To zrób test jak Ci te bąbelki idą. Może głowica pęknięta i dmucha jak się dobrze rozgrzeje.
A sztanga od gruszki pracuję tak jak Ci kolego opisał? Przesuwa dźwignię kierowcy powietrza?
Prawdopodonie jest to wina przepływomierza powietrza. Pozdrawiam.
jest słyszalny z przodu od strony wlatującego powietrza taki bulgot Jeśli jest ten odgłos pojawia się przy wolnych obrotach - tak miał kolega z forum - to mogą być uszkodzone samoregulatory luzu zaworowego (na ssących). Nie domykają się i częściowo tłok wypycha powietrze z powrotem w dolot. Przy dodaniu gazu dynamika sprężania nie pozwala na całkowitą...
Na pierwszym zdjęciu jeżeli 2 wtrysk jest nowy to 1 i 4 do wymiany lub regeneracji i potem zobaczyć jak będzie zachowywał się 3. I zrób porządek z tym podsysaniem powietrza do układu paliwowego.
Błąd czujnika powietrza wlotowego.
Właśnie ten bezpiecznik termiczny umiejscowiony na zespole oporników. Zespól oporników umieszczony jest w kanale nadmuchu zimnego powietrza , zaraz przy silniku dmuchawy , jest tym powietrzem chłodzony.
Jeśli na postoju jest dobrze a podczas jazdy obroty spadają może to być zależne od zasysania powietrza. Mam tak w Fordzie Mondeo. Podczas postoju powietrze zasysane jest swobodnie a podczas jazdy na luzie zbyt dużo powietrza dostaje kolektora. Sprawdź ustawienie kolektora ssącego i czy możesz ewentualnie go odwrócić w mniej przewiewne miejsce lub początek...
Nie nie jest uszkodzony, zwyczajnie się nagrzewa na tyle mocno że przestaje schładzać powietrze na tyle ile robi to gdy jest zimny, w takim przypadku auto staje się po prostu bardziej mulaste i ociężałe ale bez przesady. Ciężko coś podepowiedzieć bez przeprowadzenia diagnostyki.
Sprawdź podłączenie czujnika prędkości/zamontowany w obudowie skrzyni trzy przewody widać od góry dla wygody wyjąć filtr powietrza.
Na początek poszukaj nieszczelności na drodze powietrza doładowanego.
Przekaźnik pompy paliwa to znajduje się w tej skrzynce koło filtra powietrza
Próbowałem zamówić próbke ze stronki którą mi podałeś , ale dostałem odpowiedź: Dear Slawomir ******, Thank you for the sample request from National Semiconductor. We regret that we are unable to fulfill the sample request as follow: Part Number : LM1949N for 2 pieces. Company Name: AUTOKOM. Application : Automotive. Please contact your local distributor...
Właśnie w tym samym dniu wymieniałem filtry oleju powietrza oraz sam olej
padł tranzystor w panelu Zamykam
ok.sprobuje to zrobic.na moje to jednak wyglada na cos z elektronika lub z dolotem powietrza.
Prędzej głowica uszkodzona.
Siłowniki są po prawej i lewej stronie nawiewu.Przez schowek patrz w lewo,a pod kierownica po zdjęciu plastyków w prawo.Sprawdź czy zmienia sie nawiew i rozdział powietrza.
Powodem nadmiernego spalania był przepływomierz powietrza.
oto czujnik powietrza
Sprostowanie.1,8TD ma pompe podcisnienia.Ale żeczywiscie wystarczy wędrowac po weżykach.Sam wężyk od nawiewów jest za chłodnicą powietrza.
Roznica w spalaniu to wydatek na regulacje. Najprosciej zapnij miernik w zakresie do 20V miedzy kabel z sondy lambda, a mase silnika: silnik zagrzany do temp. roboczej, sprawdz jakie napiecie generuje sonda- jesli okolice 0.8-1V to pomalu wkrecaj srube naprezenia membrany na reduktorze i obserwuj wskazania napiecia(mozesz co jakis czas wkrecic na obroty)jesli...
W moim Mondeo od dłuższego czasu miałem problemy z wolnymi obrotami silnika. Otóż po uruchomieniu silnika obroty zmieniały się w zakresie 0d 40 do 2000 tyś. Kiedy silnik się rozgrzał obroty trochę się normowały ale nadal pływały. Postanowiłem coś z tym zrobić, pojechałem do elektryka który stwierdził że na 99% tzw. silniczek krokowy. Kazał kupić to...
Witam! Przyczyn może być wiele. Sprawdziłbym najpierw stacyjkę. O takich sprawach jak złącza na wiązkach kabli i bezpieczniki w skrzynkach (są 2) lub filtr powietrza nie wspominam, bo to podstawowe czynności przed każdą naprawą. Cześć!
Nie ma w nim zadnego silnika krokowego.Ta nazwa obejmuje (niesłusznie)każdy element w samochodzie który jest odpowiedzialny za sterowanie napełnieniem podczas biegu jałowego.W mondeo jest zawór powietrza biegu jałowego a nie silnik krokowy.
No między innymi był remont silnika, plantowanie głowicy, nowe pierścienie, uszczelki oraz olej z filtrem powietrza.
sprawdż, doplyw powietrza, filter i czy rura od powietrza nie zalamana lub cos podobnego. Wszystko co związane z dopływem powietrza.
Sprawdź jeszcze czy pompa Ci powietrza nie ciągnie.
to w takim razie gdzie znajdę czujnik walka ? Kolego, czytaj i pisz tekst ze zrozumieniem - jeżeli masz silnik tddi (napisałeś, że tdci), to nie masz czujnika położenia wałka rozrządu. Jeżeli masz silnik tdci, to ten czujnik jest zlokalizowany jak na załączonym zdjęciu... A czujnik położenia wału korbowego to... inna historia. Dostęp do niego jest...
Na pytanie odpowie nam tester i podpięcie go pod klimatronik, odczyt błędów i odczyt temperatur obu stref, jak i położenia maksymalne i minimalne silniczków sterujących klapką mieszania powietrza.
miłem ten sam problem i antilotum było wymiana filtra powietrza.
Spróbuj "oszukać sygnał" IAT np. na 30st. i zobacz. Może fabryczna mapa paliwa ma takie korekcje po temp. powietrza.
Jakie masz ciśnienie na szynie paliwowej podczas rozruchu ? Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy Wtryski w MK3 czasami sie zawieszały jak dostały powietrza
Samo czytanie błędów to za mało, trzeba sprawdzić odchyłki parametrów zadanych od otrzymanych, mam na myśli ciśnienie paliwa, doładowania oraz dawkę powietrza
Jak kopci diesel,to zazwyczaj mieszanka paliwa i powietrza moze byc nie wlasciwa.Moze byc przeplywomierz powietrza zabrudzony i tym samym oszukuje on komp ktory oblicza mieszanke.Na pierwszym miejcsu obejrzalbym filtr powietrza.
A filtr powietrza ?Dolot do filtra?
nie wysmiejcie mnie odrazu ale mój brat miał tak w VW i była to wina lewego powietrza.
Najczęściej jest to wina zaworu powietrza. Pozdrawiam.
Nie wyświetla czasem jakiegoś "check"? Czujnik temp. powietrza wlotowego?
Mam wentylator od forda mondeo jako wyciag. A przed nim filtr powietrza samochodowy, przy 4 atmosferach wszystko widac piaskujac korundem, a piaskiem juz szalu nie ma.
na bank nie czujnik temp. powietrza nie w mondeo 1
Hm... Polazłem do mojego Transita - niby prawie identyczny silnik, ale tam nic takiego nie ma... Ale na pewno nic tam nie może zasysać powietrza.
Założyłem gaz i teraz jak go rano odpale to na benzynie szaleje tak jak pisalem a jak przelacze na gaz to wszystko jest wpozadku.Ale znowu mam inny problem poniewaz jak zaczynam hamowac i nacisne sprzeglo poprostu gasnie mi na gazie na benzynie nic takiego nie robi,jak puszcze na wolne obroty to najpierw spadnie ponizej 500 obrotow pozniej się podniesie...
Cześć. Mam jedno pytanie. Jakie są obiawy uszkodzonego porzepływomierza powietrza??? (Ford Mondeo 1.8 Zetec MkI 96r.) Z góry dziękuję. Pozdrawiam wszystkich!!!
Witam ponownie.Tak więc sprawdzałem te "piny" rozczepiłem wtyczkę(czarną) która była w białym gniazdku - chyba to było to?Po lewej stronie wentylatora.Niby coś tam poczyściłem,choć nie widziałem żeby coś tam było zaśnieżałe...Wyczyściłem też filtr wlotu powietrza.Powiem szczerze - żadnych zmian :( !Proszę jeszcze mi opisać gdzie znajduje się ten tranzystor...
chanio trzeba mu sprawdzić luzy zaworów a filtr paliwa i powietrza czyste?
wtyczka jest na 4 piny Chyba raczej na 5 tylko jeden wolny. Różnica to czujnik temperatury powietrza.
To nie tak. Jakie są ciśnienia LP i HP. Jaka jest temperatura wydmuchiwanego powietrza do przestrzeni pasażerskiej?
Witam! Auto po prostu weszło w tryb awaryjny. Zacznij od odczytania błędów. Na myśl przychodzą mi się cztery rzeczy do sprawdzenia:DPF(jeżeli auto taki posiada), zawór EGR, brak ciśnienia doładowania lub nieszczelność w układzie dolotowym powietrza.
Prawdopodobnie pompa wtryskowa do remontu. A swoją drogą kopcenie "na czarno" zawsze spowodowane jest zbyt dużą dawką paliwa w stosunku do podawanego przez turbinę powietrza.
Cześć przezesie! '96 ma we wnętrzu,po stronie pasażera,w kanale powietrza. Jak w mondeo. Ps-jak poszło z tą bejcą?
coz mozna poradzic innego - tylko regulacja. O ile oczywiscie reduktor sprawny, brak falszywego powietrza itp.
Sprawdź jeszcze zawór regulacyjny na listwie czy na pompie wysokiego ciśnienia, zawór bezpieczeństwa oraz przejrzyj całą instalacje dokładnie. Czy mruganie kontrolek nie nasila się podczas zwiększonej wilgotnośći powietrza?
Witaj nie napisałeś czy klimatronic masz czy manual ale zasada podobna w nagrzewnicy masz klapki które sterują strumieniami powietrza i tam masz problem albo urwane albo w przypadku klimatronic silniczki nie chodzą
Obejrzyj dobrze złączkę na czujniku temp. Może nie stykać prawidłowo gdy jest większy na nią napór powietrza. Pozdrawiam.
[url=http://ford.sklep.pl/pl,product,321... PS te tumany nawet nie wiedzą czym handlują TO NIE JEST silnik krokowy, tylko elektrozawór A znajdziesz go na środku kolektora ssącego pod przepustnicą, trzeba wsadzić rękę po łokieć (z kluczem 8) od strony wlotu powietrza
podmień czujnik temperatury silnika, a co do pierścieni to nie gdyby pierścienie to dym wtedy jest biały nie czarny, jak dostaje za dużo paliwa to jest czarny lub mało powietrza
Przed wymianą głowicy turbina dzialala ale ciągneła olej więc przy okazji remontu dałem ja do regeneracji. A czy turbina jest dobrze ustawiona to trudno powiedziec bo grucha nie pracuje bo przewód podciśnieniowy nie ssa powietrza
Jak mondeo\escort to musi być
Witam w Ford Mondeo 2.0 Tdci 2004 r komputer zaniża spalanie . Czy jest taka opcja bo widzę po wskazówce paliwa . Jak można to wytłumaczyć . Jaka może być przyczyna wyższego spalania . Filtr powietrza wymieniony.
może być to przyczyna silniczka krokowego który jest odpowiedzialny za utrzymywanie obrotów,lub do mieszanki dostaje się zbyt buża dawka powietrza
witam] miałem kiedys podobny problem padł czujnik przepływu powietrza pozdr T
Na górze mniej więcej pod filtrem powietrza, wkręcony w selektor.
mój fordzik *automat* 136 koników, nie chce ciągnąć, dopiero po odłączeniu wtyczki która się znajduje za filtrem powietrza, zaczyna ładnie ciągnąć, co to jest za wtyczka? czy można ją jakoś naprawić?
cały czas otwarta klapa od ciepłego powietrza , napęd albo sterowanie.
A no tych co kasują kody i kieszeń klienta to jest coraz więcej :/ komputery sobie pokupowali i teraz one myślą i pracują :)
A powietrza, w dieslu to podstawa?
"Takie coś" co jest na zdjęciu czyli przepływomierz powietrza wyjmowałem i wkładałem do forda mondeo z silnikiem 1.6 i pracowało w mondeo na tym płynnie a u mnie z mondeo jak przełożylem nic się nie zmieniło. Czyli wnioskuje z tego że przepływomierz jest dobry. Przekładalem tylko sam ten sterownik ale on jest razem z czujnikami bo rura w mondeo ma większą...
hamulce Bosch, po odpaleniu jak wspomaganie działa pedał robi się mięki tak jakby zapowietrzony ale napewno powietrza nie ma
Stań na podłodze polanej benzyną i włóż ręke do kontaktu. Woda mokra, benzyna mokra. Zacznę lać wodę do baku. Wyrażenie "wilgotność" jest związane z zawartością wody, której w mieszance nie ma. Pewien wpływ na proces spalania ma wilgotność zassanego powietrza.
masz pompkę na filtrze powietrza :)
czwarta opcja: - ktoś naruszył przepustnice wylotu powietrza przy wymianie rezystora dmuchawy
Kiedyś miałem tak, że nie podpoiłem czujnika od powietrza i turbina nie pracowała.
a mam pytanko nie wiesz jakie powinien mieć parametry ten czujnik temperaturu powietrza przy 0stC 10stC 20stC
Posiadam Ford Mondeo III mk3 16V benzyna. Autko po rozgrzaniu szarpie i gaśnie, ponowne uruchomienie bez szans ,dodam iż rownież nie ma mocy. Wymieniony został rozrząd, pompa paliwa, sprawdzony przepływ powietrza,czujniki . Co może być za przyczyna ? Pomocy ...
Jakieś błędy pokazuje? Jak żadnych to możesz na przykład poszukać czy lewego powietrza ci nie zasysa.
Dolot powietrza sprawdzony dokładnie? Obieg powietrza biegu jałowego? Cewkę zplonową obejrzałeś dokładnie?
Odczyty temperatury powietrza i silnika z komputera i licznika te same? Odpinałeś przewód czujnika tem. aby sprawdzić czy dawka paliwa się zmienia ?
no właśnie nie wiem czy jest dobrze wpięte,opaski dobre nie łapie powietrza
Tak, zawor bocznikowy powietrza czy jakos tak. Jaki masz problem z tym mondeo?? bujanie obrotow na zimnym moze czy cos takiego?? masz w nim gaz?
można go na "samostart" zapalić i przegoni powietrze a jak nie to zdjąć przewód i kręcić rozrusznikiem do momentu aż zamiast powietrza będzie szło paliwo.
Filtr powietrza sprawdź. co do kontrolek to masz słabe ładowanie
No tak jak koledzy wyżej filtr paliwa do wymiany. Ewidentnie zły dopływ paliwa. A przy okazji to i filtr powietrza możesz sobie wymienić...
czemu ciągle ulega awarii ten sam zawór wolnych obrotów tkz.,,krokowy" to juz chyba 4 w ciagu roku??? Nowy czy używany?/Zawór bocznikowy powietrza to nie krokowy./
Co mam sprawdzić? Wszystko co ma wpływ na "odpalanie"; dopływ paliwa, dopływ powietrza, stan świec, obecność iskry, ustawienie zapłonu... itp ;-)
no jak strzela w filtr powietrza to tak jak wyżej albo jedak żle rozrząd
kolego spróbuj odłączyć wtyczkę przepływomierza powietrza po paru sekundach powinno wszystko zacząć chodzić jak ta lala.
Witam przeczytałem wyżej że ktoś napisał że "żabojady" tak zrobiły to autko że musi być oryginalny czujnik otóż panowie jest to nie prawdą bo miałem podobny problem z temperatura w Megane i na dzień dzisiejszy w lusterku mam czujnik z FORDA MONDEO MK2 i mierzy temperaturę powietrza aż miło :) a co lepsze dokładnie jak oryginał.
Alfred to nie jest tak, że masz za niskie ciśnienie bo się kończy pompa czy wtryski, delphi tak ma, poza tym jeśli ciśnienie będzie nie odpowiednie, sterownik zgasi silnik, po prostu tak ma być i tyle. Co do narastania ciśnienia podczas przyśpieszania to już trochę inna bajka, tutaj decyduje kilka parametrów, miedzy innymi pedał gazu, obroty silnika,...
to dupa nie elektryk...
Gdzie tam widziałeś taki zawór ? Mieszaczem powietrza sterują klapy, częsta przypadłość to zgubienie nastawów.
Tam nie ma żadnego upustu powietrza, który mógłby grzechotać....
A co robił mechanik - dopompował powietrza w kołach czy wymieniał silnik - nawet nie napisałeś.
A może trzeba przelączyć obieg powietrza z zewnątrz :D.
Na początek sprawdź stan klapy mieszania (może ci dopuszcza zimnego powietrza) . Jeżeli ok sprawdź czy wymiennik oddaje ciepło ( nagrzej silnik, pokrętło na max ciepłe wentylator na max, w komorze silnikowej powinien jeden wąż od nagrzewnicy być znacznie zimniejszy od drugiego)
m_a_pietrzykowscy napisał: Powiem to co już wiem. Rozrząd idealnie iskra na świecach jest paliwo dochodzi (na wykręconych świecach paliwo odpala) Szybko kręci z wykręconymi świecami, a z zakręconymi wolniej? Filtr powietrza jest OK?
czujnik jest na obudowie termostatu,od dołu.Dostęp iście kurewski-aby go wymontować musisz odmontowac puszkę rezonatora powietrza ( to z napisem 2 litre 136PS)spuścic płyn,i odpiąć dwa węże.Wtedy dopiero jest możliwy dostęp.Ten czujnik od góry na termostacie cię nie interesuje w tym momencie.
Idź do apteki i kup największą strzykawkę jaką mają, do tego kawałek plastikowego, przezroczystego wężyka, napełniasz to płynem, tak, aby nie było ani w strzykawce, ani w wężyku powietrza, odkręcasz odpowietrznik, dobrze, żeby druga osoba nacisnęła lekko pedał, aby płyn zaczął wypływać, zapinasz wężyk na odpowietrznik i pchasz płyn strzykawką w zbiorniczek....
Pewnie chodzi Ci o klapę obiegu powietrza (zamknięty, otwarty). Klapa poruszana jest przez siłownik podciśnieniowy. Po wyjęciu schowka i zdemontowaniu osłony pod schowkiem będziesz miał do niego dostep. Sprawdź dokładnie przewody podciśnienia, zaczynając od rozgałęźnika pod maską, oraz zobacz jak pracuje klapa po odłaczeniu siłownika.
Ten zapchany filtr powietrza mógł być przyczyną mułowatości i złej pracy silnika.
nawiew powietrza mondeo przepływomierz powietrza mondeo filtr powietrza mondeo
instalacja elektryczna motoroweru łącznik schneider akumulator webasto
peugeot tempomat philips 43pus7334
Kompatybilność bramek Gardena, Hunter, Rain Bird, Tuya z innymi sterownikami nawadniania Instrukcja obsługi Kolron Technik – identyfikacja OEM, stacje pogodowe, parowanie czujników