzi na cewkę napięcie, sprawdź tą wskazówkę o której wcześniej pisałem jeśli się nie podniesie to czujnik Halla.
Nikt z kolegów nie korzystał z modułów tego typu ?
1 ( zielony) zacisk cewki 2 brązowy masa 3 brązowy z paskiem masa halla 4 czarny plus zasilania 5 czerwony zasilanie halla 6 zielony z paskiem sygnał z halla
Po coś to gniazdo zrobili, Tak, dla użycia specjalizowanego testera, którego nie masz i który na pewno nie pokazałby gdzie iskra się podziała. Na takich złączach dostępne było zasilanie, sygnał ZZ pierwszego cylindra, sygnał obrotów i to chyba tyle. To czasy przed OBD. Skoro nie ma iskry to czujnik Halla-> moduł wzmocnienia-> cewka.
Odpal i leć ręką po przewodach pod maską, może znajdziesz ten felerny. Nie wiem jaką tam masz wersję, ale zacznij od takich rzeczy jak czujnik położenia wału, czujnik halla, cewki/moduły zapłonowe, może wysunięty jakiś przekaźnik w skrzynce itp. Coś innego przy okazji też przygasa czy tylko silnik? Pozdrawiam
Ty masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu (jak na zdj. w 1 poście), czy w bloku silnika ?. Ten od passata będzie pasował tylko w tym drugim przypadku Moduł od poloneza nie będzie współpracował z czujnikiem halla, musisz gdzieś zdobyć moduł tsz (golf mk II, passat b2 i inne vw z lat 80)
Sprawdzić halla i moduł zapłonu. Do tego wystarczy próbówka z diodą. Taka filozofia. Dodano po 2 Cewka się przegrzewa. Zapłon na kopułce? O jeszcze cewka fakt, a jaki zapłon to nie ma co myśleć bo mu się nie chciało kodu silnika podać.
Masz bardzo dziwne pomysły z tym rozdzielaczem. Halla zostaw spokoju. Mono-Motronic sobie oblicza pożądany kąt wyprzedzania zapłonu a że musi znać położenie wału to ma od tego ten czujnik. W starszych Mono-Jetronic sygnał z halla bezpośrednio szedł na moduł (wzmacniacz) zapłonowy.
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
A zasiliłeś czujnik halla?
poszukuje schematu modułu zapłonowego pod halla do MZ ETZ 251
Sprawdzić zasilanie na czujnika Halla, module zapłonowym i cewce. Sprawdzić czy z Halla wychodzi sygnał podczas kręcenia rozrusznikiem, czy dociera sygnał do modułu zapłonowego i czy z niego wychodzi na cewkę.
a jaki czujnik użyłeś O kurteczka nie pamiętam ale archiwum mówi: - A1101 - szerszą częścią w dół, jakieś 5mm od prawej strony (na poniższym lutowany od góry - a to wszystko dotyczy mojego licznika) W moim liczniku pole magnetyczne jest słabe i orientacja ma zasadnicze znaczenie. https://obrazki.elektroda.pl/7033169300_... Najlepiej...
Zasilanie na cwkę,moduł,czujnik halla do sprawdzenia.Jakie oznaczenie silnika?
Niektóre wodomierze z odczytem optycznym są doskonale zabezpieczone przed manipulacją magnesem. Obroty sprzęgła magnetycznego są więc niemierzlne. Możecie to sprawdzić b. czułym sensorem pola magnetycznego Waszego smartfona.
W tym modelu zapłon jest niezależny o sterownika EECIV. Jeżeli zanika iskra to musisz szukać usterki w układzie zapłonowym.Sprawdź układ Halla, czy daje regularne impulsy. Często zdarza sie, że styki na wtyczce aparatu są zaoksydowane. Sprawdź też wewnątrz aparatu, pod kątem przetarć izolacji, przewody łączące moduł Halla z wtyczką aparatu zapłonowego.
W jaki sposób naprawia sie te moduły ? 99% moduł uszkodzony .
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Jak poznać czy silnik bezszczotkowy ma ten czujnik Halla albo go nie ma?
A do czego zamieściłeś link? Cewka zapłonowa + moduł.
czyli moduł albo czujnik halla tak?? moduł miałem jeszcze jeden gdy go zmieniłem działo się tak samo
http://www.czarnik.neostrada.pl/c14nz.ht...
Udało mi się dostać za gorsze uszkodzony, niedziałający moduł ham z Renault Laguna. Przełożyłem czujnik siły hamowania razem z taśmą która u mnie była nadpalona (taśma flex prowadząca do czujnika halla). Całość przesmarowałem i zamontowałem do samochodu. Jeżdżę już 4 tydzień i wszystko działa jak należny :) niestety po naprawie bez clip'a się nie obyło,...
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
Witam, mam problem z oplem. Silnik C16NZ. Po 20 minutach jazdy gaśnie, zapala się kontrolka check engine i jest problem z zapaleniem. Gdy chwilę odczekam zapala znowu i chwilę pojedzi i gaśnie. Do tej pory wymieniłem: cewkę zapłonową, świece, przewody, kopułkę, palec, cewkę indukcyjną(moduł Halla), moduł zapłonowy i dalej nic. Po zwarciu styków nie...
Po napełnieniu układu woda wykrzyknik. czasem warto odłozyc temat i wrocic nastepnego dnia. zanim wymieniłem moduł wymieniałem czujnik halla i rozłaczyłem mikrostyk na dole winndy i jak sie okazało zamieniłem miedzysoba dwa skrajne przewody. https://obrazki.elektroda.pl/2469661300_...
Właśnie o to chodzi , jak się sprawdza halla i moduł z cewką ? Jakie parametry powinny być gdy są sprawne . Jeśli nie masz interfejsu i możliwości podpięcia- Z aparatu wychodzą trzy przewody - (+),(-), i sygnał do modółu (-) . Wymontowany aparat z silnika ale podłączony do instalacji , zapłon, miernik (V) pomiędzy styki aparatu (+) i sygnał- pokręć...
Koledzy, trzeba wyjaśnić że kolega szuka modułu do nadajnika halla więc od poloneza nie zagada bo do niego idzie czujnik indukcyjny.
Rozumiem że trzeba podłączyć żarówkę do przewodó od zacisków 1 i 15 cewki. Zrobiłem tak i żarówka nie błyska. Czy to oznacza padnięty moduł czy halla?
wzmacniacz sprawdzony, napisz proszę jak sprawdzić to opto, bo 3 pinowe z vw czy innych to ogarniam a tu 4 piny bez rozpiski nie bardzo wiem gdzie co jest
Witam na początku odpowiem ,wszystko idzie przez sterownik, na początku sprawdź czy jest iskra i czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon pracuje pompa , powinna pracować przez około 5 sekund, jeśli nie pracuje to może być walnięty przekaźnik czasowy a w najgorszym wypadku sterownik ,co się rzadko zdarza .Jeśli masz iskrę to jest ok ,jeśli niema...
Czujnik halla zawsze pokaże jak silnik zgaszony.
No właśnie: 3 z modułu do - halla, 5 do +, 6 to sygnał. Po prostu, zbiera się "do kupy" wiadomości z obu obrazków i ma się trzeci... :wink:
Czujnik położenia wału korbowego, to czujnik indukcyjny, a nie halla. Najczęściej w maluchu przełamywał się kabel idący od gniazda czujnika do modułu nanoplex
pompę zalacza ECU jak widzi obroty silnika (z HALLA)
W tym wypadku czujnik halla wysyła sygnał do komputera, a komputer dopiero do modułu. Pozdrawiam.
rozpracowanie tego modułu Sam modul jest prosty. Zawiera 3 czujniki Halla od suwu podlużnego i 2 od poprzecznego, wzmacniacz sygnalów i cmosiki. Wszystko pięknie zalane żywicą i tyle.
A ja spotkałem się z wypalonym stykiem od obwodu cewki, i to niejednokrotnie. W tym przypadku winny może być czujnik halla lub moduł, oraz ich okablowanie. Pozdrawiam.
Ja wymieniłem klientowi ten czujnik Halla bo już,miał dość tego golfa i mineło już 4 tygodnie od wymiany i jak ręką odjoł.A jak się uparł ten cały czujnik halla to i tydzień pracował bez zarzutu!!a jak mu odbiło to dwa-trzy rzay dnia.Wymiana bardzo prosta.Robiłem to pierwszy raz.
kontrolka silnika świeci, czy szybka miga? Jak jest iskra to moduł pod cewką jest dobry.
Ja bym stawiał jeśli nie moduł na czujnik halla ale mówisz że wymieniłeś? Ja tak miałem jak się zagrzał to gasł. Pozdrawiam
sprawdz czujnik Halla - moze to pierwsze oznaki jego padnięcia. Bo swiece i moduł zapłonowy to chyba już sprawdziłeś :)
Sorka ze odkopuje ale poszukuje też tego schematu czy kolega coś znalazł lub ktoś ma cos?
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
Tam jest ceweczka indukcyjna i moduł zapłonowy w aparacie, tam niema halla. Najczęściej pada moduł albo ceweczka.P
jak widzę takie schematy to nóż w kieszeni się otwiera, ja bym na twoim miejscu rozebrał te twoja instalacje i zrobił ją od nowa według opisu. ja to stosowałem w jawie i wszystko działa ok. moduł ma cyfry od 1 do 7 a zatem po kolei 1-minus z cewki 2-minus modułu 3-minus czujnika Halla 4-plus modułu 5-plus czujnika Halla 6-sygnał z czujnika Halla 7-...
Sterownik powinien byc na podszybiu.Częste usterki to kostka stacyjki, czujnik halla,moduł przekaźników pod kierownica.Nie wiem czy ten moduł był w każdym golfie.
Koło bez czujników Halla. Wychodzą tylko 3 grube przewody. Jak dobrać kontroler aby to uruchomić, chcę kupić cały komplet sterownik plus wyświetlacz. Problem tym że te uniwersalne wymagają podłączenia koła z czujnikami Halla. Alternatywą byłby zapewne moduł z jednej strony podłaczony do UVW a z drugiej podłączenie zasilania i wyjścia emulujące czujniki,...
Czy moduł i czujnik halla podstawione nowe? Elektronika typowo do tego modelu. W starszej wersji miałem taki przypadek leżał moduł. Czy bez zaparzacza jest tak samo?
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
To nie tak działa, tam jest ruchoma soczewka, dwie cewki i czujniki halla. Jeśli błąd jest na OIS to najprawdopodobniej ten moduł do wymiany. Oczywiście warto sprawdzić połączenia a przede wszystkim kod błędu.
Immo nie blokuje?
Czujnik halla , moduł zapłonu lub cewka WN. Prawda ,że nie dużo!
przy zwarciu przewodu sygnałowego (zielonego) czujnika Halla z masą iskra jest. Jeżeli jest jak napisałeś wyżej to moduł musi byc dobry.
tak,czujnik halla lub moduł zapłonowy albo przerwa w połonczeniach sprawdz dobrze wszystkie złącza pozdro
co Wy tu wymyślacie, skoro napisał że pompka i wtryskiwacz pracują kręcąc aparatem to czujnik halla sprawny do tego iskra jest na kablu z cewki więc co się czepiać cewki/modułu? tylko palec albo kopułka i nic więcej, oczywiście potem ważne podłączenie kabli do świec ja stawiam na palec
Ja bym stawiał na moduł zapłonowy lub na czujnik halla w aparacie.Mam w warsztacie średnio taki jeden przypadek na tydzień,wstawiamy wtedy na próbę nowy moduł lub czujnik halla.Piszesz że na diagnostyce pokazuje ci 200 stopni a czym przeprowadzasz diagnostykę?.Np. mega macs przy parametrach tego silnika też pokazuje głupoty.
Po włączeniu ekspresu od razy włącza się "Automatyczna konserwacja" słychać jak by coś się uruchamiało po czym napełnia się wodą ," Ust.naczynie 600 ml pod dyszami" ,OK ,Napełnianie maszyny, Po czym jeszcze raz to samo i komunikat " Odłączyć i ponownie lub użyć aplikacji. Brak odczytu przepływu wody. Do weryfikacji - przepływomierz , wiązka przepływomierza,...
ja obstawiam moduł
możesz kupić moduł na mojej aukcji na allegro teraz robie moduły z czujnikiem halla. mechanik32 na allegro
moduł odbiera sygnał z czujnika halla i przekazuje do cewki i tyle Dokładnie tak, wielkość szczeliny nie będzie miała wpływu na długość (czas trwania) iskry Zobacz jak można zbudować programowalny moduł DC-CDI [url=https://transmic.net/2016/07/17/dc-... Po niewielkiej modyfikacji układu wejściowego zamiast czujnika magnetoindukcyjnego...
Tam jest czujnik indukcyjny nie halla.Raczej moduł pada.
Częstą przyczyną gaśnięcia w tych samochodach jest uszkodzony czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Jego wymiana nie jest ani czasochłonna ani bardzo droga. Pozdrawiam.
W aucie zostało wymienione: Cewka zapłonowa wraz z modułem cewki Czujnik halla Brak iskry. Niestety nie mogę połączyć się z ECU silnika. Tylko nie mów że nie wiesz czy sterownik ma zasilanie.
Witam jestem posiadaczem mz etz 250 z zwykłym zapłonem kontensator i przerywacz i chciałbym to zmienić na zapłon elektroniczny typu halla moduły schematy i wszsytko co jest potrzebne. proszę o pomoc
Przyłączam sie do pytania z odcinaniem obrotów. Mam ten sam problem lecz komputer nie pokazuje ZADNYCH bledow. Wymieniona : - cewka z modułem - czujnik halla - czujnik wału aprat dobrze ustawiony na znaki i pierwszy cylinder P.S. Jak się go szybko wyłaczy i właczy ponownie..chodzi jak zegarek. Odpalenie po 5 sek...i znow odcina przy 4500 obrotów ! Pozostaje...
sprawdz czujik HALLA i moduł nie wiem jak masz moduł jak bym wiedział to coś bym poradził
Samochód jest znajomego. Podanie masy na środkowy pin nie wywołuje iskry. Znajomy podmieniał już cewkę i moduł a iskry nadal brak. Napięcie na wtyczce aparatu zapłonowego jest. Na module zapłonowym też. Przejście na środkowym kablu od czujnika halla do modułu zapłonowego też jest. I tak się zastanawiam czy to nie czujnik halla i czy tam przypadkiem...
obraca sie Dodano po 2 tak dochodzi sprawdzałem naa przewodach do modułu cewki i czujnika halla
olanocka, po co piszesz głupie rady? C18NZ nie ma czujnika Halla. Moduł zapłonowy niech wymieni.
ale tylko ten ma wyjście na 2 przewody. Jakaś podpowiedź? Pewny jesteś że to z modułu wychodzą te przewody? Wiele lat nie miałem tego w rękach ale mam wrażenie że moduł wpinało sie w to plastikowe gniazdo a przewody z niego wychodziły, z gniazda znaczy. Moduł był sam klocek bez przewodów. Nawet trochę tego się wymieniało w tamtych latach świetności...
aparat rozbiesz i popraw piny czyli poizoluj końcuwki na module i czujniku halla
Witam... Mam taka sma Astre i mialem ten sam problem...Jak sie silnik zagrzal to gasl...Uszkodzony byl modul Halla w aparacie zaplonowym... Pozdrowionka...
haneb jesteś pewien, co do tego czujnika Halla? Na pewno nie jest pewien. Gdzieś dzwoniło.... :D Moduł dostaje sygnał z czujnika halla (impulsatora) i Czujnik Halla czy impulsator , a co za różnica.... :D
Czy to przypadkiem nie jest zdublowane złącze czujników halla?
Witam Jest możliwośc zmiany aparatu zapłonowego z przerywaczem na apatat z czujnikiem halla i modułem?? Pytam czy to zda egzamin.pozd
Moduł atv do suzuki gsx 400 przejściówka. W poszukiwaniu zamiany impulsu na Halla sygnał. adapter, zamiennik przeróbka... Poszukuję przeróbki podmiany z czujnika impulsowego położenia wału na czujnik Halla dla cewko-modułu od golfa bora polo... Pomyślałem że moduł od ATV quady działają jako hall i nim zastąpię czujnik impulsowy w pośrednictwie pod cewko-modułu...
Dziś chcę przedstawić kolejny wynalazek z Chin. który może mieć sporo zastosowań. Nadaje się do kontrolowania podanych w tytule parametrów. Można go użyć we wszelkiego rodzaju urządzeniach i pojazdach napędzanych elektrycznie, takich jak rowery, skutery, samochody czy też do kontroli wszelkiego rodzaju baterii, układów ładowania czy też paneli słonecznych....
Ponawiam temat i podaje konkrety... Mam problem z oplem astrą F 1.6, oznaczenie silnika c16nz, 92r, 3drzwi, kolor czerwony. Samochód gdy jest zimny zapala bez problemu, sytuacja zmienia się gdy samochód się zagrzeje. Jeżeli postoi ok 20min jest tylko 20% szans, że zapale, jak stoi krótko pali na dotyk. Czy przyczyną może być moduł w aparacie lub czujnik...
Trzeba sprawdzić czy Hall ma zasilanie i czy wychodzi z niego sygnał. Powinieneś mieć tam pod maską moduł zapłonowy - może to jego wina. Sprawdzisz Halla to będzie wiadomo czy szukać dalej w module i cewce czy w czujniku Halla lub braku jego zasilania.
Dobrze, zrób to przez próbówkę żarówkową. Ale jeśli moduł uszkodzony to nie będzie dalej iskry, W ten sposób sprawdzasz halla.
Podłącz się bezpośrednio pod cewkę zapłonową (omiń kopułkę) i sprawdź czy jest iskra. Inne opcje: cewka, moduł zapłonowy, czujnik halla
Schematu nie mam. Tylko teraz zauważyłem, że to moduł prądu zmiennego, chociaż gdzieś mi się też rzuciły w oczy moduły DC z czujnikami halla.
5 i 6 nie mostkować ! piątka to zasilanie czujnika halla Problem polega na tym, że moduł jest wyzwalany masą z halla, a ten 3 pinowy plusem z ecu, trzeba by dorobić inwerter i dopiero można go użyć
a masz oscyloskop ? on prawde ci powie :D
zmieniłem czujnik halla moduł i tą śmieszną cewke co ma 4 wyjścia a iskry nie ma. mondeo rocznik 95. motor ma 1.6 16v zetec
moduł czujniku halla moduł czujnik halla halla odwrotnie
połączenia kostki stacyjki cewka gwarancja pompa transit wymiana
Licznik Kingway Euroboy 50 2T – awarie, naprawa, zamienniki, modernizacja Licznik Kingway Euroboy – diagnostyka, naprawa, typowe usterki, linka, ślimak, czujnik Hall