Przy odrobinie szczęścia uszkodzony jest tylko czujnik ciśnienia na magistrali, który daje złe odczyty, przez co sterownik gasi silnik żeby nie uszkodzić pompy.
Temat został rozwiązany, firma zajmująca się tuningiem uszkodziła sterownik silnika do tego stopnia że samochód trafił do ford ASO.
Uszkodził się sterownik silnika, są tam dwa driverki cewek sterowane przez uC motoroli EDIS4, sprawdź impulsy sterujące tymi driverami.
W samochodzie marki Ford Mondeo 1.6 Kombi ponoć popsuł się sterownik silnika. Stał sobie on prawie przez całą zimę ani razu nie odpalany, aż zaczęły się problemy z odpaleniem go. Silnik raz odpalał a raz nie odpalał.Przy przekręcaniu stacyjki kręciły się wentylatory na chłodnicy dość długo a jak przestawały się kręcić to samochód dało się odpalić a...
Nie wyobrażam sobie szczerze mówiąc, że nawet wysłany błędny komunikat do nieistniejącego urządzenia namiesza w sterowniku silnika.... coś takiego mi się w głowie nie mieści, zresztą protokół CAN przecież nie wysyła danych pod adres, który przypadkowo może być błędny, tylko wysyła komunikat a obsługujące go urządzenie może go zrealizować jeżeli istnieje....
Witam wszystkich jak wyżej w temacie stało się to po myciu silnika w upalny dzień w czerwcu czasami 3 dni jest ok a czasami 5 x w ciągu dnia kuleje nie chodzi na 1lub 2 cylindry czasami po kilku minutach odpale i jest ok i tak w kółko, silnik pali bez problemu przy - 18 więcej nie było u mnie jak na razie Dodam co dziwne że nie wyrzuca żadnych błędów...
"ten kapturek" to potencjometr zmierz rezystancję z starego uszkodzonego EGR pomiędzy pinem 1 a 2, kup w elektroniku o podobnych wartościach i podepnij go w miejsce starego. Kolor przewodu biało/niebieskiego pin 3 to sygnał zbierający z potencjometra a pin 1 kolor żółto/biały i 2 brązowo/czerwony to rezystancja potencjometra.Niewiem jak się będzie zachowywał...
Witam wszystkich jak wyżej w temacie stało się to po myciu silnika w upalny dzień w czerwcu czasami 3 dni jest ok a czasami 5 x w ciągu dnia kuleje nie chodzi na 1lub 2 cylindry czasami po kilku minutach odpale i jest ok i tak w kółko, Dodam co dziwne że nie wyrzuca żadnych błędów na komputerze a przed myciem silnika naprawianie były 2 miesiące wcześniej...
nie mam iskry na cyl. 1 i 4, przy tym rozwaliło mi już dwie cewki(pękły od spodu) po sprawdzeniu wszystkich przewodów kieruje się ku uszkodzonemu sterownikowi, to jeszcze nie jest pewne do końca ale wolę się już zorientować w temacie. A co do immo to wydaje mi się że jest, jest fabryczny alarm no i ta dioda w komputerze po zamknieciu mruga, więc chyba...
Skasowałem wszystkie błędy i Przejechałem się, jedzie normalnie, turbo działa, ale w komputerze teraz zostają takie błędy https://obrazki.elektroda.pl/3581573900_... https://obrazki.elektroda.pl/4366484000_... https://obrazki.elektroda.pl/9492443700_... I takie odczyty https://obrazki.elektroda.pl/1640753300_...
Zasilanie na bezpiecznikach od ECU w porządku. Skupiam się teraz na immo i błędzie nr 11. Coraz więcej wskazuje na uszkodzony sterownik silnika.
Albo wtryskiwacz uszkodzony,albo tylko sterownik silnika zapomniał:)kodowania wtrysku.
Czujnik wałka w pompie jest,nie koniecznie wymiana pomoże,może być że sterownik pompy uszkodzony.
Nie ma,to nie mondeo czy focus TDCi. Zwykła,rotacyjna pompa. Jeżeli jest faktycznie generowany komunikat o błędzie czujnika położenia wału,to częstą winą jest uszkodzony sterownik silnika.
Uszkodzona wiązka lub naprawa sterownika pompy.
Jeżeli się tak dziej,to najprawdopodobniej uszkodzony sterownik silnika. Swoją drogą nie widziałem mondeo 1,9 w dieslu. Jakaś nieznana wersja standardowgo 1,8 TD ?
jaki silnik? Jakies bledy w sterowniku? Moze uszkodzony czujnik temp.
Jak 1 i 4 to jest ten sam kanał cewki WN, czyli wskazuje to na uszkodzenie cewki lub sterownika silnika. Ale najczęściej problemem jest cewka.
Na innym forum wyczytałem że może być uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, spotkał się ktoś z tym?
Juz moge temat zakączyc stwierdzili uszkodzenie sterownika cewki zaplonowej czyli musze wymienic cały komputer mondeo jest 1994r
Witam, przejrzałem wiele postów na podobny temat i pytałem kilku mechaników ale chciałbym upewnić się co do wiedzy, którą już zdobyłem. Problem z autem zaczął się nagle, auto po zakupach już nie odpaliło. Sprawdziłem to i owo i wyszło na to, że nie ma iskry na 2 i 3 świecy, tj. nie działa prawa strona cewki, po zamianie przewodów diagnoza potwierdziła...
Padł sterownik, brak sterowania na jeden wtryskiwacz. Załatwiłem inny używany o tych samych oznaczeniach z tego samego roku. Niestety na tym sterowniku silnik nie reaguje, nie ma sygnału na rozrusznik-przypuszczam że blokuje go immo (chyba że sterownik jest uszkodzony). Proszę o pomoc co w tym temacie mogę zrobić ?
jesli układ zapłonowy jest sprawdzony to może się w tym przypadku mylę ale jeśli na postoju ten objaw też występuje (nie pisałeś jak jest) to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik szybkościomierza (część przewodu biegnąca do sterownika silnika) bo licznik będzie wskazywał prawidłowo
Temat rozwiązany. Uszkodzony sterownik silnika palił cewkę zapłonowa i bezpiecznik. Także poszły 2 cewki i nowy ster. Miałem z końcówka GC, pasuje z końcówką GB beż żadnych problemów.
Silnik nagrzany zle odpala,dusi się,nie reaguje[2-3 sekundy]na pedał gazu,po uruchomieniu wszystko działa normalnie..Zimny -wszystko OK,nie dymi,ma przyspieszenie,spalanie w normie.Komputerowy test[wykonany przy innej okazji] wykazuje błąd P1434 i P1500.Uszkodzony sterownik pompy[VP 44 Bosch] ?czy część mechaniczna pompy?
Jak już tak strzelamy to ja dorzucę immobiliser do kompletu. A może jeszcze wymienić przerywacz kierunkowskazów i koło zapasowe, a co. Nie zrozumiem nigdy sensu wymieniania po kolei części bez pewności czy są uszkodzone, szczególnie sterownika silnika. Ostatnio wpadło mi w ręce mondeo z brakiem sterowania wtrysku, właściciel wymienił już komputer bo...
Czybyszew poradziłeś sobie z tym napięciem? Sprawdzałem takiego samego forda koledze i wyszło że napięcie ECU ma około 43V . Nie sądzę żeby to był błąd interfejsu. Kolega przyszedł do mnie bo dzieje mu się coś takiego "podczas jazdy spadają obroty, gaśnie silnik i włączają się światła awaryjne. Żeby nie zgasł silnik trzeba zwiększyć obroty." Sprawdziłem...
Chodzi o pompę wtryskowa . Pisałeś o kole pasowym, dlatego sugerowałem się pompą serwa i wodną (na wspólnym wałku). Pompa wtryskowa nie ma koła pasowego - jej napęd nie jest na pasku zębatym, ale na łańcuchu... Ale jeszcze jedno: typową przyczyną niepalenia na gorącym w tych silnikach jest uszkodzony czujnik położenia wału (łatwy dostęp, prosta wymiana)....
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
Jestem posiadaczem Forda Mondeo Combi 1.6 16 V z roku 97. Samochód był sprowadzony z Niemiec po stłuczce.Na początku kontrolka ABS po odpaleniu silnika normalnie gasła, lecz po jakimś czasie przestała gasnąć, potem po jakimś czasie znowu gasła i tak na przemian przez jakiś rok, aż wkońcu już nie gaśnie do dzisiaj.Chociaż nigdy nie miałem okazji sprawdzić...
mondeo uszkodzić sterownik mondeo sterownik silnik sterownik silnik mondeo
telewizor sharp części silnik simensa czyszczenie modułu drukarki
electrolux inspire sendo service
Czy świeca płomieniowa wymaga paliwa? Lokalizacja włącznika w telewizorze Panasonic 2014