takw esco 1,4 na gaźniku jest klasyczny układ zapłonowy z hallotronem.Zdejm wtyczkę z aparatu,odłącz kabel w.n. idący od cewki od kopułki i przybliż na odległość około 1 cm od karoserii,włącz zapłon i cyklicznie zwieraj środkowy pin wtyczki aparatu z masą.Powinna przeskaiwac iskra.
Jak już tak naprawdę nigdzie nie dostaniesz,to się zgłoś.Mam jeszcze ze dwie sztuki.Ta czarna blacha co do niej jest przykręcony tez potrzebna?
Zakladać, będzie ok. Różnice w tym że BB jest do fiesty więc może mieć delikatnie inna mapę zapłonu, nie do odczucia w toku normalnej jazdy.
Problem polega na zbyt wczesnym zapłonie na wolnych obrotach.Jest powyżej 16 stopni a powinno być 10.Mój silnik to LJF z katalizatorem poj.1,6l wtrysk wielopunktowy.Moduł EDIS4 był podstawiany,ale bez efektu.A może ktoś wie jaki powinien być moduł EECIV.Chodzi mi o jego numer.Oporność czujnika położenia wału korbowego 340 OHM,czyli OK. Skutek jest taki...
Nie ma. Zapłonem steruje moduł MOTOCRAFT na lewym wewnętrznym błotniku. Problem raczej tkwi w pompie paliwa,filtrze,potencjometrze przepustnicy.
Wymieniłem aparat. Kupiłem używany, wstawiłem i silnik odpalił. Jest jeszcze jeden problem jak chodzi na wolnych obrotach około 900obr/min to ciężko wchodzi na obroty, przy wciskaniu pedału gazu strzela w dolot. Jak ma już powyżej 1000obr/min to wchodzi bardzo ładnie. Próbowałem regulować zapłon ale jak opóźnie to jest jeszcze gorzej a jak przyspieszę...
Wszystko wskazuje na zapłon czyli aparat lub moduł jak moduł to i czujnik położenia wału sprawdź i napisz
Jedna cewka 4 przewody wysokiego wejście 3 piny (1 zasilanie i dwa sygnałowe) a steruje tymi sygnałami moduł sterowania zapłonu EDIS. Iskra jest parami 1-4 i 2-3 po dwa razy na tłok (jedna zapłon i jedna stratna).
W tym modelu zapłon jest niezależny o sterownika EECIV. Jeżeli zanika iskra to musisz szukać usterki w układzie zapłonowym.Sprawdź układ Halla, czy daje regularne impulsy. Często zdarza sie, że styki na wtyczce aparatu są zaoksydowane. Sprawdź też wewnątrz aparatu, pod kątem przetarć izolacji, przewody łączące moduł Halla z wtyczką aparatu zapłonowego.
Jeżeli iskra jest, to mogą być dwie przyczyny (główne): 1. nie podaje paliwa 2. źle ustawiony zapłon ad.1. - padła pompa, zapchany filtr paliwa, padł przekaźnik pompy, padł wtryskiwacz, padł moduł sterujący (jeżeli jest), itd...... ad.2. - w zależności od zastosowanego rozwiązania problemów może być dziesiątki Na początek proponuje wymienić filtr paliwa
witam czy naprawiał ktoś moduł - sterownik zapłonu w escorcie pali na dwa gary , świece i przewody sprawne , cewka zapłonowa również
Po rozlączeniu alarmu przewody zostały połączone Pomierzyc napiecia na module zapłonu bezpiecznikach
Dość często siadają w tych Escortach kasety bezpiecznikowe(u mnie tak było i u wielu innych znajomych).Jest to płyta drukowana dwustronna i robią się tam zimne luty.Można ją naprawić ale jest to pracochłonne.Pozdrawiam
eee, ciężko, musiał byś zasymulować czujnik położenia wału, no i zaobserwować czy edis wysyła zmodyfikowany sygnał zapłonu. Nie psuje się to często, jeżeli jest awaria na samochodzie, to szybciej jest podłożyć innego edisa
Nie zaegarek, moduł immo.
Poszukuje modułu zapłonu do escorta 1991 gaźnik przykręcany na błotniku z 12 pinową wtyczką i wbudowanym wyjściem na podciśnienie nr: 91AB-12A297-GA
hall sprawdzany diodą nie daje 100% pewności - miałem takie coś w escorcie) wymieniłeś cały zapłon i nic więc myslę że powinieneś wrocić do początku czyli do halla zwieraj środkowy pin wtyczki halla do masy - powinna być iskra a potem wymień halla możesz jeśli masz pod ręką podłączyć aparat od VW i nim pokręcić w celu sprawdzenia nawiasem mówiąc sam...
W cc 700 był system nanoplex, który obsługiwał jedną cewkę, a w 900 digiplex, który już załatwiał cztery cylindry. Te systemy miały przełączane kąty wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem, czy sprawdziły by się przy tym silniku. Elektrit, a czy ten moduł z escorta (starego, gaźnikowego ma się rozumieć) miał jakoś zapisane krzywe wyporzedenia? Napisz coś więcej...
przekaźnik na moduł zapłonu pomógł. Dzięki serdeczne. Pozdrawiam wszyskich i dzięki za rady.
Sprawdź moduł EDIS , często pada w taki dziwny sposób, że ciężko odpalić po przestoju. Spróbuj podmienić na inny sprawny,
mam moduł zapłonowy od Escorta i nie znam wyprowadzeń.Może mi ktoś pomóc? mam moduł MOTORCRAFT 86FB-12A297-AA 9DC6C.Jak ktoś zna wyprowadzenia to prosze o małe info capri3(at)o2.pl
auto pali ponad 15/100. wszystkie czujniki ok (lambda również - ale cały czas wysyła w granicach 0.8v). zauważyłem problem przy rozruchu ciepłego silnika: zbyt wczesny zapłon ("kucanie" rozrusznika). czy może to być wina uszkodzonego modułu zapłonowego i przejście komputera w tryb awaryjny (LOS)?
To rzadkość, mało tego było. Ale też miał immo. Podupcone immo u góry kokpitu po prawej stronie. Blokowało rozrusznik, pompę paliwa i sygnał zapłonu z modułu EEC IV. Ale tu nie ten problem.
W sumie zrobił bym inaczej-aparat z hallotronem i moduł zapłonowy z forda escorta 1,4. Ale też to metoda trochę niewłaściwa technicznie, bo trzeba by zdjąć charakterystykę zewnetrzną silnika-jaka krzywa zapłonu jest najbardziej korzystna.
Bezpieczniki główne w przedziale silnika Oznaczenie - max natężenie prądu - opis A - 80 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3) B - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2) C - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1 ) D - 50 A lub 40 A - Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy E - 50 A -...
Z rozdzielacza zapłonu zewnętrzne przewody wchodzą na EEC IV wtyk 58 i 59.Brak jest modułu Edis. Czy w escorcie jest możliwość aby modułu Edis nie było.Niema go przy wlewie płynu do spryskiwaczy.
Witam, mam taki problem z escortem że gdy wdepne na 4000 obrotów i zdejme noge z gazu to silnik gasnie. Czasem gaśnie na niskich obrotach np przy dojeżdzaniu do świateł - ale sporadycznie i nieregularnie. Po zejściu z wysokich gasnie zawsze. W warsztacie powiedzieli że moze to byc moduł zapłonu. Może ktoś wie jaki może byc powód tej usterki
Motor 1,3 1998r. Moduł umieszczony jest tak fatalnie, że bez kanału to nie ma co podchodzić. Córka ma Escorta 1,4 i moduł jest na wierzchu. A tu taka kicha że nic nie widać.... Dodano po 4 Tak to mniej więcej wygląda: http://allegro.pl/ka-fiesta-escort-cewka... O ile miałem dobre czucie w palcach :) Bo zobaczyć...
No to ten pierwszy schemat jest do tego. Chodzi bardziej o oznaczenie kodowe typu F4B czy F6F. Głównie wątpliwości mam co do silnika 1.3, ale to też pewnie ten schemat bo starsze miały oddzielnie moduł zapłonu, a ten ma zintegrowany. Pozdrawiam.
Witam! Mam problem ze swoim fordeuszem, zdarza się czasami przy zapalaniu zimnego silnika że odpala ale chodzi jakby na 3 cylindrach, są b.niskie obroty,szarpie,strasznie śmierdzi spalinami. Po przejechaniu 1-2km wszystko wraca do normy.Wymieniłem świece,przewodyWN,filtry i nic to nie dało. Podpięcie go pod komputer nic nie wykazało (wtedy pracował...
Robiłem dwa takie przypadki jakiś czas temu . Problem był w centralce elektrycznej ( zimne luty ). Po włączeniu zapłonu na cewce zapłonowej było +12V a w czasie gdy moduł podał na cewkę impuls masy zasilenie ginęło.
Paliwo dochodzi,pompa podaje.Kontrolka pod zegarem zapala sie w chwili wlączenia zapłonu i gaśnie. Martwi mnie tylko niskie napiecie na środkowym przewodzie przy module zapłonowym Dodano po 1 A więc podałem na krótko 12V pod środkowy pin w module zapłonowym i odpala myślę ze coś sie dzieje po drodze do modułu będę wdzięczny za schemat elektryczny do...
W razie gdy moduł eecv przez swój obwód samodiagnostyki wykryje niesprawność któregoś z czujników przechodzi w stan awaryjny,objawem tego jest słyszalna ciagle praca pompy paliwa.Czas otwarcia wstrykiwaczy i kąt wyprzedzenia nie są wtedy regulowane.Trzeba odczytać błedy z łącza diadnostycznego.Daj znać jak to zrobisz.
Witam Można zastosować sterownik zapłonu z czujnikiem spalania stukowego z Escorta 1.6i na KE-Jetronicu. Miał on osobny sterownik dla wtrysku paliwa i osobny dla zapłonu. Mapę zapłonu zrobić np.dla V-power Racing 100 Shell-a, a jak będzie gorsze paliwko to komp opóżni zapłon biorąc pod uwagę sygnał z czujnika spalania stukowego. Potrzeba sterownik 200zł,rozdzielacz...
Cze sparwdź przełacznik benzyna -gaz u mnie tak sie działo wymieniłem też moduł zapłonowy stary mi zakłócał cały układ do gazu proponuje też wymienić przewody wysokiego napiecia i świece i ewentualnie sprawdzić ustawienie zapłonu
Tak. Miałem to samo w escorcie. Był jeszcze efekt dodatkowy - przy zgaszonym silniku i włączonym zapłonie od czasu do czasu strzeliła sobie iskra. Sama. Było to słychac z kopułki. Jak naciskałem patykiem moduł, to naparzała jak głupia.
A pomiarami nie umiesz wykluczyć modułu? Tak czytam teraz Twój pierwszy post i widzę, że te pomiary wykonałeś w sposób nadzwyczaj szalony i sam się zrobiłeś w konia. Aby zrobić te pomiary potrzebny jest omomierz, żarówa z reflektora, dobrze by było mieć diodę świecącą aby stwierdzić obecność zmodyfikowanych impulsów zapłony, no i około 10 do 15 minut...
Bezpieczniki główne w przedziale silnika Oznaczenie - max nat pradu - opis A - 80 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3) B - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2) C - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1 ) D - 50 A lub 40 A - Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy E - 50 A - Ogrzewanie...
Witam. Na początku zaznaczam że nie znam się na instalacji samochowej. Zrobiłem moduł odcinający zapłon w dwuch miejscach w samochodzie uruchomiłem go w 126p ,tam miałem schemat i było bez problemu. Ale jak to zrobić w escorcie. Wczoraj próbowalem ale nie wiedziałem który przewód odciąć. Macie może schemat?(w którym miejscu należy odciąć zapłon)
witam wszystkich forumowiczów mój problem jest następujący, posiadam escorta mk5 1.3 93 rok na gaźniku aktualnie brak iskry, nie miałem za wiele czasu żeby sprawdzać jak pan bóg przykazał wszystko po kolei wiec wymieniłem cały układ zapłonowy przewody wysokiego nowe cewka nowa świece nowe moduł esc podmieniony i brak rezultatów dodam ze fordowi za kazda...
Te rurka idzie do modułu sprawdzającego podciśnienie i na jego podstawie ustawiającego wyprzedzenie zapłonu (nie przypadkiem taki czarny moduł z wejściem na jedno złącze elektryczne i jedną rurkę?). A tak na marginesie, to jakbyś poczytał o zmianach, to efekt uzyskasz po zastosowaniu odpowiedniego filtra, przeróbce układu dolotowego i wylotowego. Bo...
Znajdź moduł immo ukryty przeważnie w pobliżu skrzyki z bezpiecznikami i sprawdź bezpiecznik na zasilaniu tego modułu jeśli dobry i jest na nim +12V to zewrzyj tory robocze rozrusznika i zapłonu parami( zazwyczaj grubsze prewody przy module). I problem masz rozwiązany!!! Nie problem rozwiązany, tylko zniszczona elektronika silnika i możliwość pożaru....
Dziękuję za sprostowanie. Bo według schematu tez mi to na moduł zapłonowy nie wyglądało i nie wiedziałem co to jest, a jaka funkcje pełni ten stopień mocy bo wiem ze pierwszy pin jest podłączony do cewki. Ogólnie temat biorąc to chce na ,,stole" uruchomić zapłon od forda escorta mk4 (xr3i bodajże) i zaadaptować go do motocykla, co prawda wiem ze to...
Znalezienie elementów nie jest takie proste, jak mi się wydawało. Miałem trzy moduły i każdy okazał się niesprawnym. Zaświtało mi inne rozwiązanie. Na złomowisku stoi Escort 96' ( nie mam więcej danych ). Ma on moduł trochę inny niż ten ze zdjęcia powyżej ale wydaje mi się, że też wprowadza poprawkę zapłonu na zmieniające się podciśnienie. Nie miałem...
-> owik Gdybyś przeczytał manual obsługi i eksploatacji escorta, powstrzymałbyś się od takiego komentarza. Właśnie odkopałem pedeefa. Zacytuję interesujący nas fragment: W razie niesprawności mikroprocesora, wykrytego przez jego moduł samodiagnostyki, elektroniczne urządzenie sterujące przechodzi do awaryjnego trybu pracy. Czas otwarcia wtryskiwaczy...
Witam, oto w czym problem, w czasie jazdy samochodem nagle zgasł i wszędzie zniknął prąd a jedyne co działało to światła awaryjne, rozrusznik i radio. Zaholowałem samochód do domu i zacząłem szukać problemu w oparciu o to forum... po dłuższym szperaniu przy kablach (zarówno pod maską jak i przy skrzynce bezpieczników) powróciło zasilanie ale nie działa...
Mieliśmy styczność, zakładaliśmy drugi moduł. A czy do Ford Escorta USA 1,9 EFI 87r. tez mielibyscie nowy modul ?? a jesji tak to za ile i dlaczego tak drogo ?? Dodano po 5 Tylko wykonanie nowych połaczeń i tranzystor zewnętrzny. Wysokonapieciowy darlington. Własnie nawet wykonanie nowych połaczen z płytki sterującej jest trudne (tam tez jest zgrzewane...
Witam!!! Na środkowym pine cewki jest +12V. A na którym pinie na module ma być zasilanie +12V ?.Z którego pinu z modułu wychodzą impulsy na cewkę. Czy na cewkę jest podawany minus jako impuls sterujący cewką. Czy jest możliwość zamiany modułu ESC na moduł EDIS gdyż do tej rurki na module nic nie jest podłączone a wtyczki są takie same.Pozdrawiam.
Witam. Na przyszłość podawaj więcej informacji. Nie podajesz jaki silnik (symbol), pojemność, a w Twoim wypadku ważny jest też sterownik silnika (typ, symbol ECU). Nikt Ci konkretnie nie odpowie, bo to jest zgadywanie. Możesz mieć któreś z dwóch rozwiązać - sterowanie cewki bezpośrednio ze sterownika lub poprzez moduł zapłonu. http://obrazki.elektroda.pl/7598590400_1...
krzywek nie sprawdzałem ale auto nie ma problemu z mocą ale ok sprawdzę czujniki temp obydwa sprawdzone, podstawione drugie - bez efektu do podstawienia albo sprawdzenia został jeszcze tylko moduł zapłonu i czujka obrotów (chociaż czujkę wykluczam ponieważ w momencie gdy nie chce palić odłączam którykolwiek cz.temp. i pali na dotyk) no i dokładne przerycie...
escort zapłon moduł zapłonowy escort moduł zapłonu escort
transfer plików drugi komputer zrobić projektor laserowy schemat puszek
ESP8266 z Supla: Sterowanie i monitorowanie bramy Napęd bramy Somfy Dexxo - przyczyny spalenia podczas ustawiania