Też na forum. 0,3/0,5.
Głowica 92 Nm (gwinty i łby zwilżone olejem). http://obrazki.elektroda.pl/8814520500_1... Korbowody 51 Nm (olej jak wyżej). Luz zaworów 0,22mm.
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Silnik G4CP.
1----75 f/lbs (101 Nm) 2----110f/lbs(149 Nm) 3----poczekać 5 minut i jeszcze raz 110f/lbs(149 NM) 3---- dokręcić o 60 stopni kątowych.
1 etap 15±2 Nm, 2 etap 93°±2°, 3 etap 123°±2°
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Dla silników - K4J, i 730 lub 732 – K4M, i 760 lub 761 http://obrazki.elektroda.pl/4768610400_1...
krok 1 - 20Nm krok 2 - 260 stopni
Dane dla twojego silnika: http://obrazki.elektroda.net/7_123825279...
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Głowica 65 Nm+90St+90st+90, korba 25Nm+60st nadmieniam producent zaleca wymianę śrub głowicy i korbowodów
Tak te numerki od 1 do 10 to kolejność dokręcania śrub.
http://obrazki.elektroda.pl/5163651500_1... Mam nadzieje że o to Ci chodziło.
Możesz dokręcić rura na ile chcesz, ja ci podałem dane z dokumentacji servisowej.
Z edc jest tak samo.
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Witam. Z instrukcji, którą ja widzę dla tego silnika, to ten mały klucz wystarczy. http://obrazki.elektroda.pl/1278958000_1...
Nowe śruby Dokręcanie 25Nm Dokręcanie 50Nm Dokręcanie 90* Dokręcanie 120* Dokręcasz od środka ruchem kulistym
1-40 NM 2-60 NM 3-90 stopni 4-90 stopni
Witam. Ja zawsze kręce na 12 kilo przy tych samych szpilkach - nowych nie daje. Fabrycznie moment wynosi 9 kilo. Pozdrawiam
Tak strzelaja nienasmarowane, suche sruby, dlatego krecisz o kąt nie na NM. Trzeba dac krople na podkladke i kilka na gwint. Powinno byc to opisane na instrukcji dolaczonej do nowej uszczelki.
A oznaczenie silnika Dodano po 6 Dla silnika M21 D24WA Wymienić śruby Etap 1 60 Nm etap2 +75" etap3 T=90'C etap4 +90' powinno być podobnie u ciebie Dodano po 17 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
http://obrazki.elektroda.net/43_12551958... http://obrazki.elektroda.net/43_12551958...
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Luzy na zaworach standardowo: Ssący: 0,18-0,22 Wydechowy: 0,23-0,27 Moment dokręcenia kółka rozrządu do wałka 37Nm Moment dokręcenia głowicy 63Nm Moment dokręcenia klawiatury 22Nm
Moment dokręcania śrub głowicy w tym silniku wynosi 25 Nm. Kolejność dokręcanych śrub według schematu [url=https://ww2-secure.justanswer.com/u... ]Link.
25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
20Nm 90* 90*
A co mówi instrukcja zamieszczona przy uszczelce? Podejrzewam, że ważny jest nie tylko moment.
Tak jak schemat dokręcania mówi i na tym koniec. Nic więcej nie ruszać :)
Temat rozwiązany, silnik naprawiony, dane zdobyte do silników P lub L 1052, 1053, 1054, 1055, 1056
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
standardowo zaczyna się od środka i idzie na boki, 60nm potem przerwa 30min i 90stopni i przerwa 30min i 90 stopni i przerwa 30 min. Przerwy są po to żeby materiał się rozciągnął i sprawsował odpowiednio
Z uszczelką głowicy nie było ściągawki?
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
Niczym nie smaruj, ma być czysto i sucho. Głowicę sprawdź pod kątem zwichrowania. A dokręcanie - no cóż, z wyczuciem <wink>
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
10 18 29 kilo w ślimaku
Korbowód wstepne 100+10 Nm ostateczne 90 +10 stopni glowica wstepne 300 Nm ostateczne 3 # 90stopni sruby nowe (ja zakladalem stare ale serwis zaleca nowe) tuleja wystep 0,035-0,085 mm.Pozdrawiam.
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
1.6 16v z jakim momentem dociągnąć śruby głowicy Reno Kangoo i w jakiej kolejności należy to zrobic
1 etap - 40 Nm 2 etap - 60 Nm 3 etap - dokręcic o 180° Tak mam w książce podane.
1.4 TSI cavd jaki momentem dokręcić głowicę silnika?
Prosze: http://obrazki.elektroda.pl/1420571200_1...
moment dokręcania 17,7-21,6 Nm a potem kąt 88-92 stopnie
Tu nie tylko moment dokręcania, ale również kolejność dokręcania poszczególnych śrub jest ważna.
1. 20nM 2. 40nM
Zróbmy tak: Silnik PSA 2.2 16V 158KM benzyna. Potrzebuję schematu, kolejności dokręcenia śrub głowicy. Potrzebny także momaet z jakim trzeba dokręcić owe śruby. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o schemat dokręcania śrub głowicy oraz momenty dokręcania dla silnika PSA 2.2 16V 158 KM benzyna. Jest to kluczowa operacja, która wymaga...
dokręć na 30Nm.
Witam. W zał. 1.Dokładna instrukcja wymiany rozrządu w silniku 3.2 V6 FSi (AUK) - rysunki, momenty obr. poszczególnych dokręceń, opis po polsku - 16 str. w .pdf 2. Dane dotyczące regulacji (sinik AUK), a tam m/i kolejność przykręcania śrub głowicy cylindra i moment obrotowy jak i sposób ich przykręcania - 2 str. w .pdf Całość w .rar
Witam potrzebuje momenty dokręcenia głowicy oraz ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej oraz luzy zaworowe Massey Ferguson 3080 silnik Perkins 6 cylindrowy Momenty dokręcenia głowicy Dla silnika Perkins 6-cylindrowego w Massey Ferguson 3080, momenty dokręcenia śrub głowicy są następujące: 1. Etap 1: 50 Nm 2. Etap 2: 100 Nm 3. Etap 3: Dokręcić o dodatkowe...
Akurat nie zależy to od pojemności tylko od średnicy śruby, skoku gwintu, materiału w którym będzie siedziała śruba. Ogólnie nie zależnie od pojemności, głowice w motorach dokręca się typowo między 10 a 20 Nm. Informacje o momencie przykręcenia śruby powinieneś znaleźć w notach serwisowych od danej głowicy. Podaj średnicę i skok śruby, a ja postaram...
Jaki jest moment dokręcenia śrub głowicy w Peugeot 3.0 V6 benzyna?
Silniki z serii 190000,moment dokręcenia śrub głowicy to18Nm.
Na opakowaniu uszczelki pod głowicę też powinieneś mieć wszystko podane.
Podawałem na forum kolega skorzysta z szukajki.
A nie powinno być tak?: http://obrazki.elektroda.pl/7804923000_1...
http://obrazki.elektroda.pl/4563523700_1... 1 - 30 Nm 2 - 60 Nm 3 - od105 do 115 Nm
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
dokręcanie od środka do zewnątrz - rysunek od perkninsa 4 chodzącego w fordzie ja u siebie mam 3 cylindrowego więc nie potwierdzę czy to dokładnie taki o jaki pytasz ale mam nadzieję , że Ci to pomoże.
http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1...
Najpierw 30Nm -> 60Nm-> dociagniecie 90 stopni i na koncu znowu dociagniecie 90 stopni. http://obrazki.elektroda.pl/9619248400_1...
10 do 11 Nm.
Wał korbowy. Pionowe 60Nm+30°+60°+60° total 150° Poziome 60Nm+30°+30° total 60° Korbowody 30Nm+60°+60° total 120° Głowice 60Nm+60°+60°+60° total 180°
CHEVROLETTrailblazer 4.2 24V (LL8) 2001 - 2006 Faktycznie- workshopdata nie podaje potrzebnych danych. Ciekawe, ostatnio jak nie podała danych w fordzie, to odpisali że producent nie przewiduje remontu silnika w tym modelu. Zapytam na górze.
Główne to tak myślę ,że siła od 83-88 Nm powinno być ok.
https://obrazki.elektroda.pl/3673528800_...
Witam. https://obrazki.elektroda.pl/9924948100_...
Nie mogę znaleźć danych dotyczących momentu dokręcania głowicy silnika D4EA 2.0 benzyna 136 km to Santa fe 1, albo oznaczenie kia G4JP moc i pojemność jednakowa, samochody kia to Optima,Magentis, Trajet.
Korbowód 30 Nm + 90° Głowica 40 Nm + 90° + 90° Wałek 20 Nm
Jeżeli podasz dokładnie jakiej firmy jest silnik (ile cylindrów, czy jest turbo) czyli dane z tabliczki to dopiero będzie można mówić o szczegółach.
Najlepsze rozwiązanie, zdejmowanie głowicy nie opłaca się.
Podaj typ maszyny.Serwisówki od silnika może nie mamy ale od maszyny mozemy miec.Jak siema 500 typow maszyn to trudno pamietac co gdzie siedzi.A wy qwa piszecie jedno zdanie i czasem drugie-pomoże ktoś?
Wymienić śruby Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 (Śruby 1 i 2) 25 (Nm) Etap 6 (Śruby 1 i 2) 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Etap 1: 30 Nm + 80° ± 4° Odczekać 3 minuty Poluzować śruby na głowicy cylindra Etap 2: 25 Nm + 213° ± 7° Uruchomić...
Witam. Ma ktoś informacje na temat dokręcania śrub przy tym silniku? Chodzi mi o moment dokręcania głowicy, wału korbowego i korbowodów, a także luz zaworowy. Z góry dziękuję za pomoc.
https://obrazki.elektroda.pl/8933230100_...
Witam. Czy ktoś posiada PDF-a z instrukcją napraw do silników SW 266 lub SW 400? A może ktoś wie z jakim momentem należy dokręcać głowicę i korbowody, a także luz zaworowy? Pozdrawiam.
2003 euro 3 e-tech 480
Dokręca się z siłą 98 niutonometrów.Według kolejności ze zdjęcia.Oczywiście jeżeli jest tam Polski silnik. http://obrazki.elektroda.net/85_12350469...
Bez znaczenia ile cylindrów. Podawałem na forum poszukaj. Dla silnika 912/913 te same momenty.
Jeśli jeszcze aktualne, to proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8329846200_1...
Tu sobie poszukaj ;-))) http://www.kia-hotline.com/Main/Viewer/i...
Luz zaworowy na zimnym 0,30mm. Klawiatura moment 20Nm, nakrętki zabezpieczające śruby regulacyjne 16Nm.
Dane dla MP2/MP3, ale ten sam silnik V6 Głowica - 4 śruby na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni Korbowód 110 Nm + 90 stopni Oś dźwigni zaworów 60 Nm + 90 stopni Wtryskiwacz 50 Nm Zawory 0,40 i 0,60 mm
prosze bardzo: http://obrazki.elektroda.net/56_12592640... Glowica: M10x1,25 = 20Nm + 40Nm + 90stopni + 90stopni + 90stopni
hyundai i10 silnik 1.0 12v g3la moment dokręcania głowicy
Witam, silnik Deutz BF 4M 2011. Proszę o podanie momentu dokręcania głowicy. Z góry dziękuję.
Głowica: 1- 5Nm 2- 30Nm 3- 150 stopni +- 3st. 4- 150 stopni +- 3st. Szpilki nowe, jeśli dokręcisz tak na starych, to na pewno zerwiesz! To samo z korbowodami!!! Korbowody: 1- 25Nm 2- 55 stopni +-6st. Jak nie chcesz kupować nowych to kręć na własne wyczucie i odpowiedzialność.
Czy poprawnie zinterpretowałem? Tak
1 etap 24 Nm 2 etap 49 Nm 3 etap 90° 4 etap 90° 5 etap śruba M10 58 Nm
Jeśli dobrze wyczytałem to luz zaworowy 0.15-0.25mm. Moment dokręcania głowicy w dwóch etapach: I - 24-32Nm II- 53.9-57.9Nm Z tego korzystałem trzeba trochę poczytać. http://translate.google.pl/translate?sl=...
Jak to jest silnik 109 KM. W123 od 76 do 86 roku to
Witam Może pomoże: http://obrazki.elektroda.pl/6567143100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9920547800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2502387000_1...
Poniżej strona i torqe setting do tego modelu. https://tractorgearbox.com/kubota_v1100_... Head screws and nuts (M9x1.25), Nm (ft-lb) .......... 64.7-69.6 (47.7-51.4)
Jeśli chodzi o momenty dokręcania to te 12-13 kilo to stanowczo za mało 20-22kGm powinno starczyć. A więc powodzenia życzę.. Szpilki i nakrętki są o twardości 8,8!!! Więc jak do 20 kg/m dojedzie to będzie cud.. Momenty po kolei to 5, 8 i 12 kg/m (oczywiście dokręcane po przekątnej!!).. Wszystko wtedy szczelne i nic się nie urwie! Co do lejącego się...
moment dokręcenia głowicy dokręcanie głowicy moment moment dokrecania głowicy
regulator napięcia wiertarki karta zabezpieczona zapisem czujnik odciąć paliwo
analizator widma akustycznego urządzenie badania wirników
Błąd ID88 w falowniku Sofar Solar - jak naprawić? Licznik zdalnego odczytu - zielone diody przy wyłączonych bezpiecznikach