Żólty-biały mostek zielony-siwy 220v zmiana obrotów żółty- siwy mostek zielony-biały 220v /będą to max. obroty,bo nie masz sterowania/
AD.1 tak AD.2 przekaźnik ad.4 To wewnętrzne połącznie - jeśli dostarczymy prąd do przekaźnika to ten twój przełącznik się przełącza (sam)
Witam - bardzo dobrze że wszystko ładnie działa , natomiast jak podepniesz się pod silnik to podczas lewych obrotów silnika dioda nie będzie świecić ( należało by dać mostek gretza .
Tak. Ogranicza Cie prąd 2A, wiec zastanów sie czy nie lepiej wziąć mocniejszy. Myślę że z podłączeniem dasz radę, w razie czego pisz. pamiętaj tez o zabezpieczeniu przekaźnika diodą shotkky, a jeśli wydajność prądowa urządzenia z którego będziesz nim sterował jest niewystarczająca użyj tranzystora.
Tak podłączony jak na zdjęciu, będą wyższe obroty. Jeśli zdejmiesz mostki i w ich miejsce do tych zacisków podłączysz zasilanie to będą niskie obroty. Przy niskich obrotach nie montuje się mostków.
Witam .Nstan.rolkama srednice 40 mm drutu innego nieposiadam musze jeszcze pokombinować z zasilaniem i doprowadzić do równomiernego obrotu rolki ,potencjometr jest do oporu i tu już nieda sie nic podkręcić .Dziękuję za odpowiedż. Spróbuj bez regulatora bezpośrednio podłącz silnik pod mostek prostowniczy a zobaczysz czy można uzyskać większe obroty...
Sprawidzić ? Wszystko po kolei... Zdejmuj obie pokrywy napędów i podepnij silnik bezpośrednio pod mostek prostowniczy - ale bez wypinania centrali (na niej są kondensatory wygładzające napięcie zasilania silnika). Jeśli silnik ruszy pełną mocą - winna centrala - np tranzystor mocy kluczujący silnik do minusa, przypalone styki przekaźników kierunkowych...
Czy to jest w ogóle możliwe żeby użyć jednej masy i przełączać tylko plusem kierunkiem obrotów silniczka? Nie, ale poczytaj na temat "mostek H silnik". Wujek Googlewski prawdę Ci powie.
Wygląda na to, że transformator ma naddatek mocy, więc nic się z nim nie stanie. Do zasilania szczotkowego silnika DC nie jest konieczna stabilizacja i filtrowanie źródła zasilania, pod warunkiem, że nie zależy nam aż tak bardzo na stabilnych obrotach.
Poszukaj czegoś takiego co sie nazywa "mostek H". Znajdziesz na pewno jak sterować kierunkiem obrotów silnika.
Dla wysokiego napięcia, czyli dla niskiego będzie to 99%. No to po prostu trzeba zasilać strony High Side z przetwornic izolowanych (nie tyle muszą być izolowane, co takie najłatwiej kupić i zastosować). Przy sterowaniu silnikiem DC z użyciem mostka H używasz jednej gałęzi mostka do ustalenia określonej polaryzacji silnika (kierunku obrotów) i przebiegu...
Jaki silnik, jaki układ połączeń. Mostki na stałe?
Druga płytka to mostek H do zmiany kierunku obrotów silnika , sterowany z pierwszej. Pomierz te cztery tranzystory.
TAK, tylko mostki. Mam nadzieję że w tej konfiguracji silnik pracuje poprawnie.
To do czego innego mogę wykorzystać ten silnik?
Mostki zmienisz na równoległe do osi jeśli obroty będą w stronę przeciwną do zakładanej.
Poprzez np. autotransformator 230/115 V~. Odpowiedniej mocy transformator zasili i silnik i lampę. Dla silnika dajesz mostek prostowniczy (oraz ewentualny regulator z modulacją szerokości impulsów do regulacji obrotów elektrowrzeciona), a lampę podłączasz bezpośrednio do wyjścia 115 V~.
Jest to moje pierwsze zetknięcie z elektroniką, stąd moje naiwne pytania i rozumowanie. To potwierdza moje domysły i przesądza sprawę: odpuść sobie.
A czy wkrętarka ma płynną regulację obrotów :?: jeśli tak to i tak podłączenie pod silnik przez mostek to nie trafiony pomysł. Może poszukaj wyłącznika z wyjściem na LED
Obroty zmieniane są dzięki temu, że masz mostek H - w skrócie mostek taki umożłiwia zmianę polaryzacji napięcia doprowadzonego do silnika - jeśli zmienisz polaryzację na przeciwną to silnik kręci się w przeciwną stronę. Z kolei PWM umożliwia skrócenie czasu, przez jaki mostek jest włączony (enable) - czyli czasu przez jaki może płynąć prąd. A ponieważ...
emarcus zależy mi na jak najprostszym rozwiązaniu :) nie mam czasu na zabawy z lutownicą itp, nie to jest głównym problemem który mam rozwiązać. Co powiesz na zastosowanie 2 modułów: http://robodudes.com/sterowniki/127-modu... Którykolwiek z modułów byś nie zastosował, nie obejdziesz się bez konieczności...
Może nie silnik a mostek H jest uszkodzony. Sprawdź prawe i lewe obroty silnika pod zasilaczem.
nadal nie rozumiesz zasady sterowania mostkiem H , przecież masz wszystko w tabeli stanów http://obrazki.elektroda.net/66_12583872... zakładamy że EN = H , IN1 = L / IN2 = H praca silnika np. w prawo , IN1 = H / IN2 = L praca silnika w lewo , identyczne stany na wejściach IN silnik zatrzymany ( hamulec dynamiczny ) w dowolnym momencie zmiana...
Dolutowałem kabel od silnika i to samo. To co mam zrobić? Kupić nowe silniki czy kupić czujnik obrotów?
ale czy by takie coś wytrzymało taki prąd? ilu amperowy by on musiał być żeby go nie przeciążać ? Nieistotne. Prąd silnika płynie tylko przez tranzystory mostka H ogarniającego kierunek obrotów i prędkość. Mały przełącznik (w zasadzie dowolny) byłby tylko do wyboru kierunku.
Nie musisz zmieniać zacisków silnika, wystarczy że zmienisz biegunowość zasilania. Można to zrobić stosując układ przekaźników lub mostek H i przerzutnik. Poszukaj czegoś o sterowaniu lewo-prawo i zmień temat.
Można jeszcze włączyć silnik w mostek 4 tranzystory i sterować zarówno prędkoscią obrotów silnika jak i kierunkiem obrotów lewo/prawo A jakby ten mostek 4 tranzystorow wygladal?
witam mam problem musze tak wysterowac te tranzystory zeby byla mozliwosc zmiany kierunku obrotow silnika . musze to tego uzyc przełacznika dwubiegunowego lub czegos innego lecz musze miec schemat .
zmienić biegunowosc silnika Jaki szacunkowy pobór prądu? bo można np.: L293 + NE555 i szczypta elementów biernych. Zamiast L293 można samemu zmajstrować mostek H ale czy jest sens...? Pozdr.
Jeśli powerbank ma wystarczającą wydajność prądową to tak. Chociaż modelarskie li-poly zapewne będą lepszym pomysłem. Mostki to w zależności od parametrów, ale 12V to pociągnie chyba każdy. Czyli jednak chcesz sterować kierunkiem obrotów?
Najpierw doprowadź obszar tabliczki zaciskowej do porządku. Poszukaj odpowiednio oznaczonych przewodów tak jak na schemacie. Nie wiem jak doprowadzisz do porządku bo tabliczka zaciskowa ma ułamany jeden zacisk. Mostki to blaszki które ktoś usunął z tego silnika.
DD najszybsze obroty: Zasilanie 3u, 3v, 3w Mostki 3u+1v+2v, 3v+1w+2w, 3w+1u+2u YY pośrednie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2u, 1v+2v, 1w+2w, 3u+3v+3w D Niskie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2v, 1v+2w, 1w+2u Tak bedzie chyba ok.
Potrzebuje 2 takie ponieważ są 2 wiatraki, ale na allegro jest jeden, jeśli założę jeden o mocy 600W na dwóch mostkach prostowniczych równolegle wpiętych (grzeją się) to będzie dobrze? Będzie dobrze. Mostki jak wyżej pisałem potrzebują radiatora.
(at)gumisie Dławik 500µH dla 50Hz ? On nie ma praktycznie żadnego znaczenia. (at)camel12890 Sprobuj połączyć silnik przez mostek diodowy.
Mostek H na tranzystorach - jaki jest maksymalny prąd silnika?
Chciałbym wykorzystać dwa silniki od samochodowych wycieraczek (z fabryczną przekładnią dającą wolne obroty i dużą moc) do sterowania radiowego za pomocą aparatury RC wszystko zasilane z akumulatora 12V do zbudowania małego pojazdu gąsienicowego. Wymyśliłem sobie, że nadajnik i odbiornik RC mam (FlySky FS-i6 + odbiornik A6B), akumulator się znajdzie,...
Nie pewne, czy spotkasz taki przełącznik w dobrym sklepie elektrycznym, czy hurtowni, choć może trzeba wybrać się do sklepu i spytać. Jeśli jest to jednorazowa potrzeba, to wystarczy przełożyć mostek łączeniowy tak, jak pokazuje to ostatnie zdjęcie.
Jeszcze jedna uwaga do układy z AVT, patrząc na schemat, brak kondensatorów polipropylenowych na każdej parze tranzystorów pół mostka!
ejsli chcesz zmieniac obroty silnika to wnioskuje, ze to ma byc silnik pradu stalego a w zwiazku z tym poszukaj i poczytaj cos takiego jak mostek H. Z ukladem troj fazowym mozesz poprostu rozbudowac ten mostek.
(at)rafcio_21 A co ty byś chciał zrobić z ty przekaźnikiem na PCB? Przecież on nie jest przystosowany do lutowania. Wiem ze nie jest i dlatego szukam biblioteki mam takie przekaźniki i chce je wykorzystać bo potrzebuje żeby wytrzymały duże prądy około 35 A działały by jako mostek h do zmiany obrotów silnika 1000W 36V .
Dużo lepszy jest tranzystor IGBT. Układ zwykle wygląda tak: mostek pełnookresowy (6 diod), szeregowo dławik i za dławikiem równolegle rezystor i tranzystor.
Ten element idzie bezpośrednio z mostka plus kondensator filtrujący w zasilaniu, więc nie odpowiada za kierunek obrotów silnika. Ja bym obstawiam, że ten komponent jest czymś w rodzaju bezpiecznika lub termistora. Możesz tam wstawić zworę i szukać dalej co jest nie tak ze sterowaniem silnika. Ten obwód to zasilanie stałe, wiec nic nie ma wspólnego ze...
A nie myślałeś, żeby wykorzystać do tego mały uC (mikrokontroler)? Nie musiałbyś stosować przekaźników, tylko tranzystory. I do tego mały mostek H na 4 tranzystorach i masz dzięki temu sterowanie obrotów silnika lewo prawo. + jeden rezystor dzięki któremu odczytywany będzie prąd i gotowe. To tylko moja skromna propozycja.
Witam Rozumiem ze sprawdziłeś mostki prostownicze ?
Masz 4 zakresy napięciowe (spory zakres regulacji napięcia) i jest to bardzo dobre trafo do migomatu. Można będzie nim spawać wszystko a jakimi średnicami drutu to uzależnione będzie od wielkości trafa (jego mocy). Uzwojenie dodatkowe nie za bardzo nadaje się do zasiania silnika ,elektrozaworu gdyż zmienia się w zależności od zakresu(chociaż na upartego...
Wylutuj ten mostek z regulatora, i zobacz na jakich obrotach działa.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
będą przepięcia i zwracanie części energii do zasilania mostka (przez diody), jeśli tej energii będzie dużo napięcie zasilana mostka może wzrosnąć nadmiernie, wtedy trzeba by ją gdzieś rozpraszać . Stosuje się rezystor dużej mocy dołączany do szyny DC gdy napięcie na niej przekroczy określony próg.
Wykorzystanie przekaźnika to średni pomysł - szybko się zużyje, a i będzie stosunkowo głośny. Zastosuj lepiej mostek H.
Z silnikiem krokowym, to bedzie wzglednie proste... Musisz posiadac gotowy sterownik silnika, ktory pozwoli Ci nim obracac.. Nastepnie, piszesz prosty program, ktory bedzie odpowiednio wysylal impulsy do sterownika i po "odliczeniu" do 20, zatrzyma sie... Mniej wiecej taki pseudokod: for (int i=0; i<20; i++) FunkcjaWywolujacaJedenObrot();.....
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
Mostek prostowniczy sprawdzałeś? Z tego co widzę to jest silnik prądu stałego. Podłącz go pod akumulator, powinien ruszyć ( nie z pełnymi obrotami). Jakie elementy są zamontowane na radiatorze?
Zdjęcie nie jest zbyt wyraźne, zacząłbym od sprawdzenia stanu szczotek . Silnik jest załączany najprawdopodobniej przez te cztery tranzystory mosfet ( na dole) w układzie mostka H . Pewnie silnik ma obroty lewo-prawo , do załączenia potrzebne jest wysterowanie dwóch tranzystorów mosfet. Należałoby sprawdzić czy nie ma zwarcia D-S na wyprowadzeniach...
bo pojęcie o elektronice mam raczej blade. To może jednak nie są dobre te tranzystory :) A tak na poważnie, możesz to rozrysować i komuś może się układ skojarzy. Swoją drogą jak chodzi na pełnych obrotach, a sterowanie z układu jest przez transoptor i powinno być pwm, to tak trochę dziwne. Mi raczej wygląda na zwarcie sterowania i zasilanie silnika...
Jakie dałeś napięcie na zasilanie mostka?
Silnik z przekładnią będzie działał jako serwomechanizm lub napęd śruby w siłowniku. Więc będę musiał zastosować też mostek H. Dlatego wole stabilizować napięcie i jedynie zmieniać polaryzację w mostku H. Jeśli to ma być serwomechanizm to i tak regulator musi sterować obrotami silnika i zmieniać kierunek, podawanie PWMa na mostek H jest najprostszym...
Zasilacz z transformatorem sieciowym wytrzyma chwilowe przeciążenie przy starcie silnika, przetwornica musi być dobrana z zapasem, aby wewnętrzne żeby zabezpieczenie nie wyłączyło, zanim silnik osiągnie wymagane obroty. Jaki zapas pozwoli uruchomić silnik pompki, a nie obciąży nadmiernie kieszeni, tego nikt nie wie.
Pod U1 i U2 podepnij to. Teraz będziesz miał obroty w lewo przy takich mostkach
Specjalny wyłącznik z 6 wyprowadzeniami jest potrzebny. Trzeba mostki zdjąć i połączyć 6 wyprowadzeń.
Poczytałem jeszcze trochę i wnioskuje że silnik od frani ma za małą moc i za mało obrotów.
Jesteś pewny że to sprzęgło, a nie hamulec? Podaj typ silnika, moc, obroty i zdjęcie.
Proszę o radę, gdyż chce zbudować elektroniczny zamek do drzwi. Pisałem kilka postów ale dalej mam problemy. Otóż jako napęd użyłem silnika szczotkowego wraz z przekładnią ślimakową więc już mam ruch posuwisty. Wiem już jak wyregulować obroty silnika i jak zmieniać kierunek obrotów (poprzez mostek H) ale nie wiem co i jak podłączyć aby silnik reagował...
http://img265.imageshack.us/img265/424/e... tu maż lepiej to rozrysowane, zmieniasz tylko kierunek przepływu przez stator. Jak połączysz szeregowo stator i rotor, wyciągniesz dwa przewody to zmieniając polaryzację zmienisz kierunek przepływu przez stator i rotor jednocześnie, a to nic nie da. Musisz przełącznik tak podłączyć, żeby zmieniał...
Jak zmienia się z częstotliwością 50Hz, to wystarczy sam rezystor do diody. Jeśli te zmiany są wolne, raz na jakiś czas np zmiana obrotów silnika, to mostek Gretza, są dostępne takie miniaturowe scalone, albo poskładany z czterech diod małej mocy.
Możesz zbudować mostek typu H i sterować go falą PWM np z mikrokontrolera (PIC18 czy inne). Uzyskasz wtedy regulacje obrotów plus zmiana kierunku wirowania. Zależy tylko jaki masz duży silnik, czy wystarczy układ z wcześniejszego postu czy potrzebny będzie duży mostek H
Wyjścia sterownika mają ok 0,5 A. Ja bym nie ryzykował podłączeń bezpośrednich. Do tego albo dodatkowy przekaźnik półprzewodnikowy albo mostek H - sterownik silnika DC. W drugie opcji prócz sterowania prędkością przez PWM masz też możliwość sterowania kierunkiem obrotów.
Witam. Czy nie prościej zastosować auto-transformator +mostek? Jeśli nie to wykorzystał bym układ od regulacji obrotów odkurzacza (ZZSD typ77)+mostek,(elektrolux 1800)
Skoro silnik działą lewo/prawo to znaczy, że gdzieś jest mostek H. Jeżeli jest na elementach dyskretnych można dorobić bramkowanie i uzyskać PWM.
W silnikach BLDC zmianę kierunku obrotów uzyskuje się odrwacając sekwencję komutacji silnika. Czyli po ludzku - zamiast przechodzić do kolejnych kroków komutacji (ustawień włączonych/wyłączonych tranzystorów mostka), robisz je wstecz.
(at)mariukonie Rzetelność nie jest mocną strona Kolegi, fachowość także, co widać po poprzednim poście. (at)mickiewicz13 Typowy silnik prądu stałego 220VDC z magnesem trwałym w stojanie. Do zasilania z sieci sprzedawca dodał prostownik (mostek diodowy). Do jego zaciskow + i - podlączamy silnik, do zaciskow ~~ podłaczamy zasilanie z sieci. Jeżeli chcesz...
masz rację w Polsce będzie trudno coś takiego kupić , nawet Wobit ma tylko do 6A tak więc pozostaje budowa samodzielna dwa przykłady http://www.cadvision.com/blanchas/hexfet... http://www.cadvision.com/blanchas/hexfet... istnieje również inne rozwiązanie tzn obroty zmieniać za pomocą styków przekaźnika , do regulacji wykorzystywać stopień...
https://obrazki.elektroda.pl/1114216300_... Witam, mam centralę/ sterownik Nice RBA3/C i nie wystawia napięcia na silnik. Przekaźniki do zmiany kierunku obrotów silnika klikają. Napięcie na płytkę z mostka dochodzi płyta reaguje prawidłowo. Krańcówka sprawna, nie ma żadnych czujek na słupkach bramy. Sam silnik sprawny. Jakieś pomysły,...
Do steru? Jak tak to potrzebujesz PWM + mostek H.
Tak oba jednocześnie, na symulacji to widać. Mostek typu H też służy do takich rzeczy (to układ z tranzystorami).
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
podaje zasilanie do rev i mase na ena i dizła ale jak podaje mase na ena i zasilanie na FWD to nie :\
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
W tych "kratkach" do obracania jaj. Najprawdopodobniej zastosowane są silniki synchroniczne, o losowym kierunku obrotów. Wtedy żaden mostek H na przekaźnikach nie sprawdzi się. Aby można było wykorzystać wyjścia sterownika do zmiany obrotów silnika synchronicznego. Silnik musi mieć wyprowadzone końce dwóch uzwojeń. I wtedy z pomocą odpowiedniego kondensatora...
Witam, Konstruuje obrotnik spawalniczy. Cześć mechaniczną mam za sobą. Pora na elektrykę. Silnik od wycieraczek 12V, regulator obrotów , wszystko zasilone transformatorem poprzez Mostek Graetza. Napęd z silnika przeniesiony poprzez pasek klinowy. Moje pytanie jest takie: czy istnieje jakieś urządzenie elektryczne zabezpieczające elektronikę przez spaleniem...
Nabijarka jest zasilana z 230 V prąd idzie na mostek prostowniczy (brak oznaczeń na silniku i mostku) , do przełącznika i na silnik.
Do silnika wchodzą dwa przewody. Wynika, że jeden bieg. Napięcie musisz regulować, żeby zmieniać prędkość. Głupota. To silnik prądu stałego! Zamień plus z minusem i zmienisz kierunek obrotu silnika. Wiesz jak działa mostek H (?) więc powinieneś to już wiedzieć zamieniając plus z minusem zmienia się kierunek obrotu silnika.
Potrzebny jest tu mostek H, można go zrobić na tranzystorach lub przekaźnikach, przykład z przekaźnikami: http://rab.ict.pwr.wroc.pl/~arent/rr/mpr...
4BA-250 - mostek prostowniczy 1A
Skoro nie ma połączeń między grupami wyprowadzeń to jak ma spalić ten silnik? Tam są dwa oddzielne uzwojenia, na dwie różne ilości biegunów, zasil jedno uzwojenie a drugie zmostkuj to zobaczysz efekty. W starych wiertarkach kolumnowych50,60 lata właśnie był układ z 3 stycznikami jak w poscie 4. Tak, ale było to przełączalne uzwojenie dwubiegowe i wszystkie...
Jak patrzyłem to przetwornica z pełnym sinusem 2kW to koszt około 800zł i nie myślałem nawet o kupnie falownika. Plus tej metody jest taki że wychodzi taniej i mam przetwornice. Minus nie mogę sterować kierunkiem obrotów silnika stąd pytanie czy do takowego sterowania obrotami wystarczy mostek H w praypadku silnika DC 48V?
jak najprościej zabezpieczyć mostek H przed takim uszkodzeniem ? Są np. dwa sposoby. Użycie komparatora który wykryje zero woltów na silniku, i wtedy zezwoli na zmiane kierunku obrotów, albo układ czasowy.
Mostek może być nawet na 50V (100V jest bezpieczniejsze), też zadziała, ale im wyższe dopuszczalne napięcie dla mostka, tym najczęściej droższy (niepotrzebnie). Sklepy elektroniczne w Kołobrzegu: "Elster" P.H.U.P. Bogdan Szyper Kołobrzeg, ul. Narutowicza 9, tel. 094 3545932 "Elektronika" Sklep Stanisław Hejmowski Kołobrzeg, ul. Słowińców 11, tel. 094...
Witam! To nie jest sterownik silnika krokowego. Jest to kompletny mostek do sterowania kierunkiem obrotów, oraz prędkością obrotów (PWM) silnika DC (max. 30V, 1,5A), przeznaczony do współpracy z mikroprocesorem. Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/7438547400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4722857000_1... Witam, jako, że budowałem pojazd napędzany silnikami 2x 250W - co jest już sporą mocą jak na elektronikę, na Polskim rynku nie mogłem znaleźć mostków które temu podołają. Szukając sporo w internecie, natrafiłem na konstrukcję OSMC...
Witam ,widzę na zdjęciu że 1 szczotka jest walnięta trzeba by ją wymienić.Silnik podłaczenie zasilanie do przewodu z cewki mostek z cewki do szczotki ze szczotki na 2 cewke i na zasilanie czyli szczotki muszą byc połączone w szereg z cewkami będą to obroty max bo regulacja to jest przez układ z programatora
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Nie jestem pewien ale wydaje mi się że jakikolwiek mostek to może nie być optymalny. Z tego względu iż nie prostujemy tutaj prądu zmiennego 50Hz tylko częstotliwość jest zależna od obrotów silnika. Proponował bym może coś na szybszych diodach. Jak ktoś się zna to niech poprawi mnie jeżeli się mylę?:?:
Witam Żebyś nie musiał się męczyć - silnik będzie wpięty między 4 tranzystory tzw. mostek. Dzięki temu będziesz mógł sterować kierunkiem obrotów silnika. :) Pozdrawiam
Potrzebuję takiej informacji. Czy wymieniony przekształtnik potrafi wykonać zmianę obrotów silnika prądu stałego? Niby ma dwa mostki wyjściowe, ale jak to zrobić? www.contraves-drives.com/pdf/D501002_e.p...
Sprawdź mostki prostownicze oraz kondensator. Zmierz obroty silnika czy są prawidłowe.
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
Właśnie też zaczynam obstawiać przekaźnik. Dziwna sprawa wygląda to tak. Samochód po nocy nie pali robię skrót z 9 pinu dopuki zimny silnik po odłączeniu mostka gubi obroty i gaśnie. Jak z mostkiem przejadę z 200 m trochę rozgrzeje silnik. To na 8 pinie pojawia się napięcie. Potem gaszę go i pali już normalnie ale... No właśnie do pierwszego dłuższego...
Witam. mostek H jest mi potrzebny do budowy modelu gąsienicowego i myślałem również o przekaźnikach, lecz martwi mnie ich żywotność przy częstych zmianach kierunków obrotów silnika. Pozdrawiam
Rozstaw to jest koło 4cm. Nie mam jak zmierzyć. A jest tak drogo bo to są zdjęcia z aukcji na jakiej to znalazłem i sprzedawca tyle sobie życzy. U mnie jak pisałem tylko na tylną rurkę takie coś było i ja mam to zamontowane. A teraz moje postępy. Zakupiłem przekaźnik i działa. Światła przełączają się automatycznie pomiędzy prądnica silnika a rowerowa....
Wolt da się "zgubić" na szeregowych diodach. Gorzej, jeśli oprócz zmiany kierunku ma regulować obroty.
mostek obroty silnika sterownik silnik mostek schemat mostek silnik
maszynka predom subwoofer półka samsung opóźniony
Sterownik bramy PowerTech - brak zmiany kierunku obrotów silnika Ustawienie wałków w skrzyni ZF Astronic 2331: procedura i kalibracja