Mógł bym mi ktoś wytłumaczyć Sprzedawca albo producent
Opis tutaj MN638S Power Tranzystor Darlington http://obrazki.elektroda.pl/8981919300_1... http://www.datasheetarchive.com/MN638S-d...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Plus to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
To spr. instalacje, zasilanie do modułu i czujnik. Jak tu bęzie ok. to siadł moduł.
Czy tak ciezko jest uzyc google ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad / ATV...
Skoro jest napięcie łądowania powyżej 80V to powinno to działać. Jak ci nie zaiskrzy przy module skutera zrób prostownik 1 dioda i kondensator 2yf/200v I ZOBACZ do jakiego napięcia się naładuje po 1-2 obrotach.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
Cewkomoduły do skuterów Piaggio są niemal wszędzie takie same. Nowsze modele od któregoś roku mają już połączenie na kostkę. Do czterosuwów są oczywiście inne.
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
Tu jest Twój moduł z opisem, 5 od góry :https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic...
Wystarczy użyć wyszukiwarki Google, jest tego mnóstwo (schematów, tematów itp.). Szukaj, szukaj... i jeszcze raz szukaj. Dodano po 1 http://zaplon.pl.tl/SCHEMATY-CDI.htm Dodano po 1 Tego zbudowałem i działa. http://imageshack.us/photo/my-images/51/...
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Na czarno niebieskim przewodzie jest napięcie pokazane na zdjęciu, mam dalej mierzyć czy to wskazuje na uszkodzenie modułu?
Silnik 4t jedno cylindrowy ma następujące zachowania w stosunku do procentowego składu mieszanki BP95 do 68: 1. Uboga - (na "luzie")szybko przyśpiesza, ma wysokie obroty (niby ok),( podczas wysiłku) przegrzewa się powodując.... puchnięcie tłoka, wypalanie zaworów, niska moc. 2. optymalna -Nie ma takiej :) (nie do uzyskania zbyt wiele zmiennych) 3. Zbyt...
jest nowy tłok cylinder głowica jest iskra dochodzi paliwo jest kompresja kręci i nie chcę odpalić Zostały spełnione wszystkie warunki do odpalenia silnika spalinowego. mechanik mówił po zrobieniu skutera że po jakimś czasie może moduł się zepsuć Jaki moduł? przecież napisałeś, że jest iskra, to do czego według mechanika jest ów moduł?
Podobny problem miałem w skuterze brata. W akcie desperacji rozebraliśmy go na pojedyńcze śruby a winowajcą okazał się moduł zapłonowy :/
Czarny może być masą sprawdzić miernikiem uniwersalnym czy jest przejście na masę, czerwony pewnie zasilanie można go podpiąć przez opornik 100 omów do 12 V i sprawdzić czy się nie grzeje ten opornik,
Układ z linka to jest moduł zapłonowy do silników nie posiadających impulsatora, nie nadaje się do skutera 4T.
Statory od 2t mają zamocowany impulsator ale kwestia czy go tam zmieścisz. Magneto zmienisz na takie z wypustką a impulsator zamocujesz nawet na płaskowniku. Kwestia wymiarów i przeróbki ładowania. https://obrazki.elektroda.pl/2922918400_... Przy dzwonie to ogranicznik. Ja bym próbował rozebrać moduł.
Ja kupowałem w intercarsie taki moduł. Zapytaj się u nich o modul zapłonowy chińskich 2 t ewentualnie wejdź na stronę inparts.pl i tam jest katalog to sobie znajdziesz ten moduł.
Witam, jeżeli się nie mylę to: kostka to wyjście na cewkę zapłonową, biały-masa, nieb-biały impulsator, czarn-czerwony zasilanie z cewki. Moduł ten był montowany miedzy innymi w Yamaha JOG i czasami w chińskich skuterach 2T.
Jeśli to nie problem daj zdjęcia tych modułów.
Mam skuter kibse 50 4t black edition z 2018 roku gdzie w nim znajduje się moduł cdi? Dodano po 36 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W większości skuterów 4T tej klasy moduł CDI (Capacitor Discharge Ignition) umieszczany jest w pobliżu akumulatora, pod siedzeniem lub za przednią osłoną. W przypadku modelu Kibse (lub Kisbee) 50 4T Black Edition z 2018...
Blokowanie modułu jak mam sprawdzić ? Przewód czarno biały - odpiąć od modułu na czas prób całkiem. To gaszenie ze stacyjki, stopki bocznej, etc... Przewody instalacji zapłonowej tak, ale bardziej bym się skupił na stanie cewek i tego, co z nich "dociera" do modułu.
Jaki był stary moduł i jak wyrzuciłeś immobilizer ? Prawdopoodobnie nowy moduł nie zadziała ( nie pasuje do Twojego modelu skutera)
Czyli coś sie uszkodziło przez moduł lub przy jego montażu. Sprawdź połączenia masy.
http://obrazki.elektroda.pl/3193623800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3193623800_1...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
W SV moduł powinien być w okolicy tylnej lampy (zielone lub białe złącze na 6 pin, moduł czarny o wymiarach 6x 3cm).
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Tak, już wiem do czego służy dioda. A czy ten moduł będzie działał bez oryginalnej stacyjki, czy nie ma takiej możliwości?
Żaden , masz 5 kabli co daje zasilanie , masę , wyjście na cewkę WN , impulsator i gaszenie. Blokada może być w środku modułu.
Witam, posiadam taki problem z Kymco Agility 50 w 4T z 2005 roku. Otóż miałem w nim pasek do wymiany, oraz skuter był zablokowany. Pasek wymieniłem i miałem moduł odblokowany z innego skutera, to słyszałem że te skutery mają blokady modułu. I przed wymianą modułu również skuter nie odpalał, ale jak już zmieniłem moduł było słychać takie pół obrotu...
Witam posiadam skuter 2T silnik IE40QMB nie dało się go zapalić stwierdzono, że moduł jest uszkodzony więc został zakupiony nowy który ma inne oznaczenia przewodów, i nie wiem jak go podłączyć... proszę o pomoc kable z modułu 2t zipp Quantum: 1.biały 2. niebiesko biały 3.czarno czerwony 4.żółty 5.zielono czerwony 4 i 5 przewód w kostce. kable z skutera:...
Jeżeli jest to moduł [ ten z przewodami ] AC CDI , to jest zasilany bezpośrednio cewką zasilającą w statorze . Kolory przewodów , 1. biało-czerwony z modułu na impulsator , 2. czerwono-czarny z modułu na cewkę zasilającą , 3. czarno-biały z modułu to gaszenie na stacyjkę [ masowanie ] , 4. czarny z modułu na masę , 5. pomarańczowy z modułu na cewkę...
Jakikolwiek moduł Ac od chinskiego skutera 2T tak samo regulator i cewke
Usystematyzujmy wiadomości: skuter jest używany, rozrusznik jest elektryczny, nie działa, no właśnie co. Ja zrozumiałem, że nie kręci rozrusznik. No to albo rozrusznik, albo jakiś element po drodze do rozrusznika. Trzeba by sprawdzić, czy na rozrusznik idzie napięcie z akumulatora po wciśnięciu startera. Jak idzie to rozrusznik (może szczotki), jak...
Witam mam pytanie Czy samemu mogę odblokować moduł dwupinowy przy skuterze 4T
Nie ma opcji nie dam rady, wszystko jest tylko kwestią czasu ;) Oczywiście zrobiłem :). U mnie problem był poważny. Nie był to problem w instalacji, a w cewkach i samym module.
Jedni mówią że to moduł zapłonowy się zepsuł, odłączyłem moduł jest to samo co przy podłączonym. To przy odłączonym module miał odpalić, ciekawe. Miałem podobny przypadek pomogła wymiana modułu. Cena modułu ok.15 PLN.
Witam serdecznie mam wersję 4T skuter Baotian 50 i zakupiłem moduł odblokowany lecz nie wiem jak go podłączyć. W skuterze mam 6 pin a kostka w module posiada 5 pin. Jak podłącze to skuter nie pali ale na module mruga dioda. Zdjęcia dołączyłem. Pomoże ktoś podłączyć moduł ? Stawiam dobre piwo.
Witam, potrzebuję pomocy. Kupiłem już 3 moduły tuningowe do skutera Boation i na żadnym nie chce odpalić, a na starym za każdym razem. O co chodzi??? AI: Jaki jest dokładny model skutera Boation, którego używasz? Boation BT49QT-20 AI: Jakie są marki lub typy modułów tuningowych, które kupiłeś? CDI Reacing 2t
Zielono-biały to drugi koniec cewki zasilającej CDI. Podaj kod modelu tej Yamahy oraz zapłonu i modułu oryginalnego. Wszystko wskazuje że próbujesz podłączyć zwykły moduł od skutera, natomiast zapłon w tej DT125 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.
Napięcia "wychodzącego" z modułu nie da się zmierzyć!!! Można by tylko oscyloskopem z sondą wysokiego napięcia. Tam idą króciutkie impulsy ok 300V. Żaden zwykły miernik ich nie uchwyci. Podstaw jakąkolwiek sprawną cewkę na próbę. Sprawdź połączenia masy: cewki , modułu i samego silnika.
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w sparawie skutera 125 cm. 4T. Jest taka sytuacja, wymieniłem już gaźnik, cewkę zapłonową i świece. Skuter odpala i chodzi na wolnych obrotach, a jak zaczynam jechać po około 10 min. zaczyna przerywać i strzela w tłumik. Liczę jeszcze że wymienię moduł zapłonu, ale nie wiem czy to to. Moduł jest do silnika 125 cm CDI...
toniutoniu Jeśli zamontowałeś ten moduł ze skutera jest on nie odpowiedni do tego silnika, powinien być oryginalny lub dorabiany wedle wzoru z tego forum.
Zgadza się.
Nie widzę nigdzie schematu do twojego skutera, ale domyślam się, że w nim jest zasilanie CDI prądem przemiennym, a moduł który kupiłeś jest na prąd stały - nie wiem, czy da się to razem pospinać. Daj schematy jeśli posiadasz.
Jeśli stara to musi być mechaniczny przerywacz i kondensator czyli klasyka Jeśli nowy typ cewki no to moduł
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Rezystancja cewek jest w porządku .Podmień moduł i świece,powinno pomóc.
Zmierzyłem oporność impulsatora i jest OK. OKazało się że po zamówieniu nowego modułu skuter zaczął dawać iskrę i zaczął pracować silnik, dlatego serdecznie dziękuję za podpowiedzi, klikam pomógł
Nie odpala, nie ma iskry, pomocy, moduł zmieniany
Oczywiście że tak tylko wszystkie piny na module powinny się zgadzać Wiesz o co chodzi zasilanie wyjście na cewke WN masa itp. Sprawć sobie schematy na necie i porównaj z kabelkami przy wtyczce jak będą pasowały to wpinaj i jeżdzij
Po co się brać za coś o czym się nie ma zielonego pojęcia. Choćby dla satysfakcji,albo dlatego żeby potem pojęcie mieć i nie szukać po forach. A Ty robiąc w życiu coś pierwszy raz od razu miałeś szerokie pojęcie? Na pewno działać nie będzie. Właśnie. Cewka z Żuka ma pobór 5A .Powodzenia zatem z przypinaniem pod moduł ze skutera. Moduł tego nie zniesie,a...
Witam mam taki sam problem w BLADE 525 czy znalazłeś przyczynę ?? wiesz czy można po dwie mniejsze kostki wpiąć moduł z chińskiego skutera do sprawdzenia ??
Raczej nie jak wtyczki takie same. Trzeba porównać oba moduły.
Witam ,posiadam modul od skutera jednak usunalem w nim kondensator i nie wiem jak moge wstawic go z powrotem , i nie wiem nawet jaki, wiem tylko jaka wielkosc fizyczna w mm. tzn na oko. Moge dodac zdjecia tego CDI . Pozdrawiam. Czy ktos wogole wie czy da sie cos takiego zreperowac metoda prob i beldow ?
Jeszcze jedna ważna kwestia. Na jaką prędkość obrotową zaprojektowany jest wirnik pompy strugowodnej? Silnik od "ścigacza" kręci 10-13 tysięcy obrotów. Silnik skutera wodnego w dwusuwie to około 5 tysięcy obrotów i blokada na module.
Wydaje mi się ze jakiś kondensator w środku z nieznanych mi przyczyn napuchł i rozsadziło moduł od góry. Chciałbym dodać że nie było tam nic skomplikowanego tylko moduł i wtyczka i niby od tego samego modelu peugota, albo mam coś z instalacją, albo trefny moduł kupiłem, mam jeszcze kilka innych modułów. które przywiozłem z zagranicy ale tez nie chodzą...
Jeżeli to nie przerywacz, to być może moduł alarmu.
Moduł zawinął już jest Iskra normalnie Dodano po 32 Moduł
Szukam schematów modułów zapłonowych albo całych instalacji różnych skuterów interesuje mnie również jakie napięcia powinny być na impulsie z silnika i wyjściu na cewkę i inne info dotyczące zapłonu.Mam problem z 2 skuterami które nie mają iskry.
Kupiłem nowy moduł sportowy, lecz gdy go podłączam to skuter nie odpala - świeca, cewka i inne podzespoły działają poprawnie, bo gdy podłączam stary moduł skuter zapala. Model skutera to Zumico Quick 4t.
Osobiście się nie znam na tym, ale z tego co wyczytałem na różnych forach to ten moduł bardzo spowalnia skuter
nikt nie ma pomysłu co to może być? Jak nie mam pojęcia, to co tam najlepiej wstawić, skoro moduł i tak uszkodzony. Większy rezystor z bezpiecznikiem?
Przewód czarno-czerwony od statora, jaka rezystancja?
Podmień moduł.
na YT "Wymiana Modułu CDI w (Dużych Chińskich skuterach)"
Najprawdopodobniej padnięty moduł.
Kable wychodzące z cewek magneta: niebieski-biały - impulsator, czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł
Witam. Gdzie znajde ten moduł zapłonowy w Agility 50 4T? Pozdrawiam.
Moduł mam oryginalny włożony.
Niestety nic jeszcze nie wymyśliłem, ale byłem dzisiaj u mechanika i jak poskladam silnik to pojade do niego i jakoś to podłączymy. Jak możesz to prześlij mi ten schemat na themartino(at)wp.pl pozdro
Pewno wszystkie ktore weszły na automatach miały moduły, simson skuter ma oslony n nogi cos z osłonami poszukam bez modułu,może były z większym silnikiem niż 50cm
Wyświetlacz biegu musi mieć w skrzyni biegów przełącznik/czujnik wybranego biegu. Obrotomierz powinno dać się podłączyć pod impulsator lub moduł CDI. Potrzebujesz schemat skutera z którego pochodzi licznik i "choppera" do którego go chcesz zamontować.
Witam posiadam skuter tgb 2t chciałem wymienić moduł ale rozpadła się skostka od modułu i nie wiem jakie kable do jakiego pinu w module.
Witam dziś właśnie przyszedł zamówiony moduł i skuter chodzi jak nowy. Podaje rozwiazanie problemu dla zainteresowanych : w kostce od modułu było trzeba wypiąć czarny kabel z białym paskiem. Problem został rozwiązany więc zamykam temat.
Też tak myślę że to moduł
Miałem podobny problem z moim skuterkiem Chińskim. A mianowicie także nie chciał palić; iskra była na kilku świecach sprawdzałem w razie gdyby biła po bokach, paliwo również świeca mokra, zawory sprawdzałem ustawiałem idealnie jak się tylko dało, przewód od cewki do świecy, a tu nadal cisza, postanowiłem zakupić nowy moduł zapłonowy ledwo obrócił rozrusznik...
Cześć, potrzebuje podłączyć silnik od skutera na 'krotko' moduł i cewkę mam, ale nie wiem jaki kolor kabli do których. Kolory: Moduł - pomarańczowy, zielony, zielono żółty, niebieski, brązowy Silnik - żółty, czarno czerwony, zielony, biały, niebiesko czarny https://obrazki.elektroda.pl/9620888300_... https://obrazki.elektroda.pl/7209128500_...
Ponownie pytam Czy mogły moduły się spalić od tego, że kabelki były źle wyprowadzone do kostki do modułu??
Witam. A dalibyscie mi schemat do podłączenia modułu bo mam taki sam
Mam takie pytanko, czy ten moduł będzie pasował do czterosuwowego chinola oraz czy można podłączyć do niego cewkę zapłonową W/N np. od fiata 125p taką na 12V. Pytanie po co? Chociażby do poprawienia pracy silnika, standardowa cewka i moduł to makabra w chińskich markach skuterach. Nie mówiąc w moim pechowym skuterze.
a jak ustawić zapłon jak to wszystko na modułach?
Moduł DC? Potrzebuje accu? trochę wróżymy... coś więcej co to za "skuter"?
A do modułu ile dochodzi?
kupiłem oryginalny zapłon i wsadziłem oryginalny moduł ,skuter chodzi ,można wsadzać zapłon od keway-a ale razem z modułem od kewaya.
Chińskich skuterów nie opłaca się remontować. Weź to sobie do serca. Gdybyś go oddał do serwisu, to koszty napraw szybko przekroczyłyby wartość skutera. Naprawiając go prywatnie też wyjdzie to samo. W obecnym stanie, czego nie dotkniesz to się połamie, ukręci i będziesz musiał wymieniać na nowe. Natomiast nowe części też są produkowane w losowej jakości...
Ok, sprawdzę jutro, ale moduł chyba sprawny, bo ostatnio wymieniłem moduł, i po wymianie modułu jeździł ok.
No i często trzeba wydłubać z kolektora (tłumika) redukcję zmniejszającą moc na wyższych obrotach - a w nowych to wystarcza moduł CDI na odblokowany wymienić.
Stacyjki samochodowe nie mają obwodu zamykającego się w pozycji wyjściowej kluczyka. Poza tym zwykle stanowią nierozlączną calość z dosyć okazalym i nie potrzebnym w tym przypadku korpusem. Za 8 PLN widzialem taką skuterową stacyjkę, jakością nie razila po oczach, ale dzialala, więc po co kombinować.
To nie moduł, tylko albo ustawienia, albo zużycie. Skuter na podstawowym wyposażeniu powinien jechać szybciej. A przepalanie bezpiecznika kierunkowskazów świadczy o zwarciu w tym obwodzie. W ogóle masz tam więcej niż jeden bezpiecznik?
Tak. Podczas kręcenia iskra jest. Tylko chodzi o to że z kopa zapali nawet jak stoi nie odpalany przez 2 dni. A z rozrusznika kręci bardzo dobrze i nie odpala. A kręcąc rozrusznikiem może wiesz jaka powinna być wartość na kablu z iskrownika do modułu?
moduł elektroniczny skutera moduł zapłonowy skutera moduł skutera kymco
piwnicy bloku daewoo ustawienia serwisowe akumulator skuter elektryczny
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
ESTAR LEDTV50A1T2 (ELMT6886-FG95) Schematic, TP.MS6886.PB765 Board, Common Faults & Repair Tips Becker Audio 10 BE6021 Pinout for Mercedes C220 W203 2001 – ISO, Mini-ISO, AUX, D2B Details