Podsumowując. Rozbiórka, oględziny, głowica do warsztatu planowanie itd., nowe pierścienie i honowanie - wiertarką (w garażu). Taki mam plan... Dobry plan? Powoli nie tak szybko. Honowanie sobie daruj. Bo zamiast polepszyć , tylko pogorszysz. Cylinder który jest używany będzie miał kształt niewielkiego owalu. Cylindry honuje się dopiero po ich wytoczeniu....
Uszczelnienia wymienione, przesmarowane, sukcesu brak, tj klocuszka marzeń. ENA5 po wymianie młynka stawiała całkiem fajne klocki. Jutro kupię jeszcze kawę mieloną żeby odstroić się od pracy młynka. Młynek jest najprawdopodobniej Aroma+ G2, żarna wsadziłem 24143. Na wygląd te poprzednie były inne. Foto stare/nowe na linku. Te stare w mojej ocenie zjechane...
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
Witam, posiadam piłarkę nac sps 01-45. Nabyłem ją od dziadka, była uszkodzona, wymieniłem co trzeba, do grudnia chodziła wyśmienicie. Nagle z dnia na dzień (dzień przedtem było wszystko w porządku) zaczęła wariować. Ścinałem drzewo w lesie na opał, pierwszym problemem jaki się pojawił było delikatne wolne spadanie z wysokich obrotów po dodaniu gazu...
Musisz częściej zaglądać do zaparzacza. Czyścić go i smarować smarem spożywczym. Wszystko zależy czy rysy są bardzo głębokie. Jeśli nie, wyczyść porządnie zaparzacz i nasmaruj cylinder smarem. Zdejmij starą uszczelkę, wyczyść, nasmaruj i załóż najlepiej drugą stroną. Sprawdź czy to dało jakiś efekt. Jeśli tak , to póki co wymieniłbym samą uszczelkę....
Witam. Auto postało i przestało odpalać .Łapie ale nie zapala. Świece mokre
auto stało u zaufanego mechanika dwa dni sprawdzali pod względem wycieku z węży, chłodnicy, korka, pompy wody, obudowy termostatu - brak widocznych wycieków, auto stało całą sobotę i niedzielę żeby obciekło ze śniegu, następnie wjechało na podnośnik pod samochodem została umyta podłoga było to w poniedziałek samochód został odpalony chodził prawie godzinę...
Ostatnio nad rzeką ale mnie zgnębił silnik , nie pali juz tak jak kiedyś teraz prawie zawsze muszę odpalać z ssaniem lub za drugim szarpnięciem do tego lubi sam z siebie zgasnąć i przed zgaśnieciem słychać jakby palił na 1 cylinder. Po zdjęciu czapy i odpaleniu w beczce da się wyczuć podczas pracy na wolnych obrotach że dolny cylinder niedomaga o ile...
Witam, jechałem samochodem i nagle zaczął chodzić na jeden cylinder , teraz jak go palę to łapię na jeden cylinder, wymieniłem cewkę, aparat zapłonowy ,kopułkę, palec,kable i dalej łapie na jeden cylinder sprawdzałem rozrząd wszystko ok iskra na wszystkich cylindrach jest paliwo dostaję bo gdy wyciągnę świecę to są mokre oprócz tej co pali na cylinder,...
Obserwowałem,iskra była jasna(biala)i latała po całej elektrodzie jakby po zewnetrznej stronie.Świec nie zamieniałem,tylko dalem inną,a każdą cewkę sprawdzałem ze świecą i obserwowałem iskrę.Czy możliwe jest,że to walnięta uszczelka pod głowicą?Od ponad roku zauważyłem ubywanie płynu chłodzącego.Miałem uszkodzony wtrysk i mój kolega dał mi całą listwę...
Widzę że będzie baaaardzo przednia zabawa ;) Jeśli wgl nie masz pojęcia o mechanice, to szkoda czasu... Ale powiedzmy że ambitne z ciebie dziecko :) . Najpierw to by wypadało zobaczyć co to wgl jest, i w jakim stanie. Tak więc po prostu porozkręcać motocykl na większe zespoły (np odkręcić koło, zobaczyć czy luźno się kręci, czy łożyska są ok, czy wgl...
kable mam opisane ,a iskrę sprawdzałem przed kopułką . ze świecami ,to tak : pierwszy i drugi cylinder czyste, bez nagaru, o kolorze jasnobrązowym czyli ok.a trzeci i czwarty świece wypłukane paliwem i czyste jak nowe i w tych komorach mokre tłoki co świadczy że chyba nie zawsze prawidłowo pracowały. z tąd szarpanie silnika . Dziwne jest to że bez obciążenia...
Czesc. Mam duzy problem, w Jawie jeden cylinder nie chcial pracowac, drugi sie nagrzewal a lewy wcale, nie zapalalo mieszanki mimo ze zaplon jest niemal identycznie na 2 - 2,5mm ustawiony w lewym. Gdy tak bylo z lewego cylindra az kapala benzyna z olejem, teraz zaczal dzialac ale dymi bardzo mocno jak palone mokre liscie, regulowanie gaznika nic nie...
Kompresja jest dobra, każdy cylinder po kolei sprawdzałem, a wtryskiwacz działa, bo wycierałem ściece do suchego wypalałem benzyne nad ogniem , w kręciłem, zakręciłem rozrusznikiem, wykręciłem i były mokre od benzyny, Błażej wszystkie elementy które powiedziałeś wykonałem, oprócz opróżnienia popychaczy przed montażem, bo nie słyszałe ani nie widziałem...
zalozymem stare swiece silnik zapalil nawet ladnie pracowal na jalowym przy schodzeniu obrotow strzaly w wydech oraz ogien z wydechu regulacja zaplonu nic nie pomogla dalej to samo albo w wydech albo w dolot po ko pol godziny pracy cos sie zaczelo dziac 1 cylinder nie pali kila minut i nastepny itd i co dalej? przeplywomierz dziala czujnik map rowniez...
Zresetuj go przez odpięcie klemy, i po próbie odpalenia odczytaj błędy. Takie hasło "hamulec-gaz" dotyczy Twojego silnika ? Może "odczyt na zworkę" jak u mnie ? Po co zaraz na komputer ? Dobra spróbuje zresetowac , KIEDYŚ bylem na komputerze a teraz sam wywołuje na zworkę i licze mrugnięcia. Dodano po 4 Nic, plus jest taki że to podobno bezkolizyjny...
Mikrowyłącznik kontroluje tylko górne położenie tłoka, mam podobny problem ; 1.bez kawy wszystko OK, 2.z małą ilością kawy tzn. jeśli nasypię jej tyle że w połowie czasu działania młynka już jej braknie, prawie OK- kawa zaparzona tyle że w pojemniku na fusy nie ma sprasowanej pastylki, tylko mokre fusy 3.przy normalnym cyklu młynek pracuje 8s, kawy...
Witam posiadam pewien problem z silnikiem w w/w Mercedesie ,mianowicie Auto zostało zakupione ze zużytym wałkiem rozrządu krzywki 1 cylindra od strony rozrządu były ''wypiłowane'' zużyte z czego jedna zeszlifowała się definitywnie ,stopki też zużyte na 1 cylindrze z wytartymi rowami ,reszta dźwigienek z rysami poprostu góra złom-aczkolwiek silnik chodził...
Nie do końca masz rację . Silnika nie uszkodzi zbyt bogata mieszanka , ale taką gwarancję masz tylko w instalacji mieszalnikowej. Wtryski instalacji IV generacji przystosowane są do wtryskiwania gazu w fazie lotnej . Zasilenie ich gazem niedogrzanym, zawierającym mokre pary gazu może powodować zarówno zasilanie zbyt bogatą mieszanką , jak i zbyt ubogą...
Jest też drugie dno, spaliny będą mokre , jak przy wydmuchanej uszczelce pod głowicą, jak wspomniano tłumik będzie dziurawy co chwile Po przejściu przez cylinder wtryśnięta woda wyleci w postaci pary o temperaturze kilkuset stopni Celciusza, dołączy do pary powstałej ze spalania cząstek wodoru z paliw węglowodorowych jak benzyna, LPG, CNG :| No dobra...
posłuchaj kolegi KmiecikSe i sprawdź kopułkę...
Dziura to u mnie była, ale spokojnie dało radę dojechać. Czy nie wykręcać świecy może zależeć od tego czy kolega jest pewny tego oleju. Nagar już masz na tłoku i głowicy, zaworach - patrz zdjęcie - benzyna będzie go powoli rozpuszczać, stąd może być efekt "oleju" na świecy. Dziwi mnie po prostu że zarzuca po takich dużych dystansach, nie od razu. Mój...
Podobny przypadek,ale nie taki sam miałem kiedyś w Canonie.Ukruszył się kawałek ferrytu i luźno latał w cylindrze,dawał właśnie taki efekt mokrego pcr
Spróbuj wymienić świecę na nową, jak nie pomoże i po chwili kręcenia będziesz miał ją zalaną (mokrą) to będzie oznaczało że jest problem z gaźnikiem.
To przeca konstrukcja z tzw. mokrymi tulejami cylindrów . Należy zmierzyć wystawanie tulei według danych serwisowych . Jeżeli tuleje są za nisko w stosunku do krawędzi bloku to zaczyna się zabawa w głębszą rozbiórkę motoru .. https://obrazki.elektroda.pl/7966155600_...
Co sprawdzałeś? Kompresja ok? Świece suche czy mokre?
Co wy tak do tych pierścieni. Jak by pierścienie poszły to brał by olej a i kopciło by z korka oleju czy odmy. W pierwszej kolejności i nawet bez zdejmowania głowicy - zawory do weryfikacji. Może zdjąć nawet pokrywę i sprawdzić czy zawór nie podbity. Pozdrawiam. Pierścienie przy pomiarze i próbie olejowej sporo poprawiają - było robione na mokro?
To w takim razie zostaje do sprawdzenia Kompresja,tego nie sprawdzałeś jeszcze. Skoro świece mokre to paliwo jest na pewno.
Nie za ciasno zawory? Może po rozgrzaniu się nie domyka któryś. Ja bym odkrecił kolektor wydechowy by zobaczyć na którym przebiera cylindrze.(będzie mokry kanał)
Czy sprawdziłeś też uszczelniacze wału silnika. Zwróć uwagę, czy nie są mokre od paliwa, a w razie konieczności do wymiany. Sprawdź też, czy gaźnik jest poprawnie dokręcony do cylindra.
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Olej krąży w obiegu zamkniętym, jeżeli go ubywa, to gdzieś musi się wydostawać, najczęściej przez wydech, jeżeli pierścienie zgarniające nie zgarną go z powrotem to w cyklu wydechu wylatuje razem ze spalinami. Sprawdź jak wygląda końcówka rury wydechowej, powinna być jasnobrązowa, tak jak świece, tylko trzeba przejechać dłuższą trasę, bo w takich warunkach,...
1 wyciągasz wszystkie wtryski 2 wkładasz zegar do każdego cyl oddzielnie i kręcisz rozrusznikiem tak do 10 sek aż cisnienie na zegarze przestanie rosnać i tak dla wszystkich cyl. 3 Jesli ciśnienie jest niskie lub jest różnica pomiedzy cyl to powtarzasz pomiary ale wcześniej na cyl wstrzykujesz olej tak jak pisał kolega alfred. Jeśli po dodaniu oleju...
Gniazdo lub uszczelniacz zaworowy. Temperatura 102 stopnie to właściwa dla tego silnika. Też mialem podobny problem z mokrą świeca ale na 1 cylindrze. Muszę tam zerknąć czy nadal to występuje. Diagnostyka elm to raczej średni pomysł w autach PSA poszukaj kogoś z lexia 3 i diagboxem daje to możliwość pełnej diagnostyki.
Wodę przepali, możliwe że układ zapłonowy mokry. Bałbym się jednak pokrzywionych korb (kilka kropel zassanych, jeśli nie zdąży odparować w cylindrze, da takie ciśnienie że uszkodzi mechanicznie silnik). Wody pozbywałeś się na wykręconych świecach? Jeśli nie to mogło UPG wysadzić lub pogiąć korby.
Mogą to być też pierścienie. Jak ze świecami ? Mokre/suche na wszystkich cylindrach ?
Trzeba sprawdzić zapłon(platynka,cewki) ,wyregulować zapłon, zobaczyć jak wygląda świeca i iskra. Gaźnik wyczyścić ,przedmuchać sprężonym powietrzem dysze, sprawdzić ich drożność. Zwróć uwagę na simmeringi czy nie są uszkodzone lub mokre.Zostaje sprężanie tłok cylinder. I to tyle na początek.
Posciągałem dzis kolektory i na 3 cylindrach jest mokry wlot i wylot.Sciagne głowice i zobacze czy trzymaja jak zaleje.
Nikt nie jest w stanie powiedzieć ile ma dokładnie wystawać ponad blok tuleja cylindra ? Blok jest aluminiowy. (Tuleje "mokre")
Witam, mam problem prawie od początku z kosa Stihl fs55 zakupiona może 2 miesiące temu i przepaliła może z 5l. I od poczatku zauważyłem że poci się koło świeci i cylinder mokry. Myślicie żeby oddać na serwis i wystarczy wyregulować? Kosę kupiłem przez internet bo było taniej, ale lokalny serwis Stihl chyba powinien przyjąć kose? Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/5363132400_...
jak wyglądają świece na tych cylindrach suche czy mokre?
Po takim kręceniu świece powinny być mokre.
Czy jest jakiś sposób, aby to rozstrzygnąć? Tak. Jeśli wyciek jest duży to zdejmujesz pompę paliwa i pokrywę zaworów i dmuchasz sprężonym powietrzem w otwór powrotny paliwa w głowicy. Zauważysz ruch przy nieszczelnym wtryskiwaczu. Czy ten mokry wylot z 3 cylindra może tu mieć wspólny mianownik z potencjalną nieszczelnością na pompowtryskiwaczu?
Cokolwiek się tobie spodoba tylko nie 1.0 ecobust ford na mokrym pasku , obecnie robią go na łańcuchu ale i tak masz ciągle 3 cylindry i spalanie jak w 1.6 lub większej pojemności 1.2 puretech psa plus opel na mokrym pasku 2.0 d jaguar/ range rover problem z łańcuchem ( montowany od strony skrzyni .
pęknięcie za popychaczami Czyli od strony cylindra? (tulei mokrej) Trzeba by to zobaczyć, ale skleić raczej się nie da. Spawanie też wątpliwe, chyba że firma da gwarancję. Wyciągnięcie tulei, spawanie od wewnątrz i obróbka mechaniczna spawu .
Na 4 cylindrze w kanale dolotowym w głowicy i kolektorze dolotowym mokro od oleju w pozostałych sucho.
Instrukcja: -jak paliwo dochodzi i świece mokre -ciśnienie na cylindrach ok? -sprawdź czy jest iskra -nie ustawiasz nanoplexa -urywał się przewód czujnika wału przy wtyczce,oberzyj/pociągnij te przewody wyjmij je z peszla potem ew.niezbędne pomiary miernikiem i kontrolką
AI: Czy był robiony pomiar kompresji na wszystkich cylindrach albo sprawdzana szczelność zaworów/stan rozrządu? Jeśli tak, to jakie były wyniki?Rozrząd był wymieniony na nowy około pół roku temu. Cylinder 1 - 10, 2 - 9,5, 3 - 10, 4 - 9,5. Pomiary na mokro zrób i porównaj.
Zapomniałem dodać że po zdjęciu kolektora wydechowego tylko kanał pierwszego cylindra jest zawsze mokry. To że strzela i słaby może być od sondy?
Olej się dolewa co cylindra ręcznie jak się robi próbę na mokro. Jak coś.
mokre kabel mokre dywanik ogrzewanie mokre
hormann napęd rotamatic techbite sterowniki passat kontrolka ciśnienia oleju
bluetooth audio pralka hisense
Tefal X-Pert 3.60 – wymiana lub regeneracja baterii Li-Ion FS-9100039576, objawy uszkodzenia Grzałka elektryczna, Vaillant atmoMAG – jak uruchomić, podłączenie, zabezpieczenia