Witam W Mondeo "silnik krokowy" jest umieszczony pod kolektorem ssącym i z góry jest trudno go zobaczyć. Wiedź na kanał poświeć latarką a go zobaczysz, wygląda tak jak na ilustracji powyżej.
sprawdź szczelność rury ssącej na odcinku przepływomierz-przepustnica. A świece pomieniałeś na inne?
Witam mam problem z fordem mondeo mk3 silnik 2.0 tdi. Problem polega na tym że auto wo gule nie jedzie jadąc 50 kmh na 4 biegu wciskając gaz w podłogę auto praktycznie nie przyspiesza ale gdy zredukuje bieg da go się dokręcić do końca przy 3 tyś jest lekkie szarpanie. Auto było u mechanika który opowiedział ze możliwe że jest coś nie tak z geometrią...
Odma razem z pokrywą zaworów i kolektorem ssącym. Lepiej założyć oil catch tank.
Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu od turbo do kolektora ssącego. Węże, intercooler itp.
Mam mondeo TD z 1995r.W ostatnim czasie przestał mi działac przyspieszacz obrotów na pompie paliwa lukasa który załanczał sie przy włączeniu klimy, biegu wstecznego oraz po przekroczeniu 2500obrotów silnika.Klima i wsteczny nadal włączaja ten przyspieszacz ale obroty juz nie.Do tej dzwigni przyspieszacza dochodza 2 linki.Jedna to ta co sie naciaga przy...
Dołożę swoje pięć groszy do powyższego tematu mianowicie już od dłuższego czasu borykam się z tym samym problemem z tą różnicą że mam mondka z 93r 1.6 16V. Najpierw przestał mi się włączać wentylator więc po słuchałem uwag kolegi mechanika żeby skręcić przewody na czujniku temperatury inaczej zewrzeć je wówczas komputer awaryjnie włącza wentylator chłodnicy...
Witam wszystkich bardzo serdecznie:) Pozdrawiam autora tematu, który ma zresztą tak samo na imie jak ja. chciałbym powiedzieć że obecnie mam problem IDENTYCZNY!!!! Posiadam ford mondeo mk1..zapalam rano samochód i wszystko jest ok i a gdy nim ruszam to obroty skaczą mi pomiędzy 500-1200 i to tak bardzo czuć jakby w samochód ktoś walił młotkiem (jak...
Witam. Z opisu usterki wygląda mi to na ssanie a raczej brak ssania. Proponowałbym wymiane czujnika temperatury cieczy chłodzącej .
Czarne świece,gaśnięcie i obroty do 4000 tyś. czyli: 1.złe świece(źle dobrana wartość cieplna) 2."zgłupiał komputer"(a mało kto chce i potrafi profesjonalnie-komputerowo zdiagnozować mondeo ze względu na "dość niestandartowy system PWM i ogólnie brak precyzyjnych informacji na ten temat",jak to mówią "czarna magia")czasem wystarczy tylko zdjąć klemę...
Witam Dziś miałem niemiły przypadek z moim mondeo i tak naprawdę nie wiem co się stało. Pomijając to że popsułem sobie filtr paliwa( za mocno przykręciłem śrubę ściskającą i pękła ) to po złożeniu tego filtra na opaski sciskowe (chciałem zobaczyć tylko czy wymiana tego wkładu filtra coś da ponieważ samochód dymił ostatnim czasem przy przyspieszaniu...
Ja również się podepnę :) Mój teść ma escorta '96 też z tym silnikiem. Zdejmowałem przewód zasilający z pompy i powrotny z pompy. Oba przewody włożyłem do butelki z paliwem. Jak już udało się odpalić auto (stoi w ogrzewanym garażu pod mieszkaniem) to silnik pracował przez około minuty bardzo nierówno i kopcił niesamowicie na czarno. Słychać było takie...
plynu mi nie udywa tak ze to nie uszczelka poczytalem i dowiedzialem sie ze moze to byc zawor lub czujnik regulacyjny spalin (nie zalacza ssania przy odpalaniu), po przygazowaniu jest ok tylko jak to sprawdzic?
witam koledzy. czasem zdarza sie ze po odpaleniu w moim fordzie spadaja obroty tak do 600, zaraz sam automatycznie je podbija i utrzymuje na ssaniu na 1200 pozniej juz spadaja do 900 jak sie nagrzeje silnik. jaka moze byc przyczyna falowania obrotów po odpaleniu-spadaja -pozniej wzrastaja i juz je trzyma!:( dodam ze kable i świece nowe-oryginalne motorcraft-kable...
Witam, próba wężykowa (5 sek. kręcenia rozrusznikiem przy odłączonych elektrycznie wtryskach i pompie) wykonana u mnie (wtryskiwacze EJDR00504Z - model 2003 po liftingu): 1 - 5cm 2 - 8cm 3 - 10cm 4 - 6cm Maksymalne ciśnienie podczas tej próby po 5sek.: 112600kPa (1126bar). Podczas normalnej pracy: - luz - bieg jałowy ok. 800obr/min - 280bar - luz -...
Klimatyzacja się nie załącza bo może pusty układ. To, że była sprawdzona nie oznacza, że jest szczelna. Przewody podciśnienia w komorze silnika. Jeżeli diesel to wpięty do przewodu od serwa hamulcowego, jeżeli benzyna to gdzieś do kolektora ssącego, ale jaki silnik to mógłbyś w temacie podać. Pisownię też mógłbyś poprawić, to nie jest trudne.
Niestety auto nawet nie chce zagadać. Co Ci też do głowy przyszło zakładać pasek rozrządu ? Teraz pytanie co mogło się stać? Bo masz kolego poprzestawiane wszystko ! Zawory ssące z zaworami wydechowymi. Czy sprawdzenie kompresji cokolwiek wyjaśni? Już nic nie sprawdzisz bo spotkał się tłok z zaworem jednym w/w i już masz prawdopodobnie po silniku.
Witam. W dniu dzisiejszym zdenerwowałem kolektor ssący i okazało się że 2 klapki przepustniczek razem z kawalkami prowadnicy zatrzymały się na wlocie do silnika. Na szczęście żaden kawałek nie wpadł pod zawory. Patrząc do komory zaworów wyraźnie widać że olej spływa po ich szyjkach co wskazuje na zużycie uszczelniaczy zaworów. Niestety czesci które...
Witam, autko to Ford mondeo mk3 2005r 2.0 146 km benzyna plus gaz przebieg 250 tys. Głowica po remoncie, wymieniane były zawory wydechowe, ssące zostały były w bardzo dobrym stanie. Po zmierzeniu kompresji na zimnym silniku pokazuje aż 18 barów z tego co wyczytałem jest to za dużo dla tego silnika. Pozdrawiam
Nie wyświetla usterki silnika - to znaczy, że kontrolka świec się nie zapala? Czy jednak sprawdzałeś błędy testerem i ich nie ma? Jeżeli nie ma żadnych błędów i gaśnie po nagrzaniu silnika - to może być, że czujnik CHT temperatury silnika jest uszkodzony lub jego wiązka. W oprogramowaniu jest zaimplementowany system ochrony silnika przed przegrzaniem,...
ale robił to profesionalny warsztat. Nie no proszę przestań. Piszesz profesjonalny - to zapytaj ich jaki stosują zmienny algorytm przy "wycięciu egr", wszak wtedy zasysanie idzie tylko od strony kolektora ssącego. Przecież egr nie jest tylko "sam sobie" ale ma wpływ na wiele innych elementów i pracę silnika. Oj cusik mi się zdaje że wycięli tylko z...
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
Mam następujący problem z silnikiem.Na niskich obrotach tj. ok 800 obr/min auto zaczyna falować i gaśnie.Przy ok 2000obr/min auto traci moc (tak jakby gasł) po czym wchodzi z powrotem na obroty i normalnie jedzie.Tak działo się na początku.Teraz auto nawet nie chce odpalić.Odpala gdy pod kolektor ssący dostanie paliwa. Po podpięciu się pod komputer...
chyba ktos tu nie wie jak sa sterowane obroty w mondeo TD !!! jaki sterwonik jest tam cos w rodzaju termostatu (taka sama zasada dzialania) owy element jest wkrecony ponizej termostatu z drugiej strony wystaje linka ktrora jest zamocowana do ciegna pompy jak silnik jets zimny linka pociaga za ciegno jak sie rozgrzeje linka sie wydluza i obroty spadaja...
Ja miałem przez 4 lata (od czasy zakupu mondeo)objawy identyczne jak u Kolegi.....Po kilku próbach naprawy tej usterki odpuściłem....po prostu się przyzwyczaiłem do tego ...zimny musi zgasnąć- głównie zimą nieraz też sie zalał i aby go odpalić musiałem odczekać, jak się zagrzał było Ok. Tydzień temu zebrałem sie i wymienilem hydrauliczne popychacze...
Koledzy podpisze się jeszcze raz pod ten temat bo problem mam podobny z też po swapie z 1,8 n a2.0 Autko kupiłem za grosze jako dojazd do pracy . Mondeo mk1 z 94,silnik z 96 DOHC 2.0 Pali nierównomiernie .sprawdzone wszystko tak samo jak w poprzednim,ale bez rezultatu.Właściciel wstawił silnik z mk2 2.0 (pokrywa srebrna). przy odpalaniu --silnik zimny...
kolego a chodzi o diesla czy benzyna? ja wymieniałem ostatnio silnik benzynowy 1.8 16v z mondeo 1 do mojej mk2. Same silniki są takie same, ale osprzęt sie różni ( kolektory ssący i wydechowy oraz łapa - ta duża po prawej stronie). Ja wstawiłem cały swój osprzęt. Reszta była chyba taka sama. Wymiana jest szybka, nie trzeba nawet skrzyni wyciągać.
GPIgrzegorz nie pamietam czy w tym samochodzie był przepływomierz powietrza, jeżeli tak to to może być przyczyną złej mieszanki. Zrób diagnostykę, bo może czujnik temp. silnika źle wskazuje. Z tego co piszesz, wydaje mi się że zalewa Ci silnik paliwem. Sonda lambda nie wchodzi w grę, bo reguluje mieszankę nie w tak dużym zakresie żeby Ci wzrastał poziom...
Wklejam moje posty z forum mondeo ("Mini Lambda - obwód sondy lambda. Mondeo mk1 1.8 PB + LPG"), gdzie na bieżąco opisywałem co i jak. W każdym razie okazało się, że kable od TPSa i Sondy lambda są poucinane, emulacji lambdy w ogóle nie było w aucie. Dodatkowo uszczelniłem kolektor ssący gdzie silnik łapał lewe powietrze. Post 1: "Witam ponownie. Mam...
1. Termostat jeden mały znajduję się przy/w pompie wody pod kolektorem ssącym, stojąc z przodu auta i patrzysz z lewej strony pod kolektor ssący z pompy wody wystaje króciec (to jest termostat mały) i łączy się z przewodem mniej więcej średnicy 18-stki. Drugi termostat duży znajduje się z tyłu silnika (głowicy) nad łączeniem silnika ze skrzynią przykręcony...
Witam! Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mondeo 2006 r. 2.0 TDCI z wtryskami oraz pompą Delphi. Opiszę mój problem z pompą i wtryskami, może to komuś pomoże, bo wiem że jest to nagminny problem tych aut. Zaczęło się od wyskakiwania "sprężynki" i gaśnięcia auta przy gwałtownym przyspieszaniu. Błędy diagnostyczne mówiące o problemach z układem paliwowym....
witam ponownie czy kolektor ssący z mondeo 2005 rok 1.8 125 km będzie pasował do tego samego silnika lecz z 2001 roku??? bo mam okazje taki kupić w dobrym stanie klapki bez luzów lecz czy warto ??? pozdrawiam
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
Moim zdaniem, mechanik powinien najpierw posprawdzać wszystkie podcisnienia przy silniku,szczelność układu ssącego, i to co kolega wyżej pisał,sprawdzić i przeczyścić zawór EGR. Montowano jeszcze wraz z LPG coś takiego jak"bezpiecznik antystrzałowy" są to dwa jedno kierunkowe zawory,jeden znajduje się na górze silnika zaraz nad przepustnicą,a drogi...
Witam, mam problem z Mondeo Mk3 2001r. 2.0 TDDI Opis problemu: Auto po odpaleniu na zimnym silniku strasznie nie równo chodzi,macha obrotami pomiędzy 800-1100. Po dodaniu gazu zauważyłem wydłużoną reakcje. Ale tylko w pierwszy dodaniu później już jest normalnie. Po porządnym przegazowaniu silnik zaczyna chodzić równo jakby nigdy nic. Obroty 900 i nic...
Zdecydowanie skupił bym się na pomiarze podciśnienia na wejściu do serwo i na wyjściu z kolektora dolotowego (ssącego). Miałem taki przypadek, że wąż przyłączeniowy (z zaworkiem) rozwarstwił się. Dopiero po jakimś czasie podciśnienie w serwo osiągało wartość umożliwiającą satysfakcjonujące działanie wspomagania. Podłącz wakuometr przed pierwszym uruchomieniem...
Ford Mondeo MK3 silnik TDDI 115KM. Mam taki problem z autem. Rano gdy go odpalam z wydechu idą kłęby biało siwego dymu. Silnik chodzi ładnie, równo, nie trzęsie nim, odpala dobrze, , ma odpowiednią moc. Gdy silnik się zagrzeje auto przestaje dymić. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Po odkręceniu kolektora ssącego zauważyłem , że gromadzi się tam...
Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem z Fordem Mondeo z 1999 roku silnik 1.8 16 v zetec z czawno pokrywą zaworów założona instalacja kme nevo dwuletnia od pewnego czasu silnik zaczął ciężko zapalać i szarpać na zimnym silniku na benzynie ogólnie szarpanie na wolnych obrotach silnikiem no to zacząłem wymieniać przewody wysokiego napięcia 3 cewki...
witam Mam mondeo mk3 benzyna mam problem jak w tytule po wymianie pompy paliwa skaczą falują obroty na zimnym i ciepłym silniku i strzela w kolektorze ssącym
Jeżeli masz jeszcze ten silnik od Mazdy to porównaj koła pasowe wału - ilość zębów i czy w tym samym miejscu brakuje zęba. To samo z wałkiem rozrządu ssącym - w Fordzie jest chyba jeden ząb dla czujnika wałka. Zobacz czy w Mazdzie jest w tym samym miejscu i tylko jeden. Tutaj raczej będzie chodziło o różnice w sygnałach z czujników wału i wałka. Do...
Udało mi się zmierzyć luzy zaworowe ale zapomniałem powiedzieć że silnik nie pracuje na I cylindrze, wrażenie że jest podparty zawór, na zimno i na ciepło kompresja po ok 9.0 bar, podmieniona świeca (była mokra) i cewka, auto ma LPG, luz zaworowy: zawór wydechowy 1 - 0,25mm zawór wydechowy 2 - 0,20mm zawór ssący 3 - 0,2mm zawór ssący 4 - 0,2mm Dane...
Może masz zatkany filtr paliwa(jest pod spodem auta,koło zbiornika),sprawdz jeszcze rurkę gumową,która idzie od reduktora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego(ma za zadanie zwiększą ciśnienie paliwa w momencie kiedy wzrastają obroty silnika)-lubi ta rureczka spadać,no i jak to nie pomoże to dobrze byłoby zmierzyć ciśnienie z jakim pompa podaje paliwo.Pozdrawiam.
Sprzedam silnik po zatarciu na części lub w całości. Rocznik 95, poj. 2l, 16V, przebieg 110 tyś. Do odzysku m. in. blok, głowica, wałki rozrządu, układ ssący, wydechowy, sprzęgło itp. Kontakt tel. 068/38 245 56 (po godz. 17,00) woj. lubuskie.
Do wymiany silnik krokowy (ok 350PLN), ewentualnie można pobawić się w czyszczenie. Ustrojstwo znajduje się pod kolektorem ssącym. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Witam, sprawdz EGR i sterowanie nim. EGR jest na kolektorze ssącym i może się zacinać a zawór nim sterujący zamocowany jest na ściance grodziowej razem z czujnikiem różnicy ciśnień (który też często pada). Pozdrowionka
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
Witam Sprawdź czy przewód od serwa do kolektora ssącego nie jest przetarty lub luźny a odnośnie ilości oleju do silnika to w literaturze podają 4,25 z filtrem . Powodzenia
Mam Forda Modeo 16 z 93r. Po zapaleniu silnika po postoju ok 20 i więcej samochód jedzie jakby nie mógł przez ok 1km potem wraca wszystko do normy. Czy może to być problem z ssaniem bo rano działa ok 1 min a potem obroty spadają i auto gasnie , a jak jadę to się wlekę 40km/h bo nie może się rozkręcić . Gdy ciepły wszystko ok. Gdzie lęży przyczyna chyba...
mysle ze moze to moze byc regulator ssania pod akumulatorem.
Witam jak są odcięte wtryskiwacze benzynowe?? na przekaźniku czy emulatorze?? Jesli na przekaźniku to sprawdź czy nie na jednym jesli tak to odcięty musi byc plus i prawdopodobnie jest również odcięty plus do silnika krokowego (jest on wspólny z plusem wtryskiwaczy i po przelaczeniu na gaz poprostu silnik krokowy nie działa sprawdź czy przy silniku...
hmm, to jeden z powdów, najczęściej to wina turbiny, która puszcza olej ze smarowania nastronę ssącą. Chyba że auto leżało na dachu wtedy... wiadomo, conieco znalazło się w intercoolerze. Zwykle to korbowód się męczy się tym szaleńczym pędem i zawszelką cenę stara się opuścić tę rozchulałą chołotę, tak by ujrzeć światło dzienne. Często na podobny pomysł...
podobny objaw daje też pęknięty przewód doprowadzający powietrze z turbo do kolektora ssącego. Autko działa prawidłowo do ok 2 tys obrotów, a powyżej jest strasznie mułowate. Przy większym pęknięciu słychać z przodu jakby chodził odkurzacz. Na biegu jałowym, bez obciążenia nawet przy obrotach pod 5 tys ciężko jest to wykryć, chyba że dziura jest już...
Panowie podstawowa sprawa -należe sprawdzić silnik krokowy (wyczyścić w bęzynie lub w nitro) -sprawdzić czujnik wolnych obrotów -sprawdzić przepływomierz ewentualnie wyczyścić (j.w) -sprawdzic rurki doprowadzające do zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej -zaworek skrzyni korbowej wyczyścić ewentualnie wymienić -sprawdzić czujnik powietrza dolotowego...
wybaczcie za te kolejne pytania ale zanim cos zepsuje to wolałbym wiedzieć co i jak :) Czy te okrągłe płytki regulujące luz na zaworach można gdzieś dokupić na odpowiedni wymiar ??? bo mierzyłem luz na zaworze ssącym i ma 0,20 a ma mieć jak kolega napisał wyżej 0,15 I co gdy luz jest zbyt mały np. na wydechu jest 0,20 a powinien być o,30 - nie wiem...
WITAM.. Jest taki problem, silnik ogólnie ładnie utrzymany (przebieg 220tys) Zadnych wycieków ani tym podobnych historii, ładnie zbiera się na obroty i w ogóle ale gdy się rozgrzeje i zejdzie z automatycznego ssania z 1200 obrotów na tych ok. 900 - 1000 - to po delikatnych dotknięciu gazu (czyli w zakresie dolnych obrotów tak do 1300) silnik zamiast...
Moim zdaniem należy sprawdzić silniczek krokowy . Dla twojej informacji, boś niekumaty-to nie żaden silnik krokowy, a zwykły silnik komutatorowy. Jak w zabawce. I co on ma do cięzkiego rozruchu po przestoju to sam nie wiem. Ludzie głowa boli od mozliwości z tym silniczkiem :| Ten silniczek nazywa się fachowo: silnik wspomagania wolnych obrotów. jest...
[url=]Link PS te tumany nawet nie wiedzą czym handlują TO NIE JEST silnik krokowy, tylko elektrozawór A znajdziesz go na środku kolektora ssącego pod przepustnicą, trzeba wsadzić rękę po łokieć (z kluczem 8) od strony wlotu powietrza
Z tyłu za silnikiem jest gumowa rura średnicy 1cm do kolektora ssącego. Zobacz czy nie sparciała i jej nie zassało. Do tego co 45 tysięcy zaleca się wymianę zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Zmienna długość kolektorów ssących. wyłamują się klapki, kruszą, wpadają to silnika i... :/ aż strach pisać co dalej
Tumanie, po pierwsze to w tym samochodzie nie ma silnika krokowego, a po drugie sonda lambda działa dopiero jak ma koło 300° C, dopóki jest zimna to sterownik ją ignoruje Zbędne słowo zostało usunięte krokowiec jest, wkręcony w kolektor ssący (plastikowy), a co do sondy to jest takie coś jak grzałka sondy (sonda czterokablowa), mam taki silnik u siebie....
to właśnie potencjometr, ale nic mu to nie da bo jest hermetycznie zamknięty. Zawór wolnych jest pod kolektorem ssącym, zobaczysz go zaglądając od strony akumulatora. A krokowym nazywają go hmmmm nie będę używał wulgaryzmów :)
Na wstępie dodam że problem rozwiązałem i chce się jedynie podzielić sposobem naprawy. Objawy: 1) silnik chodziło jak w czołgu ( palił na 3 cylindry) 2) dużo słabszy 3) czuć zapach paliwa W pierwszej kolejności moje podejrzenie padło na przewody wysokiego napięcia, nocą widać było iskrę skaczącą od przewodów do pokrywy zaworów, wymieniłem je razem ze...
witam .stawiał bym na podciśnienie te silniki są bardzo czułe . na kolektorze ssącym są dwa wężyki i między silnikiem a skrzynią zaraz za cewką jest trójnik on często pęka.sprawdz to .zdarzyło mi sie że przewody od czujnika temperatury zwarły się (izolacja skruszyła się ) komp. wtedy szaleje nie wie czy silnik jest ciepły czy zimny.
przekładałem kiedys silnik z rocznika 95 na rocznik 97 i jedynie aktuator klap kolektora ssącego musiałem dac ze starego silnika poza tym jak pamiętam było pare innych drobiazgów ale udało sie wszystko przezbroic ze starego silnika ,jak jest z 99 rocznikiem nie wiem podejrzewam że różni sie już od starej wersji
jest pewna mozliwosc tzn lekko przestawiony zaplon jezeli to akurat jest możliwe w mondeo z tego roku bo jest mi wiadomo że te auta mają elektroniczny zaplon ustwiany komputerem inna opcja po prostu nie przepala takiej dawki paliwa na zimnym silniku jakie daje pompa na ssaniu pozdrawiam Dodano po 3 PS. na zimnym silniku niekiedy kable zapłonowe są lekko...
Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki. Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów....
Siemka mam podobny problem w mondeo mk1 1.8 td minowicie samochod w zime kompletnie niezapalał krecił długo telepoczac silnikiem az cały samochod sie bujał i po 15 sek zaczynał jakby łapac paliwo (układ szczelny zaworek załozony filtr nowy wymieniany rozrzad i regulator konta wtrysku był wymienony bo predzej był uszkodzony tylko nie weim czy ten regulator...
a to konfigurację sprzętową masz super, choć zavoli to do 150KM co by tam producent nie pisał bo u nas decyduje zima i wydajnośc termiczna a nie tylko przepustowowść gazu. Jeśli tak błąd odczytałeś to wcale nie znaczy że mieszanka była uboga to dość ogólny komunikat i wiel może być przyczyn jego powstawania, np. brudna przepustnica . Z całą pewnością...
Witam wszystkich. Padła mi w aucie turbina (silnik 130KM). Została zregenerowana - cały środek nowy. W aucie został wymieniony: olej, filtr oleju, filtr powietrza (sportowy). Wyczyszczone zostały węże dolotowe, EGR i kolektor ssący, intercooler. Po zamontowaniu turbiny słychać dość mocno jej pracę. W trakcie przyspieszania na I biegu nie ma odczucia...
mondeo mk1 1,8 td Witam mam problem z saniem nie działa mam dziwny objaw gdy włacze klime ssanie chodzi natomiast przy zimnym silniku nie działa chodzi kulawo dopuki nie złapie temperatury sprawdziłem wszystkie przekazniki przy aku chce dalej kopac w skrzynce pod kierownica moze ktos miał podobny problem zaznaczam ze elektro zawór jest sprawny
Trzeba zobaczyć czy wpięte wszystko, bo wyciągali silnik, wpierw dwie wtyczki na lewym błotniku wewnętrznym później wtyczkę okablowania głowicy, nad kolektorem ssącym. Nie zaszkodzi sprawdzic okablowanie w plastikowej rynience (koło wtryskiwaczy) każdy wie jak tam się sypie izolacja z kabli. Póxniej węże.
Nie ma tam żadnej siatki. Skoro nie umie sobie poradzić przez wlew, to niech ssie przez przewód zasilający ze zbiornika. Jeśli zostanie benzyna, to silnik nie dość że nie będzie prawidłowo pracował, to jeszcze będzie dzwonił.
A więc dalej drążę temat - byłem u gazownika twierdzi ze do wymiany lambda - hmmm. We własnym zakresie wykręciłem ją z kolektora wylotowego nawet lekko poszła WD40 było wcześniej lekko nagrzany kolektor(ciepły ) była lekko okopcona ale całkiem ładnie wygląda. opis na niej to Ford 93BB-9F472-AA NTK japan na śrubie 3A 16 sprawdziłem jeszcze raz grzałkę...
jest słyszalny z przodu od strony wlatującego powietrza taki bulgot Jeśli jest ten odgłos pojawia się przy wolnych obrotach - tak miał kolega z forum - to mogą być uszkodzone samoregulatory luzu zaworowego (na ssących). Nie domykają się i częściowo tłok wypycha powietrze z powrotem w dolot. Przy dodaniu gazu dynamika sprężania nie pozwala na całkowitą...
Otworzyłem maske auto stało kilga godzin na słońcu i zapaliło jak silnik był troche nagrzany, może to brak ssania bo ciepły odpalił a na zimnym przy starcie odpala i odrazu gaśnie
Ciśnienie paliwa i szczelność rury ssącej, od przepustnicy do filtra powietrza. Silnik po prostu nie dostaje paliwa. Jest jeszcze jedna opcja-zatkany wydech.
Przecież gdyby to były wtryski, to odpięcie podciśnienia nie powinno mieć wpływu na ich zachowanie-czy tak? No... tak. Może spróbuj w takim razie zaślepić zawór - niech pracuje jak chce, byleby nie bruździł. Dziwne tylko, że po odpięciu rurki podciśnienia, silnik nie wchodzi w tryb awaryjny. Skoro nie reaguje trybem awaryjnym, można prościej zaślepić...
Jak dla mnie "nowe" wtryski sa zapowietrzone. Odpowietrzanie poprzez luzowanie przewodów nic nie da. Rozrusznik nie da rady, predzej zabraknie prądu lub go zjarasz. Musisz sobie pomóc samostartem aby podtrzymac prace silnika, jak załapą chociaz dwa to juz jakoś pójdzie. Ja do tej operacji demontuję kolektor ssący, dzięki temu mogę z wiekszej odległości...
więc dziś sprawdziłem szczelinomierzem luzy. Na zimnym silniku w kolejności od rozrządu popychacze ssących: 1. 0,04 2. 0,04 3. 0,15 4. 0,04 5. 0,04 6. 0,05 7. 0,04 8. 0,04 popychacze wydechowych: 1. 0,25 2. 0,20 3. 0,25 4. 0,20 5. 0,30 6. 0,30 7. 0,25 8. 0,20 Na silniku rozgrzanym: ss: 1. 0,04 2. 0,04 3. 0,25 4. 0,20 5. 0,05 6. 0,05 7. 0,05 8. 0,05...
Rozdział kierunku nawiewu jest sterowany pneumatycznie, wiec wpierw sprawdź, czy rozdzielacz otrzymuje podciśnienie ( z kolektora ssącego lub pompy vacum, bo łaskawie nie napisałeś jaki silnik) oraz to, czy układ jest szczelny. Najlepiej to sprawdzać przy akumulatorze podciśnienia, zdejm schowek.
Witam forumowiczów mam problem z moim nieszczęsnym Mondeo 1.8 16V zetec 97 rok MK II. Mianowicie problemem są obroty wiem ze temat oklepany jednak nie znalazłem akurat takiego problemu. Wiec od początku autko pali na dotyk na benzynie ssanie ładnie podnosi obroty trzyma je równa wiec ruszam po przejechaniu kliku kilometrów, kiedy wcisnę sprzęgło obroty...
Wracam do tematu.Dziś Ford zapalił ale po piątej próbie i pozostawieniu na dwadzieścia minut.Zapalił jak by nic się nie stało,ale silnik pracował jak by się do niego kamieni wsypało,chodził tak dopóki nie dodałem gazu i potrzymałem go tak ze dwie minuty na obrotach 1500/2000 tyś.Potem zapalał bez problemu.Pytanie z mojej strony jest następujące.Czy...
Do tego jest łatwy dostęp, jak ścięgniesz plastikową osłonę z góry silnika to jest mniej więcej centralnie za kolektorem ssącym z trzema przewodami [url=]Link
Witam ja właśnie zakończyłem prace w garażu wymieniłem kolektor ssący klapki u mnie były na wyczerpaniu zobaczymy co będzie chociaż nadal słyszę jakieś bulgotanie w silniku czyściłem również seperator oleju był w stanie masakrycznym zobaczymy co teraz będzie na obroty wchodzi ładnie przepale zobaczę pozdrawiam........
Witam, kolego czy udało Ci się rozwiązać problem ? Mam dokładnie tak samo jak ty, po wymianie alternatora ok 5 sek niskie obroty i brak reakcji na pedał gazu. Zimą kiedy silnik jest odpalany po dłuższym postoju tzn włącza "ssanie" wchodzi na obroty natychmiast i gaśnie kontrolka ładowania kiedy jest ciepły dopiero po ok 5 sekundach.
A niech tobie będzie. Strona ssąca 0,35mm, natomiast wydechowa 0,50mm. Swoją drogą gdzie tu brak konkretnej odpowiedzi? Znalazłem coś takiego ale to do forda focusa z podobnym silnikiem 0,35 ssący i 0,50 wydech Te same dane dla tego silnika w mondeo.
Hej Dopiero teraz zauważyłem, że odpowiedziałeś w tym temacie. Symulowanie wyższego IAT nie jest dobrym rozwiązaniem. Natomiast popytałem kilku ludzi i oni również widzą że zimą pali im nawet w trasie nieco więcej. Swoje autko przewertowałem bardzo dokładnie. I wszystkie czujniki, termostat są w pełni sprawne. Sam silnik również jest w bardzo dobrej...
Uchwyty od dzwigenek ssących zaworòw są pospawane być może silnik miał w przeszłości jakąś kolizję a na chwilę obecną wtryski poszły do reklamacji , wytrzymały 5 miesięcy po regeneracji, zawory raczej nie nie powinny się przyczynić do przedwczesnego ich zużycia
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Właśnie wróciłem z garażu sposób na zalezienie tej blokady jest następujący wykręciłem wtrysk w gniazdo sadziłem sztywny pręt i kręciłem kołem zamachowym, pręt zszedł w dół znak pisakiem na pręcie następnie kręciłem dalej pręt poszedł do góry i znak flamastrem jeden obrót kołem to dwa cykle góra dół, następnie wyjąłem pręt wtrysk podłączyłem do przewodu...
Mówisz o klapkach w kolektorze ssącym ? Ten silnik naprawdę ma 60tyś przebiegu w środku i pod maską jakby wczoraj wyjechał z salonu. Przy tak małym przebiegu padłyby ?
Silnik nagrzewa się szybko i trzyma temp.dym jest zaraz po odpaleniu na zimnym silniku dosłownie przez minutkę i później jest już ok bez żadnego dymienia normalne spaliny, nie wiem może coś z zapłonem jest nie tak bądź automatyczne ssanie coś tam niedomaga?
Turbo fizycznie się rozpędza? Recyrkulacja spalin działa jak należy? Sprawdź węże między kolektorem ssącym a intercoolerem, bo zazwyczaj pęka ten pod EGR-em. Silnik nie pracuje czasami głośniej?
Programowałeś wtryskiwacze? Jak masz rozwalone koło to może powodować, że czujnik spalania stukowego odbiera głupoty. Możesz spróbować podłożyć pod czujnik jakąś cienką podkładkę miedzianą? Jest z tej strony co kolektor ssący ale poniżej na bloku silnika między 2 a 3 cylindrem chyba.
Witam Panowie mam podobny przypadek,rano ja chcę odpalić loteria -uda się nie uda,pierwsze odpalanie powoduje że auto faluje na obrotach zbliżonych ok.500-600 i albo wskoczy na 1200-1300 albo zgaśnie. Jeśli zgaśnie zostaje w zasadzie druga próba przy wciśnięciu gazu i jeśli odpali i go przytrzymam na obrotach po kilkunastu sekundach pracuje już normalnie,jeśli...
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Witam. Opiszę problem z jakim borykam się od dwóch dni. Ford mondeo MK3 2.0 Duratec skrzynia automatyczna. LPG sekwencja. Silnik samochodu nagle przestał wchodzić na obroty powyżej 3 tysięcy. Na wolnych obrotach chodzi równo na gazie i na benzynie. Odpala z dotknięcia. obroty nie falują. Do 3 tysięcy wchodzi płynnie lecz im bardziej uchylę przepustnicę...
Dzień dobry, Moja przygoda z nierówną pracą silnika zaczęła się jakiś dłuższy czas temu :( ale do rzeczy. Jak odpalam silnik na zimny(po nocy) falują mi obroty okolo 2 minut nastepnie na gorącym delikatnie ale tez faluje. Problem mam już od dluższego czasu. Ilość mechaników którą moje auto odwiedziło prosi o pomstę do nieba ( szkoda gadać ). Auto jet...
60kkm na landi fabrycznym z aso i hydro umiera :-) Jak dolejesz PB to się przypudruje ewentualnie lubra pomoże na ssące. Koniec offtopa. Dalsze dyskusje to PW lub oddzielny wątek poproszę.
O tym w sumie nie pomyślałem, ale okej. Zjawisko wygląda tak: silnik stygnie, na ścianach bloku skrapla się woda i spływa do oleju. Silnik pracuje i nagrzewa się, olej nagrzewa się od smarowanych części do nieco wyższej temperatury niż płyn chłodzący (ok 110 stopni C w zależności od warunków w jakich jest używany jego ilości), woda "wysmaża" się i...