Takie masz to Mondeo ? W załączniku schematy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Przy odrobinie szczęścia uszkodzony jest tylko czujnik ciśnienia na magistrali, który daje złe odczyty, przez co sterownik gasi silnik żeby nie uszkodzić pompy.
sprawdź listwę i wszystkie świece wykręć i sprawdź czy mają iskrę Włożony silnik kupiony w dobrej wierze może miedz inne kody względem komputera.
Kolego śmiało możesz wstawiać motor z roczników od 1993 do 2000 czyli MK1 oraz MK2 są to tekie same silniki nie zwracaj uwagi czy na pokrywie zaworów pisze Diedel czy Endura DE ja miałam taki sam problem po nieudolnym mechaniku który źle złożył rozrząd po wymianie z "diesla" na "endura" wszystko latało jak należy
Na Regulator może nie być błędów Sprawdż ciśnienie paliwa kiedy szarpie Dodano po 7
No to chyba już prawie wszystko jasne jest - oprócz okablowania EGR-a.
Obstawiam pompę brak obiegu :D
Proponuje test pompy jechać aż stanie potem gaśnica śniegowa zmrozić pompe i zobaczysz co z tego wyjdzie gdy pompa ostygnie czy odrazu odpali . Dodano po 7 Z gaśnicą śniegową nie inną !!!!!!!! rozsądnie można ręce odmrozić ciekły dwutlenek węgla CO 2 ma gdzieś -80 stopni ale jest skuteczny w tych sprawach .
O sens spytaj inżynierów z Forda, te typy tak mają choć na schemacie nie idzie tego zauważyć, kilka razy spotkalem się z tym, ale to w niczym nie przeszkadza.
Zabity wydech lub brak paliwa.
Witam kolego rbiesiada z całym szacunkiem ale takie rysy na tłoku to jeszcze nie tragedia . Owszem najlepiej jak by ich nie było , nie chcę tutaj nikogo przekonywać ani zachęcać do bylejakiej roboty i wyrzucenia w ten sposób pieniędzy w błoto . Najlepiej założyć nowe tłoki , prze moje ręce przeszło juz trochę silników i owszem nie wszystko było w nich...
jesli to prowadnica -to znaczy ze z jednej strony masz wiekszy opor. I nawet jesli nadal siedzi - moze wypasc. "Drutowanie" lubi mscic sie w najmniej sprzyjajacych momentach, radze jednak sprawdzic w czym rzecz i naprawic (ewentualnie do jakiegos fachowca podskoczyc, jesli nie wiesz jak). Inaczej mozesz sobie pogorszyc
Na początek sprawdź stan klapy mieszania (może ci dopuszcza zimnego powietrza) . Jeżeli ok sprawdź czy wymiennik oddaje ciepło ( nagrzej silnik, pokrętło na max ciepłe wentylator na max, w komorze silnikowej powinien jeden wąż od nagrzewnicy być znacznie zimniejszy od drugiego)
Przykładowe koło do 1,8 16V ze znanego portalu aukcyjnego widok od strony pierścienia sygnałowego http://obrazki.elektroda.pl/8524588000_1... A to 1,6 16V http://obrazki.elektroda.pl/2229026800_1... Wstępnie widać, że d..a z tego, bo czujnik nie widzi koła sygnałowego.
odglos ten moze wskazywać na uszkodzenie uszkodzenie to moze byc związane z współpracujacymi metalowymi czesciami. jakie pytanei taka odpowiedz. podaj dokałdna lokalizacje dzwieku i dokładny opis jego powstawania (bo po rozruchu moze oznaczać wszystko np 1h)
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
A może to problem czegoś innego, może masz instalację gazową lub problem z płynem chłodzącym, jak jest zapowietrzony układ to też gubi obroty.
Pompa wtryskowa do wymiany - siada elektronika sterująca której "regeneracja" czyli wymiana nic nie daje bo dochodzi jeszcze zużycie mechaniczne pompy. A że pompa jest zintegrowana z immo przed zapytaniem o koszt takiej imprezy usiądź cobyś sobie głowy nie potłukł upadając. Jeżeli wszystko jeszcze oryginalne to i wtryski w podobnym stanie co pompa....
zawór wolnych, potencjometr przepustnicy, lewe powietrze, a najlepiej podpiąc pod tester :)
W mondeo do pokrętła od rodzaju nawiewu dochodzi podciśnienie, albo źle jest podłączone w komorze silnika albo w ogóle nie podłączone, sprawdź przy silniku czy podciśnienia są ok a jeśli będą ok to musisz odkręcić panel sterowania nadmuchem i sprawdzić czy tam dochodzi podciśnienie, bo w mondeo zdarza się że się to pokrętło się rozszczelnia i wtedy...
Nawet jeśli nie będzie błędów, to będzie można podejrzeć parametry i na podstawie uzyskanych wyników postawić jakąś początkową diagnozę.
tu masz wszystko czarno na białym :) http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p...
Rozmawiałem ze znajomym i przypomniał mi ze własnie miał podobny problem jak ty i wymieniał rozrząd , najlepiej jedz z tym do warsztatu :)
Właśnie że się ustawia, kołek służy tylko do ustalania koła pasowego na odpowiednim zębie. Precyzyjną korekte (poniżej skoku zęba) robi sie a fasolach koła pasowego, wystarczy popuscić 3 śruby na klucz 10. Ja ustawiałem na słuch i na dobre palenie. Sprawa nie jest łatwa, przesunięcie o grubość włosa już daje różnice. Wartości ustawczej czujnika zegarowego...
jeżeli to jest silnik 130 konny to na 90% wysiadł jeden z wtryskiwaczy i kwalifikuje sie do wymiany dzięki naszym stacjom. Wystarczy raz zatankować gorsze paliwo i po wtrysku, oczywiście nie wróci to samo do normy ratuje tylko i wyłącznie wymiana wtrysku. która wiąże sie z wizyta w serwisie i wprogramowaniu go do komputera. Najlepiej jest wymienić wszystkie...
Być może .Bo jest to raczej LIN. KOd silnika proszę.
Ale wałki spina łańcuch
Szukaj problemów w dolocie, odmie, podciśnienia, może zawór par paliwa.
Im większe obroty silnika, tym stukanie przyspiesza, wątpię, aby to była uszczelka
Witam Raczej komplecik „czapeczka i berecik” czyli silnik z wentylatorem , bo mało prawdopodobne że dostaniesz sam wentylator / turbinę / . Poza tym zdemontowanie wentylatora z osi tak starego silnika bez uszkodzenia graniczy z cudem .
W tych samochodach z grupy VW usunięcie tego elementu na pompie nie powodowało żadnych ubocznych skutków Ale to była zwykła pompka z tym cudem, tu masz klasyczny sterownik silnika który steruje EGR, kątem wtrysku. Nie klikasz na pomógł...
Pin w ECU a32 szara wtyczka, kolor kabla niebieski-brąz. Dodano po 5 Miałem dziś taki sam problem w sterownik silnika u0120 błąd komunikacji z alternatorem. Przyczyną jest wilgoć we wtyczce od modułu żaluzji przed chłodnica. Oba moduły są sterowane jednym lin.
Temat do zamknięcia. Test przypisania dawki wszystkich wtryskiwaczy na nowo i obroty wróciły do nominalnu. Co za tym idzie komunikat za niski poziom ciśnienia oleju silnika zniknął. 🙂
Wiele rzeczy może być np.egr lub przepływomierz i wiele innych. Diagnostyka i jesteśmy bliżej. Pozdr
U mnie były wadliwe cewki zaplonowe. Mimo że nowe i ngk ale coś świrowało. Podmieniłem cewki na uzywane oryginały i auto działa. Wcześniej podmieniłem sterownik silnika I nie pomogło.
A niech tobie będzie. Strona ssąca 0,35mm, natomiast wydechowa 0,50mm. Swoją drogą gdzie tu brak konkretnej odpowiedzi? Znalazłem coś takiego ale to do forda focusa z podobnym silnikiem 0,35 ssący i 0,50 wydech Te same dane dla tego silnika w mondeo.
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
Jeżeli kod silnika to Duratorq QXBA to pasek . Podaj kod silnika i rocznik pojazdu.
AD podaje dla tego silnika 0,15 ssący 0,30 wydech.
Zespół rezystorów szukaj koło silnika dmuchawy
a tu bym się nie zgodził bo w fordzie komputer od silnika a od automatu to jedno. Musisz wymienić komputer z silnika bez automatu. Dodano po 2 w mondeo z tego rocznika sterownik silnika znajduje się pod schowkiem pasażera a dostęp do niego jest po odkręceniu śruby na klucz 10 od strony silnika po uprzednim wypięciu zbiorniczka z płynem od wspomagania...
wszystko pasowało ze starego silnika tak jak napisałem wczesniej
Stawiałbym na sterownik pompy,jednym z objawów jego uszkodzenia jest brak reakcji na pedał gazu,oraz gaśnięcie silnika po rozgrzaniu.Przy awarii sterownika nie zawsze wyskakują błędy na kompie!!!Sterownik możesz wyjąć sam.Oto link jak to zrobić:http://pumpe-duese.eu/pl/demontaz... Jak się zdecydujesz na wymianę sterownika mogę dać namiary na gościa...
Witam wszystkich. Mam ten sam problem Mondeo mk3 2.0 tdci z niską temperaturą silnika, termostaty mały jak i duży wymienione oraz czujnik temperatury w szystko po dwa razy w ciągu tygodnia i nic nie pomaga. Po odpaleniu na zimno rura od termostatu do chlodnicy zimna ale po kilku minutach robie sie letnia a z tego co czytalem powinna być zimna do póki...
Miałem z takim problem, ewidentne wypadanie zapłonów choć błędów żadnych nie było. Dostał nowe świece NGK dedykowane do tego silnika i nie pomogło, dostał kolejny raz takie same i naprawiony. Różnica polegała tylko na tym że te pierwsze były "made in france" drugie "made in japan".
skoro linka pracuje to tu jest ok. moze problem lezy w module podgrzewania paliwa znajduje sie on obok filtra paliwa miedzy filtrem a popmpom paliwa. masz tu jeszcze kilka parametrow technicznych silnika w zalaczniku!!
Musisz zdemontować poduszkę i łape silnika , dopiero wtedy wykręcisz te szpilki , silnik będzie luźny tylko przód - tył , podpierać nie musisz.
Występuje. Nie za rozrusznikiem, a z drugiej strony silnika czyta z koła zamachowego. Więc samochód na podnośnik, ściągniecie osłony pod silnik i w sumie będziesz już go widział.
mondeo drgania silnika szarpanie silnika mondeo mondeo poduszka silnika
p0340 astra ustawi barometr śrubokręty precyzyjne
naprawa udaru makita grundig tda2052
Harman Kardon HS 200 – wymiana diod LED podświetlenia pokrętła głośności krok po kroku McCormick D324 – usuwanie luzu układu kierowniczego, regulacja przekładni, naprawa drążków