Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
To jest Li Fan ? bo jeżeli tak, to mam schemat tego motocykla.
Witam. Przesyłam schemat jednego z pierwszych egzemplaży tego motocykla, może się przyda. Pozdrawiam.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Możesz zastosować zwykły, trójfazowy regulator z 5 przewodami. Ten z paskiem jest do kompensacji spadku napięcia w instalacji. Większość motocykli tego nie ma i działa.
Lepiej załóż dedykowany, bo majstry od "zamienników" skończyli oglądając płonący motocykl. Zanim jednak założysz nowy, przejrzyj styki i bezpieczniki, bo sam z siebie się nie spalił :)
Dodam że zapłon to DC Cdi na 12v. Kup akumulator i regulator napięcia i będzie ok.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
dokładnie tak
Te oznaczenia nie mają znaczenia. Trochę kosztuje ten regulator... Rycho, te regulatory są typu Shunt (stratne)? Jeśli tak, to można zawsze pobawić się z podstawieniem używanego regulatora trójfazowego z motocykla.
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
W niektórych motorkach przerywacz jest właśnie wbudowany w regulator napięcia.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic75... post nr,7
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
Regulator na stół i sprawdzić
A może więcej danych? Jaki motocykl, jaki regulator... W jednym motocyklu czarny to plus po zapłonie, w innym masa.
Akurat tego jestem pewien. Bramka tyrystora łączy się przez 470 Ohm z bazą tranzystora PNP. Jaka powinna być wartość kondensatora? 2u2/50V może być?
Stabilizatorów scalonych nie łączymy równolegle! Jeżeli potrzebny jest większy prąd należy wykorzystać schemat z dodatkowym tranzystorem - do obejrzenia w każdym datasheecie takiego stabilizatora. Nb. to taki stabilizator do motocykla zupełnie się nie nadaje.
Jaki to motocykl? Marka, model?
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Panowie nierozumiem niektórych waszych dpowiedzi, tzn moim zdaniem na odczepne lub wrednie hamskich. Skoro ktoś prosi o jakąś podplwiedź to pewnie dlatego bo sam niemoże poradzić z problemem z tematu forum dotyczącego częstego przepalania się żarówek w samochodzie lub nieposiada pełnej wiedzy z elektryki itd. Sam miałem taki problem w czterokołowcu...
Trzy fazowy regulator napięcia, do motoru.
Witam. Chciałbym dostać się do wnętrza motocyklowego regulatora napięcia. Był u mnie kolega, który zasugerował, że widział jak to wypełnienie/izolacja się czymś usuwa. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/5376137700_1... Będę wdzięczny za podpowiedź, o ile rzeczywiście jest to możliwe. Pozdrawiam.
Potrzebuje zrobic regulator napiecia 6V do motocykla mz 250. Licze na wasza poomoc.
Lewy górny róg - konektor oczkowy, przykręcony do masy pojazdu. Lewy dolny róg - sygnał dźwiękowy (klakson). Prawa strona - konektory rurkowe z widocznym podziałem na męskie/żeńskie, typowe rozwiązanie w japońskich motocyklach, miejscami żeńskie wielostykowe.
Mam uszkodzony regulator napięcia w traktorku-kosiarce. Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę, chciałem zapytać co najczęściej uszkadza się w tych regulatorach? Wszystkie luty poprawione, diody sprawdzone. Czyżby tranzystory? Prosiłbym o informację jakimi tranzystorami można zastąpić te, które są? Lub informacje jaki regulator...
Nie odłączaj akumulatora podczas pracy motocykla bo popalisz regulator napięcia i moduł zapłonowy !!!
Sprawdzenie typowego regulatora trójfazowego opiera się na sprawdzeniu miernikiem wszystkich sześciu diod prostowniczych we wewnętrznym mostku Graetza. Jeśli gdzieś nie ma przejścia, lub gdzieś jest zwarcie, to wskazuje na uszkodzenie regulatora. Druga sprawa to sprawdzenie ograniczników napięcia - ale to praktycznie możliwe jest po zamontowaniu w pojeździe...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
BC 160,2N1131.Tak mam podane w katalogu.Pozdrawiam
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
ja tez wykonałem ten układ i działa, w sumie tylko sie zastanawiam czy napięcie 15 V nie jest trochę za dużo dla akumulatora ale zmienić to to też nie jest problem zamierzam wstawić diody zenera 6,2 V diody prostownicze trzeba dać szybkie, a te na minusie co sa w mostku mile widziane na jeszcze większy prąd ponieważ one sa obciążone przez układ regulacyjny...
Jest to regulator napięcia. Koszt nowego ok. 30 zł. Pozdrawiam.
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Nie mam motoru, ale kolega miał podobny problem w starszym motorze Yamaha i znalazł regulator o wyższej sprawności (czyli grzejący się mniej). Poszukaj na forach motorowych.
Kurcze , że też na to nie wpadłem . Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź . Dodam tylko że regler już raz był naprawiany . Poprzednim razem walnięty był mostek prostowniczy . Wysłałem do firmy która naprawia takie rzeczy jednak po ich "naprawie" poszedł tylko dym , aż się płytce wypaliła dziura. O reklamacji mogę zapomnieć z braku jakiegokolwiek rachunku...
A [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... kolega szukał?
(at)jaspios85 Przepraszam, Ty trzeźwy jesteś ? (at)cren212 Posiadasz oryginalny regulator napięcia z tego motocykla?
Jakos sobie poradziłem sam i regulator działa. Temat można usunąć.
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Jak już chcesz zmierzyć napięcie, to spróbuj podłączyć pod to jakąś żarówkę. Bo często napięcie bez obciążenia jest wyższe. Regulator sprawdzałem w motocyklu z włączonymi wszystkimi światłami.
Czy w oryginale był regulator napięcia, bo coś mi się zdaje że nie, cewki do motocykli z regulatorem dają wyższe napięcia, wtedy regulator ma z czego obniżać. Jeśli wydajność prądowa przy obniżonych napięciach jest wystarczająca, to przetwornica powinna spełnić swoje zadanie, że cewki były projektowane do żarówek, to do zasilania LEDów mocy powinno...
A tam sie przypadkiem śruby nie wkręca? normalnie wirnik jest dociągnięty do wały śrubą M6. sprawdź, czy nie można tam kręcić śruby M8. Wtedy odepchnie ona wirnik od wału i ten sie zsunie (pamiętam, że w jakiś motocyklach było takie rozwiązanie ale nie pamiętam czy dotyczyło to mz).
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Tak też myślałem, że to nie takie proste ;-) Trzeba będzie zakupić inny i będzie po kłopocie. Przypiliło mnie, jak kumplowi w takim samym motocyklu padł regulator napięcia i prawie 18V wysuszyło mu akumulator. Dlatego od teraz wolę mieć podgląd "na żywo" tego, co się dzieje z ładowaniem. Dziękuję za szybką odpowiedź.
Oo to właśnie o coś takiego mi chodzi :D Jest jakiś sposób na rozpoznanie który to regulator? Albo w jakim konkretnie modelu motocykla były stosowane?
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
Proponuję poczytać sobie na temat na temat aktywnych prostowników (prostowników synchronicznych). Zastąpienie diody Mosfetem umożliwia zmniejszenie spadku napięcia, co przekłada się na moc strat. Standardowo takie rozwiązanie jest stosowane w zasilaczach napięć wewnętrznych laptopów oraz CPU, gdzie płyną prądy o natężeniu ok. 25A. Są dostępne regulatory...
Zapewne ma zamienioną kolejność wyprowadzeń.
Zgaduję: koło magnesowe z cewkami. Zwykły stabilizator napięcie się nie nada, o rozpiętość napięć na wejściu jest zbyt duża. Samochodowy regulator się nie nada, bo tu nie ma jak sterować strumień magnetycznym. Potrzebny jest układ prostownika - stabilizatora tyrystorowego. Jest także określany regulatorem stratnym. Schematy są na elektrodzie. Szukaj...
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyższych obrotach, rzędu 5–7 kRPM, przy wyłączonych światłach. Jeżeli napięcie wzrasta znacznie ponad 14.5 V, to oznacza że regulator napięcia nie działa prawidłowo (brak działania ogranicznika napięcia). Jeżeli napięcie zatrzymuje się na określonym poziomie, a napięcie zwiększa się po włączeniu świateł, oznacza...
Ja do KO założyłem kiedyś zębatkę zdawczą od chińczyka, odchudzoną po szerokości przy pomocy szlifierki. Do tego poszedł łańcuch jednorzędowy. Wszystko jakiś czas nawet chodziło ale potem łańcuch pękł. Nie mam pewności czy nie był po prostu za słaby jakościowo. Zębatkę mam gdzieś jeszcze, jak chcesz to poszukam i pomierzę. Dzięki za foty, naprawdę piękny....
Wytrzyma jeśli masz w tym motocyklu działający regulator napięcia i ogranicza on napięcie ładowania do 7V (max.7.5). Natomiast nie wiem jak z poborem prądu przez pozostałe odbiorniki. Bo ten akumulator nie wygląda na duży, pewnie góra z 5Ah. Mnie się wydaje za mały, ale nie wiem co to za motocykl (moc oświetlenia itp.)
Kupiłem nowy elektryczny regulator napięcia prądnicy i gdy próbowałem go podłączyć to nie wiem czy go nie uszkodziłem. Idzie to jakoś sprawdzić ?? Typ RP-15t do motocykla "Jawa"
Witam jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w tym motocyklu i jak je regulować (regulator napięcia oryginalny mechaniczny)
Witam. Mam pytania odnośnie regulatora napięcia w moim motocyklu. Niestety ten element odmówił posłuszeństwa i nastąpiła konieczność jego wymiany. Nowy oryginalny regulator kosztuje 250zl. I tutaj moje pytanie. Czy mogę go zastąpić innym regulatorem, tańszym I z innego motocykla w którym ilość pinów będzie taka sama? Koszt takiego regulatora to ok 20zl.
Potrzebuje zbudować regulator napięcia w zakresie 12V-0V i obciążeniu ok 5A. Układ służył by do regulacji podgrzewania rękawiczek w motocyklu. Czekam na pomysły i sugestie. Poniżej prezętuje mój pomysł.
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Widocznie podczas lutowania naprężenia spowodowały minimalne odsunięcie łącznika od rdzenia, stąd brak przebicia ale uruchomienie silnika spowodowało ponowne zwarcie. Niestety regulator będzie obecnie spalony. Ja bym się cieszył że jest dostępny nowy oryginał za 300 zł, bo do nietypowych motocykli potrafi ponad 1000 zł kosztować. Próbuj coś zrobić z...
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Spróbuj tak A - Plus aqu (powinien być bezpiecznik) B- Stator C- Stator D- Masa motocykla, przykręcona do ramy i aqu tez do ramy. Jeśli coś będzie słabo działać spróbuj zamienić B z C.
A coś konkretniej schamat takiego albo w jakimi motocyklu skuterze taki wystepuje...
Możliwość jest jak najbardziej. Na pewno będzie potrzeba wymienić tzw iskrownik. Jak widzę to jest popularny silnik 139fmb, iskrowników do tego jest masa i dość tanie. Potem jakiś regulator napięcia i akumulator. Gotowe. Tylko po co to robić? Chcesz dokładać światła? Czy chcesz się pokusić o rozrusznik elektryczny? Choć dołożenie rozrusznika jest dość...
Jako ze ostatnio zamontowalem regulator o malucha w oplu podziele sie uwagami WZ-wzbudzenie połacz na jedna ze szczotek druga na (+) 12 V a (15) po wł zapłonu do 12V Pozdrawiam
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Witam! Jak w temacie, poszukuję schematu regulatora napięcia typ RT-15t do motocykla Jawa CZ350 z instalacją 6V. Pozdrawiam!
Trochę mało tego napięcia nie będziesz przecież WSKom jeździł na wysokich obrotach. Wygląda , że za mało prądu daje uzwojenie może da się coś dowinąć.
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Witam. Posiadam motocykl yamaha xt 600 , model lc4 z 1984r. Potrzebuje uproszczony schemat instalacji elektrycznej :podpięcie przewodów do lamp-przód i tył oraz wyłącznik motocykla. Mam moduł, regulator napięcia oraz cewkę (od iskry). Chciałbym to podłączyć najlepiej bez akumulatora. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Regulator napięcia jaki masz?
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Cześć, Dzisiaj robiłem serwis po zimowy w motocyklu i okazało się że mój akumulator leży i kwiczy. Czy jest możliwość zamontować do motocykla ze zwykłym regulatorem napięcia własnoręcznie zbudowany pakiet liion na BMSie odpowiednim do poborów rozrusznika? Musiałby to być pakiet 3S czy 4S? Ktoś temat zgłębiał czy jest to bezpieczne? Mam około 200 ogniw...
Swego czasu potrzebowałem regulator napięcia do swojego motocykla. Znalazłem coś takiego: http://ezwebz.com/gs-classic/download/re... Kupiłem jednak używany, więc nie wiem jak ten układ się sprawdza.
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
Akurat vfr, to bardzo zły przykład. Jej alternator, to pięta achillesowa tego motocykla. Bardzo często dostawał zwarcia miedzy uzwojeniami i wtedy regulatory paliły sie w nim jak suche siano. Zresztą dotyczy to wielu motocykli z alternatorem pluskającym się w gorącym oleju.
Witam , chcę uruchomić jawe ts 350 ,brak w niej regulatora napięcia , posiadam regulator napięcia z chińskiego skutera (zipp quantum) 4 wyjścia , czy da się go połączyć ,aby w motocyklu była iskra ? akumulator jest instalacja fabryczna
Kolego tak tylko w tym problem ze ładowanie jest w porządku i regulator napięcia też.
Proszę bardzo.
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Ogólnie motocykl odpala bez problemu ale chodzi tak długo jak akumulator mu starczy. Czy to jest wina regulatora napięcia? W motocyklu jest taki z allegro ( plastikowa obudowa, czarny) Ostatnio nabyłem regulator ten czeski ( metalowa obudowa). Jutro przy czasie postaram się podmienić. Jeżeli macie pomysły to proszę pisać. Jak na razie bardzo dziękuję...
Bez poważnej ingerencji w układ elektryczny nie uda się wykorzystać obydwu połówek napięcia z magneta. Regulator samochodowy w zależności od napięcia w instalacji odpowiednio zwiększa lub zmniejsza prąd wzbudzenia, zaś regulator w twoim motocyklu przy wzroście napięcia zazwyczaj wyzwala tyrystor przez który obciążane są cewki generujące napięcie- im...
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Nie wiem dlaczego na tym schemacie podłączenie do nogi 8, która według specyfikacji jest niezajęta. Ale jeśli mamy do czynienia z 300 W to może być naturalne zachowanie. W końcu jest to moc dużej lutownicy. Oczywiście część mocy wykorzystuje instalacja, ale i tak dużo trzeba stracić tylko i wyłącznie na grzanie. Stad projektowanie w motocyklach dla...
Jeśli motocykl ma oryginalną instalację, regulator napięcia jest sprawny, to stacyjka. Zastanawia mnie ten rezystor, po jaką cholerę tam jest wlutowany? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
Witam Jeśli nie dostaniesz precyzyjnej odpowiedzi zapytaj na: http://motocykle-mz.pl/forum/index.htm
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Krzysztofie dziękuję za informacje. Na razie spróbuję z tym zapłonem od skutera zobaczymy co z tego wyjdzie :) A co z problemem regulatora napięcia?
Bez sensu robienie uzwojenia w dwóch grupach. Nawiń jedno uzwojenie tak jak obecnie się stosuje. Jeśli ma być uzwojenie bezmasowe, to regulator napięcia od motocykli 125 cm³. Jeśli uzwojenie jednofazowe (połączone z masą), z odczepem na światła lub bez, to regulator od skutera. Żadnych mostków Graetza po drodze, bo one uniemożliwiają prawidłową...
Tak w motocyklach dalej są prądnice na magnesach stałych. O jaki motocyklach mowa?
regulator napięcia motocykl regulator napięcia alternator motocykl motocykl regulator napięcia trójfazowy
elektrozaczep częstotliwość koło pasowe pralki regulacja głośności głośnika bluetooth
vodafone calculator vodafone calculator
Samsung TV nie wyszukuje kanałów 50 i 51 - przyczyny Sterownik Somfy SGS 400 - kontrolki nie świecą