Ja miałem malacza na żółte rejestrować ale pierdziele jeszcze 9 lat przemęczę z oc ;) Natomiast Ojciec ma SHL na żółtych ale i tak płaci cały czas bo to nie pieniądze za motocykl przy komplecie zniżek plus zniżka na zabytkowy do tego w komplecie na resztę auta i dwa domy to mu ajentka taką cenę robi ze to jakieś drobniaki wychodzą. Jasne to zawsze jeszcze...
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
Tylko nie bardzo wiem co miałeś na myśli pisząc "przerywacz zapłonu" :shocked!: :shocked!: :shocked!: Zabierasz się za zabytkowy motocykl i nie wiesz co to przerywacz zapłonu..? Teraz to jestem zaskoczony..
wówczas można wykupić OC krótkoterminowe i nie ma obowiązku jego regularnego opłacania Z własnego doświadczenia wiem, że OC na zabytkowy motocykl na 3 miesiące kosztuje więcej niż na cały rok... no więc można, tylko po co?
to taki zabytkowy motocykl produkcji IFA NRD pełna nazwa to MZ ETZ251 w sklepie będą wiedzieć!
Nie każdy akumulator ołowiowy jest akumulatorem rozruchowym. Są wręcz akumulatory, które nie nadają się do rozruchu. Przepraszam za odkop, ale Twoja wypowiedź mnie zaintrygowała, możesz rozwinąć?
Replika to studnia bez dna, która bardzo rzadko się zwraca. Powód - mało która jest wierną kopią oryginału ze względu na brak dokumentacji technicznej. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Z tym budżetem...
Diodę zamiast wyłącznika samoczynnego stosowano w regulatorach zastępczych do samochodu Mały fiat 126p. Schemat był publikowane z Zrób To Sam. Popełniłem ten układ do samochodu z plusem na masie i działał. Zakładam, że w samochodach tych pobór prądu z prądnicy był większy niż w motocyklu kolegi. Moim zdaniem może kolega zastosować diodę, choć teraz...
Witam potrzebuję pomocy. Mam na warsztacie zabytkowy motocykl i muszę dobrać do niego prądnicę ponieważ oryginał jest nieosiągalny. Wymiary prądnicy to średnica 76 mm, długość 136 mm. Wirnik umieszczony jest centralnie. Może ktoś zna jakąś prądnicę z samochodu lub motocykla zbliżoną gabarytami którą możnaby ewentualnie obtoczyć z zewnątrz bądź dorobić...
Cześć mam zamiar kupić jawe 350 delux prosze o opinie na temat tego motocyklu czy opłaca sie go kupować chodzi mi o silnik czy się psuje czy nie jest to model 6v W mojej ocenie nie ma sensu kupowanie takiego motocykla, no chyba że chcesz mieć pojazd zabytkowy i nie przeszkadzają Ci ciągle ubabrane ręce od smarów, mieszanki itd. Ten motocykl to relikt...
Inna droga, z tego co wiem dość kosztowna, to rejestracja na pojazd zabytkowy o ile się do tego kwalfikuje. Masz udokumentowane legalne pochodzenie pojazdu więc z resztą nie powinno być kłopotów.
Zabytki są od bycia zabytkami i dobrze. Nie służą do codziennej eksploatacji. Z drugiej strony niewidocznych przeróbek nikt nie wykryje, bo biała karta nie jest aż taka dokładna, nie jest w niej napisane które części były oryginalne a które nie. Ale jeśli już przerabiać zabytka to tylko albo niezbędne do eksploatacji przeróbki albo przywracające oryginalność....
Witam czy ktos z forumowiczow orjetuje sie jak ze strony praktycznej wyglada rejestracja pojazdu jako zabytkowy mam do zarejestrowania shl m17 gazela wyrejestrowana w 84 roku wtedy mozna bylo "bezkarnie" wyrejestrowywac bedzie ten sam wlasciciel, papiery sa wiem juz ze zeby pojazd mozna za zabytkowy uznac musi : - byc starszy niz 25 lat , rok produkcji...
Pokaż jak to wygląda. Kiedyś znajomemu kolekcjonerowi zabytkowych motocykli takie drobne pęknięcia usuwałem zalewając je żywicą poliestrową z dodatkiem pigmentu dla uzyskania odpowiedniego koloru. Sprawdź również czy są dostępne same klosze bo to byłoby najlepsze wyjście. Jednak jakakolwiek próba naprawy na aucie będzie raczej kiepska, tylko demontaż...
Wyoblarka, do dzisiaj tak sie robi np. baki do motocykli w kształcie kropli :) .
Jak go produkowali, to neta nie było :D , Trzeba poszukać na amerykańskich albo niemieckich stronach. Znajdź mądrego mechanika od np. motocykli zabytkowych, to Ci silnik uruchomi, otwórz i sfotografuj skrzynkę elektryki, to Ci doradzę, co i jak.
Sam zajmuję się renowacją motocykli zabytkowych i nigdy nie zwracałem uwagi na żarówki. Jak dla mnie wartość jedynie sentymentalna.
Witam, iskrowniki od silnikow 'DT', czyli tzw. 'ruskie', sa najczesciej calymi latami sprawne na tyle - ze 'iskra konia by zabila / 6 - 7 mm' [ jak mawia tzw. 'porzekadlo ludowe' ] i najczesciej stosowano je zamiennie do zabytkowych motocykli, jak 'padly' w nich oryginalne uklady zaplonowe... Tutaj musisz miec jakas 'uplywnosc iskry / na mase' na plytce...
Wiesiek coś chyba porobiony jest ? nie wiem co to znaczy może miałeś w namyśli (porabany) tak możesz zwracać się do małolatów syn mi nawet tak nie mówi odnośnie nabijanie na wał tulejki to chyba coś ci się pomieszało na pewno nie widziałeś jak to wygląda taka redukcja, w angielskich motocyklach zabytkowych są nietypowe łożyska i simeringi ale kończę...
Trzeba sprawdzić dysze układu ssania, gdyż łatwiej zaklejają się osadem z paliwa niż dysze główne. Gaźniki Mikuni i z tego co widzę dość nietypowej konstrukcji, bo dwie gardziele w jednym korpusie. Może wystąpić problem z prawidłowym ustawieniem wysokości pływaków lub poziomu paliwa (sprzeczne dane serwisowe). Motocykl zabytkowy. Jeździsz tym czy już...
1. Przepisanie własności motocykla (umowa darowizny lub kupna-sprzedaży) Umowa darowizny: Twój dziadek może przekazać Ci motocykl jako darowiznę. Warto sporządzić umowę darowizny na piśmie, która posłuży do przerejestrowania motocykla na Twoje nazwisko. W takim przypadku dziadek formalnie przekazuje pojazd Tobie, a Ty stajesz się nowym właścicielem....
mam pytanie czy jest możliwość dokupienie lub przerobienia przetwornicy do xenonów na 6V ?? chodzi mi o montarz tego w zabytkowym motocyklu a nie chce tak mocno ingerować w elektryke i przerabiac jej na 12V
W Polsce znajdują się zakłady dorabiające panewki. Przypomniałem sobie że Pan Marek Olachowski ma sposób na rozbieranie takich odchudzonych wałów korbowych. Zajmuje się także dorabianiem czopów do motocykli zabytkowych. Koszt naprawy wału nie byłby tani, ale chociażby sekcja zwłok i znalezienie przyczyny uszkodzenia panewki byłaby przydatna. Nie zatkał...
To jakiś zabytkowy motocykl, czy do codziennej jazdy ?
Witam, mam 'zgryz' z podloga wozka bocznego w motocyklu zabytkowym : stalowa blacha 1,5mm jest zbyt wiotka, pomimo fabrycznego wzmocnienia po bokach katownikiem 20 x 20 x 2,5 mm [ wozek boczny 2- osobowy ] i podloga zaczela pekac przy mocowaniu do ramy wozka... Co sadzicie - czy jej wymiana na 2 arkusze [ 2 warstwy ] blachy aluminiowej 1,5 mm, o wymiarach...
Witam, ponownie - swieca jest najprawdopodobniej 'za zimna', ma zbyt wysokie oznaczenie, np. 'F 95 / F 100' 'Iskra' / wg 'Bosch' - to np. 240/260, a takie swiece sa do 'wysilonych' silnikow' - czyli do jazdy na wysokich obrotach, bo wtedy osiagaja wysoka temperature pracy i 'samooczyszczaja' sie - czyli spalaja nagar na elektrodach. Potrzebna jest tu...
Witam potrzebuję z 12V (zmodernizowana instalacja w motocyklu zabytkowym) otrzymać 6V i prąd ok 3,5-4A w niedługim czasie obciążania ok 20sek rzadko powtarzalne (zasilanie org klaksonu 6V) moje pyt brzmi tak mam 2 stabilizatory LM7806 niby 2A czy mogę je podłączyć równolegle by teoretycznie otrzymać 4A ?? Czy może macie jakiś prosty sposób na inne rozwiązanie...
Witam, mala 'poprawka', bo to niestety czesty blad poczatkujacych 'renowatorow' - czyli 'chromowanie wszystkiego'... Poczatkowo czesci rowerowe, motocyklowe, samochodowe, itp., np. czesci maszyn do pisania lub do szycia - byly wylacznie niklowane, az do ok. 1928 / 30 roku. Niklowanie ma lekko 'zoltawy' kolor i przypomina 'stare srebro', bo powloki niklowe...
Im wyzsza Liczba Oktanowa benzyny - tym wolniej takie paliwo sie spala, bo jest przeznaczone do silnikow o bardzo wysokim sprezaniu, ktore przyspiesza spalanie pod duzym cisnieniem. Bardzo szkodzi zabytkowym silnikom benzyna wysokooktanowa, powodujac nawet 5 - 10 i wiecej razy szybsze zuzycie silnika / z powodu jego ciaglego przegrzania - bo prawidlowo...
Witam, warto wiec sprobowac odpalania 'bez gazu' calkowicie - zeby tlok nie mial 'czego' sprezac, to wtedy bedzie normalnie krecil silnikiem i jesli jest dobre ustawienie 'wolnych obrotow', to silnik powinien normalnie zapalac. Ja w ten sposob, 'bez gazu' w 'odleglej przeszlosci' [ lata 70-te ] musialem sie nauczyc odpalac zabytkowe motocykle - w ktorych...
W zabytkowym motocyklu rozrusznik to taka wajcha deptana nogą... prądu nie potrzebuje😃
Politechnika Białostocka , mają dobry park maszynowy i fachowców ale są bardzo drodzy . Kiedyś dorabiałem u nich sporo do zabytkowych motocykli .
Hej. Poszukuję opinii o spawarce Sherman DIGIMIG 200 HIT. W internecie jest trochę o innych z tej serii, ale nie mogę nic znaleźć o dokładnie modelu HIT. Jestem początkujący i nie znam się na spawarkach. Spawarka ma być używana sporadycznie do napraw zabytkowych samochodów i motocykli, więc nie zależy mi bardzo na mocy, a bardziej na możliwości spawania...
Witam Potrzebuje porady domorosłych konstruktorów :) Jak przerobić felgę od syreny na felgę motocyklową? Czy to musi być akurat felga od syreny czy może być jakakolwiek inna? Czy modyfikacja ta polega na wycięciu środka felgi i nawierceniu otworów pod szprychy? P.s. Zaznaczę od razu, że nie mam zamiaru ciąć ani przerabiać ram zabytkowych motocykli.
Jest to dobre rozwiązanie, gdy nie masz dostępu do sprzętu profesjonalnego. Mam dwa typy świec made in CCCP i Colortune. Na razie używałem CCCP i sprawuje się dobrze ( mam motocykle zabytkowe 2T). Na wiosnę przetestuję w Syrenie 105. Obserwuj portale aukcyjne - czasami można kupić za mniej niż 100 zł ( moją CCCP kupiłem za 75 zł w komplecie z uszkodzoną...
Rejestracji na 'zolte tablice', czyli jako 'zabytek motoryzacji' - podlegaja z jednosladow tylko : motorowery i motocykle zabytkowe. Natomiast rowery np. 'Baltyk', 'Wisla' czy inna 'Goplana' z lat 50/60-tych, 'zaopatrzone' w silniczek pomocniczy 'Gnom - WSK', czy inny 'MAW', czy 'Victoria FM 38', itp. - nigdy nie podlegaly rejestracji, nie podlegaja...
Sprawdź na stronce http://www.junak.comuv.com/cewka.html, na dole są adresy mailowe ludzi przewijających cewki do zabytkowych motocykli.
Witam, wlasnie tak moze byc - to samo, co przy zabytkowych motocyklach - czyli duzo, duzo za pozny zaplon, wtedy silnik jest slaby - bo nie moze osiagnac obrotow mocy maksymalnej, tylko ma 2/3 - 3/4 osiagow. W zabytkowych tak samo sie dzieje, bo np. uzytkownicy stosuja stare nastawy zaplonu, z instrukcji sprzed 60 - 80 lat [ do benzyn 72 - 76 Oktan...
Witam, z opisu sytuacji wynika, ze w trakcie postoju olej przecieka przez pompe i wal korbowy - do skrzyni korbowej i chyba zbyt duzo go dolewasz, niestety... Podobnie dzieje sie czasem w zabytkowych motocyklach - wtedy jesli zbyt slabo trzyma poziom oleju tzw. 'zaworek kulkowy - zwrotny', umiejscowiony tuz za pompa oleju w magistrali. Jak rzadko jezdzisz...
Nie radze kombinowac w tym zabytkowym motocyklu z innym filtrem powietrza, lepiej poszukac oryginalnego na allegro lub na bazarze w lodzi, motocykl z nieoryginalnym filtrem ciezko jest prawidlowo wyregulowac a niekiedy jest to niemozliwe
dobre sobie przerobka junaka b20 to prawie do na wesolo sie nadaje ;) Chyba sobie sprawy nie zdajesz jakie ceny osiaga Junak b20 nawet zniszczony. Orginal m7 jesli utrzymany moze kolo 5000 tys oscylowac a b20 bylo znacznie mniej no i obecnie sa praktycznie niespotykane. I dalej ciecie takiego motocykla zabytkowego to zbrodnia przeciwko motoryzacji....
Witam, jest jeszcze 1 czynnik 'niewkrecania sie na obroty' - to paliwo o zbyt wysokiej 'LO', bo WSK byla skonstruowana do 78 Oktan, a dzis benzyna ma najmniej 95 Oktan - moze to wymagac przyspieszenia zaplonu az ok. 25/30 stopni, bo takie paliwa spalaja sie nawet o tyle 'wolniej' w starych, nisko sprezonych silnikach. Ponizej - Tomasz Salek, Ekspert...
Temat chwilowo nieaktualny z braku funduszy. Po prostu realizuję inny projekt remontu zabytkowego motocykla :) Przewiduję nieco inne rozwiązanie ale to już inny temat ;) Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i pomoc ;) Pozdrawiam
Sama, czysta / ekstrakcyjna sie nie nadaje do wspolczesnych silnikow, bo maja stopien sprezania na ogol ponad 9 : 1. Ekstrakcyjna ma ok. 45 - 52 Oktan zaledwie - dlatego mozna ja stosowac wylacznie do stopnia sprezania ponizej 5 : 1, a jak sie ja zmiesza z alkoholem / etanolem - to 'powstaje paliwo ponad 85 / 90 Oktan', zaleznie od czystosci 'etanolu'...
Może lepiej przenieść temat do działu, gdzie nie będzie kar za wypowiedzi? np. jakieś 'ogólnie' czy coś takiego... Wszystkim jawowiczom polecam forum demonosa http://www.demonos.vipserv.org to forum właśnie o jawach. Przenieśmy sie z dyskusją tam, bo tu moderatorzy dostają gorączki czytając o 'zabytkowych' motocyklach, w których nie ma elektroniki.....
Czy w tak zabytkowym motocyklu nie zależy na zachowaniu jak najpełniejszej oryginalności? Puszka od Iża 49 nie będzie pasować? Można kupić czy to oryginały, czy robione aktualnie odlewy. Jedyne co, to można zmienić mechaniczny regulator na elektroniczny i ewentualnie dorobić jakiś wzmacniacz iskry/moduł zapłonowy.
heh - ale wcale nie zależało mi żeby go wysuszyć aż tak bardzo :D - był to raczej eksperyment - chcieliśmy w ten sposób "zreanimować" tabliczkę znamionową od zabytkowego motocykla.
Kolego, już piszę-zaopatrzysz się w zwyłką żarówkę reflektorową ( Np H4) i zwykły 12V akumulator samochodowy. Minus akumulatora łączysz z ramą motocykla, plus poprzez wspomnianą wyżej żarówkę; wykorzystać oba skrajne złacza żarówki ( czyli zarówka w szereg). I tyle. Ps-jak sądzę jest to MZ250 lub MZ Trophy
A co za różnica ile cylindrów? Przecież można taki układ zwielokrotnić. Widać, że pojęcie masz raczej blade i już się zaczyna - jak zrobić, żeby dobrze zrobić i za darmo zrobić. Skoro profesjonalne rozwiązanie odpada, to kombinuj jak możesz, byle było taniej i co za tym idzie mniej pewnie, ale co tam... Są firmy, które robią bardzo fajne zestawy do...
No to jeszcze raz, tym razem cytat ze 'Swiata Motocykli', od Eksperta - Tomasza Salka, ktory ponad 40 lat badal i rasowal silniki motocyklowe najrozniejszych typow / konstrukcji. I skoro nawet On nie jest dla niektorych autorytetem, to juz 'nic sie nie poradzi'... LO paliw benzynowych - zostala wypraktykowana przez ok. 100 lat, a przeze mnie i Znajomych...
rejestracja zabytkowy zabytkowy laptop zabytkowy procesor
schemat centralki zamka clamping voltage atlas copco wydajność
laptopy gamingowe solar assistant
Czy zawory ssący i wydechowy z Ursus C-330 pasują do 1HC102? Claas Scorpion 6030 – znaczenie kontrolek, opis lampek ostrzegawczych i alarmowych