WN do wymiany, obstawiam zespół cewek lub moduł zaplonu.
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
Nie napisałeś żadnych szczegułów dotyczących typu silnika ani rodzaju układu wtrysku paliwa. 8O Po drugie w jaki sposób stwierdzono usterkę CPU ?. Jeżeli był robiony test diagnostyczny to powinieneś dostać wydruk z kompa co byłoby wiarygodnym (w miarę) potwierdzeniem usterki. Napisz coś więcej wtedy może pomogę. :D [m(at)recki]
ta balonika, ciekawe gdzie ma szukac aparatu zaplonowego w polonezie na wtrysku,aparat w polonezie występował na gażniku tylko,najprędzej to moduł bo tam są 2 cewki,raczejnie padły 2 na raz
A próbowałeś coś z modułem zrobić bo tylko to mi przychodzi do głowy
Też miałem podobny problem - podkładka drugiego modułu i grało . Poobserwuj też sygnał z czujnika wału ( szczelina )
Ludzie, czytajcie co napisałem, patrzycie tylko na ostatnią linijkę i dajecie rady. Jeszcze raz: mam cały wtrysk (komp, wtryskiwacz z czujnikami, regulatorem ciśnienia benzyny, silnikiem krokowym, pompę paliwa itd). Wtrysk ma służyć do odpalania, krótkiej ewentualnej jazdy i regulacji wolnych obrotów. Nie chcę wtrysku od golfa, polo, passata, kadeta,...
a o jakim polonezie gadamy-na wtrysku,czy gaźniku?
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
Pompa paliwa działa kupiłem nową Dodano po 1 Wtrysk boscha i przepusnica tez nowe cały moduł
Nie jest to przypadkiem wina czujnika temperatury który może podawać błędne informacje do modułu sterującego
Przed sprawdzeniem modułu sprawdź świece i przewody
Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
witam tym razem mam problem z iskrą na jednym baniaku ,świece sprawdziłem kable też a iskry jak nie ma tak nie ma ,na desce nie świeci się ikona że z silnikiem coś nie tak , i nie wiem gdzie jest wina . Czy moze siad moduł zapłonowy ,auto ma silnik na jednopunktowym wtrysku polonez caro plus 1600. Powiedzcie gdzie szukac przyczyny ??? bardzo dziękuję...
Problem rozwiązany przez serwis Bosch. Zanikła masa miedzy silnikiem a karoserią i uszkodził sie moduł. Temat więc zamykam.
Znam to praktyki Zmień moduł pod cewkami
jeśli to gaźnik to jest walnięty przewód z aparatu do modułu , jeśli wtrysk to może pompa paliwa lub przypchany filtr paliwa .
Witam ponownie. 1. Czy naprawdę nikt nie wie w jaki sposób regeneruje się te moduły zapłonowe D.I.S do Poloneza z wtryskiem MULTEC 700 TBI. Niby takie to proste a nie ma żadnego schematu fotki itp. ??? :?: 2. Czy macie jakieś zdanie na temat wyrobów firmy APE (http://www.ape.com.pl) ?? - mają moduły nowe po 231 zł brutto. 3. Wiecie może gdzie w internecie...
(2 czujnik położenia wału) i (4 komputer)( plus 1 i masa1) . jeśli robisz odcięcie zapłonu to kombinuj z tymi dwoma pierwszymi . rozłączenie pozostałych uszkodzi moduł zapłonowy pod cewkami a to kosztuje ponad 100zł
Witam robię swapa do Poloneza 1.8 dohc z Fiata cromy do Poloneza chciałbym zmienić zapłon aparat usunąć gdyż przeszkadza bo jest przy ścianie grodzi owej silnik będzie mieć gaźniki chciałem dać zapłon np z poloneza gli na cewce dwuiskrowej cewke moduł silnik miał monowtrysk więc czujniki jakieś są całego wtrysku np z 1.6 gsi nie przełoże chyba że bym...
Chodzi o schemat do poloneza Na jednopunktowym wtrysku ze sterownikiem Boscha. Oraz jak można sprawdzić moduł zapłonowy. Chodzi o to że spalił się sterownik silnika. Paliło jeden z bezpieczników pod nogami kierowcy. Jest przewód czerwony wychodzący z modułu idzie przez ten bezpiecznik i do sterownika. Mam zakupiony sterownik ale nie podłączę bez uywcześniejszego...
To jeszcze napisz co to było - może innym w przyszłości pomoże. A tak na marginesie to gdyby nie wtrysk paliwa to wystarczy odpiąć przewodzik od modułu zapłonowego do kompa i silnik też by chodził. Ale ponieważ impulsy do wyzwalania wtrysku też idą z modułu zapłonowego to i wtrysku niebędzie. Moduł sam steruje kątem wyprzedzenia zapłonu do jakichś 450...
autko jak w temacie. Usterka pojawiła sie po próbie ponownego uruchomienia silnika po prostu nie palił na 2 garze na pozostałych ok . diagnoza brak iskry podstawiłem więc cewkę i usterka sie pogłębiła a mianowicie nie pali teraz na dwóch garach na 3 i 2 , podstawiłem więc moduł i nic to samo . Podstawiałem również komputer i brak jakiejkolwiek poprawy...
Z tego co wiem komputer pod schowkiem steruje wyprzedzeniem zapłonu i wtryskiem, a moduł cewek jest samowystarczalny do wygenerowania odpowiedniej iskry. Więc ten temat cały to zagadka .
Po pierwsze dzięki za odpowiedź . A więc tak wyłącznik bezwładnościowy nie jest to bo sprawdziłem no i kontrolka immo mówi co innego. Sprawdziłem połączenia na kabelkach między cewką na stacyjce a sterownikiem immobilizera i było ok .Następnie sprawdziłem połączenie 2 kabelków (bo tyle szło najprawdopodobniej do ECM) sterownika immo z komputerem i też...
Do DaroMc Tak sobie teraz siedze w robocie i myśle - skoro jeżdzę na gazie to wtrysk nie pracuje bo gaz podawany jest osobno czyli skład mięszanki i sam wtrysk chyba nie ma nic do tego. Pozostaje tu chyba kwestia hydrauliki i cewki albo sprawa modułu
w poldku ale jakim na gażniku z modułem zapłonowym czy na wtrysku jeżeli ten pierszy to sygnał wychodzi z modyłu a za licznikiem marz układ jeżeli ten drugi to sygnał wychodzi z centralki sterującej sprawdz kable zacinanie się wskazówki a raczej mikroamperomierza który nią kręci jest mało prawdopodobne powodzenia :D:D:D:D
Udało się zrobić. Okazało się że moduł zapłonu do wymiany. Mimo że palił na wszystki cylindry to jednak okazał się wadliwy. Po przełożeniu modułu , autko zaczeło chodzić na benzynie i już nie strzela. pozdrawiam
Masz silnik z wtryskiem jednopunktowym, tak? To jak wysterujesz ten wtrysk bez komputera? Albo dołożysz jednostkę centralną i zrobisz do nie instalację, albo czeka cię przeróbka na aparat i gaźnik.
Jest otwór pod pompkę zaślepiony zaślepką, w wersji ze wspomaganiem przykręcona jest doń pompa. Krzywka tez jest, i ile pamiętam. Daaawno temu wstawiałem w takim polonezie aparat, powód był prosty-wysiadł moduł, sterownie cewek 2-3, nowy kosztował chyba 1400zł, bo jeszcze to był rarytas.Naprawiac jeszcze ich nie naprawiałem. Wtrysk został, bo pozostawiłem...
Co do samego oddzielenia to się po prostu wypina wtyczkę sterującą i dorabia prosty układzik. Kiedyś była taka strona z poradnikiem obdii i tam były przedstawione przebiegi z układu pod cewkami - tam też są wpisane mapy i można zmusić urządzenie żeby działało bez głównego sterownika ecm. Kiedyś to analizowałem przy montażu immo do poloneza. Ale uważaj...
to jest polonez 1600,z jednopunktowym wtryskiem, wymieniali mi na serwisie pompe paliwa bo podobno dawała male ciśnienie ale to nic nier dało(dranie wzieli kase za nic). przed awarią modułu zapłonowego wszystko było ok ale moduł nawalił i wymieniłem na nowy i od tego momentu tak szarpie czy ten nowy moduł może być zepsuty
U kolegi, który ma takiego samego poldka, zostały sprawdzone po kolei wszystkie części. Najpierw komputer - był sprawny. Później wtrysk, też był sprawny. Na końcu przełożony został moduł i okazało się, że był uszkodzony. Po wymianie modułu poldek śmiga do tej pory :)
DjPolska - grzebałem już w wielu autach i jakoś nie przypominam sobie, by można było stabilnie zamocować palec rozdzielacza w innej, niż właściwa pozycja. Trzeba by sie mocno starać i stosować rozwiązania siłowe, by coś takiego było możliwe. :rybka02 - wybierz się na szroty i do utylizatorni samochodów. Tam bez problemu dostaniesz potrzebne podzespoły....
temat mazdy chyba rozwiązany - w poniedziałek będę miał nowy moduł zapłonowy - stawiam na niego jest razem z czujnikami położenia wałka i wału nie miga żadnych błędów - po odłaczeni czegokolwiek zaczyna migać błąd czyli komp działa prawidłowo co do Rovera to nie ma tam generalnie modułu zapłonowego - jest w kompie i chciałem podstawić kompa od poloneza...
Mam Poloneza Caro Plus GLI z wtryskiem jednopunktowym i instalacją gazową Bedini (rok produkcji 2000). Mam problem z cewką zapłonową- sterowana jest przez moduł Boscha. Na tej cewce jest naklejka Bosch i sądzę ,że to jest producent. Czy ktoś z kolegów może mi pomóc jaki to model cewki -chodzi mi o numer tego modelu ( a także ewentualnie numer katalogowy)....
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Poloneza C+ z jednopunktowym wtryskiem paliwa i modułem Boscha. Otoż ten samochód na benzynie prawie nie jeździ-ma problem z utrzymaniem wolnych obrotów a o ruszeniu nawet nie ma mowy(odrazu dusi się i gaśnie). Natomiast na gazie obroty szaleją: skaczą tak od 600rpm do 3500rpm (zdaża mu się zgasnąć). Problem nie pojawia...
Pozdrawiam twórcę malucha na wtrysku - widziałem to cudo na targach elektroniki w Katowicach - wystawa prac dyplomowych. Niezłe rozwiązanie. Tylko mam pytanie: kiedy go wybróbujesz w samochodzie - bo silnik był na stojaku? Mógłbyś wtedy podać jakieś konkretne dane: np. spalanie, bo to pewnie zainteresuje większośc oraz dynamikę takiego silnika. A teraz...
Abimex, to świece, przewody i moduł. Dodano po 1 Witam - łada 95 układ wtryskowy bosch - wymiana cewki , kabli ws , świec , sondy a w końcu wtrysku , filtra paliwa - ładna pogoda było dobrze - mgła deszcz - szarpał dusił się - problem zniknął po wymianie korka wlewu paliwa - układ odsysania oparów musi być szczelny - samochód chodzi na gazie , odpalany...
Witam potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu przewodu dający impuls z cewki zapłonowe posiadam poloneza atu plusz 2000r na jednopunktowym wtrysku Bosch znalazłem kostkę, którą wychodzą z modułu 3 przewody (jeden na pewno jest żółty gruby,czerwono czarny drugi a trzeciego nie dojrzałem koloru)przewód ten potrzebny jest mi po to by dawał impuls do przewodu...
Może zacznę od początku. Zdążyłam w tym samochodzie wymienić:silnik krokowy, potencjometr przepustnicy, pompę wodną, świece, moduł zapłonowy z nowymi cewkami oraz pół roku temu sondę lambdę. Samochód po podpięciu do komputera nie wykazuje żadnych błędów.
Linka napewno nie ma nic do tego. Moim zdaniem dzieje się tak przez jakieś zakłucenia. Taki sam przypadek miałem w Polonezie ale na obrotomierzu analogowym. Obrotomierz dzalał poczczas jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu. Mam pytanie: Czy cewka sterowana jest przez jakis moduł?? Czy to jest silnik z wtryskiem??
Witam Miałem problemy z rozrusznikiem kilka razy zablokował się (zjawisko braku prądu). Kilka dni temu pojechałem do pracy, gdy po pracy wsiadłem do poloneza odmówił mi posłuszeństwa (rozrusznik kręcił ale samochód nie zapalił i na nieszczęście padł całkiem rozrusznik)- wymieniłem szczotki i tulejki rozrusznika, po wymianie rozrusznik kręci super ale...
Posiadam Poloneza 1,6 wtrysk jednopunktowy z gazem. rok produkcji 1996. Problem polega na tym, że nie ma iskry na wszystkich czterech świecach. Postanowiłem sprawdzić moje części tzn. moduł zapłonowy, komputer, cewki W/N, przekaźniki , czujnik położenia wału, kable W/N, świece, w polonezie kolegi i u niego wszystko chodzi. Więc teraz moje pytanie gdzie...
Nie sądze żeby to był moduł. Świece po wykręceniu są suche jest iskra. Chciałbym jeszcze dodać że przed wystąpieniem tych objawów spalił się silnik od wentylatora chłodnicy. Póżniej wymieniłem czujnik załączania tego wentylatora bo się nie załączał. Wygląda na to jakby nie było załączania ssania albo coś jest zatkane. Po nagrzaniu jakoś chodzi ale to...
Witam wszystkich. Jestem tu nowy a ze mam mala wiedzę o samochodach chce poradzić sie mądrzejszych ode mnie. Otóż ostatnio zepsul mi sie moj polonez. Jest to polonez Caro rocznik 96. Benzyna. Silnik na wtrysku jednopunktowym. Jechalem nim i po prostu zgasł. Oddalem go do mechanika. Okazało sie ze samochód nie ma iskry. Gosc wymienił moduł ale i tak...
Sprawdź zielony kabel, łączący aparat z modułem oraz cewke aparatu. W GLI nie masz zielonego kabelka. GLI to oznaczenie wtrysku jednopunktowego. jaki masz wtrysk? Jeśli abimex to najlepiej sprawdzić kody błędów. Być może, czujnik położenia wału korbowego jest uszkodzony. EDIT: Popraw ortografa w tytule bo razi w oczy.
Odkręć czujnik , podłącz omomierz do wyprowadzeń i zbliżając do niego jakiś kawałek metalu obserwuj zachowanie miernika. Zwróć jeszcze uwagę, czy nie są utlenione połączenia przy module zapłonowym. Wkłócie się przez izolację do przewodu daje prawidłowy odczyt a na utlenionym złączu jest duży spadek napięcia i silnik pracuje nieprawidłowo. W Polonezie...
http://allegro.pl/seat-cordoba-93-99r-mo... oo to chodzi a bys mogł jakos wytłumaczyc jak to wszystko podłaczyc najlepszy by był schemat jak podłaczyc ten sterownik i po kolei co mam zrobic bo w koncu nie wiem czy bedzie dobry ta cewka z poloneza z modułem czy nie bo cewka od cordoby wyglada jokos inaczej http://allegro.pl/seat-cordoba-93-99r-1-...
Jak dobrze pamietam pod cewkami jest modul zaplonowy i on jest tego przyczyną. Przecież to jest wtrysk Boscha, a nie Abimex, a tam nie ma modułu pod cewkami. Jesli po przygazowaniu auto pracuje już dobrze to sprawdź czy "gazownicy" nie zastosowali jakiegoś przekaźnika rozłączającego napięcie na komputerze, bo usterka jest taka jakby komputer stracił...
Sprawdziłem szczelność wężyków dochodzących do modułu wtrysku poniżej przepustnicy . Wszystko O.K. Zrobiłem nawet próbę i odłączyłem je kolejno ale to nie miało wpływu na wolne obroty , były właściwe. Zmiana wolnych obrotów następuje w sposób skokowy. Jest dobrze i nagle obroty skaczą do 2000 . I odwrotnie z 2000 skaczą na 900.Zły stan trwa np. 0,5...
Powiedz którą masz generacje gazu. W I gen centralka w położeniu gaz przenosi napięcie zza stacyjki na elektrozawory gazu i emulator wtrysków (bądź przekaźnik), w poł. środkowym tylko na (w przypadku wtrysku benzyny - emulator lub przekaźnik), w poł benz. niczego nie zasila. Chyba :| W II gen komputer dodatkowo pobiera sygnał z cewki napięciowej (lub...
Jest to polonez z wtryskiem Boscha i prawdopodobnie masz zainfekowany komputer w aucie.Zresetuj go przez zdjęcie ujemnej klemy z akumulatora.Jeżeli pomoże i samochód zacznie bezbłędnie pracować na benzynie to należy domontować moduł firmy Protec Digital PD55 resetujący kompa automatycznie.Dostaniesz go u gazowników.
raczej nie, chyba że coś się w gaźniku przytkało. Zdemontuj instalację i będzie ok W tym aucie nie ma gaźnika . W plusach były montowane 1,4 rovera, 1,6 jedno-punkt boscha lub gsi- wielo punkt abimex . Zdemontuj mieszalnik z modułu wtrysku(trzeba będzie wstawić krótsze śruby) i połącz przewody wodne to w zasadzie najważniejsze. Jeszcze musisz połączyć...
Jeżeli wtrysk opracowany przez Delco,rosyjska nazwa Janwar czy tak jakoś,to zespół cewek taki sam jak w lanosie albo polonezie GSI.Cewki sa tam takie szare,coś tak jakby wpadające w lekki fiolet?
Mam wtrysk jednopuntkowy, i założyli mi "śrube" . Bez żadnego krokowca i elektroniki. Coś mi się wydaje , że nie obędzie się bez wizyty u fachowca . Jeżdżę Atu Plus 1.6 GLI 10 lat mam przejechane 250000 km cały czas na gazie i nigdy nie miałem takiego problemu . Instalację gazową miałem założoną w FSO (sprawy gwarancji).Mam zabudowany jakiś tam moduł...
tak wyciągnąłem moduł ze sprawnego poldka i to samo jest on firmy abimex i sorki za ten modem ta terminologia mnie zabija xD sprawdze jeszcze ten oring i przewody dam znać jakby coś thx za pomoc
Posiadam Poloneza Caro Plus GLI 1.6 z wtryskiem jednopunktowym i instalacją gazową Bedini rok produkcji 2000. Niestety , od wczoraj nie mogę go uruchomić. Mimo obracania rozrusznikiem strzałka wskaźnika obrotów nawet nie drgnie. Sprawdziłem tyle,że paliwo dochodzi i jest wtryskiwane do gaźnika. Nie wiem jak sprawdzić czy jest iskra na świecach ( ponoć...
Jak masz abimexa to mam patent. Za schowkiem pasażera jest komputer. Obok niego takie dwa gniazda z przekaźnikami i 4 bezpieczniki. Najpierw skombinuj sobie schemat wtrysku do twojego auta(taka odzielna kartka albo strona w instrukcji). Napewno jeden bezpiecznik jest do wtryskiwacza(+), następny do zasilania modułu zapłonowego(+ tego przy silniku),...
Sprecyzuj swój post.Jaki to w końcu wtrysk - Jednopunkt Boscha,czy wielopunkt Multec XM?Ale mimo wszystko,bez względu na to jaki to wtrysk,to nie ma tam modułu zapłonowego.jest tylko komputer i cewka zapłonowa.Piszesz,że koledzy zauważyli,że jest czerwona iskra.Iskra powinna być niebieska.Prawdopodobne jest,że siada cewka zapłonowa.Piszesz,że nie znasz...
najlatwiej Ci będzie wykozystac edis forda albo dis z GM (moduł z poloneza ) . Żaden z nich nie będzie działał bez sterownika silnika, bo EDIS4 obrabia sygnał z czujnika wału, wysyła do EEC IV, ten zaś oblicza kąt wyprzedzenia zapłonu i jako zmodyfikowany sygnał zapłonu odsyła do EDIS.
Wtrysk abimexa(delco) można poznać po tym że ECU znajduje się za schowkiem pasażera - przykręcony na cztery śruby do schowka. Ponizej ECU znajduje sie wtyczka ALDL(OBD) która służy do podłączenia do komputera diagnostycznego(PC+program FSO). Co do modułu wtryskowego to nie znalazłem na nim żadnych wyraźnych napisów - może i są gdzieś pochowane albo...
Wszystko niby wskazuje na nieprawidłową pracę URZĄDZENIA MIKROPROCESOROWEGO H-167-T. Brak kierunków, są światła awaryjne. Wycieraczki przód i tył nie pracują, brak podświetlania ideogramu kontrolki lamp STOPU, nie działa również nadmuch Dodam że auto narazie ma tylko gaz, więc w jakiś sposób nie jest zasilany układ komputera gazu i wtrysku. Jest za...
Witam Zakładam nowy wątek ponieważ szukam już od kilku tygodni i nie mogę nic znaleźć na temat tego silnika... A więc: Polonez Caro, 1994r, silnik 1.5 ,gaźnik, bez wtrysku, komputera, silniczka krokowego i gazu.Podstawowa wersja. Problem: prawie miesiac temu rano wsiadam do wechikułu i podczas jazdy się zaczęło dziwne szarpanie (tak jakby nie dostawał...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Spolmotu nie ma - ale ciągle jest tam warsztat (w większości ci sami ludzie) tylko teraz jest ogólno branżowy a nie dedykowany do FSO. Warto zadzwonić albo podjechać i popytać. Na nyskiej warsztatów jest co najmniej kilka (było - bo jakiś czas tam nie byłem), więc trudno powiedzieć. Twoje usterki to mają spory rozstrzał. - Blacharkę to zrobi każdy warsztat,...
Oj , kolega czmiel to niechcący swoją informacją w malinki wypuszcza. Wygląd części na zdjęciu (mimo , że fatalnie zrobione z tej mniej poglądowej strony ) wyraźnie wskazuje po złączu elektrycznym 3 stykowym na każdy możliwy rodzaj czujnika,tylko nie jakąś ceweczkę ( patrz jak np.w Polonezie). A już zupełnym nieporozumieniem jest utożsamianie czujnika...
Nie pytałem czy czas wtrysku jest zależny od obrotów tylko, jaki jest zakres czasowy otwarcia wtrysku od minimalnych obrotów do maksymalnych. Potrzebne jest mi to do zbudowania prostego generatora, który będzie mógł symulować na stole pracę silnika. Zdaję sobie sprawę, że w pełni zrozumienie pracy wtrysku paliwa jest bardzo skomplikowaną sprawą. Nad...
Sam widziałem jak kliknął w poszukiwanie usterek, we wtrysku wykazało mi tylko przepalone świece. Podstawowe rzeczy czyli jakie? Jutro mam jechać do Wrocławia, na razie planuję to pod akumulator i przekaźnik na krótko by dojechać. Po drodze ogarnąłbym mechanika z lexią bo z tego co wiem to te peugeoty i citroeny tylko tym się powinno. Stan modułu kierownicy...
Witam, jak przedstawia się moduł zapłonu (napisałeś że sprawdzałeś cewkę)? czy jest sprawny, z tego co się orientuję w poldkach wywalało moduł i te strzały to może być przypadek że pracowały dwa gary na full a dwa od czasu do czasu i w momencie przekroczenia obrotów cewka stawała i nadmiar mieszanki nie spalonej dostawał się do kolektora pod wtryskiem...
Co do spalania to bliskie normy w tych warunkach eksplatacji, napisz jaka instalacja, jaki silnik ( wtrysk) a w miedzy czasie ( jak możesz) sprawdzi obecność napiecia zasilania na końcówkach zasilających centralke gazową, ew na module elektroniki zapłonu ( niewiele wiemy o silniku.....) Pozdr.J. ps a tak w ogóle to raczej zadania dla serwisu który to...
Jaki moduł zapłonowy jest wymieniony? W caro plus nie ma odrębnego modułu zapłonowego, gdyż: -wtrysk pojedynczy - cewkami steruje sterownik silnika, też zaś umieszczony jest pod maską, na lewym błotniku wewnętrznym, zaraz koło lewej lampy. - MPI, czyli caro plus GSI moduł jest razem z cewką zapłonową. W zwykłym caro GLI jest, ale nie w plusie. Przestaniesz...
Witam. Kontynuuje temat po krótkiej przerwie. Kilka rzeczy zostało sprawdzonych. Pompka jest sprawna, filtr paliwa nie zatkany. Moduł zapłonu i wtryski będą rozebrane i sprawdzone do poniedziałku. Nieszczelności nie dostrzegliśmy, ale będzie wszystko jeszcze sprawdzane. Zauważyliśmy także że jakoś kiepsko chodzi na pierwszej świecy i jej wymiana nic...
Jest to 1,6 Kat z jednopunktowym wtryskiem i modułem elektronicznym do sterowania zapłonu . Rozrząd był niedawno wymieniany , też tak myślałem że może przeskoczył , ale nie było szapnięcia żeby miał powód do przeskoczenia ? Jechałem normalnie i po zjechaniu z ronda poprostu zgasł i tyle . Dodano po 1 Czujnik położenia wału jest ok bo jak go odpiołem...
Walnąłem literówkę. Mea culpa. Urządzenia nazywa się MEGASQUIRT i służy do sterowania silników z wtryskiem. Jak chcesz stosować dwa czujniki z maluch (rozumiem, że chodzi o czujnik z eleganta), przestawione względem siebie o 180 stopni, to musisz zastosować dwa niezależne układy zapłonowe. Czyli dochodzą ci podwójne regulacje i podwójne kłopoty... Już...
no więc kolego, to działanie przez kilka sekund w polonezie 1.6gli według książki serwisowej oznacza uszkodzenie komputera - podobno system przechodzi wtedy w tryb działania na drabinkach rezystorowych :-) Cytuje z książki Edwarda Morawskiego: " W przypadku poważnego uszkodzenia systemu sterowania przechodzi on na rezerwowy system sterowania. Urządzenie...
Witam, walczę z usterka już dwa tygodnie, a rezultatów nie ma. Samochód to OHV na wtrysku Abimex, ma on inst gazowa Stag L plus. Usterka jest następująca auto po odpaleniu pracuje normalnie zarówno na Pb jak i na LPG, jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów silnik przerywa dławi sięe nie pracuje na wszystkie cylindry i gaśnie. Ponowne odpalenie...
chyba sie poddam :( podmieniłem dzisiaj nowiutki moduł zapłonowy...ech dochodzę do wniosku , że chyba padł mi nagle cały silnik bo przy próbie ruszania nagle mój poldek stracił cała moc. Dodatkowo zauważyłem, ze nowe świece sa "wilgotne" (ale to chyba? moze być od mojego uporczywego łechtania rozrusznikiem?) elektrik ; masz schemat kabla na usb? (moge...
Myślę, że łatwiej będzie zmierzyć rezystancje wtryskiwacza (zaznaczonego zresztą strzałką), przy pomocy np. multimetru. Wtyczka przy kompie (tzn. w kabinie, po stronie pasażera, za deską rozdzielczą?) jest do diagnostyki błędów, podłączenia do komputera. Przy samym komputerze są też bezpieczniki, bodajże 4 szt. po 7,5 A - raczej nie ma oddzielnego do...
witam tylko dzięki forum elektroda mam sporo informacji niemożliwych do uzyskania w inny sposób. Bardzo dziękuję wszystkim życzliwy osobom odpowiadającym na pytania stawiane na tym forum , pozwala to zyskać trochę wiedzy Dodano po 46 odnośnie ostatniego wpisu pana nawracająca zgaga to czujnik położenia wału mają polonezy z wtryskiem benzyny ... mam...
Tak jak gadaliśmy, popatrz w przekaźnik zasilający w vcdsie ida na 0, Ej polonez polonez, pokazałeś jak mało się znasz. W momencie kiedy sterownik utraci zasilanie zrywa diagnoze z testerem. VAG nie pokaże nic. Żadnych zerowych obrotów. Po prostu pokaże komunikat "moduł sterujący nie odpowiada". Nawiasem mówiąc do najlepsza metoda sprawdzenia czy coś...
w takich autach jak fso 125 i polonez chyba najlepiej będzie dać je po zewnętrznych stronach nagrzewnicy. W tych autach jest tak że nagrzewnica jest w środku, nad nią sa takie dwie zastawki które albo odsłaniają przepływ przez nagrzewnicę albo puszczają na boki - steruje tym dźwignia ciepłego powietrza i dodatkowa ta sama steruje zaworem otwierającym...
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
Witam Problem nie rozwiązany!! Prosze o dalsze porady i pomoc. Do samochodu był wlany środek do oczyszczania dysz spryskiwacza i do neutralizacji wszystkich zanieczyszczeń w paliwie. Przedmuchany został gaźnik sprężarką, wszystkie styki elektryczne gaźnika przeczyszczone, styki modułu elektronicznego przeczyszczone, samochód odpala na sekunde dwie i...
U mnie jest inaczej. Źle się wyraziłem, nie ma przełącznika, jest przycisk, który po naciśnięciu zwiera 2 przewody. Pozostałe 2 przewody obsługują diodę. Mierzyłem napięcia na tych przewodach i są , ale nie wiem czy prawidłowe. W ogóle jest jakoś teraz odwrotnie. Naciśnięcie pedału gazu powodowało przejście na gaz, a tutaj mam wrażenie jakoby naciśnięcie...
No to sprecyzuje troche. Silnik mam od poloneza plusa i gotowe koło pasowe z wypustem oraz czujnik polozenia walu wiec ta kwestia jest zalatwiona. Sam moduł elektroniczny sterujący cewką też posiadam (koncowka fiatow byla juz tym robiona) wiec komputer poprostu dawałby impulsy na modul, modul na cewke, cewka na mechaniczny rozdzielacz ktory bylby pozbawiony...
Od jakiegoś czasu auta muszą być wyposażone w system diagnostyki pozwalający okreslić czy samochód zanieczyszcza środowisko z powodu uszkodzenia kluczowych dla emisji spalin czujników. Kazdy mechanior ma mieć możliwość sprawdzenia która sonda w wydechu padła by samochód jak najszybciej przestał truć Producenci muszą umieszczać w tym protokole dane o...
Widzę coś ciekawego na forum... Po pierwsze zapraszam wszystkich na www.fsoptk.pl i na forum FSO-Polonez Tuning Klubu. Tam możemy wymienić się doświadczeniami bo stworzone tam było kilka ciekawych swapów. A odpowiadając na pytanie: Silniki serii k16 są ze sobą zamienne niemal w 100%. zasadniczo różnią się pojemnością, numerem silnika ;). i głowicą (1,8...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
Mam poloneza 1.6 GLI wtrysk Abimex wymieniany w listopadzie tego roku. Otóż po regulacji zaworów jakis tydzien moze dwa, auto zaczęło dziwnie sie zachowywać na gazie. Na wolnych obrotach strasznie szarpało ale jak dodałem gazu i powyżej 1500 obrotów było juz okej i samochód normalnie jechał. Przejechałem tak sporo kilosów, myślałem ze to wina sondy...
Witam.Ja jeszcze wroce do poczatku.Po rozłączeniu tych kostek pod kierownicą,swiatła mijania ani drogowe nie bedą ci świeciły.Tak samo nie bedą ci działały kierunki.Normalka.Piszesz też,że przy stacyjce był przeciety czarny kabelek i był połączony z niebieskim i że połaczyłes czarny z czarnym.Przypuszczam,że tu może byc przyczyna.Do stacyjki lecą 4...
Witam wszystkich serdecznie na forum. Postaram się opisać mój problem ze wszystkimi szczegółami. Zacznę od tego, że jestem mechanikiem z wykształcenia. Od małego kajtka grzebałem w silnikach spalinowych czy to w motocyklach czy w samochodach. W słynnym „maluchu”, wieki temu i jakże wtedy pożądanym małym komunistycznym autku, poprawiałem...
13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał 14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał 15 - j/w, zbyt niski sygnał 17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy 19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał 21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał 22 - j/w, zbyt niski sygnał 24 - czujnik prędkości samochodu,...
Dzieki za zinteresowanie. Silnit to 1.6 GLI czyli mono wtrysk instalacja gazowa to elpigaz. Nie wiem jaki jest modul wtrysku jakiej firmy. Dodam ze gazownicy oczywiscie zwalili wszystko na sonde. Troche mi to wydaje sie dziwne poniewaz przy benzynie dziala ok.
napiecie podpiete pod modul nic nieda bo tam juz zostal wykorzystany jedno punktowy wtrysk i zawory wpolchydrauliczne a modol zaplonowy juz niejest napedzany listwa od walu korbowego :( niestety wiec opcja ta odpada
Po pierwsze charada1.3 16v jest na penym wtrysku i nie posiada goźnika Po drugie nie ma przerywacza sam to sprawdziłem Po trzecie cewka posuje od poloneza z zapłonem modułowym tylko kwestia odpowiedniego podłączenia. Dodano po 1 Przejdź na www.charade.pl tam na forum na pewno ktoś ci pomoże.
jest ich chyba 4 z tym ze jeden jest tak jakby wolny nie uzywany, jeden jest to tak zwany przekaznik glowny, nastepny jest od pompy paliwa i ostatni przekaznik od wtryskow ale tego ostatniego nie jestem pewny
Mam pewien problem z moim Polonezem Caro Plus 1.6 GLI wtrysk jednopunktowy rok produkcji 2000, instalacja gazowa fabryczna Bedini (niestety!), sterowanie modułem Boscha, także cewka zapłonowa Boscha. Aktualnie jeżdżę tylko na benzynie. Problem polega na nierównych obrotach i tak jeśli nie jadę to : czasami obroty oscylują w pobliżu 15 na obrotomierzu,...
Witam ! Mój problem jest taki: polonez 1.6 abimex gaśnie w najmniej oczekiwanym momencie :cry: . Czasami odpala odrazy albo po kilku próbach. lubi obroty 1500 do 2200. Komputer nie pokazuje żadnych błędów poza 12 ( normalne jak silnik nie pracuje ). Wymieniłem kable WN , świece, moduł zapłonowy, filtr paliwa i powietrza, silniczek krokowy, czujnik położenia...
W czasie długiej trasy auto nagle zgasło. Wymieniona została cewka z modułem. aparat zapłonowy jest ok (sprawdzany w drugim golfie z tym ze tamten był 1.4 jedno punkt). Aparat plus cewka były brane z tamtego do mojego golfa i nic się nie działo!!! NAPIĘCIE NA CEWCE OK, POŁĄCZENIE NA PINACH W APARACIE OK (pobudzenie aparatu przez drugi pin z masą powoduje...
polonez wtrysku moduł wtrysku przekaźnik wtrysku polonez
wymiana wsadu eeprom medion telefon wytrzyma kondensator
polar cz340 stabilizator lm7812
Nawijanie 12 cewek w 36 żłobkach silnika 3-fazowego Jak skopiować zawartość pamięci NVM?