Pytanie jak jest oznaczony oryginał, GM.
Myślę, że odpowiedź już padła. Do sprawdzenia moduł zapłonowy.
Poprawiłem.P
A ''moduł zapłonowy''?
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
W tym samochodzie nie ma zewnętrznego modułu zapłonowego
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Jeśli to silnik C14NZ to stawiam na moduł zapłonowy. Wtych modelach moduły padają jak muchy:D
Jeśli to silnik 16NZ to padł moduł ma dwa człony wykonawcze jeden steruja iskrą a drugi poprzez cpu taktowaniem wtryskiwacza,dosyć częsta usterka a i nie polecam Lucasa bo często padają lepiej Helli.
Fakt, miałem tak w Kadecie z tym silnikiem. Powodem pęknięcia wałka był moduł zapłonowy.
No to może sprawdzić ten moduł zapłonowy!
Kolego możesz miec walnięty moduł zapłonowy.
Przepraszam, wiesz co to moduł zapłonowy?
pomyśl o module zapłonowym
problem w module zapłonowym
przyczyną może byś walnięty moduł zapłonowy
Przyczyna leżała w module zapłonowym.
to jest drugi temat blizniak już wcześniej pisałem, moduł zapłonowy
Moduł zapłonowy pod cewką .
No ,Jurek ma racje tam siedzi aparat zapłonowy Bosch z czujnikiem halla (którego da się adaptować od VW). Sprawdzić czujnik i moduł zapłonowy.
Sprawdziłbym jeszcze moduł zapłonowy.
to pozostaje jeszcze moduł zapłonowy
Tak chodzi mi o moduł zapłonowy.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Być może moduł zapłonowy wysiada.
na 90% rozlutowane wielozłącze modułu zapłonowego.
Spradzam na przewodzie cewki. Dzis podmieniłem sterownik od starszej astry ale ten sam silnik dalej nic. Podajac mase na pin 2 Halla zalacza sie wtrysk, pompka pracuje ale iskry brak. Jutro bede miał nowy moduł zapłonowy zobaczymy.
Zimne luty, uszkodzona instalacja elektryczna, uszkodzenie samego obrotomierza. Uszkodzony moduł zapłonowy.
Masz do wymiany moduł zapłonowy
Palec w rozdzielaczu chodzi , masz sterowanie na pinie 4 modułu zapłonowego?
Panowie moi, jeśli hall w aparacie jest dobry (bo pompka się włącza), to pozostaje moduł zapłonowy - albo nie ma zasilania, albo impulsy do niego nie dochodzą.
Z kontrolą spalin to muszę się wybrać.. A co do regulacji zapłonu: czy po wymianie modułu musi być?
Prześlij jakieś foto tych przewodów,to może coś uradzimy.Może to ci trochę pomoże. http://obrazki.elektroda.net/79_12627894...
Witam ponownie wszystkich,czy macie proste sposoby na sprawdzenie modułu zapłonowego tej Astry,silnik C14NZ, moduł jest pod cewką WN.Mam dwie ze szrotu lecz też nie podają iskry,używam nowego miernika UNIT UT107.Jest dość dokładny, każdy sposób rozważę- Michał.
Sekundę lub dwie po przekręceniu kluczyka słychać jak pompka podaje paliwo (albo to przekaźnik) czy to można uznać że pompka działa ? Naładowałem akumulator bo padł od tego kręcenia i jak znowu próbowałem odpalić to za trzecim razem odpalił :) ale chodził jakoś tak "dizlowato". Jak sprawdzić moduł zapłonowy ?
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy.
Jest jeszcze moduł zapłonowy pod cewką zapł.
olanocka, po co piszesz głupie rady? C18NZ nie ma czujnika Halla. Moduł zapłonowy niech wymieni.
Witam! Zamontuj nowy moduł zapłonowy, a problem zniknie. Pozdrawiam
Witam! Mam problem z tym oto wozem, astra na monowtrysku z gazem, jak zimna to przy gwałtownym dodaniu gazu wkręca się na obroty zarówno na gazie jak i na benzynie. Problem jest jak silnik się zagrzeje, przy dodawaniu gazu trzęsie i wydaje odgłosy jakby nie paliła na jeden z cylindrów. Gdy ostygnie wraca wszystko do normy. Świece i kable WN sprawdzone,...
Witam. W obwodzie cewki rozrusznika płyną dosyć duże prądy - ok. 10 do 15 amp. Jedno przecięcie w tym punkcie wystarczy. Można jeszcze odciąć zasilanie pompy paliwa lub zasilanie modułu zapłonowego. Marek
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Witam! Astra 1.4 z tym problemem to w 99% usterka związana z modułem zapłonowy lub czujnikem hala.
Wiatm to moduł zapłonowy w rozdzielaczu pozdrawiam.
Podobny oroblem miałem z vektrą.Walnięty był moduł w aparacie zapłonowym.
a gdzie jest ten moduł zapłonowy pod cewką?? yahoo
Witam, opel astra 96r, silnik 1,4 Czy mozna zastapic moduł zaplonowy znajdujacy sie w cewce DIS na inny? jakiś zewnetrzny?
Podczas rozbieraniu generatora impulsów w rozdzielaczu zapłonu (silnik C16NZ) rozpadły się wszystkie złącza do modułu zapłonowego sic!. W module zapłonowym mamy złącza (od lewej do prawej)P,N,E,R +,C,B. Czy przewody od cewki modułu powinny być podpięte do modułu zapłonowego w taki sposób: żółty - N zielony - P. Do złącz E,R,+,C,B co powinno być podłączone...
miałem to samo, moduł zapłonu pod cewką zapłonową
moduł i hall był sprawdzany był podłozony cały aparat zapłonowy i moduł z działajacej astry
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Cewka WN jest ok, podobnie jak pozostałe elementy. Sprawdziłem indukcyjny czujnik prędkości (miał 840Ω). Nie wiem tylko jak sprawdzić moduł zapłonowy, któy w tej chwili jest głównym podejrzanym. Pomożecie ?
zobacz czy w tym czasie jak nie chce odpalić wtryskiwacz daje paliwo jeśli nie to czujnik halla jeśli paliwo jest to moduł pod cewką zapłonową
modul zaplonowy do wymiany
Moduł kolego ;) To typowe w tych autach :) Moduł jest w aparacie zapłonowym (wewnętrzny) lub przy cewce zapłonowej (zewnętrzny). Zależy jaki masz układ zapłonowy. I często jest tak,że wali moduł i nie podaje sygnału na wtrysk i możesz miec wszystkie iskry świata,a i tak nie pojedziesz :D Pozdr.
Ciśnienie jest super. A winny jest pewnie moduł zapłonu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Pożycz na szrocie (albo od znajomego) jakiś dobry aparat i sprawdź. Myślę, że pomoże.
podany silnik posiada czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym,raczej bezawarykny. Stawiam na moduł zapłonowy (też w aparacie)
Okazało się że nie został wymieniony aparat zapłonowy tylko sama kopułka. Po wymianie modułu aparatu zapłonowego wszystko wróciło do normy.
Zdecydowanie do wymiany moduł zapłonowy pod cewką ,nie czepiać sie sterownka.Objaw występuje po rzgrzaniu silnka przy wysokiej temp. otoczenia dlatego jest to latem a nie zimą.
Jaki moduł? Moduł zapłonowy pod cewką zapłonową.
Z mojego wieloletniego doświadczenia stawiałbym na niewydolny akumulator, może to być spowodowane również tym, że akumulator jest permanentnie niedoładowany. Przy pracy rozrusznika napięcie w instalacji spada na tyle, że nie ma w tych warunkach iskry na świecach. Możliwe, że do tego dokłada się duży spadek napięcia na zasilaniu modułu zapłonowego. Przy...
Moim zdaniem kolega emeryt 2 ma rację... Są to objawy popsutego czujnika położenia wału... Ale oczywiście sprawdź też moduł zapłonowy jeśli masz możliwość...
jeśli masz cały kompletny aparat to podpinaj śmiało nic się nie stanie. ...sorrki, że jeszcze dopytam, ale przeczytałeś że w środku kopułki jest inny moduł zapłonowy? Boję się, że może coś uwali ECU i wtedy będę 8-O
Cewka zapłonowa/Moduł zapłonowy?
Jest hallotron,w modelach corsa 1,2 1,4,astra 1,4.Zalezy od modelu-to o czym piszesz Artwin jest modelach 1,6 (kadett,astra,vectra).
Na twój chłopski rozum to to samo...moduł zapłonowy to ten co steruje cewką
Zasilanie na cwkę,moduł,czujnik halla do sprawdzenia.Jakie oznaczenie silnika?
Moduł zapłonowy też może takie jaja robić.
To najprawdopodobniej będzie cewka zapłonowa (dis cztery cewki połączone w jeden moduł)
Skoro nie nie ma iskry to modułem zapłonowym powinieneś się zająć. Najlepiej jakiś na podmianę.
Temat stary jak Adam Opel: pada moduł w aparacie zapłonowym. Wymienić i pozamiatane.
A sprawdzałeś cewkę zapłonową. Może cewka ,,poszła,, i dlatego masz brak iskry?
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
Witamja miałem podobny problem w Astrze z silnikiem 1.4.okazało się że padnięte coś było w aparcie zapłonowym,kupiłem drugi aparat zapłonowy na szrocie i problem zniknął.pozdr
zobacz czy jest 12 V na aparacie zapłonowym, napisz gdzie jest moduł zapłonowy? tom gdzie cewka, czy w aparacie??
- moduł zapłonowy - wzmacniacz zapłonu A co to?
podmienisz aparat zapłonowy ze sprawnej astry Była by to pierwsza Astra 1,8 z aparatem zapłonowym. Chętnie ja oglądnę.
Czy możliwe jest że problem tkwi w module zapłonowym?
czujnik halla lub moduł zapłonowy pod cewką zapłonową lub sama cewka.
Michu torun wymień moduł zapłonowy pod cewką (częsta usterka).Będzie OK.
Dobrze czytam plus z akumulatora na masę tzn. głowice cylindrów?
Ano ma, wbrew pozorom, miałem 4 takie przypadki, iskra była a auto nie chciało za nic zapalić, po wymianie modułu problem ustąpił. Podobny numer robił moduł w aparacie zapłonowym w kadecie/astrze
Na 99% moduł. I musisz znać symbol swojego modułu ponieważ były różne jak i same aparaty zapłonowe. Pozdro.
kolego podmień moduł w aparacie zapłonowym to typowa usterka :)
Witam.Miałem podobną awarie,wymieniłem moduł w aparacie zapłonowym (taka mała kostka) i problem zniknął.
A jaka tam może być inna niesprawność -cewka w aparacie ,moduł, cewka zapłonowa o reszcie nie wspomnę.P
Dokładnie wymien ten przewód do cewki do aparatu i moze ci to pomoze w punkcie 2. A jak nie to moze to byc moduł ktory sie znajduje w aparacie zapłonowym
ten sterownik gazu to wielkie badziewie, zresztą widać że i tak silniczek krokowy od gazu już nie jest podłączony (i bardzo dobrze), ja bym w ogóle wywalił cały ten komputerek i założył właśnie przekaźnik (zawsze tak robię) i jest spokój. Ale tak jak napisał Hektar Zahle.r - można sprawdzić wtyczkę i kable przy aparacie zapłonowym i wtyczki i kable...
Ja bym sprawdził cewkę z modułem zapłonowym. Uzwojenie wtórne powinno wynosić 7000 - 14000 ohma.
A ja obstawiam przewody zapłonowe :) To ją dorzucę kopułkę i palec do sprawdzenia plus sprawdzenie i ewentualnie czyszczenie styków kostki aparatu zapłonowego,cewki i modułu ;-).
padł aparat zapłonowy
Mistrzuniu, jaki silnik ? C16NZ z aparatem zapłonowym? Jak ten aparat sprawdziłeś, oprócz tego że zobaczyłeś że jest na swoim miejscu? Moduł w aparacie dostaje zasilanie?
Witam. Poczytaj tutaj - podobny problem. Ja miałem tak samo jak ty - po rozgrzaniu silnik lubił sobie zgasnąć i odpalił dopiero jak trochę ostygł albo po kilkunastokrotnym pokręceniu rozrusznikiem - i winowajcą okazał się nieszczęsny moduł zapłonu. To taka mała kostka przykręcona do metalowe (aluminiowej chyba) płytki pod cewką zapłonową. U mnie wyglądała...
pomocy!. w moim oplu zginęła iskra,moduł cewka i aparat zapłonowy sprawdzane w innym oplu działają rozrząd też w porządku
Sprawdź jeszcze uszczelkę zaślepki bloku pod modułem zapłonowym. Chodzi pewnie o tą uszczelkę o numerze 1972943. Grubosć [mm] 2,5 Materiał guma Średnica wewnętrzna [mm] 65 średnica zewnętrzna [mm] 70 Jak powiesz w sklepie że potrzebujesz o-ring o tych wymiarach to na pewno zrozumieją.
te objawy wskazują na brak styku wtyczki czujnika hala na aparacie zapłonowym musisz tam coś poprawić!!!!!!!!!!!!!!!!
Podaj na probę plus bezpośrednio z akumulatora na cewkę zapłonową (na styk +15) i zapal silnik.Mogą być jakieś spadki napięcia w zasilaniu modułu.
Gdzie w okolicach cewki zapłonowej (modułu Dis) masz czujnik temperatury silnika? W mojej astrze 1.6 8v 1999 silnik x16szr czujnik jest jak patrzysz na silnik po lewo poniżej przepustnicy w kolektorze ssącym przez który przepływa płyn chłodzący. Wtyczka dwupinowa kolory przewodów to niebieski i różowy. Wychodzi chyba z wiązki tej co tps itp a także...
Silnik rozumiem, że 1.6 8V na Multecu? (C16NZ) Wymieniłeś wcześniej aparat zapłonowy razem z modułem? Takie są właśnie objawy walniętego modułu.
astra moduł zapłonowy astra c16nz moduł zapłonowy moduł zapłonowy objawy astra
telewizor philips podłączyć wieża malowanie chromu scroll myszka
śruba patentowa czujnik predkosci jazdy
Tryb serwisowy monitora Siemens - jak wejść? Piny zasilające ICOM NEXT w złączu OBD-II