A wiesz na pewno że to nieszczelność na łączeniu a nie pękła tuleja? Spotkałem się z tym kilka razy
Mam nadzieję że pomoże
Najprostszym elementem podatnym skrętnie jest stabilizator, lub drążek skrętny tylnego zawieszenia z np Peugeota 306 ( w tym drugim przypadku wydaje mi się że łatwiej będzie wyznaczyć siły działające na drążek.
To skąd we wzorze masz ciężar pojazdu? Z tego wzoru może wyjść tylko moment obrotowy obracania koła, a nie moment skręcania koła. Moment skręcania koła zależy o wiele bardziej od innych czynników niż ciężar pojazdu.
Sterowniki mam najnowsze, ale kalibrowanie nic nie daje. Zauważyłem natomiast, że po naciśnięciu pedału przyspieszenia na moment skręca w prawo i od razu wraca do ustawienia max lewo.
Niestety nie zostało sprecyzowane, jak dokładne ma być to urządzenie. Jeżeli chcesz, mogę podzielić się treścią w wiadomości prywatnej. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
Witam, może ktoś podpowie na jaki moment skręcamy dyferencjał w tylnym moście ładowarki teleskopowej JCB 531-70. Konkretnie chodzi mi o śruby kosza satelit te 8 śrub /M8x80 12,9/ Ale ogólnie fajnie jakby ktoś podał wszystkie momenty do złożenia tylnego mostu. Z góry dziękuję za pomoc.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
co do pochylenia koła to pochylone są sporo ponieważ jest obniżony. Zaobserwowałem ostatnio ze ma taki dziwny moment podczas skręcania jest opór w jednym miejscu a po chwili odpuszcza
Średnica wałków jest powiązana z momentem obrotowym a nie z mocą. To moment obrotowy skręca wałki i je ukręca a nie moc. Pomijam tu oczywiście kwestię materiału i obróbki cieplnej.
Skręcając jakąś siłą masz już układ statyczny bo śruba czy nakrętką stanęła i się nie kręci. Więc moment skręcający na końcu przedłużki masz ten sam. Ją swoje klucze kalibru je co dwa lata. Kosztuje to jakieś 60-80% wartości nowego.
Znalazłem. Dla potomnych : Panewki główne : 25Nm+60st Panewki korbowodowe : 20Nm+70st Miska olejowa : 16Nm Pompa olejowa : 16Nm Koło zamachowe : 48Nm Śruba koła pasowego wału korbowego : 70Nm + 62st (nowa śruba)
Z silniczka z CD Romu może być problem. Silniki mają troche skomplikowane sterowanie. Żeby silnik wogóle się kręcił (bo ma elektroniczny komutator) potrzebna jest kość która musi dostać informacje o położeniu magnesów z czujników halla itp. Druga sprawa - moment. Z takiego silnika nie wyciągniesz za dużo momentu. Nie wiem jakim samochodem chcesz skręcać,...
Wszystko to co piszecie to są raczej przestarzałe rozwiązania wśród takich mam coś takiego; mały silniczek ma przekładnie i na końcu łopatki, jeżeli nie ma materiału to silniczek obraca łopatkami a jeżeli pojawi sie materiał łopatki się blokują i moment przeciążajacy skręca silniczek powodując zadziałanie mikrokrańcówek. Ponownie gdy jest brak materiału,...
Witam Złożyłem juz kilka tych silników dokręcając opisanymi momentami i jeżdżą do dziś. Witam a jakimi momentami skręcałeś blok silnika, bo właśnie robię taki silnik i nie ma żadnych informacji
Proszę https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Bardzo fajny projekt ;) Jeżeli chodzi o środek ciężkości, to jest to kwestia nie tylko stosunku wagi przod/tył (który rzeczywiście jest niesamowicie mały) a również kwestia wyważenia całego pojazdu. Patrząc nawet na "środek" platformy widać, że ona sama jest pozbawiona równowagi. Baterie umieszczone skrajnie po lewej i mały radiator po prawej to spory...
Wszystkie obliczenia fajne i prawdziwe ale jest do nich założenie że materiały skręcane się nie odkształcają. Tak niestety nie jest..
Taki typ sterowania stosuje się w napędach gąsienicowych. Pojedyncze koło ma zbyt małą przyczepność by przenieść moment skręcający. Musiałbyś albo zrobić gąsienice, albo przerobić platformę na typowy napęd samochodowy, z co najmniej jedną osią skrętną.
Każda, wielokanałowa aparatura modelarska z komputerem programowalnym, załatwi ci to bez problemu. Przykładowo, dwa kanały napędu - lewy i prawy (jak w czołgu), włączasz mikser (czyli program miksujący kanały) typu Delta/V-tail i masz sterowanie jak w czołgu: - gaz do przodu, pojazd jedzie do przodu. - Gaz do tyłu, pojazd jedzie do tyłu. - drążek w...
Najlepiej mufa skręcana - śruby tulejek są dokręcane aż pęknie śruba = max moment dokręcania, używasz zwykły klucz. Dużo zależy jak idzie kabel, jaką trasą, w czym i jakie normy ma spełniać. Uzupełnienie izolacji / pancerza to albo termokurczki albo mufy 2-elementowe z zalewą - decyduje technologia i warunki środowiskowe. Do zaciskania tulejek potrzebujesz...
Do zbigmaz1 profil łopaty pracuje przy zmiennej prędkości wzdłuż łopaty dlatego tak się zmienia kat natarcia aby zachować stały rozkład siły nośnej wzdłuż rozpiętości łopaty.Profile wklęsło wypukle mają większy współczynnik siły nośnej ale za to maja większe moment skręcający
Ale tu nie ma sił skręcających, ani momentów skręcających. Powierzchnia boczna kolektora jest zbyt mała żeby powodować powstawanie takowych. Do tego jest jeszcze ciężar samego kolektora plus silny przepływ powietrza pomiędzy powierzchnią dachu a spodem kolektora może spowodować pojawienie się dodatkowej siły "dociskającej" kolektor do dachu. Sprawa...
Jeśli chowa się jeden w drugi (nie ma momentu skręcającego) tylko ściska wew ABS to troszkę to wytrzyma, ale bity są małe więc pewniej te małe bity ... niz ten plastik :)
Witam wszystkich. Chce wymienić panewki korbowodowe w silniku D15Z8. Nie wiem z jakim momentem obrotowym skręcać korbowody. Proszę o podpowiedz w tej sprawie. Gdyby ktoś miał manual do tego silnik to był bym wdzięczny za link. Pozdrawiam
W tym przypadku nie do końca najważniejsza jest twardość. Zwróciłbym uwagę na wymaganą wytrzymałość tego wałka na skręcanie i zginanie. Jednak, żeby dobrać materiał należy znać maksymalny moment skręcający, który może wystąpić na tym wałku. Do wartości wytrzymałości na zginanie potrzebny jest mniej więcej schemat/rzut wałka razem z jego sposobem montażu....
Dziękuję za chęci. Te wiadomości też się przydadzą. Ale może masz informację o wale głównym i korbowodach jakim momentem skręcać te podzespoły.
A czy gaśnie Ci też gdy np wrzucisz na luz przy większej prędkości? Gdyby tak było to kwestia ustawienia dolotu powietrza, najczęściej gazownicy ustawiają dolot tak, aby powietrze nie było wtłaczane pod ciśnieniem w czasie jazdy ale pobierane gdzieś z komory silnika. Co do tego przełączania na gaz, to tutaj nie jestem pewien ale może to być kwestia...
(at)Strumien swiadomosci swia Tensometry momentu skręcającego kolumny także ?
To że mija przy większych prędkościach na V biegu? Mniejszy moment obrotowy, przy tej prędkości raczej kolega mocno nie skręca to przeguby idą równo. Pisałem o wymienionych częściach- można zobaczyć stan. Możliwe źle wyregulowanie wysprzęglika przy dobrej tarczy (ślizganie sprzęgła).
Właśnie o to mi chodziło. Najpierw trzeba rozważyć problemy zupełnie nie związane z elektroniką. W tymi notami katologowymi to nie tak prosto - kiedyś szukałem informacji o tym jaka jest zależność ciągu, obrotów i momentu obrotowego dla konkretnego, fabrycznego śmigła i nie znalazłem. Już zamierzałem zbudować jakiś system pomiarowy, który umożliwiałby...
W Megane II tez zdejmuję. Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.
Czy ktoś ma te momenty skręcania silnika 1.0 ecoboost? dół i góra? Będę wdzięczny za podzielenie się tymi danymi. Znalazłem takie dane : Panewki główne w kolejności z rysunku : Etap 1 : 10Nm Etap 2 : 25Nm Etap 3 : 30Nm Etap 4 : 15° Panewki korbowodowe w kolejności z rysunku : Etap 1 : 8Nm Etap 2 : 12Nm Etap 3 : 18Nm Etap 4 : 35°
Witam.Utrata mocy w układzie hydraulicznym wiąże się sie oczywiście ze zbyt małym ciśnieniem.Jeżeli w układzie był zmieniany olej to hydraulika powina sie odpowitrzć.Trzeba trochę ,,popracować"na postoju wciągarką i myglarką.Jeżeli rozdzielacz był regenerowany to teraz trzeba wyregulować zawór przelewowy.Wkręcamy manowetr do siłownika myglarki(jest...
Pompa cały czas pracuje (okolo 1200obr), w momencie skręcania kierownicą obroty wzrastają do około 3000obr...
Aha, teraz po zdjęciu widać, że te tuleje są skręcane na klej, a 200 Nm to moment ich dokręcenia, przynajmniej jeśli chodzi o produkcję od roku 2018 według schematu, a łożysko jest po prostu pasowane na wałku. Widać też, że aby zdjąć to łożysko (nr 37), trzeba je rozkręcić, ponieważ pierścienie je blokują, a które dociska kołnierz. Ciekawi mnie tylko,...
na 100% stawiam że winą jest wałek dociskowy fusera. Oddzielił (rozkleił) się od wałka metalowego. Podczas pracy na początku jeszcze się trzyma a w pewnym momencie skręca się ta guma na wałku i jest poślizg. Bez rozebrania się nie obejdzie.
zadałem jednak pytanie o max. moment skręcający dla takiej igły. Zginający jest istotny, nie skręcający. Zresztą i tak nie odpowiedzą. Wybacz, ale jakoś sobie tego nie wyobrażam, żeby trafić z wymiarami i odstępami pomiędzy spiralkami idealnie. To tylko tak groźnie wygląda: Może warto trochę potrenować? https://filmy.elektroda.pl/62_1684848390...
Śruba jest tylko po to żeby koło nie zsuwało się podczas pracy z wałka. Równie dobrze może być wystający wałek poza koło z rowkiem pod pierścień segera. Ważniejsze jest przez co przeniesiony zostanie moment obrotowy wpust pryzmatyczny, wielowypust itp
Do stev-an - prawie dobrze - nadmiernie kombinujecie. Moment startowy powinien być ZERO w Nm.Magnesy prosto, ale jak u Tomsona szerokie na 20 mm w tym stojanie. Ułamkowe nawijanie i Skręcanie tego stojana to dwa zbędne skandale.Proponuję poprawić i pomierzyć od Nowa.
Witam, w mam mały problem z tym robotem. W momencie, gdy skręca, czyli obraca się wokół swojej osi w prawo lub w lewo, słychać piszczenie. Gdy jedzie prosto nie ma tego problemu Sprawdziłem wszystkie kółka poruszając robotem na prawo i lewo, było słychać piski, ale nie potrafię poznać skąd pochodzą. Może podpowiecie, co to może być?
a jak za mocno? dokręciłem kluczem udarowym, nie wiem czy nie zrobiłem tego za mocno. Łożysko (piasta) w tej nowej zwrotnicy też było nowe. Objawy są takie jak przed wymianą, szumi jak jadę na wprost lub skręcam w lewo, jak skręcam w prawo to nie szumi.
Napiszę tak, jeśli masz mieć później nieprzyjemności ze strony klienta i widzisz że, jak to napisałeś ,,ktoś skręcał na pałę,, to odpowiedź jest jedna. Pozdrawiam WIMM
Do tych starszych też mam wszystko. Silnik zupełnie inny bo w układzie v . Potrzebne mi wszystko od momentów skręcania. Do wartości granicznych zużycia elementow. Najlepszy był by plik MAN akademia poziom 2.
Dobre jest imadło bo można z wyczuciem skręcać do momentu usłyszenia chrupnięć.
Szukam opisu montażu silnika od Opla Y22DTR był montowany w Vectra C,Zafira.Głownie chodzi mi o to jak założyć łańcuszek na wałki wyrownoważające i momenty skręcania.
Muszę wywołać moment skręcający. Mam pionową ramkę zamocowaną na środku przegubowo, której górna część ma się obrócić o kąt +R, a dolna -R. Do dolną część chcę połączyć z jakaś listwą która będzie powodowała ten ruch. Chcę to zbudować na nowych częściach
Przeguby podejrzewam i przymierzam się do wymiany. Co do łożysk, to w jaki sposób miałoby się to strzelanie odbywać? Przy jeździe i wyższych prędkościach by się nie objawiało? Co do przegubu to jestem sobie w stanie wyobrazić, że bieżnie się wyrobiły lub kulki mają odkształcenia i w momencie skręcania i naprężania przegubu jak zaczynam się toczyć w...
Maćku z tego co się dowiedziałem moment obrotowy działający na wał jest równy momentowi skręcającemu, lecz w moim przypadku jeśli to coś ułatwi chodzi o moment skręcający. Djsawy dziękuję z góry za pomysł ale za bardzo nie rozumiem o co chodzi z ty mi pierścieniami '' Obok niego są pierścienie miedziane o wyżłobieniu w kształcie litery "U" w rowkach...
Pomijamy aspekt ekonomiczny na ten moment, tak samo instalacje DC... chociaż... gdyby się zastanowić nad połączeniami zgrzewanymi, zamiast złączy skręcanych w instalacjach fotowoltaicznych, np. montowanych na gruncie, to wg mnie nie byłby to głupi pomysł. Na pewno w tych, montowanych na połaciach dachowych, zgrzewane połączenia niwelowałyby do minimum...
Witam ciągnik siodłowy os pchana oska nie skręca ani nie reaguje jest moment że odpaleniu ponownie i działa normalnie ale po ponownym już nie dokładnie tak te błędy Dodano po 39 Jakiś numer telefonu to bym zadzwonił?
Tylne śmigło to robi, poprzez zmianę prędkości. Pomyśl odrobinę, jakie to proste. Jeśli by nie było tego śmigła w ogóle-śmigłowiec zaczął by się obracać wokół osi wirnika głównego- to tak dla uproszczenia.» Przecież pisał, że u niego wirnik ogonowy działa jak ster wysokości. Ten helikopter pewnie ma dwa główne wirniki w jednej osi. Momenty obu...
Moment siły wzrośnie dwukrotnie,jeżeli: -działająca siła wzrośnie 4-krotnie -ramię działania siły zmniejszymy 2-krotnie -ramię działania siły zwiększymy 2-krotnie -działająca siła zmaleje 2 razy Jeżeli średnica rozciąganego pręta wzrośnie 2-krotnie to naprężenia (przy stałej sile rozciągającej): -wzrosną 2 razy -wzrosną 4 razy -zmaleją 2 razy -zmaleją...
Faktycznie ma moment niezły. Nawet nie wiedziałem, że są takie. A da się nim lekko kręcić po odłączeniu zasilania?
I tak nie wiadomo co to ma być i do czego służyć, ale jak widać możesz to podeprzeć na kilku łożyskach. Wniosek z tego taki, że można wykonać tuleję z wielowypustem wewnątrz, nasunąć na wałki i moment skręcający przeniesie rewelacyjnie, bez wątpliwego spawania.
(at)kobera Niby kupno mostu jest tańsze i łatwiej dostępne niż napęd elektryczny lub też hydrauliczny, lecz przy takiej konfiguracji może nastąpić efekt samoskręcania podczas jazdy na wprost: jeśli jedna gąsienica trafi na podłoże o mniejszej lub większej przyczepności na drugą gąsienice przez dyfer przeniesiony zostanie większy moment i pojazd zacznie...
Witajcie, Chcę Was prosić o radę w dość nietypowej sprawie. Chcę przekształcić zwykłą kosiarkę elektryczną z pojemnikiem na trawę, jaką w marketach budowlanych można kupić w przedziale cenowym 300-1500 zł, tak, by można nią było zdalnie sterować (np. z wnętrza domu, wyglądając przez okno). Na pierwszym etapie raczej nie będę się zajmował modyfikacją...
Jaki związek ma otwarcie przepustnicy z odprężnikiem? Odprężnik jest odśrodkowy. Skoro zamknięta przepustnica nie hamuje silnika, to dlaczego próbując odpalić silnik "szarpakiem" z zamkniętą przepustnicą urwałbym sznurek? Jak w każdym innym samochodzie z klapą gaszącą. Możliwe, nie mam pewności, VNT w VAGu jest na pewno sterowane na odwrót niż w FIATach....
Nie wiem czy to coś zmienia, ale na gwint działa moment skręcający (przy dokręcaniu) i naprężenia rozciągające głównie w osi pionowej (przy podnoszeniu za korpus fajki, gdy jest złożona) + trochę w innych kierunkach, jak ją gdzieś przenoszę i woda sobie w środku pływa :P
do forestx już mam sieć tak że zacznę kontynuawać SŁABE OGNIWO , ale najpierw: czy otworzyłeś linka powyżej o merdaniu elektrownią , ciekaw jestem Twojej opini , w/g mnie zaleta; to mniejszy ogon oraz brak sił i momentów skręcających maszt, co Ty na to, wydaje mi się to stabilniejsze !!!??????????? /
Witam Mam pytanie czy pompa wspomagania powinna pracować cały czas ??? -wg mnie powinna pracować tylko w momencie skręcania kierownicą (tak jak jest w mojej fabii) W astrze szwagra pracuje cały czas, zaczęły przygasać delikatnie zegary a wcześniej tego nie było.... Ponoć może być zwarty przekaźnik pompy ale nie wiem nawet gdzie można go zlokalizować...
Cześć, Udało mi się wszystko poprzerabiać, podłączyć. Wspomaganie działa rewelacyjnie. Da się kręcić małym palcem. Jednak zastanawia mnie co innego. To że orbitrol zaczyna syczeć podczas maksymalnego skrętu to wiadomo bo otwiera się zawór powrotu. Ale czy to normalne że syczy też przy normalnych skrętach? Np jak skręcam w prawo a za moment zmieniam...
Witam, robię niespodziewany remont silnika i jestem już na etapie składania. Niestety nie mogę dotrzeć do momentów skręcania korb, panewek głównych, pompy oleju, dysz natryskowych na tłoki, i całej reszty siedzącej w środku. Również wałek rozrządu itd... Czy mógłby mnie ktoś poratować? Z góry dzięki!
czy stosowałeś podporę do wałka sprzęgłowego na skrzyni??? na jednym ze zdjęć widać, że koło zębate jest na wałku ze skrzyni biegów bez podparcia zewnętrznego. Ważna jest średnica wałka i odległość koła zębatego od łożyskowania. W oryginale wałek przenosi tylko moment obrotowy i moc (obciążenie na skręcanie) a w tego typu konstrukcji działa również...
http://obrazki.elektroda.pl/4798831300_1... Ale jak zmierzyć siłę na rolce? Jaki czujnik zastosowac? Domyślam się, że czujnik nacisku. Ale jest problem montażowy- obecność łożyska... Przecież na pewno nie momentomierz- moment skręcający rolkę wynosi zawsze prawie 0 (są ewentualnie minimalne straty na tarcie)- rys..
Ok tylko czy te elementy zawieszenia nie powodowały by jakiś stuków? On jeździ normalnie ale piszczy/trzeszczy coś podczas skręcania, czasem nawet jak się stoi i majta kierownicą, a może to elektryczne wspomaganie hałasuje? Albo przekładania czy nie? Nie wydaje mi się żeby to było zawieszenie, jak uchwycę moment że to "piszczy" cały czas konkretnie...
Wtedy śruba pracuje na ścinanie a Śruba nigdy nie powinna pracować na ścinanie!!! Jedyne dopuszczalne naprężenie to rozciągające. O zginaniu lepiej nie wspominać. Widoczna na zdjęciach konstrukcja to jakś koszmar mechanika. Te łubki na piaście nie przeniosą momentu skręcającego, a tylko zniszczą jej korpus. Nie wiem po co takie kombinacje? Czyżby było...
Co oni za pola mają? Kamieniste. Silnik z długim skokiem korbowodu i ciężkim układem korbowo -tłokowym, rozpędzone to wszystko do 2 tys obr. i nagle wyhamowane w ułamku sekundy - moment skręcający na wale jest wtedy potworny - najczęstsza przyczyna urwanych wałów, tudzież tzw. kolan.
Tak napisałem, że chodzi tylko o rozdział momentu :), skręca fajnie. Tak jak napisałeś to zabawka i przy takiej prędkości, promieniach skrętu to wystarcza. Można by dużo pisać o napędzie 4x4 bo jest naprawdę ogrom wynalazków, chociażby AWD czy 4WD i na ich stosowanie wpływa dużo aspektów. Warto sobie przejrzeć animacje na: http://www.jeep.com/en/4x4/how_systems_w...
Beta i King Tony są oczywiście lepsze, ale i dużo droższe. co racja to racja, ale jak oczekiwać jakości skoro w ładnym pudełku znajduje się 7 imbusów krótkich, 7 długich, 5 krótkich i pięć długich bitów spline, 7 krótkich i 7 długich torxów oraz dwa adaptery. Razem 40 elementów. wychodzi około 1,50 zł za sztukę, plus pudełko gratis. Co ciekawe w opisie...
wahania występują jedynie w momencie skręcana kierownicą. Rozebrałem dzisiaj w mak pompę i elektronikę pompy dałem do elektronika ma ja sprawdzić.. a sama pompa wygada ze jest ok. A co do wiązki to nie patrze jak narazie bo juz teraz widze ze dopiero sie zaczyna cos dziać po nagrzaniu dzisiaj np przejechałem 10km i było dobrze ale zatrzymałem sie przez...
Tematów o robotach i ich napędach jest mnóstwo. Najpowszechniej są używane silniki z wycieraczek samochodowych, lub jeszcze chętniej z wkrętarek akumulatorowych (kompletny zespół napędowy z regulacją i przekładnią). Serwa to silnik DC z przekładnią i czujnikiem położenia (potencjometr) w jednej obudowie. Serwa są różnej klasy. Od kilkudziesięciu gram...
Witam. Posiadam kierownice Thrustmaster T80 Ferrari 488 GTB i mam z nią problem. Kierownica podczas skręcania czy to w lewo czy prawo lub jak nie ruszam kierownicy dostaje drgania widoczne na filmie. Wymieniłem potencjometr na taki sam nowy i nadal jest tak samo. Nie raz drgania są małe jak na filmie a nie raz kierownica mocno skacze i wraca do momentu...
Generalnie pralki mnie nauczyły, żeby nie rozkręcać silnika jak zasilania nie ma, bo nie w nim jest problem ;) I dokładnie o tym pisałem na początku. ;) Nie wiem co to znaczy odpowiedni moment. Podłącz miernik do +LED i masy i dopiero wtedy włącz TV. Zobaczymy, czy przetwornica w ogóle pracuje. rozkręcę zaraz matrycę i listwy. Naprawdę nie lepiej podać...
Dach to inna para kaloszy tutaj nie chcę aby błąd wymiarów był większy niż 0,5mm tyle ma szerokość rysika w ołówku mechanicznym oczywiście wszystkie wymiary i tak można nanieść na rysunek licząc kalkulatorem ale chcę też mieć pogląd wzrokowy jakie to będzie duże bo nie znam się na wyliczaniu momentów skręcających elementów. Do CAD'a się zraziłem bo...
Wczoraj jeździłem z włączoną klimą i problem się powtarza, dodatkowo zauważyłem że wspomaganie ciężej wtedy chodzi, a stuki w momencie skręcania są na tyle niepokojące że odechciewa się używania tej klimy. Dla sprecyzowania objawu dodam że po wyłączeniu klimy stuki te od razu nie mijają lecz po pewnym czasie, stopniowo są coraz mniejsze aż do całkowitego...
Na ostatni moment trafiłeś z tym pytaniem, bo listwa miała juz pójść dalej. Fart, ze nie skręcałem tej listwy tymi "one way screws" tylko dałem normalne. Dzięki chociaż raczej ciekawi mnie pulsacja napięcia na wyjściu pod obciążeniem. Idealnie było by zmierzyć prąd kondensatora wyjściowego ale to nie jest proste.
W mojej Fabii pojawił się problem przygasających świateł w czasie skręcania kierownicą (el.wspomaganie). Zmierzyłem napięcie alternatora przy akumulatorze i bez obciążenia na wolnych obrotach było 14.6V, a po uruchomieniu odbiorników (światła, radio, podgrzewanie szyby i nawiew) spadło do 14,3V wydawało by się że wszystko ok ale po minucie napięcie...
Tak może się zawiesić i dzieje się tak dość często w momencie gdy skręca się rurki jakiś brudek się dostaje do króćca wtrysku i blokada gotowa.
Witam czy wie ktoś może z jaką siła powinny być dokręcone wałki wyrównoważające n47d20c bmw f11 2.0 184km silnik w trakcie składania po całkowitym remoncie nie mogę nigdzie znajsc informacji z jaka sila co skręcać proszę o pomoc pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/1230959200_...
ok zobaczymy w sobote będe skręcał tylko musze jeszcze przestudiowac to ustawienie rozrządu dam znać
To nie będzie działać. Poczytaj najpierw o podstawach budowy śmigłowców. To co zaproponowałeś miałoby sens wprzypadku kiedy główny rotor miałby wbudowany stabilizator (odpowiedni) rotor pionowy będzie robił za typowy wirnik przeciwdziałający momentowi skręcającemu głównego wirnika, a to małe śmigiełko z tyłu może zadziała tak jak tego chcesz, a może...
faktycznie bedzie to ze zrywami. Myśle, ze taka skrzynia wytrzyma kilkaset cykli bo tyle bedzie mi potrzeba, jezeli uszkodze zaloze druga, cos udoskonale:) co do grubych odlewów ciągnika to on musi w swoim życiu przepracowac tych motogodzin, ale ich grubość bierze się z potężnych momentów skręcających pewnie rzedu kilkunastu tysiecy Nm bo przecież trzeba...
Witam! Przerobiłem wspomaganie w Zetorze 8045 z serwa na orbitrol i rewelacji w stosunku do serwa nie ma, przy niskich obrotach ciężko się kręci, nie można szybko skręcić kierownicą, dopiero przy 2000 obr kręci się lekko i można szybko skręcić, podejrzewam orbitrol ponieważ kierownica się przestawia, mierzyłem ciśnienia i gdy nie ruszam kierownicą jest...
To oczywiście zależy od tego czy mierzysz to ciśnienie w bańce czy w wężu 3/4 :) Nie zależy Ja nie napisałem,że będzie zawieszona ona na wężu.Będzie zawieszona na specialnym sznurku(wodoodpornym). A co za różnica, na sznurku czy wężu - chodzi o moment skręcający, szczególnie przy starcie silnika. Pompy głębinowe mocowane są na rurach. Na dłuższą metę...
Choinka złożona. Prasy użyłem do wprasowania łożysk bo tanie nie są poza tym to musi działać jak najdłużej. Jutro będę miał uszczelniacze wałka, wybieraka i półosi to poskładam do końca skrzynie i zamontuję. Powinno być sucho i cicho. Momenty do skręcania skrzyni zastosuję z Twojego opisu. Zrobiłeś kawał dobrej roboty 😁
Dziękuję za szybką odpowiedź, odkręciłem górną pokrywę, rzeczywiście obudowa bębna jest klejona, a nie skręcana. Pralka była zakupiona 24 listopada 2019, więc na ten moment gwarancji brak. Zdecydowanie jest to odgłos uszkodzonego łożyska, żaden drut ze stanika się nie wplątał. Jakie pozostały mi opcje i z jakimi kosztami jest to związane, aby przywrócić...
+90° oznacza, dokręć śrubę o kąt 90 stopni, czyli jeszcze ćwierć obrotu. Jeśli zapis jest dla kilku śrub, to najpierw wszystkie dokręcasz momentem, a potem wszystkie o dany kąt. Każdy następny plus, to kolejna seria dokręcania dla wszystkich śrub (np: 25Nm + 60° +60° +15°). Dzięki temu dokręcasz je stopniowo i równomiernie. Taki sposób zmniejsza znacznie...
ależ jest łożysko :) na załączonych renderach go nie widać bo jest zabudowane - małe 8x19x6. Serwo przenosi jedynie moment skręcający, wszelkie siły poprzeczne oraz ciężar weźmie na siebie łożysko. Czy 20 kg będzie - naprawdę nie mam pojęcia, podałem tę wartość totalnie od czapy. Jeśli uda mi się faktycznie zbudować 90% z aluminium to będzie dużo, dużo...
hmm... serwo wg zaleceń kumpla sprawdziłe. Zrobiłem to tak. Na zgaszonym silniku naciskałem pare razy na hamulec. Następnie trzymając na hamulcu zapaliłem samochód. No i pedał hamulca opadł. Gdyby nie opadł to znaczyłoby, że serwo do wymiany. Więc jeśli tak sie sprwadza to serwo mam ok. Co do postoju to w sumie nie zdażyło mi się, aby zgasł na postoju...
Odnośnie ograniczenia: nałóż na zębatkę jakieś klocki czy coś podobnego oraz obok ślimacznicy z kazdej strony przełączniki krańcowe - aby w momencie, kiedy zębatka się mocno przekręci, przycisk był wciskany i: - najlepiej, aby w tym momencie odcinał możliwość skręcania w tym kierunku (np. odcinał jedną gałąź mostka H) - oraz był dostępny sygnał naciśnięcia,...
Podłączony jest dobrze. W momencie gdy skręcasz gałeczkę na lewo, fizycznie ślizgacz zwiera środkowy pin z lewym. Także, niebieski z szarym zostają połączone. Wtedy wzmacniacz musi milczeć, całkowicie.
Na wstecznym jest inny dźwięk jak od głośnego Diesla , odkąd kupiłem auto i przy szybszym ruszaniu na wstecznym wybija bieg , teraz jak jeździłem zjawisko ustapiło występowało momentami przy skręcaniu , i hamowaniu , dźwięk jakby z okolic prawego koła ...
Tak jak planowałem to zrobiłem. .... Także efekt finalny żaden Taki ściągacz nie pracuje optymalnie, kręcisz dwoma śrubami i nie jesteś w stanie zapewnić identycznego momentu skręcającego, a to jest warunkiem, by na tuleję działała siła skierowana dokładnie w jej osi. Poza tym do gięcia płaskownika przyczynia się zbyt duży rozstaw między śrubami. Moja...
Chodzi o te dwa cienkie bolce? Tego nie ruszaj a jak chodzi luźno prowadnica to wystarczy posmaruj od wewnątrz i samą prowadnicę i wystarczy Tak chodzi o te dwa bolce cienkie, zaklepane na amen, jeden wyjąłem, reszta siedzi twardo. Jedne są bardzo sfatygowane, chciałem włożyć nowe, chciałem rozwiercić hm to teraz mam dylemat... Dobra jeszcze z innej...
Mam jeszcze parę pytań :p 1.Śruby w tym aucie czymś się smaruje czy mogę skręcać go normalnie ? 2.Muszą być nowe czy można wykorzystać je kilkukrotnie ? 3.Z jakim momentem dociągnąć śruby na skraju głowic ?
no niestety gwarancja mineła takze instalacja ma 20 miesiecy płyn sprawdziłem parownik jest ciepły problemy z strzelaniem są od dawna tj. jakies 3 miesiące zwłaszcza jak zmieniam bieg i ostrzej wcisne pedał gazu poza tym przygasa jak nie jest do konca rozgrzany wtedy musze mu troche dodawac gazu na swiatłach ale nawet jak jest dobrze rozgrzany to potrafi...
Witam, Poszukuję wkrętaka elektrycznego do skręcania przewodów do kostek łączeniowych. Kupiłem Bosch PushDrive ale okazuje się za mocny (min. Moment to 2Nm a w dokumentacji kostki powinno być około 0,5Nm). Widziałem też wkrętak Ryobi z większa regulacją momentu ale nigdzie nie ma podanego minimalnej jego wartości. Macie może jakieś pomysły?
RAK 7B Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko działa ok podnosi na wolnych obrotach bez problemu, Trochę się rozgrzeje i w orbitrolu slychać syczenie i już wtedy nie podnosi na wolnych obrotach. Trzeba dodać gazu i dopiero idzie. Na zdjęciu zaznaczam przewód który drży podczas syczenia (wyczuwalne pod ręką) Przestaje syczeć w momencie skręcania ale...
Na wolnych obrotach pływa prosto ale jak dam pełny gaz to skręca i się wywraca. Powodem takich sytuacji jest mała masa łódki i moment obrotowy występujący po zwiększeniu obrotów przy dość sporej masie wirnika silnika.
skręcać reflektor kabel skręcać skręcać blacha
sharp przytrzymanie hasło biosie laptop toshiba toshiba wyłączać
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Czerwona lampka w lodówce Polar CZ300 - przyczyny i rozwiązania Ustawienie Max w lodówko-zamrażarce Whirlpool