Witam wszystkich, podaję rozwiązanie problemu. Po wyciągnięciu akumulatora znalazłem niżej przetartą blachę. Okazało się, że wiązka kabli idąca od plusa tarła o blachę i uszkodziła kable. Nowa wiązka i wszystko gra :) Pozdrawiam Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Pal z plaka.
Silniczek krokowy ?
skoro linka pracuje to tu jest ok. moze problem lezy w module podgrzewania paliwa znajduje sie on obok filtra paliwa miedzy filtrem a popmpom paliwa. masz tu jeszcze kilka parametrow technicznych silnika w zalaczniku!!
Napięcia sprawdzane podczas kręcenia? w momencie występowania usterki? Jeszcze pytanie jakie napięcia są na przewodach sygnałowych? Jak wygląda podgląd parametrów? Jakaś historia usterki?
Obok akumulatora masz skrzynkę przekaźników, wyjmij pierwszy od tyłu auta po stronie kierowcy. Może być sklejony.
Pompa przy rozruchu nie robi odpowiedniego ciśnienia i sterownik nie otworzy wtryskiwaczy.
Kolego samo sprawdzenie świec żarowych to żadne wyzwanie.pzdr
jest ominięty filtr paliwa, Jak? W 1.8 TD filtr paliwa jest integralną częścią ręcznej pompki więc nie da się go pominąć! Pomogłem- kliknij.
Po co się wypowiadasz nie wnosząc nic do tematu ? Po to żeby Ci odpowiedzieć że sprawdź coś sam a nie zadajesz bezsensowne pytania nikt nie jest wróżką i za Ciebie tego nie sprawdzi, i nie odpowie Ci.
Witam. Jakie błędy? Wskazanie jest na padniętą pompę...
Witam wszystkich, zapoznałem się z grubsza z tematami usterek waszych Mondeo jednak mój zachowuje się nieco inaczej. Dręczą mnie 2 usterki pojawiające się sporadycznie. 1. Po włączeniu silnika głównie gdy jest dość zimno mój Mondeo nie reaguje na pedał przyspieszenia "gazu", dzieje się to przez 5 do 15, 20 sekund po odpaleniu, można wcisnąć pedał do...
W takim razie rozrusznik, pompa wtryskowa, nic innego mi do głowy nie przychodzi... Może bardzo rozwalony kąt wtrysku? Któryś zawór się wiesza? Smar zamiast oleju?
Przeczytaj to: http://forum.fordclubpolska.org/showthre...
To jest zawór IMV i się go wymienia bez ruszania pompy. Są wszędzie dostępne. Najlepiej byłoby podmienić go na próbę, bo jest ryzyko, że niepotrzebnie wywalisz kilkaset złotych w błoto... Jeżeli to jest ten sam układ wtryskowy, co w Focusie 1,8 tdci, to np.: http://sklep.gazparts.pl/elektrozawor_re... Po odpaleniu...
Nic nie nabije. A system Siemens to powinno być 12v.
A czym te błędy odczytałeś? Pompe zakodowałeś lub zrobiłeś na virgin?
Wymień paliwo w zbiorniku na świeże, i sprawdź jakie ciśnienie paliwa wytwarza pompa paliwa, dobrze by było sprawdzić ciśnienie sprężania.
Na ciepłym polej zimną wodą / przynajmniej litr / głowiczkę pompy , jak odpali masz przyczynę.
na tej dwumasie nie odpali. wieniec pod czujnik musi być taki sam
włącza się dopiero po rozruchu silnika. Wczytałem się w instrukcję serwisowania VP44 i tam piszą, że pompka wstępna wcale nie zawsze występuje przy pompie VP44 (piszą, że tylko przy bardzo długich przewodach i dużej różnicy wysokości zasilania). Z tego wynika, że producent polega przede wszystkim na łopatkowej pompie przetłaczającej wewnątrz pompy...
Witam. Czy rozwiązał Pan problem z tym odpaleniem? Bo mam to samo 🙁
Co by nie odpowiadało za kod immo, to PCM i sterownik pompy muszą się dogadać. Nowy (inny) PCM ma zapisany inny kod sterownika i nie odpali silnika. Z tego co mądrzy pisali i jak zrozumiałem, tylko nowy sterownik pompy nie potrzebuje kodowania, sam sobie zapisze kod nadany przez PCM, w pozostałych przypadkach tylko IDS pomoże.
Z tanich np: - Mondeo MK4 - odpala po CAN - Focus MK2 odpala bez CAN więc odpada - Audi A3 8P odpala po CAN - Audi A4 B8 odpala po CAN - Audi A6 C6 odpala po CAN Myślałem, że magistrala CAN jest we wszystkich autach po 2000r. Dobrze myślałeś, ale np GM robią na Single Wire CAN, BMW na Fault Tolerant CAN, nowsze liczniki oprócz CAN mają jeszcze LIN etc....
udało Ci sie uporać z odpalaniem? Mam taki sam problem.
P 0251 Dozowanie dawki wtrysku . Kolega wyżej ma racje sprawdzić ciśnienie paliwa, przelew na wtryskach ostatecznie okablowanie i pompe wysokiego ciśnienia na końcu.
Fiagnostyka komputerowa na początek dużo nam powie.
Witam! Mam forda mondeo mk3 tddi. Nie odpala i grzeje sie plusowa klema przy próbie odpalania.
w zeteku czujnik walka jest potrzebny tylko do ustalenia sekwencji wtrysku,w przypadku braku sygnału przechodzi na grupowy.Bez czujnika wałka odpala normalnie
No to odpalaj i pochwal się wynikami.
pompa daje paliwo cisnienie jest kable przetarte sa zlutowane paiwo podaje bo listwe z wtryskami wyjelem i psiuka niemam pojecia i do tego jaeszcze przestal palic na gazie iskre ma gaz jest i nic nawet niechce zalapac czy jest mozliwosc ze to wszystko winw komputera albo czujnika polorzenia na rozrzadzie ?????????????pomocy Dodano po 1 panowie na gazie...
No tak ale błąd czujnika położenia wału pokazuje DLACZEGO skoro na oscyloskopie jest OK W instrukcji jest taka możliwość opisana: http://img404.imageshack.us/img404/518/9... Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us Pytanie, czy występuje u ciebie któryś z błędów ciśnienia paliwa? Niezależnie od tego: w oprogramowaniu zaimplementowane...
Jakie te błędy , kody i opis ? wyskoczyły dwa błędy, niskie napięcie pompy paliwowej 9 v ,oraz błąd immobilaizera, Na pewno w opisie nie było że jest 9V , tylko pewnie w live data to podglądałeś. Mierzyłeś rzeczywiste napięcie ? Wiesz może czy w tym modelu immo ma powiązanie z modułem pompy? Jeśli chcesz wymieniać pompę ze sterownikiem lub sam sterownik...
Skoro rozrusznik nie kręci to może coś w obwodzie rozruchu się zepsuło, kostka w stacyjce, przekaźnik, albo sam rozrusznik, przy rozruszniku na zacisk 50 przeważnie przewód koloru czarny z czerwonym paskiem, podaj na krótko prąd i zobacz czy kręci sam rozrusznik, nie zapomnij, aby auto było na ręcznym i na luzie.
witam.mam mały problem gdyż moje mondeo odpala 'na dotyk' ale czasami (ok raz na 10)trzeba go przytrzymać dłużej żeby odpalił,a gdy ruszę pedał gazu to odpala od razu.byłem na komputerze i wszystko ok , błędy wykasowane.przebieg 223000 a stan bdb silnik cichy i pracuje równo. ps.kiedy wymienić łańcuch rozrządu
Witam, mam mały problem z Fordem Mondeo MK4 2.0 TDCi. Auto odpalało i zaraz gasło. Wymieniłem EGR na nowy, przeczyściłem przepustnice kolektora i rurę doprowadzającą do EGR. Teraz auto nie odpala i pojawia się błąd P0406.
Kolego Pompa czujnik cisnienia wtryskiwacze
Pomóż mu plakiem..
Przed każdym odpaleniem wciśnij gaz do oporu i odczekaj kilka sekund, po czym puść i odpalaj.
Zostały usunięte dane o wypadku. Nie ma żadnych błędów. Nadal nie kręci, nie ma sygnału na rozrusznik. Na krótko kręci, ale też nie odpala.
wydaje mi się że cewka padła
Witam, mam problem z Fordem Mondeo 2007 2.0 TDCi diesel. Jeszcze niedawno odpalał normalnie, potem jak odpięłam klemę, a teraz nawet odpięcie klem nie pomaga. Pomocy... A jeśli chodzi o błędy, takie pokazuje. https://obrazki.elektroda.pl/4236871600_...
Problem polega na tym że przy odpalaniu długo kręci rozrusznik , nawet ok 10s. przy drugiej próbie zakręcenia czas odpalenia jest już sporo krótszy, długo kręci rano, a nawet jeśli jest ciepły i zgaszę go na ok15 minut. Problem znika gdy przepompuję paliwo pompką na filtrze (około 3 pełne ruchy pompki, wtedy pompka jest już twarda) i auto odpala prawie...
Sprawdź jeszcze, czy podczas kręcenia rozrusznikiem podawany jest prąd na świece i na elektrozawór w pompie, czy podczas kręcenia kopci?
No widzisz a ja osobiście wymieniałem taką pompkę zewnętrzną jest ona zakładana z przodu zbiornika:) po prostu były wersję z i bez pompki często korodowały i zaczynały przeciekać auto się zapowietrzało i były problemy z odpalaniem.
Sprawdź elektro-zawór odcinający paliwo na pompie wtryskowej, powinien iść do niej przewód dwu żyłowy, w czasie pracy jest na nim napięcie, możesz sie na niego wpiąć dioda led + opornik na ≈12V, może nie masz styku gdzieś na łączkach i zawór się zamyka odcinając paliwo.
Kręci moim zdaniem trochę słabo ale kręci.Wystarczy go podładować 20 minut i już odpala.
Sprawdziłeś i wszystkie żarzą oraz dostają napięcie z przekaźnika po włączeniu kluczyka , to może mechanik ma racje.
Na plaka misi palić tak czy tak. Mówiąc spray miałem na myśli plak. Nie odpala na plaku.
Spróbuj starego sposobu i zasil nowy, zalany paliwem filtr paliwa z dodatkowego baniaka zawieszonego nad silnikiem. Do baniaka wlej paliwo z jeszcze innej stacji, np z BP (skoro jest podejrzenie o złe paliwo). Ponieważ w 2.0l tdci pompa wysokiego ciśnienia zasysa paliwo sama ze zbiornika (nie ma pompy podającej paliwo do filtra), to w układzie paliwowym...
Przecież to jest MK1 więc licznik można zupełnie wyjąć i nie będzie to przeszkadzać. Jak wyżej napisali trzeba od nowa douczyć kluczyk bo przy słabym Aku się wysypał. Miałem identyczną awarie do naprawy zarówno w focusiejak i w mondeo mk3
Witam, mam problem z odpalaniem Mondeo mk2 1.8td - długo muszę kręcić, żeby odpalił. Wymieniłem pompkę ręczną na nową, świece są dobre, akumulator też, po naduszeniu pompki ręcznej odpala bez problemu, jak się nie naciśnie to długo kręci. Nie mam więcej pomysłów, czy może się cofać paliwo? Pomóżcie dzięki.
W sumie zasilanie gazowe komplikuje sprawę. Jaki tam masz przełącznik?
Cięgno rozruchu na zimno działa? Steruje tym cięgnem silniczek krokowy. Można sprawdzić czy silniczek działa poprzez ręczne wysterowanie ( pociągamy linkę do oporu ,a druga osoba odpala auto ).
Chciałem się dołączyć do tematu ponieważ mam ten sam problem z odpalaniem również w mondeo 1,8 d ( zimą wogule nie zapala ). Jeżeli ktos miał by jakieś sugestie to prosze o info.
Witam, mam problem - kręci a nie odpala. Co mam sprawdzić?
Skoro pompa się nie załącza to masz dwie różne usterki. Najpierw nspraw przekaźnik pompy wstępnej, dopiero pompa wtryskowa choć sądzę że sterownik od vp44 do naprawy. Zakładając drugi sterownik muszisz go wylogować lub kupić wylogowany albo dać komuś do wylogowania. Logować nie musisz bo sam się dopisze do auta po założeniu i włączeniu zapłonu.
~32 na każdym.
lepsze jest wrogiem dobrego cewka jest opisana zobacz czy jednak napewno nie zamieniłeś tych przewodów...
Wyczyścić i zaadaptować przepustnicę.
nie zapala się podczas jazdy tylko wiadomo przy pierwszym przekręceniu kluczyka. a jak nagram film z tej sytuacji czy to pomoże?
mondeo 1.8 td ciezko odpala i stuki w silniku ale nie zawsze ciezko odpala tylkoo rano a co do tych stuków to czasem jest ok zle jak zacznie stukac to traci moc czy to wtryski??
Witam drodzy forumowicze. Proszę o pomoc w poszukiwaniu usterki mojego mondka. A więc byłem u mechanika aby przyspawał mi tłumik końcowy gdyż odpadł. Po tym zabiegu odjechałem z warsztatu następnie zrobiłem zakupy w sklepie gasząc i odpalając auto. Jadąc dalej zauważyłem że pali się kontrolka akumulatora (ładowania) więc zgasiłem go i nie mogłem go...
Witam. Po małej stłuczce Mondeo mk5 2017 nie odpala. Wiecie gdzie w mk5 2017 jest wyłącznik uderzeniowy przedni? Nigdzie nie mogę go znaleźć
Co do focusa to wiem że klucze i IMMO są w liczniku a wymiana BCM to inny temat i nie mam z tym doświadczenia. Temat tu dotyczy zegara od galaxy mk3 i tu akurat wiem że auto odpala na innym liczniku nawet z mondeo mk4. Na odpiętym liczniku nie próbowałem.
Obrażenia są normalne, choć dość ciężko się objawiają. Po tych śladach policia zwykle szuka kierowcy w stanie nietrzeźmy który spowodował wypadek. (Ps forum lekarskie? :D) W momenice wypalenia airbagów, zostaje odpalony ładunek pirotechiczny (mini bomba). Auto bez maty pasażera przy mocnej czołówce odpala wszystkie potrzebne airbagi.
Dwa pytania: -czy masz kluczyk z czerwonym markerem? -czy masz oryginalná przywieszke do kluczyków forda z przyciskiem (czarna)
Czyli jednak inny silnik włożyłeś.
mam tak sam problem co to moze być
Skoro odpala, to chyba działa - pod warunkiem że w ogóle jest.
Mam forda mondeo kombi po wymianie świec żarowych mam trudności z odpaleniem nie tylko zimą ale także latem.Na diagnostykach nie mogą znaleźć przyczyny.Czekam na sugestie :|
Kręci silnikiem? Masa na silnik odpalaj z drugiego auta na kable.
Alw tak sam z siebie? :/
Nic nie robilem przy rozrzadzie ani elektryce. Auto przyjechało ze slizgajacym sie sprzeglem.Opusciłem sanki ,odchyliłem skrzynie wymieniłem sprzeglo poskladalem i nie odpala.
Jaski wystrzelone?
Jezdze fordem mondeo 2.0 diesel gdy chce odpalic z rana auto to odpalam za pierwszym ale strasznie trzesie ,po przejechaniu kilkunastu metrow trzesienie ustepuje ,wiecie moze co to jest za przyczyna
Regereracja pompy paliwa
Co jeszcze zostało sprawdzone? Tylko to, nic więcej.
Skoro zakup sprzed 4-5 dni oddajesz auto ze względu na ukrycie wady. Jeżeli nie masz takiego zamiaru , konieczna kompleksowa diagnoza układu paliwowego i rozrządu. Potem naprawa, w takim przypadku nie licz na zwrot kosztów od szrociarza .
Jak go ustawiłeś?
Auto normalnie odpala ?
Padła pompa wtryskowa
Napisz jeszcze o którą skrzynkę bezpiecznikową Ci chodzi. Bo bezpiecznik 11 może być odpowiedzialny za świece żarowe lub immobilizer. W momencie jak samochód gaśnie i nie odpala sprawdź jak zachowuje się kontrolka od immo.
Ogólnie jestem zielony jeżeli chodzi o mechanikę samochodów, po prostu nigdy się tym nie interesowałem. Ale problem rozwiązałem, chodziło o szczotki rozrusznika, które z jakiejś przyczyny się zablokowały/zaklinowały, wystarczyło je odblokować po przez stuknięcie hehe i wszystko chodzi... Czeka wymiana :) Nie przypuszczałem takiej awarii a jednak......
Może być rozrząd, ale dźwięk byłby raczej podobny do grzechotania, metaliczny. Dźwięk przy kręceniu rozrusznikiem jest normalny, równomierny. Nie kręci szybciej niż normalnie, nie stuka przy kręceniu? Przy kręceniu dźwięk raczej jest normalny, ale czy równy to nie pamiętam, szczególnie, że starałem się go odpalić raz, lub dwa mając w głowie to "żeby...
mieliscie raceje ASO wczytlo kod za jedyne 230zl!!! :) Taniocha
Podjedź do chłopakó zakładających alarm niech go odłączą czasowo, nie całkowicie. . Tak tak tak.Opowieści dziwnej treści.Ciekawe jak sbie poradzą z ominieciem PATS'a?
Jeden to błąd przekaźnika głównego drugi to błąd komunikacji can a ja obstawiam czujnik położenia wału można to łatwo sprawdzić podpinając komputer w chwili gdy nie można odpalić i zobaczyć czy pokazuje obroty w momencie kręcenia rozrusznikiem lub też wpiąć miernik w odpowiednie przewody w siwej kostce za filtrem powietrza i sprawdzić czy w chwili kręcenia...
bo ma byc tylko na tym środkowym +12V a na dwuch pozostałych impuls masy ze sterownika (w odpowiednim momencie) jeden na 1-szą cewkę a drugi na druga cewke
Witam.Mam problem jestem posiadaczem Forda mondeo gdy odpalam silnik po nocy przez pierwsze 4 minuty pracuje bardzo glosno a pozniej sie uspokaja i cichnie a pozniej jak ostygnie jest to samo jaka jest przyczyna?
Pomiar ciśnienia w cylindrach powinien ci odpowiedzieć na twoje pytanie . Myślę że robiony po nocy pokaże po ok 16 atm a to troszkę za mało.Jedna nie grzejąca świeca nie powinna powodować problemów w odpalaniu .
Immo nie gasi silnika.
Proponuje poszukać jednak elektryka swojej miejscowości. Na prawdę.
Jak zachowuje się dioda immo?
Ja ci powiem co z tym zrobić-naprawić. No możesz też jeszcze to polubić i przyzwyczaić się do tego.
Przyczyn może być wiele, np paliwo może się cofać. Co już sam sprawdziłeś?
1.6 benzyna + lpg, odpalany na PB
Wtryski pochodza z anglika, ktory smigal na nich bardzo dobrze Widziałeś , czy ze słyszenia wiesz? Zmierz boosem ciśnienie na listwie. A na starych wtryskach też nie odpala?
Sprawdzić parametry na ECU, potem rzeczywiste ciśnienie. Na PW pisałem o rozrządzie - to bym sprawdził w pierwszej kolejności. Pokręć wałem czy coś nie blokuję, potem pomiar kompresji, potem układ paliwowy. Nie wiem jak sprawdzić przelewy jak nie odpala ale wtryski to i tak na ostatku.
To wszystko wiemy, kolega prosi o podpowiedz bez użycia testera. Co do gdybania swoim srebrnym mondeo z 2002 r 2.0 115 km tdci 6 lat temu wymieniałem 2 razy wtryski więc już pare lat temu to przerabiałem.
mondeo odpala gaśnie termet odpala gaśnie odpala odpala plaku
klimatyzacja eberspacher formatowanie niskopoziomowe ustawienie anteny warszawa
dozymetr kondensator stabilizator mosfet
Kod błędu P16705 w Volkswagen Passat - czujnik G28 Zamiennik magnetronu MF24-710A: M24FB-610A, OM75P(20) ESRN