Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
Głowica 92 Nm (gwinty i łby zwilżone olejem). http://obrazki.elektroda.pl/8814520500_1... Korbowody 51 Nm (olej jak wyżej). Luz zaworów 0,22mm.
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Nie ma sprawy, patrz ; connecting rod cover.
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Masz info na PW :D
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Nie trzeba to się tyczy samych wtrysków ich wymiany na nowe lub po regeneracji lecz nie we wszystkich pojazdach.
Znajdź sobie w tabeli.
Korbowody 20 Nm+70° śruby nowe na olej, główne: 23 Nm+90°, śruby nowe.
1----75 f/lbs (101 Nm) 2----110f/lbs(149 Nm) 3----poczekać 5 minut i jeszcze raz 110f/lbs(149 NM) 3---- dokręcić o 60 stopni kątowych.
Sruba wału 50Nm +180stopni . Napinacz i rolke dokrecam na wyczucie . Koła wałkow 20Nm + 120 stopni. wał i wałki zawsze nowe śruby.
Łożysk nie dokręca się kluczem udarowym. To niestety jej niszczy. Sam moment dokręcenia w jakimkolwiek samochodzie półosi nie ma dużego znaczenia. Byle nie było za niskiej wartości bo się poluzuje.... A większości samochodów te wartości oscylują wokół 220 320Nm.
Tak strzelaja nienasmarowane, suche sruby, dlatego krecisz o kąt nie na NM. Trzeba dac krople na podkladke i kilka na gwint. Powinno byc to opisane na instrukcji dolaczonej do nowej uszczelki.
8Nm + 180 Stopni stosować nowe śruby .
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
22Nm + 43Nm jak byś podał jeszcze typ silnika byłoby pewniej
[url=https://megawrzuta.pl/files/a462cfc... PDF
Witam może ktoś wie z jaką siłą dokręcić podpore wałka rozrządu do Audi A4 B6 1.8 T z góry dziękuje 10Nm.
Dodam: 1. Śruba panewek głównych: - Po demontażu wymienić - Do pomiaru luzu poprzecznego dokręcić momentem 65 Nm, jednak nie obracać dalej. - 65 Nm + 90° 2. Śruba korbowodowa - Po demontażu wymienić - Naoliwić gwint i powierzchnię przylegania. - Do pomiaru luzu poprzecznego użyć starej śruby. - 30 Nm + 90°
W modelu z 2011 roku było 360Nm. Nie wiem jak w nowszym, ale zapewne podobnie, to nadal Ducato III.
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Mam taki silnik więc nazbierałem trochę "serwisówek" ale dla "mojego" mechanika- ja osobiście nic nie podpowiem bo dla mnie to czarna magia. 1229151
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego przedni, nowe śruby Dokręcić 140 Nm Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego tylny, nowe śruby Dokręcić 85 Nm
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
Nakrętki docisków wtryskiwaczy 10Nm, śrubki płytek 5Nm.
Witam. W zał. 1.Dokładna instrukcja wymiany rozrządu w silniku 3.2 V6 FSi (AUK) - rysunki, momenty obr. poszczególnych dokręceń, opis po polsku - 16 str. w .pdf 2. Dane dotyczące regulacji (sinik AUK), a tam m/i kolejność przykręcania śrub głowicy cylindra i moment obrotowy jak i sposób ich przykręcania - 2 str. w .pdf Całość w .rar
Według autodaty, jarzmo wtryskiwacza 8Nm+180 topni, a kolektora nie znalazłem.
Może to okaże się pomocne: https://obrazki.elektroda.pl/9617471500_...
Serwis Manual podaje, że wg. "rus.PDF" - wszystkie 13 śrub dokręca się momentem 10 Nm : Затянm... винты крышкl... головl... блока цилинk...
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Jest tam 11 śrub M6-15mm. Co to za śruba M6 15mm bom taki jeszcze nie widzioł? Śrubki m6 dokręcasz przeważnie 8-10 nm albo normalnie dokręć "małą grzechotką" i tyle.
1155038
Witam! Według instrukcji serwisowej (j. angielski) do tego modelu jaką posiadam to są podane następujące momenty cyt. Hub nut 28 daN.m , Wheel bolt 14,2 daN.m ,Brake calliper monting bolt 18 daN.m Pozdrawiam!
Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o wartości momentów dokręcania: - Śrub koła zamachowego. - Śrub docisku sprzęgła. Dla silnika X16SZR w Oplu Astra G . Identyfikacja brakujących informacji: - Dokładny rocznik pojazdu. - Informacje...
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Proszę Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 13 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 20 (Nm) Etap 2 90 (°)
przeważnie 25-30Nm,te cienkie (alfa romeo TS i inne) 16-19Nm
Witam! Stopka korby to: 1waza 20Nm 2waza 41Nm
Moim zdaniem jeżeli skręcisz 120 Nm będzie dobrze. Oczywiście nowy gwint o większej średnicy i dłuższa śruba ( o ile cała długość jest w połączeniu gwintowym) aż korci aby "mocniej" dokręcić - tylko po co?
http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1...
Klucze, no nasadki [url=https://allegro.pl/oferta/klucze-na... Moment dokręcania z tego co widzę piszą 190Nm tył 220Nm przód ale warto to zweryfikować
Należy dokręcić z siłą 310 +/- 40Nm
http://www.torkspec.com/torkspecme.aspx?...
Moment dokręcania śrub głowicy w tym silniku wynosi 25 Nm. Kolejność dokręcanych śrub według schematu [url=https://ww2-secure.justanswer.com/u... ]Link.
Pomoże , pomoże ... Masz na PW dane techniczne tego motoru . Resztę dokumentu ( serwisówkę ) przygotuję później . Ps . Zgubiłeś do mnie numer tel ??
25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
Panewki główne - 60 Nm + 90° Korbowodowe: M8 - 30 Nm + 90°, M8,5 - 40 Nm + 90°
Tak te numerki od 1 do 10 to kolejność dokręcania śrub.
Możesz dokręcić rura na ile chcesz, ja ci podałem dane z dokumentacji servisowej.
35Nm plus 30 stopni plus 15 stopni To jest aveo 1,4 2005 rok nie wiem czy to opel czy chevrolet
Z siłą około 15 Nm, zaczynając od mniejszej siły i stopniowo zwiększając. A tutaj masz w jakiej kolejności dokręcać: http://obrazki.elektroda.pl/4730627300_1...
Dane serwisowe: * Etap 1.: 15 Nm. * Etap 2.: 70 stopni.
1 etap: 42Nm 2 etap: 80-90Nm
Nowe śruby , 25Nm + 30 stopni.
Tak jak schemat dokręcania mówi i na tym koniec. Nic więcej nie ruszać :)
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
dokręć na 45 nm i resztę normalnie bez klucza dynamometrycznego sprawdź czy są ciasno. ja zawsze tak robie i jest git Czy aby na pewno? Tam są chyba śruby M8. Jak ją tak dokręcisz to na pewno zerwiesz gwint. Dokręcać M8 na 20Nm, M7 15Nm, M6-10Nm
Temat rozwiązany, silnik naprawiony, dane zdobyte do silników P lub L 1052, 1053, 1054, 1055, 1056
Dokręcasz 35Nm
Koło główne 40Nm + 110stopni koło wałka 60 Nm koło pompy 70Nm
DW10? https://obrazki.elektroda.pl/3888388500_...
175Nm .
standardowo zaczyna się od środka i idzie na boki, 60nm potem przerwa 30min i 90stopni i przerwa 30min i 90 stopni i przerwa 30 min. Przerwy są po to żeby materiał się rozciągnął i sprawsował odpowiednio
Koło zamachowe (wymienić śruby) - 60 Nm + 90° (Nm) W zał. wszystkie dane regulacyjne dla sinika AVG w VOLKSWAGEN Sharan 1.9 TDi od 1999 do 2000 r.
Nowe śruby Dokręcanie 25Nm Dokręcanie 50Nm Dokręcanie 90* Dokręcanie 120* Dokręcasz od środka ruchem kulistym
Jarzmo 25-28 Nm, przelewy 23 Nm.
AutoData podaje 320Nm.
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
Będzie trzymać, jak masz nadal obawy to kapnij na każdą śrubę kleju do gwintów ale bez niego też nie odkręci się.
Jakim momentem dokręcić kolo zębate na wale silnik AFN galaxy 81KW 99rok. 90 Nm+90° czy na powierzchnię styku koła do wału też smarnąć?. Nie.
Niczym nie smaruj, ma być czysto i sucho. Głowicę sprawdź pod kątem zwichrowania. A dokręcanie - no cóż, z wyczuciem <wink>
Momenty dokręcania Śruby i nakrętki samo-zabezpieczające należy bezwzględnie wymienić Śruba(y) koła pasowego wału korbowego 157 - 166 Nm Śruba(y) - tarcza pasowa 8 - 11 Nm Śruba(y) osłony paska rozrządu 8 - 11 Nm Śruba(y) rolki napinającej 38 - 51 Nm Śruba(y) – pokrywy zaworowej 7 - 10 Nm
1. Na ogół niczym się nie smaruje. 2. Nie mam danych konkretnego modelu, ale często się spotykam z informację, że śruby można wykorzystać dwukrotnie - osobiście kupuję nowe do głowicy, co by nie poprawiać własnej pracy. 3. Moja wina, zapomniałem dać drugą fotkę. Opis zostaje. Siła zależna od średnicy śrub. https://obrazki.elektroda.pl/7053481100_...
1-40 NM 2-60 NM 3-90 stopni 4-90 stopni
W/g autodaty 1.stop.20 Nm 2.stop.90stopni .Nakrętka powinna być nowa. Łożyska główne 1.25 Nm 2. 90 stopni. Również nowe nakrętki.
Korby 30Nm i 90stopni , a wałki 10Nm
Witam. Tu masz kolego trochę danych.
Witam. Ja zawsze kręce na 12 kilo przy tych samych szpilkach - nowych nie daje. Fabrycznie moment wynosi 9 kilo. Pozdrawiam
Łożyska główne pierwszy stopień:50Nm drugi stopień 60° + 15° Łożyska korbowe pierwszy stopień:35Nm drugi stopień 45° + 15°
rozumiem, że żadnego dokręcenia na +90 czy +180 stopni ma nie być? tylko kluczem na 50Nm i koniec? Jedyny warunek, to zawsze należy używać nowej nakrętki i dokręcić ją momentem 50Nm i to wszystko. Jeszcze dla pewności wklej foto nakrętki, bo są dwa typy. Tą drugą dokręca się o wiele większym momentem = 265Nm.
[url=https://stalmut.pl/informacje/tabel...
Czy do CFGC 2.0 CRTDI będą te same procedury 8Nm i 270stopni?
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
1 etap - 40 Nm 2 etap - 60 Nm 3 etap - dokręcic o 180° Tak mam w książce podane.
Wrzucam jeszcze raz bo MOD usunął. Nie moge wszystkiego wstawić na forum... Kto prosi ten dostaje.
Zerknij proszę tu: https://forum.opel24.com/topic/16196-dok... https://forum.opel24.com/topic/83679-mom...
Kreska, cała reszta to radosna twórczość markerowców.
Który rok?
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Z instrukcji: 11.1.5 Momenty dokręcania śrub Zaleca się następujące momenty do stosowania Wielkość gwintu Śruby mocujące urządzenia lub styki, druga wartość od M6 - Dokręcanie (do szyn bez smarowania) M3 0,5 ÷ 0,56 Nm M3* 0,8 ÷ 0,9 Nm M3,5 1,0 ÷ 1,1 Nm M4 1,4 ÷ 1,5 Nm M5 2,7 ÷ 3,0 Nm M6 5,4 ÷ 6,0 Nm ; 8 Nm ± 10% M8 14,0 ÷ 16,0 Nm ; 20 Nm ±...
Witam proszę bardzo. http://obrazki.elektroda.net/7_125318051...
Jak najbardziej tak - dobrze to zrozumiałeś.
Główne to tak myślę ,że siła od 83-88 Nm powinno być ok.
Witaj. W/g danych z TEXY, to śruby 25 Nm a korek 60 Nm.
Ogólnie jeżeli nie masz wytycznych od producenta to można trzymać się uniwersalnej tabeli: 1208032 Sprawdza się i zawsze głowa spokojna. Jak gwint brudny to dodaj 10% albo można wyczyścić gwintowniczkiem. Polecam tak dokręcać bo naprawy można wykonywać kilkukrotnie bez uszkodzeń gwintu.
Witam, a o co chodzi z tym X1, X2 X3 i A= B= ?
Niestety brak w obu instrukcjach infa o momentach dokręcania tych śrub
moment dokręcać renault volvo moment dokręcać moment dokręcać panewek
płytka stykowa atmega8 ogrzewać scania numer administratora
Napięcie wtryskiwacza w silniku Boxer 2.2 - Subaru i Peugeot Vaillant ecoTEC plus VUW Wiring Diagram Guide