Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Zapłon w Cagivach jest bardzo prosty, moduł wtyczka 4 przewody, dwa do cewki na statorze, dwa do cewki WN. Zapłon jest bez impulsatora, iskra 2× obrót bez stałego kąta wyprzedzenia. Alternator tzw. dwufazowy, do ładowania akumulatora. Ale całego statora z kołem magnesowym nie przełożysz z AM6 bo fizycznie nie będzie pasował na rozmiar stożka wału korbowego....
AGM - to przecież jest to zwykły kwasowy, tylko ma dodatkowo maty szklane, aby lepiej uwięzić kwas. A nawet starych samochodach jest ograniczenie do bezpiecznych napięć. Fakt, że gdy w jakiś okolicznościach aku zostało rozładowane, to problem. Przeniosłeś z komory silnika czy fabrycznie tak były? Nie, w niektórych BMW fabrycznie ma w bagażniku. W instrukcji...
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
w czasie jazdy cos szczeliło motoek zgsł kntrolki nie świecą Cześć! Brzmi to jak potencjalny problem z układem elektrycznym motocykla. Jeśli coś "szczeliło" i kontrolki przestały świecić, to prawdopodobnie doszło do zwarcia lub przerwy w obwodzie. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zdiagnozować i naprawić problem: 1. Bezpieczeństwo...
Koledzy, nie wrzucajcie wszystkich motocykli do jednego worka. Wiadomo że w większości motocykle japońskie mają alternator z magnesami trwałymi, jednak właśnie niektóre XJ 600 mają alternator typu samochodowego, czyli odpowiednio dobrany regulator z samochodu zda egzamin
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
W poście #3: Podłączaj , bez problemu będzie pracować. W poście #8: W układzie będzie hazard. Ciekawa niekonsekwencja.... Pewnie Strumien swiadomosci swia poczasie załapał, że w tym Buggy może być alternator wzbudzany od magnesów trwałych ... Wskazuje na to spora tolerancja napięcia wyjściowego alternatora opisana w serwisówce. pepsiboss Wg. mnie pomysł...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Drodzy forumowicze, piszę na forum, gdyż skończyły mi się pomysły i szukam pomocy. Posiadam motocykl Suzuki Marauder VZ800 z 1998 roku. Poniżej opis mojej usterki i przeprowadzonych testów, pytań jak zwykle to samo: co się zepsuło :)? Motocykl nie odpala w niskich temperaturach (poniżej +5°C). Już latem słabo kręcił, ale odpalał, teraz kręci rozrusznik...
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Chodzi mi dokladnie oto w jaki sposob jest rozwiazany problem regulacji napiecia.Znajomemu padlo ladowanie w suzuki .Regulator napiecia i prostownik sa w jednej "kostce" - swoja droga bardzo malej jak na element ktory musi spelniac dwie funkcje i do tego dzialajacy ze stosunkowo duzymi pradami. Zastanawiam ,czy nie daloby sie dolaczyc zewnetrzny prostownik...
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: http://lisciasty_pl.republika.pl/altek1.... http://lisciasty_pl.republika.pl/altek2.... Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić...
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia do ładowania akumulatora 12V. Z alternatora wychodzą 2 przewody na których w zależności od obrotów jest 21-110V prądu przemiennego. Wydajność wynosi 10 A, tyle też musi wytrzymać regulator. Alternator znajduję się w silniku od motorówki, ma kilka uzwojeń (do zapłonu i reszty elektroniki silnika) i to jedno...
Witam. Mam pytanie ponieważ spalił się regulator napięcia w motorze. Alternator jest trójfazowy. Czy można podłączyć jakiś inny regulator żeby wszystko grało.Jeżeli tak to od jakiego samochodu czy motoru?Posiadam elektroniczny reg.napięcia od Fiata dużego ale tam są tylko dwa wejścia a w moim spalonym było 5 wejść( 3 przewody przychodziły z alternatora...
witam. chcialbym pokombinowac i zrobic alternator z silnika elektrycznego ( ograniczja mnie gabaryty dostepnych alternatorow) zadowalaloby mnie ok 70, 80 watow. czy silnik pradu stalego na 12v mozna przerobic na alternator , jakie beda straty i jak to zrobic. dziekuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie
Witam. Ostatnio zaświtał mi pomysł zamontowania alternatora z F126 do mojego motorowera. Mam spalony regulator-nowy to ok. 80zł, wiec nie mam nic do stracenia, bo dysponje altkiem. Mocowanie już mam zaplanowane. Jest problem tego typu, że bedę musiał zmienić koła pasowe, a co za tym idzie i obroty altka. Wiem, że zmniejszenie nie wchodzi w grę, a jeżeli...
witam, wpadłem na taki pomysł żeby do uzwojeń stojana alternatora 24V dołączyć jeszcze motocyklowy regulator 12V . Miałbym wtedy z jednego alternatora 24V i 12V potrzebne do doładowywania pierwszego akumulatora do którego jest dołączone radio, wskażniki i gniazdo przyczepy. Czy tali układ będzie długo funkcjonował bez zabezpieczenia prądowego ?
Chcę użyc alternatora jako regulowanego obciążenia mechanicznego. Coś takiego: stawiam tylne koło roweru na wałku i jade, a wałek oporowany jest przez podłączony alternator. Z obliczeń wynika że prędkości obrotowe powinny zawierać się w granicach 800-5000 obr/min (v=10-60 km/h). Zakładam obciążenie od zwarcia do rozwarcia (regulowane elektronicznie)....
Witam Mam taki alternator w motocyklu: http://yamaha.xt.pl/imgshow.php?eid=&tid... Wychodzą z niego tylko dwa kable! Napięcie na nich to od 40 do 70 kilku V, może więcej, ale racze jw normie. Problem jest z dostaniem odpowiedniego regulatora do tej konstrukcji. Więc pytanie, czy da radę wyprostować prąd, potem ustabilizować go do 12V? Motocykl nie posiada...
Witam, znajomy przerabia junaka z 6 na 12 V. Gdzies zrobili mu alternator o wymiarach oryginalnej prądnicy, więc przeróbka nie bedzie widoczna. Alternator daje trzy fazy, i nie posiada uzwijenia wzbudzenia, tylko trzy wyprowadzenia uzwojen połłaczonych w gwiazdę polus przewód srodkowy. Potrzebny jest regulator napięcia tak aby dawał 12-14 wolt jak to...
Odnawiam około 40-letni, włoski motocykl Moto Morini. Mechanicznie jest jest w świetniej kondycji, ale niestety trafił do mnie z niekompletnym układem elektrycznym. Brakuje między innymi regulatora napięcia. W tym motocyklu jest alternator z magnesami trwałymi. Znalazłem włoski schemat oryginalnego regulatora (załączony obrazek). Na schemacie jest też...
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
Witam, Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby wykorzystać stary rower i stary alternator, który mi zalega w piwnicy i zrobić z tego rower do generowania 220V. Całość działała by na zasadzie pedała->przełożenie->pasek klinowy->alternator->mostek prostowniczy trójfazowy->regulator napięcia->akumulator 12V->przetwornica 12/220V ewentualnie UPS....
Posiadam alternator Motorola ale tak się stało że niemam do niego regulatora i tu jest problem.Napewno jest on 12V.Czy ktoś kiedyś miał styczność z takim altkiem.Wyprowadzenia ma jak każdy starszy altek czyli główne wyjśćie +12V,jeden zacisk od szczotek i jeden od diód wzbudzeni(chyba).Próbowałem na jednym regulatorzez elektronicznym np:do fiata,poloneza...
Witam mam zamiar w obciązenie trenażera rowerowego zastosować alternator, mam takie pytanie jaki alternator wybrać ? ile Amper, wolno/szybko obrotowy ? Ma to być do celów badawczych/laboratoryjnych , nie oczekuje dużych prądów. Nakieruje mnie ktoś w jaki kierunek obrać ? jaki alternator aby był dość wydajny układ
Mam skuter i nie ładuje się aku podczas gdy silnik jest włączony cały czas jest ta sama wartość ok 12,8V oczywiście przy uruchomieniu silnika trochę spada. Nowy regulator nic nie dał! Napiszcie jak sprawdzić czy alternator działa poprawnie miernikiem. Jeszcze jedno czy to może być wina źle podłączonej stacyjki? Jak kupiłem skuter od gościa to zauważyłem...
Witam mam problem w pracy posiadam urządzonko wpinane przed miernik które umożliwia mi sprawdzenie szczytowego napięcia jakie daje np alternator. ale kosztuje ono bardzo dużo i tu pytanie jak mogę sprawdzić napięcie szczytowe ? wiem że np na oscyloskopie pewnie dało by radę. Pomiar dotyczył by alternatora motocyklowego
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Witam, odgrzewam stary wątek, ale może się komuś przyda... Ja bym radził po prostu zaadoptować gotowy układ z innego pojazdu (najłatwiej zapewne z motocykla o podbnych parametrach elektryki itp) - masz już gotowy przerywacz, sterowanie, wszystko - tylko kable i mocowanie przystosować:) Co do samego źródła światła - możesz zarówno kupić dziś na Allegro...
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Wystarczy mały kwasowy od motocykla. Ale musi byc. Jak uruchamiasz silnik? Korbą,kopką?
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Tak też czułem, czyli albo większy akumulator albo alternator.
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Tego akurat nie wiem, te co widywałem to miały szczotki. 'Bezszczotkowe' znam tylko z japońskich motocykli.
To Ci powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/4524276200_1...
Pytanie, czy światła są zasilane z cewki jak w "50" czy z akumulatora jak w motocyklach? Alternator jedno- czy trójfazowy?
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
wóz nie odpaliłby w ogóle bo zabrakłoby prądu na zapłon. Tak, ale to jest motocykl.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Akurat vfr, to bardzo zły przykład. Jej alternator, to pięta achillesowa tego motocykla. Bardzo często dostawał zwarcia miedzy uzwojeniami i wtedy regulatory paliły sie w nim jak suche siano. Zresztą dotyczy to wielu motocykli z alternatorem pluskającym się w gorącym oleju.
7A, to jest lekko licząc 84W. 84 waty na diodach??? To ile ty ich tam masz? Poza tym, kombinowanie z wymianą żarówek na diody w kierunkowskazach innych lampach do nich nieprzystosowanych jest nielegalne i można stracić dowód. Więc jeszcze raz sprawdź pobór prądu, tym razem odłączając poszczególne obwody. I napraw układ ładowania, a dopiero później kombinuj...
No tak, podana przeze mnie część to uzwojenia, bo druga z magnesami jest chyba w pokrywie "szarpaka"? Jeśli to zły trop - może alternator od motocykla dałoby się łatwiej zamontować? Głównie chodzi mi o to, czy mogę to zrobić na sztywno demontując sprzęgło znajdujące się na alternatorze samochodowym i położyć na górę kosiarki bes stosowania kół i pasków?
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Jaki to wogóle model motocykla
Widze, ze kolega zrezygnowal z alternatora, ale mimo to musze sie nie zgodzic co do wlasciwosci ruchowych alternatora jako silnika. Wlasnie taki silnik (jesli sterownik jest wykonany tak ja sie nalezy) ma calkiem przyzwoite parametry. A sprawnosc jest nawet wyzsza (przy wiekszych obrotach) niz przy silnikach asynchronicznych indukcyjnych. Wlasnie taki...
Wygląda że budowa taka jak alternatora w motocyklu, też jestem ciekawy więc może to i zmierzę na dniach
Szukaj od większych motocykli, tam też są mocne alternatory.
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
to jeszcze takie pytanie bo nie chce niczego zniszczyć nieumyślnie. Rozłączę kość alternator regulator, to automatycznie rozłączę obwód. Odpalam motocykl, czy w momencie gdy odpięty jest alternator nic się nie stanie z modułem? Czy bez tego alternatora może motocykl tak chwile pracować żeby sprawdzić te napiecia faz alternatora?
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Skoro zamierzasz dociekać w zagadnieniu to proponuję zgłębić alternatory w motocyklach. Generalnie są to regulatory stratne.
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
O ile dobrze mi się wydaje to Jawa a Cz to są bliźniacze konstrukcje. Tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... w pierwszym poście jest schemat elektryczny motocykla i są dwa bezpieczniki - drugi 8A na kierunkowskazy. Ale o coś innego - dlaczego cały czas nikt nie kojarzy że przez bezpiecznik płynie tylko prąd z akumulatora przy rozładowywania...
instrukcje motocykle serwis motocykle oświetlenie motocykle
kenwood pioneer sharan ogrzewać honeywell zawora gazowy
nacisnąć membrana dopiero działają napęd drzwi garażowych
Seat: Błąd 00566 i 2700 w układzie wspomagania Trudny rozruch i kopcenie ZIPP BT 49QT-28A