Prośba o pomoc w znalezieniu schematu. Nic Ci ten schamat nie pomoże. Do sprawdzenia podstawy: szczotki silnika, pasek, moduł silnika.
A jednak 15K
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
U mnie w instrukcji serwisowej do modułów 3F Indesit Company . Widnieje opis F01 Uszkodzenie elektroniki sterującej .Konieczna wymiana modułu głównego . Zwarty triak silnika (F01 ) był w zwykłych modułach .
Witam. Do sprawdzenia elementy sterujące silnikiem i zrób zdjęcie modułu.
Sprawdź połączenia między silnikiem a modułem istan kostki na silniku jak OK to wymontuj moduł i sprawdź czy nie ma wypalonych połączeń- często na przekaźniku.
te kody dotyczą silnika ,kostki,szczotek,obwodu modułu zasilania silnika
posprawdzaj wszystkie triaki zwłaszcza od pompki ,elektrozaworów sprawdź tez dokładnie grzałkę na upływność do masy przejżyj dokładnie wiązkę między silnikiem zaworami pompką a modułem
na module triak silnika
Ale skąd te iskry strzelają???? Radziłbym najpierw sprawdzić stan szczotek silnikowych i ogólnie przyjrzeń się silnikowi a potem szukać problemu w module
sprawdź dokładnie sam silnik !!!! łącznie z jego kostką i przewodami czyli przeszperaj caleńką wiązkę od modułu do silnika
Spalony wirnik na silniku. W Gdańsku przezwojenie 150-180 zł. Prawdopodobnie również spalony triak na module sterującym silnik.
Pomierz jeszcze raz obwód szczotek czy przerwy nie dostał, przy okazji wyczyść komutator silnika. Czasami zdarza się też, że rozczłapią się konektorki, najczęściej przy modułach.
W tej pralce nie ma triaka w sterowaniu silnikiem. Tylko falownik z 6 IGBT. W 90% znowu do wymiany moduł.
pralka Ariston Hotpoint model AQXXD169EU typ AQ2005TRF Pralka nie kręci silnikiem, próbowałem już trzech silników ( nie wiem czy dobrych) i dalej nic, po ustawieniu wirowanie w pralce pracuje tylko pompa wody, a przy ustawieniu prania, pobiera wodę i dalej nic, czas mija pralka nie kręci, błędów brak. Na kostce która idzie do silnika sprawdziłem kontrolką...
Wykonaj dobre foto modułu od strony elementów w obszarze tego dużego kondensatora i zamieść. Wykonaj również foto modułu z drugiej strony naprzeciw kondensatora.
Witam.Miałem taki przypadek,też myślałem że to silnik,niestety w moim przypadku po podmianie silnika było to samo. Zmieniłem w module sterującym układ scal. pamięci i pomogło. Pozdrawiam,powodzenia.
Witam. Sprawdź moduł sterujący silnikiem pralki.
Sprawdź przekaźniki na module które sterują silnikiem.
Moduł sterujący - strona 7, pozycja 21 na załączonym rysunku. Sprawdź jednak najpierw tachometr i szczotki silnika.
Pompę załącza gdyż jest to tryb awaryjny masz uszkodzony moduł >dokładnie>>sterowanie silnika
Jesteś pewien podłączenia nowego programatora? Nie wkradł Ci się gdzieś błąd przy podłączaniu? Musisz prześledzić dokąd biegnie przewód podający napięcie po zablokowaniu blokady. Zamknięcie blokady możesz zasymulować śrubokrętem bo warto pominąć rolę drzwi w tym procesie by mieć pewność. Multimetr masz jeszcze w domu czy już oddałeś? Moduł odpowiada...
Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek węglowych silnika napędowego a następnie blokada drzwi jak już pisał moderator (at)mrice. Blokada drzwi: https://czesciagd.pl/blokada-drzwi-indes... Masz też moduł sterowania pracą silnika: https://electrodocas.fr/ariston-indesit-...
do sprawdzenia pasek>>>silnik(szczotki),moduł
Witam! Jak w tytule kupię płytkę sterującą silnikiem pralki. Moja ma popalone przejścia i raczej nic z niej nie będzie.
Witam należy sprawdzić złącze silnika czyli wtyczkę wyczyścić złącze j9 na module ( usunąć przeciek jeśli taki istnieje) a na końcu w zaleceniu wymień moduł
Do sprawdzenia wiązka przewodów moduł-silnik, łącznie z kostkami.
Sprawdź złączkę i przewody łączące silnik z modułem.
Silnik jest ewidentnie bezszczotkowy trójfazowy. Te silniki bardzo rzadko ulegają awarii w przeciwieństwie do modułu nimi sterującego określanego jako falownik. Silnik sprawdza się poprzez pomiar rezystancji uzwojeń. Oczywiście nie można wykluczyć awarii samego silnika, ale problem równie dobrze może leżeć po stronie modułu sterującego. Może to będzie...
Może być ten silnik.
Takie zachowanie zawsze wymaga wymiany silnika jeszcze nie miałem przypadku że padnięty był moduł i takie coś powodował. CO do prób naprawy silnika nie polecam bo potem do wymiany może być i silnik i moduł=nowa pralka
Silnik może byc żle przewinięty , w tych modelach były silniki indukcyjne z kondensatorem rozruchowym - srawdż go.Jest jeszcze moduł sterujący , może uszkodzony silnik ( z jakiegoś powodu był przezwajany ) uszkodził moduł?
Zakupiłeś nowy moduł czy używany? Jeżeli nowy to o takim indeksie jak tu?: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Mod... Moduł został zaprogramowany?
Sprawdź przekaźniki i luty na module REMCO.
Coa piernik do wiatraka. Grzałka silnik i inne podzespoły nie mają wpływu na wyświetlanie różności na LED. Jak pisałem uszkodzony moduł lub wyświetlacz. Koniec tematu.
Jeśli napięcie nie dociera do silnika sprawdziłbym moduł. Nie powiem ci na co zwrócić uwagę, ale przejdź po okablowaniu z silnika do modułu i dokładnie obejrzyj płytkę, przedzwoń przewody być może masz przerwę.
poprostu silnik nie chodzi wymieniłem triaka i pudło a silnik sprawny
Może szczotki, silnik , jeżeli nawet wody nie pobiera to elektrozawór ( dochodzi napięcie - jeżeli nie to kolejno po kabelkach), hydrostat , jest tego trochę nie pomijając programatora i modułu.
A mi to pachnie uszkodzeniem inwertera silnika na module.
To jest sterowany silniczkiem zawór przekierowujący pompowaną wodę, na przemian do górnego i dolnego ramienia myjącego. Uzyskuje się dzięki temu, większe ciśnienie i silniejsze strumienie wody, niż podczas pompowania do obu ramion jednocześnie - lepsze mycie. Sprawdziłbym jakość połączeń lutowanych modułu programatora i połączeń do silnika pompy.
ale po co odrazu kupowac nowe przezwojenie silnika okolo 150-200 zl modul tez mozna naprawic pod warunkiem ze proc i eeprom sie nie posypal posprawdzaj jeszcze i poczysc zestyki na module i silniku i zrob z tm silnikiem jak Ci mówiłem trzymam kciuki ze sie uda :)
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
A może to tylko zbieg okoliczności , i inny defekt , szczotki , styki kostki na silniku. To ostatnie miałem wczoraj , spieczone i silnik nie obracał .Po wyczyszczeniu pralka ruszyła W innej avtl83eu nie udało mi się silnika uruchomić , moduł mam /podejrzewany przeze mnie , że zepsuty / i ciekawy jestem czy kolega sobie ze swoim poradzi :)
Do sprawdzenia silnik i jego sterowanie-moduł.
Do sprawdzenia masz układ hydrostatu,silnik,moduł,ew.programator.Z... od magnesu w prądniczce tacho w silniku.
Uszkodzony okazał sie przekaznik na module ,wypalone styki...
Właśnie w tym problem że dobrze. Nie wiadomo co padło bo silnik na 100% sprawny. Może znowu padł moduł więc najlepszym rozwiązaniem będzie test na innym module.
Witam Podaję opis błędu F02: Zablokowany silnik, zwarty/otwarty obwód obrotomierza 1.Sprawdzić przewodzenie na stykach modułu 2.Sprawdzić złącze silnika 3.Sprawdzić przewodzenie między modułem a silnikiem 4.Sprawdzić uzwojenie silnika 5.Sprawdzić uzwojenie obrotomierza 6.Wymienić moduł elektroniczny. pozdr. Andrzej
Szczotki w silniku wymień.
Sprawdź , czy silnik nie ma przebicia co masy , czy wiązka przewodów do silnika nie jest gdzieś przetarta , jeśli nie , to poważnie mógł paść moduł .
Kupię moduł sterujący do al88x eu. Może być używany, byle był sprawny. Ewentualnie całą pralkę z uszkodzonym silnikiem /na przykład/.
nie ma czujnika wibracji, o równomiernym rozłożeniu prania moduł "wie" od tachometru znajdującym sie na osi silnika głównego((stały równy przyrost napięcia w określonym czasie) spróbuj przejrzeć moduł, jakość połączeń, silnik, kostkę połączeniową silnika, tachometr
F02, F01 w pralkach z falownikami oznacza wymień moduł sterujący. Silnik się nie psuje, tacho czasem. Ale raczej uszkodzony moduł.
Uzwojenia raczej zostaw w spokoju -silnik przecież obraca w jedną stronę ,może sprawdż dokładnie przekażniki na module i ich luty.
Dziękuję już pralkę dawno sprzedałem, faktycznie moduł był uwalony a konkretnie sterowanie silnikiem w module. Temat zamykam
słuchaj one biora mało wody i tym bym sie nie przejmował chciałes miec oszczędna pralkę wię ją masz !! przeszperaj jeszcze układ sterowania silnika zwłaszcza triaczek i poskrob wszystkie kostki miedzy silnikiem a modułem
Sprawdź czy silnik nie jest zablokowany • Sprawdź poprawność styków konektora J9 na module • Sprawdź uzwojenie tachometru: oporność 115 – 170 Ohm pomiędzy stykami 1 i 2 na konektorze J9. W przypadku zwarcia/otwartego obwodu tachometru sprawdź okablowanie stykami 1 i 2 konektora J9 a tachometrem. Dla silnika 3-fazowego upewnij się że...
Miałem już dwa takie przypadki i w obu był silnik. Albo przygnił kabel przy zabezpieczeniu termicznym, albo w zaciskach albo nadpalenie w wirniku. Podłącz go na ostro do sieci to się przyzna gdzie go boli. Aristony na rewersyjnych nie sprawdzają prędkości silnika tylko czy w ogóle się kreci, więc jeśli nim buja cokolwiek to moduł nie wykrywa błędu.
zasilanie dochodzi tylko nie wychodzi nic z modułu.
Żadna marka to nie to co kiedyś. Dzisiaj byłem do Aristona Margerita. Programator mechaniczny, termostat mechaniczny, moduł tylko do silnika. Pralka ponad 17 lat i dopiero druga usterka (blokada). Nowy Ariston ładniejszy, może cichszy, ale albo łożyska padną, albo moduł i koszt naprawy robi się nieopłacalny. Nowsze modele Miele podobają mi się. Wysoka...
Witam jeśli chodzi o tego typu moduł jest to moduł 3-fazowy i silnik nie posiada szczotek co daje w efekcie lepszą możliwość wysterowania i cichą prace tego silnika
Błąd F1 to błąd silnika sprawdź silnik. A moduł masz nowy czy z odzysku?
Sprawdź ewentualne wycieki wody na konektor J9, zwierające jego styki • Sprawdź kostkę zaciskową na silniku (skorodowane lub zwarte styki) • Wymień moduł zasilania
A11 = 1/2 load Solenoid Valve Triac or alternating Wash Motor action - check Solenoid Valve operation & alternating Motor action, replace Module if required - machine drains until Level Switch resets +30" Czyli sprawdzić zawór i silnik. Jeżeli sprawne, to moduł do wymiany.
Uszkodzenie silnika i jego okolice.
F02.Zablokowany silnik, zwarty.Sprawdz silnik, terminal zaciskowy silnika,przewodzeniena stykach karty CNG.uzwojenie obrotomierza,moduł zasilania.Pozdrawiam
Masz uszkodzony moduł, wymontować i do elektronika lub zamieścić dobrej jakości zdjęcia z obu stron Zależy co masz na myśli mówiąc moduł. Zdjęcia udostępnione przez autora tematu pokazują moduł silnika. Ta pralka oparta jest na programatorze mechanicznym EATON EC4425M1. To jest leciwa pralka więc warto byłoby zajrzeć do silnika pralki i obejrzeć szczotki.
W tej pralce nie ma silnika szczotkowego,jest silnik indukcyjny sterowany poprzez falownik znajdujący się na module .... U Ciebie uległa uszkodzeniu cewka elektrozaworu prania zasadniczego w konsekwencji uszkadzając triaka sterującego Q11 lub Q12(nie pamiętam dokładnie który to bo nie mam przed sobą modułu) Triaka łatwo namierzysz znajduje się w pobliżu...
Nie wolno robić obejścia blokady jak i również uszkodzoną blokadę się wymienia nie naprawia. Można sprawdzić czy na pinach wtyczki blokady pojawia się 230V po wciśnięciu start. Blokada do najtańszych nie należy i może warto wezwać fachowca, który zdecyduje czy wymiana blokady coś da. https://north.pl/karta/blokada-drzwi-do-...
napięcie na obydwa styki (sprawdzane tylko próbnikiem wartości nie znam Próbnikiem niczego tu nie sprawdzisz , tylko obecność fazy . Póki co nastawiłem się na wymianę przekaźników (po 4 w każdym module) Po co wchodzisz niepotrzebnie w koszty ? Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika , grzałki na przejście i upływność do masy . Tylko broń Boże próbnikiem...
F-01 oznacza błąd sterowania silnikiem co w tym wypadku wskazuje na padający moduł.
f1 błąd to problemy z komunikacją między modułem góra a dół ,okablowanie,f2 tobłąd silnika lub mudułu dolnego(czesto zimne luty)poz
Z tego co zauważyłem to kręci silnikiem w jedną stronę Przelutuj przekaźniki na module. Najpewniej są tam "zimne luty".
Zwarcie triaka silnika • Sprawdź ewentualne wycieki wody na konektor J9, zwierające jego styki • Sprawdź kostę zaciskową na silniku (skorodowane lub zwarte styki) • Wymień moduł zasilania
Te triaki są naprzeciw tego złącza CNE i do tego podłączyłem silnik tak jak w tym linku wyżej.
zwarty triak silnika Ten sprzęt posiada silnik trójfazowy. gdzie szukać przyczyny pralkowej niemocy W module sterującym który znajduje się pod panelem użytkownika.
Przeważnie to raczej tego co nim steruje czyli modułu, ale posprawdzaj czy np na złącze silnika nie dostaje się woda, czy styki nie popalone, zaśniedziałe etc.
W tych modułach masz zabezpieczenie prądowe jeśli wirnik ma zwarcie to pralka nie wystartuje.
Sprawdź ewentualne wycieki wody na konektor J9, zwierające jego styki • Sprawdź kostę zaciskową na silniku (skorodowane lub zwarte styki) • Wymień moduł zasilania
Jednak wg. mojej instrukcji F02 - zablokowany silnik, uszkodzony silnik, starte szczotki silnika. Przyczyną może też być uszkodzony przekaźnik lub zimny lut na nim.
Kolego o schemacie to można tylko po marzyć prędzej się go rozrysuje, stabilność zasilania też można sprawdzić. Może być też problem z procesorem bo triac jak dostaje zwarcie to na bramce triac-a pokazuje się napięcie sieci które idzie prosto do procesora jak naprawiałem te okapy to po zwarciu żarówki oprócz triac-a połowa procesorów była uszkodzona....
Uszkodzony może być moduł użytkownika- ten z przodu z przyciskami. Jeszcze grzałka, silnik i wiele innych podzespołów. Należało od tego zacząć naprawę. Sprawdzić wszystkie elementy wykonawcze.
Sprawdź czy nie ma pęknięć na lutach łączących przekaźniki z płytką modułu. Jeśli nie ma wymień triaka na wysterowaniu silnika, wstaw BTA lub BTB 16/600(radiator jest izolowany).
Sprzedam pralkę ARISTON AQSD 129 z uszkodzonym dolnym modułem (błąd f18). W całości lub na części. Pralka w bardzo dobrym stanie technicznym, mało używana, niestety wystąpił w/w błąd i naprawa stała się mało opłacalna. Mogę sprzedać tylko górny wyświetlacz, który jest najcenniejszy lub bęben z silnikiem.
Witam.Pralka Ariston Margherita al 948 TxR nie obraca bębna w czasie wirowania.Obroty rewersyjne w fazie prania i płukania wykonuje.Wodę wylewa przed wirowaniem lecz brak efektu odwirowania .Moduł zasilający silnik główny wizualnie wygląda na sprawny podobnie jak i programator.Co może być przyczyną braku odwirowania?
Witam! Mam problem! Pralka Ariston Margarita Al 946TX po nabraniu wody grzeje ale nie obraca Bębnem wymieniłem moduł sterowania i nadal nie chodzi silnik! Proszę o Pomoc i w miarę możliwości o schemat połączeń elektryczny z góry dziękuję i pozdrawiam ! Majsterw1[/b]
Jak w temacie. Zamek działa prawidłowo, załącza napięcie na pozostałe elementy. Silnik OK, hydrostat ok, grzałka OK, moduł wydaje się poprawny, wybieranie/zmiana programów działa w porządku. Pralka próbuje startować z programem ale niestety niewykrywa zamkniętego zamka i anuluje wszystko (na końcu programu pięknie napisane "door" :) ). Sprawdziłem wszystko...
Za wsad dziękuję. Tak jak pisałem silnik nie kręci. Nie wiem jak dopisać nr sn.
Prawdopodobnie nie będzie pasował . als88 ma silnik szczotkowy , a als109 trójfazowy i moduł wnim jest inny( z widocznym radiatorem) i droższy
przelutuj przekazniki i sprawdź szczotki silnika Ja wiem, że to bardzo głupie pytania ale: - gdzie znajduje się płytka z przekaźnikami - jak wyglądają zużyte szczotki. Ew. jak je sprawdzić ? moduł na dole w plastikowym opakowaniu :D a szczotki przykrecone do silnika :D
Sprawdź grzałkę, jak ma przebicie na masę to różne błędy może elektronika pokazywać, potem szczotki na silniku. Jak jest ok to połączenia wtyczek modułu lub zimne luty na płytce.
A czujnik niewyważenia gdzie go namierzyć. Nie ma nic takiego, inwerter ocenia to na podstawie pobieranego przez silnik prądu. Generalnie EVO II 3ph nie chciał wirować jak podstawiło się zły silnik - ale to tylko takie przemyślenia, bo ty nic nie zmieniałeś. Ostatnio przy porządkach widziałem gdzieś nowy moduł do tej serii.
z elektronikami jest tak: Powiem Ci jak ja Robie jezeli wystepuje jakaś "dziwna" usterka" zaczynam sprawdzać: grzałkę, pompe, tacho, silnik-szczotki, styki na silniku, czasami blokade jak zamyka się na tzw. dwa razy, pożniej lece na moduł i do triaka może on jest uszkodzony i nie ma ruchów rewersyjnych. Czasami jest tak ze szczotkami, że są rozpolowione...
Tak dokładnie. Czas liczy i na wyświetlaczu" pisze", że pranie trwa. Przy włączeniu np. wirowania tak samo (czas wirowania biegnie, ale silnik nie rusza). Z procesora na module głównym nie wychodzą żadne sygnały "załącz"... Poprawiłem TONI_2003
Tak blokuje. jak włączę funkcję odwirowania to załącza się pompa wody a silnik się nie kręci. gdy nastawię pranie to nie załącza się nic nawet wody nie pobiera. Silnik sprawdzałem jest ok, odprowadzenie wody jest drożne, może to moduł sterowania?
Witam proszę sprawdzić wiązkę przewodów która idzie od modułu na dół do silnika zdarza się że jeden z przewodów się przetrze o ostre krawędzie blachy najczęsciej na dole . Pozdrawiam .
podnieś wyżej samą końcówkę węża spustowego sprawdź szczotki silnika i sam silnik pomierz grzałkę sprawdź czy pralka jest uzerowana na końcu poczyśc styki na konektorach i kostki na module na końcu niestety wymień moduł !
Pod tym linkiem jest opis podłączenia bezpośredniego, a ja chciałbym podłączyć jeszcze moduł w celu regulacji obrotów i zmiany jego kierunku. Może ktoś posiada pralkę Ariston ALS 948 TX lub LB 8 TX - byłbym wdzięczny za sprawdzenie wartości napięcia podawanego na moduł.
Ok. tylko gdzie znajduje się ten moduł? Rozebrałem całą zmywarkę i nie ma tam żadnej płytki z elektroniką. W części przedniej znjduje się elektromechaniczny programator i włączniki, natomiast pod spodem są elementy typu silnik pompy, presostat, grzałka... Gdzie w takim razie znajduje się moduł zmywarki?
Potrzebuje schemat modulu Moduł 143068 prosze o pomoc w zlokalizowaniu tego triaka.. Tego triaka tam nie ma, bo jest tam silnik innej konstrukcji - moduł do wymiany. http://www.mts.sklep.pl/index.php?produc...
ariston moduł moduł ariston moduł zmywarka ariston
podzial telewizji karta dostepu dekodera vigor vigor
pilot uniwersalny grundig podświetlenie pokrętła piekarnik amica
Sprawdzenie centralnego zamka Volvo XC60 2015 Sprawdzenie centralnego zamka Volvo XC60 2015