Sprawdź kondensator, prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność.
Moment możesz też policzyć z takiej zależności. Podniesienie 300 kg na wysokość 0,1 m w czasie 1 sekundy wymaga 300 W mocy. Moc na wale silnika to iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika: P=Mxn Skoro wiesz jaką prędkość obrotową musi mieć silnik aby uzyskać wymaganą szybkość podnoszenia i znasz też wymaganą jego moc to łatwo możesz...
dla tej samej sprężarki jeśli chcesz wstawić silnik o mniejszej prędkości o połowę aby mogła współpracować współosiowo to silnik musi pozostać takiej samej mocy jak był przy poprzednim zestawieniu, gdyż silnik elektryczny trójfazowy gdy jest zbudowany na wolniejsze obroty posiada więcej par biegunów przez co jego moment obrotowy rośnie a moc to obroty...
Wytrzymać wytrzyma. Do tego zmniejszasz prąd i moc. Tylko piszesz że silnika ma 4600W prąd ciągły przy 36V to 100A więc nijak ma to się do podanej mocy. A przy 60V i 45A to będzie miał 2700W. Ale większy moment obrotowy.
Jaki ma moment obrotowy silnik elektryczny 12V/3A, 6000 obr/min ?
Jeżeli chcesz ograniczyć koszty to możesz zainteresować się silnikami z wycieraczek. Są one dość mocne i spokojnie powinny uciągnąć te 30kg. Ewentualnie możesz zastosować rozrusznik z jakiegoś małego auta, z malucha itp. tyle, że jest to silnik szeregowy i będzie się rozbiegał bez obciążenia, jednak moment będzie duży.
Witam, muszę zrobić stanowisko pomiarowe mierzące moc i moment obrotowy silnika elektrycznego. Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać?
W jaki sposób?
Antoni Plamitzer - Maszyny Elektryczne.
Czy ktoś wiem może jak obliczyć moment elektryczny silnika synchronicznego :cry:
A może by tak koło zamachowe z wieńcem od Fiata 126p i rozrusznik od niego? Zasilanie 12V i całkiem spora moc i moment.
marek_Łódź - ten silniczek ma tylko i wyłącznie napędzaćmi ten zmutowany alternator a skrzynia potrzebna mi do lepszel dynamiki auta więcej obrotów silnika i mniejsze obr. na wale napędowym po wyjściu z e skrzyni to lepsza moc takie mam zdanie zasada podobna jak w rowerze górskim - co Ty na to? Do tego samego w tramwajach stosowano silniki szeregowe...
Na co mam patrzeć w silniku do rowera elektrycznego na któreś z tych? -moment obrotowy(nM) -moc(W) Te pierwsze parametry są ściśle ze sobą połączone. Słaby silnik nie da dużego momentu obrotowego. Chodzi o to żeby mocno pomagał w pedałowaniu) Czyli tu patrzysz na moc silnika. Mocne silniki mają zwykle większe napięcie pracy, aby nie płynął przez ich...
Momentomierz mierzy moment przy obracającym się silniku. Poszukaj na stronach Wydziału Elektrycznego PW, kiedyś chyba robili takie rzeczy.
Bez kalibracji się nie obejdzie. Po zmierzeniu mocy z mojego przykładu wyliczasz moment obrotowy ze wzoru I=P/f, gdzie I - moment obrotowy [Nm] f - prędkość obrotowa [1/s] P - moc na wale [W]
Witam mam niecodzienne pytanie a mianowicie silnik elektryczny (zasilany z gniazdka) z prędkością obrotową max 2850 obr/min i chciałbym zamontować do niego wał o długości 60cm i średnicy 2cm o wadzę 2kg jak zmieni się prędkość obrotowa i moment obrotowy po takim zabiegu?
Co to jest ten moment napędowy?
Skrzynia biegów w samochodzie elektrycznym nie jest bez sensu. Moment obrotowy silnika elektrycznego może i jest stały już od bardzo niskich obrotów, ale nie moc bo ta jest funkcją momentu i obrotów Kolego, skrzynia biegów to nie perpetuum mobile. Ona transformuje moment obrotowy, a mocy nie podbije. Jak silnik elektryczny dostarczy 20 KM to skrzynia...
Jeżeli Leaf ma 110KM to powinien mieć prędkość maksymalną wynikającą z mocy i Cx ok. 195km/h. A co do przełożeń to jak najbardziej by się przydały. Nawet wkrętarka akumulatorowa z jakiegoś powodu ma dwa przełożenia. Moment obrotowy w silniku elektrycznym jest wysoki od niskich obrotów - tak to prawda, ale moc nie. Ta jest funkcją momentu obrotowego...
Takie pomysły się stosuje powodzeniem. Większość myśli, że moc silnika jest najbardziej istotna. Tak było 100 lat temu gdy 1 koń w tą czy w drugą to była różnica w prędkości max kilkunastu kilometrów na godzinę. Samo rozpędzanie nie było aż takie istotne, ważne że się jechało i było się szybciej niż koniem. Teraz nie ma większego znaczenia czy samochód...
jednak zaskakującym jest dla mnie fakt, że urządzenie pozostaje w bezruchu, czyżby spadek napięcia byłby tak duży, by uniemożliwić cykl silnika? Po filmie wnioskuję, że w lampie znajduje się zwykła żarówka o mocy 25-40W. Nawet taka 40W pobiera prąd około 0.17A, i najwidoczniej to dużo za mało by silnik wogóle ruszył. Opór tarcia dynamicznego (tarcie...
W historyjce z samochodem chodzi o wykazanie że chwilowy moment obrotowy może przewyższać siły tarcia opon ,tak samo w silniku elektrycznym moment może przewyższać siły tarcia pasków . Miałem tak gdy z chwilowego braku odpowiedniego silnika założyłem silnik 8 kw 2800 obr do heblarki , efekt był taki że na starcie paski piszczały ,oczywiście przy rozruchu...
Pamiętaj, że moc silnika elektrycznego zależy od obrotów - wylicz moment siły z nominalnej mocy i nominalnych obrotów i nie licz na większy.
Wyobraź sobie bęben o promieniu 1m na który nawija się lina. Bęben ten napędzany jest silnikiem który ma maksymalny moment obrotowy 10Nm, to na tej linie można zawiesić ciężar o maksymalnej masie 1,0197kg
Chodzi o zbudowanie układu obciążającego momentem silnik krokowy, obciążenie będzie się odbywać przez sprzężenie mechaniczne z silnikiem prądu stałego. Ten silnik krokowy to EDS-11, ma moment rozruchowy 0,036 Nm. Czy wystarczy zbudować układ: - reg. źródło prądowe do sterowania silnika prądu stałego, - następnie mierzyć prąd płynacy ze źródła prądowego...
Prędkość obrotową n omega P omega aby uzyskać jak największy moment na odbiorniku musimy jak najbardziej zredukować obroty przekładnią, czyli prędkość obrotowa na wyjściu (prędkość obrotowa odbiornika) musi być jak najmniejsza . To jest odpowiedź, ale: Problemy są ze stratami, ponieważ przy dużych redukcjach prędkości obrotowej (np. orientacyjnie o...
A może masz silnik z przekładnią planetarną? Dostarczyłeś większą moc i przekładnia się odezwała? Mój rowerek też wyje, ale ma duży moment obrotowy. Coś za coś…
WItam Mimo wszysto silnik od wycieraczek samochodowych sprawdzi sie chyba tutaj najlepiej, oczywiscie jesli nie zależy Ci na dużej prędości,bo takie silniki maja duża przeladnie redukcyjna , ale plusem jest to ,że mają duży moment obrotowy wiec spokojnie poradzi sobie taki silnik z 20 Kg obciążeniem .
(at)gpos Ponieważ moc jest ściśle związana z momentem rozpatrujemy zawsze spadek momentu silnika elektrycznego. :) A tak przy okazji chciałbym poznać model napędu który utrzymuje moment znamionowy przy 2,5 Hz.
do czego ten silnik moment zależy od prędkości obrotowej i mocy
https://mechanika-obrobka.pl/silniki-ele...
Wszystko zależy od tego jakie parametry silnika chcesz uzyskać (obroty, moment obrotowy, przełożenie elektryczne) i iloma fazami silnikiem sterować? Są gotowe tabele, szukaj na stronach modelarskich, gdzie ludzie budują silniki. Wieki temu też budowałem ale tabela została gdzieś na starym komputerze i już nie mogę odszukać.
no policzyłem sobie moment rozruchowy i moc potrzebną na rozruch silnika. Ale chyba na podstawie mocy na rozruch sie nie dobiera silnika bo musze miec moment nominalny ?? Możesz pomóc ? :(
I nie wiem czy powinienem kupić silnik z dużą ilością KV czy z małą. Wiem że parametr ten oznacza ilośc obrotów na 1 v. Ale oznacza też moment obrotowy silnika. Coś się kol. pomieszały pojęcia.W silnikach elektrycznych ważne są parametry:(1)moc silnika wyrażona w kW lub w watach(2)napięcie zasilania wyrażone w Voltach(3)obroty na minutę(4)moment obrotowy...
ale moment jest stały (niezależny od obrotów). Czy istnieje taki silnik elektryczny w którym moment jest największy na starcie a potem maleje (stała moc)?
Myślałem nad takim rozwiązaniem tylko, że taka rolka na pewno będzie miała słabszą przyczepność niż gumowa i będzie drała oponę gdyż silnik elektryczny podczas ruszania posiada większy moment obrotowy niż spalinowy.
Najlepiej zastosować silnik z przekładnią. Wtedy możesz uzyskać niskie obroty i duży moment obrotowy przy stosunkowo małym obciążeniu silnika.
Moc jest ilorazem momentu i prędkości obrotowej Przy założeniu, że zastępujemy napęd silnika elektrycznego 2,2kW, 1500obr/min (moment nominalny 14,6 Nm wg katalogu Tamel-a) sprzężonego z przekładnią 1:10- potrzebujemy silnik hydrauliczny o momencie obrotowym na poziomie 146Nm Jeśli to ma być geratorowy, to pewnie nie warto przekraczać ciśnienie 80bar...
Jaki moment obrotowy ma Twój silnik? Mamy moc i prędkość obrotową, więc moment można policzyć. W przybliżeniu wychodzi mi moment znamionowy około 1,6 Nm. A moment rozruchowy będzie mniejszy...
Szukajcie silników z dużym momentem obrotowym przy niskiej prędkości obrotowej. W pojeździe ważniejszy jest moment obrotowy niż moc silnika.
Np matlab, ostatecznie dałoby się policzyć nawet w excelu. Wzór na moment w funkcji poslizgu znajdziesz w książkach, np "Maszyny elektryczne" A. Plamitzer strona 336.
Moc elektryczna będzie zawsze taka sama. W zależności od zastosowanej przekładni zmieniać się będzie moment lub obroty.
I dokładnie tak jest. Mniejszy silnik potrzebuje dłuższy czas by osiągnąć tą samą prędkość, gdy mamy do dyspozycji 100KM zamiast 50KM spalamy automatycznie mniej paliwa jadąc stałą prędkością. Na średnią spalania wpływa najbardziej ilość cykli ruszania (rozpędzania auta). Mało kto zdaje sobie sprawę, że podczas ruszania auto nie pali 5 czy 10L, a 20-30L...
Obecne komputery pokładowe w samochodach pozwalają zmieniać dowolnie mapę silnika tak, że niepotrzebne są żadne dodatkowe przekładnie aby obniżyć moment obrotowy. Co do silników elektrycznych w samochodach to głównym problemem jest, że silniki są zatrzymywane kiedy auto stoi a na start potrzebują dużych prądów i co odbija się na ogniwach.
Albo można zastosować silnik indukcyjny i odpowiednie algorytmy sterowania wektorowego (można użyć do tego celu falownika - ma zaimplementowane odpowiednie algorytmy) , wówczas można uzyskać max. moment przy zerowej prędkości.
witam taką prędkość obrotową osiągają silniki szczotkowe, moment obrotowy to kwestia często umowna - producent podaje maksymalną prędkość obrotową, ale moment obrotowy dla obrotów np o 30% mniejszych, maksymalny moment obotowy oczywiście osiągamy po jego zatrzymaniu a przy maksymalnych obrotach = 0Nm! moc podawana na tabliczkach jest to moc elektryczna...
Moc = szybosc * siła (w ruchu obrotowym moment) to tak w krainie schabowego ale czym popijał ryż piszący te opisy to ci nie powiem. Uzyskanie wydajnego i sprawnego silnika w wersjach 3000-15000 na tej samej konstrukcji mechanicznej (np przez odmienne przezwajanie) to tak trochę po bandzie. Jest to "jakos" możliwe, ale w przyrodzie nic nie jest za darmo.
Czy takie przełożenie zapewni wystarczający moment? Co znaczy wystarczający moment? Mając moment silnika i znając przełożenie możesz policzyć jaki moment uzyskasz. Moment wyjściowy to M silnika razy przełożenie "i" razy sprawność przekładni.
No i co wyliczyłeś. Jaką moc/moment ? Pytam z ciekawości.
Nie za bardzo mam pomysl gdzie umiescic to pytanie ale mam nadzieje, ze tutaj bedzie OK. Czy ktos dysponuje moze bardziej szczegolowymi danymi technicznymi wkretakow elektrycznych? Chodzi mi o moment obrotowy na wyjsciu albo moc silnika. Do tej pory jedyne co mi sie udalo znalezc to informacje, ze jeden z modeli wkretakow B&D ma moment okolo 2,4Nm....
To wspomaganie jest od jakiegoś auta czy chcesz dołożyć silnik do kolumny bez wspomagania? Poza tym zmierz sobie moment obr. potrzebny do obrócenia kołem kierownicy(większy promień od osi kierownicy) a moment przyłożony blisko osi, zapewniam cię, że nie są zbliżone. Silniki w kolumnach wspomaganych elektrycznie zasilane są normalnie dwuprzewodowo, dodatkowo...
Mam klucz elektryczny w którym jest mały silnik jak z wkrętarki z którego wychodzą trzy przewody czerwony czarny i biały, po podłączeniu zasilania stałego 12v do do któregoś z tych przewodów oś silnika drga tylko na chwilę, zastanawiam się jakiego rodzaju jest to silnik i jak go zasilić czy jest to krokowy? a może na prąd przemienny? chciałbym go podłączyć...
Na tabliczce znamionowej jest umieszczana moc czynna czyli przekształcana z energii elektrycznej na moment napędowy na wale. Moc czynna jak i bierna jest pobierana przez silnik,z tymże ta druga przetwarzana jest na energię magnesującą blachy stojana. Wzór na moc silnika jest następujący: P=√3*U*I*cosφ*η. Nie znamy dwóch ostatnich wartości....
Czy jest jakaś zależność jeżeli silnik BLDC przy nominalnych obrotach 3000 obr/min i mocy 2kW generuje 6Nm to chcąc kręcić go silnikiem spalinowym do 3000 obr/min chcąc aby generował 2kW mocy będzie stawiał opór 6 Nm ? Mniej więcej parametry pracy silnikowej i prądnicowej będą podobne, bo moc mechaniczna i elektryczna nie mogą się wiele różnić, różnice...
...Parametry silnika pneumatycznego: Obroty: 18-93 Moc 1.9HP czyli 1.45KW Moment obrotowy: 41.6Nm ...wedle katalogu SEW wystarczyłby wtedy silnik 0.25KW z przekładnią... Wedle praw fizyki ponad 0,4kW nie doliczając strat przekładni. http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C...
Jak na podstawie napięć i prądów mam ci wyestymować moment elektryczny? Robisz niepotrzebne tajemnice.
Na moment obrotowy. M=9550 * P/n P = moc n = obroty Prędkość styczną koła z obrotów obliczysz. Zasada dynamiki Ew = Ed + dE nie da rady bez prędkości na moment.
przy przerabianiu samochodów na elektryczne zazwyczaj ludzie korzystają tylko z jednego biegu gdyż silnik elektryczny ma większy moment od zera i kręci się o wiele wyżej niż spalinowy, więc może lepiej rozważyć całkowitą rezygnację z silnika i skrzyni i jedynie dobrze dobrać zębatkę silnika elektrycznego połączonego łańcuchem do tylnego koła na stałe...
w silniku elektrycznym mamy stały moment obrotowy To nie jest prawda.
Witam Moment a gdzie jest kondensator ?? 16µF /380V
Witam, jestem właśnie przed poprawką egzaminu z napędu elektrycznego. Poszukuję odpowiedzi na pytanie o silnikach momentowych: czym się charakteryzują, wady, zalety, schemat podłączenia(falownik?, sprzężenia zwrotne?). Niestety mało jest informacji na ten temat. Jedyne co udało mi się dowiedzieć: -bardzo dokładne pozycjonowanie -bardzo duże przyspieszenia...
Moc w silniku potrzebna jest do pokonywania stałych oporów min oporów powietrza, które przy prędkościach rzędu 25 km/h są pomijalne, to moment obrotowy zdaje się pokonuje moment bezwładności i nadaje maszynie przyspieszenie :) a moment obrotowy silnik elektryczny ma większy i to przy dużo niższych obrotach. Swoją drogą chętnie pobawię się spalinowym...
Witam Chciał bym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika elektrycznego? Ale nie chcę zwiększać mocy silnika np. z 1KW na 2KW nie chcę stosować żadnych przekładni ponieważ obroty chcę mieć takie same Przykład Mam silnik elektryczny 1KW o obrotach 750 obr/min jego moment to jakieś 12,74 Nm. Chciał bym uzyskać...
Coś źle przeczytałeś. Takie silniki kręciły się choćby w gramofonach bez żadnego chłodzenia. Gdyby taka moc się wytracala to y był piekarnik. Może właśnie o tą niewielką sprawność chodzi i dlatego tylko dla niewielkich mocy się takie silniki stosuje, bo wtedy do rozproszenia jest także mało ciepła. W gramofonie to pewnie jeszcze mniejsza moc jest potrzebna...
Ale w czym jest dokładnie problem? Podziel układ na 3 podukłady. rozrysuj wszystkiego siły. Dobrze, tylko o jakie dokładnie siły chodzi w tym przypadku? Powinnam wyjść od działającego Tarcia (z sił S1 jak rysowałam), aby wyznaczyć Moment działający [Nm] do dobrania silnika elektrycznego do podłączenia rolki. W jaki sposób dobrać się do Momentu?
Dlatego chciałem kupić silnik słabszy jednak z dużą ilością obrotów i zastosować w nim przekładnię aby wyrównać moc. Założenie oderwane od rzeczywistości. Każda przekładnia zmniejsza moc silnika. Za pomocą przekładni można jedynie transformować moment obrotowy i prędkość obrotową w dowolny sposób.
15kW i 37Nm Silniki elektryczne mają zwykle spory moment obrotowy przy stosunkowo małej mocy. Czy aby tu na pewno jest odwrotnie? To dotyczy jedynie silników wolnoobrotowych. 15kW przy 3800rpm daje 37Nm, nic niezwykłego. Na koło musi zmniejszyć obroty n-razy i n-razy wzrasta moment... Nic nie traci. Prócz zbędnej masy na wolnoobrotowy silnik...
W mojej instalacji na ten moment nie ma żadnego bezpiecznika, a zastosowany jest włącznik typu hebel.
Witam! Wzór, który znalazłeś E=U - It*Rt jest dobry i dotyczy stanu ustalonego, stąd wielkie litery w zapisie. W załączniku masz schemat zastępczy silnika bocznikowego prądu stałego (którego ten wzór dotyczy) dla stanów przejściowych, stąd małe litery, które zamienisz na wielkie. W rysunku zamień indeks a na t. Ponadto możesz "wyrzucić" indukcyjność,...
A korzystając z okazji chciałbym namówić kolegów na określenie częstotliwości PWM. Wiadomo, że taki silnik ma 4 szczotki, 4 magnesy a komutator jest dzielony na 16. Czy są jakieś propozycje Fpwm aby uniknąć rezonansów i zapewnić dobry moment?
Hm... i tutaj jest problem, bo w zasadzie moment jest dla nas najwazniejszy w tym robociku.
Czemu silnik od wentylatora jest za słaby? Z T4 ma ponad 400W. Tylko nie wiem czy moment obrotowy będzie odpowiedni.
Tutaj sama moc silnika nie ma większego znaczenia , bardziej jest ważny moment naciągający. Przy nawijarkach wszelkiego typu stosuję się kompensator naciągu w postaci hamulca ciernego lub elektrycznego. Sam silnik powinien mieć na tyle mocy aby z założenia naciągnął najgrubszy nawijany drut.
Moment obrotowy silnika elektrycznego z zastosowaniem magnesów stałych jest sumą oddziaływania pól magnetycznych wirnika i stojana. Jeśli wirnik "pochłonie" np: 1kw. energii elektrycznej i odda odpowiedni do tego moment obrotowy to stojan również musi dostarczyć tą samą ilość energii. W przeciwnym wypadku silnik by nie działał. Wyciąg magnesy z dowolnego...
Dobór BMS zależy od parametrów akumulatorów. 4 równolegle połączone akumulatory w pakiecie razy ich maksymalny prąd rozładowania. Przekroczenie tego prądu może doprowadzić do uszkodzenia akumulatorów. Zbyt mała wartość w przypadku napędzania silnika, zmniejszy jego moc i moment obrotowy.
Silnik miałby za zadanie obracać 1-2 kilogramowym bębnem, bęben będzie umieszczony na ośce i przymocowany do obudowy, czyli sam silnik tego nie będzie utrzymywał, ma tylko obracać, najlepiej żeby był z jakimś mocowaniem żeby można go było przykręcić do obudowy. Jaki najmniejszy silnik sobie z tym poradzi. Żeby dobrać motoreduktor (silnik z przekładnią)...
To weźmy ten dla przykładu, nominalnie 24 obr./min przy 6 V, a jak się zasili niższym napięciem, to mniej: https://rif.sklep.pl/pl/silniki/1743-sil... taki: https://botland.com.pl/silniki-micro-n20... Allegro: https://allegro.pl/oferta/silnik-przekla...
A od kiedy to silniki się dobiera na wagę? Mi się wydawało, że ważne są takie parametry, jak napięcie znamionowe, moc, obroty, moment, wymiary, średnica osi... Ale ja truskawki cukrem posypuję...
Połączenie uzwojeń silnika w GWIAZDĘ, lub TRÓJKĄT jest podyktowane wysokością napięcia do jakiego mamy podłączyć silnik. Przy większej częstotliwości w sieci spada moment obrotowy i silnik może nie chcieć ruszyć.
OK więc sprawa prosta. Znasz czas rozpędzania znanej masy 0-100km/h 10s E=mv2/2 . 1200kg masa auta. Co daje 470kJ. Co daje 47kW . MOment wyliczasz z obrotów silnika chwilowych i przełożenia całkowitego skrzyni. Taka jest potrzebna moc ciągła , możliwa do uzyskania w silnikach elektrycznych. ZObacz czy auto z silnikiem elektrycznym 47kW rozpędzi samochód...
Do wózków inwalidzkich są silniki wyposażone w przekładnie inne niż w tym silniku, tu masz 300obr/min norma EN15197. Silnik ten ma przekładnie planetarną na plastikowych zębatych i służy jedynie jak wspomaganie napędu w rowerze elektrycznym. Jako napęd główny długo nie pożyje, zwłaszcza, ze prędkość z jaką porusza się wózek to 1-6km/h. A wtyk przedziale...
Czy da się tak wysterować silnikiem, aby regulacja prędkości nie powodowała zmniejszania momentu? Nie, ponieważ jest to zależne od konstrukcji silnika i zmiana parametrów elektrycznych wpływa tak samo na moment obrotowy silnika jak i prędkość. Musiałbyś mieć silnik, który zmieniałby swoje uzwojenie i układ magnetyczny. Jedyna szansa to zastosowanie...
Sztanga pracuje płynnie? Nie ma zacięcia przez moment jak wakuometrem ją wciągasz?
Ta siła którą obliczyłeś rozłoży się na dwa koła, jak obliczysz moment koła jezdnego to musisz go sprowadzić do momentu na wale silnika czyli trzeba uwzględnić przełożenie-moment obrotowy będzie malał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej.
Ale czy jeśli bym do tego wiatraka podpiął metalową rurę to chyba zwolni trochę ten silniczek bo będzie miał ciężar. Oj .... to nie tak. Nie ruszy, silniki elektryczne rzadko mają poniżej 1500 RPM a często dużo więcej, bo to jest efektywny sposób na budowanie silników. Żeby tą moc efektywnie wykorzystać nie możesz stosować żadnych sposobów spowalniania,...
Witam, czy ktoś z użytkowników orientuje się, jak przerobić silnik z hoverborda / hulajnogi elektrycznej, tak aby miał wolniejsze obroty, ale większy moment? Zamierzam użyć go w rowerze. Link do filmiku, który pokazuje, jak to działa, ale nie rozumiem: https://www.youtube.com/watch?v=Mx_sL5di... Czy przerobienie w taki sposób silnika, ale zostawienie...
Proponuję proste doświadczenie. Podczas normalnej pracy tym urządzeniem ustawić korbę w poziomie, i zawieszać ciężarki do momentu aż korba się obróci. Mając masę ciężarków i długość korby obliczasz moment obrotowy. Dla pewności mnożysz go razy 1.5 i dobierasz silnik o mocy N>=(moment (Nm) razy potrzebne obroty (rpm))/9549.
posiadają napęd spalinowo-elektryczny. Posiadają napęd czysto elektryczny, silnik spalinowy służy wyłącznie do napędu generatora, nie pojazdu. Identyczna zasada jest w lokomotywach spalinowych. Powód jest praktycznie jeden, silnik elektryczny ma max. moment obrotowy praktycznie od samego włączenia go i stąd przy napędzaniu kilkuset i więcej ton, napęd...
Do twoich pytań polecam książkę Maszyny i napęd elektryczny Z Steina
Takie małe ale, do przyspieszenia jest potrzebny moment obrotowy a silnik elektryczny bije na głowę spalinowy pod tym względem, moc liczy się przy prędkości. Co do mierzenia mocy, w motocyklach, szczególnie w ścigaczach podczas testów przeważnie jest mierzona na hamowni na tylnym kole i jak maszyna ma deklarowane przez producenta koni 200 to na hamowni...
AVE... Serwomechanizm modelarski też by się sprawdził w tym zadaniu. Mikrokroki zmniejszają moment obrotowy i trzymający, nie zwiększają go...
Tak i zmniejszyć moc :P Alternator ma 0,6-1kW , jak mu wstawisz silnik 1kW i jeszcze zrobisz przekładnie to to stanie w miejscu. Chociaż sam akumulator tyle nie weźmie, musiał by być wyjechany na amen i jakiś wielki ponad 100Ah. Przekładnia nie zmienia mocy!! Zmianie ulega moment.
no tak. Silnik od podkaszarki jest slabszy bo dziala bez przekladni (550W). Natomiast silniki do kosiarek bez przekladni to moce od 1000W do 1700W (sa tez wieksze gabarytowo). A zatem logika wskazywalaby na to, ze jednak silnik byl wczesniej w tej kosiarce typu mniejszego (i po to ta przekladnia), czy sie myle? Przekladnia nie wplywa na moc, ale chyba...
Może ten temat : Schemat silnika elektrycznego jednofazowego 1.5 kw na elektrodzie ,coś Cię naprowadzi.Poczytaj.
Odświeżę temat bo jestem również zainteresowany osiągami tego silnika. Keysej, zrobiłeś w końcu ten pojazd elektryczny?
Widzę że masz do tego jakiś software / skrypt. Nie mam, tych kilka informacji wystarczy żeby to wyliczyć. Znane zależności w silniku: N=kv*SEM M=ki*I Mt=ki*I0 U=I*R+SEM P=N*M*kp Pc=U*I+U*I0 gdzie N - prędkość obrotowa w obr/min M -moment w Nm Mt - moment tarcia ki - współczynnik opisujący zależność momentu i prądu I - prąd w amperach bez uwzględnienia...
Na to pytanie nikt nie odpowie, bo nie wiadomo, co będzie w momencie startu. Silnik elektryczny w momencie rozruchu pobiera prąd sporo większy, niż nominalny. Jeżeli agregat to "przełknie", to będzie działać. Oczywiście, o ile te 1500 watti, to nie fantazja Chińczyka.
Trochę nie za bardzo rozumiem bo moment obrotowy to jakby (Nm czyli siła * długość ramienia wirnik i siła pola magnetycznego) to czemu prędkość obrotowa jest 0 jak załączamy silnik jak moment obrotowy powiedzmy wynosi 0,5 i wał się rusza. Czyli jest moment obrotowy przy załączaniu. A moment obrotowy to siła działająca na ramieniu a skoro na silniku...
w obecnych silnikach nie stosuje się właściwie wyłączników, uzwojenie jest cały czas podłączone , w starych silnikach stosowano wyłączniki samoczynne ( odśrodkowe montowane wewnatrz silnika ), stosuje się je jeszcze w agregatach w lodówkach ale tam nie ma kondensatora tylko wyłącznik nadprądowy który załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu ,...
Nie trzeba się męczyć ze sprzęgłem a silnik spalinowy może pracować na względnie stałych obrotach.Prądnica/alternator może robić za rozrusznik. Jeżeli dodać bufor w postaci dajmy na to superkondensatorów to przyspieszenie na takim tandemie byłoby znaczne. Do tego silnik elektryczny ma pełen moment obrotowy od razu a regulacja prędkości jest dokonywana...
zwiększyć moment silnika elektrycznego zatrzymywanie silnika elektrycznego oporność silnika elektrycznego
elektroniczne sterowanie piekarnika wyważarka wirników przebarwi kolor
ft232rl openocd smartfon samsung
Średnica rury spalinowej do pieca Vaillant VU240/2-5 Średnica przyłącza spalin Vaillant VU 240/2