Zaczął się sezon na te moduły, najlepiej zamienić cewki i wtedy widać czy moduł padł. Należy wymieniać: świece, kable, cewki i moduł - na jednym paragonie by w razie przy nie sprawności modułu (np po 1000km) uznali reklamacje...
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Na pewno padł Ci moduł zapłonowy tez mam poloneza i niedawno miałem to samo
Moduł zapłonowy oryginał czy podróbka?
witam kolegów !!! uszkodzony jest napewno moduł po cewkami... a przyczyna jest bardzo prosta i oczywista .Jest to typowa usterka w poldkach. Mianowicie na grodzi jest zaworek do regulacji ciepło/zimno, i jak tylo z niego cieknie płyn chłodniczy (a zawsze cieknie) to płyn spadając gromadzi się w niszy czwartej świecy zapłonowej i powoduje przebicie iskry...
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
Kolego po pierwsze czy ci pali bezpiecznik 15A od modułu i cewek? Tak , NIE?
Witam kolegow Potrzebuje schemat podlaczenia modulu zaplonu do polda na gazniku wieec modul na 2 wtyki jedna na 2 piny to czujnik walu i pozostaly 3 piny z drugiej wtyczki zasilanie, masa, i wyjscie na cewke potrzebna mi kolejnosc i jaka opornosc musi miec czujnik walu. Pozdr.
Czy ktoś mógłby podać opis wtyczki do modułu poloneza Gniazdo 2 wsuwki to wejście z cewki aparatu zapłonowego to wiem. Zostaje drugie gniazdo z trzema wsuwkami, które to masa, plus i wyjście na cewkę?? Chcę to założyć do innego auta a nie mam żadnego poldka pod ręką żeby sprawdzić.
Mam uszkodzony moduł zapłonowy w polonezie 1,6 GLI (2 podwójne cewki zapłonowe - wtrysk Abimex), ponoć można to naprawić , ale nie mam schematu . Może ktoś posiada taki schemat. Byłbym bardzo wdzzięczny.
Witam! Chciałbym zainstalowac moduł zapłonowy od poloneza w garbusie!! Czy jest to mozliwe , jezeli tak to prosze o jakies wskazówki jak tego dokonac!!!
Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
Witam. Potrzebuje opis wyprowadzen modulu zaplonowego poniewaz nigdzie nie moge znajsc.Mam niby schemat poloneza ale nic mi to nie pomoze poniewaz na module nie mam podpisanych nog. Wiem ze sa dwie kostki jedna dwojka ktora idzie do czujnika a z trojka mam problem. Za pomoc dzieki. Pozdrawiam
Witam może ktoś się orientuje jak podłączyć moduł hybryd z poloneza. Moduł ma pracować w pojeździe z jednym cylindrem i impulsatorem czy jest to w ogóle możliwe?
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
Witam, potrzebuję kupić wymieniony w temacie moduł bo obecny już jest na wykończeniu. Mam na oku jeden na Allegro ale mam wątpliwości co do jego producenta. Mianowicie sprzedawca pisze, że jest on sygnowany firmą "Akwimex" s. c. jednak nie mogę o niej znaleźć żadnych informacji. Ponadto mówi, że moduł jest nowy oraz cena jest dość dobra. Chciałbym,...
Tak, masz rację, zamyśliłem się, bo sam miałem Poloneza ze starym układem zapłonowym. W tym ktory stosowany jest w silnikach z wtryskiem spotkałem się tylko z uszkodzeniami (przebiciami) cewek zapłonowych. Sam moduł zapłonowy jest chyba dość bezawaryjny. I wracam do pytania; jakie typy tranzystorów stosuje się obecnie w modułach zapłonowych?
komputer z bezpiecznikami i przekaźnikami za schowkiem. No to sam moduł zapłonowy raczej nie jest w stanie obsługiwać silnika, bez udziału ECU - bo ECU steruje wtryskiwaczem, pompą paliwa i pewnie wieloma innymi elementami. Dodano po 1 a czasem zatrzymywał się na 4000. To literówka, czy naprawdę zatrzymywał się na 4000? - jeśli tak, to ładowanie akumulatora...
Sprawdź bezpieczniki układu wtryskowo-zapłonowego.Są w okolicy sterownika,czyli za schowkiem(po prawej stronie) WITAM :D Tak jak kolega wcześniej napisał, był przepalony właśnie tam bezpiecznik. Bezpiecznik 7,5 A wymieniłem, i Polonez zapalił :angel: Dziękuje :spoko: POZDRAWIAM :bye:
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
No to albo utrata gwarancji i jakiś wyłącznik na przewodzie prostownik <> aku, albo po prostu zostawić żabki i podpinać je za każdym razem do klem. Po pierwsze tak jak piszesz - szkoda gwarancji... a po drugie to chyba bezpieczniej jest odpinać aku od instalacji podczas ładowania... no chyba że masz Poloneza :D Szczerze mówiąc, nawet Polonez...
Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
Moduł zapłonowy może ,... Wymień tą cewkę. Miałem ze swoim identyczny problem. Te cewki są awaryjne. ( Moduł zapłonowy )
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Takie problemy może powodować równierz moduł zapłonowy lub cewka wysokiego napieńcia
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Auto naprawione ,wymieniłem moduł zapłonowy z dwoma cewkami BOSH(250,-) i baniak zagadał . Dziękuje za wszystkie wypowiedzi ,bardzo pomogły
Sprawdz zapłon i czujnik temperatury i czy moduł zapłonowy ma dobrą mase
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Obecnie wszystkie koncerny półprzewodnikowe oferują dedykowane do układów zapłonowych tranzystory IGBT. W ilosciach masowych są tanie jak barszcz ale na otwartm rynku detalicznym są w zasadzie neidostępne. W 1998 roku skradziono mi z samochodu (moze raczej wyrobu samochodopodobnego) Polonez Caro moduł zapłonowy. Moduł był koszmarnie, potwornie drogi....
Tak jak pisali poprzednicy i moim zdaniem, nie warto zostawiać przerywacza. Ja w swojej Jawie mam zestaw jaki jest opisany na stronie o jawach Gumpala. Składa się on : - z oryginalnego impulsatora jawy i jest to jednocześnie najdroższa część całego zestawu - modułu zapłonowego 125p, polonez GL-118 - cewki zapłonowej podwójnej z CC700 Do obowiązkowych...
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
KOLEGO JEST TO MODÓŁ WZMOCNIENIA ZAPŁONU BEZSTYKOWEGO DO WSPÓŁPRACY Z CZUJNIKIEM MAGNETOINDUKCYJNYM STOSOWANY W SAM FIAT POLONEZ NIE PRZERYWACZEM Nie krzycz!
U mnie był bardzo podobny objaw czasami tracił moc w końcu palił tylko na dwa cylindry, kopcił, katalizator, grzał się do czerwoności. Przyczyną był moduł zapłonowy z prawej strony pod maską silnika na wierzchu są zamontowane cewki zapłonowe. Założyli mi nowy, koszt 350 zł plus 15 zł (piętnaście złotych) za wymianę Polonez lipiec 1995 rok caro 1,6 katalizator....
Sprawdź tak jak kolega Stanisław 1 pisze być może kopułka do wymiany skoro piszesz że nie chodzi na wszystkich cylindrach, miałem podobny problem nawet z ciepłym silnikiem jak załapał pracował na 2, 3 cylindrach i gasł, zmieniłem kopułke i jak ręka odjął załapał momentalnie. Ewentualnie jeszcze moduł zapłonowy do sprawdzenia. Pozdrawiam
W moim poldku 1.6gli padł kiedyś moduł zapłonowy , silnik szarpał bo chodził na 2 garach - jak się nagrzał było lepiej ale mało co nie wybuchł kat. Sprawdź iskrę na świecach .Taki moduł pada co jakieś 60-70tyś km.
prawdopodobnie jak ci się to samo dzieję na benzynie to moduł zapłonowy pokazuje się. ale to trzeba by jeszcze sprawdzić.
(2 czujnik położenia wału) i (4 komputer)( plus 1 i masa1) . jeśli robisz odcięcie zapłonu to kombinuj z tymi dwoma pierwszymi . rozłączenie pozostałych uszkodzi moduł zapłonowy pod cewkami a to kosztuje ponad 100zł
rozkrec moduł zapłonowy i wyczysc cewki i przewody a jezeli to jest modul z rzemiosla to czesto na tych modułach sie tak dzieje i strzela na gazie
Panowie, czujnik położenia wału OK. Dziś założyłem drugi. A gdzie jest umieszczony sterownik? Cewka nowa, moduł zapłonowy OK, czujnik położenia wału i bezpieczniki OK. Co może być nie tak? Samochód chodził, a nagle przestał... Jest mi bardzo potrzebny bo do pracy mam 20 km. Może być możliwe ze sterownik padł? Gdzie on się znajduje?
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
Przestańcie głupoty pisać. Prawdopodobnie trafiony moduł zapłonowy i tyle. Dlatego silnik dostaje "odcinki". Wymienić, w komplecie z zielonym kabelkiem i będzie na jakiś czas spokój.
O ile dobrze pamiętem to na aparacie jest kostka z przewodem brązowym i biało-czerwonym lub czerwono-białym Sprawdz na tym drugim czy jest +12v. Pozdr. Zle napisałem: Chodzi oczywiście o Moduł a nie aparat.
Kiedyś w "Poldku" miałem taki problem : Urwał się kabelek moduł zapłonowy - aparat (tuż przy silniku-chyba przy aparacie zapłonowym).Wyglądało jakby był cały , a jednak nie stykał.Może to?
To nie będzie rozdzielacz mam monowtrysk nie gaźnik. Przewody od cewki idą bezpośrednio do świec. Mam automat odpala na paliwie i jak się nagrzeje to sam się przełącza na gaz. Nie ma możliwości odpalania z gazu. Czy ECU to moduł zapłonowy który się łączy z cewkami?
Witam. Mam problem z instalacją zapłonową w tym aucie. Zaczeło się od tego że podczas oczekiwania w korku auto mi się nagle wyłączyło (nigdy wczesniej nie miał takich objawów). Po zepchaniu na pobocze i odczekaniu kilku minut uruchomił się normalnie i pracował regularnie jakby nigdy nic przez ok 10 min. Po drugim takim zgaśnięciu zaczełem sprawdzać...
Może zacznę od początku. Zdążyłam w tym samochodzie wymienić:silnik krokowy, potencjometr przepustnicy, pompę wodną, świece, moduł zapłonowy z nowymi cewkami oraz pół roku temu sondę lambdę. Samochód po podpięciu do komputera nie wykazuje żadnych błędów.
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
A czy próbowałeś w tym czasie gdy nie można odalić zapalić na zaciąg lub na pchnięcie. Czasami zdarza się , że rozrusznik rozgrzany pobiera zwiększony prąd i iskra jest zbyd słaba do zapalenia paliwa. Można także sprawdzić iskrę - zdjąć kabel ze świecy i podłączyć do niego dodatkową świecę i wówczas pokręcić rozrusznikiem. Bywa też taka sytuacja, że...
Wisz Pan co.. Nie ufam takim rzeczom :D Jak kupić to nowe. W starym Caro 95' raz tak zrobiłem - nowy moduł zapłonowy 150zł, więc skup aut i ucieszony jak dziecko że kupiłem za połowę mniej... No i po miesiącu padł :D Wiem że to tylko polonez, może poprzedni właściciel nie dbał, dostałem go z warstwą brudu większą niż grubość karoserii, ale ja zadbam...
Polonez 1.6GLI mojego ojca (od nowości, kupiony w salonie w1995r) przejechał ok 200tys. do momentu sprzedazy i wiem ze nadal jeździ. W czasie eksploatacji wymnienione było: tarcza sprzęgłowa, moduł zapłonowy i normalnie zużwające sie elementy. Silnik od początku do końca był zalany elfem 15W40. Można spodkać naprawde dobry silnik w polonezie, u mnie...
:roll: Czy GL-118 to nie jest przypadkiem moduł zapłonowy od poloneza? Coś mi się kojarzy, że gdzieś widziałem opis jak go wykorzystać... Znalazłem: http://skoda3city.dobis.pl/?strona=warsz... Pozdrawiam Andy
... i jeśli jest wszystko OK to tak w kółko. A jeśli nie jest OK to tak trzy razy a potem następny kod - też trzy razy i następny... aż wróci do kodu 12. I tak w kółko. Potencjometr ustawia się raz, na analizatorze spalin. Na oko go nie ustawisz. Aha - i jeszcze wszystkim poldkowiczom radzę przynajmniej raz - dwa razy w roku sprawdzać omomierzem przewody...
Na moje oko padł ci moduł sterujący zapłonowy. Co często się przydarzało poldkom. jannaszek albo sterujący, albo zapłonowy - to dwie różne rzeczy. To układ z tzw. iskrą traconą, jeśli iskra bije tylko na 2 cylindrze to cewkomoduł do wymiany.
Jak masz abimexa to mam patent. Za schowkiem pasażera jest komputer. Obok niego takie dwa gniazda z przekaźnikami i 4 bezpieczniki. Najpierw skombinuj sobie schemat wtrysku do twojego auta(taka odzielna kartka albo strona w instrukcji). Napewno jeden bezpiecznik jest do wtryskiwacza(+), następny do zasilania modułu zapłonowego(+ tego przy silniku),...
Problem taki jak w temacie.Najpierw szarpał,strzelał i dusił się i zgasł.Podmieniłem moduł zapłonowy z cewkami,czujnik obrotów wału korbowego,silniczek krokowy i dalej to samo.Po odczytaniu błędów poprzez gniazdo diagnostyczne pokazało błąd 12,33 i 35.Przy tym kod 12 to brak impulsów czujnika wału korbowego,33 zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia w...
mowisz ze wszytko siada po przekroczeniu 2 tyś wszystko pada . wariuje obrotomierz . hm to wygląda na moduł zapłonowy . podjedz na jakiś szrot i poproś zeby ci inny na chwile założyli albo poprostu kup (używane po 10 zł ) chodza . Podłącz i sprawdz , posprawdzaj w jakiej odległości jest cewka i magnesik w aparacie zapłonowym. Tak mozesz jeszcze sprawdzić...
elektroniczny moduł zapłonowy polonez schemat moduł zapłonowy polonez moduł zapłonowy polonez sprawdzić
rozgałęźnik gniazdo miernik modulacji osram quicktronic
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Stężenie roztworu Na₂CO₃ do wywoływania PCB z folią UV Plastikowa pokrywka na kondensatory wciągarki Einhell