Wszystko dobrze rozumiem? Tak Tyrystor nie zwiera bezpośrednio źródła zasilania, ale rozładowany kondensator jest jak zwarcie.
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
http://obrazki.elektroda.net/74_11722538... Rydz ja tam widzę 2,5µF i nie 75nF tylko 75Ω, też jak się przyglądniesz to zobaczysz, a BT151/500 ja ten element poznałem jako tyrystor i nie wiem dlaczego piszesz że to dioda.
Przedstawiam projekt modułu zapłonowego CDI, do Rometa Chart. https://obrazki.elektroda.pl/9098562400_... Tak wygląda iskrownik. Jakby co to informuję, że tutaj były jakieś przeróbki połączeń względem oryginału, które próbowałem przeanalizować, aby wrócić do oryginału, ale to dotyczy cewek świetlnych. A tutaj przedstawić chciałem...
zdaje sobie sprawe z mozliwosci zrobienia ukladu na przekazniku ale to juz zrobilem kiedys zalezy mi na ogarnieciu tego w taki sposob jak sie to robi przez tyrystor tylko musze zrobic jakies wylacznie ladowania kondensatora na czas zalaczenia tyrystora
Wygląda jakby były błędy... 1 - cewka zasilająca CDI 4 i 5 - impulsatory (patrz dalsza część) Tyrystor TR1, diody zenera D4, D5 i rezystor R4 to ogranicznik napięcia. Przy zbyt wysokim napięciu na kondensatorze CDI (C1) powoduje zwieranie cewki zasilającej do masy. Układ CDI jest niezbyt typowy, ponieważ tyrystory są włączone w szereg pomiędzy kondensatorem...
Witam, chce zbudować własny moduł zapłonowy a dokładniej bardzo prosty sterownik do cewki zapłonowej motocyklowej, flame kit. Problem jest taki ze po polaczeniu układu i ogólnie we wszystkich schematach modułów zapłonowych wydaje mi się ze jest zwarcie. Na przykład tego układu podczas zamkniętego tyrystora normalnie kondensator się ładuje ale po otworzeniu...
Standardowy zapłon działa tak, że uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej zostaje na krótki czas podłączone do akumulatora, następnie to połączenie jest przerywane i to powoduje wygenerowanie sporego napięcia już w uzwojeniu pierwotnym, a wysokiego we wtórnym. Ale żeby to dobrze działało, ten czas "ładowania" cewki powinien być stały i układ musi zaczynać...
Ja, podając link do tego tematu, nie miałem na myśli, żeby się sugerować kolorami, tylko jak to ewentualnie podłączyć. Sam nie miałem też AVRu w rękach, więc nie specjalnie wiem jak wygląda. W moim agregacie nie ma uzwojenia z napięciem 17 V, więc gdybym się na coś takiego decydował, to musiałbym to napięcie jakoś spreparować. wszystko jest zalane czarną...
Według serwisówki, w tym quadzie zastosowano moduł zapłonowy typu DC-CDI. Podejrzewam że podłączasz zwykłe moduły AC-CDI typu GY6, mają one identyczne złącza i pinout wyprowadzeń. W takiej sytuacji dochodzi do zwarcia po pierwszym wyzwoleniu modułu, tyrystor przewodzi zwierając wejście zasilania do masy. Potrzebujesz więc modułu DC-CDI. Oryginalne do...
Więc prawdopodobnie moduł zapłonowy siadł, a konkretnie tyrystor - tak było w moim agregacie.
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
Witam wszystkich bardzo serdecznie i zwracam się do znawców tematu. Zamontowałem w Jawie 50 moduł zapłonowy Plitz z Simsona elektronika i cewkę zapłonową WN Plitz z Simsona elektronika, przewinąłem cewkę NN drutem nawojowym 0,12mm (przy kopnięciu daje około 50V). Z przyczyn konstrukcyjnych zastosowałem nie oryginalny impulsator z Simsona, ale czeski...
Cześć, przerabiam układ zapłonowy w simsonie i nie jestem pewien jednej rzeczy. Moduł którego schemat załączam, podczas działania ładuje kondensator umieszczony w nim i rozładowuje go do masy gdy dostanie impuls z impulsatora poprzez tyrystor. Moja przeróbka układu polega na zastąpieniu impulsatora czujnikiem optycznym. Wadą tego rozwiązania jest to,...
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Ten moduł zapłonowy działa na tej zasadzie, że przy dodatnim półokresie napięcia zasilającego ładowany jest kondensator CDI, a przy ujemny półokresie wyzwalany tyrystor - występuje iskra. Obwód zamyka się przez diodę połączoną równolegle do rezystorów. A na rysunku autora tyrystor jest źle narysowany (symbol tyrystora).
Sam sobie odpowiadam, ale temat jest już rozwiązany. Ale dla potomności podaję rozwiązanie. Przyczyną problemów był oryginalny moduł zapłonowy (CDI) Kymco. Nie dlatego, że był uszkodzony, ale z powodu jego konstrukcji. Moduł ten na wolnych obrotach opóźnia zapłon (i słusznie), a wraz ze wzrostem obrotów przyspiesza aż do obrotów granicznych (blokada),...
konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego, Jeżeli zamieszczony schemat jest ok, a mam pewne wątpliwości, to układ zapłonowy nie ma impulsatora. Wyglæda ma tzw. magnet, czyli jedna cewka ładująca kondensator i pewnym napięciu wyzwalająca tyrystor dając iskrę.
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Malaguti F12 w wersji, którą musiałem przetrawić, ma prądnicę jednofazową z jednym końcem uzwojenia na masie. Wytwarza napięcie nawet do 200V w szczycie z 80 omowym obciążeniem i wysokimi obrotami silnika. Połówki dodatnie wykorzystywane są do ładowania akumulatora oraz zasilania świateł przez regulator napięcia (115zł), ujemne zasilają moduł zapłonowy...
no właśnie w 2n6339 czas załączania wynosi 8,3ms a w tych innych 20ms.... jest to moduł zapłonowy od charta i nie wiem czy inne tyrystory niż w oryginale, będą dobrze działały tj, czy silnik będzie dobrze chodził, wkręcał się na obroty itp....
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
Być może ten 4-pinowy moduł jest wyzwalany impulsem z cewki ładującej. Ja taki moduł mam w agregacie prądotwórczym, który też nawalił, a konkretnie jak podejrzewałem padł tyrystor. Mnie udało się obnażyć moduł (pozbyć się żywicy) oraz wymienić uszkodzony tyrystor (zamiennik) i moduł tyra nadal. Możesz też spróbować delikatnie pozbyć się żywicy i wymienić...
Silnik zaburtowy Mercury 10KM dwutakt, dwa cylindry na jednej cewce brak iskry, uszkodzony moduł zapłonowy - po usunięciu żelu z płytki znalazłem uszkodzony element. Wygląda jak tranzystorek ale nie mogę dokładnie odczytać napisów, widoczne oznaczenia to G308 lub 6308. Reszta elementów to diody, rezystory, kondensatory oraz kolejny tranzystor lub tyrystor...
Witam. Ostatnimi czasy po pełnym zrozumieniu działania silnika od strony mechanicznej zacząłem interesować się stroną elektroniczną jak i elektryczną. Posiadam taki tam chiński motorowe z prostym jak budowa cepa silniczkiem 139FMB - jednocylindrowiec chłodzony powietrzem. Do tego moduł zapłonowy CDI no i dodatkowy moduł podpięty pod CDI tzw. ogranicznik...
Szanowni Forumowicze, Witam, postaram się krótko, zwięźle i wyczerpująco opisać problem i jego historię. ( Model silnika: Mercury 40HP Thunderbolt (402) dwusuw Rok: Lata 70-80 (daty na silniku nie ma) Problem: Brak iskry. Wstępna diagnoza: Uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator. Opis zdarzenia Pod domem silnik odpalał i normalnie wkręcał się na obroty....
Dziękuje za wszelką pomoc ale mam kolejny już zakupowy problem. Otóż czym zastąpić TC122-25? szukałem i znalazłem taką informację : Tyrystory symetryczne (triaki), wykonywane są na podstawie warstw krzemu budowa n|p|n|p|n To w końcu jest to tyrystor czy triak? Można oba zastąpić jakimiś nowszymi o tych samych parametrach? Nie wiem jak dokładnie je dobrać...
Witam, moduł zapłonowy mercury, P/N 332-7778 XK Pozbyłem się żywicy z układu zapłonowego zaburtowego dwusuwa i mam tam 2x element w TO-92 z oznaczeniami, a mianowicie: SCR 5162 M - motorola tyrystor ? raczej tak, ale proszę o potwierdzenie (ewentualne), w necie brak datasheetów jedynie wzmianka, lub słabo mi szło pytanko, zatem jak ktoś ma podpowiedź...
ale kto wie czy to też nie może być triak? Bingo - góra A2, środek G, dół A1. Jakie może być uzasadnienie, że tam są triaki a nie tyrystory? Proste jak drut wychodzący z ciągarki i jasne jak słońce w zenicie ... :idea: :shock: :D ... nie ma w przedmiotowym układzie żadnych przeciwwskazań , aby zamiast sterowanego zaworu jednokierunkowego - tyrystor...
Witam Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) : http://obrazki.elektroda.pl/2219235200_1... Z tym że : -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V -Kondensator główny mam 1u 400V -Brak rezystora 2.2k 2W (wg...
We Fiacie 650 można było bez problemu zamontować elektroniczny układ zapłonowy produkowany przed laty przez Państwowe Zakłady Teletransmisyjne w Warszawie które to zakłady produkowały ten układ dla Fiata 125p które mogły być montowane do najstarszych wersji tego modelu.Nie grzało się to i pracowało bezawaryjnie.Była to przetwornica zbudowana na 2 tranzystorach...
Witam !! mam pewien problem : chce sobie zrobić moduł zapłonowy do mojego motoroweru ,mam schemat (zamieszczony poniżej) i nie ma na nim umieszczonej informacji jaki ma być zastosowany tyrystor (Th1) (po oznaczeniu stwierdzam że to tyrystor ;) ) jaki najlepiej zastosować ? no i mam jeszcze dylemat jakiego typu ma być kondensator C1 . Z racji że mam...
Ten moduł działa na zasadzie rozładowania, wcześniej naładowanego do wyższego napięcia, kondensatora przez uzwojenie pierwotne cewki i może współpracować właściwe z każdą cewką. proponuje na próbę podłączyć jakąś inną cewkę (od samochodu albo motoru) i sprawdzić czy ta wytwarza odpowiednio solidną iskrę. http://obrazki.elektroda.net/89_11855327...
Są to skopiowane 3 posty z innego forum, na którym nie potrafili mi niestety pomóc. Witam Mam Bajaja Spirit i problem polega na tym, że nie ma iskry. Ogólnie sprawa wygląda tak, moduł zapłonowy: - prąd wchodzi - prąd wychodzi - tyrystor raczej sprawny, bo przewodzi tylko wtedy, jak dojdzie do niego impuls z impulsatora. Tylko jest jedno dziwne zjawisko,...
12 lat jeżdziłem zaraz po tym jak wyszła mi gwarancja na malucha na zapłonie elektronicznym. styki były przez tyle lat jak nowe, prąd sterowania niewielki.Przetwornica sasilana z aku podawała napięcie stałe około 320V ładując kondesator 1 uf 600v gdzie napięcie pojawiało się na uzwojeniu wtórnym cewki poprzez tyrystor którego bramka była sterowana tradycyjnym...
Z tego co czytałem to iskra z cewki szła kiedy następowało rozłączenie przerywacza,... No i racja. Zasada działania zapłonu z cewką i przerywaczem: http://obrazki.elektroda.net/51_12736835... Cewka zbudowana jest jako dwa uzwojenia (1- mała liczba zwojów, 2- duża liczba zwojów) na jednym rdzeniu mające jeden koniec wspólny - ten od przerywacza....
Cześć chłopaki Odświeżam temat bo życie w Simsonach ciągnie tętni a jedno z ich zmartwień to właśnie moduł zapłonowy ;) Kupiłem swego czasu taki moduł na allegro od gościa za 40zł Byłem z niego bardzo zadowolony do posłużył mi 2 lata. Aż do dzisiaj. Zlutowałem układ podany w temacie http://obrazki.elektroda.pl/9027194700_1... Podłączyłem...
potrzebny mi czujnik który będzie dawał sygnał w momencie wycięcia, później jakiś moduł i cewkę myślę ze się dobierze. Czyli nie masz jeszcze modułu i cewki zapłonowej? W oryginale "czujnik" jest impulsatorem reluktancyjnym. Powinien zawierać w sobie obwód magnetyczny z magnesem trwałym. Stalowy pierścień stanowi dzięki swoim wycięciom rodzaj przełącznika...
Na puszcze tego układu jest napisane CDI, czyli wychodzi na to, że siedzi tam przetwornica, która z 6V robi kilkaset, które to ładują kondensator, a potem przez tyrystor jest wyzwalana cewka. Czyli pasować będzie każda od skutera, a te można nabyć całkiem małe. Niemniej, jeśli ten moduł ma zaszytą jakąś krzywą wyprzedzenia zapłonu, a widać ze jest wykonany...
BT 151/800R
Witam. Oba schematy są takie same. Na tym drugim schemacie, błędnie jest narysowany symbol tyrystora (tranzystor p-n-p).
Tak masz rację można spalić cewkę i to praktycznie każda nie tylko tą o niską rezystancją. Jeśli to robi się w miarę umiejętnie (szybkimi ruchami) to nie powinno się uszkodzić. Przynajmniej ja do niedawna tak robiłem i nie udało mi się uszkodzić cewki. Obecnie mam zrobiony bardzo prosty układzik na tyrystorze wyzwalany prostym generatorem.
Radzę poszukać na www.motelek.net - na pewno coś się znajdzie. Co do modułu, pewnie ciężko będzie go rozebrać. Przyczyna pewnie tkwi w uszkodzeniu tyrystora, kondensatora lub diody (choć jest wbudowana w stator - tzw. motoplat). Jest możliwe zastosowanie innego modułu, chociaż będzie pewnie problem z wyregulowaniem progu wysterowania tyrystora (inny...
zapłon lepiej zrobić na tyrystorze
Witam W moim simsonie zepsuł się moduł zapłonowy. Po rozebraniu go okazało sie, że spalony był tyrystor kt206/600, potencjometr oraz dioda prostownicza (ta która prostuje prąd z cewki zasilającej moduł) Tutaj temat w schematem i opisem modułu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70... Wymieniłem spalone elementy. Zamiast tyrystora kt206 zamontowałem...
https://obrazki.elektroda.pl/9442592600_... To komplikuje schemat. Na początek użyję tego schematu z MOSFET-ami, które posiadam z wylutu, np. IRF9530, i zobaczę w praktyce, jak to funkcjonuje. Nie chcę modyfikować oryginalnej instalacji, dlatego takie sterowanie jest. Aktualnie jest przekaźnik zwykły zamiast modułu w ten sposób, że...
Określ dokładnie. SYM Jet Euro X czy SYM Jet Sport X. Brak podanego właściwie podanego modelu oraz co najważniejsze rocznika kwalifikuje temat do kosza. Wszystko zależy od rocznika. W nowszych modelach jest alternator trójfazowy, dlatego moduł zapłonowy jest typu DC-CDI (zasilany z akumulatora). Podłączanie zwykłych modułów AC-CDI to skazywanie ich...
Problemem okazał się tyrystor TYN612M. Założyłem 2N6399, bo akurat taki miałem i silniczek zagadał :) Dodano po 1 Spalony tyrystor był oczywiście w module zapłonowym.
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
tyrystor moduł moduł tyrystor honda moduł zapłonowy moduł zapłonowy
zmywarka electrolux resetuje deska berlingo zgłosić robot
interfejs multidiag makita migają diody
Radio samochodowe nie odtwarza kaset - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja bezpiecznika pilota w Mercedes W210 290 TD