alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Nie tylko przez stacyjke , to jest jeszcze bardziej skomplikowane bo przechodzi przez włącznik świateł, kiedy włączasz światła zostają dołączone dodatkowe uzwojenia alternatora
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Czyli przyczyna tkwi prawdopodobnie w alternatorze?? Czy ja bede umiał to sam zrobić?? Nigdy się tym nie zajmowałem. Dodano po 5 Czy lepiej może dac to fachofcowi który się na tym zna?? Czy mam kupowac alternator? czy jeszcze poczekać?
Witajcie Posiadam Hondę hornet 600 2000 rok produkcji. Oczywiście nowy akumulator wraz z zakupem motocykla. Po około 5 podpaleniach nie ma siły zakręcić juz. Wymieniłem regulator napięcia z myślą że tu leży problem, nie stety nadal mam brak ładowania może ktoś się orientuje jakie powinny być wartości napięcia na fazach z alternatora bo może tam jest...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Witam mam problem z ładowaniem w motocyklu honda cbr600rr pc40 i to poważny. Wymieniłem akumulator wymieniłem regulator wymieniłem stator i nic wszystkie te części zostały sprawdzone i sa dobre a łądowania dalej nie ma. Zrobiłem próbe z pominieciem instalacji motocykla i prosto z regulatora + i - podłączyłem do akumualtora a drugim akumulatorem zasiliłem...
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem. on písal : nowy alternator akumulator i regulator
Witajcie Szukam pomocnej dłoni :D przy odbudowie instalacji w hondzie XR600R. Motocykl jest jeżdżący, jednak instalacje oświetleniową ktoś wypatroszył. Proszę podpowiedzcie na jakiej zasadzie działa alternator w tym motocyklu (schemat poniżej). Z alternatora wychodzą 4 przewody. Jeden idzie (Bl/R) do modułu CDI - i tutaj wszystko działa poprawnie. Jeden...
Witam wszystkich znających temat. Poszukuję pilnie schemat regulatora napięcia trójfazowego do motocykla zeby wykonać samemu. Co kupić, jak polutować itd. Terminami eletronicznymi proszę nie operowac bo się na tym temacie wogóle nie znam, tylko na prosty chłopski rozum. WSZYSTKIM LUDZIOM DOBREJ WOLI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ>Grzegorz
Witam posiadam oto taki alternator chciałbym go podłączyć w domu pod silnik elektryczny ale nie wiem jak go podłączyć wiem tylko gdzie jest minus plus ale gdzie jest pobudzenie to nie wiem i czy w ogóle to czy to będzie mi chodziło Z góry dzięki :D http://obrazki.elektroda.pl/3837813600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7820914600_1...
Witam was mam do was prośbe otóz chciałbym zrobic ładowanie do motorku do akku i nie wiem jak to zrobic wszyscy mowią musisz sprostowac prąd TAK tylko jak mozecie mi wysłac jakies linki propozycje zdjecia jakiegos prostownika czy tez rugulatora napiecia ??? prosze o pomoc
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę to 7Ω bez pośrednio na wirniku 5Ω Z mierzonej...
witam mam problem poniewaz w hondzie mb 50 z silnikiem 80 jest coś nie tak z ładowaniem na niskich obrotach jest wszystko oki ale po dodaniu gazu napięcie się zwiększa na Tyle ze pali żarówki. akumulatory sie gotują itd. Ktoś może doradzić jak sprowadzić ładowanie do normalnego poziomu?
Witam! Zacznę od tego że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, ale do rzeczy- Mój motocykl ciężko odpalał miał słabą iskrę, więc postanowiłem prześwietlić całą instalacje. Po szybkiej diagnozie okazało się że alternator (stator) na moduł (CDI) daję niestety tylko 5V PP dlatego zacząłem szukać kogoś kto mi to ogarnie. Jeden fachowiec okoliczny podjął...
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia do ładowania akumulatora 12V. Z alternatora wychodzą 2 przewody na których w zależności od obrotów jest 21-110V prądu przemiennego. Wydajność wynosi 10 A, tyle też musi wytrzymać regulator. Alternator znajduję się w silniku od motorówki, ma kilka uzwojeń (do zapłonu i reszty elektroniki silnika) i to jedno...
https://obrazki.elektroda.pl/3601653500_... cześć Potrzebuje zrobić regulator napięcia 6V do alternatora 1 fazowego cewka bezmasowa .Ma to ładować akumulator kwasowy 6V 4Ah Alternator na wyjściu daje od 10V do 45 V przy 5000rpm. Czy któryś ze schematów z tego posta by się nadał po przeróbce ewentualnej ... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Mam takowy dziwny problem że na klemach akumulatora mam odwrotne napięcia (na przewodzie minusowym ma plus) Kolega odstawił mi motorek bo mu przestały działąc kierunkowskazy, wcześniej i kierunkowskazy mu działały i nic bodajże nie było ruszane w motorku.
Chodzi mi dokladnie oto w jaki sposob jest rozwiazany problem regulacji napiecia.Znajomemu padlo ladowanie w suzuki .Regulator napiecia i prostownik sa w jednej "kostce" - swoja droga bardzo malej jak na element ktory musi spelniac dwie funkcje i do tego dzialajacy ze stosunkowo duzymi pradami. Zastanawiam ,czy nie daloby sie dolaczyc zewnetrzny prostownik...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Witajcie, Mam problem z ładowaniem w Hondzie CB500. Akumulator zaraz pada, po włączeniu silnika i odpięciu jednej klemy od akumulatora motocykl zaraz gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia i na odpalonym silniku zacząłem mierzyć napięcia pomiędzy 3 fazami z alternatora. Przy około 5 tyś. obrotów pomiędzy każdą fazą było w granicach 40V automatycznie...
Witam. Mam trudną do wykrycia usterkę w motocyklu. Generalnie brak było ładowania. Założyłem nowy alternator oraz nowy regulator. Napięcie ładowania jest w normie, aku się ładuje. Niestety wyładowuje się podczas jazdy. Wcześniej było tak, że jazda bez świateł nie rozładowała akumulatora, podłączając słaby aku i jadąc ładnie się ładował. Natomiast jazda...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
Problem jest taki że regulator musi mieć dobre odprowadzenie temp. na rame motocykla. Ta cześć we wszystkich motocyklach hondy bardzo sie grzeje. Alternator ma moc 480W.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
wóz nie odpaliłby w ogóle bo zabrakłoby prądu na zapłon. Tak, ale to jest motocykl.
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
prawie wszystkie powyższe posty świadczą o nieznajomości tematu... proponuję poczytać jak działa instalacja w motocyklach ze stałym wzbudzeniem - yamaha cbr 1100 nie istnieje, a honda cbr1100xx, honda vfr 750, honda xrv 750, honda cbr900rr mają właśnie takie regulatory i od nich powinien pasować, o ile ta samoróbka alternator się do tego nadaje.......
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Cześć! Poszukuję schematu z wartościami układu elektrycznego motocykla Honda CRF450R 2011. Informacji o pojemności kondensatora, napięciu alternatora. Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam, Jarek
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
kierbedz4 , widzę że nie masz pojęcia o mechanice motocyklowej, a szczególnie motocykli japońskich w których z mechaniką samochodową nie ma nic wspólnego. Powiem tyle - poszukać na elektrodzie, było kilka tematów o ładowaniu w motocyklach. Jeśli stator jest uszkodzony to trudno będzie to zdiagnozować, efektem będzie przepalanie regulatorów napięcia...
wiązka kabli idąca od kostki którą podłącza się do modułu, a drugi koniec do kabli wychodzących z alternatora sprawdzona "pikaczem" kabel po kablu zginana i nie widać żadnej przerwy Sprawdzanie "pikaczem" instalacji niema sensu a jedynie żarówką 12 V 50 W gdzie jest jakieś obciążenie prądowe. Motocykl enduro więc instalacja mogła zgnić. Przed sprawdzanie...
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
Cześć. Może ktoś podpowiedzieć, jak prawidłowo zdiagnozować przyczynę braku ładowania w motocyklu Honda XL125 z 90 roku? Instalacja jest 6V. Z alternatora do regulatora idą 2 przewody, regulator to SH523 firmy Shindengen. Nie mogę znaleźć książki serwisowej ani właściwego "wiring diagram" dla tego rocznika a nowsze mają już instalację 3 fazową 12V i...
Do ładowania jest ładowarka. Prostownik służy do prostowania prądu i jest elementem zasilacza ładowarki . Można doładować baterię rozruchową drugą podłączoną równolegle, co umożliwi rozruch motocykla i dalsze ładowanie baterii. Ładowarki ładują naterie kwasowo ołowiowe do napięć wyższych niż alternator i lepiej ładują.
W takim razie mozesz miec przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciazeniem, druga mozliwosc to uszkodzony regulator. Podmien po kolei te czesci na pewne, najlepiej ze sprawnego motocykla
Od paru lat jeżdżę Hondą PC800, ale temat generalnie powinien obejmować chyba każdy starszy motocykl nieposiadający kopki startowej. W swojej Hondzie mam, jak można w necie zobaczyć, piękny bagażnik z tyłu, co bardzo kusi mnie do sprawdzenia zasadności zmiany układu elektrycznego na zasilanie z dwojga akumulatorów. I tu stary, ale jeszcze nigdy nie...
Podzielę się moimi spostrzeżeniami z walki o przywrócenie nsr do życia. Okazało się że problem z zanikającą iskrą zapłonową nie tkwił w module zapłonowym,lecz w alternatorze. Po zakupie alternatora jak ręką odjął, motocykl uruchomiony i sprawuje się znakomicie.
Przy silniku stacjonarnym dizelku oprócz alternatora i rozrusznika i instalacji oświetleniowej nie potrzebujesz żadnych innych detali.Pięcio konny S 301D dobrze sobie radzi i posiada chłodzenie powietrzne. do dizelka S231 wlejesz wody do zbiornika jak również możesz mu postawić dodatkową hłodniczkę i po sprawie..Na koło zamachowe koło pasowe na trzy...
Witam, Potrzebuję zamontować odłącznik akumulatora w pojeździe wyposażonym w silnik z motocykla Honda CBR 600RR (08r.). Odłączenie aku musi powodować wyłączenie silnika . W związku z tym mam pytanie jak podłączyć alternator ? Czy jeżeli będzie on połączony przed odłącznikiem, to silnik zgaśnie po odłączeniu aku ? Czy może konieczne jest zastosowanie...
Ale cudujecie. W Goldwingu wzbudzenie "IG" idzie bezpośrednio ze stacyjki. Prosty numer - wystarczy wpiąć w ten przewód szeregowo żaróweczkę bodaj 4W i Voila - dopóki alternator czerpie prąd z akumulatora, żarówka się świeci. Gdy altek się wzbudzi wystaczająco, żarówka gaśnie. Przetestowane w praktyce, właściciel motocykla do tej pory reklamacji nie...
Witam Mam problem z Honda CBR600F4I . Po rozgrzaniu motor się dusi brak mocy strzela z tłumika , spada napięcie do 11v wymieniłem regulator napiecia, świece, zmierzyłem napięcie alternatora przy 6000 tys ma ok 50v . Po rozgrzaniu obroty spadają do 800, jak zgaszę motocykl ciężko go odpalić, trzeba dodać gazu aby zaskoczył. Rozlanczalem pokoleji cewko...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Witam, rozładowuje mi akumulator podczas jazdy, zrobię ok 6km i już ponownie nie można odpalić motocykla. chyba mierzyłem już wszystko co się dało tzn: - napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku jest 13,8V na załączonych światłach - napięcie zmienne na cewkach alternatora wszędzie równe. Na wolnych ok 18V, przy 5000obr/min 65V - rezystancja...
A po podlaniu benzyny pod świecę zapali z rozrusznika? Jeśli tak, to może być problem z zaworem membranowym lub uszczelniaczami wału. Masz dostęp do lampy stroboskopowej? Możesz sprawdzić po wykręceniu zaślepki na alternatorze co się dzieje z zapłonem przy rozruchu i na wolnych obrotach. Może być problem z impulsatorem i przy niskich obrotach nie wyzwala...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Przecież do tego wystarczy jeden przekaźnik i jedna dioda. http://obrazki.elektroda.net/84_12182357... Układ po włączeniu zapłonu czeka na rozruch silnika . Jeśli silnik zapali i kontrolka alternatora zgaśnie zapalą się światła. Układ wyłączy światła dopiero po wyłączeniu klucza stacyjki a nie przypadkowym zgaśnięciu silnika. Stosuje to w...
Moim zdaniem (jak na motocykl), to żarówki o łącznej mocy 220 W stanowią zbyt duże obciążenie dla akumulatora lub alternatora. Może źle podłączyłeś światła i np. mijania świecą razem z drogowym lub podłączone są one szeregowo.
Motocykl został trochę utopiony. W silniku zrobiono głowicę, pierścienie, płukanie (mechanikę nie ja robiłem). Po tym motocykl odpalał, jeździł. Zgasł nagle po włączeniu świateł. I już nie odpalił. Sytuacja dziwna, bo z reguły iskry brak. A tutaj sypie aż kilka na jeden obrót wału. Do tego, przy próbach odpalania, od czasu do czasu strzeli w tłumik...
alternator motocykl honda motocykl motocykl alternator
cewka klimatyzacja peugeot soundcraft lexicon otwieranie drzwiczek
Jak ustawić częstotliwość radia w Technics SL-EH? Lokalizacja zaworu zwrotnego paliwa w Mercedes A170 CDI