Siema posiadam bashana 200au. Quad nie chce odpalać , posiadam rozrusznik. Pomimo naładowania akumulatora , rozrusznik kręci ale dalej nie odpala. Wymieniłem moduł zapłonowy bo podobno w bashanach często się psuje i nadal to nic nie pomogło. Co mam zrobić w tej sytuacji?
Witam. Z tego co napisałeś w ostatnim poście wynika, że uszkodzeniu ulega moduł zapłonowy, a ten uszkadza cewkę. Proponuję więcej uwagi poświęcić czujnikowi Halla,jak również instalacji (wiązce przewodów od Halla do modułu) Pozdrawiam
uwazaj to może być układ zapłonowy taki element jak moduł często się psuje a może ufo hej
Dziękuje za pomoc, dorwałem moduł od wektry z tym samym silnikiem i po zamontowaniu działa bez problemu. Zastanawiam sie czy może nie było by lepiej przenieść ten moduł poza aparat zapłonowy, być może układ się psuje od zbyt wysokich temperatur. Ale teraz najważniejsze jest to że autko odpala i jedzie. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedź!
Po zgaśnięciu zapala od razu? Można zastosować inny moduł, ale nie ma sensu szukać w samochodowych. Jeżeli już to założyć od innego motocykla - praktycznie prawie się nie psują
Nie ma tam bezpiecznika, w zasadzie nie zabezpiecza się obwodu cewek. Tak już jest przyjete. Moduł..można to na siłę nazwać modułem, poprawna nazwa to procesor zapłonowy. Psuje się żadko i najczęściej w ten sposób że nie pali na dwa gary, ale pali. Mała szansa aby poszły obi ecewki naraz, no chyba że swoje gusła zaczęli tam gaziarze.
Psuje się i już.
Kolega, nie gasił kosy sama zgasła po minucie pracy. Po czym świeca została uszkodzona. Widzę ,że przez kosę uszkodziłeś już 4 świecę . :cry: Cudów nie ma, może być uszkodzony moduł zapłonowy, nieodpowiedni luz pomiędzy kołem magnesowym, a cewką. Przez moduł zapłon jest za wczesny bądź późny co psuje świecę. Nie za bardzo się znam na tych rzeczach,...
Witam, kup używany aparat zapłonowy (ja kupiłem za 70 PLN gdy mi w drodze padł moduł elektroniczny). A o schemat możesz się zapytać na http://www.vectra-unlimited.pl/ Pozdrawiam Marek PS. Pamiętaj o ustawieniu zapłonu na gorącym silniku po zwarciu zacisków A i B w złączu diagnostycznym. PS1. Stary aparat napraw i woź w bagażniku, bo to jest jeden z...
Przyszedł czas na roczniki ok. 90. I tak się dzieje - psują się. Pozdrawiam.
No w sumie racja, nie są nowe te aparaty... Pytanie czy to cały aparat się psuje czy jego część np. moduł zapłonowy który się w nim znajduje (mam na myśli taką czarną kosteczkę którą można zobaczyć po zdjęciu kopułki)? W poniedziałek postaram się zdobyć kolejny aparat i zmienić go zobaczymy czy problem zniknie...
Uszkodzony moduł zapłonowy,ale na poczatek sprawdzić napięcia zasilające,no i samą cewkę w aparacie,choć psuje się ona niezbyt często.
Mam poldka i u mnie wolne obroty "skakały" wymieniłem pół instalacji zapłonowej i okazało się że to moduł. Podobno często się psuje. Zresztą to można sprawdzić. Przy włączonym silniku musisz bardzo obciążyć alternator zapal światła halogeny itp i obserwuj obroty jak bedzie coś się działo to raczej moduł.
W takim silniku psują się pewne rzeczy, które nie są diagnozowalne. Czujnik halla na module zapłonowym oraz mały modulik pod cewką zapłonową. Warto również zobaczyć czy pompa paliwowa pracuje przy rozruchu
Czasami się psuje .U mnie zimny lut w module zapłonowym , co dziura to zapalała się kontrolka w-z i nierówne obroty biegu jałowego jak by pracował na dwóch cylindrach . Sprawdż rozrusznik , może w bedixe jakieś zwarcie . Chociaż zapalanie się tej kontrolki świadczy o usterce w elektronice. Sporo przyczyn i raczej musisz odwiedzić servis .
Cześć ten temat był już poruszany. Chodzi o gaśnięcie samochodu w nieoczekiwanych momentach. Najprawdopodobniej mam uszkodzony moduł zapłonowy. Elektryk kazał mi samemu wymienić moduł ale zostawić cewkę z powodu tego że to oryginał i one bardzo rzadko się psują. Niewiem tylko czy mnie tam coś nie popieści przy wymianie? Proszę o pomoc i ewentualne odpowiedzi...
Witam!!! Mam problem taki że zapłon często mi się psuje i jeżdżę na nim jak na koniu ;) Chcę przerobić go z platynek na moduł zapłonowy mam instalacje 12V i tak pytam jakie części są potrzebne ... i jak mam to wszystko podłączyć, żeby chodziło ???? Czekam na szybką odpowiedz !!!! TO WAŻNE!!!
Słabo szukałeś i czytałeś, powymieniałeś tylko ch... wie po co części które rzadko się psują, a najczęściej to wtyczka od halla w aparacie nie łączy a czasem i hall siądzie.
eee, ciężko, musiał byś zasymulować czujnik położenia wału, no i zaobserwować czy edis wysyła zmodyfikowany sygnał zapłonu. Nie psuje się to często, jeżeli jest awaria na samochodzie, to szybciej jest podłożyć innego edisa
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Prąd do cewki dochodzi na kostce po przekręceniu zapłonu ale nie pojawia sie iskra podczas krecenia na przewodzie z cewki. Dziś ktoś mi podpowiedział, że w tych atosach często psuje się moduł pod kopułką w aparacie zapł. ale nigdzie nie mogę tego namierzyć w żadnej hurtowni , może ktoś z was ma namiar na tę część? Czy tylko serwis?
Znacznie mniej? Chłopie "elektryk" różni się od zwykłego auta tylko rodzajem jednostki napędowej. Chyba, że twoim zdaniem, elektryk nie posiada układu przeniesienia napędu, układu hamulcowego (oprócz hamowania elektrodynamicznego hamulce cierne muszą być i tak), układu zawieszenia, układu kierowniczego, osprzętu elektrycznego, systemów bezpieczeństwa...
Jak się domyślam (jeśli posiadasz) to w samochodzie też przerywacz zamontowałeś bo jest niezawodny, precyzyjny i się nie psuje? Przepraszam ale wygłosiłeś tutaj argumenty wg twojego "widzi misie", sam posiadam 4 sztuki demoludów i do przerywaczy na pewno nie wrócę! Jak przerywacz bądź kondensator się uszkodzi to je naprawiasz czy wymieniasz, a może...
Witam w styczniu mam zamiar wymienić obecny podgrzewacz który niestety psuje się jest To słynna Beretta IDRA 11bi kupiona w 2005 równo po roku padł moduł zapłonowy na szczęście była gwarancja i było to naprawione. Potem zgnił ,zaśniedział (taki zielono biały natlot. Nie wiem cały zespól wodno gazowy. Niestety musiałem szukać używanego i udało się 300...
Jak wynika ze zdjęcia jest to sterownik kąta wyprzedzenia zapłonu. Normalnie znajduje się on na ścianie za silnikiem. Połączony jest z aparatem zapłonowym bodajże dwoma przewodami. Można zrezygnować z jego usług zmieniając typ aparatu załonowego na sterowany przez układ mechaniczno - podciśnieniowy. W Oplach stosowano kilka typów aparatów zapłonowych....
Czy tak się dzieje tylko podczas jazdy na benzynie? W tych modelach pompy paliwa to psują się zazwyczaj w trybie natychmiastowym. Co innego złączka doprowadzająca zasilanie do pompy, możliwe że to jej sprawa. Aby się do niej dostać trzeba odkręcić mocowanie koła zapasowego w bagażniku. Ale aby wystawić bardziej trafną decyzję - podaj więcej szczegółów.
Proszę o poradę czy mogę zastąpić aparat zapłonowy Delco z modułem w środku na jakiś mechaniczny z powodu notorycznych kłopotów z modułem (dodam że jest to układ z gażnikiem i komputerem sterującym mapą zapłonu na ścianie grodziowej silnika koło serwa hamulca) znajdującym się w aparacie, "często się psują" u mnie objawia się to podczas odpalania, iskra...
Witam! Mam audi b3 87rok 1.8 pełny wtrysk i mam problem- ciągle się psuje i już nie mam siły :cry:. Chciałbym zmienić wtrysk na gaźnik,wywalić komputer.Czy może mi ktoś pomóc w rozwiązaniu sprawy zapłonu(chodzi mi o schemat podłączenia instalacji zapłonowej od nowa,czyli aparat czujnik halla, cewka ,moduł itd.)Bardzo proszę o pomoc.Będę wdzięczny za...
Zrobiłem tak. NE555 przerabia mi sinusoidę na prostokąty o kontrolowanym przeze mnie wypełnieniu. Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym układem pomiarowym. Nie wykorzystam czujnika na wale bo scalak go obsługujący kosztuje za dużo i psuje się co dwa miesiące, w dodatku nie wiem czy układ z tym scalakiem jest dobrze podłączony bo widać było że poprzedni...
Po pierwsze wielkość iskry nie zależy od "sprawności" impulsatora. Impulsator albo daje wystarczający impuls napięcia i iskra jest albo nie daje i jej nie ma. Jak impulsy są "na granicy" to iskra jest nieciągła. Wypadają zapłony. Z resztą dobry impulsator wyzwala iskrę już przy małej prędkości obrotowej wału. Impulsatory rzadko się psują same z siebie....
Poniżej zamieszczam schematy: Schemat układu zapłonowego CDI: http://obrazki.elektroda.net/50_12893822... Schemat instalacji elektrycznej: http://obrazki.elektroda.net/2_128938230... Rezystancja cewki impulsatora (nr 13 na schemacie CDI) = 100-150Ω, pomiar 115Ω. Rezystancja cewek zasilających moduł CDI (nr 10 na schemacie...
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
Witam, od kilku dni mam problem ze skuterem moto - magnus carave 2009r. 4T 80ccm poj. silnik się dusi, przerywa u tzw ."fachowca" stwierdzono, że problemem jest cewka wyzwalająca (ta z fajką) wymienił ją i było dobrze, pojechałem do domu, jednak wieczorna przejażdżka zakończyła się niemiłą niespodzianką tzn. po przejechaniu 14 km silnik w pewnym momencie...
No to ładnie temat został zagmatwany...Jakby tu rozrząd był najważniejszy.. Kolega i tak kupi co wg jego opinii jest najepsze. Ja nie kupiłbym żadnego z tych dwóch aut. Omega - najtańsza ( i niestety nie najlepsza) popularna oklepana limuzyna choć bardzo wygodna- zaleta niska cena. [url=http://www.oponeo.pl/opony-do/audi/... C4 to chyba jeden z...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
moduł psuje honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy psuje procesor
rotor silnika modem arris dostęp pp2000 klimatyzacja
uszkodzony silnik krokowy wzmacniacz mosfet
Mikroinwerter Hoymiles HMT-2250-6T z 4 panelami Zakup używanych przycisków do domofonu Panasonic KX-T30865