Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
odglos ten moze wskazywać na uszkodzenie uszkodzenie to moze byc związane z współpracujacymi metalowymi czesciami. jakie pytanei taka odpowiedz. podaj dokałdna lokalizacje dzwieku i dokładny opis jego powstawania (bo po rozruchu moze oznaczać wszystko np 1h)
Odczytaj bledy silnika. Mozliwe ze czujnik waka do wymiany. A twoje stuki to dalej moga byc wtryskiwacze. Uwazaj z takimi objawami, bo to moze byc bogata dawka i mozesz wypalic dziure w tloku.
Stuki są po stronie kół pasowych czy po stronie skrzyni biegow?
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? trochę to dziwne, ale warto sprawdzić, warto też sprawdzić przelewy na wtryskach, to by tłumaczyło jeden cylinder i dymienie, i nie jest to zbyt pracochłonne, pozdrawiam Dodano po 12 póki co kompresję może Pan sobie darować, 1 wtrysk potrafi narobić hałasu, lejący wtrysk w ekstremalnych przypadkach...
kupić używaną skrzynię za ok 400-500zł i liczyć że nie będzie gorsza od poprzedniej, lub robić remont swojej - koszt ok 1000-1200zł. Focusy mk1 mają tak częste awarie skrzyń, że głowa boli. Kolega miał kombi 1,8tddi. Rozsypały mu się biegi dolne. Radziłem od razu ją robić. Niestety - wyjęli z mechanikiem. Zabrali się za synchronizatory. Miesiąc spokoju....
sprawdzone poduszki silnika-skrzyni są w porządku. Mechanik powiedział że to coś w skrzyni stuka
Dziękuję za podpowiedzi. Olej do skrzyni zalałem, jak teraz zalecają to jest 75w90, jeśli chodzi o tarcze sprzęgłową to jest taka możliwość, że sprężyny są luźne, ale czy to miałoby wpływ na te odgłosy ze skrzyni biegów? Chciałbym zaznaczyć, że biegi wchodzą bez żadnych problemów. Jeśli chodzi o olej to na oryginalnym oleju były takie same stuki.
Witajcie! Od wczoraj strasznie stuka mi w silniku tak, że czuć te stuki na nodze (poprzez pedał) Stukanie pojawia się pow.1000 obr. , więc już po lekkim wciśnięciu gazu. Przy wyższych obr. pow.2500 - 3000 stuka , ale troche ciszej (może dlatego ,że częściej i głos zlewa się w jedno) Co to może być - wtryski ? , czy coś poważniejszego ? pba /mondeo 1.8...
ok jak już tak zrobię dam znać czy coś pomogło
No. A stuki skąd się biorą?
W moim dziadku typu Mondeo stuki powodował niedokręcony przegub półosi po wymianie łożyska. Ale jeśli nie było ściągania piasty to obstawiałbym w/w poduszke.
Te stuki słychać z bagażnika , pod siedzeniem kierowcy czy z podsufitki?
Jest jeszcze jedno pytanie. Ostatnio miałem też kłopot ze stukaniem silnika, coś w rodzaju spalania stukowego w starych, wysłużonych mercedesach 200 D. Zdarza się to na niższych obrotach, poniżej 1500. Najczęściej przy ruszaniu z miejsca gdzieś tam pod maską da się słyszeć pojedynczy, bardzo silny stuk. Do tego ciągle słyszę mniejsze stuki, powtarzające...
mondeo 1.8 td ciezko odpala i stuki w silniku ale nie zawsze ciezko odpala tylkoo rano a co do tych stuków to czasem jest ok zle jak zacznie stukac to traci moc czy to wtryski??
wtryski miały nadane nowe kody , mam je wpisane w karcie gwarancyjnej. Wtryski na biegu jałowym maja dawki równo oscylują miedzy -0,25mg do +0,25 mg tak każdy. zawór egr na biegu jałowym raz ma 0,6mm otwrcia raz 3,2 mm otwarcie może to czujnik w zaworze egr? I wyskoczył i błąd podczas jazdy z kompem na kolnach p0910 ale nie wiem czy ma coś wspólnego...
Witam Mam problem. Podczas ruszania kierownicą słychać lekkie stukanie. Po odpaleniu samochodu tez słychać te stuki oraz skrzypienie. Jak ktoś wie jak wymontować maglownice prosił bym o pomoc i rady. Pozdrawiam
Lepiej go nie uruchamiaj, bo z tego co piszesz, to silnik stracił ciśnienie smarowania i pojawiły się stuki metaliczne.Może być tak , jak Ci dobrze ostygnie to normalnie go uruchomisz i będzie okey.Ale po nagrzaniu znów straci ciśnienie smarowania. :|
witam ostatnio bylem u znajomego mechanika i miał forda mondeo TDdi problem tkwil w tym ze głosno pracowal, odglosy stukania nie to pompa, nie to wtryskiwacz i wcale nie symetryczne stuki zwlaszcza jakies 10s po odpaleniu zachowywal sie jak by miał zaraz zawór wyskoczyc....potem doszedl szum rolki wszystko tak chodzilo ja sieczkarnia.. ale doszli co...
Witam oriętujecie się panowie czy w silniku od mondeo mk 3 2.0 tdci też jest taka sama zasada działania tej klawiatury? Ponieważ też po rozgrzaniu silnika pojawia mi się taki klekot powyżej 1200 obr jakby zawory grały mówiąc potocznie czasem przy ruszaniu na jałowym pojawi się takie jakby pojedyncze pukniecie nie takie skumulowane jak powyżej 1200 obr.
a zapomniałem dodać sprawdź linkę od temperatury są tam dwie na zimnym silniku przed zapaleniem powinna naciągać dźwigienkę na pompie wtryskowej prawdopodobnie od wyprzedzenia konta wtrysku (no i na zimnym silniku powinieneś słyszeć jak ten impulsator stuka jeżeli nie stuka to jest walnięty a można to usłyszeć bo stuki są takie jakby był jeden zawór...
Szczerze mówiąc to ciśnienie oleju nie było nigdy sprawdzane ale żadna kontrolka od niego się nie pojawiła, samochód jest już 5 lat olej zawsze zmieniany przynajmniej raz w roku, aktualnie jest chyba Castrol, jeżeli chodzi o rozrząd był sprawdzany około 2 lata temu, i wszystko było dobrze w każdym razie wtedy obroty już falowały, a obstawiam dwumas...
I wg nich to może być koło dwumasowe lub półoś... Tylko dlaczego gdy jest zimny tego nie robi i jeśli na rozgrzanym przelaczy się węże podcisnienia bezpośrednio do turbiny szarpala nie ma. Nie skreślałbym tej diagnozy. Dwumasa inaczej zachowuje się zimna, inaczej ciepła. Świadczy o tym chociażby fakt, że kiedy poliamidowe łożysko dwumasy jest już wypracowane...
Witam ponownie . I dlatego staram się od jakiegoś czasu robić osobiście . Właściwie to chyba od tego czasu jak zawiozłem mondeo do wymiany tarcz hamulcowych . Napierdalali wtedy Młotem 5 kg w te tarcze , aż się rozsypały . I ja stałem przy nich . A jak by mnie tam nie było to co by robili ? Co do opisywanego problemu to : W tamtym roku w czerwcu , miesiąc...
Koło dwumasowe w silnikach 2,0 tddi/tdci najczęściej zużywa się na skutek wypracowania pierścieni poliamidowych w których koło jest łożyskowane. Ale wtedy pierwsze objawy pojawiają się na luzie przy nie wciśniętym sprzęgle i na zimnym silniku po nocy. Oprócz wibracji towarzyszą im najczęściej głośne nieregularne stuki, wyraźnie słyszalne, cichnące po...
Witam, czy jest jakaś różnica pomiędzy uszczelką metalową a (papierową) pod głowice ? Wymieniałem w powyższym samochodzie zawór wydechowy więc zdemontowałem głowice zawór dotarłem wszystko oczyściłem na glanc przykręciłem z odp. momentem ogólnie wszystko chodziło tylko z pod pokrywy zawory czasem wydobywały się głośne metaliczne stuki trochę ale to...
Ja miałem dwa VW,Opla,Fiata i teraz drugiego forda i następny będzie ford.Kolejność nie przypadkowa najgorsze to były VW po prostu tłuki fiacik tani w eksploatacji i przyjemny taki.Zeby nie było że stare auta i dlatego vw złe bo teraz mam mondeo z 2003r i tamte były podobne roczniki Oczywiscie, co roku zmieniasz samochod na ten sam lub podobny rocznik....
Masz dosyć wygórowane wymagania, ale tragedii nie ma. Nie wypowiem się co do Hondy jakiejkolwiek, bo jechałem raz starym Civikiem i raz nowszym Accordem jako pasażer. Nic specjalnego ani w jednym ani w drugim. Astra 2 będzie w tym budżecie w miarę dobrym stanie, z tym że jest to auto przeciętne. Na 407 w tej kwocie bym nie liczył - to musiałaby być...
Witam. W tylnym zawieszeniu mojego auta występują stuki na wysokości górnego mocowania amortyzatora.Jestem po wymianie amortyzatorów wraz z odbojnikiem zawieszenia, osłoną amortyzatora a także poduszką gumową górnego mocowania amortyzatora w której to części występują te stuki.Czy ktoś wie co może być tego przyczyną?
No to co z tego, ma przestawiacz kąta wtrysku sterowny przez ECU, jeżeli nie działa silnik pracuje z wyraźnymi stukami.
Pierwsze opowiadanie wskazywało na uszkodzone popychacze hydrauliczne/stuki po rozruchu silnika/.
na wolnych? a po przegazowaniu? podejzewam ze podczas stuku masz cisnienie za duze. uwalony regulator cisnienia, czujnik lub wtryski.
Sprężyny są oryginalne. Ale może być pęknięta na samym końcu i tego nie widać wtedy sprężyna stoi krzywo i trze o osłonę ochronną i słychać stuki. Taki przypadek ja miałem. I najeździłem się po mechanikach i wymiany innych części nie pomogły.
Przewody podciśnienia sprawdziłem i są dobre,a zawór sterujący jak wyciągam kostkę to słychać stuk to powinien być dobry.
Witam sprawdź dokładnie tuleje wahaczy i łożyska w kołach, dla poprawienia humoru powiem Ci że też miałem dziwne stuki w zawieszeniu (Ford Mondeo), też jeździłem po stacjach obsługi aż sam znalazłem .... kamień wielkości pięści na zawieszeniu zbiornika paliwa :D
To taki doraźny sposób na sprawdzenie najczęstszej przyczyny takiego stanu. Pod warunkiem, że przy przekręcaniu kluczyka słychać wyraźny stuk (elektrowłącznik na rozruszniku). Jeżeli jest całkowita cisza (raczej coś w stacyjce jest zwalone) lub cichutko stuka tylko przekaźnik rozrusznika - to przyczyna leży poza szczotkami...
Mondeo 1,8 bęzyna 98r klimatyzacja manualna. Czy to normalne że po włączeniu klimatyzacji sprzęgło na sprężarce regularnie co kilkadziesiąt sekund załącza się i wyłącza? Widać to gołym okiem jak elektromagnes wciąga i wyrzuca sprzęgło z charakterystycznym stukiem. Klimatyzacja chłodzi ale obawiam się ze po kilkuset kilometrach sprzęgło się rozleci....
Witam,mi wlasnie kilka dni temu poszedl pasek rozrzadu w fordzie mondeo 1.8 td(silnikendura).Praktycznie nie bylo zadnego stuku jechalem na wolnych obrotach.Odkrecilem walek rozrzadu wszystko niby wyglada dobrze.zabardzo sie nieznam na mechanice,mam pytanie...czy popychacze maja byc wszystkie w jednej pozycji?,jak moge sprawdzic zawory bez demontazu...
jestem mechanikiem forda wiec sadze:jaki to klekot?jesli z pod maski to z ktorej strony.najczesciej w mondeo rozpada sie kolo pasowe walu korbowego...objawy ulegaja wzrostowi natezenia przy wlaczeniu klimy lub obciazeniu silnika np na 5 i hamulcu recznym, nastepny:stuk przy gaszeniu i zapalaniu silnika czyli rozpada sie kolo dwumasowe<sprzeglo warto...
Uważam że zerknąć powinieneś jeszcze raz na bezpieczniki . Już chyba z pięć razy patrzyłem :P teraz zauważyłem, że pozycyjne światła działają na pozycji "wciśnięte w lewo" czyli same pozycyjne bez podświetlenia wnętrza. Wychodzi na to, że nie działa jedna pozycja przełącznika świateł, jutro chyba będę miał inny używany przełącznik, sprawdzę czy pomoże....
No to teraz remont głowicy... ----------------------------------------... czy to na 100 % ?? jest chyba jakaś możliwość sprawdzić - czy zawory poszły, bez zdejmowania głowicy. można spróbować , jest taka możliwość ? po czym poznać ze głowica do remontu, kręcąc kołom pasowym nie ma żadnych stuków, szmerów...
Sprawdź porządnie luzy w zawieszeniu na kanale, a nie na podnośniku. Cieknące amortyzatory wymień. Nie da się na odległość losowo podpowiadać co puka. Rozgarniętemu mechanikowi zazwyczaj odnalezienie miejsca stuku zajmuje do 15minut. Drążek stabilizatora i łączniki potrafią narobić hałasu, tak samo drążki, końcówki, przekładnia i wiele innych punktów...
Wiem ,że wiele wody upłynęło ale mam to samo w moim mondku (160tys.km. ) . Opony nowe ,inne felgi - to samo. Wibracje przy 100-140km/h . Tarcze i klocki nowe. Zaciski nie blokują się ,gumki wymienione ... wszystko jak ta lala. Bije półoś (krótka) ...druga- dłuższa (ta z podporą) delikatnie też ale nie tak jak pierwsza. Czasem -raz dziennie ,rano,w drodze...
Nie przypuszczałem takiej awarii a jednak... Byłem przekonany, że coś ze stacyjką. To jest tak: jeżeli po przekręceniu kluczyka w pozycje rozrusznika słychać delikatny stuk, to znaczy, że przekaźnik pracuje. Skoro przekaźnik pracuje, to stacyjka jest ok, a EDC i immo dopuszczają do startu. Więc rozrusznik jest kaput. Ale: to nie muszą być zwalone szczotki,...
Witam. Podepnę się pod ten temat. Jestem nowym użytkownikiem MK3. Okazało się, że prawy drążek (kierowniczy) ma stuk. Wygląda, że końcówka drążka nie ma luzu. Moje pytanie. Czy zdejmując ta osłonę (maglownica, drążek)z będę mógł zredukować ten luz, może jest tam jakieś magiczne urządzenie które trzeba wymienić lub dokręcić?
U mnie w aucie (Escort diesel) działa to w ten sposób, że po zgaśnięciu lampki dopiero po pięciu sekundach słychac stuk rozłączającego się przekaźnika świec. Ma to prawdopodobnie na celu dogrzanie komór spalania w zimnym jeszcze silniku. Jeżeli jednak odpalę silnik po całkowitym wyłączeniu świec to nie ma problemów z gaśnięciem czy czymś takim. Swiece...
jezeli sa takie obiawy ze temperatura nie rosnie to moze byc termostat. jezeli okaze sie ze termostat jest ok to przyczynamoze byc w czyms innym. zdejmij oslone z prawej strony konsoli czyli w miejscu nog pasazera odsloni sie duza czarna plastikowa skrzynia tam znajduje sie czle sterowanie ogrzewaniem teraz poruszaj przekladnia cieplo-zimno i zobacz...
Widzę auto musi kupić dziś czy najlepiej jutro? jeżeli ma chwilę czasu może poszukać - zdarzają się okazje, np. mondeo 2003 rok za 5 tyś zł wszystkie wtryski do wymiany - przecież chciał takiego mondka, a za 15 tyś można kupić mondeo mk4 z pierwszego roku produkcji, za 19 tyś na portalu aukcyjnym , jest zarejestrowany 2.0 z gazem kombi, alusy, wszystko...
Jak w temacie, problem z zapalaniem. Szukałem już na forum podobnej usterki, owszem jest na temat złego zapalania, ale ten mój ' umarł na amen'. Jak były te silniejsze mrozy /-10, -20/ to kilka razy trzeba było kręcić aż zapalił, ale podobno to normalne. Aż tu po przyjeździe z pracy postał 2 godzinki i przy próbie zapalenia nic!. Rozrusznik kręcił normalnie,...
stuki mondeo stuki silniku mondeo stuki skręcaniu
chorus radio programator cyrkulacji odległości pomiędzy przewodami
Tranzystor 11N90E: Specyfikacja i Zastosowania Oznaczenia + i − na potencjometrach, bateriach, kondensatorach – jak rozpoznać bieguny?