Zapomniałem dodać że pod magnesami zostawiłem uzwojenie jakie było wzbudzeniem chyba. Przy pierścieniach ślizgowych poprostu je obciąłem i mam nadzieję że nie robi to jakiegoś zakłócenia pod magnesami. Nie powinno generować się tam napięcie bo nie ma ruch względem magnesów, ale rozproszone pole magnetyczne ze stojana może generować prądy co wywoła...
Istotny raczej będzie prąd.
Dzień dobry, Czy udało się zdiagnozować usterkę? Mam podobny problem, MAN TGX 18.440, nie działa zwalniacz, wyświetla się tylko usterka Przy diagnostyce tylko błąd od skrzyni biegów Astronic ZF; 3031-Szyna danych CAN; sprawdzenie zwalniacza z komputera sterującego pojazdem moment hamujący silnika ERC1_REX procentowy moment hamujący zwalniacza Sygnał...
Kolega (at)jack80dev to by chciał wykładu z różnych zagadnień fizyki na forum. Od tego sa szkoły, uczelnie i podręczniki. Tu przydatne materiały o maszynach elektrycznych. prądnica nieobciążona kręci się 200obr/min, a gdy będziemy chcieli zasilić coś z niej, to zwalnia do np. 140obr/min. Zwalnia, bo taka jest charakterystyka napędu, który przekazuje...
Dlaczemu sportowe auta maja duże tarcze? Moment hamujący jest iloczynem siły zacisku, współczynnika tarcia i średniego promienia (odległości) klocka od osi tarczy. Czyli wystarczy klocek wielkości paznokcia? Tak - tylko bardzo szybko się zużyje, a nawet spali. Dlatego używane są klocki ceramiczne. (przy wyczynie)
Tylko jest jedno ale, na elektrowirowym łatwo obliczyć moment hamujący który niewiele się zmienia w stosunku do czasu pracy , natomiast w hydrokinetycznym, zmiana gęstości oleju w czasie pracy i duże wahania temperatury będą : Po pierwsze wydłużać czas przystosowania do pomiaru , po drugie przekłamywać wyniki , i kalibracja będzie potrzebna co pomiar....
Możesz zastosować tranzystory IGBT (duże napięcie i znaczne prądy) i tak jak piszą poprzednicy kondensator jest bardzo wskazany. Tyrystor ma pewną wadę gdyż wyłączy się gdy napięcie spadnie do 0V. A w tej broni pole magnetyczne cewki najlepiej jak jest wyłączone w odpowiednim momencie. Pożniej następuje moment hamujący. Dodatkowo zabawa z napięciem...
Ze sposobu podłączenia regulatora VENTS RS-1-300 widać, że może on jedynie ograniczać prąd/napięcie zasilania wentylatora. Regulacja prędkości obrotowej silników prądu przemiennego "]Zakres regulacji prędkości obrotowej przez zmianę napięcia zasilającego wynosi niewiele ponad 10% poniżej prędkości znamionowej. Zatem jest to bardzo mały zakres regulacji,...
... muszę mieć silę 5 kg na odległości 2 m czy dobrze myślę ? Niestety NIE! Wolno Ci zmienić tylko OBROTY - one generują NAPIĘCIE. Dozwolony PRĄD wynika z przekroju drutu na uzwojniach i to przepływ prądu generuje MOMENT hamujący (jako skutek przepływu prądu). W chwili, gdy obroty są stabilne - moment hamujący jest równy momentowi napędzajacemu (I...
Sprężarki najczęściej mają tzw. zawór upustowy, to znaczy przy załączeniu sprężarka pracuje na luzie, zawór zamyka dopływ powietrza do zbiornika a otwiera na zewnątrz. Po nabraniu przez silnik nominalnej prędkości obrotowej, następuje zamknięcie zaworu wyrzucającego powietrze i otwarcie zaworu do zbiornika. Wynika to że podczas startu jest duży moment...
Mam wielka zagwostke która nie moze mi wyjsc z glowy od kilku godzin, jezeli obciązenia badz hamowania silników dokonujemy poprzez sprzeganie z pradnica pradu stalego to w jaki sposob wytwarzany jest w niej moment hamujacy? z czego to wynika? co daje i co powoduje dodtkowa rezytancja w obwodzie twornika pradnicy (chodzi mi o zjawisko) przy stalym wzbudzeniu?...
Witam 1.Za duży moment hamujący na szpuli z której odwija się taśma. 2.Sprawdź czy rolka dociskowa obraca się swobodnie, czy nie jest zaoliwiona, a guma na niej zbyt twarda.Sprawdź też docisk dźwigni z rolką do wałka przesuwu taśmy i jak masz możliwość to porównaj z innym magnetofonem. 3.Zużyty wałek przesuwu - taśma wyszlifowała sobie na nim rowek...
witam ponownie, Nie chcę regulować obrotów. Potrzebuję tylko łagodnego startu. STOP może zostać taki jaki jest (bezwładność maszyny - wystarczy). Co to za układ z rezystorami?? Pozdrawiam Witam Jeżeli silniki asynchroniczne , moment hamujący stały to każde ograniczenie prądu spowoduje spadek momentu w kwadracie. Softstarty są dobre, nawet bardzo dobre,...
Bardzo dobry pomysł. Ja mam podobny silnik z przekładnią, od kuchenki z opiekaczem Tego typu silniki mają co prawda dużą przekładnie (dlatego obrócić nie można palcami), ale jednocześnie stosunkowo małą moc. Przy zastosowaniu jak opisuje Autor będzie za mała. Duża taca (torty !) duży moment hamujący na ramieniu. Był czas, że codziennie podgrzewałem...
Wg Twojego wzoru: M=Ht-2*Dt, coś mi nie klapuje - jak zaznaczyłem na wstępie, nie znam się na tym. Czy możez mi to bliżej objśnić? przy trzymaniu moment hamujący pomaga, przy napędzaniu przeszkadza ... i dlatego moment trzymający = moment wytwarzany + moment hamujący, użyteczny moment napędzający = moment wytwarzany - moment hamujący, a więc użyteczny...
Oczywiście trzeba jeszcze dorobić zasilacz,ale z tym chyba nie powinno być problemu http://obrazki.elektroda.net/8_120601484... Ewentualnie na czas hamowania odłączyć kondensator i połączyć uzwojenia równolegle - może będzie większy moment hamujący. Lub taki układ - krótki impuls wyzwala na wyjściu dodatni impuls na czas T = 1,1*C http://obrazki.elektroda.net/67_12060154...
Temat "elektrownia wiatrowa" na Elektrodzie ma ponad 1000 wątków: http://www.elektroda.pl/rtvforum/find.ph... . Nie podejmuję się streszczenia ... Weź pod uwagę, że moc turbiny wiatrowej rośnie do 3 potęgi prędkości wiatru. Jeśli masz turbinę o mocy 100W dla wiatru 4m/sek (średnia wartość w Polsce), to przy wichurze 90km/godz (=25m/sek) Twój "hamulec"...
Słyszałeś coś o czymś takim jak moment elektromagnetyczny ( hamujący)? A wyobraź sobie, że alternator ma oddać moc powiedzmy 300W, zaś jego globalna sprawność wynosi 70%, to jaką moc musi pobrać z napędu? A akumulator może sobie zazyczyć i 100A, jak wyładowany... Słyszałem o tym, że obciążony alternator ma moment hamujący. Jednak jak byś uważnie czytał,...
Koledzy. Temat : "paski zębate". Kto ma zastosowany u siebie, jaki i od czego ?? Pierwsza myśl nakierowała mnie na ten od rozrządu, ale gdy przypomnę sobie moment hamujący obciążonej prądnicy, to taki pasek zaczyna mi się kojarzyć z naciągniętą gumka recepturką. Proszę o wypowiedzi.
Witam Posłużmy się takim przykładem : masz silnik którego wał jest nieruchomy, a chcesz aby wirował z częstotliwością np. 50 Hz. W silniku asynchronicznym podajesz od razu pełne zasilanie o częstotliwości 50 Hz. Następuje gwałtowny rozruch a wraz z nim wiele niekorzystnych zjawisk. Natomiast w tych silnikach zadajesz sterownikowi 50 Hz, a sterownik...
Moment hamujący jest taki jak charakterystyka silnika (moment-obroty ).
Silnik zatrzyma się dopiero, gdy moment hamujący będzie większy od momentu na wale. Wzór zawiera dodatkowo parametr mocy. Najprościej sobie wytłumacz ma podstawie przekładni w rowerze (duża zębatka z tyłu daje co?).
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Może i się da, ale są jakieś ograniczenia - moment rozruchowy musi być znacznie większy, niż moment hamujący, a nagrzewania się przez miękki start nie zmniejszysz.
Będzie wzrastał opór ze względu na elektromagnetyczny moment hamujący
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Ogólnie alternator wytwarza ogromny moment hamujący przy niskich obrotach i w drugą stronę tak samo.
To jest nawijarka do małych trafo - dość często uzwojenia nie są zalewane więc drut nadaje się do recyklingu . Co do naprężenia drutu trzeba by zastosować jakiś moment hamujący na szpulce np sprzęgło cierne jak w starym szpulowcu.
jak się zmniejszy moment hamujący to może to spowodować gięcie taśmy jej początku bo taśma zacznie wychodzić spod rolki z powodu zbyt małego momentu hamującego
Bączek w próżni na poduszce magnetycznej będzie się kręcił baaaardzo długo, ale w końcu się zatrzyma, ze względu na moment hamujący wytwarzany przez prądy wirowe.
mu zadawać pewien moment hamujący To teoria czy praktyka ? Bo jak praktyka, (prawdziwe zastosowanie w przemyśle) to niezły bałagan :cry:
Można włączyć hamowanie DC ale silnik może tego nie przeżyć cieplnie. Moment hamujący przy hamowaniu DC zależy od obrotów. Przy obrotach bliskich 0 moment również będzie bliski 0.
Witam Wytłumaczę to na prostym przykładzie. Sterujesz silnikiem i Twoim zadaniem jest utrzymanie stałej prędkości wirowania wału np 1000 rpm. Z pewnych przyczyn wzrósł moment obciążenia (hamujący) i prędkość spadła do np 999 rpm. Zauważ że jest to tylko jedna tysięczna wymaganej nastawy. Aby układ to "zauważył" i dość szybko zareagował potrzeba ten...
Witam! Nie do końca wyjaśniłeś jaką chropowatość powierzchni posiada element napędzany i jakie ewentualnie dodatkowe siły na niego działają, bo jeżeli to tylko samo obtaczanie to problem jest niewielki. Masa 500kg nie jest wielką a obroty rzędu 10/min bardzo małe. Gdybyś nie poddawał obciążnika żadnym dodatkowym oddziaływaniom to podłączasz napęd np...
A ta prądnica z czego miała tarcze łozyskowe? Też z aluminium? I jaki elektromagnetyczny moment hamujący działał na wirnik, a tym samym na całość?
Z tego powodu nie nadaje się za bardzo do wiatraka i wody. A kto każe obciążać zwarciowo alternator, można także przerobić regulator aby miał inna charakterystykę - mniejsze wzbudzenie to i mniejszy prąd i mniejszy moment hamujący. I to jeszcze taki silnik co ma na luzie ponad 100Nm siły na wale No to ciekawe - czyli alternatory są tylko w silnikach...
Temat troche szybko się rozwija i trudno się ustosunkować bo wychodzi, że to dotyczy jakiegoś starego kawałka. Ale pewne podstawy wypada prostować. dla mnie z kolei to było oczywiste, ze jak się turbina kręci to wytwarza prąd (czyli i napięcie i natężenie) i mój elektryk się ze mną zgodził w sobotę. Może to było jakieś niezrozumienie z elektrykiem albo...
Nie bardzo rozumiem na jakich danych oparłeś obliczenia, z pliku XLSX wynika że przyjąłeś prędkość obrotową pierwszego koła równą 1 czego nie ma w treści zadania Obciążenie 180kg na promieniu 0,1m da 176,6Nm, więc po takiej wielostopniowej przekładni nie uzyskał byś 76Nm. Nie pasek nie będzie się ślizgał jak wykonasz opasane napinacze . Paski wieloklinowe...
z tym że zamiast momentu rozruchowego występuje moment hamujący. Albo jeszcze większy :D na skutek błędnego podłączenia silnika do przełącznika (zamiana kolejności faz)
Taśmę hamulcową mam mieć w przyszłym tygodniu we wtorek. Co do ustawienia momentu hamującego: zanotowałem sobie położenie sprężyn (na którym otworze). Taśmy mają zawsze jednakową długość, więc teoretycznie moment hamujący nie powinien się zmienić. Oczywiście po przeczyszczeniu taśmy i bębna hamulcowego. Jeśli będzie coś nie tak sprawdzę tasiemką i ciężarkiem...
bogdan.gra, jeżeli by było tak jak mówisz, to nie założył by sprężynek dociskających szczotki, a dokładniej klipsów. Drugie-szczotki działają na małym obwodzie i wywierają mały moment hamujący.
Przetwornica na LM2596, a za regulacje odpowiadają 2 przekaźniki, które zmieniają rezystory w sprzężeniu zwrotnym. Lepiej się kręcił, ponieważ miałeś mniejszy moment hamujący. Jednak czym mniejszy prąd wirnika, tym mniejszy moment obrotowy, co za tym idzie większe obroty maksymalne. Większy moment przy ruszaniu, i jeździe pod górę, jest bardzo przydatny....
Dane, które tam widzę: masa i promień rolki, czasy i prędkości obrotowe rolki i silnika, są niewystarczające - należałoby mieć moment bezwładności rolki (zależy od tego, jak masa jest rozłożona), moment hamujący...
Raczej obstawiałbym 3 punkty stykowe: dwa cienkie bolce po prawo i lewo od obecności kasety oraz górny styk. To są 3 punkty które muszą być zwarte żeby działały silniki. Możliwe że wymagają czyszczenia. Dostęp do dwóch bocznych jest po zdjęciu górnej pokrywy a do górnego po zdjęciu frontu. Ale mam przy okazji pytanie takie: czy ktoś wie lub może zmierzyć...
Rozumiem, że moment hamujący zależy od położenia przepustnicy. Opis dość chaotyczny, więc mogę się mylić... W takim razie nie obędzie się bez regulatora DC 4Q. Do tego pozycjonowanie, więc sprzężenie z enkoderem bądź resolwerem. pozdrawiam
Witam. Z tego co słyszałęm to w przypadku hamowania licznika magnesem neodymowym magnes wytwarzający moment hamujący tarczę ulega nie rozmagnesowaniu a przemagnesowaniu. W laboratorium mozna to zmierzyć i okreslić jakie było zewnętrzne pole magnetyczne.
To maszyna będzie oddawać więcej mocy do sieci / stawiać większy opór mechaniczny itd. Oczywiście w pewnych granicach określonych charakterystyką silnika. Po przekroczeniu prędkości krytycznej (dla cytowanego silnika gdzieś ok. 1600 rpm), moment hamujący będzie spadał, prądy będą rosły i maszyna się rozbiegnie. Jeżeli jej szybko nie odłączysz, to się...
Napisze tak ze zahamowana tarcza matiza generuje moment hamujący ok 1 kN co mozna wyliczyć doświadczalnie 1metrową przedłużką klucza zamocowaną na śrubie koła. Klocki ręką ściskane na tarczy zahamują silnik 0,8kW.
Poprzeczne drgania w górnej części obrazu najczęściej są powodowane przez zwiększony moment hamujący - pasek hamulca na lewym talerzyku. Można spróbować zmniejszyć go(jest możliwość regulacji),lecz najczęściej wystarczy oczyścić filcową okładzinę paska.
Dane tego hamulca poproszę. Generalnie zasada sterowania jest taka sama jak silnika DC. Sterowanie napięciem to sterowanie prądem dla DC , prawda? To będzie sterowanie PWM, więc dioda zwrotna równolegle do elektromagnesu niezbędna. Niestety krzywą charakterystyki zależności moment hamujący / prąd elektromagnesu musi Kolega sobie sam wykreślić.
Wiadomo że przy hamowaniu silnikiem droga hamowania się skraca. Droga hamowania się skraca od hamowania silnikiem ? Bzdura, to stwierdzenie sugeruje że hamulce są za słabe aby wywołać moment hamujący na poziomie 1g i silnik musi im pomagać :D
Sorry, jestem początkujący, już uzupełniam dane :) Rolka pod szpulę to aluminium, bardzo (raczej pomijalnie) cienka, moduł sprężystości (jeśli o to pytasz) to ok. 70000MPa. Jeśli chodzi o szybkośc nawijania - tak jak pisałem w poprzednim poście, chciałbym zachować stałą prędkość 2,5m taśmy na sekundę. Taśma to papier o grubości - przyjmijmy - 1mm i...
Witam, dostałem za zadanie obliczyć wymiary tarczy hamulcowej (do projektu hamulca tarczowego) mając dane: moment hamujący 900, oraz prędkość obrotową 6000 obr/min. Nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Jakby był ktoś taki miły i mógłby naprowadzić, pozdrawiam
Nie wiem jak to wygląda w przypadku liczników indukcyjnych. Dokładnie miałem na myśli licznik indukcyjny w którym moment napędowy wytwarzają dwie cewki prądowa i napięciowa a moment hamujący mały magnesik. Co do drugiej części wypowiedzi wczesniej czy później by to nastąpiło. Byli juz tacy kombinatorzy co spowalniali liczniki magnesami neodymowymy...
Zdjęcie poglądowe, pali środkowe połączenie triaka No to trzeba zmierzyć prąd,ale prawdopodobnie padnięty wirnik. W takim wypadku silnik "żre prąd jak wół" .Zrobiła się zwojówka i jest moment hamujący. przez co wirnik nie rozpędza się do odpowiedniej prędkości, a duże prądy występujące w układzie palą wszystko jak leci ;ścieżki ,szczotki,komutator...
To silnik 1 fazowy. Podaj jakieś dane dotyczące sprężarki, bo nie do końca jestem pewien, czy silnik ten ruszy, gdy będzie chwilowa przerwa w zasilaniu. Chodzi mi o sytuację, gdy na wyjściu sprężarki będziesz miał już jakieś ciśnienie i wtedy w wyniku braku zasilania, silnik zatrzyma się. Moment hamujący będzie wtedy dość duży, a moment rozruchowy silnika...
To że " niewielkim nakładem pracy" mogłeś hamulcem obrócić chyba o niczym nie świadczy. Podczas pracy obroty tego hamulca są dużo wyższe, a drgania spowodowane uszkodzonym łożyskiem potrafią wygenerować spory moment hamujący. Inna sprawa że moment który Ty przykładasz jest niewielki, przy normalnej pracy pojawiają się siły nieosiowe które przy uszkodzonym...
Witam, jeśli mogę się wtrącić. U mnie na przykład tak jest, że po wyłączeniu korków za licznikiem (brak poboru prądu) licznik owszem dalej się kręci ale tylko do czarnej kreski i zatrzymuje się. Mówiono mi, że jest to normalne bo (to o czym napisał oneill) działa tzw. moment hamujący ale dopiero jak dojdzie do czarnej kreski. Pozdrawiam
Przy hamowaniu silników w przybliżeniu cały moment hamujący jest przenoszony na wagę (pomniejszony o moment tarcia łożysk alternatora i ułożyskowania (tocznego) wahliwego obudowy). Ale oba można pominąć bo są znikomo małe w stosunku do momentu jaki będzie mógł oddać silnik o mocy 1kW. Zrozum wreszcie, że wał silnika w trakcie hamowania cały czas się...
Do kilkuset watów. Ale nie jest problemem zrobienie większego - zmienia się tylko stopień mocy. Należy jednak pamiętać że silniki BLDC bezczujnikowe nadają się tylko do zastosowań gdzie jest stały moment hamujący np. wentylatory i pompy. Natomiast w żadnym wypadku nie nadają się do pojazdów, lub innych zastosowań, gdzie moment jest zmienny, lub zachodzi...
A jak działało wcześniejsze rozwiązanie? Moim zdaniem budowa hamulca (conajmniej tych rozwiązań które widziałem) może skutecznie uniemożliwić takie rozwiązane. Ale teoretyzując - jeśli nawet się uda - weź pod uwagę że w trakcie zużywania się okładzin hamulca może zmieniać się jego charakterystyka (wartość RMS napięcia przyłożonego do hamulca - moment...
Nie bardzo mam " w czym" narysować schemat (Nie jestem u siebie) Dopiero w poniedziałek jak wrócę do domu. Wydaje mi sie jednak że opisałem to dośc jasno . Łuk pali w dwie strony (zał i wył) przy rożłączaniu większy no chyba że trafię w 0 wtedy jest dobrze :) Ograniczenie prądu hamowania zmniejszy chyba moment hamujący ,a ten akurat jest OK, to mogłem...
Jeżeli taki siłownik wystarczy to bardzo dobrze, wydawać by się mogło że 3,czy 5kg(nie wiem jakie posiadasz te siłowniki) to za mało żeby "zaciągnąć" taki hamulec i zrównoważyć moment hamujący z momentem obrotowym śmigła przy max wietrze :| Jeśli chodzi o program do takiego licznika(swojego rodzaju obrotomierza) to służę pomocą, mogę ci napisać i wygenerować...
Witam! Dla hamowania prądnicowego falownika 5,5 kW winien być zamontowany rezystor hamujący o rezystancji minimalnej 50 omów (przy rezystancj 70 omów 100% moment hamujący).Minimalna moc opornika dla 5,5 kW to 850W. Wyślij na PW swój adres mailowy to podeślę kompletną polską instrukcję falownika SJ200 Pozdrawiam
strumien jest i dodatni i ujemny zawsze bo to maszyna prądu przemiennego. A jeśłi chodzi o te rozumowanie, to podczas zmiany kierunku wirowania pola magnetycznego zmieniam kierunek tego pola, a więc podczas hamowania wymusza się większy prąd , gdyz powstaje moment hamujący silnik. Cala energia zużyta jest na straty.
Witam! zauwazylem ze gdy puszcze pedal "gazu" i przełączę na benzynę to wzrasta moment hamujący - chyba oczywiste bo sterownik wtrysku benzyny ma cut-off Skoro na benzynie dziala cut-off to dlaczegoby nie znalezc zaworu odcinajacego benzyne i podlaczyc sygnal przez przekaznik do zaworu gazu. Krzysiek
Witam Magnetofon udało się zrobić. Zamiast rezystora R659 o wartości 15k wstawiłem potencjometr 20k i doświadczalnie ustawiłem moment hamujący. A co do rezystora R696 - moim zdaniem razem z kondensatorem C537 tworzy filtr RC, który w pewien sposób chroni logikę przed zakłóceniami o charakterze indukcyjnym pochodzącymi z silników. Temat zamykam. Pozdrawiam,...
Cześć, projektuję na uczelni dynamometr magnetyczny do pomiarów i z racji że niewiele mam do czynienia z elektrycznością mam kilka pytań. Urządzenie ma generować regulowany moment hamujący, którym będę obciążać badany mechanizm napędowy. 1. Chciałbym zapytać o teorię do obliczenia siły działającej na terczę wykonaną z ferromagnetyka, która będzie wirować...
Falownik może wytwarzać moment hamujący, jeśli obroty rzeczywiste silnika są większe od zadanych. Jest to praca prądnicowa, a wytworzona energia musi zostać wytracona przez falownik w rezystorach hamujących (układy hamujące mogą nie przewidywać ciągłego zwrotu mocy rzędu 100% znamionowej, więc warto by się upewnić, no i rezystor hamujący będzie z 40...
Już znalazłem poważny błąd w poprzednich rachunkach. Moment hamujący nie jest przenoszony na piastę, tylko przez zacisk hamulcowy bezpośrednio na wahacz. Moment hamujący pojawi się tylko między tarczą, a felgą. Tego połączenia na pewno nie smarowałbym. W tarcza-piasta pojawia się przy przyspieszaniu, ale jest znaczenie mniejszy w przeciętnym samochodzie...
No dobra, ale co i o co będzie terkotać, skoro przy puszczonym sprzęgle jest zaciśnięta w docisku, (sprężyny siła odśrodkowa utrzymuje w stałym położeniu, tak że też nie będzie ich słychać, nawet jeśli będą luźne), a frez także luzu przejawiać nie powinien - obracanie nawet nie obciążonej przekłądni to też praca, jako że na wałek zawsze działa jakiś...
Moc silnika to moment x prędkość obrotowa. Teoretycznie silnik powinien stanąć gdy moment hamujący będzie większy/równy momentowi napędowemu silnika dla danej prędkości obrotowej. A to już zależy od mocy silnika. Są też jeszcze takie zjawiska ograniczające Vmax jak wytrzymałość uzwojeń silnika i inne szczegóły budowy. A poza tym pewnie ma na to wpływ...
Dzień dobry. Chcę wykorzystać retarder jako urządzenie hamujące do obciążania rolek w hamowni motocyklowej. Mam pytanie co oprócz retardera będzie potrzebne? domyślam się że na pewno chłodnica. Czy coś jeszcze?? Szczerze mówiąc jeśli ktoś może podać schemat blokowy. Dodam że nie potrzebuję zmiany obciążenia wystarczy stały moment hamujący. Z góry dziękuję...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Może Cię nieco nakieruje... Czy będzie działać - będzie. Tylko należy zapewnić odpowiedniej wydajności prądowej zasilacz (elektroniczny może się blokować), i dostatecznie grube kable łączące. Na zbyt cienkich spadek napięcia może być taki, że jakikolwiek moment hamujący wkrętarkę spowoduje gwałtowny...
kluczowym elementem odtwarzania wysokich tonów jest moment hamujący rolki zdającej taśmę. Owszem, ale wtedy zapisana kaseta nie byłaby prawidłowo odtwarzana, wręcz przeciwnie byłoby znacznie gorzej. Z rolką podobnie. Kolega Rafał pisze: "Na nowej głowicy nagrywanie i odtwarzanie taśmy nagranej z Dolby B/C działa bez zarzutu".
A tam czasem ty nie masz hamowania stałoprądowego załączonego albo momentu trzymającego? Nie wiem jak masz sterowanie rowiązane, ale czasem jest tak, że masz sygnał RUN cyfrowy i analogowe 4-20mA prądkość. I jak PLC daje sygnał analogowy na 0, no to silnik staje, ale ma wtedy moment hamujący, silnik wtedy stoi ale idzie przez niego prąd stały i grzeje...
Jakie parametry jeszcze są potrzebne? Te podstawowe - jaki moment hamujący i jakie obroty. Nie znam się na tych zagadnieniach na tyle, aby to wiedzieć... Dlatego potrzebuję Waszej pomocy (fora od tego są). Dziwne, chcesz zbudować silnik który będzie przełomowy (jak zadziała, w co nie wierzę) ale ignorujesz istniejąca wiedzę z mechaniki, fizyki. Forum...
Jeżeli chcesz zastosować dwa silniki to radzę zrobić dwie osobne przetwornice, bo prąd rzędu 100A to naprawde dużo i duże problemy. Jeżeli połączysz silniki szeregowo to napięcie będzie bardzo duże (szczególnie w początkowej fazie hamowania) i po dołączeniu go do akumulatora popłynie bardzo duży prąd, niebezpieczny dla aumulatora ale też "nadwyżka"...
Żółty przewód jest sterujący i masz tam ciśnienie w momencie hamowania. Naciśnij hamulec i wtedy powinieneś mieć tam ciśnienie
Za prędkość przesuwu taśmy odpowiada tylko i wyłącznie silnik capstain, pod warunkiem że nie ma żadnego poślizgu taśmy na wałku tego silnika. Patrząc na zdjęcia z linku który podrzuciłem to akurat żeby wyjąć wirnik silnika capstain i przesmarować jego łożyska to nie powinno być żadnego problemu. Na wcześniejszym Twoim filmie słychać że ten silnik chodzi...
To by było to samo, co ze wzmacniaczem klasy A, w którym tranzystor wyjściowy najbardziej się grzeje bez sygnału. Nie trzeba wielkiej wiedzy, żeby zaprojektować napęd, który przy obciążeniu nie zwiększy pobieranego prądu. ;) A swoją drogą, jak tam jest 40mW na wyjściu przy 6W na wejściu, to trzeba użyć miernika klasy 0.5, żeby zmierzyć, a użyto miernika...
obciążenie nie powinno wpływać na obroty. (chyba,że wypadnie z synchronizmu) O ile pamiętam występuje tu t.zw. moment synchronizujący. Jak to nie powinno ? Przecież to jest prądnica nie silnik. Jeżeli układ który napędza prądnicę nie będzie miał wystarczającego momentu napędowego by zrównoważyć moment hamujący prądnicy przy danych obrotach to obroty...
Przy hamowaniu prądem stałym prąd zależy od rezystancji uzwojeń silnika, więc napięcie przyłożone powinno wynosić od kilku do kilkunastu procent napięcia znamionowego. Uzwojenia stojana możesz zasilać na kilka sposobów, trzeba jednak tak połączyć, aby pola wytwarzane przez poszczególne fazy sumowały się a nie odejmowały, bo wtedy moment hamujący będzie...
Na ćwiczeniach w pracowni elektrycznej mieliśmy pomiar charakterystyki momentu i prędkości silnika DC.Do regulacji obciążenia służyła nam hamownia w której wykorzystywany był efekt powstawania prądów wirowych w tarczy aluminiowej na którą się działało stałym polem magnetycznym .Elektromagnesy były zamocowane wahliwie a do nich dynamometr na ramieniu...
Zapewne załącza przedni napęd by także hamował. Tylko zgaduje. Jeśli jest uszkodzony to czy przednie koła się blokują w momencie hamowania?
Nie tak Panowie, nie tak. W skrzyni biegów jest mechanizm różnicowy (dyferencjał). Dzięki niemu moment obrotowy przenosi się na drugą półoś kiedy pierwsza jest hamowana. Do momentu obrotowego jednej strony kół dodaje się moment hamujący zatem realnie na kołach strony hamującej moment spada i przenosi się na drugą stronę. Napęd jednej strony jest słabszy...
Zastanówcie się lepiej nie czy? ale dlaczego koło przedstawione w temacie nie zadziała. . Podstawowym błędem tego rysunku jest to że pozycje kulek nie uwzględniają ich ciężaru który przecież ma być siłą napędową tego czegoś. W efekcie będzie to wyglądać mniej-więcej tak jak po mojej zrobionej na szybko przeróbce rysunku. Widać że kulki zbliżające się...
Stojan nie wył w charakterystyczny sposób,jak przy zwarciu międzyfazowym lub miedzyzwojowym.Nie grzał się też zbytnio.Zresztą stojan pomierzyłem. Diody sprawne,wszystkie 6. Łożyska? Ejże! Paliło by pas napedowy,piszczał by,albo by obróciło łożyska w tarczach. Zastanawiał mnie mały moment hamujący wytwarzany przez wirnik,mimo że prąd w uzwojeniu wirnika...
To zależy czym będziesz hamował i w ilu punktach (1 szczęka, 2 szczęki?). Ogólnie to "siła razy ramię" dokładnie to musisz ustalić moment hamujący który zależy od masy wirującego ukłądu oraz jego początkowej prędkości obrotowej - to energia kinetyczna którą musisz wytracić na tarciu czyli zamienić w ciepło. Siła tarcia hamulca to siła hamująca a to...
Witam. Potrzebuję zaprojektować układ hamulcowy wyhamowujący silnik elektryczny. Mam zamodelowany układ maszyny napędzanej silnikiem elektrycznym (silnik obcowzbudny prądu stałego wzięty z biblioteki simulinka) z obciążeniem dynamicznym. Jedną z wielkości wejściowych silnika jest moment obciążenia, który chciałbym wykorzystać do wyhamowania układu od...
Po 1. całe sterowanie mostka wraz zabezpieczeniami przed zwarciami gałęzi ( góra - dół ) zapewnia właśnie driver HIP, + zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem na bramkach. Potrzebne tylko źródło sygnału PWM. 2. odnośnie przepięć ... w mosfetach wbudowane są często diody zwrotne chroniące mosfeta, w przypadku dużej bezwładności można dołożyć dodatkowy...
Witam bowiem silnik krokowy pobiera dużo więcej energii, nawet gdy nie jedzie, a jeśli slider ustawiony jest pionowo trzeba dać jeszcze więcej mocy na cewki aby dobrze trzymały oś i jaki teraz musiał by być akumulator aby nie był za ciężki i był przy sterowniku na wózku?? Czysta teoria, zawsze można zrobić tak by nie pobierał za dużo prądu, moment hamujący...
Ja wiem o kilku rodzajach problemów: (1) moment siły, jaki daje silnik, nie wystarcza do poruszania tego, co ma napędzać (i myślę, że tu autor sprawdził, że moment siły jest wystarczający); (2) duża bezwładność tego, czym silnik porusza powoduje, że silnik zbyt wolno się rozpędza, nie zdąża osiągnąć odpowiedniego położenia przed kolejnym krokiem (związanym...
Czyli powoli...czy rozumiem ideę? Uz to napięcie którym chcesz zadawać moment hamujący, tak? A Uf to napięcie wskazujące prędkość obrotową wirnika silnika prądu stałego, a po pomnożeniu przez przekładnię prędkość silnika 3faz? Czy układ ma w rezultacie mieć jakieś podłączenie do jakiegos procka czy komputera? Układ z rys. i tak nie będzie działał, poza...
Silnik ma obracać nim wokół własnej osi walca. Ale z jaką prędkością. Ile obrotów na minutę? Czyli ten zestaw na 24V będzie za słaby ? Nadal nie rozumiesz... Prędkość obrotowa wydaje mi się tu kluczowa. Silnik o takiej samej mocy może oddać inne momenty obrotowe w zależności od np. przekładni. Przykładowo: lżej będzie pracować (z mniejszym obciążeniem)...
W hydraulicznym też można zagotować olej mimo chłodzenia a tym bardziej przez godzinę. Te zwalniacze działają skutecznie ale nie są do pracy ciągłej, czy elektryki czy hydro. W zasadzie elektryka też możesz chłodzić np natryskiem oleju a olej chłodnicą bezpośrednio czy też poprzez wymiennik, dalej chłodnica z 200- konnego kombajnu i to wielkie kombajnowe...
Witam Kupiłem ukośnicę Evolution 255SMS 2000 W 230 V i mam problem bo gdy pilarka pracuje jest wszystko ok a gdy puszczę wyłącznik to jest błysk iskier ze szczotek i śmierdzi spalenizną. Czy jest to spowodowane hamulcem, jeśli tak to czy powinno się tak mocno błyskać. Dziękuję i pozdrawiam Hamulec elektryczny to sposób połączenia uzwojeń silnika elektrycznego...
żeby zobrazować. Wybuch wulkanu przyśpiesza, zapadlisko spowalnia. Wiem. Wybuch Krakatau (zniknęła wyspa, resztki zapadły się) mógł przyśpieszyć obrót Ziemi, ale inny wybuch mógł spowolnić; zapadnięcie się jaskini przyśpiesza. Tu nie ma odpowiedzi na moje pytania. Być może go nie zrozumiałeś. najwyraźniej muszę to jakoś narysować W Wikipedii masz rysunek,...
Będzie, o ile ma się dostęp do takiego hamulca albo warsztatu żeby go zbudować. Z dostępem do warsztatu raczej nie będzie problemu albo ewentualnie można dobrać z katalogów firm. Tylko wszystkie dostępne mają sterowanie ,analogowe, przez zmianę długości ramienia i ciężarów co nie za bardzo mi odpowiada. Najprostrzym i najskuteczniejszym hamulcem z...
platforma ma obracać się z prędkością 4-5 r.p.m. A silnik (a raczej napędzany przezeń wał przekładni, już po obniżeniu obrotów przez przekładnię) 80 RPM (przy 12V), albo 40 RPM (przy 6V) - on się nie nadaje do takich powolnych obrotów. Druga przekładnia? Kolejna sprawa, to moment bezwładności platformy - powiedzmy, że ma kształt walca o promieniu R=25cm...
falownik rezystor hamujący rezystor hamujący falownik rezystor hamujący pomiar
honda civic benzyna akumulator radia wojskowe transport kolumn
diagram schemat diagram schemat
Carrier 1550 zablokowany - jak odblokować bez komputera? Płukanie silnika naftą - czy to bezpieczne?