Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
zabezpieczony darlington NPN.Typowa usterka tego modułu-brak zapłonu w 2 i 3 cylidrze.Moduł łatwo naprawialny,około 1,5 godziny wystarcza. Zrobiłem ich juz około z 500.
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
:roll: Czy GL-118 to nie jest przypadkiem moduł zapłonowy od poloneza? Coś mi się kojarzy, że gdzieś widziałem opis jak go wykorzystać... Znalazłem: http://skoda3city.dobis.pl/?strona=warsz... Pozdrawiam Andy
Witam! Chciałbym zainstalowac moduł zapłonowy od poloneza w garbusie!! Czy jest to mozliwe , jezeli tak to prosze o jakies wskazówki jak tego dokonac!!!
Na pewno padł Ci moduł zapłonowy tez mam poloneza i niedawno miałem to samo
Witam. Potrzebuje opis wyprowadzen modulu zaplonowego poniewaz nigdzie nie moge znajsc.Mam niby schemat poloneza ale nic mi to nie pomoze poniewaz na module nie mam podpisanych nog. Wiem ze sa dwie kostki jedna dwojka ktora idzie do czujnika a z trojka mam problem. Za pomoc dzieki. Pozdrawiam
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Moduł zapłonowy oryginał czy podróbka?
Koledzy a co może być w 1.6GLi lecz na boschu??ma iskrę na 1 i 3,a 2 i 4 jak zaczynam kręcić to jest i po chwili zanika?
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
Witam. Przesledziłem poprzednie posty dotyczące tego modułu i mam pytanie. Jeżeli po odcieciu tranzystorów jedno wyjście z płytki wcześniej połączone z bazą padnioętego tranzystora zwiera do masy to znaczy że płytka jest już do niczego??? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź GS.
A jak wysterować Hybryd H-161 ? Zmierzyłem rezystancję wejścia cewki aparatu i wyszło mi 10k między zaciskami i ok 50k dolnego do masy. Konkretnie co zrobić z drugim zaciskiem jeśli na pierwszy podam przebieg z 555? dać transformator?
Nie cewkę ale moduł zapłonowy.
Panowie nie krytykujcie, napisałem że rozwiązanie dla pytających o tą przeróbkę. Sposób jest opracowany 5 lat temu w warunkach polowych kiedy oryginalny moduł kosztował przeszło 300 zł i był na zamówienie. Moduł z poloneza kosztował 35zł i można go było kupić na każdej stacji benzynowej. Panie Elektrit, w tym modelu fiata przewód nie jest ekranowany,...
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
Kupiłem do starego malucha silnik od eleganta, który nie ma aparatu zapłonowego.Czy moge w miejsce orginalnego modułu od malucha <elegant> założyć moduł od poloneza i podłączyć do czujnika i do cewki zapłonowej?Czy to będzie działać?.
Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
Witam kolegów - jestem tu nowy jak widac , ale myślę że pozwolicie bym do Was dołączył moze i ja czasami coś doradzę , ale teraz mam problem -z moim wozem a właściwie to juz nie z nim ale ze <szpejem > które zostało po wymianie tj. moduł zapłonowy który to rozebrałem jak przystało na wnikliwego elektronika , i tu problem bo w srodku jest zalane...
A ja bym zaczął inaczej... Nie chce zapalić ani na gazie ani na benzynie? WYMIANA: świece, kable HV, filtry paliwa i gazu Jeśli dalej nic to pytanie czy iskra jest na wszystkich garkach. Jak brak to masz na zdychu moduł zapłonowy...
Pierwszy objaw kończącego się modułu zapłonowego.
Wada konstrukcyjna. Jeden tranzystor się przegrzewał. Ja podmieniałem kiedyś klientowi z używek i dopiero czwarty okazał się sprawny. Usterka jest zazwyczaj ta sama - pad tranzystora od cewki 2 - 3.
Witam. Problem taki jak w temacie. Poldek gaśnie podczas jazdy. Zanim zgaśnie czuć spadek mocy. Dodam że wymieniono moduł zapłonowy.
Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Witam, czy jest możliwe sprawdzenie w warunkach domowych modułu zapłonowego Abimex (polonez 1.6 GLI)?? Samochód zachowyj esię jakby chodził na "2-ch garach"
przyczyną najprawdopodobniej jest zielony kabelek (ten od rozdzielacza zapłonu do modułu zapłonowego)
Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
Witam serdecznie. Ściągając przewody ze świec na pracującym silniku ryzykujesz uszkodzenie modułu zapłonowego.
Moduł zapłonowy może ,... Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
Dowiedziałem się od znajomego że miał dokładnie podobny kiedyś problem i rozwiązaniem okazała się cewka zapłonowa odpowiednia do modułu zapłonowego.
Niech poldon najpierw sprawdzi czy wałek aparatu się obraca . Może zerwał mu się pasek rozrządu a on wymienia moduły zapłonowe .
może da się zastąpić to modułem zapłonowym z poloneza (gaźnik)?? sory, ze link z allegro, ale może sie przydać http://www.allegro.pl/item225267134_modu...
Cewki i moduł przeważnie padają w wyniku przebicia na kablach WN . Dbaj o kable i świece to nie będziesz miał kłopotów z modułem .
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
Kupisz i oryginalny ( Bosch, Ducellier, Magneti Marelli), kupisz i zamiennik. Można też zamontować od poloneza.
Witam. Jeżeli jest przerywacz indukcyjny to powinien współpracować z modułem zapłonowym z poloneza. Moduł ten wymaga zasilenia go napięciem 12V.
To zapłon o wyzwalaniu magnetorezystancyjnym, jak np polonez-elektronik lub Fiat Uno.
Skoro masz wersję GLE to kombinacja gaźnika i modułu zapłonowego. Jeśli wskazówka obrotomierza spada nagle do zera podmień moduł zapłonowy. Gdyby samochód zwalniał a wskazówka powoli by opadała raczej silnik miałby iskrę a brak paliwa Poczytaj także o słynnym "zielonym kabelku" od rozdzielacza zapłonowego do modułu zapłonowego poloneza
A może byś tak poszukał w googlach. Mam linka ale żeby nie łamać regulaminu wyśle ci na pw Pozdr.J.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
A czy dało by się przerobić moduł zapłonowy od Poloneza tak aby fongował w ogarze?
Wszystko wskazuje na moduł.
Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
Ja nie męcząc się zrobiłem na gotowym module zapłonowym od poloneza(nowy typ-wejście z Halla),cewka zapłonowa,555 i iskra pare centymetrów.Na szrocie znajdziecie jakiś moduł :wink:
Mam Żuka z tym silnikiem, rocznik 93 ma fabrycznie założony moduł zapłonowy z poloneza ale także inny aparat zapłonowy. Pali 21 litrów na 100 km więc zgadzam się z poprzednikiem zmień silnik...
...niestety nigdzie go nie ma...potrzebuje w obudowie TO-220 bo wiekszy nie wejdzie....jest to do modułu zapłonowego do Poloneza.....sa osoby które by wiedzieli gdzie go kupic...ale tajemnica zawodowa.....
Poszukuję schematu modułu zapłonowego do Poloneza 1.6 GLI ABIMEX dr.dam(at)vp.pl
Takie cudo może wskazywać na brak masy pomiędzy modułem zapłonowym. Sprawdź połączenie modułu z obudową.
skoro na cewkach masz zasilanie z tego co sie doczytałem wyżej to stawiam na uszkodzenie modułu zapłonowego...pozdrawiam
Kolego po pierwsze czy ci pali bezpiecznik 15A od modułu i cewek? Tak , NIE?
Trzeba odlutowac te płytki od tej ceramiki.
Przedtem i teraz magnes wchodzi najpierw w rdzeń z cewką. Najbardziej prymitywne wynalazki zawsze działają. Podpiąłem moduł zapłonowy Poloneza 1.6 a cewkę od Stihla wykorzystałem jako impulsator. Wstawiłem dodatkowo cewkę WN od MZ, akumulator i działa. Ten zapłon Stihl fajnie nadaje sie jako impulsator :) Ot taka ciekawostka. Dodano po 12 Ale oto spójrzcie...
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
:arrow: jacuś W maluchu świetnie sprawuje się tani moduł zapłonowy od Poloneza truck obsługujący 2 cylindry. Koszt ok. 45 PLN. Można go sterować z czujnika magnetycznego lub przerywacza i pracuje z normalną cewką zapłonową 2-biegunową od Malucha. Sprawdzone!
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Nowa cewka 4226 jest chyba niedostępna,w każdym razie nie widzę jej w ofercie Zelmotu http://www.zelmot-electric.pl/ Więc pozostaje ta z Biazetu,jednak nowa to koszt ponad 45zł.Więc nie pozostaje nic innego,jak udac się na złom,i butelkę "zupki chmielowej" wycyganić jakąś cewkę od poloneza elektronika-powinna mieć oznaczenie 4226,oraz nalepkę z napisem...
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Lata temu w czasopiśmie "Elektronika dla wszystkich" było opisane jak podłączyć moduł od Poloneza, do przerywacza, by sterował cewką zapłonową. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewt...
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
https://obrazki.elektroda.pl/3134620900_... Stare aparaty zapłonowe miały z boku śrubkę po odkręceniu której wlewało się olej do otworu celem smarowania. Do przerywacza można dołączyć moduł zapłonowy z Poloneza i będziemy mieć zapłon elektroniczny. Sprawdż czy masz jednakowe przerwy na wszystkich krzywkach.
jaki moduł?Do współpracy z aparatem zapłonowym czy z dwiema cewkami?
Ja bym podłączył : Zielony do cewki czarny do masy czerwony + 12V niebieski do impulsatora - drugi z niego do masy Aten ostatni szeregowo przez żarówkę próbował bym do masy podłączyć na gaszenie . Dodano po 3 Jak masz 12 V i impulsator to mam można nawet moduł zapłonowy samochodowy podłączyć , ja kiedyś do choppera zamontowałem 2 moduły zapłonowe z...
Przerabiałem ten temat ,więc podpowiem,że żaden przewód z układu zapłonowego nie idzie do komputera!Poprzednik wspomniał ,że moduł jest wewnątrz aparatu zapłonowego. Z tego co pamiętam wchodzi tam +12 V,masa i obrotomierz.Jeśli jest 4 -cylindry to pójdzie nawet na module zapłonowym od poloneza,gdyż cewki są prawie identyczne jeśli chodzi o parametry.Cewka...
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
a to ten MEMS na moduł zapłonowy?No nie wiedziałem....
Sprawdz zapłon i czujnik temperatury i czy moduł zapłonowy ma dobrą mase
Dziękuję! Ostatnio wydostałem tranzystor BUxxx dalej było= zdarty druk ale chyba 92x od modułu zapłonowego z poloneza APE05 działa z MC3334 moduł był sprawny wyjąłem ten tranzystor, i potem jakos nie moge go włączyć by dobrze działał http://obrazki.elektroda.net/54_12362839... nie wiem jak wyzwolic sygnał by zamykał obwód
a może by tak najpierw sprawdzić cewke zapłonową :roll:
Cały ten ukłąd zapłonowy w Polonezie jest z tyłka wyjęty -od aparatu zapłonowego poczynając, poprzez słynny zielony kabelek, do modułu. Cewka impulsatora uszkadza się, bo się zwyczajnie jeden koniec uzwojenia urywa.
Od niedawna stałem się posiadaczem hondy xl 500r oczywiście motocykl nie był sprawny. Wyremontowałem silnik, a teraz walczę z elektryką i mam problem z iskrą, a mianowicie jest, tylko bardzo słaba i zalewa świecę przy próbie odpalenia. Jak wzmocnić iskrę, a może da się jakoś przerobić instalację i zamontować np. moduł zapłonowy od poloneza?
Takie problemy może powodować równierz moduł zapłonowy lub cewka wysokiego napieńcia
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
w tej marce często siadają moduły zapłonowe,słyszałem,że ktoś wstawiał od poloneza
Sprawdź najpierw stan zielonego kabelka który idzie od modułu zapłonowego do aparatu zapłonowego.
Wymień ten zielony przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. W Polonezie GLE zwykle ten przewód załamuje się tóż za plastikowym mocowaniem przy płytce aparatu zapłonowego.
Ludzie, czytajcie co napisałem, patrzycie tylko na ostatnią linijkę i dajecie rady. Jeszcze raz: mam cały wtrysk (komp, wtryskiwacz z czujnikami, regulatorem ciśnienia benzyny, silnikiem krokowym, pompę paliwa itd). Wtrysk ma służyć do odpalania, krótkiej ewentualnej jazdy i regulacji wolnych obrotów. Nie chcę wtrysku od golfa, polo, passata, kadeta,...
Tak, zepsuty, da się go naprawić.
Tak jak pisali poprzednicy i moim zdaniem, nie warto zostawiać przerywacza. Ja w swojej Jawie mam zestaw jaki jest opisany na stronie o jawach Gumpala. Składa się on : - z oryginalnego impulsatora jawy i jest to jednocześnie najdroższa część całego zestawu - modułu zapłonowego 125p, polonez GL-118 - cewki zapłonowej podwójnej z CC700 Do obowiązkowych...
Auto naprawione ,wymieniłem moduł zapłonowy z dwoma cewkami BOSH(250,-) i baniak zagadał . Dziękuje za wszystkie wypowiedzi ,bardzo pomogły
Pompka paliwa na początek, potem gaźnik do wyczyszczenia. To tak z najtańszych opcji. Dodatkowo słynny zielony kabelek plus moduł zapłonowy, jak poprzednie metody zawiodą.
Sprzedam generator zopan, model po-20 . Stan bdb troszke podrapany i brudny. Ale w pełni sprawny. Opornosc wyjscia 300 ohm , czestatliwosc 20Hz - 20000Hz wzmocnienie od 3,16 mV- 3,16 V plus 3V , zreszta wszystko widac na zdjeciach. Gratis dozucam moduł zapłonowy od poloneza ( gdyby komus zachciało sie dodatkowego wzmocnienia np do generatora wysokiego...
42 to problem z modułem zapłonowym. A tak przy okazji-zwory wyregulowane?
Ten moduł jest przeznaczony do współpracy z bezstykowym impulsatorem. Poza tym musi być inna cewka zapłonowa (około 1,5Ω)
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
Sądzę, że tak. Oczywiście trzeba sprawdzić, czy działa ogranicznik prądowy. Co do BU323 to pojawiło sie szereg podróbek, jedne lepsze, drugie gorsze. Ja je odzyskuje z uszkodzonych modułów zapłonowych polonezów, moduł GL118. Oryginalnie produkuje ten tranzystor Motorola ( tak gdzieś od 30 lat) i napisy ma mieć ułożone poziomo.
Założy z poloneza.
Brat ma jawkę i od kiedy założył dużo cieplejszą świece to nie widziałem żeby zmieniał ją. Świeca się kończy jak silnik jest niedogrzany . Poza tym ta jawka leci dużo szybciej niż wszystkie skutery w okolicy. Jak nie wiesz co, załóż moduł od poloneza.
a sprawdź ten przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego (czy nie jest uszkodzony)
elektroniczny moduł zapłonowy polonez schemat moduł zapłonowy polonez moduł zapłonowy polonez sprawdzenie
zmniejszyć moment obrotowy podłączenie komputer honda accord wartość skuteczna napięcia tętnień
pralka mastercook punkt dostępu
Czarny ekran w BIOS na Windows 10 - co robić? Kontrolka świec żarowych w samochodzie Diesla - przyczyny i diagnostyka