witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Problem jest taki że regulator musi mieć dobre odprowadzenie temp. na rame motocykla. Ta cześć we wszystkich motocyklach hondy bardzo sie grzeje. Alternator ma moc 480W.
wóz nie odpaliłby w ogóle bo zabrakłoby prądu na zapłon. Tak, ale to jest motocykl.
Nie tylko przez stacyjke , to jest jeszcze bardziej skomplikowane bo przechodzi przez włącznik świateł, kiedy włączasz światła zostają dołączone dodatkowe uzwojenia alternatora
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Cześć! Poszukuję schematu z wartościami układu elektrycznego motocykla Honda CRF450R 2011. Informacji o pojemności kondensatora, napięciu alternatora. Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam, Jarek
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
hmm rozwiązanie takie stosuje sie powszechnie w motocyklach honda yamaha kawasaki itp.. . z alternatora wychodza 3 fazy a wzbudzenie jest na magnesch stałych . prostownik raem z regulatorem jako jeden moduł przykrecany do ramy dla odprowadzenia ciepła . Mysle ze rozsadnie pod wzgledem strat mocy i wydzelanego ciepła było by zastosowanie prostownika...
Ważny jest ten uszkodzony regulator z motorka. Jak masz tam koło magnesowe i uzwojenia niawiniete na stojanie, to o zamontowaniu tego już możesz zapomnieć. Opisz dokładnie jak wygląda alternator/prądnica w motocyklu, gdzie jest umiejscowiony. Bo jeśli jest to koło magnesowe, to pojawiła ci się usterka, która sprawi, że każdy nowy regulator spali ci...
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Cześć. Może ktoś podpowiedzieć, jak prawidłowo zdiagnozować przyczynę braku ładowania w motocyklu Honda XL125 z 90 roku? Instalacja jest 6V. Z alternatora do regulatora idą 2 przewody, regulator to SH523 firmy Shindengen. Nie mogę znaleźć książki serwisowej ani właściwego "wiring diagram" dla tego rocznika a nowsze mają już instalację 3 fazową 12V i...
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
Podzielę się moimi spostrzeżeniami z walki o przywrócenie nsr do życia. Okazało się że problem z zanikającą iskrą zapłonową nie tkwił w module zapłonowym,lecz w alternatorze. Po zakupie alternatora jak ręką odjął, motocykl uruchomiony i sprawuje się znakomicie.
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Do ładowania jest ładowarka. Prostownik służy do prostowania prądu i jest elementem zasilacza ładowarki . Można doładować baterię rozruchową drugą podłączoną równolegle, co umożliwi rozruch motocykla i dalsze ładowanie baterii. Ładowarki ładują naterie kwasowo ołowiowe do napięć wyższych niż alternator i lepiej ładują.
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
W takim razie mozesz miec przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciazeniem, druga mozliwosc to uszkodzony regulator. Podmien po kolei te czesci na pewne, najlepiej ze sprawnego motocykla
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Witam, Potrzebuję zamontować odłącznik akumulatora w pojeździe wyposażonym w silnik z motocykla Honda CBR 600RR (08r.). Odłączenie aku musi powodować wyłączenie silnika . W związku z tym mam pytanie jak podłączyć alternator ? Czy jeżeli będzie on połączony przed odłącznikiem, to silnik zgaśnie po odłączeniu aku ? Czy może konieczne jest zastosowanie...
wiązka kabli idąca od kostki którą podłącza się do modułu, a drugi koniec do kabli wychodzących z alternatora sprawdzona "pikaczem" kabel po kablu zginana i nie widać żadnej przerwy Sprawdzanie "pikaczem" instalacji niema sensu a jedynie żarówką 12 V 50 W gdzie jest jakieś obciążenie prądowe. Motocykl enduro więc instalacja mogła zgnić. Przed sprawdzanie...
Ale cudujecie. W Goldwingu wzbudzenie "IG" idzie bezpośrednio ze stacyjki. Prosty numer - wystarczy wpiąć w ten przewód szeregowo żaróweczkę bodaj 4W i Voila - dopóki alternator czerpie prąd z akumulatora, żarówka się świeci. Gdy altek się wzbudzi wystaczająco, żarówka gaśnie. Przetestowane w praktyce, właściciel motocykla do tej pory reklamacji nie...
Przy silniku stacjonarnym dizelku oprócz alternatora i rozrusznika i instalacji oświetleniowej nie potrzebujesz żadnych innych detali.Pięcio konny S 301D dobrze sobie radzi i posiada chłodzenie powietrzne. do dizelka S231 wlejesz wody do zbiornika jak również możesz mu postawić dodatkową hłodniczkę i po sprawie..Na koło zamachowe koło pasowe na trzy...
Witam mam problem z ładowaniem w motocyklu honda cbr600rr pc40 i to poważny. Wymieniłem akumulator wymieniłem regulator wymieniłem stator i nic wszystkie te części zostały sprawdzone i sa dobre a łądowania dalej nie ma. Zrobiłem próbe z pominieciem instalacji motocykla i prosto z regulatora + i - podłączyłem do akumualtora a drugim akumulatorem zasiliłem...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Witajcie Szukam pomocnej dłoni :D przy odbudowie instalacji w hondzie XR600R. Motocykl jest jeżdżący, jednak instalacje oświetleniową ktoś wypatroszył. Proszę podpowiedzcie na jakiej zasadzie działa alternator w tym motocyklu (schemat poniżej). Z alternatora wychodzą 4 przewody. Jeden idzie (Bl/R) do modułu CDI - i tutaj wszystko działa poprawnie. Jeden...
Witajcie Posiadam Hondę hornet 600 2000 rok produkcji. Oczywiście nowy akumulator wraz z zakupem motocykla. Po około 5 podpaleniach nie ma siły zakręcić juz. Wymieniłem regulator napięcia z myślą że tu leży problem, nie stety nadal mam brak ładowania może ktoś się orientuje jakie powinny być wartości napięcia na fazach z alternatora bo może tam jest...
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Jeżeli schemat jest adekwatny do sytuacji, to: 1. Zapłon jest CDI i jest zupełnie niezależny od ładowania i świateł - osobna cewka impulsator. 2. Ładowanie aku i inne obwody prądu stałego zasilane są z kolejnej osobnej cewki. Tam prawdopodobnie masz problem. 3. Światła to osobna cewka i osobny bardzo prostacki regulator równoległy. Czyli zwierający...
A po podlaniu benzyny pod świecę zapali z rozrusznika? Jeśli tak, to może być problem z zaworem membranowym lub uszczelniaczami wału. Masz dostęp do lampy stroboskopowej? Możesz sprawdzić po wykręceniu zaślepki na alternatorze co się dzieje z zapłonem przy rozruchu i na wolnych obrotach. Może być problem z impulsatorem i przy niskich obrotach nie wyzwala...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Przecież do tego wystarczy jeden przekaźnik i jedna dioda. http://obrazki.elektroda.net/84_12182357... Układ po włączeniu zapłonu czeka na rozruch silnika . Jeśli silnik zapali i kontrolka alternatora zgaśnie zapalą się światła. Układ wyłączy światła dopiero po wyłączeniu klucza stacyjki a nie przypadkowym zgaśnięciu silnika. Stosuje to w...
Witam, rozładowuje mi akumulator podczas jazdy, zrobię ok 6km i już ponownie nie można odpalić motocykla. chyba mierzyłem już wszystko co się dało tzn: - napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku jest 13,8V na załączonych światłach - napięcie zmienne na cewkach alternatora wszędzie równe. Na wolnych ok 18V, przy 5000obr/min 65V - rezystancja...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Witam Mam problem z Honda CBR600F4I . Po rozgrzaniu motor się dusi brak mocy strzela z tłumika , spada napięcie do 11v wymieniłem regulator napiecia, świece, zmierzyłem napięcie alternatora przy 6000 tys ma ok 50v . Po rozgrzaniu obroty spadają do 800, jak zgaszę motocykl ciężko go odpalić, trzeba dodać gazu aby zaskoczył. Rozlanczalem pokoleji cewko...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
Ludzie negujący poprawę widoczności w wyniku wprowadzenie tego nakazu nie wyjechali w życiu poza miasto i nie jeżdżą szybciej niż 60 km/h. W SŁONECZNY dzień jadąc "otwartą przestrzenią" i zbiżając się do jakiegoś lasu zauważycie ciemny samochód jadący w cieniu tych drzew bez świateł o wiele później niż ze światłami. Wiadomo, że dla małych prędkości...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Moim zdaniem (jak na motocykl), to żarówki o łącznej mocy 220 W stanowią zbyt duże obciążenie dla akumulatora lub alternatora. Może źle podłączyłeś światła i np. mijania świecą razem z drogowym lub podłączone są one szeregowo.
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Witam mam problem. Mam motocykl Honda CRM 125. Jest w nim moduł zaworu wydechowego z Hondy NSR który steruje silniczkiem serwo. Moduł ten do wysterowania silniczka z pozycji 0 na 1 potrzebuje sygnału 12 V z modułu CDI. Lecz moduł CDI oryginalnie montowany w moim motocyklu nie ma wyjścia takiego sygnału. W oryginalnym module zaworu wydechowego z Hondy...
Motocykl został trochę utopiony. W silniku zrobiono głowicę, pierścienie, płukanie (mechanikę nie ja robiłem). Po tym motocykl odpalał, jeździł. Zgasł nagle po włączeniu świateł. I już nie odpalił. Sytuacja dziwna, bo z reguły iskry brak. A tutaj sypie aż kilka na jeden obrót wału. Do tego, przy próbach odpalania, od czasu do czasu strzeli w tłumik...
ani to wzbudzenie ani prostownik alternatora ta dioda jest odpowiedzialna za zezwolenie na rozruch/zapłon motocykla w przypadku gdy otwarta jest stopka boczna, zapięty bieg.sygnały z obu tych czujników sa sumowane przez tą diode (są to dwie diody w jednej obudowie) i blokują rozruch maszyny-chyba że wciśnięte zostanie sprzęgło. można zastąpić dwoma...
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Witajcie, Mam problem z ładowaniem w Hondzie CB500. Akumulator zaraz pada, po włączeniu silnika i odpięciu jednej klemy od akumulatora motocykl zaraz gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia i na odpalonym silniku zacząłem mierzyć napięcia pomiędzy 3 fazami z alternatora. Przy około 5 tyś. obrotów pomiędzy każdą fazą było w granicach 40V automatycznie...
Jaki rocznik motocykla? Pięćsetka i znamionowe napięcie cewek 6V ??? Skąd ta informacja? Znajdź i zmieść schemat elektryczny. Będzie łatwiej dyskutować. Wg. mnie powinien być tam alternator trójfazowy z wzbudzeniem od magnesów trwałych i instalacja 12 V znamionowe. Zrobienie regulatora to nie jest jakiś wielki problem. Jednak trzeba obciążyć alternator!...
Własnie wczoraj zbudowany przezemnie regulator, którego schemat widnieje na pierwszej stronie forum (Motocyklowy regulator 3 fazowy) kolegi "Rysiekj" podłączyłem do mego motocykla Honda vfr 750 86'. Tydzien temu spalił się jeden z trzech żółtych kabli wychodzących od alternatora. Po podłaczeniu układu, ładowanie na aku wynosiło do 17V! Dodam że akumulator...
Witam Serdecznie. Posiadam motocykl honda hornet 600 (98 rok) Miałem problemy z akumulatorem. Stary nie "trzymał" prądu. Wymieniłem na nowy. Pół roku podziałał i znowu to samo... Zrobiłem pomiary i napięcie skacze mi czasem nawet do 16V. A na wolnych obrotach czasami jest za małe ledwo 13V. Dodatkowo dodając gazu światła świecą mi mocniej :( Więc akumulator...
Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli: platynki w JAWA`ch TS 350 magneto w produktach IFA np simson mz moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna...
Ten regulator z linku który podałeś będzie dobrze działał w moim motocyklu? Daje wystarczająco duży prąd? Zadając takie pytanie stawiasz asię w pozycji człowieka, który nie ma pojęcia o czym mówi. Ten regulator nie daje żadnego prądu! Ten "twój" i ten na mosfetach są regulatorami równoległymi a nie szeregowymi! One po prostu łączą ze sobą fazy alternatora...
Witam. Mam trudną do wykrycia usterkę w motocyklu. Generalnie brak było ładowania. Założyłem nowy alternator oraz nowy regulator. Napięcie ładowania jest w normie, aku się ładuje. Niestety wyładowuje się podczas jazdy. Wcześniej było tak, że jazda bez świateł nie rozładowała akumulatora, podłączając słaby aku i jadąc ładnie się ładował. Natomiast jazda...
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Zależy pewnie od konstrukcji myjki, jeśli uzwojenia silnika również pracują w oleju to różne dodatki z nowoczesnych olejów mogą powodować degradację izolacji uzwojeń , np honda dla silników motocyklowych w których alternator pracuje w oleju silnikowym stanowczo zabrania wszystkich nowoczesnych olejów z dodatkami.
Witam! Zacznę od tego że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, ale do rzeczy- Mój motocykl ciężko odpalał miał słabą iskrę, więc postanowiłem prześwietlić całą instalacje. Po szybkiej diagnozie okazało się że alternator (stator) na moduł (CDI) daję niestety tylko 5V PP dlatego zacząłem szukać kogoś kto mi to ogarnie. Jeden fachowiec okoliczny podjął...
Kolego trzeba znaleźć przyczyne palenia regulatorów. Coś w tym jest. W linkowanym temacie było troche na ten temat. Na 100% te tropy trzeba sprawdzić. Dodatkowo stojan i połączenia faz do sprawdzenia. Stojan pasowało by oejrzeć na okoliczność przegrzań. Był ostatnio temat z BMW. Ciekawy! Czekam na pomoc Jack63. A ja czekam na pytania nasuwające sie...
Cześć, Odpowiem zbiorczo :) Dziękuję Wam za sugestie i opinie. Szczególnie cenne są dla mnie i zapewne dla innych czytelników Wasze rady bazujące na osobistym doświadczeniu i wiedzy. Odnośnie LiFePO4 - słyszałem, że można je bezpiecznie naładować do 4.2 V, ale to nie ma żadnego sensu, bo między 3.7 a 4.2 V jest mniej więcej 1% ładunku, a trwałość się...
Dość podobne parametry miały hondy MTX kiedyś mogłem taka pojeździć i była na zielonych blachach jak romety. Jednak przy tej pojemności to raczej szaleństwa nie było ;) i zabawa się szybko znudziła co szczegolnie dziwne bo byłem małolatem wtedy. Ale konstrukcyjnie było to dość solidne nawet przedni hamulec był hydrauliczny ale więcej to miało wyglądu...
Obserwuję temat (oba) od początku i się zastanawiam, czy moderator lub ktoś obeznany w tym też tylko obserwuje... Po pierwsze podłączenie regulatora, przewód od cewek do jednego konektora a przewód do świateł z drugiego - bzdura. Przez regulator napięcia nie przepływa prąd do świateł, a jest on równolegle połączony do obwodu cewka - światła, to jest...
Zakładam ten temat, ponieważ mało jest informacji o alternatorach , które pasują do przynajmniej dwóch modeli skuterów w tym Peugeot Geopolis 125 i Satelis 125. Mój skuter stracił ładowanie i jak się okazało powodem nie był regulator napięcia tylko alternator. Bowiem po zbadaniu jakie prądy podaje,to wynik był 12,5V na gnieździe zapalniczki . Po wyjęciu...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
Nie, jest tracona non stop i energii tracona jest pomijalna. Aku pobiera duży prąd zaraz po odpaleniu silnika, zwłaszcza jak obroty nie są jałowe, bo wtedy alternator dobija różnicę między 12,5 V w spoczynku a 14,4 V, prawie jak kondensator dużej pojemności. Im bardziej Aku jest rozładowane oraz impedancja przewodów mniejsza, tym większy prąd płynie,...
Witam.Posiadam motocykl marki Honda.Poprzedni właściciel przerobił zestaw wskaźników na białe cyferblaty,co przy oryginalnym podświetleniu mało daje.dodatkowo jest zamontowane podświetlenie zielone lub niebieskie do wyboru przełącznikiem oraz zmiana nasycenia.Niestety przy obrotach biegu jałowego lub niskich podświetlenie jest zbyt ciemne. Nie wiem...
Witam, mam problem z regulatorem napięcia w wyżej wymienionym w temacie motocyklu, otóż od pewnego czasu zaczął on przeładowywać akumulator pojawiło się ładowanie na wolnych powyżej 14 V i po lekkim przygazowaniu skoczyło do 20 V !, zmierzyłem prąd na 3 fazach alternatora jest jednakowy, tak wiec obstawiony został regulator, zamówiłem już zamiennik,...
alternator motocykl honda motocykl motocykl alternator
lodówko zamrażarka samsung zdalny sterować przewodowy radio mercedes
Warystor 20K371 - Dane techniczne i zastosowania Dźwięk w tablecie HP działa tylko podczas ładowania