Ten moduł to zapewne BCM - komputer zawiadujący wszystkim co masz na wyposażeniu w samochodzie. Znajduje się w kabinie tam gdzie złącze diagnostyczne pod klapką po lewo od kierownicy . Po odkręceniu klapki zauważysz urządzenie z kilkoma kostkami z przewodami. Jednakże w zależności od wyposażenia możesz mieć tzw biedną wersję softu . Ja u siebie - też...
Robiłem, nie ma problemów,z przodu siłowniki przykrencasz do zamka na jedną śrubę jest otwór i musisz wyciąć troche plastiku.
Mam Fabię 2 lata starszą, jak ją kupiłem nową to zdecydowałem o założeniu zamka centralnego. Miałem zestaw uniwersalnego zamka TYTAN. Pomyślałem, że skoro sam będę zakładał to kupię w serwisie skody oryginalny dedykowany do tego samochodu. Jakie było moje zdziwienie, gdy po rozpakowaniu okazało się, że jest montowany na tej samej zasadzie co uniwersalny....
W większości 168 wszystko podpina się za licznikiem. Czarno/biało/niebieski i czarno/zielony (obok siebie) to migacze. Czarny i niebieski (obok siebie) to dwa wysterowania (masą) dla centralnego zamka. Plus to czerwony z jakimś paskiem, brązowy to masa, a jak byś potrzebował sygnałów z krańcówek drzwi to też tam są.
A to miejsce(w formie "krżyża") w które wchodzi ten płaski element mechanizmu przesuwającgo zamek, to powinien on być wsunięty na na płasko czy w pionie? Zapewne w takiej pozycji na jaką pozwala zamek bez włożonego klucza. Płaski element powinien wchodzić w krzyż tak aby było można obracać zamkiem tyle razy na ile razy pozwala mechanizm. I zwróć uwagę...
Tak, analogicznie jak z zielonymi i niebieskimi. A masz w ogóle zamek na kluczyk z prawej strony?
Z wkładki drzwi kierowcy centralny działa poprawnie jeśli przekręcasz i zamek działa to musi być ok jak podajesz masę kontrolką na przewody idące z zamka do silnika szyby.
Na starcie jeden pilot nie działał, po wymianie baterii działa. Z centralką nie było problemów. Ze 2 razy się zdarzyło, że rozpięły się połączenia przy siłowniku - te tulejki.
Ja wywalam plastik przy cięgle.Siłownik na blaszce i potem blaszkę do poszycia drzwi.Blaszka wygięta że siłownik od poszycia odsunięty jest na ok 2 cm.Góra blaszki jest przykręcona do takiego skosu przy ryglu a dół praktycznie się opiera o wzmocnienie po kasetą,te co idzie wzdłuż drzwi.Drut będzie krótki,kształtujesz go do cięgna i w miarę długim wkrętakiem...
jak się za to zabrać W podanym przez Ciebie linku do Allegro (który zgodnie z regulaminem zostanie usunięty) jest adnotacja: "Dla naszych klientów po zakupie wysyłamy na e-mail schemat, który przedstawia sposób podłączenia w konkretnym modelu pojazdu." Wystarczy użyć [Szukaj], np: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Jak do kabli sterujących ze starego alarmu dotykasz masą to zamykasz i otwierasz zamek?
Podepnij pod biały i brązowy w ten sposób http://obrazki.elektroda.net/91_12809024... Poza tym zmień prowizję za załącznik .
Nie pamiętam jak są zrealizowane światła awaryjne akurat w Nubirze, jeśli jest tak jak piszesz to faktycznie trzeba separować, natomiast pytanie autora brzmiało "czy złączyć oba przewody" i na nie odpowiedziałem, ad włącznika awaryjnych to chyba mi umknęło. pozdr
W takim wypadku żółto/czarny do masy, biało/czarny razem z pomarańczowym do pinu 6, a do drugiego końca przeciętego przewodu podłącz biały. Na tym rysunku z przekaźnikiem jest chyba błąd. Wydaje mi się, że nie ma połączenia pomiędzy 30 a 87a. Jest to raczej nieudolnie narysowana kotwiczka przekaźnika. Żółty do pinu 23.
Czy jest to możliwe, żeby zamontować w nim przynajmniej centralny zamek, elektryczne sterowanie lusterkami i szybami? Ile to pracy, materiałów i jakie są tego mniej więcej koszty? Dziękuję z góry za podpowiedzi. Moim zdaniem jeżeli w samochodzie niema klimatyzacji, to pierwszą potrzebą będzie zamontowanie "elektrycznych szyb", wszystko inne jest mało...
Golf III ma fabrycznie centralny zamek pneumatyczny: pompka znajduje się w bagażniku, a w drzwiach są siłowniki do których doprowadzone jest powietrze wężykami. Jeśli w tej chwili otwierają się tylko drzwi kierowcy to znaczy że centralny nie działa. Szukaj pompki po prawej stronie w bagażniku i sprawdź czy podczas zamykania / otwierania jej silniczek...
W starszych modelach nie ma problemu (nie ma blachy aluminiowej pod tapicerką), a w nowszych ta sama bajka jak w golfie 4
Widze że kolega marcin troszkę filozofuje :) Diody separujące ( zwykła dioda prostownicza), stosowane są w systemach alarmowych w celu odseparowania od siebie przewodów podłączonych od alarmu do instalacji samochodowej. Chodzi oto że np. światła kierunkowskazów podłącza się jednym przewodem z alarmu do dwóch przewodów w aucie, jeśli się niezastosuje...
Najlepiej jak wepniesz się do grubego czerwonego przewodu w skrzynce bezpiecznikowej (główne zasilanie) i zrobisz osobny bezpiecznik 20 A na zasilanie twojej centralki)
w odpowiedzi na twoj text Chodzi mi o to gdzie podłączyć zasilanie, gdzie prowadzić kable od zasilania, - nigdy nie robilem corsy ale podpowiem ci tak: 1. albo ciagniesz kabel + bezposrednio od aku a - bierzesz z karoserii 2. albo szukasz jakiegos wolnego kabla w okolicy skrzynki bezpiecznikow(calkiem mozliwe ze nawet masz tam wolny bezpiecznik na...
Skoro wcześniej wszystko działało,a po wyciągnięciu zamka nie to obstawiał bym którąś z kostek. Rozbierz jeszcze raz drzwi i posprawdzaj kostki,może któraś zaśniedziała albo przy montażu zamka wysuneła się na tyle że nie łączy.
Anusek, dostałeś na PW to samo co kiedyś Norbert.
Przykręcam na wierzchu długim blachowkrętem.
Witam. Można dołożyć centralny zamek sterowany twoim alarmem.
Oryginalnie są specjalne wsporniki z blachy pod siłowniki centralnego zamka. W drzwiach są pod te wsporniki gotowe otwory. Spróbuj gdzieś to podejrzeć, bo to jest bardzo pomocne. Szczególnie kłopotliwe jest ustawienie siłowników w tylnych drzwiach, ponieważ potrzebna jest tam dość duża siła i trzeba starannie wyregulować cięgna zamków. Może okazać się,...
http://obrazki.elektroda.pl/8866300800_1... Witam jedno zdjęcie się zachowało . Musisz zdemontować zamek, wiercisz w ruchomym białym elemencie otworek przez który przekładasz cięgło tym końcem z łepkiem . Wycinasz w plastikowej osłonie otwór przez który wyjdzie prosty pręt. Montujesz zamek .Pręt doginasz na końcu.
nieprawda posują uniwersalne siłowniki tylko że po zdjęciu tapicerki trzeba zdemontować szybę i zdjąć blachę z drzwi jest trochę grzebania ale uniwesalne da się napewno założyć sam to robiłem już chyba z trzy razy
Nie będzie to prawdziwy centralny, bo bez siłowników master, nie będzie reagował na zamykanie/otwieranie z kluczyka/rygla, jedynie z pilota będą się otwierały/zamykały oboje drzwi... chyba, że jednak masz tam centralny zamek, tylko bez sterownia z pilota (do takich właśnie aut służy ten sterownik).
Sterownik zamka uniwersalny a tył trzeba obadać co dolega.Raczej siłownik umiera, też może być uniwersalny.
w załączniku opis
Nie ma problemu zadzwoń do Tymex Andrzej Tymiński, Zwycięzców 22, 03-936 Warszawa tel 022 616 26 94 zestaw na 4 drzwi kosztuje 180 zł
W drzwiach kierowcy lub na lewym słupku- trzeba wpiąć się w przewody czerwony z żółtym paskiem i czarny z białym paskiem(trzeci przewód w tej wiążce ma kolor czerwony -jest na nim stale +12V).Zamek sterowany plusem,więc współczesne sterowniki nie będą pasować,trzeba zastosować tzw.przekładkę na przekaźnikach tzn.minus ze sterowania ma sterować przekaźnikami...
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
Znowu brak danych auta - bo samo "124" to nie wszystko! Z dopisku, że brak jest oryginalnego pilota (a nie "orginalnego") wnioskuję, że jest to wersja po roku 92. Tak więc auto ma odbiorniki sygnału podczerwieni emitowanej przez kluczyk, sygnał jest wzmacniany w odbiorniku i dociera do modułu InfraRed umieszczonego w pobliżu pompki pod tylnym siedzeniem....
Nie ma nic takiego... jest ECU i przekaznik pompy paliwa Dodaję zdjęcie gdzie się znajduje. https://obrazki.elektroda.pl/1307004100_...
Zajrzyj [url=http://www.a1electric.com/golf.htm] tu . Porada wprawdzie dotyczy elektrycznych szyb, ale na zdjęciach masz pokazane, jak zdjąć poszycie drzwi.
Zestaw ten, obsługuje również zamki pneumatyczne. Wiem, w jaki sposób wykorzystać zestaw aby działał w trybie zamka pneumatycznego, co jasno wynika z instrukcji dołączonej w Języku Polskim. Nie wiem natomiast, które KONKRETNIE przewody przeciąć (w okolicach nóg pasażera) aby podłączyć się pod sterowanie zamkiem. Mimo, że Twój samochód ma zamek pneumatyczny,...
Przy okazji zapytam czy dobrze rozumiem podłączenie kierunków: . Tak, tylko diody zamontuj katodą w stronę lamp.
1) Prawdopodobnie pod kierownicą, ale to nie na 100Procent 2) samo okablowanie nie będzie pasować na pewno na kostkę ale przewody da się spiąć z nowym sterownikiem. BX 10 to prosty sterownik( plus,minus,zamyk,otwier, no i wyjście na kierunki.
Jak nic nie znajdziesz to daj zdjęcie PCB od góry i od dołu to Ci napiszę co i jak. Zdjęcie wtyczki z kolorami przewodów by się przydało.
W 2012 jest Zielona kostka przednia body Kierunki niebiesko czarny 18 i niebiesko biały 19 sterowanie zamkiem zwykła masa i opornik 1k niebiesko żółty 53 otwarcie paki 27 jak na jednym przewodzie odseparować diodami.
Witam Moduł ma jakiś symbol trzeba podać bo są tam różne ! Np. 85980- ....... Nie posiadam kuli 😁 Sprawdź ? podanie masy na 3 i 4 pin zamyka i otwiera zamek ? Chińczyk działa ok ale co podaje na te przewody + czy - oto jest pytanie ? To trzeba sprawdzić lub podać schemat ? Co masz za myśli sygnał zamykania i otwierania ? Bez pewnych rzeczy nie...
Powinieneś na początek zapytać sprzedawcę. Mają obszerną bazę rozpisek do samochodów. Chętnie też udzielają pomocy telefonicznie. Wysłałem ci instrukcję na PW.
dorabialem specjalnie blachy bo tam jest ciezko zalozyc lepiej kupic sobie przystosowane do seicento jest mniej problemow i lepiej chodza bo uniwersalne maja za dlugi skok i uszkadzaja sie zebatki
nie plusem, tylko masą , zamykanie dajesz bezpośrednio na żółto-niebieski a otwieranie dajesz na przewód ze swojego sterownika ten rezystor i tak samo do żółto niebieskiego, 200 i 220 om też idzie
tak - zrób tak samo jak w orginale, dziurkę na pewno masz (zamek w klapie po odręceniu plastikowej pokrywki to widać) a siłownik zwykły "chiński" działa tak samo jak ten orginalny tylko jego drut trzeba sobie wygiąć tak, żeby po przykręceniu siłownika do klapy ładnie i luźno wsuwał się w dziurkę
Sterownik który masz posiada sterowanie siłownikami.Opis masz i tam widać gdzie się wpiąć ze sterowaniem masą.Przerób na przekaźnikach wewnątrz na sterowanie masami i podłącz się wedle opisu który posiadasz,dla pewności skontroluj to żaróweczką.
Niestety ale na filmiku to zupełnie inna zmywarka. Inny sposób montażu zamka.
prawidłowo założone nie wpłyną na nic,przecież te urządzenia po montażu zasilasz autonomicznie,nie mają żadnego połączenia z innymi modułami pojazdu. Dodano po 1 PS do użytkowników Octavii - czy sygnał dźwiękowy powinien sygnalizować otwarte drzwi od kierowcy?? gdyż mam sygnalizacje od pasażera i obu tylnich drzwi a od kierowcy tej sygnalizacji brak...czy...
Na blachę. Tu montowałem akurat w Polo 2007, ale idea jest ta sama. Przód: http://obrazki.elektroda.net/58_12415308... Tył: http://obrazki.elektroda.net/50_12415312... Popatrz też TUTAJ
Jeśli jest to 97r to otwieranie masą przez rezystor 180 Ohm. https://obrazki.elektroda.pl/5507727800_...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... dwa ostatnie posty opisują co i jak.
Zamontuj mu tytana ds400 z dodatkowymi pilotami on wysteruje zamki i szyby po canie
A mi się wydaje że większość problemów bi8erze się z tego , że za montaż alarmów biorą się osoby nie mające zielonego pojęcia o tym. Sam opis przewodów czasem nie wystarcza. A co do magika, to rzeczywiście poracha.
blach nie ruszaj bo będą cyrki z mechanizmem szyb,przednie drzwi -siłownik kręcisz do blachy pod oryginalnym cięgnem w zasadzie na dole drzwi prawie na pełnej długości cięgna,tylne drzwi-siłownik nad cięgnem mniej wiecej w połowie drzwi,jest tam taka wytłoczka w tapicerce.
Sprawdź kable w gumowej przelotce drzwi kierowcy, lubią się połamać i robić zwarcia. Do czego idą kable na zdjęciu ?, ściągnij sobie .pdf z instrukcją montażu centralki zamka, to będziesz wiedział do czego słuzą
pasek od strony instalacji
Mam się wpiąć kablami ze sterownika w te kolorowe a one z kolei cały czas są kostką podłączone do gniazda przy bezpiecznikach Tak
Montowałem centralny w tym aucie i poszło dobrze. Co do bagażnika to zależy od wkładki jaka tam jest. Są wkładki które ryglują zamek nawet gdy nie ma kluczyka i są wkładki w których aby przesunąć rygiel trzeba mieć włożony kluczyk w zamwk. Przy przejściu przez dzrwi rozpinasz złącze i jest tam już przygotoany otwór do poprowadzenia kabli. Trzeba go...
(...) za domykanie szyb) do zółto-niebieskiego, stwierdziłem, że skoro przez przypadek znalazłem tę funkcję, to ją podepnę. Działa prawidłowo Kupiłem taką centralkę: Link (Modemix STER003) Jeżeli chodzi o elektrykę w samochodach, to nie mam pojęcia co się, z czym je, także prośże o wyrozumiałość. Dzień dobry, Rozumiem Twoją sytuację i z chęcią postaram...
Witam, Ulysse, 806, Evasion, Expert, Jumpy to tosamo auto. Zobacz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Pozdrawiam, Georges
sprawdź ciągłość przewodów zielonego i niebieskiego od centralki do siłownika kierowcy , prawdopodobnie jest przerwa lub uszkodzony silniczek w siłowniczku. co do zamknietych i otwartych drzwi kierowcy to miałes na mysli pewnie połozenie rygla.
Ale bym musiał ciągnąć przewody do kierunkowskazów przez cały samochód przecie masz z tyłu kierunki , co ty wymyślasz?????
Tak, takie.
zamontujesz uniwersalny,ale musisz kupić siłowniki sześciokilowe bo zamki ciężko pracują,ja kupuję takie płaskie langeforda-fajnie się je montuje i od razu kup oryginalne przelotki na drzwi boczne i tył,bo z uniwersalnymi jest rzeżba,w serwisie można kupić takie przejścia za ok.60zł.
Napisz jaki masz samochód, czy jest oryginalny centralny czy dokładany, elektryczny czy pneumatyczny. Co do drugiej części jest tak jak piszesz. POZDRAWIAM
Dostałem zamek z powrotem - wymieniono tranzystory T1 i T3 i sprzęt działa.
Te F72 i F73 to BEZPIECZNIKI znajdujące się w skrzynce bezpieczników. One zasilają moduł. Mogą być spalone, a elementy na płytce sprawne.
Może trochę własnej inwencji ... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Na białym pojawia się w trakcie zamykania i jak się zamek zamknie to znika. natomiast na brązowym jest odwrotnie. Znika w momencie otwierania i potem się pojawia. I ogolnie jest cały czas wiec coś mi nie pasuje. (z tego co pamietam tak jest ale mogę sie mylić) Kable są : białe, brązowe, zielone, szary i jeszcze jeden nie pamietam jaki Ale dziwi mnie...
Nie widziałem co jest w 35, ale w 28 siłownik zaczepiałem o oryginalną blaszkę w kasecie zamka.
jaka metoda podłączenie będzie najprostsza? często w autach jest w środku przycisk od centralnego żeby zamknąć i otworzyć auto. przycisk od centralnego zamka
Witam, chciałbym zamontować zamek nawierzchniowy GERDA ZX 1000 z wkładką RIM H Plus (czyli na klucz płaski) do drzwi Pol-Skone (klasy B-30). Chciałbym go umieścić ok. 20-25 cm pod fabrycznie zamontowanym zamkiem dolnym, jednak czy montując zamek Gerdy zgodnie z instrukcją nie uszkodzę cięgien lub innych elementów, które sterują tym dolnym ryglem u drzwi...
do Pandy jest kpl.silniczków -rozwiązanie optymalne z normalnym trzeba mocno kombinować (może żle działać )
centralny zamek wygooglowalem ze potrzebny jest do zamykania opornik 1k. Czyli wpina sie w ta sama linie zamykanie i otwieranie ? Tak, ale 620 Ohm.
W artykule mojego autorstwa przedstawiłem krok po kroku przebieg samodzielnego montażu centralnego zamka w Tico. W poradzie zawate zostały wskazówki oraz pomocne informacje do montażu CZ w Tico - polecam przeczytać przed podjęciem decyzji o wykonaniu tego udoskonalenia własnymi siłami.
http://obrazki.elektroda.pl/3668425900_1... A tu gdzie zaznaczyłem nie ma miejsca? Siłownik nie musi ciagnąć, można go obrócić i może pchać
Myślałem, że ktoś odwrócił zamek bo nie wiedział, że można przełożyć zapadkę klamki na drugą stronę. Nie pomyślałem, że taka mogła być przyczyna takiego a nie innego montażu zamka :) Dopiero teraz się przyjrzałem Bo i widać słabo. Zdjęcie robione pod włos (a może pod słońce? :) )
Tam jest sterowanie +12V i +5V proponowalbym zalozenie tylko jednego opornika i powinno chodzic bez problemow
Jeżeli sterując przyciskiem zamykania i otwierania wszystko działa poprawnie to szukaj winy w układzie sterowania, jeżeli z przycisków też któryś zamek się nie otwiera lub zamyka to wina leży po stronie silniczka zamka. Przyczyn może być dużo, od przełamanych przewodów w słupkach, spalony bezpiecznik, wadliwy mikrostyk, zużycie szczotek silnika, po...
I co udało się zamontować centralny zamek z pilota? Pytam bo sam mam teraz dylemat w jaki sposób to rozwiązać.
Zamień przewody niebieskie podłącz do zielonych, a zielone do niebieskich, Pan w sklepie niestety mało kumaty, z schematu wyraźnie wynika, że po podaniu masy na różowy centralny się zamknie, a na różowo czarny jak się poda masę to się otworzy, wypróbuj to rozwiejesz swoje wątpliwości, co do otwierania zamka z kluczyka to gdzieś jest jakiś błąd w montażu.
Nie można jak masz rygiel a jest awaria,po to jest rygiel
Żółty i żółto-czarny podłącz do masy.
podłącz tak http://obrazki.elektroda.pl/1984466200_1...
Czy ktorys z kolegow wie jak jest sterowany centralny zamek w pontiacu trans-sporcie z 95 roku ?? mam do zrobienia starowanie z pilota a pontiaczka jeszcze nie robilem
Gdzie ten przewód podłączyłeś dokładnie? Co na nim się pojawia?
Musze zamontować zamek szyfrowy Orno z czytnikiem breloków który będzie sterował otwieraniem bramki z normalnym elektrozaczepem, niestety nie ma opcji zasilania z sieci 230v prądem dlatego muszę zastosować akumulator i doładowanie akumulatora solarem , średnio okolo 30 -50 wejsc dziennie bedzie do kojca, akumulator 40ah spokojnie wystarczy, potrzebuje...
Jak możesz podesłać schemat to bardzo chętnie zobaczę.
Witam Własnie zamontowałem centralny zamek w Golfie lV i wszystko było by ok ale pozostaje jeszcze sprawa siłownika w klapie. Czy jest jakaś prosta metoda żeby rozwiazać ten problem ?
Witam!! Zamierzam wstawic znajomemu zamek centralny wraz z alarmem. Znając już niektóre samochody, wolę z góry zapytac sie czy są problemy aby zaadoptowac najprostszy zestaw centralnego zamka do drzwi w peugeocie? Prosze o sugestie i ewentualne problemy jeżeli takowe mieliscie z tym samochodem podczas montażu
Za każdym razem nie dociska zamknięcia. Źle dajesz sprężynę dociskową, najpewniej musi przyjść w inne miejsce. Jak by ktoś miał schemat albo zdjęcie tego zamknięcia Niestety pozostaje Ci mieć nadzieje, że ktoś ma zdjęcie, o schemacie montażu zamka zapomnij. Jedyne co możesz zrobić to dobrej jakosci i wyraźne fotki tego jak poskładałeś zamek, może błąd...
Może masz źle poukładane cięgna i nie chodzą luźno po założeniu boczku? To cięgno bolca przechodzi przez blachę - może je źle założyłeś przy montażu zamka? Bo generalnie z tego, co kojarzę, przy montażu boczka to muszę włożyć bolec w otwór i go przytrzymać, zanim zapię boczek do drzwi.
To forum już wcześniej prześledziłem ale nie znalazłem tego co mnie interesuje ( może coś przeoczyłem) wczoraj wróciłem do starego zamka w nocy popadało i problem powrócił tj po otwarciu pilotem natychmiast zamyka drzwi. przyjrzałem się dokładnie obu zamkom i mój stary ma podłączenie na 5 kabli a ten co kupiłem na 8 próbowałem odłaczyć te dodatkowe...
Masa i rezystor. Resztę doczytaj sam. Daję wędkę:)
W którym miejscu dokładnie jest ta kostka. I skąd zasilanie do centralki? Mogę prosić o jakieś foto. Pozdrawiam
Sprawdź probówką żarówkową na których kablach będziesz mieć sterowanie masą
Podepnij pod sterowanie z pokrywy bagaznika wylaczniki w sa tylko na zamkach wychodzi tylko kabelek
nissanie 350z jestem w stanie dołożyć taki sterownik jak srpi mini? Tak potrzebny chyba już jest jakiś moduł, który rozmawiał by z autem po CANie. Nie proszę o pomoc w podłączeniu tego do auta. Sterowanie impulsami masy Za schowkiem po stronie pasażera 20-pinowe złącze Pin nr 4 i pin nr 7
Kupiłem nowy zamek do pralki jak w temacie. W zestawie sa dwie sprężyny - większa i mniejsza. Czy ktoś mi podpowie do czego jest ta mniejsza. Może jakieś foto lub rysunek, jak ma być zamontowana?
montaż centralny zamek montaż zamek fabia montaż zamek bagażnik
z18xe wymiana silnika czerwona dioda pilot zatkany wydech
schemat centralny zamek kangoo blaupunkt bno881
Charczenie kolumn przy WS432 - przyczyny i rozwiązania Wzmacniacz WS432: Zmiana kondensatorów na 2x6800µF