Jeszcze mam jedno pytanie. Czy jeżeli podmienię moduł immo z innego Matiza to jeżeli to będzie uszkodzone to autko odpali?? (interesuje mnie czy kod kluczyka jest zapisany w tym właśnie module czy w ECU silnika).
Witam !! W linku schemat , niestety po angielsku , a tak na moje oko to niestety jest uszkodzony moduł optyczny , w matizach z tego roku nie wiadomo dlaczego dostaje się wilgoć do modułu i go psuje.Sprawdził bym jeszcze cewkę zapłonową. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Oscyloskop zbędny i w dodatku do matiza...??!! Nie wychodzi z aparatu zapłonowego. Zajrzałeś pod kopułkę czy nie?
Nie byłbym taki pewien. Należałoby sprawdzić dokładnie gdzie jest problem. Czy to jest słaby docisk styków we wtyczce wyłącznika świateł awaryjnych, czy to jednak jest problem z przerywaczem kierunkowskazów. Pobliże nawiewów mogło sprawić, że styki przełącznika pokryły się brudem i nie stykają, lecz moim zdaniem przy takim obciążeniu pojawiłoby się...
Byłem przez pewien czas posiadaczem Matiza i przećwiczyłem na nim kilka modułów optycznych. Za każdym razem efekty podobne do twoich. Na rynku brak jest oryginalnych modułów. Są tylko nieudolne odpowiedniki krótko żyjące lub nawet nowe niestartujące. Najpewniejsze są oryginały ze szrotu (auto po kasacji). Tak jak pisał kol. michal801: "Jak ci zgaśnie...
Jakbyś sprawdził błędy to weidziałbyś czy immo czy co innego a tak to możesz podstawić drugiego matiza obok i wymieniać po kolei
Najczęściej pada ten moduł w aparacie tylko wymiana na nowy rozwiąże problem braku iskry tylko to pada . Wiele razy matiza naprawiałem i zawsze tylko ten element wymieniałem i po sprawie . Tylko trochę boli okolo 500zł kosztuje
Do naprawy,koszt ok maks 10 zł.Zasilania i ścieżki w module są?
Witam. Nie tworze nowego tematu tylko sie tu podepnę. Znajomy zakupił Matiza z fabrycznym centralnym zamkiem.Pytanie brzmi.W którym miejscu w tym aucie znajduje sie moduł sterowania centralnym zamykaniem? Z góry dzieki za odpowiedź.
Bład 1500 to błąd każdego matiza bez klimy. Olać. Były dwa rodzaje modulów MANDO i DAC. Te pierwsze działały bezawaryjnie. Dac się psuły. Pękały też gumy między przepustnicą a kolektorem. Dodano po 2 Sprawdzić jeszcze czy moduł w środku nie jest zaolejony.
Bardzo często padają te moduły w aparacie tylko wymiana na nowy draga sprawa.
Na mój gust to moduł zapłonu, jak się zagrzeje to pada i tyle. Mogę się mylić , ale coś takiego często występuje w Matizach.
Tak, w aparacie, sugerowałem się postem powyżej mojego, myślałem że wymieniłeś tylko moduł, przepraszam
Prawdę mówiąc, nie widzi mi sie wymiana aparatu zapłonowego za 1/3 wartości auta No ale jeśli chcesz dalej jeździć to nie masz wyboru, można sam moduł wymienić....
na oko nic nie zobaczysz, te moduły się psują.
stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Dzięki bezpiecznik się spalił kontrolka działa i pompa też,ale przyczyną niepalenia okazał się aparat zapłonowy a dokładnie moduł optyczny
Bo gdybyś sprawdził błędy silnika, to nie musiałoby być takich odpowiedzi, a może komputer silnika dałby jakąś wskazówkę. Jak masz błędy modułu optycznego, to istnienie iskry niewiele wnosi w tym temacie, a moduły w matizach są awaryjne i tyle. Mała szansa istnieje że przy holowaniu odpali z niesprawnym modułem, na obrotach szybciej załapie niż na tych...
Problem rozwiazany.Wypadl transponder w stacyjce.Przerwa na immobilizer byla.Pozdrawim wszystkich.
Dzieki wszystkim za pomoc. Wymieniłem aparat i jest ok. Przed wymianą pokazał kody usterki modułu optycznego. Pozdrawiam
Miałem to samo.........to moduł optyczny do wymiany.
wymieniłem kondensatory na inne o troszke większej pojemności i teraz ten moduł podaje impuls napięcia minimalnie dłuższy niż poprzednio, dzięki temu wszystkie siłowniki zdążą zamknąć zamek przed zniknięciem tego impulsu, wszystko działa poprawnie i jest ok, temat uważam za zamknięty
na 99 % padl modul zaplonu w aparacie
ECM - elektroniczny moduł sterujacy praca silnika
W Matizach występował problem z modułem optycznym w aparacie zapłonowym i w pierwszej fazie często dawał podobne objawy sporadycznych trudności z uruchomieniem silnika. Kolejna częsta usterka dotyczyła cewki zapłonowej, a konkretnie uszkodzenia jej izolacji, przez co iskra skakała po korpusie do podstawy (masy). Wysoka temp. silnika, to niezależna sprawa.
Ej wiesiek.Może i ty jesteś prawdziwym wieśkiem bo ja pisałem,że robiłem nexie.Więc czytaj lepiej a nie graj mi na nerwach.Moduł w matizie jest w obudowie siłownika???Ja nie wiem bo nie robiłem ale jest ty na pewno parę takich osób co robiło to niech napiszą a ja pogrzebie po schematach.Bo nie chce się 'popisywać' tak dalej :D
Aparat zapłonowy do wymiany, albo moduł w nim jak dostaniesz.
Kolego a czasem nie ginie iskra i dlatego odcina.Jeśli brak iskry to uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym ,typowe w matizach,tikach.
Witam wszystkich forumowiczów!!!! Przeleciałem całe forum wyczytałem, że to może być to a tak w moim przypadku nie jest więc zamieszczam nowy post. Mianowicie mam dość niespotykany problem , w moim Matizie, jaki dostałem od zajomego, by tą usterkę usunąć auto było u trzech machaniorów wszyscy ręce rozłożyli . Od początku co w nim było nie tak ? falowanie...
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Posiadam Matiza 2001 r. LPG sekwencja. Zaczęło się od tego, że po rozgrzaniu się nie wchodził na obroty. Wymieniłem aparat zapłonowy DACO na net drugi z niska kopułką kupiony na szrocie. Auto nie odpaliło. Kupiłem szybko wysoką kopułkę i palec (były zasyfiałe) i zmieniłem w moim aparacie DACO. Założyłem mój aparat - NIE ODPALA. Świeca śmierdzi benzyną....
czerwony stały +12V stałe zasilanie czarny masa niebieski masówka drzwi brązowy moduły dodatkowe biały do syreny (biały) fioletowe 2 szt blokada zapłonu zielony syrena (zielony) Bezpieczniki zastosować na czerwonym 7A na różowym 15A żółte 2 szt kierunkowskazy różowy + 12V stałe zasilanie pomarańczowy masówka klapa silnika
Układ zapłonowy pewno...
Witam, czujnik nie jest elementem wymiennym, trzeba kupić moduł aparatu zapłonowego, np. taki: http://www.allegro.pl/item544403312_modu... Czujnik jest właśnie w tej szczelinie, to dwie diody, jedna nadawcza, druga odbiorcza zlicza impulsy z przesłony.
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
niestety nie mam drugiego kluczyka:/ gdzie znajde caly modul od immo zeby go przeczyscic??
W Matizie na 80% moduł zapłonowy ( w aparacie zapł.) po włączeniu zapłonu na chwilkę włączy się pompa paliwa w zbiorniku, potem zakręć rozrusznikiem i jak podczas kręcenia nie włączy się pompka ponownie to już 90% że moduł( ok. 150zł) Darek P.S. miłego sprawdzania
Uciągnie cztery siłowniki. Dodatkowy siłownik podłączyć pod oryginalne.Alarmem trzeba się wpiąć w sterowanie. Nie wprowadzaj w błąd, nie ma sterowania CZ w Matizie, chyba, ze rozbierzesz moduł(siłownik) w drzwiach i wyprowadzisz na zewnatrz modułu.
Podmiana nic Ci nie da, kluczyk a dokładnie pestka z niego jest sparowana z tym modułem immo, wtedy ono wysyła pozwolenie do sterownika silnika. U ciebie albo kluczyk nie nadaje bo uszkodził się transponder, albo moduł immo zgubił jej nr i trzeba od nowa zaprogramować.
To jest matiz na cewce podwójnej. skoro 1.0 . WIęc ten nowszy. Skoro tak mówisz, to faktycznie, diagnostyka zaoszczędzi wymieniania części sprawnych na sprawne. :) I nie ma co szukać usterki w module w aparacie zapłonowym :)
Moduł w aparacie zapłonowym do wymiany.
Moduł w aparacie zapłonowym do wymiany.
Może być wiele przyczyn, ale ja bym podłączył pod komputer, może coś pokaże ? a może być problem z przepływomierzem, cewką. ITD... Panie kolego poproszę o zdjęcie owego "przepływomierza" , napiszę wręcz że go żądam ! PS. Dlaczego wyjaśnię później Dodano po 4 Witam. Posiadam Matiza 800 z 2000r.od jakiegoś czasu pojawiły się objawy podszarpywania autkiem...
U mnie funkcja "nauka" w ogóle się nie sprawdza. Tylko obserwacja oscyloskopu i regulacja na parowniku. Zakładka OSCYLOSKOP i wujek google: regulacja parownika .... [tu Twój model]. Ustawienia są indywidualne do każdego auta i nie sprawdza się ich tam gdzie autor pokazuje, lecz w zakładce w oscyloskopem. Prawidłowe ustawienia to wykres kwadratowy. Ma...
W tym aucie były montowane dwa rodzaje aparatów zapłonowych jeden DAG drugiego nie pamętam nazwy w nich są zamontowane moduły zapłonowe najczęstrzą przyczyną tych obiawów był kąńczący się moduł pomimo że auto jakoś tam jeżdziło, po zdjęciu kopółki palca i osłony tegoż modułu będziesz miał dostęp do niego , ps. on nie iest naprawialny Acha aparaty wyglądają...
Największy problem jest z Daewoo, w końcu kupujesz szpeja u dealera (polmozbyt) i nie działają, bo to chińskie podróby, jak nie cyrki z modułami to z aparatami do matizów :|
Wymień moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym na oryginał.
Witam. Szukam schematu podłączeń a przede wszystkim instrukcji programowania alarmu ze zdjęć. Kupiłem matiza z zamontowanym alarmem zupełnie bez jakichkolwiek oznaczeń lub nazwy firmy na obudowie, również na płytce samego modułu elektronicznego brak jakichkolwiek informacji o firmie. Proszę o pomoc, może ktoś to juz z Was widział. Będę bardzo wdzięczny...
sprawdziłem mam DAC i się pytałem kilku osób to też na 99% że to moduł a ty jakie miałeś objawy w swoim matizie i jak je rozwiązałeś
no i sprawdz modul w aparacie zaplonowym bo lubia poleciec w matizach
wyczyszczono moduł optyczny A pomiary gdzie???
Ma i to dużo. Jaki?
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Dawno takiego jeżdżącego nie widziałem ale z tego co pamiętam najczęściej siadał moduł optyczny w aparacie zapłonowym. Czyli drugi aparat kup.
Witam mam taki problem z autem że gaśnie po rozgrzaniu silnika w różnym zakresie obrotów i są takie błędy błędem wyświetlone na testerze, proszę P1563 FIP ( paliwa Pompa wtryskowa ) żądania zatrzymania silnika P1664 Napięcie akumulatora wysokie (To akurat bo miałem chwilowo aku z transita) P0035 Czujnik położenia wału korbowego usterkę obwodu. P0216...
Do tych dwu przewodów podłączasz moduł radia, do zamykania pilotem.
Amervox z ostatniego zdjęcia to tylko syrena? Wchodzą do niej 4 kable. Ten MZE 512 jest ukryty pod komputerem silnika. A gdzie może być moduł alarmu? Wszystko działa więc nie mam zamiaru zmieniać alarmu. W razie awari działającego pilota muszę dograć drugi który jest niewidoczny dla modułu.
Opiszę swoje doświadczenia - co prawda chodzi w moim przypadku o Matiza, ale widzę po obrazku i schemacie że to jest to samo dziadostwo. Pewnego pięknego dnia, po prostu w czasie jazdy zapaliła się kontrolka Airbagu. Auto wcześniej żadnego wypadku nie miało. Zasięgnąłem porady na dostępnych mi forach i dowiedziałem się, że ten system w Daewoo rusza...
Jeszcze odkryłem jeden fakt, gdy włączałem zapłon i ruszałem wiązka przewodów do imma to włączała się i wyłączała pompka paliwa czytałem na forum ze luzują się konektory w kostce immo wiec każdego pina wyjąłem z kostki i poodginałem były faktycznie luźne i było przez jakiś czas dobrze właśnie teraz tak czytam na forum i z tego, co wynika to immo odtłacza...
Oba to oryginały montowane zamiennie , jednakowo awaryjne. Usterka modułu zapłonowego w aparacie to najczęstsza awaria w Matizie. Trzymam taki na półce wpinam w kostkę , kręcę łapką i po sprawdzaniu.
sama wymiana modułu nic niedaje,problem powraca,jedyne wyjscie to wymiana kompletnego aparatu na Mando.
Otworzysz to zobaczysz. Od produktów korozji po zanieczyszczenia olejem silnikowym Wymiana lub naprawa modułu to nie wszystko ,co z prawidłowym ,ponownym ustawieniem perforowanej tarczy ?? Dobrej zabawy.
kończe temat bo to moduł poszedł a nie rozrząd
Miałem identyczny problem z iskrą .Dioda securiti świeciła się po przekręceniu zapłonu ,myślałem że to moduł zapłonowy i go wymieniłem ,samochód nie zaskoczył pojechałem do serwisu ,mechanik powiedział że to rozkodowany kluczyk i żle złożony moduł tzn.odwrotnie założony talerzyk czy to możliwe.
Np. błąd nr 1100 - to układ regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej, I co można na tej podstawie wywnioskowac? Co wymienić? Mechanik od matizów będzie wiedział.To jest trop gdzie szukać, na pewno nie w lampie 3 światła stop. W matizie córki po wybłyskaniu błędu 0320 z góry wiedziałem,że wysiadł moduł optyczny ( i tak podejrzewałem moduł),wymieniłem...
prawdopodobnie ponownie siadł ci moduł w aparacie zapłonowym. Słyszałem, że moduł DAC potrafi po jednym dniu paść. Trzeba było mando kupić.
Moduł optyczny aparatu zapłonowego (brak iskry). Wcześniej zrób diagnostykę jak polecił jeden z kolegów.
W kwestii oryginalnego modułu optycznego, bo o niego głównie chodzi, lub aparatu zapłonowego, zaprosiłbym na http://daewooforum.pl/, może autokącik, jeszcze powinni być chętni matizowcy do rozgryzania które są warte swoich pieniędzy. Tu trochę ciężka sprawa, i nie pamiętam czy ogarniesz cały aparat do 400zł... Są dwa typy, Mando i DAC, jeden bardziej...
Pisałem co trzeba sprawdzić. Jeżeli brak iskry, to może być usterka modułu zapłonowego w aparacie (często spotykana). Na forum już było jak to sprawdzić.
Prawdopodobnie padł moduł optyczny aparatu zapłonowego, ale najlepiej podpiąć Śledzia pod komputer. koszt wymiany modułu w serwisie to ok. 600PLN. Są 2 typy modułów. Moduł optyczny działa jak palec przerywacza w starszych ap. zapłonowych
może byc to wina modułu aparatu zapłonowego poczytaj było dużo postów na ten temat , sugeruje ci wczesniej diagnostyke elektroniki
Witam. Najlepiej wymień cały moduł i będziesz miał dwa kluczyki (a nie jeden kluczyk Ty, a drugi ktoś).
Wtrącę się, jeżeli w drzwiach jest: "Kostka w drzwiach podpinana do switcha ma wyprowadzenia: +12V Masa Zamykanie Otwieranie " To jest tak jak w Matizie, w obudowie siłownika jest moduł cz. Nigdzie nie ma sygnałów sterujących. Moduł cz jest sterowany mechanicznie z kluczyka. Mało elegancko, ale najszybciej i najłatwiej zamontować jest moduł z pilotami...
musisz sobie wymienic modul optyczny w aparacie zapłonowym.tylko są dwa rodzaje MANDO i DAC. tylkosprawdz ktory maasz
dziś wymieniłem cały moduł w autoryzowanym serwisie, troszkę to kosztowało ale już wszystko jest ok; dzięki za posty wszystkim
Witam, Za oknem -10 stopni. Rano miałem problem z odapalaniem silnika, żeby go odpalić musiałem trzymać gaz na maksa i ostro kręcić kluczykiem. Samochód odpalił... Tylko, że bardzo mocno wzrosły mu obroty, wystarczy, że wrzucę 1 puszczę sprzęgło, samochód się tak rozpędza, że wrzucam 2, później 3 i jadę bez gazu. Podczas zimowej aury to wręcz muszę...
Witam i przepraszam że nie odpowiadałem na cenne uwagi ale nie mogłem.Otóż wracając do mojego problemu z zapalaniem ciepłego silnika w Matizie,i tu się zwracam do wszystkich posiadaczy tych aut,wbrew pozorom przyczyną tej dolegliwości nie był wcale moduł optyczny a bardzo brudny filtr powietrza.Po prostu silnik ciepły był zalewany i gdy wymieniłem filtr...
Witam. Tak jak napisałem problem mógł dotyczyć immobilizera. W tym przypadku jego kontrolka powinna nie gasnąć ale świecić ciągle przy próbie rozruchu. Sprawdź jego złącze (brązowe pudełeczko pod kierownicą). Jak pali to dobrze. Sczytaj jeszcze raz kody. Gdy kiedyś będą problemy to też od sczytania kodów zacznij. Powodzenia. thx, w tej chwili matizek...
Jeśli masz oscyloskop sprawdź impulsy z nadajnika opto, jeśli dobrze pamiętam są dwa: jeden od obrotów, drugi znacznik OT. Jeżeli stopień mocy układu zapłonowego znajduje się poza modułem komputera (z cewką) sprawdź obecność impulsów sterujących (wąskie imp. o ampl. ok 3V).
Witam Matiz gaśnie gdy wcisnę do spodu pedał gazu. Po chwili odpalam i samochód pracuje, dopóki nie dodam gwałtownie gazu. Na niskich obrotach pracuje równo. Wymieniłem: moduł w aparacie, kopułkę, przewody, świecę, pompę paliwa i nic nie pomogło. Podłączyłem kts i wypisało błąd czujnika prędkości pojazdu. Proszę o podpowiedzi.
w tej sytuacji i objawach wykluczylbym centralke alarmowa.gdyby to byla wina immobilaisera to auto wcale by nie zapalilo.problem tkwi w ukladzie podawania paliwa oby to nie byl modul sterujacy.nie masz innego wyjscia .trzeba pojechac na diagnostyke silnika.przy pomocy wkretaka nic nie zdzialasz.
Jeśli masz od kogo to podstaw jeszcze inną cewkę zapłonową. Kiedyś spotkałem się z tym w matizie że cewka szczególnie jak było chłodno lub mokro potrafiła szwankować. Jeszcze pozostaje moduł optyczny. Na początek rozłącz wtyczkę przeczyść. Po tym co piszesz że świece są mokre to raczej coś z iskrą może być. Bo świece po wykręceniu nie powinny być mokre...
Moduł w aparacie wysteępuje w dwuch typach, i cenach .Zanim wybierzesz się do sklepu muusisz zajrzeć do środka aby zobaczyć co tam siedzi.
siłownik w drzwiach kierowcy jest "mechanicznie"(kluczykiem)sterowanym modułem CZ.podłącz przewody fabryczne,wykorzystaj 2 przewody i zamontuj siłownik slave.Niczego nie podpinaj pod oryginał!!
Wymieniłem drugie przewody WN i nadal przebicie,a do tego zachowuje się dziwnie .Kopułka z palcem DAC nówka ,przeczyściłem częściowo aparat z Woskowiny ,ale do modułu jeszcze nie dotarłem.Jest tak jak podniosę maskę w garażu przy zgaszonym świetle to się szykuje do "Sylwestra".O co chodzi?
Witam. Mietek stal w garazu przez mrozy, rozladowal sie akumulator. Zostal naladowany i nie pali. Czuc zapach benzyny z wydechu i dolotu. aparat i modul sprawny, nawet zostal wymieniony w ciemno. Pomierzone napiece dochodzace do cewki. Zaplon wlaczony 0V podczas krecenia rozrusznikiem okolo 0.8V. Nie mam pomyslu.
To znaczy, ma to być zasilacz o stałej mocy maksymalnej i na dodatek realizujący wymianę wartości napięcia na wartość prądu. No, no, a teorię na ten temat, to gdzieś czytałeś, czy to jest może wymysł Twojej wyobraźni? Witam. Widze ze kolega GregBa ma jakiś problem albo ze zrozumieniem tekstu albo z wyobraźnią. ale juz mniejsza o to. Wracając do tematu...
Witam. A czy przypadkiem nie wymieniałeś wałka rozrządu ,jeśli tak to kupiłeś nie oryginalny i przy nim się dzieją takie cuda .Druga sprawa to aparat zapłonowy,najlepiej podmień od kogoś na chwile lub kup używkę na szrocie. Wymiana modułu optycznego też nie była dobrym pomysłem (znając życie, pewnie Chinszczyzna,lepiej było kupić używany oryginalny...
Witam. Najpierw z czytaj kody usterek (jest to bardzo proste), wyczyść zaworek zwrotny ,czujnik położenia przepustnicy i zawór krokowy. Aparat zapłonowy wymieniałeś cały wraz z modułem optycznym , czy tylko kopułka i palec ? .Pomierz napięcia przy map sensorze. Po stos wiedzy o tej żabce zapraszam na http://daewooforum.pl/ .
Witam Jutro wjadę na kanał. uswto napisał: PPrzewód masowy na skrzyni. Spróbuję go znależć, ( od góry czy z kanału?) Jurek 55 napisał: Znalazłeś już przewód biegnący od cewki rozrusznika do UPC ? W CLIPie masz podgląd funkcji "zezwolenie na start" , włącznik na pedale hamulca sprawny? Wyłącznik na pedale sprawny 100%. CLIPa nie miałem podpiętego kiedy...
Panowie czy ktoś dokonał zakupu tych paneli ? http://olx.pl/oferta/nowe-panele-fotowol... Co one są warte bo kolega z ogłoszenia podaje że to jest ten model jak niżej. http://www.solardesigntool.com/component...
uszczelka matiza radia matiza spalanie matiza
szczotka bosch oryginalny zmywarka amica silnik zasięg telewizji naziemnej
ricoh hasło administratora płyta indukcyjna
Napięcie wtrysku sterującego Audi A4 B5 1.9 TDI Telewizor Philips 14PT1565/58 przepala bezpiecznik 4A