1-klimatyzacja 10-mostek lub przekaźnik przeciwmgielnych 11-mostek lub przekaźnik sygnału.
Może coś na wzór: powoduje łagodny start.
Przekaźniki będą ok. Musisz zrobić mostek H. Na upartego to wystarczą 2 przekaźniki ze stykami przełącznymi.
Dwa przekaźniki sterowane przez moduł wifi i krańcówki a dokładniej mostek H na przekaźnikach.
Może być mostek ale nie musi, wystarczą przekaźniki. Do mostka potrzebny układ podtrzymujący, przekażniki bistabilne alo z podtrzymaniem.
Myślę, że to wina przekaźnika. W sumie to ma dosyć ciężkie warunki pracy. Ten układ sterujący to dobry pomysł, nie ma żadnego iskrzenia styków, czysta praca, lubię takie rozwiązania. Dodano po 7 SERVICE-AV- Uważasz, że 12A prądu ciągłego i 30 chwilowego to będzie mało do bramy?
A ja mam pytanie jakie zadanie ma ten przekaźnik? Przy takim połączeniu jedyne sensowne wytłumaczenie, to po prostu ograniczenie zużywania styków stacyjki ( + to oczywiście styk 15, zasilanie "po zapłonie"). Czy z przekaźnikiem czy bez, zasilanie będzie na czarnym jak i czerwonym po podaniu +. Chyba, że pin 4 (85) nie jest dołączony do masy, wtedy...
Skoro na wejściu TOP'a masz 320V to raczej mostek sprawny. Przekaźniki mają cewki na 24V DC a więc musi być na płycie też takie napięcie. A może masz uszkodzony któryś z przekaźników i układ sterowania przekaźnikami, sprawdź czy układ obok mikroprocesora to nie jakiś ULN(2003?) i czy jest sprawny. Opisywane objawy i pomiary mogą sugerować nadmierne...
(at)sdd Ty zajmujesz się naprawą CB, czy to tylko takie Twoje rozważania stricte, teoretyczne? O ile zajmujesz się naprawą, to moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, abyś w zakresie naprawy wprowadził taką innowacje. Klient zadowolony, tym bardziej, że dodatkowy koszt to zaledwie: 0,05 $
misiek1994 a zastanawiałeś się jak sterowane będą górne tranzystory mostka ? , temat poruszany wielokrotnie proponuje przeglądnąć forum są dokładnie wyjaśnione zasady jakie obowiązują dla tego typu rozwiązań . Jeżeli ma to być tylko zmiana kierunku z niezbyt dużą częstotliwością to najprościej masz zastosować mostek H na przekaźnikach .
Są, zamiast przekaźników mają mostki H na tranzystorach. Modulacją PWM regulują prędkość, kiedyś szukałem informacji na ten temat.
Przy doprowadzaniu napięcia do przekaźnika z regulowanego zasilacza proces przebiega przez takie cykle - nie robocze napięcie, przy którym prąd przez cewkę jeszcze jest niedostateczny dla przywiedzenia do ruchu kotwicy przekaźnikiem. To napięcie zazwyczaj nie wskazuje się w katalogach i składa dla typowego przemysłowego przekaźnika koło 20% nominalnego...
Tu masz rysunek jak podłączyć „długie”. Dodatkowo jest mostek prostowniczy, bo mało jest przekaźników na 12v przemiennego. Przy kierunkowskazach pomijasz mostek i dajesz zasilanie bezpośrednio na przekaźnik, choć powinno działać bez przekaźników, skoro prąd stały, nie wiem czemu by miała być rozdzielona masa od kierunkowskazów. Długie to jasne, zasilanie...
Potrzebny tylko mostek Graetza na 400 V~ i jedna dioda 1N4007. Przy podaniu napięcia stałe z mostka przekaźnik jest zasilany napięciem stałym o wartości skutecznej 230 V=. Diodę 1N4007 włączamy na wyjściu mostka, katoda diody na "plus". Dioda likwiduje przepięcia.
Tam są chyba dwie, najlepiej to zmierz ciśnienie przed rozdzielaczem. Jak będzie ok tzn. coś koło 8bar (tak jest bynajmniej w 117.963) to daj mostek na przekaźnik paliwa i naciskaj klapę spiętrzającą z wtryskiwaczy powinien lecieć strumień tym większy im mocniej naciśniesz.
Nie mam zielonego pojęcia o co chodz Jeżeli mowa o mostku H na przekaźnikach, to w tym temacie masz przykład. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Jak widać na przykładach taki mostek można zrobić bez przekaźników, stosując przełącznik z podwójnymi stykami przełączającymi.
..tyko uważaj przy tych mostkach przy diodzie nie zewrzyj ścieżki z prawą nóżką przekaźnika. Jeden mostek będzie nad ścieżka ta kreska do diody na czerwono. Dodano po 6 To jest zamiennik przekaźnika GSA-SS-212DM
Hasło dla ciebie - mostek H na przekaźnikach . I znajdziesz rysunki, opisy, a nawet animacje, jak to działa. I dopasujesz sobie wyprowadzenia swojego przekaźnika, bo w nocie katalogowej jest ładnie narysowane.
Mam identyczny monitor i tak wszystko co plastikowe (obudowa) zutylizowałem ;) Kineskop również. Jedynie co się z tej płyty przydało to radiatory, mostek i przekaźnik. Jak chcesz płyty popytaj w serwisach może coś dostaniesz. Rozejrzyj się po allegro można coś kupić za 1zł. Ja poszukuje obecnie starych kserokopiarek chodzi aby miały jak największe gabaryty...
Regulator z Twojego modelu na 99% nie jest przystosowany do takiego napięcia, a to 1,5h to właśnie pojemność o jaką chodzi. Musisz zastosować dwa silniki, na każdy regulator bądź też mostek na przekaźnikach, i proponuje każdy silnik zasilać osobnym pakietem, stare aku mogą mieć różne pojemności, co nie skutuje owocnie przy łączeniu równoległym :D
Obok jest drugi przekaźnik który zasila ECU i elementy elektroniczne na silniku. Załącza się? Brak masy czy plus? Jak dasz mostek zamiast przekaźnika silnik rusza?
Oczywiście, że możesz dać mostek, oraz (jeśli "puszczenie" przekaźnika nie musi być szybkie) - większy kondensator. Pisząc o jednej diodzie miałem na celu uproszczenie układu.
Tylko , który przekaźnik i mostek mam odtworzyć bo według schematu są tam dwa mostki i przekaźniki. Są dwie linie miejskie są dwa komplety tych elementów. Specjalnie zaprojektowane aby wiedzieć na której linii się zgłosić. Jeśli zamierzasz używać tylko jedną linie, to nie budował bym tego układu, tylko bym wybrał jedną linię [ten przycisk po lewej...
Przekaźniki mogą pełnieć rolę mostka, jeśli go niema, a tylko jest PWM na tranzystorach.
A może by na tyrystorach coś pokombinować zamiast przekaźnika i mostka prostowniczego coś w tym rodzaju
skoro sterowanie świateł auta jest masą to nie wiem dlaczego ginie ci plus na mijania po zmianie na drogowe? Może napisz co to za auto i schemat tych biledów bo nie wiadomo czy odwracanie coś da. Czym by sterowanie nie było, po włączeniu drogowych zawsze będzie mijanie ginąć, żarówka H4 nigdy nie świeci dwoma włóknami naraz. Trzeba zrobić mostek przekaźnikiem...
Mój tester Autel MaxiDas 808 nie ogarnia. Jest inny sposób, by go odpalić? Mostek? Lub mostek na przekaźniku, jak w starszych modelach?
Usterka się znalazła po około roku. Auto do tej pory jeździło na przycisku(mostek przekaźnika rozrusznika),Jednak ostatnio skrzynia biegów weszła w tryb awaryjny i już nie było jazdy. Parę dni wcześniej nie zadziałała pompa paliwa.Po zmostkowaniu przekaźnika ruszyła. Zacząłem więc poszukiwania krok po kroku, kabel po kablu (ukłon dla jacek074 za schemat).No...
czekam na mostek. ??? Przecież przekaźniki masz wbudowane, więc wystarczy je połączyć.
Ależ oczywiście - użyj mostka H.
Na co Ci schemat? To ledwo garść elementów - mostek, przekaźniki, stabilizatory.
Zrezygnuj z przekaźników, chyba, że masz naprawdę duże przełożenie. Ja mam koła, napęd na zasadzie czołgu, dwa silniki 250W, przełożenie ~25:1 i koła trochę za duże; bo aż 39cm. Na początku projektu gdzie sterowałem tym przekaźnikami silniki przy załączeniu wytwarzały taki moment, że sporo elementów zaczęło się wyginać, a o sterowaniu chociaż trochę...
Witam. Kolega podrzucił mi do naprawy migomat Lincoln Speedtec 200C. Uszkodzony był jeden tranzystor IGBT w module PFC. Są tam dwa równolegle - uszkodzeniu uległ tylko jeden. Wymieniłem dwa IGBT oraz driver, który steruje nimi, oraz mostek, przekaźniki i diodę blokującą (wszystko w module PFC). Spawarka ruszyła, lecz po pewnym czasie (podczas spawania...
Przypomnę, że na raz działa tylko 1 para Więc 2 mostki H i komutowanie przekaźnikami .
Nie wystarczy dać mu mostek Graetza przed cewką? V.
Jak w każdym japońcu prawie w naprawie powinien być wymieniony mostek regulator i przekaźnik od kontrolki bo prawie każdy japoński samochód go ma. Zastanawia tylko czy jest to pewne 15V ponieważ one ładują w granicy 14.7V.P
I dalej bez soft-startu ?, te druciki go nie zastąpią :), ale zawsze przy zwarciu szybciej mogą spłonąć niż ścieżka. Po co ten mostek przekaźnika sofy-startu ? Elementy w bramkach tranzystorów sprawdzone ?
jeśli chodzi o szybką zamiane biegunowości to elektronicznie -> mostek H (tranzystory), elektromechanicznie -> przekaźnik z dwoma sekcjami styków przełączalnych
ja pisałem ale to było rok temu już nawet nie pamiętam co tam robiłem tyle że jeśli u cb źródło też skacze to masz większy problem i nic Ci nie da mostek na przekaźniku
9V z transformatora powinno przez mostek DB01 zasilić cewki przekaźników a są one na 12 VDC. Przeanalizuj to jeszcze w naturze bo ze zdjęć zawsze można się pomylić. Powodzenia .
Moim zdaniem ten pierwszy błąd mówi o że sterownik nie widzi silnika. Skoro tylko on Ci został to tym się zajmij. Nie wiem co to za silnik ale zobacz czy da rade na krótko go odpalić, jak tak to problem w sterowniku. Może styki przekaźnika. Zazwyczaj jest tam mostek H do sterowania silnika a przekaźnik jest cały czas zwarty i jest dla bezpieczeństwa.
Witaj zrób fotkę w którym miejscu siedzą (termistory) ja podejrzewam że są to warystory zabezpieczające oryginalnego schematu nie posiadam pewnie jest to kolejny klon z tego co piszesz to jest płyta prostownika sprawdź czy nie sklejony jest styk przekaźnika czy sprawny jest mostek Greza oraz rezystor rozruchowy bocznikujący styk przekaźnika
Możesz to zrealizować za pomocą 4 sztuk takich przekaźników jak Ci podałem lub w formie elektronicznej poszukaj sobie hasło mostek H.
są dwie wersje -z jedną fanfarą nie ma przekaźnika,w jego miejsce jest wstawiony mostek-łacznik w skrzynce -z dwiema fanfarami ma przekaźnik. Ale na mojego nosa wyślizgany styk sprężysty na przełaczniku zespolonym,lub nie kontaktuje ze slizgiem kierownicy
Potrzebujesz układu na dwóch przekaźnikach lub mostek H, do tego 2 krańcówki zbocznikowane diodą. Mostek H odpowiada za zmianę kierunku działania siłownika a krańcówki z diodą odpowiadają za wyłączenie siłownika po dojechaniu do krańcowej pozycji. A czym i jak będziesz sterował mostkiem H to inna kwestia. Czasowo, czy temperaturowy, czy może jedno i...
Czy rzeczywiście tyrystor się nie wyłączy ? Moim skromnym zdaniem, należałoby na wyjściu mostka zasilającego tyrystor z przekaźnikiem, dać jakiś niewielki elektrolit, coby zmniejszyć tętnienia.
Niestety jest tak jak pisałem a więc powtórzę po raz ostatni: - czerwony zasilanie na (zasilanie programatora skrajny lewy zacisk)- dalej białym na termoregulator itd… - niebieski zasilanie na (dolny zacisk przekaźnika) dalej mostek na zasilanie obok (biało-czerwonego) - niebieski z łącznika piekarnika na górny zacisk przekaźnika ( jest dobrze...
W miejsce silniczków które są sterowane mostkiem H chcę podpiąć kolejny mocniejszy mostek H na przekaźnikach. Tak z ciekawości - jaki w ogóle masz cel tych działań ? Obawiam się, że coś źle kombinujesz, bo mostek H umożliwia płynną regulację prędkości i kierunku obrotów. Takich bajerów nie ma mostek H na przekaźnikach (swoją drogą, nie widziałem...).
Jeśli zraszacze mają działać niezależnie potrzeba 2 mostki.
Dziękuję za sugestie. Wciąż uczę się OpenBeken. Przyjrzę się opcji sterownika mostka dla przekaźnika.
servee79 , jeżeli Masz przekaźnik z #14, to nie zakladasz mostka 2-4 na przekaźniku tylko L z zasilania nawilżacza podłaczasz na styk 2 przekaźnika. Na 1 podłaczasz przewód do nawilżacza.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Do.wymiany przekaźnik. Zrobienie mostka, pominiecie przekaźnika, spowoduje, że w koncu kiedyś głosnik się spali.
Wczoraj na forum zadałem pytanie o sterownie silnikiem DC przez mikrokontroler, uzyskałem podpowiedzi, temat niestety został usunięty, proszę więc o sprawdzenie, czy układ jest poprawny. Mam za zadanie wykonanie sterownika silnika DC 12V. Będzie to wykonane na sterowniku (mikrokontroler) wyjście na pin 5V. Pierwszy pin steruje ruchem silnika w prawo,...
W załączniku powinny się znajdować tylko główne pliki projektu. Wszystkie kopie są zbędne. :cry: Schemat w miarę poprawny, chociaż lepiej stosować więcej symboli zasilania, a mniej linii ich łączących. Wtedy schemat jest bardziej przejrzysty. Jeżeli stosujesz sterowanie tranzystorów z innej płytki, to dodatkowo bazy powinny mieć dodatkowy rezystor 10k-100k...
Rozstaw to jest koło 4cm. Nie mam jak zmierzyć. A jest tak drogo bo to są zdjęcia z aukcji na jakiej to znalazłem i sprzedawca tyle sobie życzy. U mnie jak pisałem tylko na tylną rurkę takie coś było i ja mam to zamontowane. A teraz moje postępy. Zakupiłem przekaźnik i działa. Światła przełączają się automatycznie pomiędzy prądnica silnika a rowerowa....
A sterownik mam taki A coś więcej o nim - tym, opis, instrukcja... Z tego co przestawiłeś... Przewód A silnika podłączasz do NO 1-go przekaźnika, przewód B silnika podłączasz do NO 2-go przekaźnika, przewód plus (+) podłączasz do COM 1-go przekaźnika, przewód minus (-) podłączasz do COM 2-go przekaźnika. Teraz dajesz mostek (kawałek przewodu) między...
mozna na przekaźnikach ale można też zrobić mostek 4 tranzystory,jesli moduł pieltera ma duzą moc i pobiera duży prąd to rozwiązanie z tranzystorami MOSFET np BUZ11 wydaje się być jednym z lepszych Wygląda to tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Układ ten steruje kierunkiem obrotów silnika prądu stałego ale będzie tez odpowiedni...
Wystarczy mały mostek Gretza 2-10A/100V podłączasz go do zasilania przychodzącego na siłownik bramy, natomiast na wyjściu mostka zawsze będzie "plus" i "minus" w tym samym miejscu co pozwoli zasilić przekaźnik, a z przekaźnika można już zasilić lampę na 230V. Tak jak kolega wyżej podał można dołożyć małej pojemności kondensator elektrolityczny na wyjściu...
Nie musisz zmieniać zacisków silnika, wystarczy że zmienisz biegunowość zasilania. Można to zrobić stosując układ przekaźników lub mostek H i przerzutnik. Poszukaj czegoś o sterowaniu lewo-prawo i zmień temat.
Przy zasilaniu 200 V= cewka przekaźnika pobiera 8 mA, przy 230 V~ 5,3 mA. Czyli będzie wydzielać 2,3-krotnie więcej ciepła; trwała nie będzie, możesz dodać rezystor, żeby prąd był taki sam. Dlatego wymieniam tylko diody, dopóki płytki nie przepali. A nie możesz dać większego mostka i przykręcić do obudowy metalowej?
Jak to najlepiej zrobić? Zasilić cewkę przekaźnika z uzwojenia wtórnego poprzez mostek Graetza z niewielką pojemnością, tak aby natychmiast po zaniku napięcia sieciowego odłączał zaciski wyjściowe.
przeglądnij sobie tą Co do wiedzy z elektroniki, to znam podstawy (co to jest kondensator, tranzystor itd...) to trochę za mało , zapytam czy dasz radę samodzielnie zbudować i uruchomić sterowanie silnikami ( mostek H , przekaźniki ) dalej manipulator na serwach wiesz jak się nimi steruje i zbudujesz sam taki układ ? proponuje zacznij od samej platformy...
Dwa przekaźniki, każdy z jednym stykiem nc/no. Silnik dajesz pomiędzy com obu przekaźników, - na nc obu , a + na no. Bez wysterowania na obu przewodach silnika jest -, silnik stoi. Załączasz pierwszy, podaje + na silnik, rusza w jedną stronę. Załączasz drugi, rusza w drugą stronę. Załączysz oba naraz, silnik stoi, bo dostaje + z obu stron. Zatem zwarcie...
Zależy, jaki prostownik. Jak ma tylko mostek na wyjściu, to nie. Ale niektóre mają przekaźnik wykrywający obecność akumulatora. Wtedy tak, może rozładować po dłuższym czasie. Weź amperomierz i sprawdź, czy prostownik pobiera jakiś prąd.
Oto jedna z nich. Dwa przyciski prawo lewo z przerzutnikiem R-S Na wyjściu dwa przekaźniki elektromagnetyczne do załączania silnika. Zamiast przekaźników można wykonać mostek H na tranzystorach lub wykorzystać specjalny układ scalony. Schemat wykonałem programem Crocodile Clips (dostępny na elektrodzie). Możesz przy jego pomocy dokonać symulacji pracy...
Jeśli brama się zamyka to jest pewno założony fabryczny mostek. Przekaźnik fotokomórki rozwiera obwód pomiędzy stykami co powoduje zatrzymanie cyklu zamknięcia.
Kolego ostatnio przerabiałem ten sam problem. Kupiłem na allegro regulator za 35zł +mostek+ przekaźniki do zmiany obrotów i lata że aż miło.
Skoro nie ma PWM to po co mostek ? Wystarczy na przekaźnikach.
To są fotki PLX 3200 niestety jak czyściłem PLX 4000 nie robiłem fotek a teraz nie chce mi sie rozkręcać bo są w racku. Wzmacniacze bardzo podobne tylko wszystko x2 (pojemności, 4 mostki prostownicze, po 2 przekaźniki wyjściowe, 4 wentylatory,i wszystkie kable podwójne) może fotki sie przydadzą :)
Mostek który widać na zdjęciu obok przekaźnika 100 zasila właśnie gniazdo bezpiecznika 28, zasilanie bezpośrednio z listwy bez bezpiecznika. Tak wynika ze schematu a co w aucie ...
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
cześć, Podaj mi swój mail lub prześlij mi wiadomość (mieryzn(at)op.pl). Wówczas wyślę Ci wszystko co mam. Wymontowanie sterownika jest banalne, kilka śrubek. Najdłużej mi zeszło z wylutowaniem mostka i dwóch przekaźników. Przeznacz sobie jedno popołudnie i spokojnie bez pośpiechu dokonasz naprawy. Mi zajęło około 2h.
Do sterowania silnika DC wystarczą dwa przekaźniki ze stykami przełączanymi, w układzie mostka H. Można oczywiście użyć czterech załączających, ale jeśli zależy Ci na wielkości to jest trochę bez sensu.
A mógłbyś mi Kolego na tym moim schemacie narysować Nie mam jak, bo piszę z telefonu. Odłącz przewody, które idą z transformatora od przekaźnika i połącz je z końcówkami ~ (jeden z jednym, drugi z drugim), a + i - mostka dołącz do przekaźnika.
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Silnik, DC, 4A to nie brzmi najlepiej dla styków tych przekaźników. Może warto rozważyć sterowanie tranzystorowe? Mostek z 4 tranzystorów, silnik wpięty w przekątną, zasilanie od góry i dołu, tranzystory włączane na przemian, parami. Albo przekaźnik półprzewodnikowy! http://www.tme.eu/pl/details/41.81.7.024...
Jeśli masz multimetr ustaw go na piszczek. Jedną końcówkę multimetru wepnij we wtyczkę rozłączonego któregoś wtrysku. 2gą końcówką macaj przy gnieździe wyjętego przekaźnika od gazu. Jak trafisz kabel to będzie piszczeć. Potem w gnieździe przekaźnika odnajdź plusa. Zrób mostek z drutu/kabla/co tam masz między tymi pinami. Na ogół piny 30 i 87 przekaźnika.
Kolego trzeba wykonać pomiary pojemności kondensatorów, sprawdzić napięcie na zasilaniu cewki przekaźnika, mostek prostowniczy i luty.
Jeszcze raz : 1 i 2 - zasilanie , tak jak jest ( dotyczy obu fotokomórek) , w fotokomórce RX ( odbiorczej z przekaźnikami ) należy zrobić mostek zacisku 2 ( GND ) do zacisku 4 tej fotokomórki , a zacisk 5 to PE centrali. Usuń zworę między PE a GND . Przed tym oczywiście wyłącz zasilanie z napędu.
A te Twoje 24V to stałe czy przemienne? Jak nie wiesz to najlepiej przed przekaźnikiem wstawić mostek i przekaźnik na 24VDC np. https://www.tim.pl/przekaznik-miniaturow... plus gniazdo dla wygody https://www.tim.pl/gniazdo-przekaznika-r...
witam Jeśli dobrze rozumuję, do SMA te wszystkie sygnały idą, ale właściciel chciałby te sygnały otrzymywać SMS-em dla siebie - w takim razie na wejściach będzie najprościej. Do jednego z wejść podajesz sygnał uzbrojenie/rozbrojenie z wyjścia Esprita, do drugiego "alarm włamaniowy" np. z przekaźnika podłączonego do wyjścia "BELL" z centrali, do trzeciego...
To może być prawdopodobne. Niestety nie wiem w jakiej kolejności one pracują. Zastanawia mnie dlaczego w czasie wirowania również jest zawyżony prąd. W tym programie przekaźniki chyba nie pracują za wyjątkiem początku programu (równomierny rozkład wsadu przez ruchy rewersowe). Tranzystory sterujące przekaźnikami sprawdzałem, więc pozostał by sam procesor....
Czy jest jakieś urządzenie, które pod wpływem takiego elektrycznego impulsu zmieni + na -? Mostek H albo przekaźniki.
Mostki na przekaźnikach i auto ruszy :)
Czy on jest czy nie, to i tak zasilanie transformatora idzie z włącznika... W tym przypadku masz rację. Ale można to zmienić i zamiast mostka na przekaźniku, pobrać L bezpośrednio.
Spawarka naprawiona. Wymieniłem mostek, przekaźnik soft startu, warystor i upalony rezystor rozładowujący kondensatory. Wszystkie części oryginał nie zamienniki. Trochę trwało bo warystory z CHRL sprowadzałem :D Od czasu naprawy wyspawałem jakieś 20 kg drutu, więc chyba będzie dobrze :D
Nie! Mostek H na przekaźnikach ze stykiem przełączanym składa się z 2 przekaźników. Skoro nie jesteś ekspertem, a nawet w ogóle się na tym nie znasz, to po co bierzesz się za budowę? Chcesz puścić auto z dymem? Proszę oto schemat dla jednej szyby (i 2 przełączników - czyli np. jest to szyba pasażera i przełączniki po stronie pasażera i kierowcy) - na...
Sprawdź przekaźnik pompy. Czy jak nie odpala jak dasz mostek zamiast przekaźnika to odpali.
całość należy podzielić na dwa człony : - mostek H - sterowanie przekaźnikami z podtrzymaniem i zabezpieczeniem zasada pracy mostka H polega na zmianie polaryzacji napięcia podawanego na silnik to powinno wszystko wyjaśnić http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_H styki S1/ S4 to a1/a2 , S2 /S3 to b1/b2 chyba nie będzie problemu z zrozumieniem pracy oczywiście...
witam forumowiczów. Chce zbudować mechanizm do bramu przesuwnej z silnika ze wspomagania od samochodu. Do tego sterownik Bramster. Pytanie moje brzmi, czy ja jako "zielony" z tej dziedziny dam radę to podłączyć? czy będę musiał wpinać,lutować kombinować jakieś mostki, przekaźniki czy wystarczy że wg instrukcji podłącze odpowiedni zasilacz do sterownika,...
Z jednym przyciskiem można zrobić to np. tak: http://obrazki.elektroda.net/65_12407620... Diody - np. 1N4004, jeśli prąd silnika nie przekracza 1A, przy większych prądach lepiej zastosować diody Schottky'ego (D3 i D4). Typ tranzystorów również należy dobrać do rezystancji cewek przekaźników (tranzystory MOSFET). Pozdrawiam. ps. zamiast przekaźników...
Zwróć uwagę na to co napisał kol. McRancor na temat sterowania , musisz jednocześnie wysłać dwa sygnały dla obu silników , może tak będzie prościej - przód oba silniki w prawo - wstecz oba silniki w lewo -w prawo silnik1 stop silnik2 wprawo - w lewo silnik1 wprawo silnik2 stop pomijamy regulację prędkości i skręt z nawrotem , same regulatory zamieniają...
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Niektóre przekaźniki DC mają wbudowaną diodę ochronną. Mostek zastosowałbym tylko w celu odpowiedniej polaryzacji przekaźnika.
Witam, mam problem z niezalaczajacym się kompresorem klimatyzacji. Co zostało zrobione: Sprawdzony i nabity układ klimatyzacji. Wymieniony czujnik ciśnienia klimatyzacji Wymieniony przekaźnik klimatyzacji. Sprawdzone wiazki Kompresor startuje po zrobieniu mostka na przekaźniku na pinach 30 oraz 87 Były błędy jak na załączonym screenshot. Pozostał już...
Witam. Pisałem już tematy że chce zrobić jakiś "bajer" do pokoju itd.. Wreszcie znalazłem to co wydaje mi się dorbym rozwiązaniem. Mianowicie chce zrobić ten projekt : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic65... Tylko mam kilka pytań. 1. Jeśli mam te głośniczki komputerowe to one mają 2 kolumienki i mam i odciąć i podłączyć wszystko na 1? 2. Czy...
Nie trzeba mostka . Dwa przekaźniki + dwa włączniki załatwią sprawę.
Nie. Wyjścia I i O są stykami przekaźnika izolowanymi galwanicznie i żadne 230 nie przedostanie się na te wyjścia (chyba że nastąpi totalna eksplozja Shelly od np pioruna i nastąpi calkowite stopienie się elektroniki, ale takiego zdarzenia nie przeżyje też żadne urządzenie elektroniczne w pobliżu). Przestaw tylko mostek w Shelly na zasilanie 230V.
Schemat, który umieściłeś w pierwszym poście służy do sterowania przekaźnikiem bistabilnym jednocewkowym. Do zmiany położenia jego styków wymagana jest zmiana polaryzacji impulsu. Dużo informacji na temat przekaźników bistabilnych znajdziesz w EdW (06-08/2016), a przykład sterowania przekaźnikiem bistabilnym jednocewkowym zajdziesz tu --> http://obrazki.elektroda.pl/6399124900_1...
cykanie przekaźnika wymiana przekaźnika tykanie przekaźnika
steering torque sensor odcięcie pompy paliwa punto mercedes drzwi kierowca otwiera
manta compressor manta compressor
Nie świecą kontrolki w piekarniku Amica EBI 7542AA SOFT Centrala Beninca Heady - Monitorowanie Stanu Bramy