Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Usystematyzujmy wiadomości: skuter jest używany, rozrusznik jest elektryczny, nie działa, no właśnie co. Ja zrozumiałem, że nie kręci rozrusznik. No to albo rozrusznik, albo jakiś element po drodze do rozrusznika. Trzeba by sprawdzić, czy na rozrusznik idzie napięcie z akumulatora po wciśnięciu startera. Jak idzie to rozrusznik (może szczotki), jak...
To stary numer OPLA do wymiany elektroniczny moduł zapłonu, przymocowany gdzieś pod,czy obok kopułki.
Dzięki za pomoc (za każdą pomoc) ale ja potrzebuje schemat modułu elektronicznego zapłonu. Czarnej skrzynki pod lewą pokrywą.
Witam Pole magnetyczne nie powinno uszkodzić czujnika podczerwieni. Lekko kłopotliwe może zdawać się poprawne ustawienie czujnika, ale z tego co słyszałem elektroniczny moduł zapłonu ma wiele zalet; silnik mniej spala, jest mocniejszy, mniej paliwa usuwa ze spalinami. Powodzenia.
Ratuje cie kupno wiązki silnika i podpięcie 1 kabelka. Koszt ok 50zł z cewką i modułem.
Miałem takie objawy w moim poldku gdy moduł elektroniczny zapłonu się psuł , a drugim razem gdy moduł miał słabe połączenie z masą .
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
Prawdopodobnie układ ze strony do której zamieściłes linka nie będzie działał na 6V , ale może łatwiej było by tobie podpasować moduł zapłonu elektronicznego od simsona na 6V , miałem takiego simsona, który miał instalację 6V i zapłon elektroniczny :)
witam , czy może ktoś posiada jakiś schemat elektronicznego zapłonu ale z możliwością np opuźnienia zapłonu , ustawić "wyprzedzony" zapłon i modułem regulować kąt zapłonu
Czy ktoś z forumowiczów instalował ten model modułu w lampie z zapłonem elektronicznym ?.
moim zdaniem to moduł elektroniczny od zapłonu miałem ten sam problem po wymianie modułu było OK
Ja sie troche tluklem tymi MZ-kami i mam doswiadczenie ze lepiej mi chodzily te starsze modele z tradycyjnym przerywaczem(ile razy iskry szukalem:))) ETZ to nie japoniec, da sie tak ustawic wyprzedzenie zaplonu ze bedzie smigala bardzo dobrze w uzytecznym zakresie obrotow,Powiem ci ze jak chcesz nia jezdzic to szkoda zachodu, jak planujesz wydatki lepiej...
Luzy w aparacie zapłonowym , słaba masa w module elektronicznym od zapłonu . W moim polonezie miałem takie usterki .
Może to ten stary numer z elektronicznym modułem zapłonu,bo w oplach to normalny objaw i nigdy nie wiesz kiedy zgaśnie i czy jeszcze zapali.
Płytek to tam nie ma są gotowe moduły elektroniczne ewentualnie mechaniczne na przekaźnikach.
Tylko to jest moduł do zapłonu elektronicznego i nie wiem dokładnie co mam podłączyć do poszczególnych wyjść
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Witam. Do czego służy układ EDB elektroniczny ogranicznik predkości obrotowej? Układ zastosowano w silniku Simsona w traktorku ogrodniczym. Jest to kondensator z termistorem równolegle do masy zamykający obwód sterujący moduł elektronicznego zapłonu. Kondensator jako element zależny od częstotliwości wraz ze wzrostem prędkości obrotowej obciąża dodatkowo...
Tak jest tam czujnik zbliżeniowy indukcyjny, mocowany na regulowanym wsporniku (prawo - lewo przyśpiesza lub opóżnia kąt zapłonu i jest on różny w zależności od typu zastosowanego gaźnika AISAN, WEBER, FOS). Ważne jest również ustawienie wysokości tego czujnika wzg. znaków na kole ( są 3) i mają to być odległości 0.4 do 1 mm( mniejsze odległości spowodują...
Przy zapłonie ze starterów świetlówki się uszkadzają jeśli starter nie rozwiera do końca styków lub uszkodzony jest kondensator startera. Po prostu cały czas płynie przez żarniki świetlówki prąd, a te nie są specjalnie trwałe przy przepływie prądu w czasie. Przyjrzyj się dobrze czy nie jarzą na czerwono przy zapalonej świetlówce. W dalszej kolejności...
Zapłon to pryszcz. Można wykorzystać moduł elektronicznego zapłonu z wartburga na transoptorach. Wystarczy dorobić drugi zestaw transoptorów, przesuniętych w fazie i po prostu je przełączać. Nie próbował bym odpalać "na lewo" silnika kręcącego sie z pewną prędkością. Chyba, ze chcemy często wymieniać wał i inne części... Masy zrobią swoje. Dynastarter...
Szukam schematu instalacji elektrycznej 12V oraz schematu instalacji elektrycznej z modułem "elektroniczny zapłon" do skuterka simson.
O ile ma moduł dobrej klasy , to przestawianie zapłonu odbywa się elektronicznie w zależności od obrotów i chwilowego przyspieszenia . W 2T jest nie wielkie , natomiast w 4T dużo większe , dlatego nie powinno zamieniać się modułów . :| Dodano po 15 Oprócz tego każdy inny silnik ma inny kąt zapłonu oraz wymaga innej mapy przyspieszania zapłonu o ile...
Witam Posiadm etz 250 i chce do nie zrobic jakiś elektroniczny moduł zapłonowy. Czytałem duzo na elektrodzie ale do etz nie znalazłem. Zapłon mam klasyczny z przerywaczem (oczywiście bateryjny) Jak można taki układ zapłonowy ulepszyć?? Chodzi mi głównie o zmniejszenie spalania(czytałem ze sie zmniejsza jak sie ma elektroniczny moduł) i lepszą dynamike...
Być może trzeba będzie wymienić moduł zapłonowy - taka płytkę elektroniczną wetkniętą w płytę główną. Jej koszt to 246 zł netto.
Ta dioda to przeróbka mająca na celu podniesienie napięcia ładowania. Chciałem w poprzednim poście dodać, że pozostaje wadliwy regulator napięcia. Widocznie z jakiegoś powodu — czy to modyfikacji czy zużywających się szczotek — przerywał przepływ prądu na uzwojenie wzbudzenia, stąd napięcie 6 V na przekaźniku (pochodzące z kontrolki). To chyba w kolejnej...
miedzy pom. a ziel. Nie ma wogole napiecia, Jest jest, to krótkie impulsy i takim miernikiem ich nie wyłapiesz, zresztą moduł je odczytuje skoro próbówka Ci przygasała. Zrobilem test i nie ma iskry Niedobrze. Cewka jest nowa JMP dedykowana do tego motocykla Do jakiej wersji zapłonu, CDI czy elektronicznego? Różnicę Ci wyżej wyjaśniłem.
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
zobacz czy cewka dostaje impuls z modułu, jeżeli nie to albo moduł albo czujnik na wale. Jeżeli jest impuls to cewka uszkodzona. Można założyć cewkę od czegoś innego aby była to cewka od zapłonu elektronicznego (od jakiegoś starszego suzuki powinna podejść)
Spaliłes moduł zapłonu nigdy przy elektronicznym zapłonie nie sprawdza sie sikry zwierajac przewod wysokiego napiecia do masy . Pozostaje zmiana modułu i jazda .
Na pierwszym zdjęciu jest prostownik do ładowania akumulatora. Na drugim jest płytka bezpieczników. Jeżeli w Simsonie był zamontowany ten prostownik to na 100% była instalacja 6V. Dodano po 6 Piszesz że wymontowałeś moduł zapłonowy. Czy możesz zamieścić zdjęcie tego modułu. Bo zdjęcia statoru które zamieściłeś są od zapłonu zwykłego więc skąd się wziął...
Eee to co na fotach to nie moduł. to "magneto" wra z ceweczką impulsową. To jest dopiero podłączane do "modułu" czyli zapłonu elektronicznego a dalej do cewki WN. Ewentualnie cewka WN jest zintegrowana z modułem - nie wiem jak to konkretnie w tym przypadku. Tam masz podane rezystamcje, zmierzyć co i jak. A tak na moje to sie pewnie gdześ masa uksyła..
Najpierw sprawdź urządzenia zewnętrzne. Czy cewka statora ładuje kondensator? Czy jest impuls wyzwalający z impulsatora? Moduł elektronicznie zmienia kąt zapłonu. Uszkodzenie modułu najczęściej powodują przepięcia z cewki wysokiego napięcia. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy na tak małej przerwie pojawi się iskra.
Witam jestem posiadaczem silnika od VW Garbus 1,7 w idealnym stanie bardzo bym chciał wycisnąć z niego troszkę więcej mocy na pewno zaczął bym od zapłonu z podciśnieniowym i elektronicznym wyprzedzeniem zapłonu czy moduł od fiata CC 900 MED 447a zda egzamin ? jest miejsce na zrobienie koła fonicznego czy może lepiej jednak pójść w kierunku VW np od...
czujnik przepływu w tym podgrzewaczu wystarczy sprawdzic magnesem w momencie jak nie chce odpalic, jak po zblizeniu magnesu do czarnej kostki na czujniku przepływu dalej nie pali to może to być : 1. Bateria zwykła a nie alkaiczna 2, niestety nawala moduł elektroniczny
Pewnie kolega cursor obawia się błędów łapanych przez ECU podczas jazdy na LPG. Układ sterujący cewką może dało by się zaadoptować z jakiegoś innego wozu. Było kilka samochodów, które miały oddzielne moduły elektroniczne sterujące zapłonem, chociaż zazwyczaj był jeszcze ,,na pokładzie" aparat zapłonowy. Inna opcja - zaadoptować aparat zapłonowy z jakiegoś...
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Witam. Ja bym odłączył w takim przypadku przewód od cewki do modułu zapłonu elektronicznego i podłączył go do masy. Jak iskra będzie to prawdopodobnie padł moduł. Może stabilizacja w nim nie pracuje dobrze, a to może wiązać się z sprawdzeniem alternatora czy przy wysokich obrotach utrzymuje prąd ładowania. Co za tym idzie też napięcie. Pozdrawiam. Marcin.
Robix28 Oczyść elektrodę jonizacyjną tzn. poziomy drut nad palnikiem ogrzewany płomieniem świeczki. Jeśli to nie pomoże czeka cię wymiana modułu elektronicznego.
Tak właśnie jest zapłon z rozdzielaczem (rocznik 1982). Konkretnie mi chodzi aby zamontować zapłon elektroniczny. Może szybciej gobędzie wykonać samemu. Ma ktoś może jakieś schematy i doświadczenia z użutkowaniem zapłonów elektronicznych?
Ale czy jest jakieś prawdopodobienstwo, ze pojawi się iskra ? Jest takie samo jak to, że podpinając nieoryginalną cewkę uszkodzisz moduł.
Czyli wychodzi na to ze nie masz zapłonu elektronicznego tego z modułem, chyba ze masz w 2 schowku moduł zapłonomy
Tylko ten zapłon to CDI a ja posiadam Simsona S51 z zapłonem elektronicznym (moduł jest zasilany z cewki).
https://www.youtube.com/watch?v=qttF7BuW... Trafo 7V/230 podłączasz do cewki która szła na przerywacz. Impulsator z chińczyka 1 przewodowy i do tego moduł. Robienie impulsatora z głowicy radia kiedy gotowy kosztuje 5 czy 6zł mija się z celem.
Meriva 2004 1- brak 2- canbus - biały 3- zacisk 15 napięcia zapłonu - czarny 4- brak 5- GND - brązowy 6- Kontrolka poduszki powietrznej - pomarańczowa 7- Wskaźnik podświetlenia modułu elektronicznego nadwozia — szary/czarny 8- canbus - zielony 9- brak 10- zacisk 30 stałe napięcie - czerwony 11- brak 12- linia diag - brązowo-zielona 13- lampka kontrolna...
Jeśli masz ten oryginalny elektroniczny zapłon z modułem to da sie... no i raczej taki masz... a bez aku teraz Ci nie odpali? może ktoś tam namieszał coś
Sprawdż miernikiem czy nie ma przerwy któraś z elektrod zapłonowych ( czasem w ceramice może być przerwa ). Posprawdzaj styki generatora zapłonu ( łączenie do zaworu gazowego i modułu elektronicznego ). Odległość elektrod zapłonowych od siebie 4mm +/- 1mm. Przestaw biegunowość prądu we wtyczce ( w tych modułach elek. nie powinno to mieć znaczenia ale......
Można odczytać jeśli na tablicu rozdzielczej zapalony jest wskażnik pomarańczowy silnika, z tym że nie odczytasz jeśli po usterce 3razy włączysz auto i nic się nie będzie działo, bo wtedy automatycznie kasują się kody błędów.U mnie jak gasł i nie chciał zapalic był uszkodzony elektroniczny moduł zapłonu. Pozdrawiam JK.
Najprawdopodobniej problem z zapłonem, może też gubić iskrę, zapłon na module elektronicznym jest ??
http://www.akf-shop.de/moser/s51-1b.png jak jesteś kumaty, to sobie poradzisz ;) Akurat ten schemat jest do tradycyjnego zapłonu tu przesyłam do elektronicznego http://obrazki.elektroda.net/55_12476920...
kolego Błażej nie chodzi mi o schemat zapłonu normalnego ja chce schemat elektronicznego modułu zapłonowego
Opis usterki wskazuje na sterownik zapłonu- moduł elektroniczny w cenniku Nr kat. 61 313 604 ,usterka często występowała w tym modelu. Oczywiście bateria nowa R20 musi być dobrej jakości. Pełna diagnostyka możliwa tylko na miejscu przez serwisanta.
Posiadasz simsona z modułem elektronicznym czy ze stykowym zapłonem? Ja kiedyś podpinałem do ogara 200 licznik rowerowy też miałem z tym podobny problem, poradziłem sobie w ten sposób że do wejścia licznika podłączyłem kondensator 0,1µF i wymieniłem kabel WN na samochodowy z włókna szklanego.
tak,miał krzywą w funkcji obrotów wału i podciśnienia.W tym przypakdu mozna jeszcze sięgnąć po układ VEZ (vollelektronische zundanlage) zaudi czy passata,ale układ trochę skoplikowany jak na przeróbki.Ja w takich sytuacja sięgałem po wzmiankowany moduł z esco.
Chyba się nie zrozumieliśmy nie napisałem że nie działa tylko do czego służy różowy przewód. Pisząc zablokowany mam na myśli elektroniczną blokadę prędkości...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Jak wymienisz ten kosz i wszystkie elementy typu żarówki i inne odbiory, przerywacze na 12v to musisz jeszcze mieć moduł do tego zapłonu elektronicznego który w simsonie znajduje się pod prawą pokrywą, o ile dobrze pamiętam to jest taki brązowawy i ma chyba z 5 wyjść, ale najlepiej sprawdź u kogoś, bo bawiłem się tym tematem już bardzo dawno temu :)
Witam Polecam elektroniczny moduł zapłonowy. Z cewki świetlnej ładowanie aku przez mostek prostowniczy. Chodzi jak marzenie od 3 lat do zapłonu nie zaglądałem trzeba czasem aku podładować po dłuższej przerwie.
A co śądzicie o punkcie ustawienia zapłonu ,prawdopodobnie statyczny ?
A to magneto nie robi przypadkiem za koło zamachowe? Chyba, że je zastępujesz śmigłem lub innym elementem wirującym o właściwej masie. Modułu od podkaszarki nie masz co otwierać, bo pewnie zalany żywicą. A ten z linku - jeśli się da, to też zajrzałbym do środka i sprawdził za co się płaci. Pochwal się, co to za model z tak dużym silnikiem.
No poldka to napewno bys tak nie wkrecil, i chyba zadnego innego autka :) Sprecyzuj co to za modul, w poldkach bylo kilka wariantow. Czy to modul do "pelnego" zaplonu elektronicznego, czy ten sterowany przerywaczem?
Prawdopodobnie masz kolego moduł który elektronicznie reguluje kąt wyprzedzenia i wtedy zapłon statyczny trzeba mocno wyprzedzić żeby ten elektroniczny miał czym regulować.Ssam kiedyś skonstruowałem coś podobnego do motocykla który miał tylko statyczną regulację zapłonu czyli kąt wyprzedzenia był stały w funkcji obrotów silnika.
jakie zmiany w układzie zastosować (pierwszy post) przy instalacji motocykla na 6v?? i wypróbował ktoś działanie tego? wady? zalety? mam zamiar to zamontować do CZ 350 (czyli dwa takie moduły na jednej PCB)
Witam.Ja jeszcze wroce do poczatku.Po rozłączeniu tych kostek pod kierownicą,swiatła mijania ani drogowe nie bedą ci świeciły.Tak samo nie bedą ci działały kierunki.Normalka.Piszesz też,że przy stacyjce był przeciety czarny kabelek i był połączony z niebieskim i że połaczyłes czarny z czarnym.Przypuszczam,że tu może byc przyczyna.Do stacyjki lecą 4...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Jest to 1,6 Kat z jednopunktowym wtryskiem i modułem elektronicznym do sterowania zapłonu . Rozrząd był niedawno wymieniany , też tak myślałem że może przeskoczył , ale nie było szapnięcia żeby miał powód do przeskoczenia ? Jechałem normalnie i po zjechaniu z ronda poprostu zgasł i tyle . Dodano po 1 Czujnik położenia wału jest ok bo jak go odpiołem...
powiem tak miałem podobny problem z moim autkiem (megane 96 K7M 75 KM) sprawdziłem wszystko i... kupiłem używany komputer. zwalony był elektroniczny moduł wykonawczy sterowania zapłonem. z tego co czytam wszystkie procedury co wykluczenia czujników już zostały podane pozostaje tylko ECU (obym się mylił). jak problem jest jeszcze aktualny posiadam adresy...
dobrym rozwiązaniem byłoby jeszcze zastosowanie elektronicznego modułu zapłonu, po prostu wzmacniacz iskry,przy okazji odpada iskrzenie przerywacza i kondenastor....oleju tez niepotrzebnie dolałes bo 1;30 to jest dla takiego Mixolu albo Lux dw,a one wiadomo jak smarują,jak dajesz juz współczesny czerwony olej, to 1;50 jest całkowicie wystarczające nie...
Nie wiem z jakim silnikiem masz tą stelle bo ja mam automata a schemat instalacji jest niemal identyczny jak zamieściłem wyżej , jedyna różnica jest taka że w alternatorze mam jeszcze jedną cewke do zasilania światła stop. Jak masz w alternatorze przerywacz mechaniczny i kondensator to nie masz elektronicznego zapłonu.
Witam! Co prawda nie jestem fachowcem od elektroniki motoryzacyjnej, ale wydaje mi się, iż niemożliwym jest, aby instalacja elektryczna silnika spalinowego, nie posiadała regulatora ładowania akumulatora - to byłby totalny bezsens takiego rozwiązania. Przerywacza mechanicznego nie ma, bo pewnie występuje tam moduł zapłonu elektronicznego z przerywaczem...
Napięcie w instalacji elektrycznej (typu światła, akumulator) nie ma nic wspólnego z napięciem instalacji zapłonowej w zapłonie elektronicznym. W większości instalacji elektronicznego zapłonu sterowanego tyrystorem napięcie zasilania modułu mieści sie z granicach 200V-300V ~
Ta oferta z allegro: czujnik halla i moduł wzmacniacza, nie ma żadnej mapy zapłonu. Ale z tego, co widzę są dostępne moduły, takie jak masz oryginalnie zamontowany w silniku [url=https://allegro.pl/oferta/zaplon-pr...
24 to brak impulsów przebytej drogi-nadajnik przy skrzyni,okablowanie,sterownik silnika 42 to ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu-moduł,okablowanie aparat-instalacja,drży ceweczka aparatu lub reluktor,sterownik silnika
tylko te nowsze MZ 251 miały moduł zapłonu. No popatrz,a ja w latach młodości miałem ETZ 250 e z elektronicznym zapłonem:) Sorry Winnetou,ale na emzetkach zjadłem zęby (i poobijałem kolana)
Czy można zastosować zapłon elektroniczny wraz z cewką i modułem będący po lewej stronie silnika w motocyklu crossowym do silnika crossowego z zapłonem po prawej stronie ? Jak do tego będzie miał się moduł gdy koło magnesowe obracać się będzie w drugą stronę? jak myslicie ?
Witam, kup używany aparat zapłonowy (ja kupiłem za 70 PLN gdy mi w drodze padł moduł elektroniczny). A o schemat możesz się zapytać na http://www.vectra-unlimited.pl/ Pozdrawiam Marek PS. Pamiętaj o ustawieniu zapłonu na gorącym silniku po zwarciu zacisków A i B w złączu diagnostycznym. PS1. Stary aparat napraw i woź w bagażniku, bo to jest jeden z...
Cewka od samochodowego układu zapłonu elektronicznego nie nadaje się do tyrystorowego modułu CDI (za mała impedancja uzwojenia pierwotnego) Załóż moduł od VW, ma wszelkie możliwe zabezpieczenia i jest niezawodny
To sprawdź bezpieczniki na module elektronicznym są tam 2 sztuki po 3,15A
już poprawiłem nie do końca mi oto chodziło. potrzebuje schematu do modułu który pozwoli na zmniejszenie napięcia prądu przepływającego przez przerywacz.
Witam jestem posiadaczem mz etz 250 z zwykłym zapłonem kontensator i przerywacz i chciałbym to zmienić na zapłon elektroniczny typu halla moduły schematy i wszsytko co jest potrzebne. proszę o pomoc
Dlatego bardziej niezawodny był moduł, czujniki koło wału od eleganta. Wtedy masz zapłon dokładnie z wału (bez luzów po drodze) oraz lepszą iskrę bo to nie platynki a elektroniczny przerywacz.
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Jak najbardziej, czasami ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz, przesuwa się wtedy punkt zapłonu. Te moduły, rzadko się psuja.
Może użycie tranzystora w metalowej obudowie albo smd? Chodzi o wiatromierz do łódki - nie mam jak wytworzyć i raczej nie idzie kupić specjalistycznego drutu który na skutek stałego napięcia pewnie zjadła by elektroliza. Znalezienie kogoś kto potrafi zrobić naprawdę dobra elektronikę jest tak samo trudne (i coraz trudniejsze) - czy ja wiem, kiedyś zbudowanie...
Mam Fiata Seicento 2001r. w jednym z warsztatów ktoś pozbawił go moduł immobilizera. Czy jest możliwość wykonanie procedury urchomienie auta za pomocą 5-cio cyfrowego kodu elektronicznego bez tego modułu. Po właczeniu zapłonu w tym aucie powinna zapalić sie lampka USZKODZENIA UKŁADU WTRYSKOWEGO ale niestety nie zapala się. Dysponuję oryginalną karta...
ale sterowania klapą nigdzie nie znalazłem, może robił ktoś z was z dodatkowego wyjścia centrali otwieranie tylnej klapy, która jest otwierana elektronicznie za schowkiem na czarnym module na środkowej kostce na szaro zółtym (odchyl jeszcze dla pewności tapicerkę na klapie i jeszcze zobacz)
Nie wiem, ale ja będę trzymał jak długo się da moje autko z aż trzyma systemami elektronicznym na pokładzie (moduł zapłonu bezstykowego, moduł regulatora napięcia alternatora i przerywacz kierunkowskazów). A znajdź dziś samochód bez elektroniki.Tylko patrzyć jak pojawią się wirusy i samochód zamiast w prawo pojedzie w lewo lub do tyłu PS.Witam i pozdrawiam...
Można moduł od malucha. I jeden nie wystarczy, przecież to dwycylindrowy dwusuw-jeden tłok w górze to drugi w dole. Ogólnie cienko to widzę w wykonaniu amatora, ze względu na wykonanie kola impulsowego i limiter w module.
Na pewno niektóre MZtki miały moduł zapłonowy, nie wiem czy wszystkie, Simsony małe (motorowery) jeśli miały moduł to był napis na deklach „Electronic”, Schwalbe czy Awo miały klasyczny zapłon. Zresztą każdy musisz sprawdzić, bo jest dostępnych mnóstwo dedykowanych zestawów zapłonu CDI , jak i elektronicznych regulatorów ładowania do wielu...
zapłon elektroniczny bez przerywaczy Takie moduły zapłonu były stosowane również do zwykłych cewek. Zmierz rezystancję uzwojenia pierwotnego cewki. Zwykłe miały zazwyczaj ok. 2,5- 4,5 oma. CDI przeważnie poniżej 1 oma. https://obrazki.elektroda.pl/2014592900_... Czy to takie cewki? Zdjęcie znalezione w sieci.
przepraszam ale nie wiem o chodzi z przerwami na krzywkach Na pełen obrót aparatu zapłonowego wypada tyle otwarć przerywacza, ile jest cylindrów. Chodzi o sprawdzenie, czy jest taka sama przerwa podczas wszystkich rozchylam przerywacza. Tym sposobem sprawdzamy, czy wałek nie jest krzywy. Warto jeszcze sprawdzić czy wałek nie ma luzów. Moim zdaniem...
Kod 42 to brak elektronicznej regulacji zapłonu. Winny zazwyczaj jest moduł, sprawdź czy masz oryginalny. Jezeli masz podróbkę, np APE, Echlin itp. to szukaj oryginału.
Potem miałem zapłon tyrystorowy i przez 15 lat był spokój :) Pozdrowionka :D Mogłbys zarzucić jakis schemacik tego tyrystorowego zapłonu ??? byłbym wdzięczny Pozdrawiam
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
Może byś spróbował zaadaptować aparat zapłonowy z cewką od poloneza albo od skody faworyt tej starszej.Przerywacz ma to do siebie,że w miarę jak się zużywa,czyli maleje przerwa zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Polecam lekturę artykułów pana Stefana Roguskiego na temat elektronicznych układów zapłonowych, opisane były zarówno moduły tyrystorowo - tranzystorowe z funkcją opóźniania i przyspieszania kąta zapłonu w funkcji obrotów , a także samodzielne wykonywanie czujników do nich Artykuły te były publikowane w latach 90 - tych w "Radioelektroniku" , a współcześnie...
Witam! Taki układ lub tranzystor, tudzież triak znalazlem w ,module zapłanu elektronicznego od motoru. Poszukuję noty katalogowej, ewentualnie jakiegoś zamiennika. Z góry dzięki za pomoc.
widzę że nie masz pojęcia o działaniu tych zapłonów. Wyślij mi mail'a kredka74(at)o2.pl z dokładnym opisem, regeneruję takie moduły elektroniczne lub dorabiam nowe! Dodano po 48 widzę że nie masz pojęcia o działaniu tych zapłonów. Wyślij mi mail'a kredka74(at)o2.pl z dokładnym opisem, regeneruję takie moduły elektroniczne lub dorabiam nowe!
w cc 700 niema aparatu ani urzadzen z nim zwiazanzch zaplon jest na module elektronicznym i moim zdaniem to jego sprawka taki jak w maluchach elegantach
układ elektronicznego zapłonu budowa zapłonu elektronicznego schemat zapłonu elektronicznego
ustawienie anteny warszawa oświetlenie kurnika skrzynia automatyczna dodge
przetwornica 24vdc 12vdc taśma samowulkanizująca
Zamarzanie odpływu wody w lodówce Liebherr CBNes 3966 - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja buzzera czujnika parkowania Audi Q3 2013