Uwazasz ze 45V starczy ? typowe do alternatorów wciskane są na 100V Wydaje mi się , że powinno wystarczyć , w prostownikach do ładowania akumulatorów nic im się nie dzieje . :?: Zawsze możesz kupić droższe na wyższe napięcie : http://www.nikomp.com.pl/opisy/DE000/DED...
Chciałoby się koledze pomóc, ale informacje słabo trafiają. Bodajże dwukrotnie proponowano tobie zastosowanie mostka bezpośrednio przy żarówce z odizolowaniem od masy pojazdu. To nie jest takie trudne. Grzebiąc w informacjach różnych sprzedawców uzyskasz poradę ady zatostować po prostu pjedynczą diodę oczywiście w szereg (którą ktoś nazwał także mostkiem)....
Witaj! Mostek kupisz w każdym sklepie elektronicznym./10A/ Mostek ma cztery wyprowadzone styki. Dwa są oznaczone /+ i -/ minus idzie do ramy motoru. Plus na akumulator. W prostowniku dwa styki jakie Ci zostały to idą do cewek prądu zmiennego/to zasilało żarówkę. Uwaga! Jeśli twój motor ma prądnicę to musisz zastosować regulator napięcia. Pozdrawiam...
Tu na tym portalu elektody, jak już tutaj trafiłeś, znajdziesz proste schematy prostowników ze stabilizacją. Bo z tego uzwojenia, które ma słuzyć do ładowania akumulatora, wychodzi prąd zmienny 12 V ??? Taki układ z mostkiem i stabilizatorem podepniesz i po zawodach, będziesz miał ładowanko.
A czy byłoby lepiej zamiast diody podłączyć mostek prostowniczy w ten sposób że do jednego złącza prądu przemiennego dać kabel z cewki świetlnej, do drugiego masę z ramy a wyprowadzenie wtedy "-" bezpośrednio do żarówki no i plus pod kabel prowadzący do przełącznika świateł? Nie tak prosto, jeśli chcesz dać mostek to wszystko po mostku musi być odizolowane...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Możesz to zrealizować za pomocą 4 sztuk takich przekaźników jak Ci podałem lub w formie elektronicznej poszukaj sobie hasło mostek H.
Gwoli ścisłości ; mam alternator więc na jego zaciskach jest prąd przemienny . Wiem , wiem , można wstawić mostek Gretza . Motocykl ma minus na masie .
To tak, podłączyłem diodę 12A100V. Ładowania nie sprawdzałem ale myślę, że jest w porządku, a światła są teraz z prądnicy. Xenony jak podłącze to tylko migają. Czyli rozumiem, że xenonów tutaj nie zamontuje?
Zaznaczam że jestem laikiem w elektronice. Po podłączeniu diody o oznaczeniu 10a10 mic napięcie na wyjściu ma 6v zamiast 12v. Dlaczego tak się dzieje? Co zrobić żeby uzyskać stałe napięcie 12v. Konkretnie chodzi mi o podłączenie przerywacza kierunkowskazów który potrzebuje napięcia stałego. Oryginalnie w tych motorowerach nie było akumulatora.
Niby proste jak budowa cepa. Dwie zarowki z chinskiego "motocykla". Jak to dziala? Co jest miedzy nimi? Mostek?!
Na diodzie występuje mniejszy opór w kierunku przewodzenia jak również bardzo duży opór w kierunku zaporowym.Prostowniki selenowe to przeżytek z biegiem lat zmieniają swoje parametry.w motocyklach WSK 175 w pierwszej i potem kolejnej wersji montowany był mostek prostowniczy selenowy.Niskie parametry w kierunku zaporowym powodowały w ciągu doby rozładowanie...
Ale mam zamiar podłączyć do tego motocykla mostek prostowniczy (4 diody) Kolejne pytanie: Czy prostownik na 4 diodach jest bardziej wydajny od tego na 2 diodach, i czym to się przejawia?
Witam W jaki sposób podłączyc mostek graetza ? Posiadam motocykl w którym za ładowanie odpowiada cewka 6V. Jednym koncem uzwojenia jest połączona z masą (ramą) natomiast drugi koniec uzwojenia cewki "wychodzi" na zewnątrz silnika (magneta). Czy podłaczenie 2 konców mostka z masą (ramą) , oraz 2 nastepnych konców odpowiednio z zaciskiem cewki oraz "+"akumulatora...
A jakiego rzędu prądy płyną w tym obwodzie (od mostka Graetza do akumulatora) ?
Posiadałem to cudo przez 13 lat i nie miałem problemów z ładowaniem aku a instalacja w pierwszej wypuszczonej wersji miała zasilanie 12V Z początkiem był problem gdy w obwodzie ładowania siedział blok selenowy i wskutek starzenia się płyt selenowych w trakcie postoju motocykla na płytach selenowych występował prąd zwrotny który przez noc powodował głębokie...
W motocyklu WSK 125 do prostowania prądu ładowania wystarczy pojedyncza dioda, tam jest ładowanie połówkowe. Mostek zakładali bo takie mieli. Zauważ że te same mostki były zakładane w WSK 175 z instalacją 12V i tam było prostowanie pełnookresowe. W WSK 125 1 koniec cewki ładowania jest podłączony do masy, a 2 gi do jednego z wyprowadzeń mostka, a następnie...
Wiem wiem, wątków na temat ładowania w WSK jest całe mnóstwo, jednak jest coś, z czym poradzić sobie nie mogę. Sprawa dotyczy instalacji 6V - wszystko podłączone wg. oryginału, mostek prostowniczy nowy - krzemowy. Napięcie zmienne ( przed mostkiem) na poziomie 6÷12 V, i podobne napięcie wyprostowane za mostkiem. Jednak, po połączeniu zacisku ujemnego...
Witam wszystkich, jak w temacie mam stary motocykl z instalacją 6V, zastanawiam się nad podłączeniem akumulatora. Oczywiście najpierw należy wyprostować prąd i do tego celu chciałem zastosować mostek graetza, jednak w jednym z postów przeczytałem informację, że jeśli cewka jest podłączona do masy motocykla to nie można zastosować graetza. Byłbym wdzięczny...
To nie ma znaczenia. Zastosuj mostek prostowniczy.
Wystarczy prostownik (mostek ) do tego kondensator na odpowiednie napięcie
Ale koledze chodzilo chyba aby alternator podlaczyc przez mostek.
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
ale nie wiem czemu te diody się spaliły. Obejrzałem filmy i na lampie jest prąd zmienny. Nie wszystkie lampy LED mają wbudowany mostek prostowniczy zabezpieczający przed odwrotną polaryzacją napięcia. W twojej lampie widocznie go nie było i dlatego diody uległy uszkodzeniu. Spróbuj podłączyć zwykłą żarówkę, jeżeli będzie świecić i nie przepali się...
kosztuje 50 zł, a ten drugi 5 zł i na dodatek lepiej prostuje, jak dobrze zrozumiałem. Wolałbym tańszy, jeśli zda egzamin, to jestem za. Tylko jak go podłączyć? Mostek to mostek, nie ma czegoś takiego jak "lepiej prostuje". Kupuj ten za 5 zł, to mostek przemysłowy i ma bardzo wysokie parametry, praktycznie w motocyklu o instalacji 6 V nigdy nie ulegnie...
Akumulator nie koniecznie potrzebny. W Jawce (czeski silnik 3-biegowy) jest osobna cewka zasilająca w magnecie i zapłonowa tradycyjna (butelkowa). Wystarczy odseparować od masy "dolną" końcówkę uzwojenia tej cewki. Podłączyć mostek prostowniczy ("-" mostka na masę motocykla) z kondensatorem większej pojemności, a napięcie stałe już na układ. Oczywiście...
W sensie tak zrobiłem, że plus idzie z tego stabilizatora do mostka prostowniczego, a minus z masy. Potem te kable idą do akumulatora. Ale niby mostek robi tylko stratę napięcia. Ale wydaje mi się, że do ładowania akumulatora potrzebny jest również minus.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Napięcie 13,60 V jest prawidłowe do ładowania akumulatorów kwasowych Np. większości samochodowych, ale już do motocykli... Dlatego prośba o więcej informacji.
Witam ostatnio nabyłem lampę 55w i chciałem ją podłączyć do motocykla cewka w motorze posiada zakres 12-24v przy największych obrotach lampa jest na 12v i chciałbym zrobić instalację z użyciem akumulatora 12v 4ah posiadam regulator z malucha i mostek z mz czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to podłączyć. Dam punkty
Albo zrobić reg na mosfetach. Wg. mnie ma dużo lepszy układ. Ten na tyrystorach obciąża bardzo diody mostka. Każdy ma wybór...
Czesc W mostku prostowniczym w moim motocyklu jedna dioda jest zepsuta (przewodzi w obie strony). Chcialbym ja wymienic ale niestety nie wiem jakie ona ma parametry itd... Dioda ta ma ksztalt bardzo splaszczonego walca (cos w rodzaju tych tabletek do rozpuszczania, np. Plusz :P ) Alternator jest trojfazowy. Wiecie moze o jaka diode mam pytac w skepie?...
Jak go trudno dostać to go nie szukaj bo to zwykły 1 fazowy mostek , kupisz w kazdym sklepie elektronicznym za pare PLN
Chińczyka trzeba sprawdzić miernikiem, to fakt. Raz trafiłem takiego, który w środku miał tylko mostek prostowniczy i sporo piasku.
wg mnie to bedzie droższe roziwązanie i bardziej zawodne nowa cewka zapłonowa do wsk 125 to koszt około 30 zł przynajmniej u mnie . do zasilania układu który chcesz wykonaćć mozna wykorzystać połączone cewki równolegle ładowania i oświetlenia jakie w tym motocyklu są . potem tylko mostek prostowniczy z którego zostanie zasilona cewka zapłonowa 6V i...
Wystarczy wpiąć tam mostek prostowniczy i to wszytsko. Pozdrawiam
Zle sie zrozumielismy. Akumulator jest w motocyklu i beda z niego zasilane swiatla, obrotomierz, zaplon itd. Chodzi o ladowanie z motocykla, jak podlaczyc te 3 cewki na mostkach i jakiego regulatora uzyc.
Oto schemat mojej instalacji: http://picasaweb.google.com/adiada84/Pry... Zastanawiam się tylko nad jednym, mam na obecna chwile cewki zmasowane. Czy można wyprowadzić "-"(minus) z mostka prostowniczego spowrotem na ramę motocykla, nie będzie to w niczym przeszkadzało? Na pewno można rozmasować wtedy sprawa jest jasna, ale...
W tym temacie stawiam pierwsze kroki. Zlutowałem proste mostki prostownicze i regulatory napięcia.
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Nie podałeś napięcia, ale podejrzewam, że będzie 12V, skoro słabo świeci przy 7V na wolnych obrotach. Nie znam tej maszyny, ale podejrzewam, że może nie być żadnego stabilizatora napięcia. To trzeba by sprawdzić mierząc napięcie na dużych obrotach, bez obciążenia. Jeżeli mocno by odbiegało od 14.4V, to przy montażu akumulatora, konieczny byłyby regulator...
Ja miałem kiedyś taką WSKę i do lampy założyłem żarówkę 24 V od ciężarówki światła miałem takie że halogeny się chowały nap. przy max. obr.do 50V ale po miesiącu się przepalały.Prostownik zrobiłem z mostka prostowniczego od alternatora i do końca życia mojego motocykla nie było z tym problemu.
Witam! U mnie też gaśnie licznik przy odpalaniu. Ale mam inny problem. Po przejechaniu kilku km gaśnie motocykl bo odcina mi zapłon, Może ktoś pomoże jak ominąć immo ?? Da się zrobić jakiś mostek ?? Kiedyś mrugała dioda czerwona9 czuwania immo , teraz przestała. Tylko zaświeci zielona gdy przyłoże kluczyk
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
O ile pamiętam iskrownik WSK/WFM oferował aż 21 W mocy. Wpływ na to mają w głównej mierze magnesy. Zatem jak mawiają z pustego ....... zostaję przy cewce ładowania daje mostek UNITRA i na akumulator Czy kolega widział schemat instalacji motocykla? Jak zamierza podłączyć mostek prostowniczy? Cewka ładowania podaje w porywach bodajże 0,7 A. Do bilansu...
Qrcze chyba u mnie też jest to samo bo "smarka" strasznie. Próbowałem różne druty gaz i ciągle to samo. Dzisiaj robiłem próbę i przemyślałem, że chyba to jednak podajnik. Jak załapie to jest OK ale przez chwilę później znowu lipa. Spróbuję z tym mostkiem dobry pomysł. W oryginale regulator dostaje napięcie z mostka od spawarki i to może być problem....
Dodam że tak się dzieje tylko gdy przełącznik jest na samochodowym a więc raczej transformator ok.(Akumulatora ani w pierwszym ani w drugim przypadku nie miałem podłączonego.Dym poszedł z kabla który idzie z mostka prostowniczego do bezpiecznika a z bezpiecznika do transformatora.A do tego kabla który jest podłączony do mostka prostowniczego (tego z...
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
A bateria jest ładowana z oddzielnego uzwojenia? Tak było w WSK i tam był prostownik dwupołówkowy. Cewka miała wyprowadzone dwa kable. Można odciąć jeden koniec uzwojenia - jest zgrzany punktowo z rdzeniem - i podłączyć do mostka prostowniczego, ale czasem lepiej nie komplikować motocykla i lepiej zamontować 1 diodę i większy kondensator. Jeszcze jedna...
Jeżeli motocykl posiadał prostownik selenowy to wymień go na mostek prostowniczy którego sprawność jest lepsza od prostownika selenowego.W jakim celu chcesz uzyskać wyższe napięcie ładowania akumulatora ?Nie poprawiaj producenta.
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
http://obrazki.elektroda.net/28_12034510... Oto podłączenie mostka.
Ten brak mocy to zatkany kranik zapewne, wypalisz paliwo z gaźnika i moc znika, potem chwila postoju i jawa gotowa do boju. Brak ładowani, jeśli połączenia sprawne to uszkodzony regulator. Obejrzyj mostek prostowniczy prawa strona motocykla schowek , czy przypadkiem nie odlutowały się w nim takie druty, jak wyjmiesz zrozumiesz o czym piszę, tak samo...
na tej stronie co podałeś jest bład, wsk od początku była produkowana z instalacją pradu stałego 12v, i chyba po '76 ( głowy nie dam ) robiono 6v z drugim obwodem ładowania, niech kolega sprawdzi rocznik motocykla
Dzięki za chęci ale mi chodzi o schemat naprawy prostownika a nie schemat elektryki . Jakbys wiedział jakie mostki idą i ile to było by fajnie.
Czujnik temperatury na wskaźnik można by wykorzystać budując układ mostka pomiarowego który steruje przekaźnikiem załączającym wentylator.
Ja wiem ze w tej instalacji byl regulator tylko ze wlasnie mi sie popsul:( a za uzywany na allegro wolaja 60 zł. Najpierw sie dowiedzialem zeby zalozyć w to miejsce mostek gretsa i tak zrobilem zalozylem mostek 600V 20 A i jakis czas wszystko dzialalo az nagle zaczal mi sie palic przerywacz i zarowki bo jest za wysokie napiecie w instalacji. Zaczalem...
Moze troche sie spuznilem w temacie ale.... po co komlikowac sobie zycie z trudna budowa prostownika? jakies tyrystory i inne rzeczy. Mam w domu prostownik, ktory sklada sie z trafa i mostka, i kontrolki xD. Dziala z 30 lat spokojnie, laduje nim traktory, auta i motocykle..Lepiej zrobic najprosciej, i miec pewnosc ze jak cos pujdzie to jedna rzecz,...
Chce wykonać prostownik do motocykla z instalacją 12 V Oryginalny prostownik w tym motocyklu ma napięcie 14 V i 15 A A wiec co mam kupić mostek prostowniczy 15 A W oryginalnym prostowniku są diody prostownicze i diody wzbudzania jakie mają być diody wzbudzania ??
Jeżeli prądnica jest 3-fazowa (ma 3 lub 4 wyprowadzenia) to prostownik powinien być diodowy taki jak w alternatorze. Jeżeli jest jednofazowa (ma 2 wyprowadzenia) to można zamontować scalony mostek prostowniczy. Nie znam się na motocyklach, słyszałem że w WFM-ce była taka prądnica bez prostownika i akumulatora, a w póżniej w WSK był dołożony prostownik...
Ten bezpiecznik to ma się rozumieć po stronie wtórnej, a bezpiecznik to bym wstawił 10 A. Mostek i tyrystor to zawsze będzie się grzał. Jeśli po tym czasie (5 min) dalej się nagrzewają do wyższej temperatury to chyba za małe radiatory. Ja man do tyrystora radiator z blachy aluminiowej 2mm i pow. okołó 50 cm2, mostek z diód od alternatora przymocowanych...
W pierwszej wersji motocykl WSK175 był montowany z instalacją 12V i dwoma akumulatorami 6V łączonych szeregowo.Ładowanie akumulatorów następowało z cewki z której wychodziły dwa przewody do prostownika dwópołówkowego osadzonego pod zbiornikiem zbudowanego na płytkach selenowych.Płytki selenowe z biegiem czasu zmieniały swoje parametry co powodowało...
Jest to jawa 20p - motorower oldtimer .Posiada instalacje 12V z minusem na masę i zapłon bateryjny. Moc pądnicy ok 65W. Oryginalne cewki zostały przewinięte i poprzez mostki prostownicze zasilają akumulator i instalację .
Powiadaszżestała20 lat...., to co się stało z uzwojeniem stojana? Uzwojenia uległy mechanicznemu uszkodzeniu ? Bo uzwojenie - stojan od Gazeli montowany do silnika seri W2 to ma wszystko na 12v . A natomiast WSK 175 z silnikiem z serii 059 - 060 to ma uzwojenie mieszane , to znaczy oświetlenie światła mijania i drogowego na 12v , natomiast ładowanie...
Jeżeli masz układ nie połączony z masą w żaden sposób, czyli odłączony od regulatora / mostka to jest dobrze. Ale jak zechcesz połączyć z instalacja motocykla, w tym przypadku poprzez regulator to nie bedzie to działać. Powtórz te swoje pomiary jeszcze. Innym miernikiem najlepiej. Bo fizycznie niemożliwe żebyś miał 0 omów pomiędzy wszystkimi fazami...
Dobrze kombinujesz , daj w szereg dwie cewki świetlne następnie włącz szeregowo diodę prostowniczą ale minimum 3-Amperową.Przewód w który wpięta jest dioda daj na + akumulatora a - akumulatora podłącz do ramy motocykla.Można zastosować też mostek prostowniczy, ale wtedy nie wolno łączyć minusa wyprowadzonego z mostka z masą motocykla gdyż masa motocykla...
Ale czego ile? Jeśli chodzi o napięcie to zależnie od obciążenia. Ale przy podłączonym, sprawnym akumulatorze to w okolicy 7 V (na zaciskach akumulatora). W przypadku tego motocykla masz cewkę i prostownik więc nie ma potrzeby badania w innych miejscach instalacji. Na cewce występuje prąd przemienny, więc nieci inne traktowanie odczytów. Prostownik...
wiem ze przy tych motocyklach żarówki 12V świeciły lepiej niż 6V a co do ładowania akumulatora to nie wiem czy nie wystarczył by mostek prostowniczy
Mógł się przepalić bezpiecznik główny (MAIN), pytanie tylko z jakiego powodu i należałoby to ustalić. Równie dobrze mógł strzelić akumulator (na mostkach lub mieszanina wodoru wewnątrz obudowy, powodując pęknięcie obudowy), trzeba go sprawdzić. Nie odpalaj motocykla na popych, gdyż masz w nim moduł zapłonowy DC-CDI który możesz ubić gdy nie ma połączenia...
Tu masz schemat poszukiwania usterek w układzie elektrycznym motocykla. Sprawdza się w większoci maszyn Tylko zwróćcie uwagę,że mostek jest źle narysowany.Dolne diody(do masy) maja być w drugą stronę.Ma to oczywiście znaczenie tylko dla tych,którzy nie ida na łatwiznę i buduja mostek "na piechotę" :).Pozdrawiam.
Cześć Jestem na etapie zmiany reflektora na full led w motocyklu (od nowszej wersji, w pełni legalna). W motocyklu dzienne były LED, pozostałe to H4 - słabo widoczne moim zdaniem (cenie sobie widoczność i bezpieczeństwo). Wiązka trochę inaczej jest wyprowadzona i muszę zrobić poprawnie działający adapter. Za pierwszym razem popełniłem błąd, ponieważ...
Skoro wymieniono zarówke na LED to nie zwiększyło to obciążenia a wręcz przeciwnie :D Niekoniecznie. Mierzyłeś napięcie na niskich obrotach? LED, a raczej jego sterownik nie zawsze zdrowo reaguje na spadki napięć. W motorze zazwyczaj przy bardzo niskich obrotach, żarówka praktycznie przygasa o połowe. Ja bym zastosował Mostek prostowniczy i np Step...
Witam kolegów! Od jakiegoś czasu męczy mnie pytanie odnośnie regulatorów napięcia w motoryzacji. Alternator ma wyjście 3-fazowe, do którego to podłączany jest regulator napięcia utrzymujący napięcie ładowania na stałym poziomie około 13.7V. Widziałem już wiele konstrukcji i zastanawiam się czy nie można zrobić regulatora w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/4998313500_1...
Lekka zmiana koncepcji nastąpiła ze względu że montuję inny zapłon i mam możliwość rozłączyć cewkę od masy motocykla czyli w tym wypadku mam oba końce cewki do wykorzystania i wtedy mostek graetza ma sens? Wtedy po prostu przerobił bym całą instalację na zasilanie stabilizowane i na normalne ładowanie. Tylko pytanie jak działają te układy stabilizujące?...
Więc musisz dać mostek i stabilizator (będzie gorące).W niektórych skuterach jest to stabilizator równoległy. Możesz też zrobić prostownik sterowany. [Seweryn82] W motorach to już b.rzadko.
Nie da się odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Wszystko zalezy od charakteru źródła i obciążenia. Żrodło - Prądnica 3 fazowa w motocyklu obciązenie - instalacja moto , oswietlenie, akumulator , i cała reszta Oryginalny mostek 36A (kupiony w sklepie) padł wiec chciałem zrobic coś własnego na wiekszy prąd zwłaszcza ze mam diody A czy mozna zastosować...
Wyjaśnij: bez regulatora napięcia moduł zapłonu pracuje? , czy ten schemat jest na pewno od tego motorku? , do czego służy / co to jest / żółty przewód pomiędzy reg.napięcia a mod.zapłonowym? , czy bez regulatora żarówki się nie palą / nie mylić z "świecą"/?. Jak oświetlenie tego wynalazku jest zbędne , to z drugiego odczepu cewki mostek grezta i po...
Teoretycznie mozna zblokowac wyjscie akumulatora ze swiatlami. Dobrze bylo by miec schemat regulatora, czy bedzie dalej ladowal akumulator w czasie pracy. Moze ulec uszkodzeniu regulator, lub akumulator, lub w ogole nie bedzie spelnial swojego zadania. Na jakie napiecie sa zarowki w swiatlach. Podejrzewam, ze swiatla zasilane sa pradem zmiennym bezposrednio...
Witam.Zmieniłem motocykl i problem zniknąl.Ale kiedyś między czasie zbudowałem taki stabilizator i działał.Alternator miał 180W i napiecie wachało się od 12-20V czyli układ i tak musiał być mocniejszy,Zastosowałem stabilizator UL7815,mostek trójfazowy i 3XTIP 36C.Układ działał wyśmienicie. Temat zamykam.
W przypadku magneto masz koło magnesowe i cewki - jedną od ładowania i jedną od zapłonu i może jedną od świateł. Skupiasz na się na cewce od ładowania. Nawinięta grubszym drutem. Pomiar omomierzem powinien wykazać jakiś tam opór typowy dla danego motocykla. Można przyłączyć do cewki żarówkę 5-10 W i sprawdzić czy świeci po uruchomieniu silnika. Jeżeli...
żółty przewód jest prawdopodobnie regulującym Żółty zasila regulator... A ja się zastanawiam co robi czarny idący z regulatora do stacyjki ... popróbuj z schematami regulatorów do fiata126 można je znależć w starych RE łatwo je było przerobić na 6v Absolutnie ! Żaden regulator z samochodu! Z tego co widzę to w tym regulatorze jest : 1.- mostek prostowniczy...
Witam, Ściągnąłęm z elektrody schemat regulatora 3 fazowego. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Zastosowałem tyrystory 2N6509 (do dostania w www.tme.pl).Mostek prostowiczy prawie identyczny 35A/800 V.Calosc zamontowalem w motocyklu YAMAHA VIRAGO 250VX w miejsce mojego regulatora , który się spalił. Pracuje to ładnie , stabilizuje...
Przy chińskich quadach, np. 150 cm3 są stosowane układy ładowania z cewką bezmasową. Koszt takiego regulatora waha się w granicach 30-50 zł. Można poznać je po większej obudowie i wyprowadzonych przewodach. Nie wiem jak jest z wytrzymałością prądową. Teoretycznie pasowałby nawet trójfazowy regulator z motocykla, z tym że jest dużo droższy. Taki regulator...
Dziękuje za odpowiedzi, coś już przynajmniej sie douczyłem i wiem mniej więcej jak się za to zabrać. Ogólnie prostownik, prosty raczej do ładowania akumulatorów z motocykli niskiej pojemności około 5-20Ah, czasami jakiś większy z samochodu. Czyli z tego co rozumiem, mogę podpiąć mostek gretza -> akumulator, zaraz coś pójdę kombinować i zobaczę co z...
Mysle o alternatywie : wyrzucic ta zaplonowa cewke z magneta, wstawic tam 3cia "oswietleniowa" i zrobic zaplon bateryjny 12v(to czy z wykorzystaniem tego ukladu vellemana czy z dc-cdi (np https://transmic.net/2019/08/21/dc-cdi-v... (ps super strona i sklep z projektami diy zaplonow) to jeszcze do rozwazenia) Oryginalnie te 2 cewki oswietleniowe sa polaczone...
Jak to mawiają " twój cyrk, twoje małpy " więc czyń jak uważasz. Napisałem tak ponieważ całkiem niedawno w miejsce regulatora liniowego zastosowałem przetwornicę z układem LM 2596 ( nie będę czynił reklamy) i mam puki co pewne zasilanie do 2 A a nawet więcej. Niestety ta ponoć pracuje do 40 V DC ( u mnie 22 V), Ale za ok 5-6 PLN plus 1 PLN mostek można...
Jako że jest pewne zainteresowanie detalami mojego projektu, uchylam rombka tajemnicy ;) Od razu podkreślam, nie jest to produkt finalny. Wybaczcie jakość zdjęć... Na tą chwilę wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/8378579800_1... Silnik do ramy mocowany na aluminiowe mostki kierownicy z BMXa: http://obrazki.elektroda.pl/4924257100_1...
Witam, posiadam układ tak jak na zdjęciu i nie wiem co to jest i czym można to zastąpić? http://obrazki.elektroda.pl/8317044200_1... Znalazłem w internecie, że może to być zwykły mostek prostowniczy, ale po zastąpieniu układ nie działa. Jest to scalak znajdujący się w układzie zapłonu CDI w motocyklu Honda xl 125s http://obrazki.elektroda.pl/6873625300_1...
Koledzy jeżeli podłączę tranzystor tak jak mówicie to wtedy NE555 nie będzie miało w ogóle sensu. Do przerywacza wchodzą 3 przewody nazwijmy je 1 2 3. 1- plus 2- minus 3- wyjście na żarówki Jeżeli na pinie nr 3 pojawi się + zasilania, to żarówki migają zgodnie z częstotliwością ustawioną na timerze. Jeżeli zaś pin nr3 podłączę w miejsce gdzie zaznaczyliście,...
Czy w oryginale był regulator napięcia Układ nie jest oryginalny (w oryginale był chyba prostownik selenowy). Zamontowanie zapłonu CDI wiązało się z wyrzuceniem całego starego statora/platynek/magneta. Teraz jest 6 cewek do wytwarzania prądu użytkowego i 1 cewka do zapłonu. Regulator jest dołożony. Niestety nie zmierzyłem prądu płynącego przez żarówkę...
Mam ZK125 - w moim egzemplarzu, napięcie powyżej 4000 rpm przekraczało 16V, kupiłem inny regulator, to w środku był tylko mostek, żadnego elementu regulacyjnego... żeby sprawny regulator zaczął prawidłowo regulować musiałem przerobić jego podłączenie. Przy oryginalnym podłączeniu regulacja jest na przedniej lampie (tam jest mierzone napięcie), na akumulatorze...
Z elektrolitem ciekłym. Czy w takim razie taki prostownik: transformator 9v 1. 1A, mostek greatza a za nim elektrolit np. 2200uF nada się do naładowania akumulatora? Potrzebuję go naładować jeden raz, bo jest to nowy akumulator do motocykla i trzeba dopiero wlać elektrolit, więc bez ładowania się nie obejdzie. Ewentualnie prostownik będzie używany sporadycznie...
Na "zwykłej" diodzie krzemowej w kierunku przewodzenia wystąpi spadek napięcia około 0,7V. Jakie napięcie ładowania wychodzi z prądnicy? Jeżeli 7,5÷8,5V lub trochę więcej, to można podłączyć diodę bez obaw, że akumulator nie będzie nie doładowany. Jeżeli napięcie zbyt małe, to podregulować regulator napięcia tak, aby napięcie za diodą było właściwe....
Dziękuję za szybki odzew. Tyrystory dokładnie takie i odizolowane... Szczerze to nawet nie szukałem chińczyka bo zdania są podzielone na ich temat. Wiem ,że w tym motocyklu siedział już chiński i padł po kilku kilometrach. Oporność cewek jest w normie, żadnych testów pod obciążeniem jeszcze nie robiłem. Poprzedni właściciel twierdzi że jest OK więc...
Zrobiłem według obrazka, który znalazłem w internecie, ten, co wysłał Kaziu. Jest inna listwa stykowa z bezpiecznikiem. Całą elektrykę zrobiłem. Motocykl jeździ, ładowanie słabe, bo słabe, ale jest. Jedyną rzeczą, która nie działa, to 12V wyjście z prądnicy na główną żarówkę, bo 2V są bez obciążenia. Stacyjka od Ursusa C-360. Jest jeden problem - kupiłem...
musisz wlozyc motocyklowy aku.6v i bedzie wszystko chodzilo przecierz oryginalnie tak jest ,no chyba ze masz instalacje 12Vjak niektore wsk175 mialy to wtedy aku na 12v we wsk takich regulatorow nie bylo Takiego akumulatora od wkretarki nie morzesz urzyc do motocykla one maja inne przeznaczenie ine prady ladowania ine pojemnosci taki aku moze ci nawet...
Tak się zastanawiam, że może stosowanie LDO to trochę przesada: układ scalony LM1084-ADJ kosztuje około 8zł, i daje o około 1V mniejszy spadek napięcia, niż LM7812 (poniżej 1zł). LM7812 daje za niskie napięcie - można je podnieść podłączając mu LED-a na nóżkę GND. I pewnie trzeba by dodać jakąś diodę na wyjściu stabilizatora, żeby nie rozładowywać akumulatora...
Kurcze , że też na to nie wpadłem . Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź . Dodam tylko że regler już raz był naprawiany . Poprzednim razem walnięty był mostek prostowniczy . Wysłałem do firmy która naprawia takie rzeczy jednak po ich "naprawie" poszedł tylko dym , aż się płytce wypaliła dziura. O reklamacji mogę zapomnieć z braku jakiegokolwiek rachunku...
A ja tak sobie myślę... skoro masz tę prądnicę, to nawet nie wiem do jakich to obrotów byś jej nie rozbujał to i tak stałego na wyjściu nie wyda... siłą rzeczy mostek prostowniczy na uzwojeniu głównym być musi - i tu jest problem "załączania" obciążenia rozwiązany, bo nie musisz go wcale odłączać - diody mostka działają zaporowo dla prądu z akumulatora...
łańcucha motocyklu moduł motocyklu budowa motocyklu
przekaźnik sekundowy golarka trymer atlas copco
Projektowanie układu gaszenia łuku dla przekaźnika 300V DC, 10A Moc grzałki w układzie trójkąt vs gwiazda