można go "kręcić" do 87Hz ale trzeba przepiąć go na trójkąt i poustawiać parametry. poczytaj o technice 87Hz. Przy pewnej częstotliwości silnik przestanie przyśpieszać a zacznie szarpać (wyrównanie momentu hamującego z napędowym). zgadzam się z poprzednikami: spadnie moment znamionowy silnika. Pozdrawiam.
OK Temat chyba do zamknięcia...
Zazwyczaj taki rodzaj zasilania stosuje się w silnikach klatkowych o mocy nie przekraczającej 2 kW. Poza tym moment znamionowy tego silnika przy zasilaniu 3~ to ok. 18 Nm a przy zasilaniu z jednej fazy spadnie ok. 3-krotnie, spadnie wydajność sprężarki. Dodatkowo należałoby połączyć uzwojenia w trójkąt, ale to najmniejszy problem. Pojemność kondensatora...
Mz to moment znamionowy silnika indukcyjnego i tak użyłem go do 4 pomiarów. Dodano po 1
W zasadzie stosuje się pojęcia: moment znamionowy i moment rozruchowy. Dla 1-fazowego silnika indukcyjnego z kondensatorem pracy (t.zn. podłączonym na stałe i przesuwającym w fazie uzwojenia robocze i rozruchowe) moment rozruchowy stanowi 40-85% momentu znamionowego. Mówiąc najprościej - silnik w momencie rozruchu jest słabszy! Jest to dość istotna...
Moment znamionowy silnika powinien być większy od momentu obciążenia, inaczej nie osiągniesz obrotów znamionowych i będziesz przeciążał silnik.
nie chcę uzyskać mniejszy moment, tylko mniejszą prędkość. Moment znamionowy tego silnika to 0.57 Nm i 3495 rpm przy zasilaniu 48V. Potrzebuję maksymalny lub prawie maksymalny moment np. 0,5 Nm, ale znacznie niższą prędkość ok. 1000 rpm, stąd pytanie czy taki silnik można zasilić napięciem 24V by pracował na niższych obrotach ale utrzymując znamionowy...
Będzie to samo, bo moment znamionowy silnika o obrotach 2880 jest dwukrotnie mniejszy niż tego 1440, więc jeśli zastosujesz przekładnie to uzyskasz to samo (a nawet gorzej) niż przy silniku z obrotami 1440.
Twój silnik 3-fazowy, pracując przy zasilaniu 50Hz, ma następujące dane znamionowe: Napięcie znamionowe 3x208V; prąd znamionowy 1,5A; moc znamionową 248W (moc wyjściowa mech.); obroty znamionowe 140obr/min (1400obr/min - obroty wirnika, przed, wbudowaną, przekładnią 10:1); znamionowy moment obr. 1,15kGm (11,3Nm). Silnik nie jest przeznaczony do pracy...
Z czym się nie możesz pogodzić, że moment rozruchowy jest większy niż znamionowy ? Średnio 1.7-2.7 raza, maksymalny średnio 2-3.3 raza ? Czego was tam uczą w tych szkołach.... Zaznacz punkt na wykresie powyżej Twoim zdaniem gdzie jest moment znamionowy, bo widać że nie wiesz gdzie...
Ma tabliczkę znamionową to ma opisane obr/min?
Witam. Nie jest to typowe zadanie. Dostałem od nauczyciela pytanie czy w silniku asynchronicznym moment krytyczny jest zawsze większy od znamionowego. Pomyślałem, że oczywiście, ale czy teoretyczne idzie stworzyć silnik asynchroniczny w którym momenty znamionowy i krytyczny będą równe? Z góry dziękuję.
Wzór jest poprawny. P=(M*n)/9550, gdzie P-moc [kW], M-moment znamionowy [Nm] i n- prędkość obrotowa [obr/min].
Moment znamionowy jest taki sam dla obu, czyli jak silnik wystartuje to już wtedy nie ma różnicy między 1 a 3 fazowym. Różnią się krotnością momentu rozruchowego, czyli tym ile silnik ma "siły" żeby ruszyć. Jednofazowy ma 20 razy mniej "siły rozruchowej" niż 3 fazowy.
Powinno to działać bo jak silnik ma falownik to powinien on nie ruszać od razu z 50Hz tylko częstotliwość powinna narastać stopniowo czyli powinno to działać prawidłowo. A jeżeli silnik jest goły bez falownika to też przetwornica prawdopodobnie ograniczy moc na wyjściu ale silnik prawdopodobnie wystartuje bo pompa moim zdaniem nie obciąża silnika znamionowym...
Książki mówią, że moment znamionowy silnika określa się wzorem: Mn=9550*Pn/n gdzie: Pn jest w kW a n w obr/min. Pn obliczamy ze wzoru: Pn=√3*Un*In*cosφ*η Un to wartość skuteczna napięcia międzyprzewodowego. In to prąd dopływający z sieci
Że silnik można przeciążać do takich wartości, tak mam do czynienia z silnikiem w którym każda wartość powyżej 5-6A utrzymująca się przez dłuższy czas może go uszkodzić? Tak. Wartości podane jako max. to maksymalne krótkotrwałe obciążenie. Normalna praca na parametrach nominalnych to przy 35VDC i generowanie momentu 0,105 Nm na jeden amper.
Radziłbym jednak kupić tego CNY70 (czy odpowiednik), na początek przynajmniej pozbędziesz się źródła potencjalnych problemów, a koszty wyjdą zbliżone. Jak w sklepie będą mieli fototranzystory, to diody nadawcze IR powinni mieć tym bardziej. Najlepiej zastosować na początek przerobione serwomechanizmy, szkoda się męczyć ze zwykłymi silnikami i paskami/trybami....
Witam. 1.Ncm - niutonocentymetr - jest to bardzo mała jednostka. Jeden Ncm - czyli na ramieniu o długości 1 cm działa siła 1 niutona. Ncm=0,01 Nm Dawniejsza jednostka to kilogramsiła. 1 kilogramsiła = 9,81 Nm 2.Są to małe wartości, a moment można zwiększyć poprzez przekładnię. 3. Silnik kręcący CD ma mały moment ponieważ ma dużą szybkość (wzór M=P/ω)....
patipiot: ten wzor co podales jest na moment znamionowy
Silnik 5,5kW indukcyjny, standardowe obroty to 1450/min, mogą być wyższe (2800) albo niższe (950), ale 85% silników to 1450, zwłaszcza, że tu mamy do dyspozycji falownik. Istnieje pogląd, że silniki indukcyjne mają mniejszy moment rozruchowy od silnika DC, dlatego można rozważyć lekkie przewymiarowanie. Ale jeśli jest "gitara" (tak chyba tokarze mówią...
Moment pozostaje stały (umownie) do częstotliwości i napięcia znamionowego silnika. Przy częstotliwościach wyższych od znamionowej (typowo 50Hz) moment maleje, a zachowana jest moc znamionowa silnika (jako stała). Czyli 125% częstotliwości - moment na poziomie 80%. Są sztuczki, żeby to "przeskoczyć" (technika 87Hz).
Silniki jednofazowe mają niższy moment obrotowy niż trójfazowe. Nie. Silniki jednofazowe mają mniejszy moment "rozruchowy" niż trójfazowe. Przy obrotach znamionowych jeśli obroty znamionowe i moc znamionowa są te same przy silniku jednofazowym jak i trójfazowym, to momenty są równe. Momenty przy obrotach znamionowych. (at)CHLASTA92 Jeśli silnik nie...
Jest silnik indukcyjny wielofazowy, którego prąd rozruchowy nie przekracza 4,5xIn. Moje pytanie brzmi: ilokrotnie można przeciążyć moment znamionowy, żeby silnik pracował przez 15 sekund bez zatrzymania lub bez gwałtownej zmiany prędkości obrotowej? Jest to pytanie z październikowego egzaminu e07 z 2013 roku. Istnieje jakiś wzór którym można określić...
http://obrazki.elektroda.pl/1005208800_1... Analizując przykładowy silnik, z momentem krytycznym ~360%, płynący prąd w takich warunkach wyniesie wtedy >700% prądu znamionowego... PS. Silnik niedociążony, przy 40% obciążenia na wale, może już pracować ze sprawnością energetyczną bliską znamionowej, ale z bardzo niskim współczynnikiem...
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
Moment znamionowy silnika asynchronicznego klatkowego 370W np. 2-biegunowego o znamionowej prędkości obrotowej około 2800obr/min to w przybliżeniu 1,25Nm. Serwosilnik o mocy 400W i prędkosci znamionowej 3000obr/min ma moment znamionowy 1,3Nm. Więc dobierając serwosilnik o takich samych parametrach elektrycznych i mechanicznych masz ten sam moment obrotowy....
Silnik z linku wydaje się być "nie oszukany" ma parametry (prąd i moment znamionowy), podobne do silników polskiej produkcji. Myślę, że można go kupić.
Silnik ma za mały moment rozruchowy. Szukam mocniejszego silnika teraz to już 3-fazowego.
Witam, Nie da się tego tak prosto określić, czy napęd bez obcego chłodzenia jest wystarczający czy nie. Rozważania na temat od jakiej prędkości należy stosować obce chłodzenie silnika i "czy ukręci 1 tonę" są raczej przypuszczeniami, ponieważ nie da się tego jednoznacznie określić bez dokładnych danych. Poniżej zamieściłem przykładową charakterystykę...
i jeszcze 35Nm przy takich obrotach Taki moment znamionowy ma silnik 5,5kW 1440obr.min , więc masz porównanie. Dodano po 2 No ale standardowa częstotliwość to 50Hz KOlego dajej nie rozumiesz, to co daje te parametry to nie magiczny silnik tylko zespół napędowy czyli zasilacz bateria i silnik. Bez każdego z tych składników to by tak fantastycznie nie...
Poszukaj dla silnika danych katalogowych. Przecież on pracuje na 72 % obrotów znamionowych czyli osłabione chłodzenie i dodatkowo mniejszy moment , lub jeśli wolisz mniejsza moc . Bez falownika za to z dodatkową przekładnią miałbyś znamionowe parametry z silnika ( bez strat ) .
Będzie słabszy jeśli na tabliczce znamionowej będzie widniał napis Δ400.
No czekaj jak sterujesz przy U/f=const czyli przy stałym momencie to obniżenie częstotliwości, spowoduje obniżenie napięcia tak, aby prąd był znamionowy czyli M=Mn I=In ω=ωn/2 teraz M=P/ω czyli P=M*ω, więc moc dla dla ω=½ωn wynosi ½Pn. Tak czysto teoretycznie... Oczywiście mówimy o warunkach, gdy na wale mamy...
Prośba o rozwiązanie Obl. 2 pkt. charakterystyki M=f(s) silnika asynchronicznego Pn=147kW n(nom)=1470obr/min cos(fi)=0,78 dla s=0,3 i s=0,6 przyjmując, że moment krytyczny jest dwukrotnie większy niż moment znamionowy. pzdr
Tylko 15V jest na nich takie samo. Wielkość w mA to prąd. Iloczyn prądu i napięcia daje moc. Im większa moc tym większy moment w takim silniku. Jeżeli jest stabilizator obrotów to prąd silnika ma znaczenie.
A sprawdzałeś odwrotność Twojego wzoru -> Mn/Mr =1,9? Moment rozruchowy w silniku indukcyjnym powinien być mniejszy niż nominalny, więc jeżeli ten "parametr" jest > 1, to raczej moment znamionowy jest "krotnością" rozruchowego.
Z falownikiem współpracują silniki 3 fazowe. Wraz ze spadkiem obrotów spada moment obrotowy. Nie dokońca prawda. Zakres nierównomierności pracy takiego układu napędowego to ok. 5% prędkości znamionowej. Ale każdy porządny falownik powinien mieć boost (podbicie napięcia przy najniższych prędkościach) i dzięki temu moment znamionowy silnika utrzymywany...
ACIM ma i moment przy sterowaniu V/f (zablokowane V/f na kilkanaście ms, czyli porządne forsowanie przy rozruchu), bo sam sprawdzałem. Wydaje się jednak mniejszy niż przy jakiejś większej prędkości. Oczywiście, że i przy sterowaniu skalarnym U/f moment przy zablokowanym wale będzie generowany. Jednak, ciężko jest określić jaka jest jego wartość. Można...
Nie jestem pewien ale ten cały "Motor strartong capicator" to najprawdopodobniej też zwykły kondensator taki jak ten drugi tyle, że opisany chińską odmianą angielskiego - coś jak na metkach odzieży z chin "Suszyć bluzka na zewnętrze..." ;-) - tu chińska odmiana polskiego Kondensator dobiera się w zależności od mocy silnika c=[60-70]P ;P-w kW ;c- w mikrofaradach....
Rzeczywiście falownik jest zasilany z napięcia 230V najczęściej, ale można sprawdzić czy można go zasilić z dwóch faz i będzie wtedy 400V, co do podłączenia silnika to trzeba najpierw ustalić napięcie znamionowy "cefki"-uzwojenia jednej fazy silnika silnika, dane te są podane na tabliczce znamiononej ostrzegam oznaczenie 230/400V lub 230V oznacza to...
Witam Czy spotkaliście się może z silnikami bezszczotkowymi, które dawałyby moment znamionowy około 2,5Nm i moc znamionową 0,4 kW?
http://obrazki.elektroda.net/53_12498536... Tabliczka znamionowa pewnego silnika. Mam wyznaczyć 2 rzeczy: - moment znamionowy - masę jaką może podnieść silnik Wyznaczyć moment to nie problem, bo korzystam z zależności: T=P/ω P - jest podane: 200 kW ω - jest do wyznaczenia, wystarczy przeliczyć z 1482 obr/min Ale w jaki sposób oszacować...
Weź pod uwagę że silnik będzie miał niższy moment ze względu na pracę z częstotliwością niższą niż znamionową Nawet przy pracy wektorowej silnik 1400 rpm będzie miał mniejszy moment niż silnik 960 rpm o tej samej mocy. Poza tym proponuję zastosować wymuszone chłodzenie. Jaki jest powód wymiany silnika ? Czy rozważano montaż silnika 960 rpm ? Czy rozważano...
Witam, chciałbym dowiedzieć się jaki jest moment obrotowy silnika o tabliczce znamionowej zamieszczonej w załączniku. Nie posiadam hamowni, ani przekładni ślimakowej do badania momentu obrotowego.
Mam taką popozycję policz na początku moment znamionowy tego silnika potem poślizg znaminowy a potem ze wzoru klossa moment krytyczny przy poślizgu krytycznym powinno się to dać wyznaczyć a jak znajdę chwile czasu to sprubóję to policzyć powodzenia jeżeli to była laborka to może przeprowadziliście pomiary np rezystancji stojan oszacowaliście rezystancje...
"Głównym zadaniem przemiennika częstotliwości, zwanego również falownikiem, zasilającego silnik indukcyjny jest umożliwienie płynnej regulacji prędkości obrotowej. Dodatkowo realizuje on więcej funkcji sterowania takich jak: zabezpieczanie, rozruch , hamowanie itp. Należy pamiętać, że powyżej częstotliwości znamionowej silnik sterowany z przemiennika...
Wybrałeś dwa nieszczęśliwe, ale może realizowalne rozwiązania: 1. Zasilanie silnika asynchronicznego 3-fazowego napięciem jednofazowym, 2. Regulacja jego obrotów poprzez obniżanie napięcia. Ad.1. Zasila się jedną fazę uzwojenia wprost np. z L1, a drugą z L2 przez kondensator rozruchowy. Drugie końce uzwojeń do N. Nie łączymy uzwojeń w trójkąt. Silnik...
Jaki moment obrotowy ma Twój silnik? Mamy moc i prędkość obrotową, więc moment można policzyć. W przybliżeniu wychodzi mi moment znamionowy około 1,6 Nm. A moment rozruchowy będzie mniejszy...
Dzięki bardzo, czyli tutaj nie jest brane przyspieszenie ziemskie g? Bo wtedy dla pręta o długości 0.3m, który ma poruszać się tylko 0.5 obrotu /s i masa to 2 kg wystarczy silnik o momencie znamionowym 0.07N*m to dosyć mało :)
silnik mam taki 1.13.075.214 (Buehler Motor) i jak mówię nie martwi mnie przekładnia bo mam ją zaprojektować, moc 200 W ale najważniejsze i tak w silniku jest moment który tutaj wynosi 60 znamionowy (40 maksymalny)
Witam! Proszę bardzo model matematyczny silnika wykonany w Matlab. Do PSpice trzeba go trochę zmienić (nie wszystkie bloki są dostępne). Jest to model z uproszczeniem wpływu rezystancji od twornika. Nie zawiera bloku sterującego wzbudzeniem (kfi jest stałe), jeżeli potrzebny taki to poszukam, ale jutro wieczorem, myślę jednak,że nie ponieważ silnik...
Właśnie to zarzuciłem koledze . Trzykrotnie to zmaleje prąd rozruchowy. A moc silnika podczas pracy w gwieździe zmniejszy się tylko o jakąś 1/3 No jak możesz takie rzeczy wypisywać...? Odesłałeś mnie do książek, zarzuciłeś brak przeczytania i zrozumienia materiału udostępnionego. Z przykrością stwierdzam, że to właśnie Ty się z tym nie zaznajomiłeś,...
Moment dynamiczny dowolnego układu kinematycznego definiuje się jako Me - Mo, gdzie Me - moment napędowy (moment elektromagnetyczny silnika windy), Mo - moment obciążenia, wszystkie siły sprowadzone do wartości momentu na wale napędowym, jaki trzeba przyłożyć do wału, aby te siły pokonać (tarcie, grawitacja). Dane silnika można odczytać z tabliczki...
Czyli przy stałym obciążeniu silnika prąd jest na stałym poziomie podczas obniżania częstotliwości? A przy obniżonej wartości mocy przy zmniejszonej częstotliwości jaki w takim razie uzyskamy moment? znamionowy?
czesiu heretyku proszę idź już spać. Silnik przystosowany do pracy znamionowej przy połączeniu w trójkąt, po przełączeniu uzwojeń w gwiazdę będzie miał moc trzykrotnie mniejszą, trzykrotnie mniejszy prąd rozruchowy i trzykrotnie mniejszy moment obrotowy. Ot cała prawda.
Dla Twoich danych odnośnie silnika 3kW uzyskałem następujące obliczenia: Z = U/In (In dla pracy przy zasilaniu 380V dlatego, że podczas podłączenia w gwiazdę silnika "na siłę" uzyskujemy napięcie na cewkę 220V; 380 * pierwiastek z 3) Z = 220 V / 6,7A Z = 32,8om Z = Xc (reaktancja pojemnościowa) Xc = 1 / w * C (w- omega, pulsacja = 2 * pi * f; f - częstotliwość...
Twoja kolekcja pytań pod maszyną prądu stałego: Czy takie charakterystyki jak te należa do grupy charakterystyk mechanicznych? Czy mają bądź nie mają swojej jakiejś nazwy. Is=f(T) i 𝑓𝑠=𝑓(𝑇) Is- prąd stojana silnik indk. fs - częstotliwość napięcia zasilającego. T- moment elektromagnetyczny, moment obciążenia. Jakiej oczekujesz...
Moment rozruchowy powinien być podany w danych silnika. Jeżeli nie masz znajdź w katalogu podobny o tych samych parametrach i ilości biegunów (ta sama predkość znamionowa). Jeżeli nie jest to wykonanie specjalne silnika to moment rozruchowy będzie podobny. Przy zasilaniu silnika z falownika moment rozruchowy może być większy, dlatego, że silnik zasilany...
> .... Bo jak widać dla pewnych prędkości moment jest większy niż moment rozruchowy. < Silnik dobiera się tak aby pracował na charakterystyce w okolicach momentu znamionowego.
Niestety mój silniczek nie posiada żadnych oznaczeń, tym bardziej tabliczki znamionowej :)
Mowa o silniku indukcyjnym. Znasz charakterystykę momentu od obrotów? Przy zerowych obrotach (załączenie silnika) silnik ma jakiś moment na wale zwany rozruchowym Mr. Aby ruszył obciazenie nie może być większe od niego. Moment znamionowy jest większy i tutaj nie bardzo przydatny. Mn można obliczyć z zależności Mn=(9,55*P)/n, gdzie Mn-momnet znamionowy...
A nie wyjdzie taniej dorobić brakujące koła? Regulacja prędkości nie zapewni Ci odpowiedniego momentu przy małych obrotach - owszem falownik pozostawi znamionowy moment na wale silnika ale nadal brakuje przekładni...
Witam Mam jedno pytanko na temat wyłącznika silnikowego. https://tech-world.pl/wylacznik-silnikow... https://new.abb.com/low-voltage/pl/produ... Na podanych przykładowych stronach www fajnie opisują czym sa i jak działają takie wyłączniki. Ale jednej rzeczy...
Link do instrukcji programowania: http://pneumatykanet.pl/wp-content/uploa... Na szybko przeglądając instrukcję, należy zmienić wartości parametrów: Strona 32 parametry LSP, HSP Strona 34 parametr SP2 Strona 42 parametr tFr Strona 69 parametr PS2 Podłączenie przełącznika pod wybrane wejście cyfrowe...
9907 - nom. frequancy 80Hz Częstotliwość znamionowa silnika to 50Hz a nie 80. Ogólnie powyżej częstotliwości znamionowej silnik traci moment gdyż nie jest spełniona zależność U/f.
od hulajnogi maja 250-500W (lub więcej), można je dostać na Allegro. Zwykle mają 2700-2800 obr./min. Czyli taki 250W ma 0.85-0.9 Nm moment znamionowy. 350W już 1.2-1.25 Nm. Aby model ruszył pod lekką górkę na 2 silnikach (i kołach o średnicy 30cm) potrzebujesz przekładnię (np. łańcuch i zębatka) 30, 45:1 - czyli w tym drugim przypadku będziesz mieć...
Dane masz na "tabliczce znamionowej" napięcie, prąd i oporność cewki, czy to silnik bi- czy uni- polarny można dojść po ilości przewodów. Czego chcesz więcej, moment? Jak podłączysz silnik będziesz mógł go zbadać.
Sugeruję rozwiązanie. Mniejsze obroty znamionowe silnika = większy moment obrotowy. Tak zgadza się, ale.. mniejsze obroty znamionowe silnika= mniejsze przełożenie przekładni, aby utrzymać te same obroty na wyjściu= większy silnik (większa moc) Niestety z mocą silnika nie zaszaleję ze względu na falownik momentowy. Zostaje mi tylko większe przełożenie...
witam. jestem na etapie składania silnika mf i potrzebował bym dane dotyczące ciśnienia wtryskiwacza, kolejności dokręcania śrub głowicy i moment oraz luzu zaworowego . na silniku jest tabliczka znamionowa i jest nr. 1931/2200. ma ktoś może jakieś dane do tego silnika .
Witam Mam pytanie odnośnie doboru mocy silnika do obciążenia mechanicznego. Z reguły mechanicy podają jaką moc silnika i prędkość obrotową potrzeba ale interesuje mnie czy jest jakaś metoda wyznaczenia momentu napędowego wał. Np. mamy jakieś urządzenie mechaniczne ze zdemontowanym silnikiem i w zasadzie o tym układzie mechanicznym nic nie wiemy oprócz...
Czy po zmianie częstotliwości U jest dalej równe 400V? Jeżeli zmniejszysz częstotliwość to falownik automatycznie zmniejsza napięcie podawane na silnik. Przy częstotliwości większej niż znamionowej napięcie przeważnie nie jest podbijane. Jeżeli moment obciążenia oscyluje nieznacznie w górę i wół wokół momentu znamionowego silnika to można zaprogramować...
Witam. Mam do realizacji projekt hamownii silnika 3fazowego. Silnik ma być hamowany zmiennym momentem za pomocą silnika prądu stałego. Znajomy zaproponował mi układ jak na załączonym rys. Moment hamujący ma być zależny od napięcia Uz=0-10V. Prędkośc silnika przekonwertowana będzie do napięcia w zakresie Uf=0-10V - wykorzystanie przetwornika f/U (dowolny...
doboru urządzeń i najczęściej będzie taki dobór w cenie. W cenie czego? To tylko zadanie szkolne, nikt nie będzie kupował żadnego silnika... Dokładnie. Jest to zadanie. Dobrałem silnik pod względem obrotów, lecz nie zgadza się mi moment znamionowy o około 650Nm oraz moment bezwładności. Potrafi ktoś doradzić ? Zastosowanie falownika do zwiększenia...
psizą wywody na tema pierdół zamiast konkretów Niestety, to Ty nie podajesz konkretów, więc reszta może tylko zgadywać. Napisz w jakim zakresie chcesz regulować obroty, jaki moment na osi uzyskać, jaki moment ma silnik zasilany napięciem znamionowym. Wtedy może ktoś się pochyli nad rozwiązaniem - wymagasz żeby ktoś zrobił dla Ciebie robotę, a nie napisałeś...
Witam Kondensator dobiera się w zależnosci od mocy silnika c=[60-70]P ;p-w kW ;c- w mikrofaradach.silnik z kondensatorem ma mniejszy moment obrotowy i moc znamionową Pozdrawiam
Najlepiej wymienić przekładnię, uzyska się większy moment, a przy 20Hz chłodzenie zewnętrzne może nie być potrzebne. Silnik jakie ma obroty znamionowe? Jeśli nie 2800 to jego wymiana nie ma większego sensu. Według mnie praca falownika nawet wekotrowego przy 3Hz to nie jest dobre rozwiązanie. jak steruje joystickiem to uruchamia się przód tył ale z częstotliwością...
Jeżeli chcesz rozpędzić silnik do prędkości większej, niż znamionowa, po osiągnięciu prędkości znamionowej zasilasz go napięciem znamionowym (zwarty Q6, rozwarty Q5) i zmniejszasz napięcie/prąd wzbudzenia, zwierając impulsowo (PWM) tranzystory Q1 i Q4 (lub Q2 i Q3 dla drugiego kierunku obrotów). Im mniejszy prąd wzbudzenia, tym większa prędkość obrotowa...
AVE... Jak masz zasilacz regulowany, to możesz podłączyć pojedynczą cewkę do niego i regulując napięcie znaleźć moment, kiedy silnik zacznie się grzać. Prąd poniżej progu grzania przy określonym napięciu to w przybliżeniu prąd znamionowy silnika... EDIT: Cały system jest na 12V, więc może spróbuj z tym napięciem. Do sterowania możesz użyć drivera na...
kotu a mam pytanie jakie stosowaliście te silniki z wkrętarek i jakie to były wkrętarki- jak firma? Jakie napiecie znamionowe i jaki moment obrotowy?
AI: Czy mógłbyś podać szczegółowe parametry elektryczne silnika, takie jak napięcie i prąd znamionowy? Dodam po południu AI: Jakie są Twoje kryteria wyboru między nowymi a używanymi komponentami? Czy priorytetem jest budżet, niezawodność, czy może coś innego? 200-500 pln Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie Twoich dotychczasowych odpowiedzi...
Witam. Kondensator pracy w przypadku silnika 1f ma za zadanie wytworzenie wirującego pola magnetycznego w maszynie przy obciążeniu znamionowym. Przy rozruchu silnika aby moment rozruchowy był duży jest dołączony drugi kondensator rozruchowy dzięki któremu mamy w czasie rozruchu pole magnetyczne wirujące kołowe zapewniające duży moment rozruchowy. Bez...
Jeżeli dobrze interpretuję teorię - przy zasilaniu falownikiem na 1F 230v będzie spadek mocy i fmax dla znamionowego prądu silnika będzie ok. 50 Hz? Przy takim wynalazku to 230V, 28Hz, moment znamionowy,natężenie znamionowe. Moc, 57% mocy znamionowej.
Silnik będzie musiał startować pod obciążeniem Jednofazowe zwykłe mają moment rozruchowy na poziomie ~40-60% nominalnego... 'Wzmocnione' do ~160%. Trójfazowe 2,2kW do około 240% momentu znamionowego.
(at)gpos Ponieważ moc jest ściśle związana z momentem rozpatrujemy zawsze spadek momentu silnika elektrycznego. :) A tak przy okazji chciałbym poznać model napędu który utrzymuje moment znamionowy przy 2,5 Hz.
Pewnie coś źle liczę, ale w takim razie dlaczego mój zasilacz 25W daje radę? A obciążasz te silniki znamionowym momentem? Silniki podczas pracy jałowej mają mniejsze zapotrzebowanie na moc niż obciążone.
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
Na tabliczce znamionowej jest umieszczana moc czynna czyli przekształcana z energii elektrycznej na moment napędowy na wale. Moc czynna jak i bierna jest pobierana przez silnik,z tymże ta druga przetwarzana jest na energię magnesującą blachy stojana. Wzór na moc silnika jest następujący: P=√3*U*I*cosφ*η. Nie znamy dwóch ostatnich wartości....
P=M x n. Moc P w W, moment obrotowy M w Nm, prędkość obrotowa w rad/s. Prędkość obrotowa zero = moc zero. Silnik DC z zatrzymanym wałkiem będzie pobierał bardzo duży prąd ograniczony tylko rezystancją uzwojeń, na pewno wiele większą niż znamionowy. No i zero owszem, ale nic z tego konstruktywnego nie wynika. Przy zablokowanym wirniku silnik wytworzy...
Dziekuje za odpowiedz, czy najprostszy falownik mozna zrobić z generatora napiecia sinusoidalnego przestrajanego od 0 do 100Hz, dalej przez przesuwniki fazowe i na wzmacniacze, dalej mozna wysterować tranzystory igbt, czy te tranzystory będa pracowały w klasie A, czy stosuje sie modulacje PWM i filtr dolnoprzepustowy Po co utrudniać sobie życie? Kup...
Wszystko prawie dobrze tylko nie myl silnika prądu stałego z silnikiem synchronicznym. To nie jest to samo :) Najpierw po kolei: DANE: U = 220V I = 71A P = 13,5kW nN = 600 obr/min n = 240obr/min RacN = 0,25Ohm Rf = 110 Ohm. prąd magnesów: If = U/Rf = 220/110 = 2A Prąd twornika: Ia = I - If = 71 - 2 = 69A Moment znamionowy: P = M*2*Π*n, (n w obr/sekundę)...
Wszyscy Ci piszemy, że ograniczenie prądu rozruchu w tym silniku jest praktycznie niemożliwe. Uściślając: Jest możliwe ale nie do wartości jaką chce osiągnąć autor tematu - czyli aby moc w momencie rozruchu była równa mocy znamionowej silnika. Raczej moment, mocą się tak nie operuje.
Witam, Potrzebuję obliczyć prąd wzbudzenia jaki należy dobrać, aby silnik rozwinął prędkość kątową = 1,5 prędkości znamionowej , przy założeniach: Moment obciążenia na wale silnika = 0,6Mn , Prąd wzbudzenia znamionowy = 4A , Napięcie wzbudzenia znamionowe = 220V, Moc silnika znamionowa = 10 kW , Napięcie znamionowe = 440V, prędkość obrotowa znamionowa...
No ambitnie, aż takie parametry potrzebujesz? Przykładowy silnik z oferty Wobitu GR80x80 (40VDC) Znamionowe napięcie zasilania do tego jakiś serwokontroler, wszystko razy dwa i cena kosmiczna. Koncepcja dwóch silników na jednej osi to kiepski pomysł, no bo jak taka hybryda miałaby dzialać?
Falownik z wyjściem 3x230V - silnik będzie miał 3 krotnie mniejszy moment/moc Falownik z wyjściem 3x400V - parametry znamionowe
Wstaw zdjęcia tego silnika, tabliczki znamionowej jeśli jest. Być może uda się zidentyfikować ten silnik.
Miej na uwadze jedną rzecz. Zmniejszając prędkość obrotową za pomocą przekładni wraz z redukcją obrotów (prędkość) rośnie moment obrotowy (siła) W przypadku silnika sterowanego falownikiem tego efektu nie ma. Co więcej W przypadku pracy skalarnej (u/f) wraz z zmniejszeniem obrotów spada moment na wale. W przypadku pracy wektorowej jesteś w stanie utrzymać...
Jaki moment potrzebuje kolega na wyjściu i co ma? Na pewno jest silnik Sg90L-4 i motoreduktor HM20. Rozważany falownik również jest? Jest możliwość wymiany motoreduktora/silnika/falownika na inny? Silnik asynchroniczny ze spadkiem obrotów ma mniejszy dopuszczalny moment znamionowy. Np dla silników Indukta w Instrukcji Techniczno Ruchowej dla małych...
Witam Drodzy koledzy mnie na maszynach elektrycznych uczono takiego wzoru M=9,55xP/n czyli można by wnioskować, że moment jest zależny od obrotów. Wartości takie jak P-moc i n-obroty są podawane na tabliczce znamionowej silnika po to by każdy mógł sobie wyliczyć moment. Zachowując tę samą moc silnika i zmniejszając mu obroty to czy nie zwiększamy mu...
iż silniki mają większy prąd znamionowy Prawdopodobieństwo że to prąd znamionowy równe trafieniu w lotka. Prąd znamionowy możesz jedynie określić na hamowni obciążając silnik i mierząc moment obrotowy, prędkość obrotową na tej podstawie wyliczasz moc mechaniczną i jeżeli ustalisz ją na poziomie tej z tabliczki, wtedy masz swój prąd znamionowy i możesz...
moment znamionowy moment znamionowy jednofaz moment znamionowy silnika
switch audio otwieranie centralnego zamka awaryjne magneto naprawa
schemat radia preludium schemat radia preludium
Bezpiecznik świateł cofania naczepy DAF XF 106 Samsung DE41-00377A Control Board for Microwaves