Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Za głęboko sięgacie panowie. świece + moduł zapłonu , i to tyle.
Jeżeli to silnik NZ i sterownik multec , to sygnał na obrotomierz bierze z modułu zapłonu.
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Witam, kup używany aparat zapłonowy (ja kupiłem za 70 PLN gdy mi w drodze padł moduł elektroniczny). A o schemat możesz się zapytać na http://www.vectra-unlimited.pl/ Pozdrawiam Marek PS. Pamiętaj o ustawieniu zapłonu na gorącym silniku po zwarciu zacisków A i B w złączu diagnostycznym. PS1. Stary aparat napraw i woź w bagażniku, bo to jest jeden z...
Korzystając z pomocy drugiej osoby zrób tak. Przy zdjętym filtrze powietrza jedna osoba "kręci" rozrusznikiem a druga patrzy czy wtryskiwacz rozpyla paliwo. A tak ogólnie jak słyszę że "16nz" nie chce zapalić to widzę w myślach moduł zapłonu.
Wymieniłem moduł odpalił od ręki przy okazji ustawiłem zapłon zobacze jak będzie po kilku dniach. Za tydzień opisze co i jak. Pozdrawiam!
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
Wątpie zeby przyczyną było za mocne dokręcenie.Juz kiedys wymieniałem moduł w Oplu vectra.Poprostu dokręcam na wyczucie nie za mocno nie za lekko.Kable wymieniane jakies pół roku temu,iskry nie ma na wszystkich swiecach więc jak jakis kabel to chyba ten głowny od cewki do kopułki.
Kup konkretną cewkę i moduł /może być z używki ale oryginał/ a nie chińszczyznę ,już się na tym przejechałem 3 razy 4 km.P
W aparacie jest cewka i moduł psujne.
Odblokuje, tylko na zapłonie włączonym zostaw i bez prób komunikacji ;)
Moduł REC tył, analogicznie jak w Vectra C.
1- do cewki 2- masa 3- +12V po zapłonie 4- sygnał z czujnika
A kto to wie skoro sam nic nie sprawdziłeś,więcej info.
Tak jest , kostka stacyjki sie przestawiła , jak dokrecał lewą poduszkę zawieszenia silnika! Iskra /jedna/ po właczeniu zapłonu jest zawsze , bo ten typ tak ma! Czujnik położenia wału do kontroli , następnie sprawdzenie czy jest sterowany /kluczowany / moduł zapłonu.
Chodzi mi oto czy istnieje taka możliwość że zepsuł się jakiś przekaźnik lub bezpiecznik od modułu CIM. Nie - nie ma
masz zamontowany niefabrycznie alarm w tym samochodzie? jak tak to sprawdź jeszcze czy nie masz pomiędzy zasilaniem ze stacyjki a modułem podpiętego odcięcia zapłonu. może ci się alarm zepsuł i ci napięcie nie dochodzi...
Jest hallotron,w modelach corsa 1,2 1,4,astra 1,4.Zalezy od modelu-to o czym piszesz Artwin jest modelach 1,6 (kadett,astra,vectra).
Mam Vectre 1,6 na benzynie , silnik C16NZ. Podczas jazdy zgasł mi silnik. Po wgladzie doszedłem że padł moduł zapłonowy ( miał żółta kropkę). Wymieniłem cały aparat na inny używany. Auto od razu zapaliło. Jeżdzilem 2 dni gdy rano nie odpaliłem już auta. Po rozkreceniu aparatu zapłonowego na module jest żółta kropka , czyli uszkodzony. Co mam sprawdzić...
Cześć. Macie może pełną rozpiske złacza TIDa Vectry B (26 pin) ? Intresuje mnie np. sygnał podświetlenia deski rozdzielczej oraz + po zapłonie.
swiece zmieniałem jakies 40 tys wczesniej ale ten problem był nawet na nowych swiecach jest to juz moja 5 cewka w ciagu 8 miesiecy
Jeżeli już robisz RESET w modułach, to z tego co kojarzę /w uproszczeniu/ po każdym resecie wł. i wył. zapłon. Ty zrobiłeś reset wszystkiego "na raz". I teraz może nie zaakceptować starych kluczy. Są filmy na YT o ponownym kodowaniu i przypisywaniu.
Witam serdecznie, posiadam Vectrę A silnik o oznaczeniu C16NZ(2) 1.6 75KM z 1992, który posiada starego typu aparat zapłonowy z kopułką oraz palcem. Chcę wymienić całą górę z obudową wałka gdzie zamiast starego aparatu zapłonowego jest moduł (link poniżej). Podobno można tak wymienić ale co trzeba jeszcze wymienić wiązkę i sterownik cały? Proszę o rady....
Przyłączę się do tematu. Mam teraz u siebie taką samą vectrę. Problem właściwie identyczny. Właściciel wymienił już dwa moduły, cewkę, kopułkę, palec, świece i kable, był podmieniany też cały aparat. Efekt był taki że chodziła góra dwa tygodnie i koniec. Teraz auto trafiło do mnie. Pierwsze co zrobiłem to kazałem wymienić moduł na oryginał. Dwie podróby,...
Nie dam sobie uciąć, że się da, ale chyba można przełożyć sam zabierak aparatu, ten element plastikowy z bolcem/ płetwą. Natomiast elektrycznie czarny aparat delco ma czujnik indukcyjny i moduł zapłonowy w sobie, natomiast brązowy ma tylko czujnik halla
Jeśli na pych zapala to na 90% siedzi aparat zapłonowy (zamontowany w nim moduł zapłonu lub cewka-impulsator).
No Panowie to by było zbyt proste przekręcałem zapłon wciskałema przyciski i nic zmieniałem baterie i nic prób kombinacji i zero reakcji a serwis skasował 50zł oczywiście bez rachunku czy moduł centrala jest z modułem sterującym czy jest on osobno
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
czy pompka paliwa się załącza w trakcie kręcenia czy jest wtrysk paliwa? jeśli występuje chociaż jedno to albo instalacja albo sterownik jeśli nie ma iskry, wtrysku i pompka się nie załącza to prawdopodobnie czujnik w aparacie albo moduł (nie mogę jednoznacznie określić bo nie wiem jaką masz wersję zapłonu - były chyba 3) sprawdź zasilanie sterownika...
Mam podłączonego RECa z Astry H na stole i to samo nie przyjmuje pinu i przy zmianie konfiguracji CAN wywala programowanie nieudane. Jest jeden błąd który to chyba wyjaśnia - niezgodność napięcia zapłonu z sygnałem z magistrali CAN. Mianowicie fizycznie napięcie zapłonu jest ale nie dostaje po CAN tego samego i blokuje moduł. Mam pytanie czy ktoś wie...
witam miałem taki sam albo bardzo podobny przypadek w vektrze 1,6 no i okazało sie na końcu że walniety jest moduł na twoim miejscu sparwdził bym moduł i komputer a jeszcze przypatrz się modułowi i na srodku modułu jest taka kropka jeżeli jest koloru czerwonego lub cos podobnego do czerwonego np rózowa tzn ze moduł jest już przegrzany i najprawdopodobniej...
Chyba go budda opuścił. Kup moduł za 50 zł na all... Osłony końcówek przewodów sie rozpadają zastap je rurkami termokurczliwymi PO KOLEI po 1szt. bo ci sie pomiesza ,najlepiej zrobić fotkę jaki przewód w które miejsce. Pasta przewodząca na nowy moduł na spód. http://www.sklep.tomiicars.com.pl/3438,c... cewka bodajże...
Ok Danieloos, ale to auto też jest na gaz. Chciałbym odciąć np: zasilanie modułu zapłonowego, halotronu itp, lecz cięcie zrobić w obrębie kabiny-w okolicy bezpieczników. Odcięcie rozrusznika nic mi nie daje, ponieważ chcę uaktywnić funkcję antyporwaniową-chcę doprowadzić do gaszenia silnika przy nieuprawnionym rozruchu.
Błędu nie dało wykasować i check nadal świeci.a w środku wygląda jak nówka :) oan moze być przyczyną takiego ciężkiego palenia??? Dodano po 2 a co dokładnie pokazał to nie wiem bo mechanik podłączył i powiedział ze jest do wymiany .... Dodano po 1 dziś zauważyłem ze gdy po odpaleniu chce go przegazować to ma problem z wejściem na obroty wchodzi tak...
witam też podejrzewałem kable ale nie mają jak się w tym miejscu złamać a co do zimnych lutów to jeszcze nie wyciągałem tego modułu jest to Vectra 2,0 GT z 92r
Witam panowie. Jestem pewnien w 99% ze mam problem z aparatem zaplonowym.Wiec moze zaczne od poczatku mojej przygody (moze znajdziecie jakies powiazania). Latem zagotowalem auto (czujnik od wetylatora nie zaskoczył - pekla mi chłodnica z wężem i pozalewało mi silnik)auto oczywiscie juz nie odpalilem wiec udalem sie do elektryka który wymienił mi kopułke,...
Gazu auto nie posiada a radio raczej nie ale zaraz odłącze. Radio odłączyłem ale to nic nie dało,radio jest oryginalne. Coś po załączeniu zapłonu nie chce się rozłączyc. Może to moduł komfortu albo sterownik silnika.
Problem rozwiązany - leżał on po stronie czujnika indukcyjnego, a dokładnie coś nie stykało na wtyczce łączącej czujnik z modułem. Po doginałem styki i teraz jest już ok, samochód odpala. Wszystkim dziękuje za rady ;)
Sam mam vectre a 1,6 i mam ten sam problem, nie odpala jak jest wilgotno i przerywa podczas jazdy wszczególności przy małych obrotach... mam sasiada mechanika ktory miał astre z tym samym silnikiem i jednoczesnie tym samym problemem, polecił mi wymienić czujnik solenoidalny który znajduje sie w aparacie zapłonowym gdyż wlasnie w ten sposób pozbyl sie...
Witam serdecznie . Szukam schematu instalacji do Vectry a 1,6 motor C16NZ a dokładnie rozpiski podłączenia cewka,moduł zapłonowy . Miałem mały kłopot z przewodami i teraz nie wiem jak to mam podłączyć. Proszę o pomoc jak by co to piszcie na maila maniana(at)interia.pl
Witam ponownie. Radyjko sprawdzone ,podłączenie bez zastrzeżeń. Zamek nadal świruje. Dodam ze nie mogę zaprogramować pilotów.Włączam zapłon naciskam oba guziki w pilocie i nic , brak odzewu zamka. Ma ktoś rozpiskę zasilania tego modułu?? Na elce są schemy ale nie jestem pewien czy do mojej podejdą. Czekam na kolejne sugestie i dzięki za zainteresowanie...
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony http://astra.autokacik.pl/ "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika...
To ta cewka w aparacie prawdopodobnie ma zwarcie ale pomiar multimetrem nie zawsze daje jednoznaczną odpowiedz możesz wyjąć aparat tylko zaznacz jego położenie włożyć go inaczej nie darady wyjmij przewód od cewki z kopułki włącz zapłon i obracaj powoli wałkiem aparatu w momentach przekrycia się ramion powinien nastąpić przeskok iskry załączeni przekażnika...
Błędy takie jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/7837749300_1... Z wentylatorami sobie poradziłem padnięty moduł.Pozostaje can i to wypadanie zapłonów.Gdzie idzie i w którym miejscu łączy się z główną linią can ten przewód ekranowany?Bo to chyba tutaj problem? http://obrazki.elektroda.pl/7395311900_1... Co do wypadania...
Opel Vectra 1.6i 1991r. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu co jest uszkodzone. Auto na zimnym silniku odpala prawidłowo. Gdy silnik jest rozgrzany ciężko odpala, tzn. w momencie rozruchu coś go hamuje tak jak by miał za wczesny zapłon. Dość często po uruchomieniu ciepłego silnika, zapala się lampka od silnika i wtedy auto podczas jazdy szarpie. Po wywołaniu...
W sumie to typowy objaw uszkodzenia czujnika położenia wałka rozrządu ale piszesz że sprawdziłes, hmm, spróbuj podmienić na inny? Druga rzecz to jeśli tylko pod obciążeniem tak się dzieje to stawiał bym na sondę... optymalnie to podejrzeć w parametrach bierzących pozdr
Mam dziwny problem z pompką paliwa. Po przekręceniu kluczyka na zapłon pompka nie zawsze pompuje paliwo i co za tym idzie opel nie odpala.Wydawało mi się, że jeśli sie nie włącza to znaczy że ciśnienie paliwa jest w tym momencie odpowiednie, ale tak nie jest. Mogę wtedy kręcic rozrusznikiem i pompka nie startuje. Po ręcznym załączeniu przekaźnika pompka...
Rozrząd sprawdziłem-jest ok.W zeszłym miesiącu wymieniłem czujnik map,bo głupialy mi obroty.Wymieniłem równierz sondę, aparat zapłonowy z modułem,silniczek krokowy,podstawiłem drugi komputer,a zapłon wraz szaleje.Na benzynie chodzi dobrze,a na gazie..szkoda pisać.Jak jest zimny wszystko jest ok.po nagrzaniu i zgaszeniu silnika na jakieś 15min zaczynaja...
Ja stawiam na moduł zapłonowy. Tylko nie kupuj tanich podróbek, bo będziesz żałował.
nie mam zadnego z w/w problemow, ale jest strasznie wolna do 100 chyba w 40 sek, czyli cos nie tak bo powinno byc 15 filtr powietrza wymienialem, palec tez
Witam! Mam problem z autem jak w temacie. Zacznę od opisania problemu. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon słychać zaskoczenie automatu od rozrusznika na chwilę, czasem zdarzy się tak, że po włączeniu na zapłon rozrusznik samoczynnie się załącza i bez przerwy kręci. Potrzebuję informacji w jaki sposób realizowane jest uruchomienie rozrusznika...
brak impulsów z układu zapłonowego kojarzy się z uszkodzonym modułem zapłonowym w aparacie lub brakiem połączenia moduł -ecu.Jeżeli robi to na gazie i na benzynie to szukaj tylko w układzie zapłonowym.
Z cewki wysokiego wchodzi 1 przewód i wychodzą 4 na świece a błyski pokazały tylko 42 i nic więcej sprawdziłem aparat zapłonowy wymieniłem kopułkę oraz palec, ale zobaczyłem na przewody od modułu były gołe przewody założyłem koszulki,zrobiłem co mogłem ale po odpaleniu auto nadal ma checka.może gdzieś w tej gumce co przewody wychodzą z kopułki mają...
Niedawno miałem taki przypadek Opel Vectra 91 , brak iskry . Kupiłem moduł zapłonu (to ta czarna kostka z siedmioma pinami) i po problemie . Klient zażyczył sobie nową , nie chciał ryzykować kupna na "szrocie" . Koszt nowej to 138 pln.
Zimne luty nie mają nic do rzeczy, problem gdzie indziej. Ciekawe kto będzie wiedział gdzie. Ja wiem WN Pozdrawiam. Jakieś rozwinięcie ? Moduł? dodam że silnik to C18NZ. Sęk w tym, że mogę odłączyć cewkę itp (czy kabel dochodzący do obrotka), a obrotomierz robi swoje, wystarczy, że przekręcę kluczyk (przy odłączonych podzespołach WN) na 1 stopień (zapłon)...
Witam Prosił bym o pomoc w doborze sterownika silnika do ww auta. Problem z Vectrą zaczął się od braku możliwości odpalenia na benzynie, ma założoną instalacje LPG II generacji STAG 100.Na gazie zapala ale ma bardzo wysokie obroty. Zacząłem od sprawdzenia iskry, oczywiście była. Podczas próby odpalenia na benzynie świece suche. Obserwując wtrysk zauważyłem,...
Witam serdecznie. Na wstępie powiem, że przeglądałem forum i czytałem kilka tematów o podobnym problemie lecz rozwiązania nie znalazłem. Posiadam Opla Vectra B z 2000r. 2.0 DTI z automatyczną klimą (climatronik) i ostatnio pewnego dnia podczas jazdy nawiew zaczął pracować na wyższych obrotach z nawiewem na szybę. Zawsze używałem opcji "AUTO". teraz...
Panowie! jeśli iskry nie ma to stawiam na moduł zapłonowy, dość częsta przypadłość w oplach.
Czy Astra H posiada skrzynkę bezpieczników zintegrowaną z modułem elektronicznym (wykonawczym) sterowanym po magistrali, tak jak Vectra C? Odbiegając trochę od tematu. Peugeot 405 miał skrzynkę bezpieczników w której dwa bezpieczniki można było włożyć na dwa sposoby. Bezpiecznik od gniazda zapalniczki i bezpiecznik od radia. W zależności od położenia...
tu jest stary aparat zapłonowy jak w Kadecie - także nie wiem czy ten moduł będzie ok, ale chyba powinien być ok :) ... w sumie nie rozbierałem aparatu, mam kilka wykręconych na złomie to w razie czego cały przekładam :) Chyba bingo...moduł... Wielkie dzięki... 🤔 Mam nadzieję bo póki co kręci i odpala... Pozdrawiam i bardzo dziękuję Dodano...
Sterownika za nakładką po prawej stronie,jak zawiasy drzwi. Zsynchronizuj piloty-temat poruszany Sprawdź czy po wyłaczeniu zapłonu zdejmuje się napięcie na zacisku 15 modułu c.z. Kabel czarny.
Multitimer nie steruje centralnym zamkiem i szybami. Posiada wejście dwóch przewodów od silników zamków, oraz trzeci sygnał z modułu centralnego zamka, zapewne informujący o stanie zamknięty/otwarty aby mignąć kierunkowskazami i włączyć/wyłączyć światło wewnętrzne. Podnośniki co prawda są zasilane na stałe, ale przełączniki z zacisku W stacyjki (kluczyk...
Mam nadzieje że mnie nie wyśmiejecie za moje pytanie. Otóż przekładam swoją instalację gazową z jednej Vectry A do drugiej Vectry A. W tej poprzedniej była cewka zapłonowa i rozdzielacz, a w teraźniejszej jest moduł zapłonowy bez rozdzielacza DIS. Moje pytanko to gdzie mam teraz podłączyć dwa przewody które były podpięte do cewki (zaciski 1 i 15) Co...
Witam! Mam problem z Vectra A 1.6 (c16nz) + LPG BingoM (uruchamianie na benzynie, przełączanie po obrotach). A mianowicie po nocy bardzo trudno jest ją uruchomić. Dopiero za 6-7 razem odpala. Gdy już raz zapali to następnie przez cały dzień nie ma większych problemów z odpaleniem, czasami troche dłużej pokręci ale da się przeżyć, najgorzej jest po nocy....
Popieram Ignacego , typowy objaw jak pada moduł zapłonu w multecu. A jeśli go nie wymienisz to pewnego dnia się ździwisz bo wogóle nie odpalisz :( . Koszt modułu powyżej 100zł.
Wymieniłem cewkę. Oryginalna miała ok. 10om(może być uszkodzona), ja zastosowałem cewkę z astry 1,4 która miała 1,2om i tu kolejne pytanie : Jaką powinna mieć oporność cewka w zapłonie motronic m1.5 (gdzie nie ma osobnego modułu)?
Wymiana pompy,listwy wtryskowej z czujnikami, podmiana czujnika wału nic nie dała, dalej ten sam efekt. Czy da rade sprawdzić jakoś sterownik silnika i skrzyni. i czy podmianka wystarczy czy jest potrzeba ich adoptowania. Wspomnę jeszcze ze przewody idące do czujnika wału korbowego chyba miały zwarcie, przewód był przetarty i zaiskrzył przy podmianie....
a może nie kable tylko cewka? weź miernik w rękę i pomierz cokolwiek miałem takiego opla z podobnymi objawami i okazało się że kable mają totalną przerwę (miernik na zakresie 40MΩ mówił że przerwa) więc myślę że ńie tyle chodzi o jakość izolacji co o rezystancję żyły druga sprawa to cewka - może ma przebicie do masy albo zwarte uzw wtórne ale to...
Tak prawdopodobnie kiedyś gaz strzelił ponieważ jak go kupiłem to obudowa filtra była popękana oczywiście jest już wymieniona na całą. Zaraz wykombinuję na nią jakąś zaślepkę. A co z tym modułem zapłonu może on być taki luźny i nie wymaga regulacji?
Witam. Posiadam Vectre C 1.8 16v. Niestety od dłuższego czasu pożera ona akumulatory. Multimetrem zmierzyłem pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Wynik pomiaru to około 0.6A. Elektrykiem nie jestem ale wydaje mi się on zbyt duży. Po kolei zacząłem więc wyciągać bezpieczniki. Pobór spadł po wyciągnięciu bezpiecznika oznaczonego na schemacie jako "napięcie...
Rozdzielacza tam nie ma, jest natomiast moduł zapłonu ,który steruje cewkami / dwoma/. Najlepiej na pinie i 3 i 4 , diodą LED , sprawdzić czy masz obydwa kluczowania!
Ok z góry dziękuję będę próbował może się uda Dodano po 1 Ok zrobiłem tak noi chodzi wszystko ładnie tylko przy włączeniu zapłonu załącza się auto z kluczem po odpaleniu gasi się nic nie świeci i wiatraki włączają się i wyłączają tak na 3 sekundy coś źle zrobiłem czy trzeba skasować bleda na kompie aku. Odpinalem plusa ale nic nie dalo
Witam Mam taki problem, na wyświetlaczu pojawił się komunikat "brakelights switch", czujnik pod pedałem hamulca jest dobry. Wszystkie modułu tez. Problem pojawia się w momencie włożenia kluczyka i zapalenia zapłonu.
No to nie masz X16SR tylko C16NZ, knock sensora nie ma. W takim przypadku to że nie pali może być wina modułu zapłonowego w aparacie lub kiepskich(zaśniedziałych) połączeń przy nim. Sprawdź czy pompa paliwa pracuje podczas kręcenia rozrusznikiem, jak nie to szukaj własnie w tym kierunku co napisałem. Przekaźnik pompy paliwa mostkowałem i próbowałem...
witam przed chwilką własnie wywołałem kod i nic nie pokazało cały czas kod 12 czyli nie ma żadnych błędów... własnie zaraz mam podniemiac aparat zapłonowy z trego co czytałem to jak jeździ się na gazie to głowica osiąga wyższą temperature i moduł asię przegrzewa i takie objawy się dzieją trzeba moduł wyciągnąć z aparatyu zapłonowego i przykręcić go...
Myślę,że wiem co jest tego przyczyną.Miałem podobną usterkę w moim Oplu Vectra 1,6i.Silniki mają inną pojemność lecz ten sam osprzęt tzn. układ wtryskowo-zapłonowy GM MULTEC.Ta żółta lampka(jeśli się zapala podczas jazdy) sygnalizuje właśnie awarię w tym układzie.Przyczyną tej usterki jest aparat zapłonowy ( uszkodzona cewka dajnika impulsów zapłonowych,moduł...
Miałem podobny przypadek w Oplu Vectra nagle zgasła i nie było iskry na świecach. Spaliła się cewka w aparacie zapłonowym.
Za brak odpalania najprawdopodobniej jest odpowiedzialny sterownik silnika, gdyż po wejściu w niego wyświetla się błąd CIM (Steering Column module) wrong environment identifier oraz wrong transponder key. Dlaczego ECU nie widzi poprawnie CIM oraz kluczyka? Kluczyk normalnie włącza zapłon i wyświetla się że jest poprawnie zakodowany. Wrong environment...
Też tak miałem. Po wymianie modułu zapłonowego problem znikł.
Jeżeli nie chcesz być oszukany przez mechanika,to po co tu pytasz? Prawda jest taka że wiarygodną odpowiedź tu,na tym forum dadzą ci tylko.....mechanicy. Na 90% do wymiany moduł zapłonowy.
A ja jednak bym podejrzewał moduł zapłonowy ten w aparacie, już miałem 2 takie przypadki w tym silniku. I zwykle było że szarpie, komputer nie rejestruje żadnego błędu tylko czasem mignie kontrolka silnika oraz na gazie i na benzynie ten sam objaw.
W środku w aparacie zapłonowym. Czarny przykręcony dwiema śrubkami. Na wtrysk ma siedem nóżek.
Miałem Taki przypadek,okazało się że ruszył ząb czasu kostki w środku aparatu zapłonowego,te które wchodzą w moduł,trochę wilgoci i auto wariowało.
24 to brak impulsów przebytej drogi-nadajnik przy skrzyni,okablowanie,sterownik silnika 42 to ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu-moduł,okablowanie aparat-instalacja,drży ceweczka aparatu lub reluktor,sterownik silnika
Piny 5 i 6 to kontrolki, ale sterowane są ze sterownika masą. Szerokie piny 1-masa, 2,3- +12V, 4- +12V po zapłonie. Błąd masz w obwodzie przekaźnika który jest wewnątrz modułu, więc bez rozprucia tego modułu chyba nic nie zrobisz.
przyczyną może być moduł zapłonowy w aparacie 3-tygonie temu miałem identyczny przypadek
Pozwolę sobie odpowiedzieć na swój post - nie wina sterownika, a złego styku jednego z przewodów w aparacie zapłonowym (moduł pod kopułką). Jak widać, na LPG moduł chodzi autonomicznie, na benzynie przy braku któregoś sygnału odcina wtrysk paliwa. Temat zamykam, pozdrawiam.
Nie, ale dzięki. Spróbuję. Ale jest pewne, że to aparat zapłonowy. Wersja aparatu zapłonowego Delco z modułem w środku najczęściej pada. To jest dziadostwo. Kto montuje moduł (układ elektroniczny) wzmacniacza sygnału wzbudzającego iskrę w uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia na radiatorze połączonym z obudową silnika? Sam moduł się grzeje i...
Witam mam problem z vectra c 1.9, nie działają zegary jedynie się świeci kontrolka check engine na włączonym zapłonie i brakuje przez to mocy, błędów sporo, między innymi: U2103, B1012, B3925, U2116, U2117, C1550, U2105, U2139 Bezpieczniki sprawdzone, wtyczka od: zegarów, modułu kierownicy CIM oraz magistrala CAN podgialem lekko piny wyczyściłem i dalej...
Zwracam się o pomoc w ustaleniu usterki, która powoduje gaśnięcie silnika C16NZ po jego nagrzaniu, ok. 10-15 min pracy silnika. Wymieniono moduł w aparacie zapłonowym wraz z czujnikiem indukcyjnym, palec rozdzielacza i kopułkę. Przemierzono cewkę- ok. Wymieniono także czujnik cieczy chłodzącej. Po wymianie ww. części silnik pracował przez kilka dni...
Witam Wina najprawdopodobnije leży po stronie modułu... najlepiej jak byś podmienił cały aparat zapłonowy z takiego samego silnika....co do zalewania to sparwdź jak zachowuje się wtrysk podczas kręcenia może leje.... Pozdrawiam
A orientujecie się może czy można ten cały układ wyłączyć z pozycji komputera? Chyba mam z nim problem. Często po włączeniu zapłonu kontrolka od afl, zielona lampa skierowana do góry z dwoma strzałkami lewą i prawą zaczyna migać i wtedy nie załącza rozrusznika. A może to coś innego?
HM no właśnie ale auto pali i jeździ Od znajomego co zajmuje sie rozbieraniem szczególnie Grupy VW starych i powypadkowych aut dosatałem 2 sterowniki opisane jaki 1.6 z czego jeden nie odpalił w ogóle a drugi chodzi nawet ładnie zero błędów na lampce MIL . Co do numeracji to nie powiem na 100% bo na tym jego naklejki poobdzierane (tłucze się z tymi...
Witam mam problem z moją vectrą 2007 2.8 v6 T. Podjechałem pod dom zgasiłem samochód, przy kolejnej próbie zapłonu nie kręci itd. Pod nowym Ecu przechodzi programowanie, przyjmuje pin z samochodu ale mruga immo. Błędy- BCM- błąd komunikacji, Cim błędne środowisko. Nie działają tylne szyby i otwieranie bagażnika, świeci sport i nie gaśnie podświetlenie...
Chodzi ci o moduł pod cewką? Bo cewka i komp raczej sprawne bo po włączeniu zapłonu raz iskra skoczy,a jakby sie spaliły to żadna iskra by nie przeskoczyła , jutro sprubuje skombinować czujnik położenia wału, podepne zamiast starego i pomacham przed nim kluczem z włączonym zapłonem jak iskra sie będzie pojawiać to kupie nowy. W niedziele napisze ale...
Błędy po podłączeniu kabla RAPORT DIAGNOSTYCZNY: OP-COM 100219a hkj **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: CIM Adres źródłowy: 0x00000245 Identyfikator: 0x0003 VIN 03BHCTF6921047369 Numer części:13112784 Numer wersji oprogramowania: 805050111 Opis systemu: EATON0400 Hardware key number: Ruesselsh Kod alfa: Data produkcji:...
Czy winę za to mogą ponosić świece zapłonowe, przewody WN, czujnik Halla albo moduł Ja tylko odpowiedziałem na pytanie
Moduł zapłonowy lub czujnik położenia wału. a jeśli to już zostało wykluczone to może co ??
Miałem podobny problem z oplem vectra 1,6. Pomogła wymiana cewki zapłonowej no i oczywiście uszkodzonego modułu sterującego. Przed wymianą cewki moduł padał średnio raz w roku.
vectra zapłon vectra czujnik zapłon moduł zapłon agregat
samsung drukuje puste obrót ekranu diody mercedes
zelmer zcm3821b sonda wysokiego napięcia
Słaba jazda ładowarki New Holland W70TC - diagnostyka Porównanie kolumn Onkyo SC-600, SC-900 i Altus 140