Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Zapłon w Cagivach jest bardzo prosty, moduł wtyczka 4 przewody, dwa do cewki na statorze, dwa do cewki WN. Zapłon jest bez impulsatora, iskra 2× obrót bez stałego kąta wyprzedzenia. Alternator tzw. dwufazowy, do ładowania akumulatora. Ale całego statora z kołem magnesowym nie przełożysz z AM6 bo fizycznie nie będzie pasował na rozmiar stożka wału korbowego....
AGM - to przecież jest to zwykły kwasowy, tylko ma dodatkowo maty szklane, aby lepiej uwięzić kwas. A nawet starych samochodach jest ograniczenie do bezpiecznych napięć. Fakt, że gdy w jakiś okolicznościach aku zostało rozładowane, to problem. Przeniosłeś z komory silnika czy fabrycznie tak były? Nie, w niektórych BMW fabrycznie ma w bagażniku. W instrukcji...
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
w czasie jazdy cos szczeliło motoek zgsł kntrolki nie świecą Cześć! Brzmi to jak potencjalny problem z układem elektrycznym motocykla. Jeśli coś "szczeliło" i kontrolki przestały świecić, to prawdopodobnie doszło do zwarcia lub przerwy w obwodzie. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zdiagnozować i naprawić problem: 1. Bezpieczeństwo...
Koledzy, nie wrzucajcie wszystkich motocykli do jednego worka. Wiadomo że w większości motocykle japońskie mają alternator z magnesami trwałymi, jednak właśnie niektóre XJ 600 mają alternator typu samochodowego, czyli odpowiednio dobrany regulator z samochodu zda egzamin
W poście #3: Podłączaj , bez problemu będzie pracować. W poście #8: W układzie będzie hazard. Ciekawa niekonsekwencja.... Pewnie Strumien swiadomosci swia poczasie załapał, że w tym Buggy może być alternator wzbudzany od magnesów trwałych ... Wskazuje na to spora tolerancja napięcia wyjściowego alternatora opisana w serwisówce. pepsiboss Wg. mnie pomysł...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Drodzy forumowicze, piszę na forum, gdyż skończyły mi się pomysły i szukam pomocy. Posiadam motocykl Suzuki Marauder VZ800 z 1998 roku. Poniżej opis mojej usterki i przeprowadzonych testów, pytań jak zwykle to samo: co się zepsuło :)? Motocykl nie odpala w niskich temperaturach (poniżej +5°C). Już latem słabo kręcił, ale odpalał, teraz kręci rozrusznik...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Witam, odgrzewam stary wątek, ale może się komuś przyda... Ja bym radził po prostu zaadoptować gotowy układ z innego pojazdu (najłatwiej zapewne z motocykla o podbnych parametrach elektryki itp) - masz już gotowy przerywacz, sterowanie, wszystko - tylko kable i mocowanie przystosować:) Co do samego źródła światła - możesz zarówno kupić dziś na Allegro...
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Wystarczy mały kwasowy od motocykla. Ale musi byc. Jak uruchamiasz silnik? Korbą,kopką?
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Tak też czułem, czyli albo większy akumulator albo alternator.
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Tego akurat nie wiem, te co widywałem to miały szczotki. 'Bezszczotkowe' znam tylko z japońskich motocykli.
To Ci powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/4524276200_1...
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
Pytanie, czy światła są zasilane z cewki jak w "50" czy z akumulatora jak w motocyklach? Alternator jedno- czy trójfazowy?
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
wóz nie odpaliłby w ogóle bo zabrakłoby prądu na zapłon. Tak, ale to jest motocykl.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Akurat vfr, to bardzo zły przykład. Jej alternator, to pięta achillesowa tego motocykla. Bardzo często dostawał zwarcia miedzy uzwojeniami i wtedy regulatory paliły sie w nim jak suche siano. Zresztą dotyczy to wielu motocykli z alternatorem pluskającym się w gorącym oleju.
No tak, podana przeze mnie część to uzwojenia, bo druga z magnesami jest chyba w pokrywie "szarpaka"? Jeśli to zły trop - może alternator od motocykla dałoby się łatwiej zamontować? Głównie chodzi mi o to, czy mogę to zrobić na sztywno demontując sprzęgło znajdujące się na alternatorze samochodowym i położyć na górę kosiarki bes stosowania kół i pasków?
7A, to jest lekko licząc 84W. 84 waty na diodach??? To ile ty ich tam masz? Poza tym, kombinowanie z wymianą żarówek na diody w kierunkowskazach innych lampach do nich nieprzystosowanych jest nielegalne i można stracić dowód. Więc jeszcze raz sprawdź pobór prądu, tym razem odłączając poszczególne obwody. I napraw układ ładowania, a dopiero później kombinuj...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Jaki to wogóle model motocykla
Szukaj od większych motocykli, tam też są mocne alternatory.
Wygląda że budowa taka jak alternatora w motocyklu, też jestem ciekawy więc może to i zmierzę na dniach
Widze, ze kolega zrezygnowal z alternatora, ale mimo to musze sie nie zgodzic co do wlasciwosci ruchowych alternatora jako silnika. Wlasnie taki silnik (jesli sterownik jest wykonany tak ja sie nalezy) ma calkiem przyzwoite parametry. A sprawnosc jest nawet wyzsza (przy wiekszych obrotach) niz przy silnikach asynchronicznych indukcyjnych. Wlasnie taki...
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
to jeszcze takie pytanie bo nie chce niczego zniszczyć nieumyślnie. Rozłączę kość alternator regulator, to automatycznie rozłączę obwód. Odpalam motocykl, czy w momencie gdy odpięty jest alternator nic się nie stanie z modułem? Czy bez tego alternatora może motocykl tak chwile pracować żeby sprawdzić te napiecia faz alternatora?
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Skoro zamierzasz dociekać w zagadnieniu to proponuję zgłębić alternatory w motocyklach. Generalnie są to regulatory stratne.
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
O ile dobrze mi się wydaje to Jawa a Cz to są bliźniacze konstrukcje. Tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... w pierwszym poście jest schemat elektryczny motocykla i są dwa bezpieczniki - drugi 8A na kierunkowskazy. Ale o coś innego - dlaczego cały czas nikt nie kojarzy że przez bezpiecznik płynie tylko prąd z akumulatora przy rozładowywania...
Na zasilaczu komputerowym będzie działać bez problemów. A jak motocykl ma alternator i napięcie też tętni a zapłon działa.
Bardzo ciekawe. A jaki masz układ ładowania w motocyklu? Trójfazową maszynę asynchroniczną zwaną potocznie alternatorem?
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
W japońskich motocyklach wirniki alternatorów są często zanurzone w gorącym oleju silnikowym. Więc ta emalia wytrzymuje sporo. Prędkość obrotowa wirnika ma też pewnie znaczenie przy generowaniu takich ilości prądu z alternatora.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Może to pójście na prostotę, ale szukam tu informacji: Jaka/ z jakiego motocykla podejdzie alternator do Cezety 350 6v. Znacie może jakieś patenty na to?
Gotowe „zapłony CDI” to takie same zestawy alternatorów od chińskich skuterów/motocykli, lepiej lub gorzej wykonanych (podstawa, krzywka, rodzaj ładowania, podzespoły). Sam sobie odpowiedz na pytanie, skoro ludzie zakładają i użytkują.
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Mam problem padł mi regulator w motocyklu i zamiast kupować nowego może dałoby radę zmajstrować jakiś własnej roboty? Motocykl posiada alternator o mocy 230W Akumulator jest na 12V i pojemność 11Ah Jeżeli macie jakieś schematy to bardzo bym o nie prosił a jak nie to pomóżcie mi go zaprojektować
zamiast czarnych sa przewody zielone U Chińczyków masa to są przewody zielone, u reszty świata czarne lub brązowe Pewnie będzie pasował, ale ponieważ to są stratne regulatory napięcia to ważne jest aby jego moc była dostosowana do mocy alternatora w silniku, tj. aby nie był słabszy
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
A jak w takim układzie (magnesy trwałe) ma być rozwiązana regulacja napięcia?
rozgryzlem kiedys ten temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43...
Najprościej zrobić. Jest sporo schematów dostępnych w sieci. Najczęściej są to dwa równoległe bloki z tranzystorami mocy (choć może też być jeden, układ z iskrą traconą nawet pracuje w tych warunkach) i dwa elementy wyzwalające rozmieszczone co 180' - transoptory, czujniki Halla, indukcyjne (do wyboru). Są nawet schematy zapłonów z procesorem i mapą...
A chcesz taki altek od vfry? :D Napięcia równe, bo równo pozwierane uzwojenia... Ale to akurat charakterystyczne dla tego modelu. A często w motocyklach z alternatorami w oleju dochodzi do przegrzań i zwarć.
36W/12V=3A, dla akumulatora 12V/8Ah ( nie spotkałem takiego, typowe to 7Ah) da to ponad 2 godziny pracy(zależnie od stanu akumulatora). potrzebuję dobrać jakiś akumulator Nie prościej zasilić wentylator z prądnicy/alternatora motocykla?
Witam. W japonskich motocyklach stosuje się prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
Jeśli wepniesz diode to zrobi tylko spadek napięcia 0.6V. Rozumię ze chcesz wyeliminowac przygasanie swiateł przy niskich obrotach silnika lub zbyt mocne przy dużych obrotach. Najpierw musisz sprawdziec jakie jest napiecie w instalacji przy zalaczonym silniku, następnie sprawdzic czy motocykl posiada alternator czy prądnice. Jeśli alternator to taki...
Chyba nie napisano, ale sądzę, że chodzi om prądnicę ze wzbudzeniem przy pomocy magnesów trwałych (brak mopżliwości regulacji wzbudzenia). Czyli proponuję rozważyć regulację napięcia jak w motocyklach z alternatorami trójfazowymi. Nadmiar prądu można skierować np do grzałek.
Zrób regulator dużej stosowany w motocyklach z alternatorem 3 fazowym. Wykorzystaj tylko 1 fazę regulatora. Schemat [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
Alternatory tego typu stosowane były również w modelach Bandit 1200, GSXF i pewnie innych również starszych rocznikowo. Obserwowałem pracę kilkunastu motocykli z takim alternatorem i nie zauważyłem żeby oświetlenie przygasało na wolnych. Nie do końca więc wydaje mi się to normalne że na 3 sprawdzanych alternatorach przygasa. Dodano po 5 Regulator zastosowany...
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
gazela mają prądnice!! hahahah nie wiem jak inne ale ta akurat ma alternator ;) i to fabrycznie zamontowany Gazela to byl pierwszy Polski motocykl z alternatorem na 12 V poniewaz planowano zastosowanie rozrusznika A WSK miala pradnice zeby bylo taniej (altery do gazel byly poczatkowo importowane ze szwecji firma ktora je produkowala nazywala sie Haldex)
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Motocykl z roku 90, ramaGV72C. Mam problem z tym motocyklem. W zeszłe wakacje padł w nim alternator. Po tylu latach mogło się zdarzyć. Choć szczotki wyglądały jakby dopiero co fabrykę opuścił. Alternator został wymieniony na sprawny ale i ten padł dzisiaj. Alternator jest typu samochodowego, czyli normalny wirnik ze wzbudzeniem i uzwojenia, nie koło...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Chłopy ratujta: Do motocykla bez akumulatora i alternatora potrzebuje miec zamontowane czasowo kierunkowskazy 4szt. Wymyslilem sobie ze zasilanie bedzie z pawerbanka poprzez zlacze usb. I teraz kluczowe pytanie: jak to zrobic aby dzialalo lub czy ktos mi taka instalacje zrobi za kase? Olo z Krakowa.
Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem, lub chciałby coś doradzić? Zastanawiam się jak bezpiecznie wyciągnąć alternator w motocyklu Yamaha MT-09. Dekiel alternatora mam już wyciągnięty. Śrubę kontrującą również mam odkręconą. Potrzebuję również zdjąć koło magnesowe. Czy może użyć w tym celu ściągacza? Podważanie nie zdaje egzaminu. Załączam zdjęcia...
Zainteresuj się alternatorem z motocykla, takim co pracuje w oleju. Na magnesach stałych. Generuje prawie od zera obrotów. Zostaje tylko mechanika do zrobienia.
To są graty od alternatora i nie nadają się do takiej cewki.
Motocyklowy - Jawa TS, MZ ETZ. Jednakże obawiam się że przeróbka mechaniczna kolegę przerośnie. A co do alternatorów - potocznie określa się tak trójfazową prądnicę synchroniczną zintegrowaną w jednej obudowie z układem prostowniczym, nie ma znaczenia czy to obco (alternatory samochodowe) czy samowzbudną (japońskie motocykle) - kwestia regulacji napięcia.
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
Źle kombinujesz. Już od samego początku. Przede wszystkim musisz wiedzieć, czy w motocyklu występuje klasyczny alternator, czy taki z kołem magnesowym. Bo regulacja w obu przebiega na całkowicie odmiennej zasadzie i niemożliwe jest dopasowanie regulatora od jednej grupy, do drugiej. W tej chwili w motocyklach dominują te drugie. Odnalezienie tej informacji...
Widziałem jak facet budował motocykl z silnikiem z auta i zastosował alternator z traktorka bodajże Kuboty i był znacznie mniejszy mimo zbliżonego prądu jak ten z auta. Jak 14 A wystarczy to są również takie maleństwa z tych traktorków. https://obrazki.elektroda.pl/5342861400_... https://www.google.com/search?q=alternat...
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
W starszych modelach MZ była pozycja kluczyka do awaryjnego odpalania przy rozładowanym akumulatorze . W etz, tak? W motocykl wyposażony w alternator, tak? W starych es i ts z prądnicą tak, ale nie w etz.
Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki...
Wykonanie super, wielki szacun dla konstruktora:] sam miałem taki pomysł wykonania motocykla na bazie 126p, przerobiłem już skrzynie aby "odwrócić" obroty na niej, mam też koła i przednie zawieszenie od zzr 1100, jedyna rada taka ode mnie to zdemontuj to całe chłodzenie znaczy obudowy i zrób osłone na alternator, motocykl sam podczas jazdy będzie się...
Witam.W moim motocyklu w alternatorze odkleiły mi się magnesy od koła magnesowego.Mam pytanie : -czym je przykleić-jaki klej ( koło pracuje w gorącym oleju) -jak ułożyć magnesy(koło obraca się odwrotnie niż wskazówki zegara) -jak poznać gdzie jest + a gdzie - magnesu Proszę o pomoc.Nie znam się dobrze na elektryce. Pozdrawiam
Od jakiegoś motocykla z alternatorem samowzbudnym. Np. CBR600, sporo tego na Alle... i ceny znośne. Podłączasz trzy fazy, + i masę. Reszta u Ciebie to pewnie jest + po stacyjce. W trwałość kitajskich regulatorów raczej nie wierzę. Ps. Przemierz sobie najpierw rezystancje cewek alternatora i przejście do masy, co by następny regler z dymem nie poszedł.
A nadaje się to do diesla? Orientuje się ktoś czy sygnał z 'W' alternatora będzie wystarczający do działania obrotomierza? P.S. projekt super, na pewno się przyda :)
Witam, zamontowałem do motocykla Yamaha Fz6 CB radio, tzn. wyprowadziłem gniazda zapalniczek 12V w dwóch miejscach. Jak podłączę CB Alan 75-822 mam zakłócenia. Ale tylko jak jest odpalony silnik, jak zgaszę to znikają. Poziom zakłóceń jest do połowy skali, muszę skręcić radio ponad połowę żeby ich nie słyszeć. Próbowałem dać plus i masę z innych przewodów,...
motocykle yamaha instrukcje motocykle serwis motocykle
nastawa wstępna audio płyta testowa sterowanie napędu bramy
amica daw7123dcb latarka parkside
Mata obecności pasażera – działanie, diagnostyka, typowe usterki BMW, Toyota, Mercedes Programowanie MX25U12872F czarnym CH341A Pro z adapterem 1,8V – kompatybilność i wskazówki