momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Niestety brak w obu instrukcjach infa o momentach dokręcania tych śrub
Witam Nakrętki głowicy dokręcamy momentem 220-240 Nm. Śruby korbowodowe dokręcamy momentem 125-135 Nm. Nakrętki pokrywy łożysk głównych dokręcamy momentem 200-220 Nm.
Ale nie w 360. Tutaj dokręca się odpowiednim momentem i tyle.
Według instrukcji to tak:
Jakim momentem dokręcasz śruby kosza? Jak blokujesz mechanizm przy dokręcaniu? Czy sprawdzałeś moment dokręcenia w instrukcji lub specyfikacji? Moim zdaniem słabo skręcony kosz satelitów.
Nie wiem jakim momentem były dokręcone nakrętki śrub mocujących głowicę. Powinno być 216 - 235 Nm.
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Ramiona przekładni ustawiasz tak: jedno dajesz do samej góry(luźno chodzi nie kręci kierownicą) a drugie do samego dołu(lźno chodzi...). Później jednocześnie obydwoma zbliżasz się do środka. W pewnym momencie wyczujesz opór ślimaka. Gdy się zazębią podjeżdżasz nimi mniej więcej na środek. Nie wiem czy jasno wytłumaczone. Ewentualnie ustawiasz dwa ramiona...
Może to chodziło nie o kąt dokręcenia ale o odpowiednią kolejność dociągania śrub. Zwykle przy dociąganiu głowic podaje się kolejność dokręcania i z jakim momentem dokręcać (na ile ustawić klucz dynamometryczny).
Na sforzniach tłoków luz zdarza się rzadko, idzie to sprawdzić rękami, zanim przystąpi się do wyciągania tłoków i pomiarów. Panewki na wale ogląda się, potem mierzy się owal wału, ustala czy jest to nominał, czy po szlifie. Jeśli wał nie ma owalu i jest nienaganny, kupuje się panewki nominalne i się wymienia. Trzeba znać momenty dociągania stopek i...
odkręcić dwie śruby od dekielka w środkowej dolnej części pompy po tym, poluzować dwie śruby na 8 wielokątną (obracając silnikiem) w pewnym momencie jest wycięcie a za nim taka blaszka z wycięciem, ta blaszkę przesuwamy ku górze o niewielki skok i mamy zwiększoną dawkę. Skręcamy wszystko odpowietrzamy pompę .
Prawdę powiedziawszy to nigdy tego na klucz dynamometryczny nie dokręcałem a zwykłym płaskim na tyle na ile pozwalała możliwość. I problemu nie było. Ale jeśli już chcesz to są tablice z momentami jakimi dokręca się śruby różnej średnicy i klasy wytrzymałości.
Miałem przypadek, że nakrętki i szpilki głowicy były przeciągnięte i po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem uszczelka puszczała. Wymieniłem uszkodzone śruby dwustronne i nakrętki- problem ustąpił. Przy tak dużych momentach warto przed dokręcaniem nasmarować gwint chociażby olejem lub jeszcze lepiej smarem grafitowym.
Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na zewnątrz. Należy stosować zasadę dokręcania śrub lub nakrętek na krzyż i na przemian. Moment dokręcenia najlepiej rozłożyć na 2 lub 3 proporcjonalne etapy. Powoduje to lepsze ułożenie się uszczelki.
Witam. Skoro zając działa ci prawidłowo to stronę hydrauliczną masz w porządku. Przyczyną twoich problemów jest nie wyregulowana taśma albo uszkodzona sprężyna zaciskająca taśmę.Regulacja taśmy jest dosyć kłopotliwa.Regulację rozpoczynamy od wyregulowania szczeliny między taśmą a bębnem,służą do tego trzy wkręty m8 wkręcone w obudowę skrzyni pośredniej.Wkręty...
Odkręcasz 4 śruby od grila z przodu, potem odkręcasz poprzeczkę znajdująca się pod filtrem powietrza która łączy dwie strony maski, przy chłodnicy odkręcasz ucho/ śrubę kluczem 22, potem odkręcasz 10 śrub kluczem 10 wokół kierownicy. Następnie maskę zdejmujesz i masz zbiornik przykręcony 4 śrubami. W przypadku kabiny może być wymagane uniesienie delikatne...
1-Tak 2-Tak 3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy. 4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na...
Pompy wtryskowej nie zregenerujesz sam. Potrzebny jest stół pobierczy itd. Po pierwsze sprawdź odstojnik w pompce zasilającej czy jest czysty. Na pompie masz jeszcze śrubę do odpowietrzania jej, poluzuj ją i pompuj ręczną do momentu aż będzie ciekło paliwo bez pęcherzy powietrza. :D
Więc koledzy sprawa wygląda następująco: dawka zwiększona rezultat taki jak sobie wyobrażałem ciągnie jak powinien:). kilka słów jak to zrobić odkręcić dwie śruby od dekielka w środkowej dolnej części pompy po tym, poluzować dwie śruby na 8 wielokątną (obracając silnikiem) w pewnym momencie jest wycięcie a za nim taka blaszka z wycięciem, ta blaszkę...
Ślizga się napewno po wyczuwalny smród spalonej tarczy. ustawiałem dziś 1 stopień 5mm od łożyska a 2stopień 10mm tylko co mnie martwi że jedna dzwigienka na pierwszym stopniu nie da sie dokładnie ustawić bo jak dokręcam śrubę to zbliża się do lożyska i w pewnym momencie się zatrzymuje i dalej się nie zbliża i jest ustawiona że pomiędzy dwoma dzwigienkami...
Co do odpalenia czy dymi na biało? Sprawdź ciśnienie sprężania, może zawory nie trzymają, świece żarowe sprawne? Do zapłonu możesz zrobic sobie kapilarę ze starego przewodu wysokiego ciśnienia, kawałka wężyka i wkładu z długopisu. Prosty sposób: Ustawiasz pierwszy tłok 24* przed GMP(pierwszy otwór w kole zamachowym). Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia...
Witam , Zbyszek już dwa razy tłumaczyłeś o co chodzi i nic daj sobie spokój skoro ktoś wie lepiej to szkoda Twojej klawiatury. Krzysiek masz przeciek na zającu tak jak pisze Zbigniew aby Ci to udowodnić zrób tak:wykręć nieco śrubę naciągu taśmy [z ukosu wkręcona powyżej cylinderka luzowania taśmy] przełącz wajche wzmacniacza w pozycje w której WOM nie...
To prosty ciągnik nie wymaga nie wiadomo jakiego przygotowania. Super do nauki, mało "haczyków" które mogą narobić problemów. Jest dostępna całkiem fajna instrukcja napraw w której krok po kroku opisany jest demontaż, rozbiórka, montaż z wszystkimi potrzebnymi informacjami typu kolejność, luzy, określenie stopnia zużycia, narzędziami pomocniczymi, momentami...
Jeśli korpus jest tak wykonany że materiał do zrębkowania będzie podawany tylko na noże czyli po wewnętrznej stronie obydwu tarcz to tak może pozostać. Pisząc "cały bęben obudowany" mam na myśli konkretnie bęben. Chodzi o to, że urobek nie może trafiać do środka do bębna, ma on być cały zabudowany blachą. Patrząc z boku na bęben wcale nie jest on okrągły...
wprawdzie nie mam 2812, ale z tego co mi wiadomo, to podobnie jak napisał przedmówca narzędzie jest delikatnie unoszone, TYLKO że jest to sterowane łącznikiem centralnym (śrubą rzymską), w momencie gdy łącznik jest dociskany do jarzma (tego uchwytu przy ciągniku), podnośnik unosi narzędzie, w tym momencie następuje odciągniecie łącznika, i podnośnik...
Witam . Czy automat stuka,czy cisza.Można na moment zewrzeć dwie te grube śruby ,by się upewnić czy to wina automatu(głównych styków).Jeżeli nadal cisza to mogą być zawieszające się szczotki(jak piszą koledzy wcześniej),lecz przyczyną takiej sytuacji bywa rozlutowana jedna ,lub kilka lamel komutatora z uzwojeniem.Mogą być widoczne przebarwienia na komutatorze,jego...
Ok. Widziałem na kole, chyba nazywasz go magnetem, znaki ale ich było 3? Odkręcałem obudowę (do cewek) ale jej się nie przyglądałem. te znaki pewnie są widoczne po odkręceniu wielkiej śruby w tej obudowie, bez konieczności odkręcania całej. Temat ustawienia zaworów przerabiam na ursusie c360 po każdej zmianie uszczelki. Ale mimo że piszesz że nie znasz...
czyli najlepiej oba kola wymienic, bedzie troche zabawy, kolo po lewej stronie jest na jakims lozysku igielkowym, trzeba bedzie rozpolowic skrzynie z mostem http://obrazki.elektroda.pl/2041497600_1... Dodano po 5 widelki nie maja luzu na walku, sruba zabezpieczajaca jest ciasna w otworze walka, bieg 4 czy 5 wchidzi tak jakby glebiej(ruch...
Coś wygląda, że działania kolegi też nie są miarodajne. Zatem sprawdźmy, czy mostek ma jakąkolwiek przewodność/połączenia. Czyli bierzemy w rękę żarówkę 12 V w oprawce z przewodami i zasilamy przez nią grubą śrubę alternatora (niestety odłączonego od silnika -także masa) raz plusem a drugi raz minusem. Jakie będą efekty? Trochę nie wiem jak rozumieć...
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
Jak masz sprawny ciągnik to Ursus 360 odpala na zimnym płynie przy ponad -10 stopniach bez żadnych podchodów. Mój może stać miesiąc.. wkładam akumulator 70Ah i odpala za drugim obrotem przy -10 stopniach na płynie i oryginalnym rozruszniku. Warunek to sprawny układ paliwowy i prawidłowe sprężanie. Ustawię jeszcze kąt wtrysku i się zobaczy. Pompa jest...
są takie dostępne, zębate z przełożeniem 1:1 .Przystawka taka nakładana była na wom i przekierowywała na wieloklin wychodzący w kierunku przodu a następnie wałek i wszystko gra ale tych przekładni jest nie za dużo Kolego masz może fotkę takiej przekładni? Pokombinowałem trochę i wymyśliłem żeby zbudować taką przekładnię z tych elementów : http://obrazki.elektroda.net/82_12885203...
witam witam. Szukałem takiego tematu od dawna.... Mam identycznie. // Witam. Mam identyczny problem (nawet miejsce początku problemów identyczne//orka) Gorąca prośba-co dokładnie odkręciłeś tomaszu (które śruby), że puźniej już wszystko grało?? Moja historia wygląda tak: 1Orka/po około 2 ha zaczął mi się delikatnie dławić.. im więcej gazu tym bardziej...
momenty śrub momenty dokręcania śrub tabele momenty śrub
licznik przejechać kilometr tablet zmiana rozdzielczości fabia cofania
Wentylator w Passacie działa po wyłączeniu silnika - czy to normalne? Volkswagen Passat 2016 1.6 TDI: Optymalny rozmiar opon